Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Све активности

This stream auto-updates     

  1. Последњих сат времена
  2. Среда четврта по Васкрсу - Преполовљење Дап. 34 зач. (XIV, 6-18). У дане оне, побјегоше Павле и Варнава у градове ликаонске, Листру и Дерву и у околину њихову, и тамо проповиједаху јеванђеље. А неки човјек у Листри сјеђаше немоћан у ногама, будући хром од утробе матере своје, и никада не бјеше ходио. Овај слушаше Павла гдје говори, који погледавши на њега и видјевши да има вјеру да ће роздравити, Рече снажним гласом: Теби говорим у име Господа Исуса Христа, усправи се на ноге своје! И он скочи, и хођаше. А кад видје народ шта Павле учини, подиже глас свој говорећи ликаонски: Богови постадоше слични људима и сиђоше к нама. И називаху Варнаву Зевсом а Павла Хермесом, јер он вођаше ријеч. А жрец Зевса што бјеше пред градом њиховим, доведе јунце, и донесе вијенце пред врата, и с народом хтједе да принесе жртву. А кад чуше апостоли, Варнава и Павле, раздераше хаљине своје, и ускочише међу народ вичући и говорећи: људи, шта то чините? И ми смо као и ви смртни људи, који вам благовијестимо да се од ових ништавних ствари обратите Богу живоме, који створи небо и земљу и море и све што је у њима; који у прошлим нараштајима бјеше пустио све народе да иду својим путевима; мада ипак не остави себе непосвједочена, чинећи добро, дајући нам с неба дажд и године родне, пунећи срца наша јелом и весељем. И ово говорећи једва умирише народ да им не приноси жртве него да иде сваки својој кући. Јн. 26 зач. (VII, 14-30). У половини Педесетнице дође Исус у храм и учаше. И чуђаху се Јудејци говорећи: Како овај зна књиге а није се учио? Тада им одговори Исус и рече: Моја наука није моја, него Онога који ме је послао. Ако хоће ко вољу његову да твори, познаће да ли је ова наука од Бога, или ја сам од себе говорим. Који говори сам од себе, своју славу тражи: а ко тражи славу Онога који га је послао, тај је истинит и нема у њему неправде. Није ли Мојсеј дао вама Закон? И нико од вас не извршава Закон. Зашто тражите да ме убијете? Одговори народ и рече: Демон је у теби; ко тражи да те убије? Одговори Исус и рече им: Једно дјело учиних, и сви се дивите томе. Мојсеј вам је дао обрезање, не што је оно од Мојсеја, него од отаца, и у суботу обрезујете човјека. Ако у суботу човјек прима обрезање, па се тиме не нарушава Закон Мојсејев, зашто се на мене гњевите што цијелога човјека излијечих у суботу? Не судите по изгледу, него праведан суд судите. Тада говораху неки од Јерусалимљана: Није ли то онај кога траже да убију? И гле, говори слободно и ништа му не веле. Да стварно не дознаше наши главари да је он заиста Христос? Али овога знамо откуда је; а Христос када дође, нико неће знати откуда је. Тада Исус повика у храму учећи и говорећи: И познајете ме и знате откуда сам; и сам од себе нисам дошао, него је истинит Онај који ме посла, којега ви не знате. Ја га знам, јер од њега јесам, и Он ме посла. Тада тражаху да га ухвате, и нико не метну на њега руку, јер још не бјеше дошао час његов. Среда четврта по Васкрсу - Мисли за сваки дан у години - Св. Теофан Затворник На „Преполовљење“ [Педесетице] чујемо Господа где позива: Ко је жедан нека дође мени и пиje. Ако је тако, онда пођимо сви к Њему. Свако ће код Њега утолити своју жеђ, ма чега да је жедан, наравно, уколико предмет његове жеђи није противан Господњем Духу. Који је жедан знања нека иде ка Господу, јер је Он јединствена светлост која истински просвећује сваког човека. Ко је жедан очишћења од грехова и умирења савести која га пече, нека иде ка Господу, јер је Он подигао све грехе света на Крст и раздрао обвезницу њихову. Жедни мира у срцу – нека иду ка Господу: Он је скривница због које човек заборавља на сва лишавања и презире сва богатства. [Човек је тада спреман све да остави] само да би Њега Јединог стекао. Коме је потребна снага – у Њему је свака сила; ко тражи славу – код Њега је слава надсветска; ко слободу – Он је Дародавац истинске слободе. Он ће да реши све наше недоумице, да растргне окове страсти, да развеје све туге и жалости, да надвлада све препреке, сва искушења и замке вражје, и да управи пут наш ка духовном животу. Пођимо зато сви ка Господу!
  3. Vladane raskrinkani ste idite popiti bensedin pa na spavanje.Ovo je naručena tema.Treba da sezatvori i da nađete nekog drugog da ćerate jer se vama stalno ćera.Ostavite Maksima.Imate vi mnogo gorih tipova i mnogo sablažnjenih ljudi i oko vašeg episkopa i njegovih drugara episkopa........prvi Pahomije pa svi redom.Naručili ste tekst i zabranili banovanje.Pukao vam je forum.Zatvarajte temu.Ostavite Maksima doći će vam svima glave.Dosta se o vama ćuti.
  4. Данас
  5. Dobro jutro gospodo.Prijavljujem da ste u startu izbegli da banujete one koji vređaju episkope jer da je tako ne biste kao sajt admistratori dozvolili samu temu jer je tekst pun mržnje i vređanja episkopa Maksima.znači sklonili biste i temu i tekstopisca t.j. banovali.Da je pisao tako o Davidu da li biste dozvočlili.Cela tema je vređanje jednog episkopa da ste hteli zatvorili bi je.Za jednu uvredu Davida opominjete a svi ovi komentari i sam tekst je vređanje Maksima.Raskrinkani ste.Zatvarajte temu.Naručili ste tekst.Na početku ste samo malo upozoravali ali niste ni banovali a kamoli uklonili temu.Znači ovaj forum radi protiv Maksima.A sada ga kao zovete kao gosta .Da Vam je on mio gost ne biste dozvolili Đurovića naručenog tekstopisca.Bedno.
  6. I treba da bude strog zakon...
  7. То је, па тек, универзална незнавеност /дебилизам - прим. аут.-/ и не могу да верујем да се неко ко озбиљно гази теолошке стазе (и богазе) позива на исту Шокантно ..(!)
  8. Рекао бих да није сулудо интересовање, него живо интересовање. Ради се о врло опасном времену за једну, свету, саборну и апостолску Цркву! опасно је угрожено црквено јединство! Прича се да је у питању среброљубље и да је Вартоломеј примио доларе из Америке, преко Украјине... 25 милиона долара... Да ли је то истина, ја не знам, Бог зна! Ако је истина онда је једини спас да Господ Вартоломеја позове на истину што пре...
  9. Јуче
  10. лака ноћ теби и свима, запитајмо се само зашто је ова тема изазвала оволико сулудо интересовање?
  11. фантастична тема .... морам да напоменем да ме нема пола дана. прегледао сам само пар пропуштених страница, немам времена и стрпљења сада за све.... општи утисак не рачанајући нова имена. Милојко на висини задатка, никад "луђи" .... идемо даље, пратим вас ...
  12. @Александар Милојков Хајде да узмемо да је брат Александар Милојков у праву. Да в. Максим има ”наивну веру” и да је у интервјуу ”Ако ово буде крај, знаћу да није љубав”, објављеном први пут на сајту Serbica Amerikana (17. јануара 2019. г.), па потом пренешеном на неколико интернет портала, заиста преовладала наивност в. Максима, те да су изречени ставови гледе српске ”аутокефалности”, црквене кризе у Украјини и крста који се налази преп п. Вартоломејом (читај: хвалоспева П. Вартоломеју изречених од стране в. Максима) плод те наивности српског архијереја! Хајде да заиста замислимо да је то тако било! Ако је в. Максим испао наиван, рекавши то што је рекао, онда му можемо опростити ту његову непромишљеност. Али, тај његов интервју појавио се више од два месеца након што је на ванредном Саборском заседању, одржаном у новембру месецу 2018. године (6-7. 11.2018) САССПЦ усвојио и у Саопштењу (http://spc.rs/sr/stav_srpske_pravoslavne_crkve_o_crkvenoj_krizi_u_ukrajini_posle_najnovijih_odluka_carigradske_patrij) изнео званичан став наше помесне цркве по питању Цркве у Украјини. На том Саборском заседању били су присутни готово сви наши архијереји, који су текст Саопштења усвојили па га потом презентовали јавности. Шта то значи? Тиме што од стране в. Максима није било накнадне рекације (=супротног става) поводом тог Саопштења, значи да се и он сложио са тим што у Саопштењу пише. И то је морао да уради - да се сложи са тим што је у Саопштењу стајало - јер је то био став већине српских архијереја. Шта нам то даље казује? Па ништа друго него да в. Максим није смео да се бави питањем Украјине на своју руку (самоиницијативно), нити да даје подршку п. Вароломеју онако како је учинио у поменутом интервјуу. Најмање је смео себи да дозволи да се тај интервју појави након давања Томоса украјинским расколницима (5. јануар 2019. г.). Како су претходно и патријарх Српски г. Иринеј (Гавриловић), као и епископ Бачки Иринеј (Буловић), слали писма п. Вартоломеју у којима су изражавали забринутост поводом најновијих потеза Фанара у Украјини и шире и у тим својим писмима доследно бранили став наше СПЦ, утолико пре в. Максим није смео да буде ”наиван , и у тренуцима када је читав православни свет осудио понашање п. Вартоломеја и већине архијереја Васељенске Патријаршије да брани истог тог п. Вартоломеја. Ту од ”наивности” нема ни слово ”Н”. Ту постоји само једна жеља, нечим изазвана (в. Максим зна најбоље чим!), да се пркоси Саборској одлуци. Понављам, није страшно ако је човек наиван. Свако од нас може да буде наиван у одређеним тренуцима. Од доктора теологије, професора на Богословском факултету, од једног српског архијереја, дугогодишњег монаха и свештенослужитеља, очекује се да уме да расуђује макар толико да може да схвати кад, шта, коме и како сме да каже! А шта, и када, мора нешто да прећути. А ово је управо била та ситуација, када је морао да се уздржи од коментарисања украјинске ситуације, још мање да стаје на страну п. Вартоломеја и тиме да на неки начин пркоси осталој браћи архијерејима. Зашто свој став о украјинској кризи није јавно изнео в. Игњатије (Браничевски)? Зашто то није урадио в. Григорије, који је познат по својој смелости, по молитвеним осминама, ифтарима...? Зар није могао да се огласи и в. Андреј (Аустријско-швајцарски)? Или Иринеј (Добријевић)? Како су они могли да ћуте и прате развој ситуације, а само се в. Максим осмелио да свима нама дели лекције ”о љубави” и о ”квасцу неког дубљег јединства”? Понављам, по мом мишљењу (нека ме в. Максим и његови гласноговорници убеде у супротно) ту није било ”наивности” и случајности. Ту се пројавила једна жеља за самоистицањем, можда и нешто више. Преписка са в. Иринејом (Буловићем) само ме је још више учврстила у мишљењу да код в. Максима постоји исувише јака жеља за самоистицањем (=саморекламирањем), тамо где самоистицања не сме да буде ни у мисаоном зачетку. Чак ни да се десило да је в. Максим то што је изрекао у интервјуу датом новинару сајта Сербика Америкама изрекао на некој од телевизија, у некој од емисија уживо, ни тада то не би могло да се правда наивношћу и несмотреношћу. Чак и тада, у директном ТВ програму, на питање у ситуацији у Украјини, Томосу, п. Вартоломеју, код в. Максима истог тренутка требало би да се у мозгу упали једна црвена лампица, као знак упозорења, и да се на такво неко питање или: избегне директан одговор, то јест новинару се лепо и смирено објасни да се пређе на неко друго питање одговори тако што се у најкраћем пренесе став СПЦ по том питању каже све друго, само се не износи апологија п. Вартоломеја у било каквом погледу. Понављам, в. Максим је доктор теоогије и неко ко је у свом животу одговарао на пуно питања која су му постављали новинари. Било је и разговора са њим на телевизијама (рецимо ТВ Храм-у), тако да се не може рећи да је в. Максим неко ко је неспреман и неспретан у сличним ситуацијама. Све замке које је један такав интервју собом носио, у једном посебном историјском тренутку по васколико Православље, в. Максим могао је да избегне, само да је био мало више (монашки) смирен и послушан Сабору архијереја СПЦ. Да је само мало више водио рачуна о интерсима наше Цркве, о ставу наше Цркве по питању (канонске) Цркве у Украјини, в. Максим би избегао и све потоње реакције, на овом Форуму и шире, као и то да додатно мора да појашњава своје ставове изречене у интервјуу (”Ако ово буде крај, знаћу да није љубав”) пред сабраћом Архијерејима, и да пише ”покајно писмо” на управо завршеном Сабору СПЦ. Владику Максима не мрзим, али имам право да мислим - и још једном на овом Форуму поновим - да је својом отвореном подршком п. Вартоломеју (свеједно је да ли је та подршка можда и плод његове ”наивности”) себи начинио медвеђу услугу, а свима нама - највише страдалној браћи у Украјини, на челу са м. Онуфријем - забио прст у око. Толико од мене!
  13. Uh brate, pa niko tebe nije prozivao. Starac Pajsije je baš dosta pisao o ovome kako ljudi izlude sebe pomislima, misle da je sve protiv njih upereno...glume mučenike i sl. Praštaj.
  14. @Богољуб 1 Ма јасно је да саслушају и најмлађег али млађи чека да га питају. Мада овде и не мора да се пита али мора да се прати развој теме да би се ускочило... Видите, уопште ми нисте јасни. Карелин као да Вам је из ока испао. За психијатрију Вас не разумем како сте то схватили, сем да ми није јасно како мислите да се сви коментари лепе искључиво за Вас. За легеон се односило на 100 ликова који су извршили диверзију на Поуке, није требало да Вас то погоди ако сте пратили тему. Остало стварно немам шта да додам. Стварно сам се потрудио прошлим коментаром. А том истицању скромности у дискусији нема места. То се чува за себе, не кити се тиме да сви виде. Јасно је шта покушавате тиме, не успева.
  15. Да одговорим, кад сте се потрудило овако лепо. Преподобни Венедикт у свом уставу каже да саслушају и најмлађег у заједници. ("Из уста мале деце и која сисају начинио си себи хвалу.") Покушавам бити објективан. А колико има ту различитих мишљења?... Не мислим да говоримо о истом модернизму, када говоримо о промени и радости коју Христос или Богородица доносе, и о модернизму изражавања по примеру Монтија Пајтона и неким модернизмима који се пробија у православље. Тако постоји и разлика у реакцијама. (И ја мислим да сам био кристално јасан у томе, али не мрзи ме да поновим.) У тексту једног свештеника он пита не би ли радије имали на часу веронауке ученика који каже да се не слаже с нечим, нешто примети, коментира и сл.? Мислим да није Карелин. А кога ће ухватити или неће паника и зашто, због поруке и погледа из другачије перспективе, како ће и хоће ли прихватити неколико речи, ту ја не могу ништа. Нека свако размисли за себе, па кому бот, кому брат. И ја ћу да размишљам о коментарима више него пишем. Мислим да сам написао пристојно и одмерено "оно што хоћу". То је дискусија. Ако баш хоћете, написано је и на еванђељски, мало чвршћи, а пристојан начин. Али да не бих добио и етикету непослушни који се противи јерархији и не поштује свештена лица, хвала лепа на коментару. Такође, ништа лично. Да не затрпавам тему. За ове неке коментаре о психијатрији и слично, слава Богу, неке речи мора човек и да претрпи. А ко мисли да је слободан и од такве борбе док је на овом свету... ни ту не могу ништа. За легеон, што се мене тиче на тај коментар гледам овако некако: "говораху да је изван себе". Ако су то говорили Господу, онда и ја треба да претпим. Али увек ми је драго и када се ко помоли за мене јер сам баш јако далеко од светости... па хвала.
  16. Мислиш на саму идеју увођења доживотне без помиловања, или како је све ово склепано и спроведено у пракси?
  17. Немој да се извињаваш. Због љубави према твојој жени не спомињем те Господу. А ово што си урадио је срамно. Никад то не бих очекивао од тебе, брате и оче.
  1. Учитај још садржаја
×
×
  • Create New...