Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber

ПРИДРУЖИТЕ СЕ НАШОЈ VIBER ГРУПИ, КЛИКНИТЕ НА ЛИНК

александар живаљев

МОДЕРАТОР ЖРУ
  • Број садржаја

    3338
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Days Won

    6

Репутација активности

  1. Хахаха
    александар живаљев got a reaction from obi-wan in SAD ukinule neutralnost interneta   
    Значи да не отварам старт-ап у Силицијумској долини испод моста Борча-Земун, већ да се одмах запослим код Кинеза?
  2. Амин
    александар живаљев got a reaction from Драшко in Ново саопштење из канцеларије Епископа шумадијског   
    Наравно. Сад се одлучује судбина отачаства: @Милан Ракић пребацујемо на парохију у Белошевац, ред је да Крагујевац добије аеродром!
  3. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на Талични Том у Поуке сазнају: Синод Македонске цркве у расколу и архиепископ Стефан признали Бугарску Патријаршију за мајку цркву и затражили да их убудуће представља у православном свету   
    О, бре, јадни Туто-Бугарине. Знаш ли ти шта је чојство, а шта јунаштво? Чојство је када друге браниш од себе, а јунаштво када себе браниш од других? У историји бугарске нације нити је било јунаштва, а још мање чојства. И то је факат. Нека ти о томе мало поближе испричају асимиловани Роми, Турци (мухамеданци), Македонци који су на силу морали да буду Бугари. А многи од оних који ни по коју цену нису желели да мењају свој национални идентитет, животом су платили за ту своју храброст. Толико о вашем родољубљу.
    Кажеш да ”они који бране македонизам се деле на неколико категорија”, па додајеш – ”прости народ…”. А шта је са интелигенцијом, уметницима, књижевницима, људима попут Александра Русјакова, Игора Дурловског? Како ћете њих натерати да буду Бугари? Никако! Они ће вам бити брана коју нећете моћи да срушите, све и уз НАТО подршку. Узгред речено, одакле ти идеја да је НАТО постојао 1918. године?
    Ти напросто нећеш да схватиш да ми Срби не желимо да се мешамо у ваше унутрашње сукобе, бивше и оне који тек предстоје. Само се молимо Богу да не дође до грађанског рата. А сва је прилика да у Р. Македонији све иде у том правцу. И то понајвише захваљујући вама – повампиреним бугаро-шовинистима. Какав је, уосталом, био и оснивач ВМРО-ДПМНЕ-а – Љупчо Георгиевски. Мрзитељ Срба и психијатријски случај. Нешто гора верзија нашег Вука Драшковића. А, многи моји пријатељи Македонци, истакнути друштвени радници, једни од оснивача исте те ВМРО-ДПМНЕ, разочарани у бугаризацију те странке, исту су напуштали јер се нису слагали са политиком тог болесног човека. У кога се ти кунеш јер ниси ништа бољи од њега. Но, то је твој проблем.
    Кажеш да ”75% македонаца подржава евроатлантску интеграцију”. И то је лаж. У најбољем случају та бројка не прелази цифру од 50% становништва. Заборављаш да када се у Македонији спроводе такве анкете обично се анкетирају и Албанци, који се у тим анкетама воде као Македонци (јер су де факто и де јуре држављани Македоније). А како се код њих подразумева да су они 100% за ту (НАТО) опцију, самим тим рапидно се смањује процентуални број Македонаца који подржава НАТО. Простом математиком се долази до неких 50%. И ни промил више.
    Такође наводиш да су Архиепископ Јован и још један епископ из ПОА-СПЦ бугарофили. И, шта желиш да постигнеш тиме? Мислиш да си открио топлу овду? Тај епископ о коме причаш своју љубав према Бугарима и не крије. Али, питаш ли се, како то да је он и поред своје љубави према Бугарској члан ПОА-СПЦ? Па, зато што је мудрији од вас национал-шовиниста (бугаро-фашиста). И зато што зна шта је Црква, за разлику од вас који Цркву користите за дневно-политичка поткусуривања, а не као Лађу спасења.
    Да си ти истински верујући човек, хришћанин, православац, не би писао ове небулозе и провокације, него би се искрено молио да се црквени раскол у Македонији реши што пре, на духовну радост свих православних хришћана који живе у Р. Македонији. Али, не, теби и теби сличним бугаро-шовинистима је најбитније да ваша верзија истине (=историје) буде званично призната у Р. Македонији и да Македонци нестану као народ. Ви би само да, заслепљењни својим шовинизмом, сеирите над туђом муком. И онда се још подсмеваш/подсмевате нама Србима?! Олади мало.
    И за крај, само ћу да ти цитирам један део текста, објављеног у Слободном Печату (7. Децембра 2017.), у којем епископ стобијски ПОА-СПЦ, г. Давид каже:
     ” Завршавам следећим исказом: на дну једног пресахлог бунара, налазила се жаба, која је са дна гледала горе, ка небу. Одједном, горе на бунару је слетео галеб, и рекао јој: колико  је прекрасно небо, зар не?! Но, жаба му је недружељубиво и грубо одговорила: каква дрскост, ти ћеш да ми говориш о небу, када га ја одавде где сам и сама много добро видим! Поглед жабе ка небу са дна бунара, је поглед оних који желе да сво небо ставе у њихов ограничен калуп, у њихове тесне националшовинистичке границе. Поглед галеба ка небу, је поглед св. Климента, поглед наднационалног ромејства, тачније, поглед на који је позван сваки човек, који жели да се ослободи од стега националшовинизма и трулежи.”
  4. Хахаха
    александар живаљев је реаговао/ла на Августин у Митрополит Амфилохије латино Санта Клауса претвара у црногорског Божић-Бату (видео)   
    Добро је што су у у српским земљама и подручју бивше Југославије сви православни  и литургијски хришћани па је на ред дошла и Јужна Америка.
  5. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на Vladan3 у Ново саопштење из канцеларије Епископа шумадијског   
    Колико овде шумадинаца има на једној теми... 
  6. Амин
    александар живаљев got a reaction from Августин in Саопштење Свештеног Синода Цркве Грчке везано за деловање Православне Бугарске Цркве у Македонији   
    Ма, мислио сам да смо обоје збуњени што се грчки синод први оглашава. Но, не би ме чудило да су Бугари послали своју одлуку Грчкој, а још нису Српској цркви. Онда је тешко да Синод реагује ако то "написмено" није добио. То је била пракса и других помесних цркава, иако су, као и сви ми читали одлуке Критског сабора на интернету, чекали су да их у, тако да кажем, материјалном облику, значи класичном поштом добију од Васељенске патријаршије, па су тек потом реаговале. Могуће је да Синод оставља аутномној ПОА да реагује, а могуће је и да је реаговао, али из неких разлога не сматра упутним да то сада саопшти... могуће је да су и Грци реаговали обавештени од нас...
  7. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на Августин у Саопштење Свештеног Синода Цркве Грчке везано за деловање Православне Бугарске Цркве у Македонији   
    Можда си у праву, али тешко је и реаговати.Како?Шта?Ово су врло лукаво смислили.Не знам како би требала да реагује,да се осуди то, али то се опет подразумева.
  8. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на "Tamo daleko" у Саопштење Свештеног Синода Цркве Грчке везано за деловање Православне Бугарске Цркве у Македонији   
    Iskreno, ja bih volela da je upravo tako kao sto kazes, ali kod ovako osetljivih dogadjanja, mislim da ne smemo gledati iz samorazumljivog kalupa jer nove situacije zahtevaju preispitivanje "jasnih stavova", ili ako hoces, javno podsecanje na utvrdjene I kanonski potkrepljene istine, da kao roditelj odbrani svoje dete u dane iskusenja, dakle kad je potrebno. U vreme kada bratske/sestrinske crkve pretenduju na izvornost Ohridske arhiepiskopije, zar ne bi trebalo jednom za svagda oglasiti se kao pomesna crkva u kojoj se zna poredak, a ne precutkuju kljucne stvari, dok se u isto vreme bavimo sekundarnim stvarima; pa nismo svi nojevi. Zar ne bismo trebali pomoci POA sada vise nego ikada? 
  9. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на Svetlana Pecin-Saraguda у Саопштење Свештеног Синода Цркве Грчке везано за деловање Православне Бугарске Цркве у Македонији   
    Наравно да ће Грчка Православна Црква устати против тога да се нека заједница назове Македонском Православном Црквом. Па Грци не признају ни држави право да својата назив Македонија. У том питању су СПЦ и ГПЦ потпуно сагласне из и црквених, а и из државних разлога. С тим, наравно, да неће ни Црногорску или било коју другу признати без сагласности СПЦ.   
  10. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на "Tamo daleko" у Саопштење Свештеног Синода Цркве Грчке везано за деловање Православне Бугарске Цркве у Македонији   
    Na zalost mi mozemo samo da spekulisemo a time ostavljamo prostor za beskorisne da ne kazem stetne insinuacije unutar nase svete crkve. Grcko Pismo je eksplicitno, bez obzira na protokole I "klasicnu postu", jer je tragikomicno da dve susedne pomesne crkve razmenjuju pisma/dopise, sa rasprava iz svojih Sinoda, a radi se o SPC a ne o njima.... Kako moze raslabljena POA da reaguje bez ijedne reci naseg Sinoda? Meni licno ova cutnja nimalo ne deluje mudro, niti blagosloveno. 
  11. Амин
    александар живаљев got a reaction from Августин in Саопштење Свештеног Синода Цркве Грчке везано за деловање Православне Бугарске Цркве у Македонији   
    Ма, мислио сам да смо обоје збуњени што се грчки синод први оглашава. Но, не би ме чудило да су Бугари послали своју одлуку Грчкој, а још нису Српској цркви. Онда је тешко да Синод реагује ако то "написмено" није добио. То је била пракса и других помесних цркава, иако су, као и сви ми читали одлуке Критског сабора на интернету, чекали су да их у, тако да кажем, материјалном облику, значи класичном поштом добију од Васељенске патријаршије, па су тек потом реаговале. Могуће је да Синод оставља аутномној ПОА да реагује, а могуће је и да је реаговао, али из неких разлога не сматра упутним да то сада саопшти... могуће је да су и Грци реаговали обавештени од нас...
  12. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на Trifke у Нацизам и немачки менталитет?   
    Uticao je on na ceo svet i to u svakom pogledu. 
  13. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на Православни Србин у Нацизам и немачки менталитет?   
    Тачно, али је Лутер несумњиво у великој мери утицао на немачки народ и немачку културу.
  14. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на Православни Србин у Нацизам и немачки менталитет?   
    Ниче је  рекао ,,Кад видиш да неко пада, ти га погурај још више". Тако некако, не могу тачног да се сетим цитата. У ,,Вољи за моћ" Ниче говори о ,,владајућој раси", ,,владајућој елити", и ,,натчовеку" који из ње излази који тежи ка моћи, снагом своје воље, да постане ,,госпдар земље". Да, тежња ка моћи, ка власти, а ,,натчовек" који је са не стране добра и зла, који преведнава све вредности и мери их јефино према себи самом, итд. Да, Ниче јесте у том ,,натчовеку" видео неког ко гази све пред собом.
    Ниче је о човеку написао следеће: ,,Не постоје такве ствари као што је право на живот, право на рад или право на срећу: у том погледу човек се не разликује од најнижег црва".
    Пошто је по Ничеу, ,,натчовек" изнад човека који је према њему ,,најнижи црв", онда гажење тог ,,црва" се подразумева. О женама је Ниче имао још горе мишљење. 
    Да ли је то психопата, питаш? Па може се тако рећи. И сам Ниче је на крају ментално попустио. Очигледно је да је он, уз сво поштовање према њему као великом филозофу, ипак у много чему застранио.
    Е сад, не кажем да је све Хитлер преузео од Ничеа, није. Неке ствари је и искривио, није спорно. Ниче није био националиста, није био антисемита. Ниче је имао лоше мишљење о Немцима и самој немачкој филозофији. У тим сртварима се Ниче и Хитлер свакако разилазе. Али неке основне идеје стоје.
     
  15. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на GeniusAtWork у Нацизам и немачки менталитет?   
    Ваљда је по Ничеу натчовек неко ко изгради сопствени морални систем не ослањајући се на традиционалне норме, а не неко ко гази по другима да би остварио циљ? Онда испада да је било који психо или социопата натчовек.
  16. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на Православни Србин у Нацизам и немачки менталитет?   

    Не бих рекао да је Лутер допринео нацизму директно, ако изузмемо његов оштар и радикалан антисемитизам коме је био склон (чувено дело ,,О Јеврејима и њиховим лажима", због кога су га и Хитлер и Розенберг хвалили), већ јер тим ставом који је усадио у Немце да се ауторитерима на власти треба покоровати, да се њихова дела и оно што раде не сме доводити у питање, преиспитивати- допринело том ауторитаризму који ће касније нацисти искористити за своју идеологију.
    Ово је спорно питање, јер постоје и тврдње и сведочанства (нпр. његов пријатељ из младости Кубичек или како се већ звао) која сведоче да је Хитлер и пре одласка у Беч (дакле, пре него што је сазнао за др. Карла Луегера и његову Хришћанско-социјалну партију) био већ формирани антисемита а да је тамо своје антисемитске ставове само продубио. Сам Хитлер у својој књизи је тврдио да је у Бечу постао антисемита, али историчари су склонији да верују да је и пре тога био антисемита.
    Било како било, тачно је да је др. Луегер и његов покрет извршио кључни утицај на Хитлера и његове ставове и Хитлер је рекао да је дубоко поштовао др. Карла Луегера, пише да је био присутан на његовој сахрани и да је он био засигурно највећи Немац који је икада водио Беч. Али, му је и неке ствари замерао- пре свега то што је њихов антисемитизам био заснован на религијским основама, а требало је, по Хитлеру, да буде заснован на биолошким и расним основама. Друго, то што је Луегер подржавао Хагзбурге које је Хитлер мрзео и сматрао их ,,издајницима немачке расе", јер су допустили расно мешање у Аустро-Угарској.
  17. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на ризница богословља у Нови број "Православља" доноси и прештампану садржину првог броја из 1967.   
     
    Изашао из штампе нови број "Православља" - бр. 1218, 15. децембар 2017.
      Први број Православља је угледао светло дана на Велики петак, 15. априла 1967. године. Лист је изашао по благослову Патријарха српског Германа.   Пре 50 година Православље је био једино верско двонедељно гласило на Балкану. Први одговорни уредник био је Епископ моравички др Сава (Вуковић), викарни епископ Патријарха српског. За главног уредника био је задужен протојереј Милисав Д. Протић, који је обављао ову узвишену службу наредних тринаест година. Одговорни уредници били су ex officio и својевремено викарни епископи: Лаврентије (Трифуновић), Иринеј (Гавриловић) и Атанасије (Ракита), док су улогу главних или одговорних уредника обављали ови врли посленици у Винограду Господњем: протојереј-ставрофор др Чедомир Драшковић, протођакон Радомир Ракић, јереј Василије Томић, протојереј-ставрофор др Душан Кашић, протојереј-ставрофор Милан Д. Јанковић, Слободан Милеуснић, протојереј Драган Терзић, Миладин Бојић, протојереј др Љубивоје Стојановић, протонамесник Миодраг М. Поповић и јереј др Александар Ђаковац.  
    Свако од њих је уткао себе у лист и дао личну ноту нашим новинама. Део себе уградили су у Православље наведени предшественици, па овај лист излази из штампе без прекида два пута месечно пуних 50 година. Из овог разлога за насловну страницу одабрали смо корицу првог броја „Православља“ из 1967. године, а у средини овог броја прештампавамо сав садржај тога првог броја. У 1218. броју Православља читаоце очекују и сталне рубрике са новостима и вестима из културе и науке, хришћанског света и живота наше помесне Цркве... *** Православље – новине Српске Патријаршије излазе са благословом Његове Светости Патријарха српског Иринеја. Православље издаје Информативно-издавачка установа Светог Архијерејског Синода Српске Православне Цркве. Главни и одговорни уредник је протођакон др Дамјан С. Божић. Први број Православља изашао је 15. априла 1967. године. Новина излази сваког првог и петнаестог у месецу, за јануар и август двоброј. Годишња претплата за нашу земљу је 1700 динара, полугодишња 850. Појединачни примерак Православљакошта 90 динара. Претплата за нашу земљу може се уплатити на благајни Српске Патријаршије, Краља Петра 5, или на текући рачун, а о начину претплате можете се информисати путем телефона:   Редакција: +381 11 30–25–116
    Претплата: +381 11 30–25–103, 30–25–113
    e–mail: pravoslavlje@spc.rs – редакција и pretplata@spc.rs – претплата     Извор: Српска Православна Црква
  18. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на Paradoksologija у Митрополит Амфилохије латино Санта Клауса претвара у црногорског Божић-Бату (видео)   
    Mi deci pričamo priče o Deda Mrazu koji je u stvari Sv. Nikola, uz detalje iz žitija, sličice/ikone + 'a onda ima i ovaj zabavan dodatak priči'; i deca poklone dobijaju na Sv. Nikolu, bez pritiska da imaju ma šta protiv Nove godine i Deda Mraza. Božić (koji) bata nam nikad nije bio jasan kao totalno izmišljena tradicija, za koju recimo moje bake i deke, rođene početkom XX veka, nisu čule do 1990ih. Oni su čekali poklone od Sv. Nikole / Santa Klausa...
  19. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на obi-wan у Митрополит Амфилохије латино Санта Клауса претвара у црногорског Божић-Бату (видео)   
    "Ide Bozic, bata (= koraca)..." - toliko o tome. Santa Klaus je bar ovlas povezan sa sv. Nikolom (sa naglaskom na "ovlas"), a ovo nase ime tek nema blage veze sa zivotom. Em je iscupano iz pesme, em prakticno ne znaci bas nista. Ali ko ce jos glavom da misli, ima se valjda preca posla...
  20. Амин
    александар живаљев је реаговао/ла на Поуке.орг инфо у Ново саопштење из канцеларије Епископа шумадијског   
    Најбоље би било и на корист Свете Цркве да овај проблем реше сâм Епископ и свештеник. Ово већ постаје веома напорно читати оволика званична саопштења о једном локалном проблему који може веома лако да се реши.
    На пример: Свештеник Саша оде код Владике где се покаје и каже да ће поново уписати ПБФ и крене да се образује (ваљда је најнормалније да један свештеник непрестано учи и образује се на корист своје Цркве), а Владика га лепо остави на тој парохији и крај приче.
    Ако не испуни што је обећао, бива премештен по потреби Цркве тамо где Владика нађе за сходно. Ако не прихвати, бива после периода од 21 дан стављен на Црквени суд и забрану свештенодејства.
    Веома је ружно да се овакве ствари провлаче кроз медије.
  21. Хахаха
    александар живаљев је реаговао/ла на Ведран* у Ново саопштење из канцеларије Епископа шумадијског   
    Е, ал имаћеш макар 18 година службе пре него што се то деси!
  22. Хахаха
    александар живаљев је реаговао/ла на Милан Ракић у Ново саопштење из канцеларије Епископа шумадијског   
    Јес па и да мене владика јури како не знам да певам
  23. Хахаха
    александар живаљев got a reaction from obi-wan in SAD ukinule neutralnost interneta   
    Значи да не отварам старт-ап у Силицијумској долини испод моста Борча-Земун, већ да се одмах запослим код Кинеза?
  24. Амин
    александар живаљев got a reaction from ГрешниСлуга in Георгије Флоровски: Проблематика поновног хришћанског уједињења   
    @ГрешниСлуга  У овом првом колу Сабраних дела  на српском изашле су књиге на ту тему: Екуменски дијалог: Теологија и историја 1, Екуменски дијалог: Теологија и историја 3 и Упоредно богословље: Јединство у различитости. Значи биће још књига са сличном тематиком, чак ако занемаримо да је он имао икуменску перспективу и када је писао Аскетске оце итд. Оно што је карактеристика читавог подухвата јесте да су сабрани сви чланци Флоровског (углавном са Харварда) и сви се преводе са изворног језика на коме су оригинално објављени.
  25. Свиђа ми се
    александар живаљев got a reaction from Svetlana Pecin-Saraguda in Митрополит Амфилохије латино Санта Клауса претвара у црногорског Божић-Бату (видео)   
    Током канонског обиласка Латинске Америке Високопреосвећени митрополит Амфилохије сусрео се са дјецом и Дједа Мразом у парку. Како у епархији којом администрира има много црногорских исељеника још с почетка 20. вијека, покушао је да дјецу научи пјесмицама о Божић Бати које се традиционално пјевају у Црној Гори. Овај симпатичан снимак је објавио на друштвеним мрежама: Александар Вујовић, уредник Катихетског програма Светигоре.
     

    View full Странице
×
Reputation from александар живаљев - Живе Речи Утехе