Jump to content
Поуке.орг - инфо

Саопштење Епархије бачке поводом планске, координисане и клеветничке медијске кампање аутошовинистичких медија и група на друштвеним мрежама против Епархије бачке и њеног надлежног архијереја

Rate this topic

Recommended Posts

unnamed%2B%25282%2529.jpg
 
Поводом планске, координисане и клеветничке медијске кампање аутошовинистичких медија и група на друштвеним мрежама против Епархије бачке и Преосвећеног епископа бачког г. Иринеја, обавештавамо јавност да се Преосвећени владика Иринеј, као грађанин који спада у групу људи старијих од 65 година, налази у прописаној изолацији, односно да борави у свом дому у Новом Саду, одакле прати и свакодневна богослужења преко епархијског радија Беседа, а куда му свештеници и ђакони доносе свето Причешће кад год се служи света Литургија.
 
unnamed%2B%25281%2529.jpg
 
Владика Иринеј обавља све редовне активности и црквене послове, али, поштујући у свему мере које је прописала Влада Републике Србије, не излази из свога дома. У њему се моли и ради и, као члан Светог Архијерејског Синода, у сталном је контакту са Његовом Светошћу Патријархом српским г. Иринејем, другим члановима  Светог Синода и осталим епархијским архијерејима Српске Православне Цркве, свештенством Епархије бачке и повереним му епархиотима.
 
Клевете и увреде које горепоменути медији са сорошевског и ко зна још чијег платног списка, као и злонамерне групе и појединци, износе на рачун владике Иринеја, оптужујући га да се ,,сакрио у Владичански двор, а вернике изложио ризику од заразе”, представљају до сада невиђени говор мржње, позив на верску нетрпељивост и дискриминацију и директно се супротстављају уставним одредбама наше државе којима су загарантована права на слободу вере, као и сва друга фундаментална људска права. Поред овога, мрзитељи Цркве Божје и клеветници Епископа бачког г. Иринеја повређују мере одређене одлуком о проглашењу ванредног стања и друге важеће и обавезујуће мере јер преко друштвених мрежа изазивају панику и позивају на непоштовање мере изолације, односно самоизолације. Очекујемо да надлежни државни органи у овом случају брзо реагују јер последице оваквих напада и харанги у време трајања ванредног стања могу бити велике. Уосталом, када би Епископ бачки г. Иринеј послушао оне који га нападају и отишао у свети храм, исти би га први пријавили за кршење мере изолације у ванредном стању и тражили његово хапшење.
 
Врхунац лицемерја оваквог, тобоже независног новинарства, чији центар није без разлога инсталиран усред Српске Атине, састоји се у томе што они који нападају епископе и противзаконито износе њихове личне податке у јавност јер су у такозваној ризичној групи, а свештенике и вернике Српске Православне Цркве за некакво ширење заразе јер се окупљају на молитву и причешћују се, на оба ока жмуре и остају безгласни када се њихов учитељ и промотер назовинезависног истраживачког новинарства шетка по новосадским продавницама без маске и рукавица и тиме угрожава и себе и друге.
 
Разуме се да и неодговорни појединци са богословским академским звањима, али без реалног литургијског осећања и учешћа у црквеном животу, наносе велику штету, најпре себи, а онда и другима. Без обзира на то да ли су у питању поједини професори или неко други, њихове нецрквене и јеретичке ставове непријатељи Цркве користе за нападе на јединство Цркве и за збуњивање верног народа. О текстовима и изјавама неодговорних назовитеолога требало би да се посебно огласе и надлежне црквене институције. Јер, ако неко јавно тврди да је Причешће ризик по здравље, за њега не би смело бити места у црквеној просвети јер, будући да је незнавен, не може бити учитељ другима, а по канонској акривији такав би морао и да буде искључен из црквене заједнице.
 
У новосадским храмовима је служена Литургија на исти начин као што је служена у свим црквама у Србији, уз поштовање прописа о максималном броју верника у затвореном простору и о размаку међу њима на отвореном, као и висок степен поштовања свих других прописаних превентивних мера, али је неко ипак одлучио да је ово погодан тренутак да се на овај начин нападне Епархија бачка и њен надлежни архијереј. Да ли је повод за напад намера Епископа бачког г. Иринеја да својим примером покаже верницима да треба поштовати све мере које је прописала Влада Србије и да нема разлога за конфронтацију са државним властима, или је у питању још једна у низу наручених медијских кампања због његовог става по другим важним канонским питањима свеукупног Православља, или је ствар локалног политичког карактера и недостатка морала и савести у душама наручилаца, уредника и аутора ових клеветничких текстова, коментара и твитова, или је, на крају, у питању обољење од вируса мржње, показаће време. До тада, Епископ бачки и његово свештенство и верни народ ће се молити за спасење свега света и да нам причешћивање светим Тајнама буде на исцељење душе и тела и на заједницу Светога Духа.
 
Ко има уши да чује, нека чује, а ко нема, нека слуша, гледа и чита сорошевске медије! По народној мудрости, свака птица своме јату лети.
 
Из Канцеларије Епископа бачког
 
 

View full Странице

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 14 минута, Иван Ц. рече

Амин, амин, амин!

Ја само да поновим за тобом, оче. Него, не разумијем, не пратим много медије, за шта им је сада крив владика Иринеј?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, slovoA рече

Ја само да поновим за тобом, оче. Него, не разумијем, не пратим много медије, за шта им је сада крив владика Иринеј?

 

За све им је крив, изгледа ипак највише да и они не знају зашто...

Ја сам изван свих тих свађа, нити желим да учествујем, али ово медијско черечење Владике бачког је нечувено! Заиста, да се човек згране и занеми!

Као да се у другим храмовима другачије причешћујемо. Ако је крив Бачки, онда смо криви сви...

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 46 минута, slovoA рече

Ја само да поновим за тобом, оче. Него, не разумијем, не пратим много медије, за шта им је сада крив владика Иринеј?

 

Ма, он им је дежурни кривац, а ово је само још један повод да га опљуну. Биће да је у питању тај вирус мржње, али шта да се ради. Не мрзети, већ сместити у срце и молитву и те што њега и нас ових дана пљују и прозивају.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 10 минута, Вукашин рече

Ма, он им је дежурни кривац, а ово је само још један повод да га опљуну. Биће да је у питању тај вирус мржње, али шта да се ради. Не мрзети, већ сместити у срце и молитву и те што њега и нас ових дана пљују и прозивају.

Још једном да се радује, јер му је велика плата на небесима.

Није ово једноставно издржати, али зато је владика бачки на том месту. На високе горе ветрови дувају.

Него, видех да без проблема стоје редови испред поште, банке итд... људи добијају новац који није стерилисан, који је прошао кроз ко зна чије руке.... то како ствари стоје, није проблем, само је важно да се стоји на некој раздаљини од око два метра.

Кад ми у цркви стојимо на два метра удаљености, кад људи стоје напољу и свештеници служе тако, е то онда постаје проблем. Занимљиво...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прочитао сам код Шмемана мисао да људи углавном не желе да чују прововед Цркве и да се против Цркве боре зато што хоће да се предају забораву и да избришу сећање на смрт и дан суда. Ових дана су људи вероватно још раздражљивији услед изолованости, панике и страха. Тако да треба и то разумети...има наравно дежурних пљувача, али има и ових што не знају шта раде.

Оно што је мени одмах запало за око кад сам видео ове људе у порти храма у НС-у, да стварно нису од овога света, кад их видиш онако мирне у реду усред овог лудила око нас. Не може светска логика то да види другачије него као лудост и са тим треба да смо начисто. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 21 минута, Вилер Текс рече

@Pinocchio's Half Brother Не тролуј интернационални родољубе галактичких размера.

Netačno, ovo za trolovanje.

(Ono ostalo su besmislene slovne nakupine, bez reda i poretka).

 

(Него, реци ми, кад сам већ овде.. познавао сам једног дечка из западне Херцеговине, исто се презивао Wheeler, старо херцеговачко презиме... јеси ли и ти море бит` одандле? Конкретно, он је из Горње Стрмоглавице, то је у близини Мале Вртоглавице)

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 21 минута, Pinocchio's Half Brother рече

Netačno, ovo za trolovanje.

(Ono ostalo su besmislene slovne nakupine, bez reda i poretka).

 

(Него, реци ми, кад сам већ овде.. познавао сам једног дечка из западне Херцеговине, исто се презивао Wheeler, старо херцеговачко презиме... јеси ли и ти море бит` одандле? Конкретно, он је из Горње Стрмоглавице, то је у близини Мале Вртоглавице)

Пријатељу, одмори мало...

Ако си иоле црквен човек нећеш нападати у овом случају владику. Наравно, твоје мишљење можеш да износиш на другим сајтовима који допуштају вређање владике бачког, али овде то нећемо дозволити, као ни било ког другог епископа...

Хвала.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 11 часа, Иван Ц. рече

Кад ми у цркви стојимо на два метра удаљености, кад људи стоје напољу и свештеници служе тако, е то онда постаје проблем. Занимљиво...

Mislim da je u percepciji javnosti veći problem zajednička kašičica nego stajanje. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 12 минута, Поуке.орг инфо рече

Пријатељу, одмори мало...

Ако си иоле црквен човек нећеш нападати у овом случају владику. Наравно, твоје мишљење можеш да износиш на другим сајтовима који допуштају вређање владике бачког, али овде то нећемо дозволити, као ни било ког другог епископа...

Хвала.

Molim.

 

Ne vidim zaista gde, na kojem mestu sam napao vladiku Irineja.

Postavio sam konkretna pitanja. 

A napao sam (i uvredio, ako baš hoćete) "izumitelja" one neprimerne kovanice. A dobro je poznato ko je njen autor. 

 

Ako smatrate (a smatrate, vidim) da sam na taj način "uvredio" gospodina Irineja, pogrešno smatrate. 

 

Hvala i Vama. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

На капирам зашто се вл Иринеј осећа прозваним,када су критике бар ове које се врте по друштвеним мрежама,упућене на рачун целокупне СПЦ и њеног односа корона вс причешће?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 12 часа, Вукашин рече

Оно што је мени одмах запало за око кад сам видео ове људе у порти храма у НС-у, да стварно нису од овога света, кад их видиш онако мирне у реду усред овог лудила око нас.

Što to odmah mora da proizvede neki zaključak "nisu od ovog svijeta"...I ja također viđam ljude svaki put kad odem u supermarket, kako mirno čekaju ispred u ovom ludilu, svi na rastojanju, ćutke bez roptanja čekaju svoj red. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Поуке.орг - инфо
      Поводом 30 година од хиротоније Епископа новосадског и бачког г. др Иринеја уредништво портала Поуке.орг упућује речи молитвене честитке:      Господ Исус Христос – Пастиреначалник (Јн. 10, 14) у архијерејско служење призвао је Преосвећеног Владику Иринеја у временима нарочито изазовним не само за Српску Цркву, већ и за Православну Цркву по свој Васељени. Пуних тридесет година тихо, молитвено, са пуно жртвене и христолике љубави предстојатељ Цркве Божије у Епархији бачкој проповеда и својим богоугодним животом сведочи реч љубави Божије. Носећи архијерејски омофор владика Иринеј носи бреме једног времена, достојно води верни народ путем који су пропутиле велике и свете личности из рода нашега.   Молимо се Господу нашем, Човекољубцу и истинском Дародавцу свих добара, да Његовом Преосвештенству Епископу новосадском и бачком г. др Иринеју подари крепко здравље, испуњено духовним даровима, с молитвеним жељама да послужи Светој Цркви Православној на многаја и благаја љета.   На крају прилога у част преданог и плодоносног тридесетогодишњег архипастирског служења Његовог Преосвештенства Епископа новосадског и бачког г. др Иринеја, „опет и много путаˮ са поштовањем и љубављу срдачно понављамо:   Преосвештеном и високодостојном  Господину Иринеју, Божијом милошћу Православном Епископу новосадском и бачком, сомборском, сегединском и јегарском. Подај Господе дуг и миран живот, здравље и спасење, победу над непријатељима и сачувај га на многе године!   Долгоденствуј, Преосвештени Владико, на многа и блага лета!
    • By Поуке.орг - инфо
      Благословом Његовог Преосвештенства Епископа зворничко-тузланског Господина Фотија, Издавачка кућа Епархије зворничко-тузланске >Синаj< је у току непуне три године свог постојања, поред немалог броја других наслова, објавила неколико књига које наше читатељство уводе у упознавање са личношћу и дјелом Светог Фотија Великог.     Благословом Његовог Преосвештенства Епископа зворничко-тузланског Господина Фотија, Издавачка кућа Епархије зворничко-тузланске >Синаj< је у току непуне три године свог постојања, поред немалог броја других наслова, објавила неколико књига које наше читатељство уводе у упознавање са личношћу и дјелом Светог Фотија Великог. Наш богословски простор је оплемењен зборником у којем је своје мјесто нашло неколико списа Светог Фотија Цариградског, међу којима најзначајнији јесте Мистагогија о Духу Светоме / у преводу са енглеског језика Сестринства манастира Светог Василија Острошког у Бијељини и Наташе Колунџић/, као и студијама о личности и дјелању овог Цариграђанина Историјски, догматски и канонски значај Цариградског сабора (879-880) аутора презвитера Филипа Зимариса /у преводу са грчког језика Ладе Јагушт – Акад/ и Свети Фотије Велики писца Константина Кацаниса /у преводу са новогрчког и старогрчког језика Маријане Милуновић/.   + + +   Спис Мистагогија о Духу Светоме је други дио пневматолошког мозаика у којем је Црква кроз уста најблиставијих у њој представила своје искуство откривења Духа Светога, Којег исходи Отац и Којег Цркви од Оца дарује Син. Поменути мозаик има три велика дијела и безброј мањих и малих каменчића, који се и данас њему додају. Први дио је настао у четвртом стољећу у Кесарији Кападокијској. На позив свог пријатеља Светог Амфилохија Иконијског, Свети Василије Велики – притијешњен аријанском и евномијанском кризом – пише своју студију О Духу Светоме. Други дио се пише у деветом вијеку, када Свети Фотије Велики – притиснут изазовом сабраће из Рима – пише спис Мистагогија о Духу Светоме. И коначно, у четрнаестом стољећу Свети Григорије Палама, не могавши остати нијем на неистините пневматолошке исказе самоизопштене браће са Запада, казује своје бесједе које су остале забиљежене под заједничким именом О Исхођењу Светога Духа. Благодарећи Епископу зворничко-тузланском Господину Фотију и прегаоцима и преводиоцима наше Издавачке куће, имамо благословену могућност да пером Светог Фотија Великог будемо руковођени кроз изразе искуства постојања и дјелања Духа Светога. Исправно расуђују они који кажу  да се искуство Бога у Тројици никада не исцрпљује језиком, али је тачно и да не можемо отићи даље од језика у исказивању опита. И зато, светоотачка дјела су насушна при (труду на) опису Неописивог.   + + +   Докторска дисертација презвитера Филипа Зимариса Историјски, догматски и канонски значај Цариградског сабора (879-880) доноси – поред историјског свједочанства о најзначајнијем сабору Цркве од Сабора у Никеји 787. године, последњег који је стао у низ васељенских, до исихастичких сабора из четрнаестог стољећа – исјечак из епохе у којој је Предстојатељ Новог Рима, не одступајући ни педаљ од новозавјетног исповиједања вјере и чувања поретка од Отаца преданога, покушавао да превлада сукобе са Предстојатељем Старог Рима, настојећи да нико не буде поражен и покушавајући да донесе мир. Али, (и) збивања која су услиједила (стољећима) након овог Сабора су потврдила да је мир дар долазећег Царства и нико осим Господа није кадар да га – без остатка – донесе.   + + +   Књига Свети Фотије Велики писца Константина Кацаниса је невелика, али њена структура је знаковита: животопис Светог Фотија Великог – преглед његових дјела – изводи из појединих списа – Служба Светом Фотију Великом. Намјера аутора је представити што више димензија ренесансне личности и свестране активности Епископа Константинопоља, усвојити његове поуке и учинити их надахнућем наше праксе, а све у циљу молитвеног прослављања човјека који никада – ни у цариградским тамницама – није престајао прослављати Богочовјека. Свака страница животописа Светог Фотија Великог се може читати као историјска студија о Цркви, држави и друштву Ромеја у том, препуном парадокса, деветом вијеку, а чини се да су нарочито инспиративни мисионарски подухвати Светог Фотија Цариградског – посебно у нашем трауматичном, али мисије жедном,  контексту – будући да мисија никада није једноставна, а особито у сложеним историјским околностима у којима се данас браните од најезде Словена, а сутра сте позвани да им проповиједате вјеру у Господа Који их је поразио под зидинама Константинопоља.     Извор: Епархија зворничко-тузланска
    • By Поуке.орг - инфо
      На празник Светог Василија Острошког, славу Саборне Цркве и заштитника града Никшића, ухапшен је Епископ Будимљанско-никшићки господин Јоаникије са осам свештеника из Никшића. „Лијеп поклон и захвалност“ за молитве које смо тога дана произнијели за мир, напредак, здравље и свако добро свих, па и оних који су нас касније ухапсили, као и оних који су то наредили. Ухапшени смо зато што смо испоштовали грађане Никшића, што се нијесмо оглушили о њихову љубав према заштитнику свога града Светом Василију Острошком Чудотворцу и Исцјелитељу!     Наиме, тога дана и поред Владичине бесједе на светој Литургији гдје је, са жаљењем, казао да ове године Црквена општина Никшић не може организовати Празничну Литију због мјера које ограничавају окупљање људи, на Тргу Шака Петровића се окупило више хиљада вјерника. Тај народ је сабрала љубав према Светом Василију и љепота доживљаја, који су вјерници сачували у својим срцима из Световасилијевских Литија од претходних година. Зар је требало презрети тај народ!? Будући да се у том спонтано формираном молитвеном сабору нијесу могле завести прописане мјере, свештенство је нашло једино могуће пастирско рјешење да се придружи вјерном народу у молитвеном ходу послије којег се народ у миру и задовољству разишао својим домовима.   Услиједила су хапшења Владике и свештеника за „недјело“ поштовања сопственог народа и исказану љубав према Светом Василију. Народ је кроз протесте који су услиједили послије хапшења исказао неслагање и гнушање према томе чину власти, потврдио и посвједочио љубав према својој Цркви, према светињи, тј. према својим коријенима и освештаној народној традицији. Немамо ријечи да заблагодаримо нашем вјерном народу за такву љубав и жртву – нека га Бог награди сваким изаобиљем из ризнице својих добара.   Нажалост, наша власт није тако мислила већ је свој народ „наградила“ сузавцем и пребијањем, бројне омладине и малољетника и то не само у Никшићу него и у појединим другим градовима Црне Горе. Најоштрије осуђујемо такво насилничко дјеловање полиције и упозоравамо да није добро дизати руку на своју будућност. Дјеца се васпитавају, прије свега, пажњом и љубављу а не пребијањем и агресијом. Истовремено никада се не можемо сложити са тим да било ко врши насиље над органима реда јер се доследно залажемо за мир, братску слогу и правни поредак у држави.   Позивамо све, па и нашу власт да се сви саберемо око Светиње Живота да се са љубављу и поштовањем односимо према свим људима да Добро управља и усмјерава наше поступке, а да се ослободимо мржње и агресије, да видамо ране на бићу народном а не да их повређујемо и продубљујемо.   ХРИСТОС ВАСКРСЕ!  ВАИСТИНУ ВАСКРСЕ!     Извор: Епархија будимљанско-никшићка

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...