Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber

ПРИДРУЖИТЕ СЕ НАШОЈ VIBER ГРУПИ, КЛИКНИТЕ НА ЛИНК

  • Добро дошли на Живе Речи Утехе

     Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,
    молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате.  

  • Поуке.орг инфо
    Поуке.орг инфо

    “Обезбеђење” из МПЦ-а затражило је епископу захумско-херцеговачком Григорију да плати карту да целива мошти Светог Климента Охридског

      "Обезбеђење" запошљено у МПЦ-у које наплаћује карте за оне који улазе у цркву Плаошник, 7. октобра 2017. године, Никола Чолески затражио је од Епископа захумско-херцеговачког Григорија, који је посетио Архиепископију охридску и Митрополију скопску да плати карту од 100 денара како би целивао мошти Светог Климента Охридског. Ово тзв. "обезбеђење" Никола Чолески  представља се као духовно чедо игумана Партенија који све позива са "речима љубави", али дела изостају и у свему види трговину са црквом и на тај начин наноси велику штету МПЦ.

    arhiepiskop-jovan-zahumsko-hercegovski-grigorij-kondukter-900x507.jpg

     

    Када је Архиепископ Јован, који је био у непосредној близини догађаја, схватио да је Чолески тражио 100 денара владици Григорију, упитао га је да ли МПЦ наплаћује карте за оне који желе да целивају мошти Светог Климента, Чолески је на то одгворио Архиепископу Јовану да наплаћују само за расколнике. Када је владика Григорије (који је и члан комисије за преговоре са МПЦ) упитао како мисли расколнике, од Чолеског добио је одговор да су сви расколници они који су уз Архиепископа Јована. Када се Архиепископ Јован уверио да "обезбеђење" жели да наплати целивање моштију Светог Климента, одбио да плати иако Чолески је припретио да ће им насилно наплатити.

    Извор: http://sobornopravoslavie.com/kondukterot-od-mpts-mu-pobaral-na-episkopot-zahumsko-hertsegovski-grigorij-da-plati-karta-za-da-gi-tseliva-moshtite-na-sveti-kliment-ohridski/

    Превод: Поуке.орг

    Измењено од Поуке.орг инфо



    Sign in to follow this  
    Sign in to follow this  


    Повратне информације корисника




    пре 38 минута, Поуке.орг инфо рече

    Када се Архиепископ Јован уверио да "обезбеђење" жели да наплати целивање моштију Светог Климента, одбио да плати иако Чолески је припретио да ће им насилно наплатити.

    ??

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ова ствар мора да се провјери, да не гријешимо душу, посебно кад је у питању Свети отац наш Климент Охридски и Свесловенски.

    На приказаним фотографијама се јасно види да није у питању Плаошник, на коме је реконструисана Црква Светог Пантелејмона и Светог Климента, а у коју су пренете мошти Светог Климента, већ предивна Богородица Перивлепта, у којој су под турском влашћу биле свечеве мошти. На Плаошнику се улаз не наплаћује, у Перивлепти, нажалост да, као и у Катедралној Светој Софији. То наплаћивање улаза (за Дебарско - кичевску епархију) јесте страшно, још је страшније што су величанствене фреске у Перивлепти угрожене, јер су донације за рестаурацију крова, хидроизолацију и друго потрошене од македонских корумпираних државно-црквених власти.

    Прегледао сам овај извор вијести, блог Саборноправославие, добри су им текстови као равнотежа прорежимској религија.мк (односно подједнако једнострани), али овај је непрецизан. Нијесам био у Перивлепти, и у Охриду уопште од 2013, сви кустоси су ми били познати, па нам никада нијесу наплаћивали улазнице (да не чује овај митрополит у расколу г. Тимотеј) када би сазнали да смо из Београда, и посебно када би видјели да скоро сваког дана посјећујемо ове величанствене охридске бисере православне духовности. Овај  Чолески ми не дјелује, као кустос цркве, већ као чувар Галерије (стварно величанствених) икона, на фотографији је и приказан на степеништу Галерије, која је у дворишту Богородице Перивлепте, у којем је и звоник, Пупинова донација владици охридском Николају. Чувари Галерије раде за неки државни културни завод, а не за цркву. Само улаз за Галерију, која нажалост има чудно радно вријеме и многи гости је не обиђу, је скупљи.

    Тако да ова вијест, бар што се помињања Плаошника тиче није тачна. Шта је било испред Перивлепте сазнаћемо, вјероватно нека провокација државних власти.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    У позадини је манастир Светог Наума, али у читавој причи то уопште није битно. Оно шта је заиста важно је да такозвана „ПОА“ и њихови медијуми шире лажи и омразу, шта је природни израз ономе што заиста и јесу.

    Кажете „блог Саборноправославие, добри су им текстови“?! Не морате чак ни уопште читати, погледајте слике и јасно је да се ради о жутој штампи. Тамо се о Богу баш пуно и не пише. А зашто и би?

    Иначе на Плаошнику се наплаћа улаз, али не у цркву, него пред улаз у комплекс (ту су мозаици, базилика итд.). Са друге стране, на Плаошнику се сваки дан служи утрење и вечерње, на празнике – литургију, - таман посла да би се верницима наплаћивали улазнице. Колико ја знам, као и за остали део охридских старих цркава, важи ист принцип: према туристима имати однос као према туристима, према верницима као према верницима. Ономе ко запали свећу и за један динар, нико му неће тражити улазницу. Онај ко улази са рукама иза леђа само да би урадио један добар селфи, добија туристичку улазницу од 1,5 еура. А дали треба или не треба, то је друго питање. Али и то у читавој причи није уопште важно.

    Оно што је важно је да у тој причи је све лажно. Почнимо од самог наслова: “Обезбеђење” из МПЦ-а затражило је епископу захумско-херцеговачком Григорију да плати карту да целива мошти Светог Климента Охридског“. Као прво, јадно ти то „обезбеђење“, види се да сироти човек једва стоји. Друго, нико не би никад затражио једном свештенику да плати, а камоли епископу за улаз у цркву. Трето, чак ни туристима се наплаћује за „целивање мошти“!

    Оно што је важно да проблем није Григорије, него негов домаћин. Он је persona non grata свугде где се појави, али једва чека да нађе жртву да себе претстави као жртву, упадајући у неки храм од цркве која ми је дала владичко достојанство, на коју је он достојанствено и сеправославно пљунуо. А видим да је све ово на северу чудно: људи се питају - па човек добро ради, уједињава православље, а шта то они њему раде? 

    Хајде само на моменат да покушамо упоређивањем да бар мало приближимо слику зашто владика ваш, силом постављен за нас, није пуно „омиљен“ у Македонији. Македонија је одбацила аутономију на црковном пољу, као што је Косово то урадило на политичком. Рецимо да један бивши најпривилеговани министар Хашима Тачија (коме је министарски био први посао у животу) реши да због неких повољности (?) прихвати и самопрогласи себе претседником Аутономне покрајине Косова. Он буде признат и широм отворених руку прихваћен од Београда, али у цело Косово једва да напуни један аутобус својим плаћеним присталицама. И тако, један пут један генерал реши да њему дође у посету, а он га фино лепо прошета по претседничкој палати у Приштини, па по неколико минисатрства, чак и у неке касарне. Ма тамо то би било так нормално, само овде ми у Македонији смо јако некултурни, бесосећајни и нетолернтни према таквим изизетним личностима, који су себе својим поступцима загарантовали улаз у своју народну историју.

    Владика Григорије ми се чинио пристојан човек. Нормалан. Он је мени био једина нада да се некако реши ова црковна заврзлама. Био, нажалост. Бог му дао са животом ум и здравље.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 14 минута, interia.pl рече

     

    Хајде само на моменат да покушамо упоређивањем да бар мало приближимо слику зашто владика ваш, силом постављен за нас, није пуно „омиљен“ у Македонији. Македонија је одбацила аутономију на црковном пољу, као што је Косово то урадило на политичком. Рецимо да један бивши најпривилеговани министар Хашима Тачија (коме је министарски био први посао у животу) реши да због неких повољности (?) прихвати и самопрогласи себе претседником Аутономне покрајине Косова. Он буде признат и широм отворених руку прихваћен од Београда, али у цело Косово једва да напуни један аутобус својим плаћеним присталицама. И тако, један пут један генерал реши да њему дође у посету, а он га фино лепо прошета по претседничкој палати у Приштини, па по неколико минисатрства, чак и у неке касарне. Ма тамо то би било так нормално, само овде ми у Македонији смо јако некултурни, бесосећајни и нетолернтни према таквим изизетним личностима, који су себе својим поступцима загарантовали улаз у своју народну историју.

    Владика Григорије ми се чинио пристојан човек. Нормалан. Он је мени био једина нада да се некако реши ова црковна заврзлама. Био, нажалост. Бог му дао са животом ум и здравље.

    По овом последњем пасусу се види да не разумеш шта је Црква чим повлачиш овакве паралеле.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 1 сат, interia.pl рече

    У позадини је манастир Светог Наума, али у читавој причи то уопште није битно

     Јесте, стварно. Ја сам помислио, извињава ме што сам гледао синоћ послије 12, да је мала црквица Св Козме и Дамјана у подножју Перивлепте и Галерије Икона. На то ме навела вијест да су владике хтјеле да се поклоне Светом Клименту Охридском, е сад да један македонски сајт толико помеша Перивлепту и Плаошник, везане за Светог Климента то ме страшно изненадило. Овдје се види да су заправо хтјели да се поклоне Светом Науму Охридском.

    Рекох да нијесам био на Плаошнику од 2013, тада послије више година није могла, нажалост, да се види старохришћанска предивна базилика са мозаицима, ако су сад увели наплаћивање на Плаошник, а базилика може да се види то је оправдано. Немојте, ипак, да ми прескачете Перивлепту и крађу новца за хидроизолацију, то јесте свеправославни, а не само македонски, скандал, јер је у Перивлепти осликана цијела историја нашег Спасења.

    пре 1 сат, interia.pl рече

    Кажете „блог Саборноправославие, добри су им текстови“?

    Видјели сте да је то иронично стављено у однос на Наумовско-Партенијевску "исихиастичку- логороичну" пробугарску религију.мк. Такве назови калуђере исихасте који не затварају уста, да се разумијемо, имамо и ми Срби.

    Хвала на корекцији. Сад, ипак, цијела ствар постаје мало компликованија, мислим на посјету и поклоњење Светом Науму. Као што знате, краљ Александар се једва изборио да манастир припадне Краљевини СХС. Бугарски цар Борис, који је од Хитлера измолио Охрид, морао је да Светог Наума препусти Великој Албанији (и сада стоји тадашња гранична стражарница). Дакле, да није било "великосрпског краља", убијеног руком ВМРОовца Влада Черноземског, сада би тај манастир припадао Албанској православној цркви. Због тога је стварно крајње неприхватљиво и не може се ничим оправдати, да један српски владика, ако се већ третира као такав а не као архијереј Цркве Христове, не може да се поклони Светом Науму.

    Није ми јасно какво је то поклоњење било, зна се како архијереј се дочекује у Цркви, то никада није "приватна посјета", па чак и кад је посјета Цркви у расколу. Рецимо како је дочекан у Бару (за манастир Свети Наум надлежан) митрополит у расколу г. Тимотеј. Тако да је ту вјероватно било грешке и епископа Григорија што се није најавио.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Вероватно мој српски није довољно добар. Слика од „Његовог Блаженства“ и владике Григорија је из „Светог Наума“, а раскољничко црковно „обезбеђење“ (онај силни бодибилдер на слици) могуђе је да је са Плаошника.

    И не би да се понављам. Проблем није Григорије. Не верујем да се он или било ко други мора некоме најављивати. Само треба пазити с ким се дружи. Изићи међу народ са оним који је не једанпут понизио и пљунуо на исти тај народ за чијег се поглавара претставља, није баш мудро. Ако није био онај разбацани момак, кога је неустрашиво „Његово Блаженство“ успео да савлада, нашао би се неко други, на улици, у ресторану... И на крају крајева, ако обични народ оставља од своје сиротиње на иконама од оно мало шта има, шта је чинило „Његово Блаженство“ како доброг домаћина да, уместо госта, да једно еуро као дар. Али тада не би постојала ова прича..  

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 4 минута, interia.pl рече

    Само треба пазити с ким се дружи. Изићи међу народ са оним који је не једанпут понизио и пљунуо на исти тај народ за чијег се поглавара претставља, није баш мудро.

    А мудро је било стрпати га у затвор три године...за те три године,а и више,колико је прошло од нишког споразума,да сте били паметни,као што нисте , вероватно би сад имали самосталност, али и државу сте добили на антисрпској хистерији,као уосталом и све бивше ех републике, а по том принципу сте хтели и цркву...не иде то тако братко...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 7 минута, interia.pl рече

    Вероватно мој српски није довољно добар. Слика од „Његовог Блаженства“ и владике Григорија је из „Светог Наума“, а раскољничко црковно „обезбеђење“ (онај силни бодибилдер на слици) могуђе је да је са Плаошника.

    И не би да се понављам. Проблем није Григорије. Не верујем да се он или било ко други мора некоме најављивати. Само треба пазити с ким се дружи. Изићи међу народ са оним који је не једанпут понизио и пљунуо на исти тај народ за чијег се поглавара претставља, није баш мудро. Ако није био онај разбацани момак, кога је неустрашиво „Његово Блаженство“ успео да савлада, нашао би се неко други, на улици, у ресторану... И на крају крајева, ако обични народ оставља од своје сиротиње на иконама од оно мало шта има, шта је чинило „Његово Блаженство“ како доброг домаћина да, уместо госта, да једно еуро као дар. Али тада не би постојала ова прича..  

    Драги пријатељу, српски Ти је изванредан, у сваком случају много бољи од мог македонског. Но, лако је да научите језик вама Македонцима, ви имате слуха много више од нас Црногораца:) Но, ја добро читам македонски, новине без икаквих проблема, поезију са великим одушевљењем, прозу, признајем, тешко. Тешко доживљавам и што смо раздвојени у Светим Тајнама. Али, макар да будемо без гњева, "да не зађе Сунце у гњеву вашему..."

    Слажемо се да је ово исфорсирана, непоуздана и никоме потребна вијест. Ти си гњеван на архиепископа Јована, ја на то што се силно брукамо пред тако великим заступником и учитељем нашим Светим Климентом Охридским. Његовим и молитвама свих охридских, и свих македонских и свих српских Божјих угодника да нас Господ удостоји да се мање гњевимо а више разбирамо.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Хајде само на моменат да покушамо упоређивањем да бар мало приближимо слику зашто „Његово Блаженство“ није пуно омиљен у Македонији. Рецимо да један најпривилеговани министар српског премијера (коме је министарски био први посао у животу) реши да због неких повољности (?) прихвати и самопрогласи себе претседником Аутономне покрајине југоисточние Хрватске, а себе и своју нацију прогласи да је хрватска, која је изгубила свој идентитет. Самим тим ова аутономна покрајина улаци у Европу; Загреб главни град, а Хрватска већ европска, само сада нешто већа. Свакако ту је и јавно извињење за све што је српски народ у свом незнању направио, зато што се водио против међународних правила (канона). Подршка из Брисела је апсолутна, а ЕУ не признаје никакву другу власт на територије бивше Србије. Сви који су присталице тог лидера, имају слободан пут у ЕУ, док за све остале важи апсолутни ебарго за улаз у земно европско царство. Прво покајање, мењање идентитета, па чак онда – дозволу за улаз. Нови претседник буде признат и широких рука прихваћен од Брисела, а то нема везе што у целој Србији он једва може да напуни један аутобус својим плаћеним присталицама.

    Ово је друга верзија те једне исте параболе. Свакако, не смеју се схватити буквално: обе су измишљене и свакако је апсолутно немогуће да постану стварне. Осим код нас у Македонији, зато што то је моја и наша реалност. И ја бих питао: уколико се то заиста деси Вашој земљи, дали би се Ви таквом вођи обраћали са Ваша Висости  или са „Ваша Висости“?

    Дугујем извињење свима који буквално читају ову причу, упркос тиме што она, понављам, говори о мојој и нашој судбини, само виђену кроз ваше очи. Позната иднијанска пословица каже: Ко није ходао у индијанским сандалама, не зна како је то бити Индијанац. Драги администраторе, обујте за моменат македонске црковне сандале...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 44 минута, interia.pl рече

    Осим код нас у Македонији, зато што то је моја и наша реалност. И ја бих питао: уколико се то заиста деси Вашој земљи, дали би се Ви таквом вођи обраћали са Ваша Висости  или са „Ваша Висости“?

    Тако су после IV Васељенског Сабора (Халкидонски), такорећи цео хришћански Египат и највећи део Блиски Исток (такође хришћански) отишли у раскол и формирали своје (монофизитске) "цркве" па се и дан данас налазе у стању "блаженог" раскола... И тамо су мрзели "Његово Блаженство" православног Папу и Патријарха Александријског и све Африке... као и "Његово Блаженство" Патријарха Антиохијског и свег истока, јер су их сматрали за издајнике и гркофиле.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Очигледно да се не разумем у црквене ствари. Нисам знао да су сви ти египатски епископи веровали да је Христова природа једна само зато што су мрзели Грке.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Креирај налог или се пријави да даш коментар

    Потребно је да будеш члан ЖРУ-а да би оставио коментар

    Креирај налог

    Пријавите се за нови налог на ЖРУ заједници. Једноставно је!

    Региструј нови налог

    Пријави се

    Већ имаш налог? Пријави се овде

    Пријави се одмах


×
“Обезбеђење” из МПЦ-а затражило је епископу захумско-херцеговачком Григорију да плати карту да целива мошти Светог Климента Охридског - Вести из Архиепископије охридске - Живе Речи Утехе