Jump to content

Верници СПЦ који схватају шта је епидемија - има ли нас?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Интересује ме колико нас уопште има, да ли смо већина, а ови други су само бучнији, или нас је тако мало да треба да престанемо да се заваравамо да смо уопште чланови СПЦ?

Говорим из своје перспективе. Овај форум је постао место којим се константно саблажњавам у ове дане поста, и та саблазан не долази од атеиста или слободних дискутаната, него од оних који себе представљају као последњи стуб хришћанства и оно што СПЦ јесте. Не видим љубав, не видим одговорност, не видим здрав разум, само инат, тврдоглавост, сујету и ликовање. Чак ми се и причешће у таквој идолопоклоничкој интерпретацији згадило, да више нисам сигуран да ли онај од кога га узимам и они са којима га заједно узимам, уопште делимо исту веру и верујемо у истог Христа, ето докле то иде.

Досадило ми је да се браним да сам ипак православац, да се пред ревносницима константно смањујем и смирено покушавам да им објасним да нити сам протестант, нити непријатељ цркве, нити трол, нити провокатор. Чини ми се да сам овај форум доживљавао као лепше место док нисам ступио у непосредан разговор са поприличним бројем његових чланова. Преци су ми очували православље, са једне стране под исламским притиском, са друге под католичким, сви заједно под комунистичким, а ја сам пред искушењем да га оставим због онога шта сам присиљен да гледам изнутра, и да, као и већина Срба, кренем само да негујем неки свој лични хришћански кодекс, у цркве улазим само као у музеје националне историје и културе, а СПЦ користим само као сервис за крштење, венчање и сахране, којима ћу поштено да платим све те услуге, али ништа више сем тога да имам са њима.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Тражитељ Полако брате...ја сам импулсиан човек, моћда ти то ниси, али некако те разумем....иначе, форум није баш нормалан вид комуникације.

Сад ћу ти рећи (снађи се некако сам у мом куцању, мрзи ме) нешто чега се сам не придржавам, јер је немогуће...имаш милион фактора који отежавају комуникацију овде...а доадаћу, не пратим нешто пуно више вл. Григорија, али по мени најбоље речено и написано од њега је негдађњи текст за Глас Српске, писоа је колумне, "О комуникацији".....иначе је комуникација азбијена, ђаво је лупа у парампарчад....а на форуму је милион практичних препрека за исту....уз све то додај, рецимо, прочиташ коментар, носиш неке своје слабости, туге, горчине, жеље, страдања и сад прочиташ коментар, а нечастиви распали на помисаоном пљу, у делићу секунде створи другу слику....овде је комуникација увек скоро ван контеста....јер читамо 3 реченице и закључујемо....имамо сви слабости и узми у обзир ово што кажем и ето белаја....ја и Оби смо се неки дан рвали....знаш шта каже човек? каже, ма не пика мене то лично, али полудим кад неко закључује нелогично и кад сеће контест.

Реко, побогу, па управо за то сам те стално оптуживао! Чак ти назвао методологију као секташку.

Да поједноставим....рекао сам 100 пут, али ово је кичма како дух времена данас ради, Владика Николај, парафраза: Ђаво уситњава суштину у ситнице, форму, да би човека одвео за ситницама, како би човека скроз одвојио од суштине.

Додаје, парафраза: Када дукат који је суво злато, уситниш у бакарне крајцере, он није више злато, него бакар!

Много можно, само Николај то може Свети. Ти можеш за крајцере купити исто као за онај дукат на пијаци кромпира...али то је само нека тржишна норма, ако те норме нестану, дођу друге, ти немашп злата...као Амери, Медо :) долара што имају,. Шала мала дигресивна....

Ту је квака роде....око форумаша....

Ево себе з апример узимам: Пази, ја критикујем Шведску, а волим ту земљу више него иједну, одмах после Србије, то је моја друга домовина. Но ја критикујем либерализам који разара Шведску, али моја љубав ка њој нема у коментарима. Критикујем политику, инострану САД, а ја сам Американофил добрим дело, за изворну Америку. Браним, наизглед власт, али ја сам легалиста по убеђљењу, па кад браним Цркву, испада да браним Вучића. А ја сам скроз контра Вучић, јер фура бруталан либералкапитализам, са недемократским методама. Критикујем оца Ненада, а ја човека волим, потујем изузетно...

Наравно да је много до мене...али не могу ја у сваком посту писати есеје са: волим те Америко док си била демократска, или Шведи, волим вас скоро као Србе, жао ми је јер вам перу мозак и растурају најбољу земљу на планети...и тд.

Ту је квака....добри су сви људи, камоли ови овде...али дух индивидуализма, поцепана комуникација свуда, тек на форуму....

То што кажеш, али у блажој форми, стоји....проблем је велик, теологија је заглавила у велик проблем брате....од ње смрди доста....

Требају на факултету професори са угледом, не сме се катедра давати човеку од 35 година....треба она да се заради....мислим да Старац Софроније рекао да 200 теолога, доктора, сваки верује у свога Бога...тако нешто....ту је квака...поред овог о комуникацији и форуму.

Рецимо, Пено је написао добар текст по мени, солидан, али је омашио једном: помиље домачу Цркву и доказује да Павле није мислио на кућну Цркву него месну Цркву....али кад неко каже "породца је домаћа црва" не мисли он да може домаћин да слући литургију...Пено фула ту, јер се не говори у том контесту...али он трпа у свој и додаје: недоучени!

Не ваља нам, кад полемишу и на випшем нивоу, текстовима и фуснотама, много једа има и изазивања, и сарказма, и ироније и свега....

То што кажеш има дота тога...али немој тако к срцу....знам ја о чем причап, веруј...али ипак смо ми Црква, брате, удови слаби, сви....видиш, ти редаш претке, корене своје...па немају то сви....благодари Богу, појми данемају то сви...и онда има искривљења...али ок су људи овде, него имају разних фурки...социолошких, медијских, рурално-урбаних и обрнуто, старосних и младосних....све то игра улогу...а ти и ја видимо коментар од 3 реченице....на крају, неће људи да пишу...одвали субјекат и предикат и оде он. После кад те изнервира, смеје се и одвали нови...

Ј сам ти одговорио, не да те тешим, него из потовања ка том осећају, ма колико се ја са њим слагао или неслагао. Немој ипак тако, знаш....многи "мекушци" су напунили Предање и Царство....многи који су наизглед били сентименталци, и многи груби као наш Таса....

Ј алично сам алергичан, кад на критику каже: ти осуђујеш...или; немате љубави...Драги дође ко надуван, прочита 3 реченице, и оплете како немамо љубави и мрзимо :) 

Данас сам се сам смејао, Оби Ван пише о баби која воли Вучића, мрзи ме да тражим, али то је слика и прилика форума :) Нисам одавно нешто луђе прочитао, али били смо сви тада напуцани у полемици, па ме тек данас уватило...сам сам се смејао...."а  јес'им реко" :))

Немој брате....ово је форум где сеприча о љубави, не где се она пружа :) Шалим се...не буди на крај срца, плиз.  Благодари Богу за то што си набројао за своје....такви морају тешке крстове носити...шта же дете са новобеоградског бетона, из смога, графита....слва Богу да се не дрогира, да иде у храм, да је овде....али акви, веруј, сутра могу бити Мученици...Праовславље је вера парадокса! Критикуј ти мало, али немој бити на крај срца...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Брате, ја ћу поделити са тобом своје искуство. Сада сам се вратио на почетак са последње реченице, и видим да је испало "мало" подуже, али ако будеш расположен, можда испратиш до краја. :)

Разумем твоју узнемиреност, доста је било тешких речи, тешких осећања и преиспитивања са свих страна у последње време. Мени се чини да смо сви преиспитивали доста тога што иначе не бисмо да није дошло до ове кризе. И своју веру, и свој однос према Цркви, причешћу, литургији, браћи и сестрама, друштву, властима, науци, атеистима... ма све што је важно смо преиспитивали, тако ми се чини. И поврх тога и веру других, и њихов разум и врлине и мане, и о томе свему судили и трудили се да не судимо. Па како онда да се не осећамо изморено, није чудо... Као што сам писао на другим темама, ја у свему овоме видим два темељна приступа проблему, два основна осећања која мотивишу људе.

С једне стране имамо оне који сматрају да је верност и препуштање Богу највећа вредност коју треба сачувати по сваку цену, јер је Бог Смисао свега, Он одлучује о свему у сваком случају и ништа лоше се неће десити ни нама, ни другима, ако се препустимо Његовој вољи. Мисле да се верност огледа у томе да држимо литургије као и увек - јер је литургија исто што и заједница са Богом и без литургије нема заједнице са Богом - и да нема те опасности и тог ризика који треба да се стави изнад те заједнице. Просто нема смисла задобити здравље или цео свет, а изгубити Бога - који се губи одрицањем од литургије и верности и доследности онда кад је фрка. Ако смо ту кад је лако, то не говори нужно ништа о нама, ако смо ту кад је тешко, е онда већ имамо нешто, неки залог и подвиг, потврду слободне воље да "стари" - овоземаљски човек "умире" за свет, а нови се рађа. Не можемо ту много шта замерити, многи светитељи тако уче, Свето Писмо говори о вредности и моћи вере на много места, неки патријарси, владике и свештеници говоре у том смислу ових дана - дакле, потпуно легитиман став.

С друге стране, имамо оне који сматрају да Бог делује мало, хајде да кажемо, суптилније. У смислу да нам неспорно даје дар вечности и љубави и свих других врлина које превазилазе овај свет, али истовремено не укида правила и законитости природе, која у крајњој линији постоји с Његовим допуштењем. Дао нам је и разум да препознајемо како свет око нас функционише и очекује да тај разум одговорно и користимо да бисмо се штитили од опасности и старали о себи. Тек када предузмемо све што је до нас, треба да очекујемо од Њега да учини чудо и изузме нас од закона природе. Људи овде вероватно виде мањи контраст између Цркве и света, у смислу да верују да Дух дише и кроз науку, медицину, у крајњој линији и кроз оне људе и појаве које нам можда делују потпуно световно и незаинтересовано за Бога. У складу са тим осећањем поретка света и односа са Богом, људи осећају повећану одговорност за људе око себе (и у крајњој линији и за себе саме) и не желе да искушавају Бога тиме што ће се понашати као да је све регуларно, већ своје понашање усклађују са новонасталим околностима. Они осећају да њихов однос са Богом неће бити пољуљан ни ако прескоче неколико литургија, верују да Бог од њих ту жртву и очекује, верују да Бог не жели доказивање спремности да се страда физички, већ можда пре и спремност да се страда духовно, од изостајања са литургија, зарад ближњих. Размишљају можда и о мисији Цркве која, хтели то да признамо или не, свакако губи код просечног посматрача који о Цркви нема појма, а сад одједном чује да ми хришћани инсистирамо на верским правима и слободама на потенцијалну штету наших ближњих са којима делимо ову земљу. И за оваква размишљања се може лако наћи подршка у ауторитетима, што кроз праксе неких помесних Цркава (па и епархија СПЦ), мишљења владика, теолога, свештеника итд. Опет, скроз легитиман став.

Проблем и са једним и са другим настаје када људи почну да крију неке погрешне мотиве иза својих одлука. Све док људи са чистом савешћу, помирени са тим што осећају да је исправно, одлуче да иду у цркву или да остану код куће, то је скроз у реду. Али ако осећамо да провејава инат, понос над својом чврстом вером, малодушност и претерана брига за себе, доказивање себи или некоме нечега и слично, онда ту почиње да преовладава лоша енергија и бесмислене расправе. Али и то је ок, људи смо. Ако смо такви 359 дана у години, па нећемо бити другачији ни ових 7. Још кад је велики улог, и у смислу вере и у смислу потенцијално здравља и на крају живота, па сви ће да буду додатно наоштрени и додатно ће се све наше мане и нервозе изразити. Али опет, такви смо - какви смо. 

Оно што сам ја покушао да урадим, и што ми за сада успева - само сам се препустио и уздржао од оштрих осећања, до после Васкрса. Можда је вештачки, можда је овако или онако, али сам одлучио да се заиста не нервирам и да се стално подсећам да је ипак централна ствар свега то што верујемо и што се надамо да је Христос заиста васкрсао из мртвих и да овај свет у коме смо се једном пробудили, са свим својим патњама и неправдама, малим и наоко неслободним људима који често пате, а да не знају ни шта их је снашло и откуд они у овој васионској драми уопште, има неки смисао и срећан завршетак, који ће нам се на крају открити и који је гарантован тиме што је Свемоћни и Премудри Творац, у вечности пристао на оно што се дешавало у ноћи између четвртка и петка - да преда Себе - иако му се то није милило, иако се плашио, иако је желео да живи, потпуно исто као и ми, само да живи у овом и оваквом свету, још неко време - пристао да умре као човек, након чега је васкрсао као Бог и показао шта и нас чека. Па ако и не схватамо некад неке људе, ако нам њихова размишљања делују глупо, неодговорно, гордо, страшљиво, маловерно, или чак јеретички, или како год - то је опет све у реду, јер сви ми радимо најбоље што можемо. Чим постоји дијалог, значи да постоји интересовање, а чим постоји интересовање, значи да нам није свеједно, да нисмо млаки, да имамо жељу да пронађемо истину и самим тим и Истину, тако да ће то Бог препознати и управити нас на прави пут. На крају, много је боље да имамо дикусије и ставове, него да се овако важне, а очигледно недовољно разјашњене теме, "подразумевају".

Ја сам на крају донео одлуку за себе. Испитао сам своје мотиве и одлучио да ли ћу и како ићи у цркву, да ли ћу се и како причестити или ћу седети код куће. Нећу да прецизирам шта сам одлучио, јер сматрам да није битно, с обзиром да сам одлуку донео након што сам уложио сав труд за који сам способан, сав разум и све "срце", тј. што би Амери рекли gut feeling. Пошто сам тако урадио шта је до мене, верујем да и ако нешто ризикујем ван куће, Бог неће дозволити да се ишта лоше деси, јер сам ризиковао сматрајући да је то Његова воља, да будемо са Њим. Ако пак одлучим да у кући, подједнако верујем да Бог неће дозволити да се имало удаљим од њега, јер сам ризиковао остајући код куће сматрајући да је то Његова воља, да зарад добра ближњих одсечем себе од онога где бих иначе био, и где сам иначе био свих претходних година и недеља. Према томе, миран сам и верујем да су и други тако мирни и немам шта да им замерим. Има и оних који вероватно све раде из погрешних мотива, али Боже мој, има их и ван времена короне.

Извини што сам удавио, али твој пост ми је деловао доста емотивно, па сам узео слободу да пишем опширно, искрено и лично. Да се оградим према свакоме ко чита - све што сам рекао је апсолутно лични доживљај, доживљај човека без формалног теолошког образовања, са врло скромним неформалним познавањем богословије, и ни по чему битне духовне праксе. Не тврдим да је ишта од реченог у складу са учењем Цркве, већ представља само личну рецепцију тог учења и, још шире, лични доживљај Бога и ситуације у којој смо се нашли у овом Великом посту.

Ја ћу наставити да покушавам да се концентришем искључиво на смисао догађаја који су се десили од сутра до недеље, на оно што се у тим догађајима крије и што ниједна криза па ни ова неће променити. Све то нам се открива у Цркви и према томе нема никаквог разлога да сумњаш да си усамљен у њој само зато што на неку тему имаш овакво или онакво мишљење, па се надам да ћеш и ти у веселијем расположењу заборавити све ове расправе и расправице. Слушао сам проф. Растка Јовића вчрс у Агапеу и он је цитирао неког професора богословије који је рекао, парафразирам, ми као Хришћани смо позвани да волимо свакога човека, али не и да нам се допада сваки човек. То ми је баш остало у утиску и мислим да се у томе крије доста тога што је посебно актуелно ових дана. Порука да се трудимо и усмеримо енергију да пронађемо љубав и разумевање за све на које набасамо (па и у овим интернет уличицама, јер су и то људи,а не ботови, ипак), па ће онда и ако признамо да нам се не допадају то бити мање битно и мање страшно. Жив ми био! 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Тражитељ

20 година сам свесно у Цркви. Ту, одмах да знаш било је свега, од велике почетне благодати, које се сад само сећам, до потпуно супротних стања. Некад бих се толико, чини ми се, удаљио ( лишен литургије, причешћа, поста, молитве...) да сам се питао јесам ли ја уопште хришћанин још увек. Рекао бих да нисам кад се погледам тако са стране. Онда видим да се у себи нисам и да не желим да се одрекнем Христа. Да ја Њему и даље искрено, плачући, немајући апсолутно ништа од горе наведених квалитета, могу да кажем Господ мој и Бог мој ! Ово ти наводим само да у старту знаш с ким имаш посла и од каквог човека долазе речи које ћу написати.

Нема дана од кад је ово са короном почело да не размишљам и сагледавам ове две опције које су се појавиле, о којима лепо @Срђан Шијакињић пише.

Ја лично, своју одлуку сам донео на самом почетку. И даље не знам да ли је исправна. Одлучио сам да не идем на литургију. Доношењу те одлуке помогло је то што сам свакодневно у контакту са људима у врло ризичној групи кад је ова болест у питању. Плус то, да будем искрен пред Богом и вама, одлуци је допринела и моја млакост у вери. Опет, да сам сам, да немам људи око себе, без икаквог размишљања би ишао на васкршњу литургију са намером да се причестим.

Поред много ствари које су ми нејасне ипак има нешто што је по мени извесно - одлазак на литургије у оваквом стању не може да се упореди са неким исповедништвом, да не кажем мучеништвом за веру којег је било кроз историју. Прво, овде немамо власт која се бори против Цркве због хришћанског имена. Можда ова власт и не подноси Цркву, можда заиста, мада не верујем, користи ситуацију да ликује над тиме што ће хришћане за Васкрс лишити литургије ? Можда се власт задовољава тим ситним пакостима према цркви ? Мода је власт неправедна према Цркви ? Хеј, неправедна према цркви, према нама, а према Христу је била праведна ? Раније, у временима прогона и страдања хришћана на различите начине, био си стављен пред вело јасан избор. Са једне стране је Христос, са друге одрицање од Њега, кроз приношење жртава, које ће ти спасити живот или ће те лишити страдања друге врсте.Али то је било само зато што си хришћанин. Избор - Христос или лажни бог, лажни живот. Овде је није тако. Не одбацујеш Христа, напротив. Овде не идеш на литургију јер се бринеш за друге. Зар то није неко дело љубави ?

Да се на крају захвалим @Срђан Шијакињић што дели са нама своја размишљања. То сам хтео да напишем још пре неколико дана али ево, тек сад чиним. :)

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Занимљиво питање, наслов, мада мислим да Тражитељ тог није свестан, по ономе што је писао. Мада можда грешим.

Себе сматрам рационалним, човеком науке и технологије. За то сам се школовао, стигох до тога да ме зову академским грађанином, а од тог и кору хлеба једем. Проучавајући науку и природу, тражећи дубље одговоре од оних које они дају, дошао сам и до Бога, Цркве.

Одговор на то шта је епидемија може дати наука, што и ради. И то се свакодневно чује свуда, па и овде. Ал у данашње време недостаје одговор управо верника шта је епидемија, да се чује, макар овде. Тај одговор су атеисти прогласили као затуцан, необразован, јер се крију иза Науке, коју су прогласили за лажно божанство. Питају “струку” кад ће проћи, и они кажу да не знају. Не знају одговор са позиције науке. 
 

А одговор верника имамо записан у Старом Завету, у списима Отаца и Светитеља. Није ово ни прва ни последња епидемија. Епидемија је одговор Бога на наше поступке, грехе, позив на покајање, метаноју. Она је такође и одговор да је Бог ту, са нама, да није окренуо своје лице. Као и Његова педагогија “наука”, да ипак нисмо “богови”, да има неког изнад нас. Верници то знају, ал они су мањина. Ал треба и верницима да се мало подсете. Да виде свој однос према смрти и болести.

Данас јесте Велики петак, када распињемо Господа. Време кад изгледа смрт страшна, изгледа као победилац. Смирено ћемо је пустити да ликује, и туговаћемо. Ал туга ће ускоро да се преобрати у радост победе. Јер победа је близу, прекосутра, када ћемо радосно рећи: Христос васкрсе из мртвих, смрћу смрт победи, и свима у гробовима живот дарова!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mislim najpre da ne treba da se delimo u tabore. Meni je recimo milo što vidim ovde kod braće i sestara ovakvu vatrenu želju da po svaku cenu Vaskrs slave u Crkvi. Toliko jaku želju, da ni Patrijarh od toga ne može da ih odvrati. Dobro je to, jer, makar se i ne slagao sa njima, lepo je kada neko u nešto iskreno i snažno veruje. Zato imam poštovanja i prema partizanima koji su ginuli za ideju komunizma, bez obzira šta ja mislio o komunizmu. A kako tek neću ovde imati divljenja prema hrišćanima? Ono jes', ja bih voleo da se one mere Sinoda dosledno sprovode, dakle, rastojanje, pričešćivanje bez kontakta sa ustima, bez celivanja ikona, itd., ali mi je opet drago što ljudi toliko veruju Gospodu da će ih u Crkvi zaštititi od virusa, da ih mnogo i ne zanimaju te mere. I nekako mislim da će Gospod zaista i da ih zaštiti, jer verujem da Mu je milo takvo detinje (u pozitivnom smislu) poverenje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

(Много сам писао, још мојим шврако-куцо-писом, само кратко...писао сам Тражитељу у контесту како је он доживео људе овде, не о теми постављеној - пар речи о томе)

Ако погледамо, шире, дешавања, макар, рецимо Србију, ЕУ и Русију - све је различито. Ако узмемо да ово можда није Божије дело, али сигурно јесте Божије допуштење, онда стање у Србији, Европи и Русији, рецимо, па ето и у САД, не дозвољава нам искључивотс на неком српском плану и поднебљу. Ја сам за Литургију (па ко није, свако је) али не могу да амерам Србину који не иде, кад је Патријарх овде - изричито благословио, дао налог свептеницима - да верни не могу да присуствују.

Даље, ето отац Ненад пише, па и Холандији држава имаде више обзира ка вернима. Чак (а што "чак" Ћирко, јер нису све поре демократије у САД мртве), министар федералног здравстав каже: ако на локалу, државе, забране верницима, ја ћи потегнути федералне мере и штитити права верних,

Онда, оптужују Путина за "православну џемахирију" (а ни не знају шта је то, нити то постоји) а Патријарх рсуки је драстичнији у препорукама за веерне од државе. Да не редам...ма ко је направио или није вирус, ипак је то по Божијем допупуштењу - треба да знамо да када Господ спроводи своју педагогију над људима - а Он то увек ради из љубави - Он тада учи и ученике и учитеље! Он је оно небеско Огледало у Којем се све и сви огледају.

Дакле, око (=од) крста су се Апостоли разбежали, али неки "слабићи" нису...тако данас имамо да права верних бране "крвничке" САД, или Холандија "распусница"...само један примерчић мали. Им аих милион...а српска држава не.

Даље: фамозни, горди свет и глобализација, и бомбе, и здравства и науке, и машине, и све - где сте!? Један "црв" кооји се без микроспоа не види, дрма светом као југовина сламчицом - да се онда сетимо како Господ говори Јову праведнома (да се надамо да и нама тако сада говори): Опаши се сада као човек, а Ја (=Бог) ћу да те питам. Где си ти био када Ја стварах земљу? Јеси јој измерио мери, и видили јој потпоре на којима стоји? Јеси завири у облаке у којима чувам град (=лед) за дан Суда (парафраза по сећању).

Дакле, да се упитамо колика је сила Бога живога, али колика је и љубав и милост и трпљење наших зала, да се за комфоре наше убијамо и требимо народе као пшеницу од плеве. Кад једним црвом сват зауставља, шта све Господ над војскама може!  Не верујем да ће се Христос одрећи оних којиостану код куће, нити да ће оне који оду сматрати неким великанима, посебно ако се погорде тиме. Да не осуђујемо ничије салбости, ако већ, ако смо јаки како се правимо, не носимо крстове слабих Није случајно, на голготском путу, и сам Христос посрну, па су Му помогли да носи крст!

Велики је Бог, и сам Он сваким својим делом, и Речју даје одговоре на све. Зато је Правсолавље, Хришчанство парадса: када Син Божији, распет, немоћан виче Богу Оцу: Боже мој, Боже, зашто си ме оставио? Није Христос детектив, јер Он све зна, па да туђе слабости на пијаце износи, него их лечи, и бодри човека, тихо, нечујно, тајно. Када врши педагогију на човеку, онда не дозвољава икоме да се горди. Говори гордима: ко је без греха, нека баца камење први. Дакле....ово је Божија лекција свету...да не мислимо да смо нешто, па ми, сад, добри ђаци.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Ćiriličar said:

али не могу да амерам Србину који не иде, кад је Патријарх овде - изричито благословио, дао налог свептеницима - да верни не могу да присуствују.

Нико не замера онима који не иду. Ако неко и ради, то не би требао.

Ал замерамо управо патријарху, владици, свештенику, теологу, који забрањују, који не дају, који препоручују народу да не долази, да не иде. С правом се питамо, у шта ви верујете и коме ви верујете? Дал је то она вера коју су нам предали оци и коју ми треба да предамо деци? Шта су оци препоручивали у доба епидемија? Ил су они превазиђени у савремено доба, доба челичних птица и виртуелне реалности?

Није циљ одласка у цркву да се не разболимо нит да не умремо. Да се опет не учита да кажемо да идемо у цркву како би избегли, сачували се. Него носимо и носићемо свој крст шта год да се деси. Не трчимо на крст, ал и не узмичемо од њега.

Диван пример вере нам дају из појединих манастира руске цркве. Где иако имају и оболелих и умрлих кажу: Дођите, и ничег се не бојте...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

2 hours ago, Ђорђе Р said:

Нико не замера онима који не иду. Ако неко и ради, то не би требао.

Можда не замјерају, али се говори "Свака звјерка показује траг", "Сад се види ко је вјера, а ко не вјера ",  "Нек иду у шуму ", и да не набрајамо... Дакле наступају за извјесном дозом подозрења и ликовања, све оно што помену почетни коментар..

2 hours ago, Ђорђе Р said:

Ал замерамо управо патријарху, владици, свештенику, теологу, који забрањују, који не дају, који препоручују народу да не долази, да не иде. С правом се питамо, у шта ви верујете и коме ви верујете? Дал је то она вера коју су нам предали оци и коју ми треба да предамо деци? Шта су оци препоручивали у доба епидемија? Ил су они превазиђени у савремено доба, доба челичних птица и виртуелне реалности?

Колико видимо, имамо ситуацију да се у вријеме епидемије итекако водило рачуна, дезинфиковале су се кашикице, причешћивали болесни и здрави одвојено, све те ствари смо нашли у упутствима о чему Руси објавише обимно саопштење, и код нас су се појавили текстови,  дакле оци су оставили нека упутства, али џаба, не помаже, ревновање наше превазилази њихово снисхођење. 

 

Искрено мишљење, ко год је поступио и како год је поступио у приликама које су се десиле, добро је поступио и Бог ће од свега да учини добро. Само се бојим да у свим овим разликама како вјерујемо (да ли је кашикица стерилна или није, да ли се може пренијети преко кашикице или не може и да ли у томе учествује стање и достојност вјерника, и све теме које се отворише), не заборавимо да ми вјерујемо у Једну Свету Саборну и Апостолску Цркву и добро би било, колико је до нас да сачувамо саборност. И то је до нас, да љубав међу собом имамо, да би нас познао да смо Његови ученици.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

mislim da ne postoji unificirano mišljenje povodom bilo koje stvari na svetu, a tako ni povodom trenutne situacije...i ne treba da postoji...Gospod nas je stvorio različite, dao nam slobodu i razum da razmišljamo svojom glavom...osnovne smernice smo dobili...svako od nas nastavlja dalje kako može i koliko može...kao što je napred već navedeno, najbitnija stvar je tu da prekinemo da se svadjamo i uvažavamo samo svoje mišljenje i svoj stav , kao jedino ispravan...neophodna je tolerancija i prohvatanje različitosti kod brata svoga...niko od nas ne zna ko podnosi veću žrtvu i šta je Gospodu više ugodno...samo On zna....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

14 hours ago, Ćiriličar said:

ја сам Американофил добрим дело, за изворну Америку

Све више волим овог Ћирила! :D

 

Шалу он сајд, проблем је овде што људи иду на ”све или ништа”. Једни оће да се праве као да вирус не постоји, други оће да херметички затворе све живо. А у том простору од ”ништа” до ”све” постоји милион могућности, различитих питања и одговора.

Не само храмови, него и многа (тј. већина) предузећа могла би да раде уз разумне мере опреза - маске, рукавице, дистанца, провера температуре и сл. Причешће би могло да буде сасвим безбедно и по световним критеријумима кад би се одвојило за сваког посебно, што би требало да буде сасвим ОК, посебно у оваквим ванредним околностима.

Али јок. Ми смо Срби православци. Нема компромиса! Само удри. Ти у клин, ја у плочу.

Ко другоме јаму копа бар је паметнији од онога ко сам себи јаму копа.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

42 minutes ago, Grizzly Adams said:

Све више волим овог Ћирила! :D

 

Шалу он сајд, проблем је овде што људи иду на ”све или ништа”. Једни оће да се праве као да вирус не постоји, други оће да херметички затворе све живо. А у том простору од ”ништа” до ”све” постоји милион могућности, различитих питања и одговора.

Не само храмови, него и многа (тј. већина) предузећа могла би да раде уз разумне мере опреза - маске, рукавице, дистанца, провера температуре и сл. Причешће би могло да буде сасвим безбедно и по световним критеријумима кад би се одвојило за сваког посебно, што би требало да буде сасвим ОК, посебно у оваквим ванредним околностима.

Али јок. Ми смо Срби православци. Нема компромиса! Само удри. Ти у клин, ја у плочу.

Ко другоме јаму копа бар је паметнији од онога ко сам себи јаму копа.

У праву си, само што има оних који то не поштују.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Broken рече

@Тражитељ

20 година сам свесно у Цркви. Ту, одмах да знаш било је свега, од велике почетне благодати, које се сад само сећам, до потпуно супротних стања. Некад бих се толико, чини ми се, удаљио ( лишен литургије, причешћа, поста, молитве...) да сам се питао јесам ли ја уопште хришћанин још увек. Рекао бих да нисам кад се погледам тако са стране. Онда видим да се у себи нисам и да не желим да се одрекнем Христа. Да ја Њему и даље искрено, плачући, немајући апсолутно ништа од горе наведених квалитета, могу да кажем Господ мој и Бог мој ! Ово ти наводим само да у старту знаш с ким имаш посла и од каквог човека долазе речи које ћу написати.

Нема дана од кад је ово са короном почело да не размишљам и сагледавам ове две опције које су се појавиле, о којима лепо @Срђан Шијакињић пише.

Ја лично, своју одлуку сам донео на самом почетку. И даље не знам да ли је исправна. Одлучио сам да не идем на литургију. Доношењу те одлуке помогло је то што сам свакодневно у контакту са људима у врло ризичној групи кад је ова болест у питању. Плус то, да будем искрен пред Богом и вама, одлуци је допринела и моја млакост у вери. Опет, да сам сам, да немам људи око себе, без икаквог размишљања би ишао на васкршњу литургију са намером да се причестим.

Поред много ствари које су ми нејасне ипак има нешто што је по мени извесно - одлазак на литургије у оваквом стању не може да се упореди са неким исповедништвом, да не кажем мучеништвом за веру којег је било кроз историју. Прво, овде немамо власт која се бори против Цркве због хришћанског имена. Можда ова власт и не подноси Цркву, можда заиста, мада не верујем, користи ситуацију да ликује над тиме што ће хришћане за Васкрс лишити литургије ? Можда се власт задовољава тим ситним пакостима према цркви ? Мода је власт неправедна према Цркви ? Хеј, неправедна према цркви, према нама, а према Христу је била праведна ? Раније, у временима прогона и страдања хришћана на различите начине, био си стављен пред вело јасан избор. Са једне стране је Христос, са друге одрицање од Њега, кроз приношење жртава, које ће ти спасити живот или ће те лишити страдања друге врсте.Али то је било само зато што си хришћанин. Избор - Христос или лажни бог, лажни живот. Овде је није тако. Не одбацујеш Христа, напротив. Овде не идеш на литургију јер се бринеш за друге. Зар то није неко дело љубави ?

Да се на крају захвалим @Срђан Шијакињић што дели са нама своја размишљања. То сам хтео да напишем још пре неколико дана али ево, тек сад чиним. :)

 

 

Divno, iskreno i potpuno delim ovo misljenje pa i iskustvo koje si naveo.

Hvala Broki!

(u bre, pa ovaj lik nije samo Trussardi nego i Dostojevski :)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

33 minutes ago, Жика said:

У праву си, само што има оних који то не поштују.

Не треба кажњавати све због неких.

То би било као да свима забранимо да возе ауто зато што су неки неодговорни за воланом. То би било бесмислено и штетно. Кажњавамо само оне који крже правила.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

17 hours ago, Тражитељ said:

ето докле то иде

Pa čekaj sad malo, ja sam imao utisak da sam ako ne naj- a ono bar među naj-pesimističnijim komentatorima na ove teme ;) 

Šalu na stranu takvo lomljenje i stradanje u mislima i nedoumicama nije znak da ne pripadaš hrišćanima nego baš obratno jer su hrišćani oni koji "sve ispituju i dobra se drže" a kada već pomenuh omiljenog Pavla on negde reče i "Свачим смо угњетавани, али не потиштени; збуњивани, али не очајни; Прогоњени, али нисмо остављени; оборени, али не погубљени" dakle boldovano tačno ono o čemu ti govoriš čak i kod Pavla. Dakle, opušteno polako i bez sekiracije.

Osim toga neke ljude ne možeš da ubediš u drugačije dok ne okuse posledice svojih mnjenja, a neke čak ni tada.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
  • Сличан садржај

    • Од Родољуб Лазић,
      BRUTALNA TUČA TARE I MILJANE SE NASTAVILA: Simova pala na provokacije, zaletela se kao FURIJA I NOKAUTIRALA KULIĆEVU! (VIDEO)
      WWW.KURIR.RS Nakon što su se već jednom u toku večeri žestoko pobile, sukob Miljane Kulić i Tare Simov je obnovljen, te je Kulićeva izvukla deblji kraj.foto: PrintscreenPinkNaime, ... Читава прича са овим демонским програмима је смишљена тако да сви од ње профитирају и да се сви њоме баве. То што је не неко не гледа на телевизији, није никаква заштита. Сви интернет портали, или они који се највише прате, преносе "најважније" "догађаје" из ових кућа лудила, агресије и разврата. Просто је неизбежно да не будете обавештени о томе шта се тамо дешава. Довољно је и само прочитати наслове. Имали смо раније девојку од двадесет и нешто година која је била у љубавној вези са човеком од преко шездесет година, па се то одвијало у неком ријалитију. Сада, колико видим, у ријалитију је нека малолетница која блудничи са другим учесником.
      Наравно, свако мало ту су међу учесницима, између осталог, свађе, насиље и туче, и мушкараца и жена. И све то траје годинама.
      Горе и бесрамније не може бити. Правна регулатива  је на страни ђубровизија које ово емитују, државно регулаторно тело (РЕМ) је уцењено или поткупљено и не реагује. Оно што ме највише занима  и чуди, јесте да СПЦ не реагује. Ако данас има нешто у јавости што је пример свега антихришћанског, то су ови програми. Просто, примењени демонизам. Не могу да верујем да нико у Цркви не налази за сходно да подигне глас и затражи забрану. Синод? Патријарх? 
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Епископ бачки Иринеј: „Свети Димитрије је жртвовао свој живот, али је победио у јединој борби која има вечну вредност – борби против зла, против греха, против смрти, а у борби за љубав и за ближње своје.ˮ

      Његово Преосвештенство Епископ бачки г. др Иринеј началствовао је на празник Светог великомученика Димитрија, у понедељак, 26. октобра/8. новембра 2021. године, на светој архијерејској Литургији у Саборном храму у Новом Саду, уз саслужење Његовог Преосвештенства Епископа мохачког г. Дамаскина, свештенства и ђаконства Епархије бачке.
      На малом входу, Епископ бачки Иринеј је произвео протонамесника Ђорђа Стојисављевића, војног свештеника, у чин протопрезвитера.
      Беседећи после прочитаног јеванђелског зачала, Преосвећени владика Иринеј је поучио сабрани народ о значају личности светог великомученика Димитрија, о смислу страдања хришћана и нагласио: „Нису мученици били ни слабићи, ни кукавице – ни свети Димитрије, ни свети Георгије, ни многи други свети. Били су војници по занимању, али не само обични војници него војсковође, истакнути војници. Дакле, људи храбри, спремни да се боре и да се жртвују. Али никада нису ставили на прво место овоземаљска добра. Зашто је частан војнички позив? Зато што он није срачунат на то да иде да осваја, да пљачка, да чини злочине. Нажалост, у наше време, много више него у ранијим вековима, благодарећи људској злоби и савременој технологији ратној, то се дешава у много већој мери него раније у историји. Огромна су страдања широм наше планете. Али, они који су у војсци да би бранили правду, да би бранили своје ближње, да би бранили невине и притом свој живот излажу свакој опасности, не жале га – о чему у целој нашој историји и историји многих народа налазимо многе примере, све до наших дана – ти људи тиме сведоче своју љубав према Господу Христу; сведоче спремност да се жртвују за правду, пре свега за правду Божју, а онда и људску. Зато је реч сведок почела да добија значење мученик, онај који сведочи својим страдањем, својом спремношћу да жртвује себе за друге, за ближње. То се види из речӣ Јеванђеља које смо слушали, када Господ Христос каже ученицима, апостолима, да ће они страдати због вере у Христа, да ће бити прогоњени. Тако су и ови велики људи, као свети Димитрије, свети Георгије и други, били сведоци љубави Христове и своје љубави према Христу, у своме времену. И зато су прослављени од Бога. До дана данашњега мошти светог Димитрија се чувају у граду Солуну, где је пострадао. Његово тело Господ чува до данас и оно точи миро на чудесан начин, миро које исцељује болесне. То се дешава и са другим великим светитељима. Дакле, светитељи нису мртви него живи, живљи од нас који мислимо да смо живи. Зато се ми њима молитвено обраћамо, са љубављу, да они буду наши молитвени заступници и посредници пред Господом. Зато је и овај дан радостан празник, без обзира на то што вршимо спомен страдања једног човека; радостан и велики празник, јер свети Димитрије јесте жртвовао свој живот, али је победио у јединој борби која има вечну вредност – борби против зла, против греха, против смрти, а у борби за љубав и за ближње своје.ˮ
      У току свете Литургије, Епископ бачки Иринеј је у презвитерски чин рукоположио ђакона Александра Шарчанског.
       
      Извор: Инфо-служба Епархије бачке
    • Од Шимке,
      По завршавању читања Новог завета, желим да почнем да читам неку књигу која га тумачи, мада ме буни, јер видим да постоји велики број књига које га тумаче, па неке тумаче само Јеванђеља, само неко Јеванђеље... па не знам да ли се та тумачења међусобно разликују или су сва иста него другачије исказана, у смислу да ли је у једној другачији закључак него у другој, па ме занима која је ,,лакша" за читање и разумевање. А након што бих прочитао тумачења - не знам куда даље јер књига о вери има на хиљаде, од различитих отаца. Видим да у књижарама има доста литературе Владике Николаја Велимировића, па не знам да ли је он добар за почетнике у вери? 
      Такође ме занима и наука тј. тај неки спој науке и религије, занимају ме неке мало опскурније ствари попут погледа вере на појаву живота на другим планетама и тако неких ,,модернијих" тема и појава, па ме занимају књиге које се и тога дотичу.
      Листајући сајт СПЦ, за сада ми ово делује интересантно
       
      http://www.patrijarsija-puo.rs/wp-content/uploads/2017/03/knjiga-0061.jpg Illness and Healing in Orthodox Theology - John Zizioulas -
      WWW.PATRIJARSIJA-PUO.RS Illness and Healing in Orthodox Theology - John Zizioulas, 57 страница. Издаје: Сербиан пресс, 2016. година http://www.patrijarsija-puo.rs/wp-content/uploads/2018/04/knjiga-2735.jpg Васкрсење Христово * Религија и наука - Др Јован Јоветић -
      WWW.PATRIJARSIJA-PUO.RS Васкрсење Христово * Религија и наука - Др Јован Јоветић, 184 страница. Издаје: Лио, Горњи Милановац 2017. година  
       
      што се тумачења тиче двоумим се између ових- 
       
      http://www.patrijarsija-puo.rs/wp-content/uploads/2019/01/knjiga-2829.jpg Тумачење Јеванђеља - Архимандрит Методије Муждека -
      WWW.PATRIJARSIJA-PUO.RS Тумачење Јеванђеља - Архимандрит Методије Муждека, 325 страница. Издаје: Сава, Београд - Лондон 2011. година http://www.patrijarsija-puo.rs/wp-content/uploads/2015/02/knjiga-1129.jpg Pravoslavno tumacenje Novog Zaveta - Arhiepsikop Averkije
      WWW.PATRIJARSIJA-PUO.RS Knjiga Pravoslavno tumacenje Novog Zaveta - Arhiepsikop Averkije (Tausev), 710 stranica, cena je 1290 dinara...Ovo delo, kome smo dali naziv "Prirucnik za.. http://www.patrijarsija-puo.rs/wp-content/uploads/2015/02/knjiga-1431.jpg Tumacenje Jevandjelja Firmilijan E-prodavnica Patrijarsija
      WWW.PATRIJARSIJA-PUO.RS Knjiga Tumacenje Jevandjelja Firmilijan, 638 stranica, cena je 720 dinara...Jevandjelje jeste knjiga, koju su napisala cetri Jevandjelista: Matej, Marko...  
       
       
       
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије началствовао је 7. новембра 2021. године светом архијерејском Литургијом у топчидерском храму Светих апостола Петра и Павла. Саслуживали су Преосвећена Господа Епископи далматински Никодим и топлички Јеротеј. Након великог входа, патријарх Порфирије је рукоположио чтеца Србољуба Остојића у чин ђакона.
      Повезана вест:
      Патријарх Порфирије поделио радост поводом рукоположења ђакона Србољуба Остојића

       
      Тумачећи прочитани део светог Јеванђеља патријарх Порфирије је поучио свештенство и верни народ о смислу чуда описаног у Јеванђељу по Луки: „Наин значи лепота и живот. То је било место свежине, место у које су долазили на неку врсту одмора и предаха људи из Назарета. И ево, у том месту живота, у том месту лепоте и свежине, видимо једну драматичну слику, видимо контраст. С једне стране тужна поворка иде да сахрани дете удовице, која је већ чињеницом да је удовица већ прошла претходно кроз тугу, кроз жалост због тога што јој је муж умро. И ево сада, онај син који јој је био утеха и по свој прилици нека врста наде за будући живот и он је умро. У том дакле месту, које се зове Наин, место живота, у месту лепоте и свежине, без обзира што је оно спољашње тако саткано, реалност људска јесте реалност смрти, реалност пролазности, реалност туге, бола и уздисања. Са друге, пак, стране, видимо Господа који у својој пратњи има своје ученике, апостоле, и који је извор живота, који сведочи и проповеда живот и то не само биолошки живот који има свој почетак и крај, не само живот који је искуство пролазног света, него проповеда, сведочи и дарује живот вечни“.
      „Апостол и јевађелист Лука је хтео да покаже историјску димензију живота Господа Исуса Христа, да покаже да Син Божји, наша вера у њега, није напросто нека апстрактна теорија, идеја, идеологија, философија, а и да јесте најбоља могућа, она би била само једна од постојећих људских творевина, једна од философија и наука антропоцентричних, наука по човеку. Апостол и јеванђелист Лука хоће да покаже да ништа није из живота Христовог фикција и да не постоји оно што наш чека тамо негде у другом будућем веку и свету, а да није доступно нама људима као предокус, али истинска и права реалност, реалност не само о којој можемо само да мислимо, него реалност у којој и можемо и морамо и позвани смо да учествујемо“, појаснио је патријарх Порфирије разлог зашто је апостол Лука придао важност приказивању историјских чињеница које је Господ Христос чинио.
      „Овај догађај, у којем Господ, буди из сна, називајући смрт сном и на другим местима у Јевнађељу, хоће да покаже да без обзира на то у ком месту жививо, да ли је то место свежина и да ли се то место назива место живота, сами себе, по себи, људским својим силама. ми смо само тужна поворка која испраћа из овога света једнога по једнога“, истакао је Патријарх наглашавајући:
      „Са друге стране - љубав Божја, са друге стране - Сам Бог који јесте љубав, Он је дошао и остао са нама и међу нама као Извор живота, као Носилац живота, као Дародавац живота. Пре свега силом своје љубави, Он побеђује смрт. Побеђује смрт не само као биолошку чињеницу и не само као последицу греха отуђења човека од Бога, његове аутономизације, помисли да може без Бога која га је одвела у смрти. Господ побеђује смрт не само као резултат греха, него побеђује смрт као пролазност, као стварност, чини од онога што је створено капацитетом који може да учествује у нествореном и да тако постане парадоксално, надумно, надлогично, бескрајан. Чини од човека, који има свој почетак и самим тим по својој природи да може бити бесконачан и ка напред и ка назад, и ка почетку и ка крају. Чини човека да све оно што је њему логично, што је рационално, што је самим тим ограничено постане надлогично, надумно и самим тим неограничено“.
       
      Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Његово Преосвештенство Епископ мохачки господин Дамаскин служио је у недељу, 25. октобра/7. новембра 2021. године, свету архијерејску Литургију у храму Светог великомученика Георгија у Сомбору. Преосвећеном eпископу Дамаскину су саслуживали свештеници и ђакони Епархије бачке, као и протонамесник Радоје Мијовић, парох у Бору, у Епархији тимочкој.

      Беседећи после прочитаног јеванђелског зачала о васкрсавању из мртвих сина удовице из Наина, Преосвећени владика Дамаскин је протумачио поменути јеванђелски догађај и истакао: „Овај јеванђелски догађај који смо чули, треба и нас, овде сабране у овом предивном храму посвећеном светом Георгију, да подстакне да и ми морамо да размишљамо на тај начин, да имамо вере у вечни живот. Јер, по томе се и зовемо хришћани, зато што верујемо у Христа, верујемо у Његово Васкрсење, као залог нашега, односно свеопштег васкрсења. Зато ми хришћани нисмо људи који немају наде. Ми не плачемо за нашим ближњима као они који немају наде. Ми, сабрани овде, у овом светом храму, морамо да се молимо Богу, као што су се молили и свети апостоли, да нам Бог дометне вере. Јер никада и нама није довољно вере и често у своме животу и падамо и устајемо. Није страшно то ако паднемо. Страшно је ако не желимо да устанемо. Бог нам је у светој Цркви Својој дао све оно што је неопходно за наше спасење, па и ту тајну, тај лек, а то јесте лек покајања, лек преумљења, лек новог, другачијег живота, живота по Христу. Нама Господ даје могућност после свете Тајне крштења да се поново покајемо, да обновимо ту благодат Божју, крштењску, коју смо добили на светом крштењу.ˮ
      У току свете Литургије, Преосвећени епископ Дамаскин је рукоположио у чин ђакона Александра Шарчанског, катихету из Сомбора.
       
      Извор: Инфо-служба Епархије бачке
×
×
  • Креирај ново...