Jump to content

Римокатоличка бројаница (круница) у СПЦ

Оцени ову тему


Препоручена порука

У малој недоумици сам, 

Недавно сам био у  посети Кустурицином Дрвенграду на Мећавнику у склопу ког је и мала брвнара црквица Светог Саве. Елем, у тој црквици сам купио бројаницу која је заправо римокатоличка круница, дакле има крст на ком пише INRI изнад ког је једна перла дрвена затим размак па 3 перле па размак па једна перла па затим састав и у круг креће 10 перлица па размак па перла па размак па опет 10 дакле идентична оној која се користи у римокатоличким самостанима. Интересује ме да ли неко зна може ли се Круница продавати у православној цркви и може ли православац на њој молити Исусову Молитву? Мало сам у конфузији, да се разумемо немам ништа против Крунице али ми је нејасно откуд у православној цркви и да ли се може користити као правопславна бројаница? Слика бројанице је испод.

IMG_20200822_013613.jpg

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 18 часа, Pedja.jo рече

У малој недоумици сам, 

Недавно сам био у  посети Кустурицином Дрвенграду на Мећавнику у склопу ког је и мала брвнара црквица Светог Саве. Елем, у тој црквици сам купио бројаницу која је заправо римокатоличка круница, дакле има крст на ком пише INRI изнад ког је једна перла дрвена затим размак па 3 перле па размак па једна перла па затим састав и у круг креће 10 перлица па размак па перла па размак па опет 10 дакле идентична оној која се користи у римокатоличким самостанима. Интересује ме да ли неко зна може ли се Круница продавати у православној цркви и може ли православац на њој молити Исусову Молитву? Мало сам у конфузији, да се разумемо немам ништа против Крунице али ми је нејасно откуд у православној цркви и да ли се може користити као правопславна бројаница? Слика бројанице је испод.

IMG_20200822_013613.jpg

 

Ti očigledno nisi nikad u životu čuo za riječ "ekumenizam"? :D 

No, mislim da tamo nikakav dublji smisao ne treba tražiti od tog da neko ko to prodava želi zaraditi pod svaku cijenu na bilo čemu što se prodati može pa prodaje sve što mu padne na pamet. I ne vjerujem da je to baš SPC koja bi se tako ponašala, ta prodavnica iako je pri crkvi ne mora biti u vlasništvu SPC. A najvjerovatnije da ni nije. Danas to asi ne riješimo pa barem pogledajte kako se na to moli. 

CNEWA.ORG

Some Roman Catholics may have wondered what Pope Francis was wearing around his wrist during his visit to Rio de Janeiro...

 

 

 

 

 

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ono što spaja hrišćane pravoslavce i katolike je Sveto Pismo, Biblija, Riječ Božija. A molitva krunice Presvete Bogorodice (krunice Gospine) je takav sažeti biblijski opis svih onih najvažnijih svetopisamskih dogadjaja u 20 tačaka (tajni ili slika, otajstava): 

https://vjeronauk.net/?page_id=417

 

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

 

 

Akathistos. - Arcibiskupský kněžský seminář v Olomouci – 28. 5. 2015. 

 

Zpívají mladí z dominikánské scholy v Olomouci při příležitosti CSM 2017  a řeckokatoličtí kněží - Mariánský akatist - východní hymnus ve stoje. 

Akatist k presvätej Bohorodičke - Lučenec 7.2.2016 

 

 

 

 

 

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Budući da krunica zahtjeva razmatranje otastava iz Svetoga Pisma a to znači uključivanje i mašte bilo bi protiv duha pravoslavnog molenja gdje se ista mora isključiti.

(Katekizam nas poučava zašto je važno razmatranje: „Ono pokreće misao, maštu, osjećanje i želje. To je pokretanje nužno da se produbi vjersko uvjerenje, da se potakne obraćenje srca i ojača volja da slijedi Krista“ (KKC, br. 2708))

 

 

Zašto je Krunica zahtjevna za sabranost?

Želimo li iskreno propitati način kako molimo krunicu, onda se moramo suočiti i s njezinom zahtjevnošću za koncentraciju. Ponekad vjernici pitaju je li „grijeh“ zaspati s Krunicom u ruci? Naravno da nije grijeh utonuti u san s molitvom na usnama. No, i to je znak da je popustila sabranost nad bitnim dijelom Krunice, a to je razmatranje otajstva. Molitvu je nužno čuvati od automatizma, jer samo „nabrajanje“ uskraćuje nam duhovnu okrijepu koju ova pobožnost nudi. Katekizam nas poučava zašto je važno razmatranje: „Ono pokreće misao, maštu, osjećanje i želje. To je pokretanje nužno da se produbi vjersko uvjerenje, da se potakne obraćenje srca i ojača volja da slijedi Krista“ (KKC, br. 2708). U apostolskom pismu o Krunici papa Ivan Pavao II. također je pojasnio kontemplativnost molitve Krunice. Ona je takva zato što polazi od Marijinog osobnog iskustva. Pavao VI., pak 1974. ističe: „Moljenje krunice po samoj svojoj naravi zahtijeva polagan ritam, pružanje dovoljnog vremena kako bi molitelj mogao bolje razmišljati o otajstvima života Gospodinova, gledanima kroz srce One koja je bila Gospodinu najbliža, pa da bi se na taj način mogla odatle crpsti neslućena bogatstva... Krunica je bez razmatranja kao tijelo bez duše, njezino moljenje u tom slučaju pada u pogibao da postane mehaničko opetovanje formula te da se suprotstavi Isusovoj opomeni: ’Kad molite, ne blebećite kao pogani. Misle da će s mnoštva riječi biti uslišani’ (Mt 6,7).“ Razmatranje je prvenstveno vezano uz Kristova otajstva kako ih slijedimo u molitvi Krunice ili u Božanskom čitanju Pisma – Lectio divina. A korak nakon razmatranja? „Kršćanska molitva treba težiti još dalje: k spoznaji ljubavi Gospodina Isusa Krista i jedinstvu s Njim“ (KKC, isto.) A što je s ponavljanjem istih molitvenih zaziva kao što je Zdravomarija? Prije izbora za papu, kardinal Joseph Ratzinger rekao je jednom novinaru („Bog i svijet. Vjera u našem vremenu“, Mozaik knjiga, 2003.): „Ponavljanje je način na koji ulazim u ritam mirnoće. Ne bih rekao da sam svjesno usmjeren na značenje svake pojedine riječi. Naprotiv, dopuštam da me ponese smireno ponavljanje i ujednačen ritam, tim više što je riječ o tekstu kojem ne nedostaje sadržaj. On pred moje oči i u moju dušu donosi velike slike i viđenja, a iznad svega Marijin lik, a zatim preko Nje, i Isusov lik.“

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Možda neko nije htio čak ni na toj krunici zaraditi, to bi radije trebao promjeniti cijeli preduzetnički plan, obogatiti se na krunicama ili pravoslavnim brojanicama, čotkama je dosta zaludan pokušaj. Možda se jednostavno htjelo da svi posjetioci, hrišćani dobre volje tamo nadju nešto što dobro znaju. Dakle ipak iz ekumenističkih razloga i motiva, u mnogim katoličkim prodavnicama devocionalija bez problema si možete kupiti čotki, pravoslavnu brojanicu jer se njom normalno služe grkokatolici. Svijet se na globalnom planu vrlo smanjio a za mnoge stvari bi se svi hrišćani trebali danas moliti zajedno. I ne samo moliti već i djelovati. Do sada smo brinuli o socijalne slučajeve i ljude na rubu društva, marginalizirane i slabe, odbačene, bolesne, stare, nemoćne. Sada nas čeka još jedan veliki izazov, da se zajedno pomolimo i nešto uradimo i za ekologiju - Prirodu Božiju jer se ta našom zaslugom našla u vrlo kritičnoj situaciju a na tome se već radi i to ekumenski. Ne treba  se dakle čuditi ni čotkama u katoličkim crkvama ni krunicama u pravoslavnim hramovima. treba se čuditi Prirodi Božijoj koja još odolijeva svim ljudskim pokušajima da na Zemlji svojom nerazboritošću otruje i uništi sve živo Stvorenje. 

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 12 часа, Zayron рече

Možda neko nije htio čak ni na toj krunici zaraditi, to bi radije trebao promjeniti cijeli preduzetnički plan, obogatiti se na krunicama ili pravoslavnim brojanicama, čotkama je dosta zaludan pokušaj. Možda se jednostavno htjelo da svi posjetioci, hrišćani dobre volje tamo nadju nešto što dobro znaju. Dakle ipak iz ekumenističkih razloga i motiva, u mnogim katoličkim prodavnicama devocionalija bez problema si možete kupiti čotki, pravoslavnu brojanicu jer se njom normalno služe grkokatolici. Svijet se na globalnom planu vrlo smanjio a za mnoge stvari bi se svi hrišćani trebali danas moliti zajedno. I ne samo moliti već i djelovati. Do sada smo brinuli o socijalne slučajeve i ljude na rubu društva, marginalizirane i slabe, odbačene, bolesne, stare, nemoćne. Sada nas čeka još jedan veliki izazov, da se zajedno pomolimo i nešto uradimo i za ekologiju - Prirodu Božiju jer se ta našom zaslugom našla u vrlo kritičnoj situaciju a na tome se već radi i to ekumenski. Ne treba  se dakle čuditi ni čotkama u katoličkim crkvama ni krunicama u pravoslavnim hramovima. treba se čuditi Prirodi Božijoj koja još odolijeva svim ljudskim pokušajima da na Zemlji svojom nerazboritošću otruje i uništi sve živo Stvorenje. 

 

Да се разумемо :) нисам ја мислио ништа лоше под тиме што сам у продавници православне цркве пронашао римокатоличку круницу, наглашавам да ми је необично јер ранијенисам виђао, углавном се продају традиционалне бројанице плетене или од дрвених перли, ова круница конкретно на крсту има латински натпис "INRI". Сагалсан сам да је време да се сви хришћани моле заједно, ја браћу и сестре по Христу не делим на деноминације и свакако да круницу заједно са бројаницом сматрам светом реликвијом. Оно што мене интересује јесте може ли се на круници молити Исусова молитва ''Господе Исусе Христе Сине Божији помилу ме грешног'' или круница служи искључиво за начин на који се моли круницом, дакле апостолско, здраво Маријо, Оче наш, итд? Иначе круница ми стоји окачена око Крста који мије окачен на зиду спаваће собе. :)

  • Свиђа ми се 1
Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 23 часа, kopitar рече

Budući da krunica zahtjeva razmatranje otastava iz Svetoga Pisma a to znači uključivanje i mašte bilo bi protiv duha pravoslavnog molenja gdje se ista mora isključiti.

(Katekizam nas poučava zašto je važno razmatranje: „Ono pokreće misao, maštu, osjećanje i želje. To je pokretanje nužno da se produbi vjersko uvjerenje, da se potakne obraćenje srca i ojača volja da slijedi Krista“ (KKC, br. 2708))

 

 

Zašto je Krunica zahtjevna za sabranost?

Želimo li iskreno propitati način kako molimo krunicu, onda se moramo suočiti i s njezinom zahtjevnošću za koncentraciju. Ponekad vjernici pitaju je li „grijeh“ zaspati s Krunicom u ruci? Naravno da nije grijeh utonuti u san s molitvom na usnama. No, i to je znak da je popustila sabranost nad bitnim dijelom Krunice, a to je razmatranje otajstva. Molitvu je nužno čuvati od automatizma, jer samo „nabrajanje“ uskraćuje nam duhovnu okrijepu koju ova pobožnost nudi. Katekizam nas poučava zašto je važno razmatranje: „Ono pokreće misao, maštu, osjećanje i želje. To je pokretanje nužno da se produbi vjersko uvjerenje, da se potakne obraćenje srca i ojača volja da slijedi Krista“ (KKC, br. 2708). U apostolskom pismu o Krunici papa Ivan Pavao II. također je pojasnio kontemplativnost molitve Krunice. Ona je takva zato što polazi od Marijinog osobnog iskustva. Pavao VI., pak 1974. ističe: „Moljenje krunice po samoj svojoj naravi zahtijeva polagan ritam, pružanje dovoljnog vremena kako bi molitelj mogao bolje razmišljati o otajstvima života Gospodinova, gledanima kroz srce One koja je bila Gospodinu najbliža, pa da bi se na taj način mogla odatle crpsti neslućena bogatstva... Krunica je bez razmatranja kao tijelo bez duše, njezino moljenje u tom slučaju pada u pogibao da postane mehaničko opetovanje formula te da se suprotstavi Isusovoj opomeni: ’Kad molite, ne blebećite kao pogani. Misle da će s mnoštva riječi biti uslišani’ (Mt 6,7).“ Razmatranje je prvenstveno vezano uz Kristova otajstva kako ih slijedimo u molitvi Krunice ili u Božanskom čitanju Pisma – Lectio divina. A korak nakon razmatranja? „Kršćanska molitva treba težiti još dalje: k spoznaji ljubavi Gospodina Isusa Krista i jedinstvu s Njim“ (KKC, isto.) A što je s ponavljanjem istih molitvenih zaziva kao što je Zdravomarija? Prije izbora za papu, kardinal Joseph Ratzinger rekao je jednom novinaru („Bog i svijet. Vjera u našem vremenu“, Mozaik knjiga, 2003.): „Ponavljanje je način na koji ulazim u ritam mirnoće. Ne bih rekao da sam svjesno usmjeren na značenje svake pojedine riječi. Naprotiv, dopuštam da me ponese smireno ponavljanje i ujednačen ritam, tim više što je riječ o tekstu kojem ne nedostaje sadržaj. On pred moje oči i u moju dušu donosi velike slike i viđenja, a iznad svega Marijin lik, a zatim preko Nje, i Isusov lik.“

Дакле у принципуи на круници се не може молити православац обзиром да захтева машту? Добро тој је за традиционално мољење на круници али може ли се на њој молити Исусова Молитва као на православној бројаници?

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 8 часа, Pedja.jo рече

Дакле у принципуи на круници се не може молити православац обзиром да захтева машту? Добро тој је за традиционално мољење на круници али може ли се на њој молити Исусова Молитва као на православној бројаници?

Možeš je iskoristiti za moljenje Isusove molitve ka bilo što drugo, recimo prste na rukama itd.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 9 часа, Pedja.jo рече

Дакле у принципуи на круници се не може молити православац обзиром да захтева машту? Добро тој је за традиционално мољење на круници али може ли се на њој молити Исусова Молитва као на православној бројаници?

Јел си чуо брате о Богородично правило светог Серафима Саровског? Ружариј т.ј. круница је идејална за молење истог. У остало, Богородично правило је саставено према молитве крунице - ружариј. Тако да можеш се с њом молити, али ево на пример некористеќи латинске молитве, него молитве светог Серафима Саровског.

WWW.MOLITVENIK.IN.RS

МОЛИТВЕНИК: МОЛИТВЕ, АКАТИСТИ, КАНОНИ, СЛУЖБЕ... MOLITVENIK: MOLITVE, AKATISTI, KANONI, SLUЋBE...

Налазимо се у Богородични пост, па тако ако не можеш да читаш молебни канон према Пресвете Богородице (према Цариградски Типик), онда моли круницу (сиреч Богородично правило светог Серафима Саровског). :)

Ево како ја молим круницу, ништа екуменистичко и ништа римокатоличко
:
 1. Крст - Молитвами... Царју Небесниј до Отче наш
 2. Прво топче покајни тропари
 3. Тројка пс. 50, 90, 142
 4. Петто топче Вјерују
 5. 1. десетка - Отче наш - Под Твоју милост
 6. 2. десетка - Отче наш - Возбраној војеводе
 7. 3. десетка - Отче наш - Претстателство христијан
 8. 4. десетка - Отче наш - Пречистому Образу Твојему и Милосердија сушти источник
 9. 5. десетка - Отче наш - Мало Славословие и Достојно ест
10. Отпуст
 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 15 часа, Orthophill рече

Јел си чуо брате о Богородично правило светог Серафима Саровског? Ружариј т.ј. круница је идејална за молење истог. У остало, Богородично правило је саставено према молитве крунице - ружариј. Тако да можеш се с њом молити, али ево на пример некористеќи латинске молитве, него молитве светог Серафима Саровског.

WWW.MOLITVENIK.IN.RS

МОЛИТВЕНИК: МОЛИТВЕ, АКАТИСТИ, КАНОНИ, СЛУЖБЕ... MOLITVENIK: MOLITVE, AKATISTI, KANONI, SLUЋBE...

Налазимо се у Богородични пост, па тако ако не можеш да читаш молебни канон према Пресвете Богородице (према Цариградски Типик), онда моли круницу (сиреч Богородично правило светог Серафима Саровског). :)

Ево како ја молим круницу, ништа екуменистичко и ништа римокатоличко
:
 1. Крст - Молитвами... Царју Небесниј до Отче наш
 2. Прво топче покајни тропари
 3. Тројка пс. 50, 90, 142
 4. Петто топче Вјерују
 5. 1. десетка - Отче наш - Под Твоју милост
 6. 2. десетка - Отче наш - Возбраној војеводе
 7. 3. десетка - Отче наш - Претстателство христијан
 8. 4. десетка - Отче наш - Пречистому Образу Твојему и Милосердија сушти источник
 9. 5. десетка - Отче наш - Мало Славословие и Достојно ест
10. Отпуст
 

Е хвала ти, проучићу ово баш је интересантно, нисам знао раније, ето свашта човек научи :)

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Ćiriličar,
      Саопштење за јавност Светог Архијерејског Синода
      25. Март 2021 - 9:47 Свети Архијерејски Синод Српске Православне Цркве је благовремено и у законом предвиђеном року поднео Влади Републике Србије  примедбе и мишљење о  предлогу закона о истополним заједницама.
      Поменути предлог закона за Српску Православну Цркву је неприхватљив, јер је огромна већина предложених одредби у супротности са Јеванђељем Христовим и свеукупним искуством и праксом Цркве на којима је духовно и морално утемељен наш српски народ, као и целокупна европска цивилизација.
      Недопустиво је истополне заједнице законски изједначавати са браком и породицом, како је наведено у тексту Нацрта закона, јер се тако дискриминише брачна заједница, као хришћанска и Законом заштићена вредност. Црква поштује слободу коју нам је Бог даровао и разуме људску тежњу да своју слободу исказује на различите начине.

      Свети Архијерејски Синод је сагласан да постоји потреба за остварењем одређених личних, имовинских и других права оних које третира наведени нацрт закона, али је аргуменовано указао на могућност да се она у правном поретку Републике Србије остварују у потпуности административним путем, без задирања у брачно и породично законодавство. 

      Свети Архијерејски Синод наглашава да прихвата и промовише дијалог, као једини и неопходан пут за изналажењe решења у вези свих питања од општег друштвеног значаја, као и по овом питању које је изазвало велику забринутост.
      Свети Архијерејски Синод је изразио очекивање да ће по овом питању бити уважени  аргументи Српске Православне Цркве.
      http://spc.rs/sr/saopshtenje_za_javnost_svetog_arhijerejskog_sinoda_13
       
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Светом архијерејском Литургијом којом ће, у Спомен храму Светог Саве на Врачару са почетком у 9 часова, началствовати Његово Високопреосвештенство Митрополит дабробосански г. Хризостом, председавајући Светим Архијерејским Синодом, уз саслужење отачаствених архијереја, започеће Свети Архијерски Сабор за избор новог поглавара Српске Православне Цркве.

       
      Изборни Сабор биће одржан у крипти Спомен храма Светог Саве на Врачару по процедури одређеној Уставом Српске Православне Цркве и канонима Свете Цркве. Није предвиђено присуство медија овом догађају, а по завршетку заседања биће издато званично саопштење за јавност.
       
      Информативна служба Српске Православне Цркве
       
      Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од Mateja824,
      Не знам да ли је неопходно са се састаје Синод, али ми СПЦ требала имати и званичан став.
      Ово је питање на које се позивају многи верници. Владика Лаврентије је примио вакцину, има оних који нису узели и верујем да је неће узети, али који је званичан став СПЦ то није неважно питање, а неки верници 
       
      Останите ми с Богом!
    • Од Поуке.орг - инфо,
      До бесвести понавља давно превазиђене фразе из комунистичког времена о великоруском империјализму и великосрпском национализму које у Црној Гори нико осим Ђукановића не види. Не треба заборавити да је тај наратив изобилно коришћен као покриће за језиве злочине над православним Србима на подручју нацистичке Независне државе Хрватске у току Другог светског рата. Опширније на интернет страници Митрополије црногорско-приморске: 
       
      Владика Јоаникије: Ђукановић није одустао од намере да угрози СПЦ | Православна Митрополија црногорско-приморска (Званични сајт)
      MITROPOLIJA.COM До бесвести понавља давно превазиђене фразе из комунистичког времена о великоруском империјализму и великосрпском национализму које у Црној Гори нико осим Ђукановића не види. Не...  
    • Од Поуке.орг - инфо,
      У радости празника Рођења Господа и Спаситеља нашег Исуса Христа, поред Божићне посланице Српске Православне Цркве, доносимо Божићне поруке архијереја Српске Православне Цркве, о Божићу 2020. лета Господњег. 

       
      Божићна посланица Српске Православне Цркве, o Божићу 2020. лета Господњег
      Митрополит дабробосански Хризостом у Божићној поруци: Нека Живот и Радост живота побједе све бједе и невоље!
      Епископ шабачки Лаврентије у Божићној поруци: Хајдемо до Витлејема
      Епископ будимски Лукијан у Божићној поруци: Велика је и неизрецива Тајна Рођења Христовог
      Епископ Новограчаничко-средњезападноамерички Лонгин у Божићној поруци: Оставимо иза нас искушења протекле године и отворимо наша срца Спаситељу – нашој јединој и истинитој нади и утехи
      Епископ канадски Митрофан у Божићној поруци: Ако не можемо за загрлимо једни друге, загрејмо срца љубављу и молитвом нашом Господу Исусу Христу
      Епископ шумадијски Јован у Божићној поруци: Ко разуме смисао Божића, наћи ће и добар разлог да буде срећан
      Епископ жички Јустин у Божићној поруци: Богомладенац је увек са нама
      Епископ браничевски Игнатије у Божићној поруци: Свет може постојати једино у заједници с Богом
      Епископ источноамерички Иринеј у Божићној поруци: Молимо се Богомладенцу да нас Божићне ноћи сакупи око Његових јасала љубави
      Епископ будимљанско-никшићки Јоаникије у Божићној поруци: Одбацимо подјеле, нека се у наша срца усели љубав
      Епископ диселдорфски и немачки Григорије у Божићној поруци: Божић је празник добре воље и љубави
      Епископ аустралијско-новозеландски Силуан у Божићној поруци: Радост и свесмисао Божића никада није била потребнија човечанству
      Епископ Сергије: Предбожићно размишљање о Христу и нама!
       
      Божићне поруке Митрополита Порфирија (први део)
      Божићни интервју Епископа новосадског и бачког Иринеја "Печату"
      Владика Лукијан у Божићном интевјуу Варош ТВ: Рођењем Христовим све почиње – долази нова ера и открива нам се смисао постојања
      Епископ милешевски Атанасије: Божићни поздрав народу пљеваљског краја
      Божићни интервју Епископа Теодосија: Бог је постао човек да би нама отворио пут ка Богу, ка истинском вечном животу
      Божићни интервју Епископа осечкопољског и барањског Херувима Инфо-служби Епархије осечкопољске и барањске
       
        Извор: Ризница литургијског богословља и живота
×
×
  • Креирај ново...