Jump to content
Edmund

Наставница грађанског васпитања: Антифа мора ући у школске програме и није питање никаквог избора или компромиса!

Оцени ову тему

Recommended Posts

Наставница грађанског васпитања: Антифа мора ући у школске програме и није питање никаквог избора или компромиса!

12. јула 2020.
Screenshot_106-696x443.jpg

Наслов текста је заправо реченица наставнице грађанског васпитања у једној групи на Фејсбуку која се бави проблемом верске наставе и грађанског васпитања.

И, када је о томе реч, по речима исте наставнице, просветни радници у Србији немају „никаквог избора или компромиса“

Screenshot_103.jpg

 

            Многи вероучитељи у Србији, забринути за свој предмет и посао, пратили су дешавања око новог упутства Министарства просвете које је требало да преполови фонд часова верске наставе и грађанског васпитања као и још неких изборних предмета. Поред смањења фонда упутство би имало и деструктивне последице по школске распореде, расположеност ђака да присуствују часовима, дискриминацију у односу на другу децу и наставнике као и друге негативне последице које су описали директори школа, представници синдиката, разна удружења, као и Одбор за верску наставу митрополије Београдско-Карловачке. Пратећи дешавања око спорног упутства вероучитељи су активни на бројним групама и страницама на друштвеним мрежама. Једно од таквих места је и група на Фејсбуку по имену „Борба за грађанско васпитање и верску наставу“. Првобитно је група започета као место за одбрану грађанског васпитања али је затим укључена и верска настава. Материјалима и коментарима на групи свесрдно су доприносиле све колеге наставници свих изборних предмета и владала је атмосфера солидарности и заједништва. Али не задуго…

 

            Администраторка групе је поставила пар објава а у једној од њих је упознала чланове групе са својим активностима око упознавања ученика са покретом Антифа током распуста. Уз објаву је постављен и линк ка чланку о Антифа покрету у листу Данас који има као илустрацију фотографију са BLM (Black Lives Matter) протеста чији су се неки „образовани“ припадници „прославили“ рушењем историјских споменика у САД укључујући [sic] и споменике људима који су се борили против расизма…

 

            Осим тога што објава нема никакве везе са наменом групе последња реченица у њој која се тиче покрета Антифа је веома проблематична и гласи: „Антифашизам мора ући у школске програме и није питање никаквог избора или компромиса.“ Објава је још чуднија ако се има у виду да је постављена на групи која брани управо изборне наставне програме.

Screenshot_105.jpg

            Многи од наставника испровоцирани оваквим апсолутистичким и бескомпромисним ставом колегинице да се идеологија америчког Антифа покрета мора увести у српске школске програме су реаговали.

Преносимо коментар једног вероучитеља који је убрзо избачен са те групе и блокиран:

Screenshot_107.jpg

            „Комунистичка идеологија Антифе која се представља као аутентични антифашизам не сме (поново) ући у школске програме поготово не по тоталитарном комунистичком принципу да то „није питање никаквог избора ни компромиса.

 

            Некада под паролом заштите права радничке класе а сада под паролом заштите права мањина фундаменталистички комунизам се поново продаје као (једини) ослободилац потлачених и водич у светлу и праведну будућност. Будућност у којој ће сви, „опет“, имати једнака права. Сви уједињени и срећни под једном идеологијом. Сви осим оних које Антифа означи као расисте и фашисте. За те означене нема једнакости, нема посла, нема светле будућности. Јер ако тако каже анти-фашистичка, анти-расистичка, слободољубива, правдољубива и увек у праву Антифа ко може да тврди другачије? Само фашисти и расисти наравно.

 

            Дакле, не тоталитарном комунизму у које год модерно заштитничко одело да се пресвуче.

 

            Наравно, не и расизму и фашизму! Али без претварања тог отпора у деструктивни фанатични фундаментализам који би да се увуче у политику, законе и школе. А затим да из те позиције његови комесари одређују ко је подобан или неподобан, ко може а ко не може да ради, ко може а ко не може да живи.“

………………………….

Дакле, по мишљењу ове следбенице Антифа покрета, и нажалост администраторке групе, онај ко има неслагања са идеологијом Антифа покрета и то јавно изнесе није подобан да брани опстанак изборних предмета!? Онај коме смета увођење идеологије на силу не може да брани слободан избор ђака. Потпуни парадокс. Додуше, за оне који се сећају комунистичке „толеранције“ ту нема парадокса, за њих је овакво понашање неких Антифа комесара потпуно очекивано.

 

            Сва слаткоречива причица из њене објаве о томе шта су са ђацима „радили на пољу антифашизма, мира и толеранције“ је нестала у пар кликова мишем. Нестао је њен антифашизам, нестао је њен мир који шири, нестала је толеранција. Остао је само „антифашизам“, немир и бескомпромисна цензура без права на избор. Тачно оно што је рекла да би увела и у српске школе.

 

            Можда би неко рекао да је реч само о наставници заведеној Антифа идеологијом која се понела да је много важна и хоће да буде популарна у друштву форсирајући деструктивни фундаменталистички комунизам па је мало на Фејсбуку демонстрирала свој прави „антифашизам“, „мир“ и „толеранцију“. Нажалост, то би била много боља опција од онога о чему је вероватно реч. Мастер рад који је ревносна администраторка 2014. одбранила на Универзитету Сингидунум код ментора Гордане Добријевић гласи: Савремена политичка пропаганда и комуникација са бирачима на политичком тржишту. Наставница грађанског је уједно и одборница Социјалдемократске партије Србије на Карабурми.

 

            Ако је тај мастер рад био темељан и квалитетан онда тешко да је овде реч о заведеној наставници која тера западњачку идеолошку моду. Можда је у питању неко ко се добро разуме у политичку пропаганду и комуникацију (и неизбежну манипулацију) људима на политичком тржишту. И таква особа ради на томе да уведе идеологију неокомунистичког Антифа покрета у српске школе. И за ту пропаганду користи Фејсбук групу која нема никакве везе са тим. Дакле, већа је вероватноћа да је реч о политичкој пропаганди и прорачунатој намери да се деца и наставни програми у Србији освоје иделогијом Антифа покрета у жељи да се у новим генерацијама ученика припреми база бирача који би овакве покрете подржали и можда једном довели и на власт. А такви покрети би онда све у Србији уредили без права на избор и без компромиса. Ко се не слаже са њима биће, толерантно, избачен из групе у неки нови „анифашистички“ логор.

Screenshot_108.jpg

            Иначе, будући да је наставница дала ђацима задатак да током распуста истраже појам Антифе, било би занимљиво да се види у оквиру ког наставног плана и програма је то урађено. Има ли Антифе већ у српским наставним програмима? Или је ово једна политичка импровизација којом се ђаци доводе у контакт са једним веома осетљивим идеолошким и социолошким проблемом? Будући да је наставница приказала низак ниво антифашизма, мира и толеранције биће да има основа за забринутост у вези са питањем:

На који то начин она упознаје децу са комунистичком идеологијом Антифа покрета?

Видовдан

 

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Све зависи како се тумачи њена реченица да "антифашизам мора ући у школе".

Антифа покрет није исто што и антифашизам, којег су створиле заједнички либералне и комунистичке снаге у Другом свјетском рату. Антифашизам може стога бити само неки општи став да су екстремни национализам, империјализам, расизам, антисемитизам помијешани са тоталитарном државом и колективистичким друштвом апсолутно непожељни и зли. Сада, да ли ће се то мислити због тога што се нарушавају личне слободе или права и једнакост радног народа - то већ зависи. У том смислу, антифашизам је одувијек био и још увијек јесте у наставном програму.

Али, ако госпођа под антифашизмом подразумијева само своје лијевичарско виђење читаве проблематике - онда постоји проблем, јер је то што она заговара онда политичка и идеолошка индоктринација. А то је непожељно и незаконито вршити у школи само по себи. А очигледно је да је ово заправо њена намјера - да дјеци "наметне" свој свјетоназор без нуђења алтернативе. А ово је поготово непримјерено и опасно ако се ради о покретима попут Антифе, који су изразито револуционарног карактера и идеолошки једнодимензионални.

Е сада, јако је корисно са друге стране да се дјеца што прије упознају са политичким идејама и идеологијама, јер идеологије се међусобно веома разликују у својим основним начелима и јасан су примјер и лекција како изгледа сукоб различитих вриједности. Тако би било добро да се поред упознавања са Антифом упознају и са национализмом (нпр. како се разликују француски и њемачки национализам, да виде појединости британског или америчког патриотизма и сл.), са социјализмом (па како се разликује од социјал-демократије, основна начела итд итд), са либерализмом (почевши од домаћег терена - са Чедомиљом Мијатовићем и Слободаном Јовановићем, па како се либерализам грана на економски и социјални...), па чак и са фашизмом како би избјегли исти. Мени је тако ужасно како се у Америци манипулише изразом "фашиста" и свако свакога оптужује да је нациста и свако има неку своју дефиницију фашизма која нема везе са животом. А пролази им управо јер просјечни Американци нису довољно образовани око тога. Ми у Европи на (не)срећу имамо директног искуства са фашизмом, па знамо и како изгледа.

Ако те занима генерално филозофија Антифе, препоручујем овај видео (којег је направио, додуше, њихов симпатизер и отворени социјалиста, тако да је визура очигледно "мало" ружичаста):

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Antifa je radikalni antifašizam, nastao na zapadu posle 1980 u raznim neo-marksističkim i neo-trockističkim pokretima (obično na ivici društva, psihići, drogiraši itd.). I ovde je njen problem: Radikalizam! Radikalizam je ekstremizam, totalitarizam. Drugim rečima: Diktatura. A gasiti diktaturu sa diktaturom je kao da gasim požar time što dodajem vatru. Nema dobroga ni pravde od toga.

Naime, na zapadu imamo dve vrste levice: Liberalna ili kapitalistička levica, i onda ekstremne grupacije različitih neo-marksističkih i neo-trockističkih pokreta. U realnom socijalizmu SSSR ove su brojali u socijalni fašizam. Ni komunizam nije komunizam :ani_biggrin:

Ima se i nacionalni komunizam, npr. kod delom Srba, barem ranije u SFRJ, ili danas u Rusiji a pre svega u Kini gde je zvanična partijska i time državna linija, pa Miloš Zeman u Češkoj itd., a tu negde je i Putin ali on je čista pragmatična vlast, on se ne vezuje za ideologije. To je istočna linija levice koja je nacionalna, za razliku od zapadne levice koja je anacionalna do autošovinistička.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 14 часа, Edmund рече

Šta mislite o ovome?

Zanima me jer moja devojka radi u školi i sad smo razgovarali baš.

Budaleština. Antifašizam je svakako prisutan u nastavnom programu, ali ovo su pozivi na uvođenje BLM-a u nastavne programe. 

Dobro je dok je poziv od jedne konkretne osobe, i to jednog specifičnog predmeta i za sad ne proizilazi da ide ka tome da ovo stvarno uđe u nastavni program. Ali ko zna, treba biti naoštren sa čulima i usprotiviti se tome..mada ne znam, ako se ljudi ne protive izbacivanju značajnih srpskih pisava iz uzbenika možda se neće ni ovome. 

Ostaje na svakom roditelju da se pobrine da mu djeca ne prihvate ove budalaštine. Da neko mom djetetu da zadatak da preko ljeta prouči i napravi sastav antife, ne bi se dobro proveo...mislim pomogao bih ja djetetu da sastavi rad od koga bi se digla kosa tom ko im je dao zadatak. :D

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 4 часа, Dragi рече

Antifa je radikalni antifašizam, nastao na zapadu posle 1980 u raznim neo-marksističkim i neo-trockističkim pokretima (obično na ivici društva, psihići, drogiraši itd.).

Нетачно. Антифа је настала у Вајмарској Њемачкој, као милитантно крило Комунистичке партије (као пандан са СА одредима нацистичке партије). Из Википедије:

Цитат

Antifaschistische Aktion (German: [ˌantifaˈʃɪstɪʃə ʔakˈtsi̯oːn]), commonly known under its abbreviation Antifa (German: [ˈantifaː]), was a militant anti-fascist organisation in the Weimar Republic started by members of the Communist Party of Germany (KPD) that existed from 1932 to 1933. It was primarily active as a KPD campaign during the 1932 German federal elections and was described by the KPD as a "red united front under the leadership of the only anti-fascist party, the KPD".[1] Under the leadership of the committed Stalinist Ernst Thälmann, the KPD viewed fascism primarily as the final stage of capitalism rather than as a specific movement or group and therefore applied the term to all other parties. The front focused largely on attacking the KPD's main adversary, the centre-left Social Democratic Party of Germany, whom they referred to as social fascists and regarded as the "main pillar of the dictatorship of Capital".[2]

Али ето - ни социјал-демократе им нису били довољно црвене. Мада, прије ће бити да су се мрзили јер је СПД био уједно и антикомунистичка лијевица:

Three_Arrows_election_poster_of_the_Soci

(изборни плакат СПД-а)

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 4 часа, Justin Waters рече

Antifašizam je svakako prisutan u nastavnom programu

da ali Stasica izgleda da ima predloge za unapredjenje skolskog sistema 

zasto li se uopste neko mesa sa strane i otkud sad odjedmom ova pomama kad prosveta ima drugih problema?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 часа, Edmund рече

da ali Stasica izgleda da ima predloge za unapredjenje skolskog sistema 

zasto li se uopste neko mesa sa strane i otkud sad odjedmom ova pomama kad prosveta ima drugih problema?

Имају Амери једну добру изреку која то све објашњава:"Get 'em while they're young".

Ниво индоктринације на факултетском нивоу је довољно саблажњујући (толико да су факултети идеолошки подијељени или су стожери више тачно одређених идеологија), а камоли тек на нивоу средње школе.

Одједном боље схватам оне Американце који се куну у "home schooling" :pucpuc2:

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 4 минута, Срндаћ рече

Одједном боље схватам оне Американце који се куну у "home schooling"

mada moje teorija je da sve na kraju ucimo sami :) 

skola nesto pruza ali nista ali na kraju covek sam radi :) 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 6 минута, Edmund рече

mada moje teorija je da sve na kraju ucimo sami :) 

skola nesto pruza ali nista ali na kraju covek sam radi :) 

Потребна је да постави неке здраве основе или границе. Зато школство морају да чине људи здрави у глави. После је све надградња.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 9 часа, Edmund рече

mada moje teorija je da sve na kraju ucimo sami :) 

skola nesto pruza ali nista ali na kraju covek sam radi :) 

ok ti je teorija ali škola je škola

:)

Otkud ti taj nik?

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
On 12.7.2020. at 18:36, Edmund рече

Šta mislite o ovome?

Zanima me jer moja devojka radi u školi i sad smo razgovarali baš.

Mislim da je cela priča sranje!

Gde god se zacrne žene u crnom i njihove njuške, tamo leba nema on antife i drugih fora, sve je to bajo moj antisrpstvo i da ne dužim!

Razgovaraj sa devojkom o drugim stvarima ;)

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг - инфо,
      Његова Светост Патријарх српски г. Иринеј началствовао је 2. августа 2020. године, на Илиндан, светом архијерејском Литургијом у храму Светог пророка Илије у Миријеву.
          Звучни запис беседе   Саслуживали су протојереј-ставрофор Драган Предић, војни свештеник Стеван Стевановић и протођакон Дамјан Божић. Поводом храмовне славе додељене су грамате благодарности за несебичну љубав и материјалну помоћ миријевској цркви заслужним парохијанима: г. Драгиши Вукашиновићу, г. Златану Јанковићу и гђи Слађани Шћекић, која је била домаћин славског сабрања.   Прослави су молитвено присуствовали директор Управе за сарадњу с црквама и верским заједницама др Милета Радојевић и директор Седме београдске гимназије г. Мирослав Маркићевић.   Након Свете Литургије уследила је Литија око храма. Литија се зауставила испред новоподигнуте чесме у порти цркве коју је Патријарх Иринеј освештао. По повратку литије испред храма уследило је читање Светог Јеванђеља, те је Патријарх Иринеј са свештенством, верним народом и домаћинима славе пресекао славски колач.   На крају, Његова Светост Патријарх Иринеј је упутио речи поуке и утехе свештенству и верном народу о величини дела св. Пророка Илије, који је „живећи у времену случном нашем, позивао народ на покајање и моралну обнову“.   Време у коме је живео Пророк Илија јесте време велико духовног пада Израиљског народа. Стање сличном нашем данашњем, то је време када се име Божије није поштовало, када се вера није уважавала у народу. У таквом времену Господ шаље своме народу једног великог Пророка који је изобличавао народ због његових грехова и, који се није устручавао да ни једном цару да каже страшне опомињуће рећи, рекао је Патријарх Иринеј у беседи.   У молитвеном разговору између Пророка и Господа видимо да је Господ многомилостив и да из љубави чека да се Његов народ покаје и поврати од греха. Чак и онда када Господ шаље различите невоље на свој народ, као што је суша, Он то чини нерадо и из љубави да поврати народ од греха, а о томе јасно можемо читати управо у Библији где се говори о светом Пророку Илији, поручио је Патријарх Иринеј, закључујући да је Пророк Илија чудесно завршио свој живот, исто као што је и га је чудесно живео. А Нови завет нас учи да ће Пророк Илија поново доћи пред други долазак Христов.     Извор: Радио Слово љубве
    • Од Поуке.орг - инфо,
      “Ако нас је Отац Небески привукао Сину Своме Јединородном и Сабеспочетном, показавши нам, макар и у границама наших слабих способности, дубоку мудрост Свог Слова-Логоса и неприступачну висину Његове Љубави – онда ћемо увидети да у Богу нема трагедије. Она је присутна само у људским судбинама, када њихов идеал не прелази земаљске границе. Христос уопште није трагична личност.    Његовим свекосмичким страдањима је потпуно стран елеменат трагизма. Љубав Христова је за све време Његовог пребивања са нама на земљи била многострадална: O роде неверни и покварени! Докле ћу бити с вама? Докле ћу вас трпети? (Мт. 17,17). Плакао је због Лазара и његових сестара (Лк. 11,35); туговао је због бездушности Јевреја који су убијали пророке (Мт. 23,30 и даље); у Гетсиманском врту је Његова душа била жалосна до смрти и зној је његов био као капље крви које капљу на земљу (Мт. 26,38; Лк. 22,44).   Он је живео трагедију целог човечанства, али та трагедија није пребивала у Њему самоме. То се види из речи које је изговорио Својим ученицима можда на кратко време пре гетсиманске свето-искупитељске молитве: Мир свој дајем вам (Јн. 14,27). И још: нисам сам, јер је Отац са мном. Ово сам вам казао, да у мени мир имате. У свету ћете имати жалост; али не бојте се, ја сам победио свет (Јн. 16,32-33). А на неколико недеља пре Голготе: поче Исус казивати ученицима својим да њему ваља ићи у Јерусалим, и много пострадати … и убијен бити, и трећи дан … устати (Мт. 16,21). И опет: не плачите за мном, него плачите за собом и за децом својом (Лк. 23,28). Није у Њему трагизам, него у нама.   Слично томе и хришћанин који је добио дар љубави Христове, при свој свести о још недостигнутој пуноти, избегава трагизам свепрождируће смрти; у сапатничком болу и плачу молитве за свет он не постаје жртва безизлазног очајања коначне пропасти. То постаје још јасније када молитва, ма на који начин, уђе у вековну струју Гетсиманске молитве Христа: када су пробијене уске границе индивидуума, срушен зид времена и када је човеку дато искуство стања „Aзъ Есмь“. Осећајући у себи животвореће дисање Духа Светога, који се у њему моли овом молитвом, човек предосећа и коначну победу Светлости. “   Свети Софроније Нови Есекски,  О молитви   Извор: Епархија жичка
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Министарство просвете је 22. јуна ове 22020. године послало свим школама у Републици Србији „Стручно упутство о формирању одељења и начину финансирања у основним и средњим школама за школску 2020/2021. годину“ (у даљем тексту: Упутство). Слична упутства је Министарство слало и ранијих година. Међутим, овогодишње Упутство је изазвало најпре реаговање Уније синдиката просветних радника Србије, а потом и Канцеларије за верску наставу Архиепископије београдско-карловачке.   Огласио се и министар просвете г. Младен Шарчевић саопштењем (http://www.mpn.gov.rs/strucno-upustvo-za-formiranje-grupa-izbornih-predmeta-ne-dovodi-do-ukidanja-verske-nastave/) из којег издвајамо четири важне тврдње:   1. да Упутство не доводи до нових мера рационализације,   2. да оно само „садржи прецизнија објашњења на који начин школе могу да формирају одељења и групе“; као и   3. да оно неће довести до укудања Верске наставе.   4. На крају саопштења, министар је обећао да ће наставницима Верске наставе, након 20 година дискриминације, коначно бити омогућено да ступе у стални радни однос.   Најпре треба истаћи да ово Упутство заиста доводи до нових мера рационализације, јер су сва ранија упутства за формирање одељења и група дозвољавала да група буде формирана већ са 15 ученика; али уз два ограничења: 1) да у групи не може да буде више од 30 ученика, као и 2) да на нивоу једног разреда не може бити више група него што је одељења. Међутим, најновије Упутство захтева да се ђаци распореде у групе за похађање изборних програма тако што се укупан број пријављених ђака за један изборни програм подели са 30. То значи да се од 150 пријављених ученика из 10 одељења више не може формирати 10 група од по 15 ученика, него једино 5 група од по 30 ученика. Мере које се спроводе овим Упутством, дакле, јесу нове мере рационализације – иако министар тврди супротно.   Друго, никада Стручна упутства за формирање одељења и група нису била саветодавна, као што министар сугерише када каже да Упутство само „садржи прецизнија објашњења на који начин школе могу да формирају одељења и групе“, него таква упутства имају наредбодавну сврху. То се може видети и у самом Упутству: „Изузетно број група може бити већи од прописаног, уз сагласност Сектора за основно и средње образовање у васпитање“ (стр. 8, пасус 3). Дакле, ни други навод министра просвете не стоји.   О трећем наводу не треба ни писати, јер уопште није могуће да упутства дерогирају одредбе закона. Чини са да је овде реч о замени теза.   Што се тиче четвртог навода министра просвете – да ће вероучитељи, после 20 година рада, коначно престати да буду дискриминисани од стране државе, остаје нам да видимо како ће се заиста у наредних шест месеци ствари одвијати.   Дакле, из саопштења министра просвете јасно је да он не види у чему је проблем и да нема намеру да промени садржину спорног Упутства. Ако занемаримо саопштење министра због низа погрешних тврдњи и замена теза и окренемо се стварним последицама нових мера рационализације у просвети, суочићемо се са низом проблема.   Узмимо за пример спровођење наставе у гимназијама. Увођењем нових изборних програма укупан број изборних програма који ученици похађају повећан је са два (Верска настава или Грађанско васпитање, и Други страни језик) на четири (ученици бирају још два, новоуведена, изборна програма). Настава Другог страног језика се изводи – као и настава других обавезних предмета – у одељењима, а тек изузетно у групама. Наиме, један од критеријума распоређивања ђака у одељења је управо њихов избор Другог страног језика – што је била мера рационализације. Отуда су одељења у којима се ђаци деле у две групе ђака, од којих једна слуша нпр. Немачи језик, а друга Француски језик – веома ретка. Следи да се спорно Упутство односи на обавезни изборни програм Верску наставу или Грађанско васпитање, као и на друга два изборна програма које ученици бирају са листе изборних програма које им школа понуди; нпр. Примењене науке 2, и Религије и цивилизације.   Организовање наставе изборних програма у групама од по 30 ученика представљаће нерешив проблем за формирање школског распореда. Узмимо за пример наставника Верске наставе који има пун фонд часова у једној школи – 20 у непосредном раду са ђацима. Ако се његов фонд равномерно распореди по радним данима, то значи да ће он морати да одржи свакога дана по четири последња часа, и то тек после редовне наставе! А где су часови преостала два изборна програма? Колико часова у дану треба ђаци да проведу у школи да би се спорно Упутство спровело?   Додатни проблем изазива чињеница да са уситњеним фондом часова наставник Верске наставе неће предавати у једној школи, него – као што је и сада често случај – у две и три школе. Ако сагледамо чињеницу да се и наставници Грађанског васпитања суочавају са истим проблемом, као и вероучитељи; ако томе додамо и распоред часова наставника који ће предавати друга два изборна програма, онда постаје јасно да спорно Упутство неће моћи да се спроведе у дело на начин који не би био дискриминаторан. Наиме, ако се Упутство не може равномерно односити на све групе ученика, онда се поставља питање: На које ће се групе ученика оно примењивати, а на које неће?   Посреди је, дакле, Упутство које ће, због своје неспроводивости у пракси, принудити директоре школа у Србији да дискриминишу не само неке своје колеге, него ће их довести у ситуацију да ће морати да дискриминишу читаве групе ђака.   Стручно упутство о формирању одељења и начину финансирања у основним и средњим школама за школску 2020/2021. годину мора бити повучено, јер се њиме, поред свих други разлога који се тичу нарушавања квалитета наставе Веронауке и остављања без посла и без икакве помоћи од стране државе великог броја катихета, од директора школа захтева да прекрше Закон о забрани дискриминације.   Одбор за верску наставу  Архиепископије београдско-карловачке   Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од uomo del Ve.Te.,
      "Не сабирајте себи блага на земљи, гдје мољац и рђа квари, и гдје лопови поткопавају и краду; Него сабирајте себи блага на небу, гдје ни мољац ни рђа не квари, и гдје лопови не поткопавају и не краду. "
      "Не брините се душом својом, шта ћете јести, или шта ћете пити; ни тијелом својим, у шта ћете се одјенути."
      Кад дође време за проповед на Литургији и ако је овај Јеванђелски одељак/текст читан сваки пут ме ухвати страх и неописива туга како ће свештеник да протумачи/проповеда  верницима који су дошли тог дана на службу Божију....
      ...неколико пута био сам сведок где свештеник буквално каже ништа се ви не брините у животу за овоземаљске ставри само је битно да ви дођете у Цркву.... како рећи човеку који има децу, породицу, који мора да плати месечне рачуне, и рећи овом човеку: ма не брини ти ништа, или немој да се бринеш низашто... један свештеник у једној метрополи чак је рекао  људи који не долазе у Цркву иду директ у пакао.... 
      У већини случајева свештеници нису способни (незнају) на прави начин да проповедају/протумаче/поуче верне на Литургији кад се чита овај битни део текста.... човек увек мора да буде пажљив како ће и шта ће да каже а поготово кад проповеда на ову тему.....
      Замилите хипотетички, у апстракцији на пример да ЈА возим мерцедесов чип од 100 хиљада Евра, да имам 3 стана и 2 куће, и да препродајем плацеве, градим стамбене зграде и продајем станове...и тако још неки "ситни" бизнис... и да ја онда причам/кажем вама: Ма не сабирајте ви себи блага на земљи, где мољац и рђа квари, и где лопови поткопавају и краду,.....Ово би био велики проблем зато што ви (ти који читаш ово ниси) нисте глупи... иако ми вероватно неби рекли директно у очи: онда би барем помислили у себи чекај ти имаш то све и све то радиш а нама пирчаш причице.....
      Поздрав за све људе добре воље
      PS.
      Ако сте присуствовали на Литургији кад је читан ова одељек, какво је ваше искуство тј. шта се чули? како је свештеник тумачио/проповедао на ову тему?
       
       
       
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Након три месеца паузе, литије у Црној Гори, за одбрану светиња Српске православне цркве настављене су прошле недеље.   
        Верујући народ опет је с иконама и свећама потврдио да неће одустати, те да ће са својом Црквом наставити борбу против Закона о слободи вероисповести, који је донео и изгласао црногорски режим на челу са Демократском партијом социјалиста.    Након првих литија после паузе, режимске институције су наставиле да се обрачунавају са Црквом и неистомишљеницима хапшењима и привођењем свештених лица. Коментаришући актуелна дешавања у Црној Гори, протојереј-ставрофор Далибор Милаковић, директор радија „Светигора“ МЦП, каже за радио „Источник“ да народ није застрашен, него да се у њему вера пробудила и да ће сви својим животима, ако треба, бранити светиње.    Отац Далибор подсећа како су и кад почеле литије, колико је људи учествовало у истим, како је Митрополит Амфилохије од неверујуће земље и народа направио бастион православља и истиче да је једини компромис повући срамни Закон или избацити три спорна члана истог.     Извор: Радио Источник

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...