Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber

ПРИДРУЖИТЕ СЕ НАШОЈ VIBER ГРУПИ, КЛИКНИТЕ НА ЛИНК

Bokisd

Члан
  • Број садржаја

    4204
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

1 Follower

О Bokisd

  • Ранг
    Не мисли да оде
  • Рођендан 07/22/1970

Скорашњи посетиоци профила

1058 profile views
  1. U vezi ove 'bombice' ( ). Verovatno najreprezentativnjiji ( ) citat u vezi slave Isusa Hrista, jeste : 1, 14: И Логос постаде тело и настани се међу нама, и видесмо славу његову, славу као Јединороднога од Оца, пун благодати и истине. Moje licno misljenje , ( samo na osnovu teksta, bez ulazenja u tumacenja otaca i pisaca ). jeste, da se slava odnosi na Sina pre vremena, koju je imao po Svom bozanstvu, Koji je i bio upravo Jedinorodni od Oca. Kako se kaze u Simvolu,....Сина Божјег, Јединородног, од Оца рођеног пре свих векова;.... Ova rec,...Jedinorodni.... i, znaci da je Sin Boziji rodjen od Boga Oca pre svih vekova. Sv. Nikolaj Velimirovic , pise : "Neka se sad uzdigne um vaš ka Sinu Božjem Jedinorodnom, obrazovani, vi koji nosite obraz Bozji u sebi. Vi ćete Ga poznati odmah kroz obraz Božji, koji je u vama, i poznavši, zaradovaćete se. Jedinorodnim Sinom Božjim imenuje se Hristos zato što On i jeste jedini od Boga Oca rođeni Sin. Čim Svevišnjeg nazivate Ocem, tim ste već potvrdili i postojanje Sina. Bezdetan se ne naziva ocem; niti roditeljem onaj koji ne rađa.... ....Pre sviju vekova - rođen je Bog Sin od Boga Oca. Sam Sin Božji. prevečni, zasvedočio je to pred goniteljima Svojim, Jevrejima. govoreći: Ja Sam prije nego se Avraam rodio (Jov. 8, 58). I opet, kad Ga pitahu: Ko si ti?, odgovori im On: Početak (Jov. 8, 25). Time je hteo Gospod da ukaže na svoje vanvremeno poreklo, na svoje vanvremeno, večno sinovstvo. On, Jedinorodni, početak je svega stvaranja, početak angelskih kola i telesnih bića. Ne može se ni o čemu stvorenom govoriti a da se ne ukaže na početak. Sin Božji je Početak. Čim je Svevišnji večan, večno je i roditeljstvo Njegovo, a večnom roditeljstvu odgovara i večno sinovstvo. Otuda vi slovesno govorite kad govorite, da verujete u jednoga Gospoda Isusa Hrista Sina Božjega, Jedinorodnoga, od Oca rođenoga pre sviju vekova." Znaci, zbog toga sto je Jedinorodni od Oca i ova slava se odnosi na Sina Bozijeg koji je rodjen pre vremena. Tako i oci tumace ove stihove : http://www.verujem.org/sveti_oci/zlatousti_na_jn_12.htm http://bible.optina.ru/new:in:01:14 https://sites.google.com/site/aquinasstudybible/home/gospel-of-john-commentary Recimo, kao neki opsti zakljucak, moze da se izdvoji : "--- As of the only begotten of the Father.[3] If we consider Christ in himself, and not only as he was made known to men by outward signs and miracles, St. Chrysostom and others take notice that the word as, no ways diminisheth the signification; and that the sense is, we have seen the glory of him, who is truly from all eternity the only begotten Son of the Father: who, as the Scriptures assure us, is his true, his proper Son, his only begotten, who was sent into the world, who descended from heaven, and came from the Father, and leaving the world, returned where he was before, returned to his Father. We shall meet with many such Scripture texts, to shew him to be the eternal Son of his eternal Father; or to shew that the Father was always his Father, and the Son always his Son: as it was the constant doctrine of the Catholic Church, and as such declared in the general council of Nice, that this, his only Son, was born or begotten of the Father before all ages ... God from God, the true God from the true God. " Kao Jedinorodni od Oca, ne znaci da rec "kao" ..... nimalo ne umanjuje znacenje i istinu da smo videli njegovu slavu , koja je od vecnosti kao Jedinorodni od Oca, vecni Sin od vecnog Oca. Ili, po , recima Avgustina : "The Word was made flesh: that Physician made for you an eye-salve. And as He thus came by flesh to extinguish the vices of the flesh, and by death to slay death; therefore did this take place in you, that, as the Word became flesh, you may be able to say, And we beheld His glory. What sort of glory? Such as He became as Son of man? That was His humility, not His glory. But to what is the sight of man brought when cured by means of flesh? We beheld His glory, the glory as of the Only-begotten from the Father, full of grace and truth." "Ми нисмо видели славу нити пророка, нити ангела, нити архангела, нити било ког другог створеног бића, ако још неко постоји, него славу Самог Владике, Самог Цара, Самог истинског Јединородног Сина, Самог нашег заједничког Господа. Израз као овде не означава уподобљење и поређење него потврду и несумњиво одређење. Еванђелиста на тај начин као да је рекао: видели смо славу каква доликује и каква је својствена Јединородном и истинском Сину Свецара Бога." ( sv. Jovan Zlatoust ) To je , odprilike , to'.
  2. Ipak je, druga prica u vezi preegzistencije. Niko ovde nije ni pomislio da neko odrice ovaplocenog Hrista. Nadam se da razumes, sta hocu da kazem, malo si bio preostar. ( verovatno ni ne mislis bas tako , kako si i napisao ).
  3. Ali, VSB, u vezi ovoga za Sina Covecijeg. Ima ovde neka tumacenja : http://bible.optina.ru/new:in:03:13 https://sites.google.com/site/aquinasstudybible/home/gospel-of-john-commentary/catena-aurea-on-john/chapter-2/chapter-3 U sustini, govori se o Njemu koji je kao Bog na nebu i silazi i javlja se u telu, kao Sin Coveciji. Avgustin kaze : "And He goes on: And no man has ascended into heaven, but He that came down from heaven, the Son of man who is in heaven. Behold, He was here, and was also in heaven; was here in His flesh, in heaven by His divinity; yea, everywhere by His divinity. Born of a mother, not quitting the Father. Two nativities of Christ are understood: one divine, the other human: one, that by which we were to be made; the other, that by which we were to be made anew: both marvellous; that without mother, this without father. "
  4. Pa, zar nije, sam taj Logos eshaton. Zar nismo vec pricali o prostoj ipostasi Logosa ? ( i slozenoj posle ovaplocenja )
  5. Sta je, to, znaci ...vecnopostojeci Logos u telu ? Zar nije stav 'moje' strane, da je Hristos pre vremena u prostoj ipostasi Logosa ( bez tela ). Upravo suprotno misljenju Apolinarija o vecnopostojecem Logosu u telu ? Zar onda, Palama ne prica slicno sa nasim stavom ?
  6. U sustini , mislim, da su jasne reci Avgustina o ovom pitanju o kome govorimo. Ima knjiga O drzavi Bozijoj da se skine na forumu, i moze da se pogleda u knjizi 22. ..... This book treats of the end of the city of God, that is to say, of the eternal happiness of the saints; the faith of the resurrection of the body is established and explained; and the work concludes by showing how the saints, clothed in immortal and spiritual bodies, shall be employed..... Nesto gledam sta je sve pisao Avgustin i nasao sam nesto u vezi stvari oko buduceg zivota i vecnih nagrada i kazni. ( vec je nesto malo pisano na temi ) Iz dela,...Enchiridion ,On Faith, Hope, and Love ( glava 29. - Last Things ) "But let them suppose, if it pleases them, that, for certain intervals of time, the punishments of the damned are somewhat mitigated. Even so, the wrath of God must be understood as still resting on them. And this is damnation--for this anger, which is not a violent passion in the divine mind, is called "wrath" in God. Yet even in his wrath--his wrath resting on them--he does not "shut up his mercy." This is not to put an end to their eternal afflictions, but rather to apply or interpose some little respite in their torments. For the psalm does not say, "To put an end to his wrath," or, "After his wrath," but, "In his wrath." Now, if this wrath were all there is in man's damnation, and even if it were present only in the slightest degree conceivable--still, to be lost out of the Kingdom of God, to be an exile from the City of God, to be estranged from the life of God, to suffer loss of the great abundance of God's blessings which he has hidden for those who fear him and prepared for those who hope in him --this would be a punishment so great that, if it be eternal, no torments that we know could be compared to it, no matter how many ages they continued." Da Bog bude milostiv svima nama, da se niko ne otudji od Bozijeg zivota.
  7. Recimo, ovo njegovo delo je podeljeno na 22 knjige, u kojima postoje glave, i poglavlja. Za svaku glavu je dat' kratak uvod o tome sta pise ( u toj glavi ) i relativno je lako naci sta je Avgustin pisao o vaskrsenju. ( knjige su u izdanju Krscanske sadasnjosti, imam sve tri knjige, drugar mi 'skoro'.... skroz,..... poklonio knjige ). Ovo delo je napisao oko 415 - 425.godine, znaci u starijem dobu, ( upokojio se 430.godine )
  8. Bas ste se raspisali, treba to' procitat sve. ( ) Kasnije cu' da odgovorim na neke stvari. Samo da postavim nesto od Avgustina : "Zatim dodaje i kaze :' Zaista, zaista, kazem vam, dolazi cas, i vec je tu, kada ce mrtvi slusati glas Sina Bozijeg, i koji ga budu poslusali, zivjet ce. Jer kao sto Otac ima zivot u sebi, tako je i Sinu dao da ima zivot u sebi.' On jos ne govori o drugome uskrsnucu, to jest uskrsnucu tjelesa, koje ce biti na koncu, nego o prvome, koje je tu, sada. I, zaista, kako bi to razlucio, i kaze :' Evo, dolazi cas, i vec je tu.' Jer to uskrsnuce nije ono tjelesa, nego dusa. Naime, i duse imaju svoju smrt u bezbozju i gresima, i prema takvoj su smrti oni o kojima isti Gospodin kaze :' Pusti mrtve nek ukopavaju svoje mrtve !'...... ( O drzavi Bozijoj, 20 - 6, 1 ) Glavna poenta je u vaskrsnucu tela , koje ce biti na koncu, kako kaze Avgustin, sve ostalo je interpretacija njegovih pisanja i misli. ( mozemo da pricamo na razne nacine )
  9. Pa, recimo, priroda preobrazenog tela u vaskrsenju je, kako kaze apostol, duhovno i neraspadljivo. I, dobijamo odmah takvo telo, nemamo, ....sad, malo materijalno, ....pa, posle malo, duhovno telo. U tom smislu, ili je Lazarevo telo bilo, preobrazeno u duhovno ili je bilo samo materijalno. Ne vidim drugo resenje.
  10. Pa, cekaj, jel' Lazar u istoj situaciji kao Isus ? Da li je mogao da nestane ? Da li negde postoji neko svedocanstvo, da je Lazar imao preobrazeno ( duhovno ) telo, koje je, kao bilo zamaskirano 'materijalnim' telom ?
  11. Ali, Vedrane, Lazar nije dobio preobrazeno telo, bio je ponovo u svom materijalnom telu. I, recimo, kaze Avgustin,...You say, My brother shall rise again at the last day: true;.... Ili, ono, kako je Avgustin verovao i pisao o opstem vaskrsenju coveka ? Ne znam, vise sta da kazem.
  12. Pa, zar nije ovo 'prvo' vaskrsenje Lazara u materijalnom telu, a, ono drugo, ce' biti u preobrazenom ( telu ) ? I, sam, Avgustin kaze, da postoji (kao ) dvosmisleno ( objasnjenje ) ?
  13. Ne razumem, vidis sta kaze Avgustin. Koliko se secam ima jos otaca koji tako tumace. Ne znam, sta dalje da kazem.
  14. Pa, kako kaze Avgustin,.... You say, My brother shall rise again at the last day: true; but by Him, through whom he shall rise then, can he rise even now, for I, He says, am the resurrection and the life....
×
Bokisd - Живе Речи Утехе