Jump to content
Зорица екс Милева

Да ли сте склони кашњењу???

Оцени ову тему

Recommended Posts

Пошто нисам васпитан као Србин , ја наравно никада не касним, долазим тачно на време или нешто мало раније. По мени се може навијати сат.

Има онај филм - тачан као сат - главна улога Џон Клис, врло смешан филм и врло поучан.

западњачко васпитање подразумева не кашњење.

Мени је у почетку било страшно то код Срба што све редовно касни, касни продавачица у продавници, касне возови, касне бусеви или оду пре времена, касне доктори па се пацијенти изврћу, касне попови на литургију или што рече један класично српски поп - литургија ће сутра бити око пола 9 , или 9 или пола 10 ... касне наставници у школи , касне ученици, једном речју сви касне

Значи код Срба је сигурно да све касни и ако нешто не касни то је онда чудно.

После сам се навикао на то кашњење, заправо нашао сам систем , па тако воз који креће у 08.37 ( никад ми није било јасно где нађу оних 7 минута) уствари креће око пола сата касније, а стиже сат времена касније јер успут стаје једно десет пута потпуно без разлога и стоји подуже.

Значи рачунаш крећем пола сата касније и путоваћу уместо два сата три сата.

Затим кад идеш у пошту , јасно је да ће пошта бити отворена можда на време , али нико од службеника неће почети са радом у 8 него неких 15 минута касније, кад томе додаш гужву коју обично направе пензионери у првим јутарњим сатима, то значи да је у пошту најбоље кренути негде два сата касније значи у 10 ујутро и сигурно долазиш брзо на шалтер, шалтеруше су већ попиле кафу, и све су орне за рад, али само још неких сат и по , после тога не долази јер су обично нервозне и млого се деру.

Значи и ту постоји нека константа.

После неког времена развијеш читав систем , кад , шта како , колико , где , код кога...

Тако леба купујеш око пола 9 тад је најбољи , јер је стигла друга тура и леба је свеж, у пошту око 10 , на пијацу око пола 11 јер тада пијачари већ оће да оду па спуштају цене само још нешто да продају, у кафић је најбоље после пијаце, тада су сви тамо, а у маркет после кафића тада је празан и нема гужве, на бус идеш нешто пре шпица пошто бусеви иду довољно брзо а нема гужве као у шпицу ... и све тако...

Share this post


Link to post
Share on other sites

stres ako se stvori onda sjedem i cekam dok stres ode ,ili kasnim ili neodem ,jednostavno ma kakav termin bio a i dok sam radila nisam bolja bila ,svedno je sta drugi ce reci vazno mi uvijek da nemam stresa

A to što se drugi stresaju jer tebe nema?

nebrini seko svi prezivjeli ,iovako su imali sters i prije mene i posle nista nisam pridonijela sa zakasnjenjem sto nisu imali i nemaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudim se da stignem na vreme  dada retko dolazim 5-10-15 minuta pre jer ne volim da cekam. Kasnim na zru, u skoli, kad idem na kavu, ... ali ne preterano cesto da me ljudi po to znaju.

A ponekad imam taj "strah" da ne zakasnim zato dodjem 5mins ranije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prestati s kašnjenjem

Hronično kašnjenje na sve živo može da bude veliki problem, kako onima koji čekaju osobu koja kasni, tako i samoj osobi koja nikada ne stiže na vreme, jer joj to kvari sve moguće odnose u životu i donosi joj konstantan stres. Kako "naterati" sebe da stižete na vreme?

1. Rokovnik, papirni ili onaj u mobilnom. Obavezno zapišite gde i kad treba da se nađete s nekim, i taj zapis nosite sa sobom. Nema veze ni ako se radi samo o odlasku na kaficu, ili o navraćanju kod prijateljice. Kad nešto "stavite na papir" ili bar zabeležite u planer mobilnog telefona, to vam daje osećaj realnosti i važnosti cele stvari, "bocka" vas da stignete na vreme, opravdanja sebi tipa: "Ionako me čeka kod kuće, tamo joj je udobno, sigurno ima i čime da se zanima, nema veze kad tačno stignem", deluju vam neuverljivo, što i jesu.

2. Ukalkulišite kašnjenje u planiranje vremena. Tačnije, planirajte da krenete 15 minuta ranije, ili koliko već obično kasnite. Ili, počnite da se spremate za izlazak ranije nego što to obično radite - podsetite sebe da baš i ne umete dobro da procenite koliko vam je vremena zaista potrebno da se spremite, pa je bolje da počnete ranije.

3. Imajte više poverenja u sebe i svoju budućnost. Uvek kasnite jer imate "samo još jedan mejl da pošaljete" (ili već neku obavezu da izvršite)? Tako govorite sebi da nemate dovoljno vremena za svoj sopstveni život, i to vas čini neraspoloženom. Pokušajte da krenete onda kada ste isplanirale da krenete, a ono što vam je ostalo nezavršeno ostavite za sutra (ne onda kada je stvarno neophodno da to završite danas - ali najčešće nije, najčešće to što ćete neki mejl poslati sutra ujutru, a ne danas posle podne ne napravi bitnu razliku). Vremenom ćete otkriti da niste baš konstantno nervozni zbog hitnih obaveza, jer većina njih nije zaista baš toliko hitna.

4. Zamislite kako je osobi koja vas čeka. Upotrebite maštu i zamislite što je moguće više detalja. Kako se oseća osoba koja vas čeka, šta joj sve prolazi kroz glavu, nesigurnost da li ste se dobro razumele kad i gde treba da se nađete, nerviranje jer vi (opet i opet!) kasnite, razmišljanje da li je vama uopšte stalo do nje kad vas svaki put tako ostavi da stojite na ulici i čekate je... To što znate koliko se neko loše oseća dok vas čeka moglo bi da vas podstakne da budete tačniji.

5. Potražite pomoć bliske a drugačije od vas osobe. Ako vi konstantno kasnite, a vaš partner je onaj koji uvek stiže u minut tačno ili i ranije, pokušajte da učite od njega; zamolite ga za pomoć da vas nauči kako da stignete na vreme.

6. Nosite sat. Danas sve manje ljudi nosi sat, jer ionako uvek mogu da vide na mobilnom telefonu koliko je sati. Međutim, mobilni treba prvo izvaditi iz tašne, džepa ili futrole, a sat vam je na ruci. Kad vidite da je vreme za sastanak stiglo, a vi ste još negde na putu, to bi moglo da vas podstakne da požurite (slično je i kad vidite da se vreme za sastanak približava, a vi još niste ni krenule).

7. Izdvojite vreme za sebe. Ako imate problema s tim da napravite raspored obaveza koji je moguće izvršiti i da ga se potom pridržavate, mogla bi da vam pomogne meditacija, jer ste tokom nje prinuđeni da sedite u tišini i koncentrišete se, a na kraju se osećate smireno, opušteno, i sasvim sposobno da se uhvatite u koštac sa svime što treba da postignete. Sličnu pomoć može da vam pruži i joga, ili ako je kretanje ono što vam pruža zadovoljstvo i pomaže da izbacite nakupljeni stres, redovno vežbanje.

Neće svaki od navedenih metoda pomoći svima - odaberite one za koje vam se čini da vama odgovaraju.

Krstarica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако требам на испит или нешто слично, тада дођем чак и раније али ако је сусрет са неком особом редовно касним а неко неко закасни па га ја морам чекати онда ми то тешко пада.  ne_shvata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Један мој пријатељ је стално каснио када треба негде да идемо и томе слично. Међутим како сам ја када се не појави тачно на време почео да одлазим без њега и престао да га чекам променио је свој обичај да код мене касни .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Постоји теорија према којој особа која стално негде касни, заправо не жели да буде ту.

кад би свет био црно бео  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...