JESSY

Тема о КОРОНАВИРУСУ... све на једном месту

CDC is closely monitoring an outbreak of respiratory illness caused by a novel (new) coronavirus. The outbreak first started in Wuhan, China, but cases have been identified in a growing number of other international locations, including the United States. This page will be updated regularly on Mondays, Wednesdays, and Fridays.

Persons Under Investigation (PUI) in the United States*
People under Investigation (PUI) in the United States
Positive 15
Negative 412
Pending 52
Total 479

*Cumulative since January 21, 2020.

‡Does not include passengers from the Diamond Princess cruise ship, including presumptive-positive cases, who were returned to the U.S. via State Department-chartered flights.

WWW.CDC.GOV

2019 Novel Coronavirus (2019-nCoV) is a virus (more specifically, a coronavirus) identified as the cause of an outbreak of...

Pandemic could inflict huge cost to economy, report says: If the coronavirus morphs into a global pandemic, global GDP for 2020 would drop by $1.1 trillion, or 1.3% of previous forecasts, and send the U.S. into recession, according to economic forecasting agency Oxford Economics. If a pandemic were limited to Asia, global GDP could dip by $400 billion, or 0.5% below expectations.

Nearly 7,000 travelers in CA asked to monitor, isolate themselves: Federal officials suggested to more than 6,700 travelers who have returned to California after Feb. 2 from China, outside of Hubei Province, to “monitor their health, stay home and limit interactions with others as much as possible,” California Department of Public Health officials said.

https://www.sfchronicle.com/bayarea/article/Coronavirus-live-updates-Death-toll-exceeds-1-000-15045880.php

пре 8 часа, АлександраВ рече

South Korea reported 52 new cases of the new coronavirus on Friday, bringing the total number of infections in the nation to 156.

The number of COVID-19 infections here has almost tripled in just three days, with most new infections traced to church services in the southeastern city of Daegu.

South Korea's southeastern area was on full alert as the number of coronavirus patients continued to surge on Friday, with most cases assumed to be related to a church associated with a minor religious sect.

South Korea reported 100 new cases of the new coronavirus on Friday, bringing the total number of infections in the country to 204.

https://en.yna.co.kr/view/AEN20200221005151315?section=news

The Lombardy Region has mobilized to try to isolate as soon as possible the possibility of spreading an infection spread by coronavirus . Containment measures were taken on Thursday evening, when a 38-year-old from Codogno was hospitalized and tested positive for Covid 19. The first step was to quarantine the hospital, closing the emergency room and canceling the initiatives scheduled for the next few days. At the same time, a phase of research was started on people who have been in contact with humans in recent days. This research showed that the 38-year-old's wife had symptoms similar to those of pneumonia . The woman was immediately transported to the Sacco hospital in Milan. Here she was tested which, unfortunately, was positive. The woman's condition is of particular concern, as she is 7 months pregnant .

Coronavirus: the "patient zero" has no symptoms

- According to the first reconstruction, it seems that the 38-year-old from Codogno may have been infected by a colleague. The two met in early February for a dinner after he returned from China. The friend of the man hospitalized in intensive care was taken to the Sacco hospital in Milan for tests. From the first analyzes it seems that the man has no symptoms and therefore has not contracted the coronavirus. It is possible that he is not the cause of the spread of the virus in Lombardy . In fact, the man returned to Italy on January 20 and was always in good health, with the exception of February 10, the day on which he manifested some flu symptoms. This is precisely why he is still in solitary confinement in the hospital, where they are subjecting him to further investigations.

WWW.VIAGGINEWS.COM

Emergono nuovi dettagli sui tre casi di contagio di Coronavirus in Lombardia, la moglie del 38enne sarebbe incinta di 7 mesi.

пре 10 минута, Tanja M рече
WWW.DAILYMAIL.CO.UK

Greffex, a Houston-based genetic engineering company claims its vaccine for coronavirus is complete and ready be tested for...

Ipak da sačekamo rezultate posle testiranja na životinjama i ljudima..

Sad kad krenu anitvakcinaši da troluju da neće da se vakcinišu. :))

пре 10 минута, Tanja M рече

Ipak da sačekamo rezultate posle testiranja na životinjama i ljudima..

Далеко је та вакцина.

Researchers from The University of Texas at Austin and the National Institutes of Health have made a critical breakthrough toward developing a vaccine for the 2019 novel coronavirus by creating the first 3D atomic scale map of the part of the virus that attaches to and infects human cells.

spike-protein-structure-214x300.png

This is a 3D atomic scale map, or molecular structure, of the 2019-nCoV spike protein. The protein takes on two different shapes, called conformations—one before it infects a host cell, and another during infection. This structure represents the protein before it infects a cell, called the prefusion conformation. Credit: Jason McLellan/Univ. of Texas at Austin

The molecule the team produced, and for which they obtained a structure, represents only the extracellular portion of the spike protein, but it is enough to elicit an immune response in people, and thus serve as a vaccine.

Next, McLellan’s team plans to use their molecule to pursue another line of attack against the virus that causes COVID-19, using the molecule as a “probe” to isolate naturally produced antibodies from patients who have been infected with the novel coronavirus and successfully recovered. In large enough quantities, these antibodies could help treat a coronavirus infection soon after exposure. For example, the antibodies could protect soldiers or health care workers sent into an area with high infection rates on too short notice for the immunity from a vaccine to take effect.

NEWS.UTEXAS.EDU

AUSTIN, Texas — Researchers from The University of Texas at Austin and the National Institutes of Health have made a critical...

SCIENCE.SCIENCEMAG.ORG

The outbreak of a novel betacoronavirus (2019-nCoV) represents a pandemic threat that has been declared a public health...

пре 2 минута, АлександраВ рече

to isolate naturally produced antibodies from patients who have been infected with the novel coronavirus and successfully recovered.

imam utisak da su oni jadni putnici na onim brodovima zamorčići. da su namerno pustili da se svi zaraze kako bi izolovali antitela....

Prva dva grada u karantinu u Evropi, u Italiji:

Local official urges people in Codogno and Castiglione d'Adda, two towns near Milan, to stay at home as a precautionary measure and to avoid social contact - ANSA

https://www.facebook.com/groups/639217580146486/permalink/653270465407864/

Coronavirus, Lombardy Region: “The citizens of Codogno and Castiglione should stay at home and avoid social contacts as a precaution”

At the moment the health authorities are reconstructing the movements 38-year-old: two entire towns, Codogno and Castiglione d’Adda, have been placed in quarantine from the Lombardy Region: “Citizens stay home”. I am at least sixty people who are sure they have come into contact with the 38-year-old: they will take the quarantine. It has not yet been determined whether the days under health control will be spent in an ad hoc facility or in one’s own homes. “We have already reconstructed both the contacts of the doctors, of nurses, gods family closer to which we have already done i swabs. All have already been put in isolation or called to stay in isolation at their home “, explained the councilor for Welfare of Lombardy Giulio Gallera to RaiNews. “Today – added Gallera – we are on his work place“To make” swabs to all his colleagues. ” The man worked for a multinational a Casalpusterlengo.

The “patient zero” works in Fiorenzuola d’Arda. Gallera: “Possible asymptomatic contagion” – The Ausl of Piacenza has initiated audits and controls also in the Emilia region: the colleague who returned from China with whom the 38-year-old patient went out to dinner works for a company in Fiorenzuola d’Arda. The Ausl checks on the territory are therefore aimed at verifying the possible contacts of the possible “zero patient” returned from China with Piacenza employees of the company. It’s a manager which normally spends most of the year in China, with limited periods in Italy. He came back in on January 20 and 21, and had mild flu symptoms, writes the Courier service, around February 10th. “It could be a asymptomatic contagion, our technicians are investigating to understand it. Between dinner and the onset of symptoms are 16-18 days passed“, Councilor Gallera explained to Agora up RAI-3. S

https://www.en24.news/N/2020/02/coronavirus-positive-a-38-year-old-italian-in-lombardy-very-serious-the-pregnant-wife-and-an-acquaintance-were-also-infected-the-man-had-dined-with-a-friend-who-had-returned-from-china-about-60.html

WWW.GODLIKEPRODUCTIONS.COM

The Diamond Princess cruise ship is the largest controlled COVID-19 coronavirus infected population outside of China; 20%...
WWW.NOVOSTI.RS

Crnogorski državljanin, član posade kruzera "Dajmond princes", zaražen je korona virusom, pokazali su testovi

Biće bolje da se kod nas priprema karantin za putnike sa kruzera...

Француска....

Since dawn, this Friday, February 21, 2020, the gendarmes have established an imposing security perimeter around the small Augeronne town of Branville (Calvados) and the holiday center which is to accommodate 28 French nationals from the region during the day. Wuhan city, China, home of the Coronavirus epidemic.
The gendarmes established a security perimeter around the Branville holiday village, where the new returnees to Normandy will be confined. At dawn this Friday morning, the area around the Normandy Garden vacation center is blocked by the gendarmerie. It is there that for 14 days, 28 French nationals from Wuhan will be placed in quarantine. Dams have been erected in the village of Branville and extend as close as 400 m from the center.
Yellow diversion signs have crept into the landscape and large barriers are preventing vehicles from moving. Only Normandy Garden employees, local residents and technical teams in their cars and trucks can cross the security perimeter. https://www.en24.news/N/2020/02/coronavirus-the-municipality-of-branville-placed-under-high-surveillance-by-the-police.html

Dvoje Srba koji su zbog korona virusa bili "zarobljeni" na kruzeru, STIGLI U BEOGRAD, a narednih 14 dana biće U KARANTINU

Infektivna klinika, Beograd, skafander, koronavirus Foto: Milan Ilic / RAS Srbija

Dvoje srpskih državljana koji su se nalazili na kruzeru "Dajmond princes" u Jokohami, gde je više od 600 osoba obolelo od korona virusa, doputovali su ovog prepodneva u Beograd, dok je na brodu usidrenom u japanskoj luci preostalo još 12 Srba, članova posade.

Oni su u sopstvenom aranžmanu krenuli iz Japana za Dohu, a odatle su stigli u srpsku prestonicu.

Kako saznajemo, oni su odmah po sletanju na Aerodrom "Nikola Tesla", prema preporukama stručnjaka iz Instituta "Batut", prebačeni i smešteni na Infektivnu kliniku gde će im narednih dana biti urađene razne analize, počev od onih na korona virus. Oni će iz predostrožnosti, naredne dve nedelje, biti u karantinu.

Kako su naveli iz Ministarstva zdravlja "to je u skladu sa aktuelnim procedurama Svetske zdravstvene organizacije, kao i preporukama za postupanje koje je donela Republicka stručna komisija za zarazne bolesti".

- Na osnovu misljenja Republičke stručne komisije za zarazne bolesti, Institut za javno zdravlje "Batut", dopunio je vazeći Algoritam aktivnosti za postupanje sa licem kod koga je postavljena sumnja na infekciju izazvanu novim korona virusom, odlukom o obaveznim merama karantinske izolacije za osobe koje su bile u bliskom kontaktu sa pozitivnim slucajevima COVID-19 - rekli su iz Ministarstva zdravlja.

Infektivna klinika Foto: Đ. Kojadinović / RAS Srbija
Infektivna klinika

Podsetimo, od 12 preostalih srpskih državljana na kruzeru "Dajmond princes", za dvoje je utvrđeno da nisu zaraženi korona virusom, dok preostali još čekaju rezultate testiranja.

Jedan od njih je pristao da bude danas evakuisan specijalnim letom Vlade Italije, a da zatim bude stavljen u dvonedeljni karantin negde u ovoj zemlji. Bez obzira što je na prethodnim testiranjima bio negativan na korona virus.

"There is an art to intelligently scraping web sites,' Beam said. 'But it´s also Google´s core technology since the 1990s.'

Google itself started its own Flu Trends service to detect outbreaks in 2008 by looking for patterns in search queries about flu symptoms. Experts criticized it for overestimating flu prevalence. Google shut down the website in 2015 and handed its technology to nonprofit organizations such as HealthMap to use Google data to build their own models.

Google is now working with Brownstein's team on a similar web-based approach for tracking the geographical spread of tick-borne Lyme disease.

Scientists are also using big data to model possible routes of early disease transmission.

In early January, Isaac Bogoch, an infectious disease physician and researcher at Toronto General Hospital, analyzed commercial flight data with BlueDot founder Kamran Khan to see which cities outside mainland China were most connected to Wuhan.

Wuhan stopped outbound commercial air travel in late January - but not before an estimated 5 million people had fled the city, as the Wuhan mayor later told reporters.

'We showed that the highest volume of flights from Wuhan were to Thailand, Japan, and Hong Kong,' Bogoch said. 'Lo and behold, a few days later we started to see cases pop up in these places.'

In 2016, the researchers used a similar approach to predict the spread of the Zika virus from Brazil to southern Florida.

Now that many governments have launched aggressive measures to curb disease transmission, it's harder to build algorithms to predict what's next, Bogoch said.

Artificial intelligence systems depend on vast amounts of prior data to train computers how to interpret new facts. But there are no close parallels to the way China is enforcing quarantine zones that impact hundreds of millions of people."

WWW.DAILYMAIL.CO.UK

Advanced artificial intelligence systems, including one at Massachusetts of Technology in Boston detected the outbreak...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Zoran Đurović
      Biskup Ivan Šaško o euharistiji u vrijeme pandemije koronavirusa

U jeku pandemije COVID-19 ima puno primjerenih i neprimjerenih stavova pojedinaca i skupina. Među njima me, zbog opasnosti koju u sebi kriju, privuklo i nekoliko onih koji se tiču Crkve, a izravno se odnose na pitanja o liturgiji i poglavito euharistiji, stoji u tekstu mons. Ivana Šaška, pomoćnog biskupa zagrebačkog i član BK HBK za liturgiju, a koji nam je u subotu 14. ožujka dostavio TU Zagrebačke nadbiskupije.
        Naime, neki vjernici, a među njima i klerici, vjerojatno želeći istaknuti svoju “stamenu” vjeru i posvemašnje pouzdanje u Boga, „sve koji pozivaju na oprez i primjenu mjere za zaštitu vlastitoga života i života drugih prozivaju nevjernicima i luđacima, jer smatraju da se ne može zaraziti blagoslovljenom vodom, pričešću na jezik niti pružanjem ruke u znak mira“. Sve to iznose uz popratno prozivanje Crkve, jer je „napravila kompromis i popustila pred svjetovnim uputama o očuvanju zdravlja“, dodajući rečenicu koja zvuči i više nego uvjerljivo: “Bog odlučuje tko će umrijeti a tko živjeti.” Tko se od vjernika s time ne bi složio?

Dobro je da postoji čvrsta vjera, posebno ona koja je sposobna činiti dobro bližnjima; koja jača poštivanje i brigu za druge te plodonosno i radosno vodi prolaznim životom prema vječnosti. Takvo svjedočanstvo vjere, življeno u prvome licu, ne ugrožavajući nego spašavajući druge, oduvijek je resilo kršćansku zajednicu. Znamo dobro da trebamo biti spremni i za smrt, ali ta spremnost u kršćanstvu ne obescjenjuje dar života.
      Na tragu euharistijske brižnosti svetoga Pavla
      Neke su Crkve, pred valom epidemije, odlučile ograničiti ili čak obustaviti euharistijska slavlja s narodom, da bi se izbjeglo širenje zaraze. Svaka takva odluka, kao i sve drugo u životu kršćana, treba biti vođena ljubavlju, poglavito ljubavlju prema Crkvi, Kristovu Tijelu.
      Sjetimo se samo kojom je gorljivošću apostol Pavao bdio nad jedinstvom Crkve i kako je oštro prozivao najteži grijeh protiv Crkve – nejedinstvo i razdor, dijeljenje Kristova Tijela, to jest neprimjereno slavljenje euharistije (usp. 1Kor 11, gdje se nalazi izravni Pavlov tekst o euharistiji). Taj grijeh razdora nije u nevjerovanju u stvarnu Kristovu prisutnost u euharistiji (što tada nitko nije ni izdaleka dovodio u pitanje), nego u sebičnosti, u nebrizi za bližnje. Dakle, neki su sudjelovali u slavlju euharistije, to jest bili su dionici, pričesnici, ne brinući se za svoju najsiromašniju i najslabiju braću i sestre koji su se – nezbrinuti – razboljeli i umirali. Pričest ne znači samo blagovati komadić, dio posvećenoga kruha i vina te se diviti tomu čudu; to znači „razlikovati Tijelo“, prepoznati Kristovo Tijelo, Crkvu, što je – prema klasičnoj teologiji stvarnost euharistije.
      Ta ista stvarnost i danas vodi pastire da se brinu o svojim vjernicima pred kušnjom zarazne bolesti. Ista vjera i ljubav traže najbolji način u brizi za povjerenu zajednicu da se izbjegne izlaganje bližnjih, poglavito najslabijih, opasnosti obolijevanja ili čak i smrti. Pritom se ne smije zaboraviti, nego cijeniti spremnost i žrtva, znanje i predanost medicinskoga osoblja koje izlaže svoje živote radi drugih.
      Stoga je pripisivanje “praktičnoga ateizma”, “popuštanja mentalitetu svijeta” pastirima koji – vođeni brižnošću i ljubavlju – donose odluku o ograničavanju ili obustavi slavlja s narodom, potpuno neprimjereno. Jer, takve odluke nisu rođene iz smatranja najsvetijih stvarnosti pukim znakovima bez sadržaja, nego iz iskrene ljubavi prema euharistiji, prema onomu što ona jest: Crkva sastavljena od lica, povijesti, osjećaja osoba koje Gospodin pritjelovljuje sebi, da bi bile njegovo Tijelo.
      Teološke okosnice
      No, kušnje na koje nailazimo ujedno su i prilika za produbljivanje i obnovu, pa tako i za naglašavanje katoličkoga nauka o euharistiji. U svakome vremenu se raspravlja o euharistiji. Kako i ne bi, kad je upravo ona srce naše vjere i življenja? Neka pitanja u sadašnjosti prizivaju iskustva i odgovore iz prošlosti. Iz povijesti euharistije posebno je značajno ono vrijeme u kojemu kršćanstvo prihvaćaju narodi sa svojom kulturom oblikovanom izvan židovsko-grčko-rimske baštine. Tako se, posebice od 9. stoljeća, razvija i zahtjevna i vrijedna rasprava s puno pitanja i odgovora koji nam, u nekim aspektima, mogu pomoći i danas. Ponajprije ne zaboravimo da je to bistrenje pojmova i nauka iznjedrilo, na primjer, tekst Ave verum corpus i vodilo prema bogatijoj teologiji i novoj snazi.
      Kada se danas, u suočenosti s koronavirusom, govori na način optuživanja koji sam istaknuo, teško je izbjeći sličnost s pitanjima ponekoga srednjovjekovnog viteza: „Ako je euharistija pravi i živi Krist, bio bi znak nevjere smatrati da se po euharistiji (misleći pritom na posvećen kruh i vino) mogu širiti bolesti i zaraze.“
      Hipostatska unija Druge božanske osobe Presvetoga Trojstva s ljudskom naravi nije imunizirala tu narav od bolesti i slabosti (što je najvidljivije u otajstvu Kristove muke koje posebnom ljubavlju razmatramo i živimo u Velikome tjednu, a sadržano je u svakoj euharistiji svakome liturgijskom slavlju). Na to se može prigovoriti da, nakon Uskrsnuća, Kristovo čovještvo postoji (subsistit) u proslavljenome obliku i potpuno je lišeno bilo kakve propadljivosti. Ako je to istina, ništa manje nije istina da sakramentalni znakovi našim osjetilima ne daju svoj supstancijalni sadržaj (ono što tomistička teologija naziva res), nego nepromijenjene elemente u svemu što ih se tiče materijalno (sacramentum).
      Kada je Tridentski koncil odlučio usvojiti pojam i značenje transupstancijacije, učinio je to da bi vjernici imali određeno sredstvo za nadvladavanje manje ili više skrivenih usko fizičkih poimanja, od kojih je jedno izraženo u gore navedenoj tipiziranoj rečenici srednjovjekovnoga viteza i stavova o pričesti kao o izravnome tjelesnom lijeku za sve, kakvih ni danas ne nedostaje.
      Jedan je sažetak o tome iznio o. Th. Michelet: Sakrament je milost u osjetilnome obliku znaka. Sve dok postoji znak, sve dok potpuno nije uništen, on ostaje sakramentalnim znakom. Hostija uronjena u otrov može istodobno biti posvećena hostija, to jest duši donijeti milost, i otrovana, to jest sposobna ubiti tijelo. Usko fizičko poimanje posvećenoga kruha dovodi do netočnih zaključka da se materija hostije ne može izmijeniti (na primjer, upljesniviti). To je iskustveno višestruko dokazano. Bog nam je darovao i izvanredne znakove svoga djelovanja u kojima vidimo da se ta materija ne ponaša po očekivanim zakonima fizike. No, to promatramo kao iznimku, izvanredno Božje djelo koje vodi prema poštivanju od Boga stvorene stvarnosti i njene redovitosti.
      Uostalom, znamo dobro da Bog svoju milost nije ograničio na sakramentalnu milost (to također susrećemo u učenju sv. Tome Akvinskoga), odnosno: znamo da nam je on darovao Crkvu i sakramente kao darove spasenja, ali je On uvijek slobodan milost darivati na druge načine.

Opravdanost ograničenja
      Dakle: Može li se koronavirus prenijeti posvećenom hostijom? Najprije treba reći da se u našim trenutnim okolnostima radi o prijenosu virusa pri dijeljenju, između primatelja, pričesnika i pričestitelja. Zbog toga su donesene odluke o ograničenjima, odnosno o nekorištenju oblika pričešćivanja na jezik.
      Ovdje je poglavito pitanje širenja virusa putem kapljica i njihove povezanosti s očima, nosom i ustima. Mjere ograničenja koje su biskupi donijeli tiču se tih oblika prenošenja, zbog čega je istaknuto pričešćivanje u kojemu se hostija daje u ruke vjernika, da bi sami hostiju prinijeli svojim ustima.
      Tamo gdje je opasnost prenošenja, o kojoj govore odgovorne medicinski stručne osobe, prevelika, pastoralna ljubav može ordinariju dati pravo da dodatno ograniči okolnosti moguće zaraze, obustavljajući na određeno ili neodređeno vrijeme euharistijska slavlja s narodom (misse cum populo), s time da se svete mise koje slave svećenici u prisutnosti jednoga ili nekoliko vjernika ne prestaju slaviti i da Crkva i dalje od njih živi.
      U svezi dubljega pitanja o samoj hostiji, dostupne spoznaje nam ne potvrđuju da bi virus živio u hrani, ali se može prenijeti pri dijeljenju pričesti, a svakako je dobro imati na pameti značenje sakramentalnosti i nijanse odnosa u nauku o transupstancijaciji.
      S druge strane: Što s mogućnostima koje predviđa Zakonik kanonskoga prava, a još više s primjerima iz povijesti Crkve koji jasno i životno svjedoče o takvim postupcima?
      Primjer iz prošlosti Crkve u Lombardiji
      Navodim primjer koji dolazi upravo sa sjevera Italije, iz kraja koji je danas viđen kao jedno od najvećih žarišta bolesti Covid-19, primjer o kojemu se podrobnije može pročitati u članku na internetskoj stranici: Una penna spuntata. Sažimam i djelomično preuzimam tamo napisano. U 19. stoljeću stanovništvo, pa tako i vjernici biskupije Pavia, bilo je suočeno s kolerom, s tom, kako su ju zvali, „čudnom, do tada neviđenom zvijeri“. Liječnici su ju poznavali od ranije, iz nekih drugih krajeva, ali kao nešto što ne bi trebalo doprijeti do europskih zemalja. Ipak je doprla.
      Godina je 1830. Liječnici tapkaju u mraku ne shvaćajući kako se zaraza širi. Upoznao ju je i Beč 1831. Na sjeveru Italije se stvaraju sanitarni kordoni. U prvi mah je Lombardija očuvana, ali s vremenom, čini se zbog oklijevanja kuće Savoia, 1835., u samo nekoliko mjeseci kolera je zahvatila i Lombardiju. Pavia je također bila na udaru.
      Tadašnji biskup Pavije Luigi Tosi (između ostaloga i duhovnik slavnoga pisca Alessandra Manzonija) osjeća kušnju; čita u njoj i Božji gnjev. On, uz duhovni poziv na povratak ljudi k Bogu, poziva vlasnike tvornica, radnji i trgovina da ne uskraćuju plaću i ne guraju ljude u neishranjenost, da ih tako ne bi dodatno oslabili u borbi s bolešću. Ujedno daje poseban oprost zdravstvenomu osoblju koje se brine za oboljele od kolere, budući da su neki liječnici bježali pred zarazom. Osim toga, dan je poseban oprost i onima koji su financijski podupirali liječnike u njihovim naporima za koje su bila potrebna i sredstva (danas bismo rekli, na primjer, za istraživanja).
      Ta je odredba bila samo djelomice zdravstvene naravi (premda je bilo itekako opasno doći u dodir s ustima vjernika, zaraženih bolešću koja se prenosi slinom), dok je više bila povezana s vjerom. Bilo je problematično to što se Crkva bojala dati pričest bolesniku koji je često i obilato povraćao pa je i posvećena hostija bila izložena opasnosti da završi u povraćenome sadržaju.
      Kako to samo zvuči neprimjereno i okrutno: da se umirućima uskraćivala mogućnost posljednje svete pričesti! No, postojala je suglasnost o činjenici da zahtjev bolesnika za popudbinom nije mogao biti iznad dužnosti čuvanja razboritosti u odnosu prema Presvetomu.
      Znači li to da su u smrtnome času ti ljudi ostavljeni bez sakramentalne milosti? Nipošto. Bili su ispovijeđeni i dano im je posljednje (bolesničko) pomazanje, ali ne i popudbina.
      Biskup Tosi također je odredio da se slavlje svete mise previše ne oduži; da se prostor crkava prozrači i da se uporabe sredstva koja predlaže medicinska skrb za pročišćavanje zraka. Bile su zabranjeni drugi obredi i službe, velike procesije koje biskup nije odobrio, osobito ako se radi o manjim crkvama. Nadalje, biskup je ublažio odredbe o postu, koje su u ono vrijeme bile stroge, određujući da se vjernici klone posebnih trapljenja omogućujući blagovanje mesa, što je bilo uvelike smanjeno. Te su odredbe bile na tragu onoga što je činila i Sveta Stolica dajući dispenze (oslobađajući) od odredaba o postu u onim biskupijama koje su bile zahvaćene epidemijom ili gdje su ljudi bili slaba zdravlja.
      Putem koji je zacrtao biskup Tosi (nipošto tada jedini u Europi) išao je i njegov nasljednik, biskup Pavije, danas sluga Božji Angelo Ramazzotti (u tijeku je proces za proglašenje blaženim pa je i to određeni pokazatelj njegove vjere i života), pri drugome valu kolere. Pričest se i dalje nije dijelila oboljelima od kolere; mise nisu bile dokinute, ali se pazilo da u crkvama ne bude zagušljivo, zbog pretrpanosti mnoštva; izvanredna okupljanja i pobožnosti bile su dokinute; pazilo se na ishranu.
      Biskup je upozoravao da kršćanska razboritost savjetuje primijeniti one mjere čistoće i higijene koje propisuje i mjerodavna vlast.
      U svim tim poteškoćama i kušnjama nije zabilježena neka pobuna, prosvjedi ili negodovanje. To ne znači da nije bilo i protivnih mišljenja, ali su vjernici razumjeli da se te odluke donose radi dobra, a ne radi hira; iz vjere, a ne iz nevjere ili popuštanja mondenosti.
      Zaključak nam je poznat
      Nešto što u prvi mah izgleda kao vrhunska pobožnost, čistoća vjere, junačka krjepost, može u sebi nositi pokazatelje neznanja, klice bolesti nevjere ili krivovjerja, fanatizma ili besmislenoga iskušavanja Gospodina.
      Svaka stvarnost, pa tako i bolest, dana nam je da bismo s Gospodinom snažnije živjeli ljubav, sigurni da Bog „u svemu surađuje na dobro s onima koji ga ljube“ (Rim 8, 28). Život sa svim svojim kušnjama dan nam je da bi se proslavio Bog i očitovala ljubav – po nama, a Krist je došao da bismo imali život u izobilju; došao je trpjeti, sebe je ograničio, radi bezgraničnosti ljubavi. U tome nam je duhu živjeti s pouzdanjem i vjerom.
    • By АлександраВ
      Pijaca u kineskom gradu Vuhanu je bila poznata po zabranjenoj trgovini divljim životinjama, koje su se prodavale kao hrana ili kao lek, sve dok čitava pokrajina nije bila stavljena pod karantin.
      Kina je najveći potrošač životinjskih proizvoda, i legalnih i ilegalnih.
      Kina tradicionalno koristi proizvode od divljih životinja. Neke životinje se jedu zbog njihovog ukusa kao poslastice, dok se druge konzumiraju kao narodni lek.
      Restorani u nekoliko kineskih regiona poznati su po tome da služe jela kao što su supa od slepih miševa (sa čitavim slepim mišem u njoj), supa od tigrovih testisa ili delovi tela cibetke.
      Pržena kobra, kuvana medveđa šapa, vino pravljeno uz pomoć tigrovih kostiju takođe se nalaze na jelovniku luksuznih restorana.
      Pijace sa divljim životinjama u siromašnijim oblastima nude pacove, mačke, pse, zmije i mnoge vrste ptica, uključujući i one koje su ozbiljno ugrožene.

Zbog trgovine divljom faunom u Kini, neke vrste ptica su na ivici izumiranja
      „Ideja 'jeveija' (bukvalan prevod sa kineskog je 'divlji ukusi') odomaćena je širom Kine, i kulturološki označava mešavinu avanture, smelosti, radoznalosti, kao i privilegije", rekao je istraživač jedne velike međunarodne agencije koja je sprovela više istraga o trgovini divljim životinjama u Kini.
      Proizvodi od divljih životinja koriste se u mnogim kineskim narodnim lekovima prvenstveno iz uverenja da imaju takva svojstva da mogu da izleče razne bolesti, kao što su artritis i giht.
      Potražnja za ljuskavcima zbog takvih lekova skoro je istrebila ovu životinju iz Kine.
      Upotreba nosorogovog roga za narodne kineske lekove još je jedan primer kako je ova praksa pretvorila ovu životinju u ugroženu vrstu.
      Sve se ovo dešava dok se procenjuje da više od 70% novih infekcija kod ljudi potiče od životinja, naročito divljih.
      Aktuelna epidemija je ponovo ukazala na trgovinu divljim životinjama u Kini, koja se već našla na meti kritika zato što su dovele veliki broj vrsta na ivicu istrebljenja.
      Posle izbijanja ove poslednje epidemije, kineske vlasti su stavile privremenu zabranu na trgovinu divljim životinjama u pokušaju da zaustave širenje virusa.
      Ali mnogi koriste ovu priliku i zahtevaju trajnu zabranu.

Može li ova epidemija da se pokaže kao prekretnica u svetskim naporima da se okonča ilegalna trgovina divljim životinjama a ujedno i zaštiti javno zdravlje?
      Eksperti kažu da je to ogroman izazov, ali da se možda ipak ne radi o nemogućoj misiji.
      Smatra se da su virusi koji izazivaju SARS i MERS potekli od slepih miševa, ali su na ljude skočili preko cibetki i kamila (prema SZO).
      „Dolazimo u kontakt sa vrstama divljih životinja i njihovim staništima sa kojima nismo nikad ranije", kaže za BBC doktor Ben Embarek iz Odeljenja za ishranu i bezbednost hrane pri SZO.
      „Stoga imamo veliki broj novih bolesti povezanih sa novim kontaktima između ljudi i prethodno nepoznatih virusa, bakterija i parazita."
      Skorašnja analiza je pokazala da se više od 5.500 vrsta sisara, ptica, reptila i vodozemaca kupuje i prodaje na svetskom tržištu, legalno ili ilegalno.
      Procenjuje se da ilegalna trgovina divljim životinjama iznosi oko 20 milijardi dolara i smatra se da je to četvrta najveća ilegalna trgovina, posle krijumčarenja droga, ljudi i falsifikovanja.
      „Ova zdravstvena kriza mora da posluži kao poziv na buđenje", saopštila je Svetska fondacije za prirodu, „radi potrebe okončanja neodržive upotrebe ugroženih životinja, kao i egzotičnih ljubimaca, za ishranu i njihovo pretpostavljeno medicinsko svojstvo."
      Kineska vlada je, međutim, jasno stavila do znanja da će zabrana biti samo privremena.
      „Odgoj, transport ili prodaja svih divljih životinjskih vrsta zabranjeni su od datuma ovog saopštenja sve dok se stanje nacionalne epidemije ne okonča", rečeno je u direktivi koju su zajednički izdale tri vladine agencije.
      Peking je izdao sličnu zabranu još tokom epidemije SARS-a 2002. godine.
      Ipak, mnoge organizacije tvrde da su, nekoliko meseci posle zabrane, vlasti postale popustljivije i da je tržište divljih životinja u Kini ponovo zaživelo.
      U septembru ove godine Peking će biti domaćin velikog globalnog sastanka o prirodnim i biološkim resursima, Konvencije o biološkom diverzitetu.
      Prema izveštaju objavljenom prošle godine, od istrebljenja je ugroženo milion vrsta — više nego ikad pre u ljudskoj istoriji.
      Posle izbijanja epidemije ovog virusa, dnevne novine pod kineskom državnom kontrolom negirale su postojanje nekontrolisanog tržišta divljih životinja u zemlji.

„Vidimo ovo kao priliku za trajni korak ka okončanju držanja i korišćenja divljih životinja, ne samo radi ishrane već i u svrhu narodne medicine", izjavila je Debi Benks iz londonske Agencije za istraživanje životne sredine, koja je izvršila brojna istraživanja divljih životinja u Kini.
      Eksperti kažu da je epidemija ptičjeg gripa pomogla u očuvanju mnogih vrsta ptica u divljini.
      Oni ističu i uspeh zabrane koju je Kina uvela na uvoz slonovače - posle mnogo godina međunarodnog pritiska da se spasu slonovi od istrebljenja.
      Međutim, naglašavaju i da zabrana i regulacija proizvoda od divljih životinja moraju da budu globalni - ne samo u Kini.
      „Ali kao najveće tržište proizvoda od divljih životinja, Kina svakako može da povede u toj inicijativi", kažu oni.
      Kako bi epidemija korona virusa mogla da bude blagoslov za divlje životinje
      WWW.BBC.COM Ako privremena zabrana trgovine divljim životinjama u Kini postane stalna, ugrožene vrste bi možda bile zaštićenije, a doprinelo bi...  
    • By Поуке.орг инфо
      “Kao građanin i vjernik, kao brat i Alekse i Antona, kada branim, ne branim samo džamije, već branim ugrožene, branim principe, branim pravdu, branim i hramove, i katredale, i džamije, branim slogu, zajedništvo i pomirenje, branim brata, jer smo vam davno poručili: napadnite jednog, napali ste sve, udarite na Danila, udarili ste na mene, jer mi znamo samo za jedno i tako će biti dok hodamo ovom zemljom – brat za brata, a ne brat protiv brata”, istakao je Ćeman
      Da Demokratska Crna Gora baštini ideale sloge, zajedništva, međusobnog poštovanja i uvažavanja, nedvosmisleno je potvrdila izjava poslanika te partije, muslimana iz Bijelog Polja, Dženana Kolića, koji se oštro usprotivio otimanju imovine od vjerskih zajednica.
      Kolić je pozvao aktuelnu vlast da povuče Predlog zakona o slobodi vjeroispovijesti, kazavši da je to Zakon koji unosi razdor i izaziva međubratsku mržnju.
      Bečić i Ćeman(Foto: Demokrate) U video izjavi, u kojoj je Kolić poslao poruke ljubavi i mira, a koje su probudile pozitivne emocije kod ljudi svih vjera i nacija, ne samo u Crnoj Gori, već i u cijelom regionu, oglasio se još jedan političar islamske vjeroispovijesti.
          Naime, ljekar iz Petnjice i potpredsjednik Demokrata, dr Albin Ćeman, u vezi sa Predlogom zakona o slobodi vjerosipovijesti, kojim aktuelna vlast u Crnoj Gori pokušava oteti vjerske objekte, obratio se svojoj braći – muslimanima, katolicima i pravoslavcima. 
      Ćeman(Foto: Demokrate) “Poučeni nemilim istorijskim događajima i dubokim podjelama, naučili smo da na ovim prostorima gradimo mostove prijateljstva, bratske ljubavi i solidarnosti. Međusobno smo se uvijek pomagali, slagali i jedni drugima bili najčvršći oslonac, zbog nas, naših predaka i naših potomaka. Moj Bajram i vaš Božić, moj merhamet i vaše čojstvo, moja džamija i vaša crkva i katedrala, moj Muhamed, a vaš Sveti Vasilije i Sveti Tripun, za mene i moju porodicu su bile i ostale svetinje koje su nas na ovim i svim drugim prostorima sabrale, neraskidivo i trajno vezale”, kazao je on.
      Ćeman(Foto: Demokratska Crna Gora) Ćeman je istakao da on, Bošnjak iz Petnjice, ljekar i potpredsjednik Demokrata, neće glavu okretati, neće se praviti nijem i neće ćutati samo zato što je napadnut Hram Svetog Vladimira u Baru i Katedrala Svetog Tripuna u Kotoru, a ne njegova džamija u Petnjici. “Neću da ćutim, neću da se pravim da ništa ne vidim i ne čujem, neću da sjedim mirno i pognute glave, dok me svađaju sa mojim najboljim drugom, sa mojim komšijom, sa mojim kolegama, sa mojom braćom i prijateljima, sa mojim muslimanima, katolicima i pravoslavcima. Neću da ćutim i nijemo posmatram dok od naroda otimaju džamije i pretvaraju ih u velelepne privatne vile, hramove u hipermarkete, a katedrale u slastičare i restorane”, naveo je Ćeman.
      Ćeman(Foto: Demokrate) On je dodao da kao ljekar i humanista nikada nije dijelio ljude na vjere i nacije, te da kada liječi ne pita kako se neko zove, već kako mu može pomoći, a kao političar kada se bori protiv kriminalaca, ne gleda koje su vjere, već ih pobjeđuje zato što su kriminalci. “Kao građanin i vjernik, kao brat i Alekse i Antona, kada branim, ne branim samo džamije, već branim ugrožene, branim principe, branim pravdu, branim i hramove, i katredale, i džamije, branim slogu, zajedništvo i pomirenje, branim brata, jer smo vam davno poručili: napadnite jednog, napali ste sve, udarite na Danila, udarili ste na mene, jer mi znamo samo za jedno i tako će biti dok hodamo ovom zemljom – brat za brata, a ne brat protiv brata”, istakao je Ćeman.
      Ćeman(Foto: Demokrate) ĆEMAN: POKAZAĆEMO VAM ŠTA ZNAČI ZAJEDNIŠTVO SVIH VJERA I NACIJA
      “Dođite, ako smijete, da nam otmete džamiju iz 16. vijeka u Petnjici, pa ćete osjetiti snagu svih vjera i nacija, snagu svih ljudi i svih porodica. Pokazaćemo vam šta znači zajedništvo, sloga i bratska ljubav. Branićemo je zajedno i ja i moj kolega Novica iz Berana i Štjefan iz Tuzi”, kazao je Ćeman.
      Bečić i Ćeman(Foto: Demokrate) Ćeman je pozvao DPS da pokuša da otme Hram Svetog Jovana Vladimira u Baru, i istakao da će, u tom slučaju, svojim očima vidjeti kako pošteni i časni ljudi svih vjera i nacija iz svih krajeva i svih džamija i katedrala, brane vjerske objekte svojih komšija i prijatelja. “Usudite se da otmete katedralu Svetog Tripuna u Kotoru, pa ćete pobjeći pred snagom sloge i zajedništva Alekse, Albina, Štjefana, Dženana, Vilsona, Marije, Zdenke, kojima je dosta vašeg štetnog višedecenijskog, identitetskog i pećinskog inžinjeringa. Kada je ugrožena Zdenkina i Štjefanova svetinja, braniću je, jer će i oni braniti moju. Zato ne damo naše svetinje, jer ljubav koju nosimo sa svojih ognjišta, jača od vaše mržnje, vaših hotela, banaka i restorana. A plamen naših ognjišta svih vjera i svih nacija nikada nećete i ne možete ugasiti”, zaključio je potpredsjednik Demokrata, dr Albin Ćeman.
      Video koji šeruju svi: dr Albin Ćeman: Ako udarite na Ostrog izaći ćemo iz svih džamija i stati u odbranu
      WWW.VIJESTI.ME “Kao građanin i vjernik, kao brat i Alekse i Antona, kada branim, ne branim samo džamije, već branim ugrožene, branim principe, branim pravdu, branim i hramove, i katredale, i džamije, branim...  
    • By kopitar
      ALARMANTNO, POČELO UBIJANJE? Ubijen Mišakov gost koji je govorio o masovnoj manipulaciji čovječanstva!
      WWW.NOVI-SVJETSKI-POREDAK.COM Padaju glave zbog istine? Otvoreno govorio o eliti koja vlada i...  

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.