Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber

ПРИДРУЖИТЕ СЕ НАШОЈ VIBER ГРУПИ, КЛИКНИТЕ НА ЛИНК

Најбољи чланови


Популаран садржај

Showing most liked content since 12/17/17 in all areas

  1. 31 points
    Никола Поповић

    Слике форумаша

    Нашим драгим форумашима, Јоанушка и ја желимо срећне божићне празнике - Христос се роди! Уз поруку: дружите се људи и волите, јер онда нема граница! Живели - На здоровије! Србија и Русија!
  2. 29 points
    Milan Nikolic

    Слике форумаша

  3. 25 points
    Драшко

    Слике форумаша

    Jel treba nekom neki poklon?
  4. 25 points
    Милан Ракић

    Срећна Нова година 2018!

    Поштовани форумаши, крај календарске године је и прилика за сумирање постигнутог у претходној и зацртавање планова за наступајућу годину. Но, овога пута то нећу радити, тј. нећу вас "давити" сувопарном статистиком о постигнутом (и непостигнутом) у претходној години. А планове за следећу можемо испунити само сви заједно. А то је, да и на овом виртуелном месту, као и у личном свакодневном животу - будемо бољи људи. Стога вам у име уредничког тима Форума Поуке.орг и лично желим да будете здрави и успешни на свим пољима уз Божију вољу и у мери сопствених могућности и труда који ћете улагати. А верујем да ћете се и да ћемо се трудити. Живели! Срећна Нова година!
  5. 25 points
    Danijela

    Слике форумаша

  6. 24 points
    Снежана

    Слике форумаша

  7. 23 points
    Ayla

    Слике форумаша

  8. 22 points
    StefanLugic

    Слике форумаша

    МАНАСТИР ВИСОЧКА РЖАНА Послато са iPhone користећи Pouke.org мобилну апликацију
  9. 22 points
    Гајић

    Слике форумаша

    Супруга, кћер и ја на првој пре 7 година. Ја у вожњи са радницима, друга. То је све што имам од својих фотки.
  10. 22 points
    StefanLugic

    Слике форумаша

    Острошки полумаратон 2017. Послато са iPhone користећи Pouke.org мобилну апликацију
  11. 21 points
    Dominika

    Слике форумаша

    Бадње вече Први дан Божића
  12. 19 points
    Ayla

    Слике форумаша

    Rodila nas majka. Nas četvoro, koji nikada porasti nećemo. Moj brat i moje drage sestrice.
  13. 19 points
    obi-wan

    Kako ja treba da se obučem kadidem u crkvu?

    KADIDES UCRVU O BUCI SE KO, GOSPODIM COEK, NAIBOLJE KARI RANI SAKOI PANTALE.. AZENE KOI UVEK STO GOLIE BOGU MILIE.. POYY
  14. 19 points
    StefanLugic

    Слике форумаша

    Послато са iPhone користећи Pouke.org мобилну апликацију
  15. 19 points
    Vesna M

    Слике форумаша

  16. 18 points
    Natasa.

    Слике форумаша

    Peti mesec, pa ti vidi
  17. 18 points
    ninaana

    Слике форумаша

  18. 18 points
  19. 17 points
    Лидија Миленковић

    Слике форумаша

    Moj muz jedinac i ja селфујемо . СТАРОС' - ЛУДОС'
  20. 16 points
    Ayla

    Слике форумаша

    Dio moje familije
  21. 16 points
    Сања Т.

    Слике форумаша

    Променила сам лични опис
  22. 16 points
    Ana B.

    Слике форумаша

  23. 16 points
  24. 16 points
  25. 15 points
    Muramasa

    Слике форумаша

    Na proslavi sa svim ćerkama firmama.
  26. 15 points
    Слика из његовог храма:
  27. 13 points
  28. 13 points
    GeniusAtWork

    Изјава Њ.С.П. Г. Г. Иринеја о А. Вучићу

    Изјава да треба да "благодаримо Господу" што нам је "подарио" неког, било ког, политичара (=бирократу изабраног да буде државни службеник са јасно дефинисаним дужностима) је скандалозна и језива на толико много нивоа да о томе уопште и не вреди расправљати. А то да се ради о Вучићу је само шлаг на торту.
  29. 13 points
    Juanito

    Слике форумаша

    #селфи #mwaaaaah
  30. 13 points
  31. 13 points
    NinaSavic

    Слике форумаша

    На Калемегдану, у септембру ове године
  32. 13 points
    Извајана атеистичка тела шире саблазан и нису дозвољена на форуму. Сестре форумске могу уздисати само за телима угодника Божијих.
  33. 13 points
    Danijela

    Слике форумаша

  34. 12 points
    Fotina444

    Molitveni zivot nas

    Citam jutarnje i vecernje pravilo iz molitvenika...uglavnom nisam skoncentrisana na rijeci molitve, kroz glavu mi prolaze i scene sa posla, i razni planovi, i ljudi koje sam sretala taj dan...zivim sa cimerkom i kad je ona tu molitve citam u sebi, kad sam sama poluglasno... Kad odem kuci kod roditelja, a s' obzirom da nismo neka pobozna familija i da se tv kod nas ne gasi sem uvece kad spavamo, onda i nemam neku volju za citanje molitvi... I ako citam, citam sa telefona sa sajta "Svetosavlje", pa za slucaj da majka udje u sobu da misli da sam na fejsbuk😉...
  35. 12 points
    grigorije22

    Слике форумаша

    Hristos se rodi.
  36. 12 points
  37. 12 points
    Ayla

    Тема јасна из прве поруке

    ...ali predivno
  38. 12 points
    Broken

    Слике форумаша

    Reklama za parfem.
  39. 12 points
    Danijela

    Слике форумаша

    #selfie #bathroomselfie
  40. 12 points
    Ако могу да те замолим. У поверењу. Мсм., слободно ти оплети по Рилаху и Жељку. Ал' кад будем ја на дневном реду, буди благ. Мсм. знам ја да сте у служби тамо снимили све и скриншотове имате и све то. И кад буде Ракић на тапету, јбга. јесте кажи, уме он и допсује и 'вако је неки либераш и то, ал' ипак пре неки дан ми скинуо администрацију писања. И још по неку лепу реци. Знаш, да ми не утиче на каријеру. А и не бих да се одрекнем, а верујем ни остали уредници тих 40000 динара, мсм. то имају зелени. Црвени имају 45000, а ја као главни уредник имам 50000 и плус ми из Патријаршије сваког месеца уплате и 9000 динара за хостинг. Шта ћемо радити ако останемо без тих плата. Добро, ови из Патријаршије би уштедели неки динар, не би нам више морали давати те плате. Ај види некако, моли те брат, па "испеглај" то...
  41. 12 points
    Кратос

    Мушкарци постављају питања, жене дају одговоре

    Aj pa nek da Bog sve najbolje!!Čestitam!
  42. 11 points
    Grizzly Adams

    Molitveni zivot nas

    Кад сам лоше расположен све тешко иде. После година нервирања и бриге, схватио сам да је све то није толико битно и катастрофално. Ми смо људи слаби, то је једна манифестација наше слабости. Ако не можеш да урадиш шта си планирао (шта би волео, хтео), поједностави, скрати, олакшај себи. Не само за молитву, него за све друго - вежбање, посао итд. Дође дан кад ниси у стању да урадиш све вежбе које си планирао. ОК, нема везе. Уради две-три лаке. Само уради нешто. Било шта. Направи један мали, најмањи корак. И то је победа. Кад не можеш да се молиш дуго, помоли се кратко. Оче наш је 30 секунди. И то је победа. Грешка је била што сам то доживљавао као пораз, јер сам имао "циљ". Да "испуним". Да покажем како сам "велики верник" који се моли "како треба". Што је била гордост. Кад сам искључио гордост, видим да сам слаб верник. И за мене је победа некад кад сам лоше воље само Оче наш. Велика победа. Ето.
  43. 11 points
    ninaana

    Слике форумаша

  44. 11 points
    Zimska ruža [emoji4] Послато са HUAWEI P7-L10 користећи Pouke.org мобилну апликацију
  45. 11 points
    Ја припадам једној, светој,саборној и апостолској цркви, то је група за коју ја знам. За мене ме православље везано за активан црквени живот у мојој парохији а у заједници са свима који једу и пију тело и крв Христову, веру исповедам онако како налаже наша Црква. Форум је друштвена мрежа која омогућава комуникацију и размену мишљења али далеко од тога да може бити извор нечије црквености уколико она не постоји на делу у одређеној хришћанској заједници кроз литургију. Признајем да сам наклоњен мало тврђој струји али не да сам и због тога интелектуално непоштен. Што се тиче ове теме, позната ми је од раније, присуствовао сам неким расправама о томе да ли је Мојсије када је разговарао са ,, Богом лицем у лице као човек са човеком,, уствари разговарао са Оваплоћеним Логосом. Овакво мишљење имају многи уважени теолози а можемо пронаћи и места код отаца која упућују на ванвременог оваплоћеног Логоса. Но будући да је сам предмет расправе изван могућности нашег сагледања као што каже Палама ,,природи није својствено да може мислити изван граница свога постојања,,(парафразирам) те стога ослонац за потврду оваквих ставова можемо наћи само у откривењу. Друга могућност да се овај проблем сагледа је путем апстрактног и философског мишљења али умом верујућег човека које је данас помогнуто науком а које због начина сагледавања одступа од стандардног богословског језика што неке може довести у забуну. Такође је проблем је што неки разматрајући о овоме мисле да ова тема претендује да добије димензију исповедања вере у преегзистентног Христа а не у Оваплоћеног у одређене дане ради нас људи и нашега спасења од Марије дјеве и Духа Светога. Значи овде се не ради о исповедању него о теолошком спекулисању у покушају да се речју искаже искуство несагледивог и ванвременог. Због тежине предмета оци нису износили званично оваква учења нити их је било могуће уоквирити у временско просторну димензију у којој се нама Бог хронолошки открива. Заступник сам става ,,прво буди па онда реци,, као и тога да је извор познања богословља у просветљењу кроз очишћење и свете тајне те да је стога колико нам је могуће првенствено потребно градити врлину као темељ онога што говоримо, што би рекао дидахи ,, ако је ко пророк нека има и понашање пророчко,,. Стога немојте ништа замерити јер несвојствено је раздирати тело цркве у неслагању а састављати га у интелекту али још горе је имати јединство у лицемерју. Нека да Бог да се сачувамо од обе крајности и ходимо уским царским путем.
  46. 11 points
    Zoran Đurović

    Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа

    Милан се шали и то је јасно и добро. Као да се виде знаци испуњења моје немогуће мисије. Боксит исприча све оно што ми говоримо, тако да се показа да није он глуп па не капира што причамо, него неће да прихвати. То је други онда проблем. Духовни. Милан порече неке своје ставове, али су они као Хидра па никад ниси начисто шта прихватају а шта одбијају. Милану бацам коску: Бог ствара без времена, у вечности и то је актуелно у њему; тврдимо да је Логос добио тело у времену, али да га поседује одувек у атемпоралној димензији. Када Бог ствара без времена, и сва бића одједном, како нам веле Василије, Нисенац, Августин и други, сасвим је разумно што ми тврдимо са овим Оцима да је Ис Хс створио свет, јер нема разликовања на пре и после. Бића јесу у Богу, како вели Максим, а кроз време се показује нама шта су и која су та бића и у нашој димензији имају хронологију. Али, она јесу. Фундаментална димензија коју Милан не качи је да Бог држи свет у постојању. Да он није ван њега. Јер, када би свет био ван Бога, онда би сам Бог био одређен временом, како вели Милан и био роб времена, и могао би само да предвиђа ствари. Као кад ја пишем књигу а не знам све речи из те књиге. То за мене није Бог. Него онај који држи свет у постојању и гарантује нам биће. Не постоји пронија, предвиђање или предестинација. Има само знање кроз које нас Бог држи у постојању. Промисао или предмисао је само логичка категорија, никако временска и она је условљена нашом логиком где ми најпре нешто осмислимо па направимо. Код Бога тога нема. Он чини. Рече. И та реч је наша ипостас, ипокименон, наше подлежеће, биће, назовите како год. Ми постојимо кроз Божију вољу. Само зато што нас Бог види ми постојимо. И то је оно реално, објективно. После тога иде само Суд. Да ли нас види или познаје. Са десне ће бити они које познаје. Али је постојање дао једнако и добрима и злима. Ни једни ни други не би постојали да он затвори на моменат поглед. Када Павле говори да смо предодређени пре постања света и века, он не говори ништа супротно од овога о чему ја казујем. Јер када ме је познао пре него што сам се зачео у утроби мајчиној, он је видео мене, али мене који јесам, а не неку слику. Бог не гледа иконе, него види оно што јесте, како лепо сведочи наш Јустин.
  47. 11 points
    Српски теолог у предбожићном озрачју, тренира тело и ум...
  48. 11 points
    Неко је зазивао Августина да се Бокситу прекине сраћкалица, а и ја се јутрос помолих у цркви за њега! Не шалим се. Славили смо Божић. Око јављања Ис по васкрсењу ја сам склон да верујем да он није био на земљи, тј. у нашем времену и простору, него је већ био у есхатолошкој димензији, а овде се појављивао из есхатона, као што се јавио многим светима у историји у телу. Боксит, Пецинка (Иван?) мисле супротно, наиме да се он витлао по земљи 40 дана и бивао видљив-невидљив по свом нахођењу, а онда, пошто је физички био присутан ходао је, и васкрсло тело му је имало другачија својства од онога које је имао за живота док га злотвори од попова нису убили. Веле, он је пролазио кроз врата, иако то нигде у Писму не пише. Ово је, понављам, само њихова интерпретација, а не текст из Писма. И условљена је детињастом вером да је Ис физички био на земљи, а кад је већ био на земљи, онда је могао само да прође кроз врата (што не и кроз зид?), а не да се појави, што је очигледно из Лк 24, 36: И док они ово говораху, сам [Исус] стаде међу њих, и рече им: Мир вам! (καὶ αὐτὸς ἄφαντος ἐγένετο ἀπ’ αὐτῶν). Дакле, он се лично појавио међу њих. Нема никакве приче дошао-прошао... Ово је правило у тумачењу да се иде од јасних текстова да би се тежи објаснили. Лк једноставно каже да се појавио (стаде, материјализова се, пуф!), без да улази у то одакле се појавио. Слично имамо у Лк 24, 31: И он поста невидљив од њих (καὶ αὐτὸς ἄφαντος ἐγένετο ἀπ’ αὐτῶν). Испарио је пред њиховим очима. Као што се појављује изнебуха, тако и нестаје. Погрешан је Синод: „И он поста невидљив за њих“. Граматички не стоји, а онда може, како добро примети Лопухин, неко да помисли да је невидљиво остао у дому, а он је, у ствари, нестао. Проблем мојих полемичара - а нико се на заустави на томе што говорим, па морам да поновим - је одваљен камен са гроба, што је само један аргумент у корист хр непријатеља, да су ученици украли леш. Јер ако ово тело пролази кроз врата, што не би кроз камен? Рекох да то би ради нас (можда их збуни латински израз: pro nobis). Имамо 2 различита извештаја о одваљеном камену и они не могу да се помире. Мт 28, 1-8 говори да су Марија Магдалена и друга Марија дошле да осмотре гроб, да се тада земља затресе, јер анђео сиђе са неба и одвали камен од врата гробних и сеђаше на њему. У страху од њега стражари су постали кататонични. Јн 20, 1-18 говори да само Марија Магдалена дође на гроб, и виде да је камен дигнут са гроба. Онда отрча и каза Симону Петру и другом ученику кога љубљаше Исус: Узеше Господа из гроба, и не знамо где га положише. Марија је код гроба плакала, и када се надвири над гробом видје два анђела где седе, један чело главе, а други чело ногу, где беше лежало тело Исусово. У Мт анђео каже женама да је Ис васкрсао, док у Јн сам Ис то јавља Марији. По Мт анђео склања камен да би жене виделе празан гроб и ресетује стражаре. Оне не виде васкрсење. У Јн Магдалена не добија одговор на своје питање од анђелâ, него од Ис који је ту код гроба. Камен је одваљен јер он није ту. да ли је прошао кроз камен или је он прво био склоњен? То из Јн не знамо, али је логичније да је камен пре уклоњен. Извештаји као заједнички моменат имају да је Ис васкрсао без да га је ико видео. Склањање камена је битно и у Мк 16, 1-6, а ту имамо микс Мт-Јн јер је један анђео (Мт), али је у гробу (Јн). И код Мк анђео каже да је Ис васкрсао. И код њега је вероватније да је васкрсење било по уклањању камена. Актуализација одваљивања камена у Мт је вероватно мотивисана борбом против јудејске тезе да је украдено тело, јер сада имамо жене као сведоке, што је за јудејски менталитет могло да се узме за валидно, док за римљане не би важило, јер је жена, као и мало дете, непоуздан сведок. У сваком случају, нити се говори да је Ис прошао кроз камен нити да није. Интересантно је јављање Магдалени. Њој се прво јавио, а Павле, маскилиста, је прескаче када набраја коме се Господ јави. Можда у Јн имамо само њу јер се њој прво јавља, док можда Мт помиње 2 да би сведочанство било објективније? Јн 20, 13-17: И они јој рекоше: Жено, што плачеш? Рече им: Зато што узеше Господа мојега, и не знам гдје га положише. И ово рекавши, обазре се натраг и угледа Исуса где стоји, и не знађаше да је Исус. Рече јој Исус: Жено, што плачеш? Кога тражиш? Она, мислећи да је градинар, рече му: Господине, ако си га ти однео, кажи ми где си га положио, и ја ћу га узети. Исус јој рече: Марија! Она, окренувши се, рече му: Равуни, што ће рећи: Учитељу! Рече јој Исус: Не дотичи ме се, јер још нисам узишао Оцу својему; него иди браћи мојој и кажи им: Узлазим Оцу мојему и Оцу вашему, и Богу мојему и Богу вашему. А Марија Магдалена оде и јави ученицима да је видела Господа и да јој ово рече. Нема одговора од анђелâ. Види Исуса да је стајао тамо. Имамо перфект (ἑστῶτα). Он стоји тамо на ногама. Опет се, као у Преображењу, мења стање људи. Апостоли јесу видели реално, али су попадали и били као благо опијени. Овде тај перфект сугерише слично. Стоји негде. Као у Луке кад се појави ни из чега. Зато весела Магдалена не капира кога види. Ја сам то објашњавао дисторзијом времена-простора. Шта се дешава када вечно улази у времено и постаје видљиво. За нас, једноставно речено, није да будемо у вечном. Сада. Живећемо свесно и јасно у вечном када будемо у њему сасвим. Други моменат који ваља нагласити је noli me tangere! Не дотичи ме се! Ја ћу бити скроман као Августин и рећи да је ово, барем за мене, јако загонетан текст. Како год да га обрћеш и окрећеш. Блажен је онај ко зна тачно значење. Мени оно бежи. Модерни играју на карту задржавања. Наиме, глагол ἅπτω и заиста значи првенствено ухватити, задржати, прионути, а тек онда дотаћи, онако овлаш, стидљиво. Ту су се уплеле модерне приче које критикују фобију од тела која је ушла у црквени менталитет. И ту су у праву. Јер Ис хвата за руку бангавог, пљује у прашину и прави блато и помазује слепца... Страх од додира је јако брзо ушао у хр, тако да чак у катакомбама имамо Ис који штапићем додирује болесног, а у византији га благосиља на далеко! Наш глагол пак је у партиципу презента, тако да означава задржавање, трајно „пипање“. Не верујем у интерпретацију задржавања јер сам Августин упозорава најпре да не треба мислити да није хтео да га се женско дохвати, јер се помиње да су га мушкарци пипкали после васкрсења, него напомиње да су га по Мт 28, 9 и жене хватале: А оне приступивши, ухватише се за ноге његове и поклонише му се (αἱ δὲ προσελθοῦσαι ἐκράτησαν αὐτοῦ τοὺς πόδας καὶ προσεκύνησαν αὐτῷ). Овде је баш ухватити се за и не испуштати (κρατέω, нема везе са нашим Кратосом). Наиме, вели Августин, када су га ове пипале, он још увек није отишао Оцу (In Evangelium Ioannis tractatus centum viginti quatuor, 121, 3). Из тога Августин закључује да није „отићи Оцу“ тај разлог него нешто друго. Онда помиње цркву из пагана која Ис препознаје да је једнак Оцу само када је и отишао њему. Такође, помиње, вера којом сте ме знали је несавршена док не одем Оцу. Користи слику: Док верник не види да је Син једно са Оцем, у његовом срцу овај још се није вазнео. Зато и разлика у Отац мој и Отац ваш. Оци су имали проблем са једним другим глаголом, а то је из Јн 20, 17, ἀναβαίνω, који је партицип презента, али су га они због претходног перфекта ἀναβέβηκα, схватили да Ис вели да у том моменту одлази Оцу. Зато бивају присиљени да тумаче како то да се Ис тог момента, када је рекао Магдалени, није вазнео Оцу, него је чекао још 40 дана? Међутим Ис говори о узлажењу, а не о томе да се узнео или ће се узнети. Исту трајну радњу, али у имперфекту, имамо у Лк 24, 51: ἀνεφέρετο εἰς τὸν οὐρανόν. Он се узношаше. Ис никад није био одвојен од Оца. Зато га не можемо посматрати као простог човека, него као Богочовека. Он пре васкрсења причешћује апостоле. Или ће неко рећи да их није причестио, него су вежбали као у позоришту литургију, или ће рећи да је то било друго тело које им је дао, или ће се сложити са нама па ће рећи да је то васкрсло тело Господа који се принесе од постања света. Када ми кажу да је један Ис који је живео пре васкрсења, а други после, онда питам како је ходао водом, као и како је био у Царству Божијем, које је дошло у сили, преображен са Мојсијем и Илијом? Зашто онда не узмете да разоваплотите Господа? Зашто не кажете поштено да је ово била представа, да су ту биле душе од Мојсија и Илије, да апостоли нису били у Царству?! Ако су пак људи, и ако је пак Царство Божије било тамо, како рече Исус, шта онда млатите?
  49. 11 points
    E zbog ovog komentara cu da ti poklonim jednu sliku iz privatne arhive...neka zafrkancija...samo da vidis koliko je moj muz visok, krupan i zgodan ( mislim, meni jeste ), al ume da bude i nezgodan
  50. 10 points
    Брка Жарковачки

    Molitveni zivot nas

    Ἡ προσευχὴ ὁμιλία ἐστὶ νοῦ πρὸς Θεόν - Евагрије Понтски Углавом преводе као: Молитва је разговор ума са Богом. Неки преводе и као: Молитва је дружељубље ума са Богом. Поједини преводе и као: Молитва је заједничарење ума са Богом. А ја бих превео као: Молитва је присни дијалог између човековог унутрашњег света и Бога. А још кад бих имао смелости превео бих као: Молити се значи делити са Богом шапате на јастуку (после вођења љубави) (ὁμιλία је, на пример, у грчком понекад имала значење полног сједињења) ... У том смислу, молитва (у самој ствари) није петиција, није потражња, нити куповина, није кукњава, није захваљивање (мада има молитава које јесу и ово), већ је ћаскање без икаквог зашто, чисто ради ћаскања и провођења времена са Богом.
×
Најбољи чланови - Живе Речи Утехе