Jump to content

Зоран Ђуровић: Евергетинос - Нема митарстава

Оцени ову тему


Препоручена порука

Сатана се указа једном брату који је пао у грех и рече: "Ти ниси хришћанин."

"Ко год да сам", - одговори брат, "ти си још гори."

„Тачно је, бићеш у паклу“, рече Сатана поново.

"Ти ниси мој судија," - одговори брат, "а ни Бог за мене."

А сатана, ништа не постигавши, повуче се. А брат приневши Богу искрено покајање, поста опитним подвижником.

 


View full Странице

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
  • Одговори 828
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Популарне поруке

Сатана се указа једном брату који је пао у грех и рече: "Ти ниси хришћанин." "Ко год да сам", - одговори брат, "ти си још гори." „Тачно је, бићеш у паклу“, рече Сатана поново. "Ти ниси

Чекићем да те лупам по глави, твоја глупост те не би напустила! Реч догма није имала данашње значење, не ради се о преводу.  Писах, да има што користи...: Историја догме је у суштини историј

Још као млад, један од првих православних текстова које сам читао била је прича о митарствима и сведочења о "истјазавању" душе кроз њих. Нисам ни знао да око тога постоје спорења, мислио сам да је то

Постоване слике

Ова тема је свакако занимљива... 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

eh, nema mitarstva Just_Cuz_19 .... nije bas tako jednosmerna ulica,.....  postoje dobro dokumentovana(:D ) i raznolika svedocanstva i pisanija kod svetitelja o mitarstvima, kao i duhovnom predanju, kao i u bogosluzbenim i molitvenim tekstovima,.... 0703_read .. itd...

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

 Tри-четири реченице уопштеног дијалога хришћанина и сатане из Евергетиноса не могу потврдити теза о непостојању митарстава. Има много повести из црквеног предања, житија светих, аскетских зборника, које, с друге стране, потврђују причу о митарствима.

 Постоји на Поукама једна огромна тема, ако се добро сећам, на више стотина страна, о теми митарстава. А чини ми се ппостоје и  две-три мање на исту тему. Коме је стало до аргумената и контрааргумената, тамо има доста тога.

А сведоче и многи богослужбени текстови. Нпр. Осмогласник, који је један од основних богослужбених текстова у Цркви.

У „Осмогласнику“ се Богородици упућују следеће молитве:
„У час смрти моје, Дјево, из ђавољих руку ме отми, и од суда, распри и страшних мука и митарстава горких, кнеза љутог, и вечне осуде“ (петак, глас 4, песма канона 8).
„Избави ме, Пречиста, у смртном часу од мучења ђавољих“ (четвртак, глас 4, песма 6).
„У часу, Дјево, смрти моје од руке ђавоље и осуде, одговора и страшних мучења, митарстава горких и кнеза љутог, од огња вечног избави ме“ (уторак, глас 4, песма 8).
„Владичице и Мајко Избавитеља, изађи преда ме у часу исхода мог када ме ваздушни духови буду мучили јер помишљу сагреших“ (петак, глас 3, песма 6).
„Кад плотске везе душа моја буде раскидала, тада, Владичице, изађи преда ме и бестелесних непријатеља скупове разруши, и чељусти оних који хоће да ме прождеру уништи немилице, да би несметано прошао поред кнезова таме у ваздуху“ (субота, глас 2, песма 9).

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Свештеници имају дозволу и забрану проповедања од стране надлежног владике. Када дођу у другу епархију, они за проповед, предавање...морају да добију благослов владике те епархије.

У време савремене технологије, појединци ово црквено правило заобилазе, између осталог, и постављањем видео клипова који су, наравно, доступни свима. Тиме се потире епископова учитељска власт у његовој епархији и потреба добијања благослова за одређену проповед . Било би занимљиво да ли би патр. Иринеј допустио да се ово учење проповеда у Митрополији београдско-карловачкој када би послушао овај снимак. 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 30 минута, Родољуб Лазић рече

Тиме се потире епископова учитељска власт у његовој епархији и потреба добијања благослова за одређену проповед .

:bu:

Богослов кападокијски 1000% у праву кад каже:

The direction of human beings, the most variable and multifaceted of all the creatures, seems to me, without question, to be the art of arts and the science of sciences."   ( Orat. 2.16. PG 35.425)

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

 

пре 2 часа, Родољуб Лазић рече

Свештеници имају дозволу и забрану проповедања од стране надлежног владике. Када дођу у другу епархију, они за проповед, предавање...морају да добију благослов владике те епархије.

У време савремене технологије, појединци ово црквено правило заобилазе, између осталог, и постављањем видео клипова који су, наравно, доступни свима. Тиме се потире епископова учитељска власт у његовој епархији и потреба добијања благослова за одређену проповед . Било би занимљиво да ли би патр. Иринеј допустио да се ово учење проповеда у Митрополији београдско-карловачкој када би послушао овај снимак. 

благослов Владике треба за све и сваког, не само за проповед или попове. Дакле важи и за књиге и за верни народ.

Већина архијереја не би одобрила овај снимак јер збуњује верни народ, а то је први задатак владике да не уноси поделе и конфззију. Јер ако у богослужбеним текстовима имамо митараства онда то није без везе.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

 овај/а марио балоти

час глуми: артемита а час је у СПЦ...... јел' има неко да зна тачно на којој је страни МБ....

:scratch_head:ne_shvata

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Још као млад, један од првих православних текстова које сам читао била је прича о митарствима и сведочења о "истјазавању" душе кроз њих. Нисам ни знао да око тога постоје спорења, мислио сам да је то део званичног учења цркве.

Међутим, моја бака, верница наравно, није знала за митарства и на моје чуђење била је чак и апсолутно равнодушна на причу о њима. Једноставно је читаву причу одбацила са "нико се није вратио са оног света, па да прича како је тамо". Тако да те приче о "слуђивању верног народа" не знам колико држе воду, јер и верни народ, ма колико био необразован, не узима баш здраво за готово све што чује у цркви.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Бављење Tеологијом/науком у Православној Ц. је дијалог,  где се изучавају Текстови Отаца и износе ставови мишења, неретко се догоди где људи једни другима помогну да боље резумеју неке текстове/теме, чак и да људи измене мишљење/став итд.... кажем опет бавење науком је дијалог.... један текст/ тему могу људи унутар Цркве да виде и тумаче на различите начине....узмите само колико има неједногласности/разлике у ставовима по многим питањима на нивоу Васељенске Православне Цркве....

Padre је у видеу укретко изнео свој став.... ко мисли да може нешто боље тачније да напише нек извовли....лако је написати овде 2 или 3 речи као неку SMS поруку.... узмите напишите текст од 7 или 25 страна или још боље припремите на youtube то што имате да кажете...па да ова тема има неки онда нормалан ток/дијалог....

 

Ево неке студије које су директно или индиректно везане за тему: митарства

 

Rôle du démon au jugement particulier chez les Pères by Jean Rivière, Revue des sciences religieuses Année, 1924,  4-1 pp. 43-64

https://www.persee.fr/doc/rscir_0035-2217_1924_num_4_1_1244

How widespread was the belief in demonic tollgates in sixth- to ninth-century Byzantium? By Krausmüller, D.,  Byzantinische Zeitschrift, 2019 112(1), 85–104

https://sci-hub.se/10.1515/bz-2019-0006

Tales from Another Byzantium: Celestial Journey and Local Community in the Medieval Greek Apocrypha, by Baun, J.R. Cambridge University Press, 2007

http://libgen.rs/book/index.php?md5=9B450812E2599C32EFCEDFC08F839D4C

 “To Sleep, Perchance to Dream”: The Middle State of Souls in Patristic and Byzantine Literature by Constas, N. (2001).  Dumbarton Oaks Papers, 55, 91.

https://sci-hub.se/10.2307/1291814

The Byzantine Tribunals: Problems in the Application of Justice and State Policy (9th-12th c.) by Helen Saradi Revue des études byzantines Année 1995 53 pp. 165-204

https://www.persee.fr/doc/rebyz_0766-5598_1995_num_53_1_1904

 “He Who Is at the Point of Death”: The Fate of the Soul in Byzantine Art and Liturgy by Marinis, V. (2015). Gesta, 54 (1), 59–84

https://sci-hub.se/10.1086/679401

HOI TELŌNAI KAI HAI PORNAI by J. GibsonSource: The Journal of Theological Studies, New Series, Vol. 32, No. 2 (October 1981), pp.429-433

https://sci-hub.se/https://www.jstor.org/stable/23959370?Search=yes&resultItemClick=true&searchText=Gibson%20Tax%20Collectors%20and%20Prostitutes%20in%20First%20Century%20Palestine&searchUri=%2Faction%2FdoBasicSearch%3FQuery%3DGibson%2BTax%2BCollectors%2Band%2BProstitutes%2Bin%2BFirst%2BCentury%2BPalestine&ab_segments=0%2Fbasic_search_solr_cloud%2Fcontrol&refreqid=fastly-default%3Ae1f91714d5e5895f40615333da256a57

 

И још ово... линк за чланак на Википедији.... са википедијом треба бити опрезан кад су у питању текстови...има добрих текстова али некад и не... овај текст који ћу окачити је прегледан што се тиче теме... али немам времена да проверавам цели текст као и целу библографију по реду.....

.... ако неко жели може и ово да прочита:

https://en.wikipedia.org/wiki/Aerial_toll_house#cite_note-30

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
On 28.9.2020. at 13:43, Родољуб Лазић рече

епископова учитељска власт

 

On 28.9.2020. at 16:40, mario beloti рече

Већина архијереја

Кад је у питању "епископова учитељска власт"....најмање…..најмање половина, ако не и "већина архијереја"Епископа у Сабору у СПЦ буквално/дословно  су Теолошки/богословски полуписмени људи за данашње време/ за данашње стандарде... или како би ја то реко’ један број тих је на нивоу надри теологије.... и све ово је велика трагедија..... и шта ти људи имају да одобравају? или не одобравају?  или да се ту прича о неком тобожњем потирању  “епископске учитељске власти” кад су исти полуписмени/неписмени? Да не спомињем име - један од епископа у СПЦ особа никад у опште не проповеда, особа (човек) се не обраћа ни у Цркви а ни изван Цркве народу....и о каквој учитељској власти и каквом благослову да говоримо овде - људи да ли сте ви нормални...јер кад слијепац води слијепца, оба ће у јаму пасти....

 

Једино од Епископа СПЦ треба издвојити владику Иринеја Бачког, умировљеног вл. Атанасија, и митрополита Амфилохија – ови људи су од науке .....пре неког времена један Грк професор на једној теолошкој школи ми је рекао да докторати које су написали, вл. Иринеј, вл Атанасије и вл. Амфилохије су одлично урађени - то су изузетни научни радови... и још сам чуо то да у то време кад је тада јеромонах Иринеј Буловићи био у Грчкој на докторским студијама да је сасвим сигурно да нико од грка није тако добро знао старогрчки језик као он.... ова тројица епископа су од науке, а све остало у Сабору СПЦ што имамо мање више је буранија кад је у питању Теологија и бављене науком.... осим ове тројице које сам горе споменуо већина осталих у Сабору мање више су туристички ишли у Грчку или на другу старну...а не да се озбиљно баве Теологијом... да сад не елаборирам у детаље аргументовано.....

 

.....даље што се тиче благослова:  давање епископског благослова, послушности и слободе... све ово је посебна прича у СПЦ......али ево укретко да кажем нешто о теми благослова.....има их (епискпа) тако који воле да деле благослове и инсистирају на томе.... и све само да их неко пољуби у рукицу зато што it turns them on... исто има  случајева људи (један број свештеника улизица) у Цркви који буквално за све траже благослов... могуће да има неко кад треба да иде да пишки да тражи благослов од владике/владика а и он то воли... и ето то је то....

.....код неких људи у СПЦ сами благослови и личност владике прелази у идолатрију.... ко није читао узмите читајте посланице ап. Павла који говори о идолатрји... као и на пример Апологете другог века где они говоре о многобожаком-паганском обожављу/обоготворавању, материје, материјалних предмета, животиња или пак људи.....

Нажалост има епископа у СПЦ који су робови свог епископског чина и епископске власти  и ти праве идолатрију од овога, и клањају се овоме, уживају у идолатрији-обожавању, обоготворавању свог епископског чина и власти коју имају...

....дакле има епископа који воле власт и гледају на све могуће начине да ограниче униште тућу слободу – уживају у томе да се деспотски понашају, иако је то у супортности са учењем Св. Писма и свештеним списима Отаца Ране Цркве.... али с другу старну има и свештеика и лаика (као што је то очигледно овде на поукама) који тако воле да трче иза владике и да се вуку иза владике као алигаторов реп... и да за свакаве глупости траже благослов...

....сматрам да што се тиче теме благослова, не може робовласништво а нити анархија....тема благослова је везана са темама слободе и послушности у Цркви, а кристално је јасно шта о томе каже Св. Писмо и Оци Ране Цркве.... деспотизам је презвазиђен давних дана.... неки људи треба да се пробуде у СПЦ....

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
On 28.9.2020. at 13:32, Родољуб Лазић рече

 Tри-четири реченице уопштеног дијалога хришћанина и сатане из Евергетиноса не могу потврдити теза о непостојању митарстава. Има много повести из црквеног предања, житија светих, аскетских зборника, које, с друге стране, потврђују причу о митарствима.

 Постоји на Поукама једна огромна тема, ако се добро сећам, на више стотина страна, о теми митарстава. А чини ми се ппостоје и  две-три мање на исту тему. Коме је стало до аргумената и контрааргумената, тамо има доста тога.

А сведоче и многи богослужбени текстови. Нпр. Осмогласник, који је један од основних богослужбених текстова у Цркви.

У „Осмогласнику“ се Богородици упућују следеће молитве:
„У час смрти моје, Дјево, из ђавољих руку ме отми, и од суда, распри и страшних мука и митарстава горких, кнеза љутог, и вечне осуде“ (петак, глас 4, песма канона 8).
„Избави ме, Пречиста, у смртном часу од мучења ђавољих“ (четвртак, глас 4, песма 6).
„У часу, Дјево, смрти моје од руке ђавоље и осуде, одговора и страшних мучења, митарстава горких и кнеза љутог, од огња вечног избави ме“ (уторак, глас 4, песма 8).
„Владичице и Мајко Избавитеља, изађи преда ме у часу исхода мог када ме ваздушни духови буду мучили јер помишљу сагреших“ (петак, глас 3, песма 6).
„Кад плотске везе душа моја буде раскидала, тада, Владичице, изађи преда ме и бестелесних непријатеља скупове разруши, и чељусти оних који хоће да ме прождеру уништи немилице, да би несметано прошао поред кнезова таме у ваздуху“ (субота, глас 2, песма 9).

Fajt sa Aleksandrom Milojkovim.:ani_biggrin:

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
On 28.9.2020. at 13:43, Родољуб Лазић рече

Свештеници имају дозволу и забрану проповедања од стране надлежног владике. Када дођу у другу епархију, они за проповед, предавање...морају да добију благослов владике те епархије.

Само потврђујеш онај мој сурови суд о теби да си слепац код очију. Канон на који се позиваш је из времена када није било медија. Односи се на свештено лице или лаика који би физички дошао да проповеда у туђој епархији. Ако би се овај твој глупачки принцип применио данас, то би значило да Карелин, Влада Димитријевић, Конанос, Зизјулас итд. не би могли да имају штампане књиге по српским градовима или да говоре на нету, јер нису претходно узели благослов. Нема те речи која би била кадра да опише твоје безумље. 

Ја сам добио све могуће благослове да будем учитељ и то радим. Кад сам био у Смедереву, Игњатије ми је забранио да правим емисије, и то сам одмах послушао. То је био специфичан случај, специфичне околности. Патријарх Иринеј може да ми се јави, јер има моје контакте, и да каже: Аво, немој да правиш ове клипове којима једеш душу Роћку!:D:))12:smeha:

Не знам да ли бих пристао, јер ми је душевна храна да ти пијем крв!:)))) али би он могао да издејствује код АВ, који је издао Косово, да се замрачи јутјуб у Србији због твог душевног здравља. Мада, кад би ти био нормалан, сетио би се одмах да можеш да не гледаш моје клипове, али те неки ђаво нагони стално на грех!:)) Мазохиста си ти стари... :cheesy3:   

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг - инфо,
      -Патријарх Порфирије рукоположио ђакона др Србољуба Убипариповића у свештенички чин-
      На празник Преноса моштију Светог Николаја Мирликијског, 22. маја 2021. године, Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије је началствовао, уз саслужење Преосвећеног Епископа бачког г. Иринеја, светом архијерејском Литургијом у Светониколајевском храму у Земуну.

       
      Том приликом, Патријарх је рукоположио ђакона Србољуба Убипариповића, ванредног професора на Православном богословском факултету Универзитета у Београду, у свештенички чин. Пожелевши новом посленику у винограду Господњем да проповеда Јеванђеље Христово верном народу Божјем онако како је то чинио Свети Николај, Патријарх је истакао: „Ми се такође Богу молимо да му благодат, коју је у чину овога рукоположења примио, буде стални сапутник, да прожима сваку његову мисао читав његов живот и да се оваплоти у свакодневним конкретним делима, како би његова свештеничка служба била њему на спасење и на корист Цркве“.
      „Истина Христова нема компромиса и не може се уподобљавати духу овога света. Не може се удварати духу овога света само да би споља била прихваћена. Та истина постоји да бисмо се преображавали, а тај преображај се остварује благодаћу Божјом, али и нашим учешћем и сарадњом са благодаћу Божјом. То се чини, пре свега, нашом исправном вером, а онда и животом који треба да буде живот смирења", поручио је патријарх Порфирије.
      На крају беседе Патријарх је позвао верни народ да на Спасовдан узме учешће у литији поводом славе српске престонице која ће у 19 часова кренути од Вазнесењске цркве до храма Светог Саве на Врачару.
      На торжественој светој Литургији саслуживали су архијерејски намесник земунско-новобеорградски протојереј-ставрофор Божо Бакајлић, протојереј-ставрофор Драгомир Убипариповић, протојереј Зоран Крстић, јереј Иван Фаранов, јеромонах Сава (Бундало), новорукоположени свештеник Србољуб Убипариповић и ђакони Радомир Вручинић, Мирослав Николић и Томислав Крчмар. Појао је хор Николајевске цркве под руководством диригента Светозара Вујића.
      Након свете Литургије патријарх Порфирије је, у присуству епископа Иринеја, свештенства и верног народа благословио славске дарове породице Арсић и старешине Николајевског храма протојереја Драшка Тепавца и свештеног братства.
       
      Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Његово преосвештенство владика пакрачко-славонски Јован рекао је данас да су он и његови најближи примили вакцину против вируса корона и да у борби против заразе нема другог избора.
       
      Владика Јован је истакао да је свјестан да је проблем то што је вакцина морала да буде развијена брзо, али да нема другог избора, јер је она једини излаз из ове ситуације.
      – Да нема вакцине имали бисмо мале, велике богиње, читав низ болести од којих се умирало више него данас од рака… Једино што све те болести држи од нас далеко је вакцина, оно што је медицина пронашла и на чему смо захвални – рекао је владика Јован за телевизију Прва.
      Он је подсјетио да је ковид 19 однио “патријарха /Иринеја/, митрополита Амфилохија, владику Атанасија, владику Милутина”.
      Владика Јован је рекао да не разумије противнике вакцина, људе који негативно реагују на њу, те упоредио њихова увјерења са мишљењем оних који вјерују да је земља равна плоча.
      Епископ пакрачки је противницима вакцина поручио да оду у болнице и виде.
       
      Извор: РТРС
    • Од Zoran Đurović,
      б
      - Зоран Ђуровић: Св. Григорије Богослов, Писмо 80, Филагрију ретору 
      Ево једног примера из „Златног IV века”, од св. Григорија Назијанзина који у тренутку дубоког очаја црним бојама слика ситуацију у којој се он налази али и тадашње цркве, за које вели да су без пастира. Сам текст објашњава зашто су „без пастира” - зато што се зло толико укоренило да је скроз огољено. Само у смрти он види излаз за себе, али себе не види у Рају. Овај језгровити али тежак текст може да послужи за даља размишљања. Топло вам га препоручујем.
      Ево текста писма:
      80.1 Питаш ме како стоје ствари? Крајње лоше. Нестало ми Василија, нестало и Кесарија, нестао ми духовни као и телесни брат. Отац мој и мати моја оставише ме, говорим са Давидом (Пс 26, 10). 80.2 Телом сам болан, старост се обара на моју главу, гомиле брига скупиле се, послови загушили, у друговима немам поверења, Црква је без пастира. Добра пропадају, зла су разголићена, треба пловити ноћу а нигде нема светионика, Христос спава... 80.3 Шта још треба да претрпим? За мене једино избављење од зала јесте смрт. Али и тамошње је за мене застрашујуће, ако се суди по овдашњем.
      80.Τ ΦΙΛΑΓΡΙΩΙ 80.1 Ἐρωτᾷς πῶς τὰ ἡμέτερα. Καὶ λίαν πικρῶς. Βασίλειον οὐκ ἔχω, Καισάριον οὐκ ἔχω, τὸν πνευματικὸν ἀδελφὸν καὶ τὸν σωματικόν. 20Ὁ πατήρ μου καὶ ἡ μητήρ μου ἐγκατέλιπόν με20, μετὰ τοῦ ∆αυῒδ φθέγξομαι. 80.2 Τὰ τοῦ σώματος πονηρῶς ἔχει, τὸ γῆρας ὑπὲρ κεφαλῆς, φροντίδων ἐπιπλοκαί, πραγμάτων ἐπιδρομαί, τὰ τῶν φίλων ἄπιστα, τὰ τῆς Ἐκκλησίας ἀποίμαντα. Ἔρρει τὰ καλά, γυμνὰ τὰ κακά, ὁ πλοῦς ἐν νυκτί, πυρσὸς οὐδαμοῦ, Χριστὸς καθεύδει. 80.3 Τί χρὴ παθεῖν; Μία μοι τῶν κακῶν λύσις, ὁ θάνατος. Καὶ τὰ ἐκεῖθέν μοι φοβερά, τοῖς ἐντεῦθεν τεκμαιρομένῳ.
      Рим
      25.03.2016
       
      - Ведран Гагић: Свети Григорије Богослов – Епископима
       
      Зато плачем и падам пред стопама твојим, Царе мој Христе, […]. Изнемогао је пастир, борећи се дуго времена с погубним вуковима и препирући се с пастирима, нема више крепости у мојим погнутим удовима, једва дишем, преплављен сам напорима и нашом општом срамотом. Неки од нас се отимају за свештене престоле, устају друг на друга, поражавају и поражавају се безбројним несрећама, то су неумољиви ратници, изјављују мир, а хвале се крвљу. О када би их Божија правда поразила тајним шуљевима, и да због седишта, трпе казне на својим седиштима (1 Сам 5.9). Други су подељени на партије[1], смућују Исток и Запад, почевши Богом, завршавају плоћу. Од ових противбораца и други позајмљују себи име и бунтовнички дух. Павле је постао мој Бог, Петар твој, а Аполос његов. Христос је узалуд прободен клинцима.
      По именима људи, а не по Христу се називамо, ми који смо прослављени Његовим благим делом и крвљу. До те мере су помрачене наше очи том страшћу, или том сујетном славом, или богатством и том страшном злурадом завишћу, која исушује човека и с правом сама себе прождире тугом! Повод за спорове је Тројица, а истински узрок је невероватно непријатељство. Сви су дволични: ово је овца, која прикрива вука, ово је удица, која лукаво нуди рибама горки оброк. Такви су вође, а не заостају ни људи. Свако је мудар на зло чак и без вође.
      [1] У руском „на делове“
      Извор: Григорий Богослов, свт. Творения, т. 2, Санкт-Петербург. 1912 г., стр. 400.
      Напомена: важне исправке у преводу 30. јула 2019.
       
      Свети Григорије Богослов – Епископима – созерцање
      SOZERCANJE.WORDPRESS.COM Свети Григорије Богослов - Епископима Зато плачем и падам пред стопама твојим, Царе мој Христе, [...]. Изнемогао је пастир, борећи се дуго времена с погубним вуковима и...  
    • Од Zoran Đurović,
      Ево да испуним меру безакоња па да @Родољуб Лазић пише тужбу против мене Синоду! Овакве хуле се нису чули од када су Јеванђеља написана, али да ме Рођени тужи, прво мора да погледа видео!
       
       

×
×
  • Креирај ново...