Jump to content

Objasnjenje molitve za pokojne na liturgiji? za oce i bracu nasu-a sestre i majke?


Препоручена порука

U liturgiji svetog Jovana Zlatoustog postoji onaj dio gdje se moli za "svu [pravoslavnu] upokojenu oce i bracu nasu".

prvo pitanje:Gdje su sestre i majke?  drugo pitanje: a preci koji nisu bili clanovi pravoslavne ?

Pravoslavnu sam stavio u zagradu jer to ne obuhvata sve onda nase pretke.Mi koji smo pravoslavci a imamo pretke i npr. katolika ako se molimo u crkvi zelimo da se molimo za sve pretke, a ne samo za pravoslavne pretke.(Mislim da se ponekad rijec pravoslavna u zagradi izostavlja.).Ili npr ako je neko nov prisao pravoslavnoj Crkvi iz RKC ili mozda i protestanata.

 

Znam da ce neki dati ustaljeni odgovor  "Crkva se ne moli za "nepravoslavne" , dozvoljena je samo privatna molitva.

Medjutim i mi sto smo pravoslavci a imamo i predaka katolika ili ostalih Hriscana smo valjda dio Crkve? Da li to Crkva nas uslovljava da se ne molimo za svoje pretke? Ako smo mi sa precima druge hriscanske konfesije znacajan dio pravoslavne Crkve, pogotovo po nekim krajevima- npr Dijaspora, Vojvodina, dijelovi Bosne,Hrvatske...sta je problem da se mi molimo za svoje pretke? Pogotovo sto u praksi vecina njih je jako nas pomagala i stitila pravoslavce.

Valjda clanovi Crkve treba da se mole za sve pokojne oce i bracu nasu(i sestre i majke)- jer ako vec misle da tamo neki krstas sto je rusio Carigrad nije zasluzio da se moli za njega,ili neki inkvizitor sto je spaljivao na lomaci,   onda valjda predak nekog pravoslavca je zasluzio da se moli za njega-ako ni zbog cega drugog a ono zbog toga sto mu je prenio zivot.

 

Ako pogledamo istoriju Srbije koja je pre autokefalnosti i kroz istoriju bila puna katolika a podosta i bogumila, pocev od Nemanjica i njihove papske kruna i brakova sa katolicima,i tako sve kroz istoriju gdje su primorski krajevi npr Kuci,Bratonozici, Popovo polje tek nedavno primili pravoslavlje, pa mnogi krajevi u Sremu u XVII vijeku, pa danas Vojvodina i Dijaspora, postvlja se pitanje kako su ti ljudi primani u pravoslavlje? Jesu li njima trazili da se odreknu svojih predaka i da ih zaborave? Ili su i njihove pretke"pribrajali" pravoslavnoj Crkvi,ili su se samo molili za njih? U to vreme narodne nepismenosti, (koja postoji puno i danas) mogu samo da zamislim mastovitost vladika i popova i kako je to samo narod prihvatao i tumacio.Bilo bi jako lijepo kad bi neko napravio naucnu analizu dokumenata o tim dogadjajima.

 

Na stranu sada dubinska teoloska rasprava sta koga cini pravoslavcem ili katolikom, gdje postoji ona divno tacna misao da su "mnogi rimokatolici veci pravoslavci od nekih pravoslavaca, a mnogi pravoslavci veci rimokatolici od rimokatolika" koju moze u drugu temu da se stavi.

I na kraju da ponovim i prvo pitanje: A majke i sestre?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa podrazumeva se i za majke i sestre, jer verovatno je tu nesto specifican nacin govora i molitve i ima razloga zasto se spominju samo muski, recimo otac u nekim trenucima ima nacin izrazavanja i tepanja kada za cerku kaze, sine moj, e tako se nekako i ovde mogu podrazumevati i majke i sestre, sigurno nisu izostavljene.

Jer ima na drugom mestu gde se kaze.... Još se molimo za blagoverni hristoljubivi rod naš i za sve pravoslavne hrišćane..... itd...

A  sto se tice molitava u Liturgiji, one se uznose za pravoslavne hriscane jer su postali deo Pravoslavne crkve kroz krstenje i miropomazanje i zato se pominju na liturgijama, ne moze crkva da pominje i da vrsi sluzbe za one koji ne pripadaju njoj.

Dok za one koji nisu u jedinstvu sa Pravoslavnom crkvom postoje druge molitve ili svako moze u licnim molitvama da se moli za bilo koga i za sve ljude na ovom svetu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa ako vecina clanova pomjesne pravoslavne Crkve ili neke parohije  zeli da se moli za pretke svih svojih clanova parohije,ili nema nista protiv, valjda je to u duhu Bozijem da se dozvoli da se mole? Nije pravoslavna Crkva neka sekta pa da zbranjuje da se nekome zeli dobro i da se Bog pozove upomoc?   Opet kazem ne mole se za neke zlocince sto su radili protiv pravoslavlja vec za pretke sadasnjih clanova pravoslavne Crkve?Kome bi od vjernika to smetalo ?

Mislim da je ovo jako bitna tema za uopste stanje Crkve i njenu buducnost

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Помињу се оци и браќа јер молитве најчесто су настали (или су превоѓени) у мушке манастире.
И заиста недостају сестре.
Отац односи се на свештенике, брат се односи на сваки мушки хришќанин (без разлику да ли је наш отац или деда, он је наш брат), а сестре се односи на сваку женску хришќанку(било да је наша сестра, мајка, ќерка или баба). Матере не помињу се и не треба да се помињу јер не постоју у хриќанску схватање.
Не знам како је на грчки... Можда код њих има заједничку реч за браќа и сестре...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од damsoyu,
      Stavio sam ovu temu na drugi forum ali mislim da se tice i ovog foruma
    • Од Manja88,
      Tri rođene sestre iz Podgorice porodile se istog dana
      WWW.DANAS.RS U porodilištu cetinjske opšte bolnice danas su se za manje od sat i po porodile tri rođene sestre iz Podgorice i rođeno je četvoro...  
    • Од JESSY,
      Probajte da ne zaplačete na pismo ove majke iz Hrvatske čije je dete preminulo od raka (FOTO)
          FOTO: FACEBOOK
      Odeljenje za onkologiju i hematologiju Dečje bolnice Kantrida u Rijeci poslednjih dana je u centru pažnje hrvatske i balkanske javnosti. Naime, na tom odeljenju se lečila malena Mila Rončević, a njen otac je u izjavama isticao da se njenoj doktorki Jeleni Roganović ne može dovoljno zahvaliti na svemu što je učinila.
        - Podigao bih toj ženi spomenik - rekao je Marin Rončević.
      Dirljivo iskustvo brige i podrške koju celo osoblje ovog odeljenja Dečje Bolnice Kantrida pruža svojim malim pacijentima sa čitaocima portala Novilist.hr je odlučila da podeli Dijana Brnčić, čiji se sin Matija Katalinić lečio na tom odeljenju. Nažalost, on je prošle godine preminuo, a njegova majka je uputila molbu portalu da objavi njenu objavu.
        - Želim da podelim sa javnošću da vide kakvi ljudi na tom odeljenju rade - rekla je ona.
         
×
×
  • Креирај ново...