Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
HOA+

Интервју владике Максима "Данас"

Оцени ову тему

Recommended Posts

Након дужег мука, владика Максим је поново дао интервју, очито му је тиховање тешко пало.

Интервју је промотивног карактера, али Макси не би био он да може да ћути, него мора мало да подбоде, просто да би се коло сукоба наставило.

Прво, и најупечатљивије је да је дао интервју за "Данас" отворено антицрквен медиј. Занимљиво је да је заобишао своја два сајта "Теологија нет" и епархијски.

Друго, права посластица пргавости, и поред Саборске одлуке да не подржи Турску Патријаршију у њеним аспирацијама, Максим гура и даље свој став и цитира Стојана Гошевића, "да Цариграда нема, требало би га измислити" - цитат од пре 40 година, када је и свет и Црква била сасвим другачија.

Треће, опет Максимова ненамерна грешка под редним бројем 569., иако тврди да у његовим текстовима никад нема никакве грешке, " мисли да је исправно волети древне Патријаршије и новије Аутокефалне Цркве и сарађивати са сваком од њих"  Не прецизира, а новинар га не пита јер је вероватно сам себи писао питања, да ли под новијим Црквама, које би да воли и са којима би да сарађује, сматра и ону најновију Епифанијевско Кијевску? Одговор сви знамо! 

Четврто, додворава се НАТО-у, као он је НАТО владика... блоковска подела, Флоровски итд. НАТО је озбиљна институција и сигурно тамо нема места, за малог збуњеног дечака, који ето свако мало нешто погреши, погрешно се изрази, погрешно га схвате, новинари му подвале итд, иако генерално у стотинама страница својих дела, све је кристално јасно. Хау јес ноу.

Макс.pdf

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Морао сам! не односи се на личност вл. Максима и свака сличност је случајна aлк у случају негативних ефеката посаветујте се са лекарем или фармацеутом:) 

MadMazAus.jpg.jpeg

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Мало шлихтања патријарху. Лепо, лепо.

Таман кад се помислило да патријарх у СПЦ уопште није битан испаде пребитан.

Screenshot_1.jpg

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Читао сам интервју. Почео сам читати са зебњом и одбојношћу због претходних заврзлама, а и тенденциозног наслова који је Данас накачио...интервју је по мени добар, иако се не слажем са неким стварима. Владика је интелигентан човек, и бриљантно зна да релативизује ствари...не бих анализирао детаље, углавном ово је (осим онога о ПБФ-у где помиње преседане у историји, овој и оној, што је хипербола на квадрат) прилично умерено. Увелико прича исту причу, али је поириљиво...нисте у праву али свако има своје мишљење и идемо даље. наравно, да је оправдао сваки свој поступак...можемо то тумачити као сујету или шта већ, али му је тешко пало види се. Тако да мислим да има и тај фактор, поред других, да жели да да неки лајт епилогу ове приче.

Мораћу још једном оно око учења погрепног и сабора...нисам разумео из текста да ли ће се то питање покретати поново. Мислим да је боље за све, па и за владику наравно - јер Сабор ће ићи за одлукама Синода - да се ту стави тачка. Углавном, сматрам интерву помирљивим.

Оно што ми се уопште не свиђа код владике Максима је нека "мегаломанија", грижење превеликих залогаја. Мигрантско питање уопште везе нема са мисијом Српске Цркве. Дотакао се свих пријашњих тема, и свакој дао оправдање за пређашња деловања, а све то онда заједно усмерио на неку васељенскост. Он делује из перспектив помесне Цркве, али увек отвара та велика питања...и то је, да је и најбоља намера, преабициозно. Као да СПЦ "сном мртвијем спава" и никога нема до њега да је разбуди. Не улазим зашто тако ради, алине свиђа ми се то. Почиње се увек од свога прага, а покретати питања која само утопијски, уз целокуну сагласност свих Црква могу да се реше за пола века, мислим да је бесмислено...и то где, у једном Данас-у.

Оно што ми је драго је то, да ми се чини, да је интервју баш осенчен помирљивим тоном...у односу на доста бучан епилог свега.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 45 минута, Жељко рече

Таман кад се помислило да патријарх у СПЦ уопште није битан испаде пребитан.

Кад видимо владику Максима и оца Зорана да служе заједно, те кад неко некоме од њих двојице буде рецензент или референца за неки рад/књигу - е, тад тек можемо да одахнемо ми обични смртници.

Или оно: Епархија т-и-та, епископ др Макисм (Васиљевић), архијерејски намесник протојереј-ставрофор др Зоран Ђуровић. Тада их обојицу умолити(!) да преузму катедру за Патрологију на ПБФ-у и да оснују патролошки институт који ће бити додатно суфинасиран од сртане Владе Србије.

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 сат, Ćiriličar рече

Оно што ми се уопште не свиђа код владике Максима је нека "мегаломанија", грижење превеликих залогаја. Мигрантско питање уопште везе нема са мисијом Српске Цркве. Дотакао се свих пријашњих тема, и свакој дао оправдање за пређашња деловања, а све то онда заједно усмерио на неку васељенскост. Он делује из перспектив помесне Цркве, али увек отвара та велика питања...и то је, да је и најбоља намера, преабициозно. Као да СПЦ "сном мртвијем спава" и никога нема до њега да је разбуди. Не улазим зашто тако ради, алине свиђа ми се то. Почиње се увек од свога прага, а покретати питања која само утопијски, уз целокуну сагласност свих Црква могу да се реше за пола века, мислим да је бесмислено...и то где, у једном Данас-у.

Искрено ја сам од тих владика ерцеговачких очекивао унутрашњу мисију СПЦ. Барем су се тако дојмили на почетку. Имао сам поверења и у Тасу по том питању. Али се Таса '90. расплинуо у политичким водама, прво везујући се за Вука манитога па потом одвезујући се од њега и критикујући све одреда. Ок, није било критика во времја жутих, то заиста нисам видео, вероватно су им били онако никакви по вољи.

Ово за мигранте, зна се, то је Сорошевска прича и прича дип стејта, клитониста. Чиме заправо Максим показује којој политичкој опцији у Америци је наклоњен, мада ситну књигу везе госн Трампу да се Срби не досете да су Власи.

Ово око Украјине, просто нема решења сем да Вратоломије призна да је погрешио. Како Максим замишља да ће у скорије време доћи до позитивног решења на радост свих православних хришћана заиста не знам. Можда има неку дојаву из дип стејта.

То око ПБФ се може окарактерисати као сујета. Наставак приче око Дарвинизма, није ништа друго до шлихтање либерашким круговима за које је већ давно преминули дарвинизам нека врста догмата њихове либерашке религије. Заправо је Максим више на том пољу синкретиста него помињањем далекоистичњачких мудролија.

Што се тиче помирљивог става, тако је звучао и на пролеће 2019. па видесмо циркуса потом.

Искрено се надам да ће се ови проблеми у СПЦ превазићи, да ће свако узети да буде максимално одговоран за своје поступке и писанија, и да ће пролећни Сабор протећи у најбољем реду и миру уместо да дође до непотребних раскољавања.

Увлачење НАТО-у би имало смисла када би се могло утицати да та организација(коју приде Трамп ни мало не цени) утиче на режим у ЦГ да спусти лопту око овог јакобинског закона о отимању верске слободе СПЦ.

Дакле, на жалост не верујем да ће +Максим спустити лопту. Поготово је то јасно из приче о црквеној послушности као о нечему што је погрешно и идеологизовано у последње време. Код +Максима се примети та осцилација у ставовима и наступима. Повремено делује као да ће попустити и повиновати се одлукама Синода и патријарха, па онда делује као да ће направити неку дарвинистичку православну секту. Те осцилације су заправо одраз несигурности у сопствене ставове и могућности. Свестан је и сам да не може против одлука патријарха, док опет не може да се помири са тим одлукама, не толико због устројства СПЦ у Америци, колико због повређене сујете. Управо тај сукоб између жеља и могућности резултира овим наизглед сервилиним односом према Синодалцима и патријарху, мада се иза сваке речи крије заједљивост и повређеност.

У суштини +Максим се показао као слаб човек, недоречен, повређен, сервилан, сујетан, но чак и такав је бољи од оног дела епископа који увек ћуте и гледају да се ствари заврше па да тад одлуче на чију ће страну стати. Јер ма колико да се не слажем са +Максимом, морам му признати да је имао макар толико храбрости да покуша, мада неспретно, да истера мак на конац. Иначе, са једним делом његових ставова се слажем од почетка али му управо замерам ту непослушност, као и бившем владики Артемију. За Артемија сам 80% ствари могао потписати да се слажем, ономад када су га черечили, али то за непослушност нисам могао а то је било пресудно.

 

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Не мислим да је овај интервју почетак помирења, напротив наговештај нове буре. Сабор су заказали на летовалишту кад су цене прескупе, и авио карте и хотели, а делегати сами себи треба да плаћају трошкове. Још им они наплаћују неки ручак тамо и учешће. Сабор су требали заказати у Чикагу где је већина делегата. Сабор је намерно заказан у последњем дану и последњем тренутку пред рок који им је Синод дао, тако да ће ту да буде прави парти.

И ја се слажем са неким Максимовим ставовима, изреченим, али како сам имао прилике да сарађујем и са њим и са Иринејем, моје искуство је да је Иринеј попустљивији, иако је и он као слон у стакларској радњи, макар саслуша, и ако му се не свиђа прави се да није чуо, трља очи, и видећемо, можда итд

Максим је од Атанасија покупио "ја па ја и само ја" сви остали су глупи немају појма итд, и то га чини тешким за сарадњу. Он је емотивнији и блажи него Иринеј, али само ако си у групици и дуваш у исту тикву, а ако си изван онда је управник концентрационог логора. Иринеј је за њега Мајка Тереза.

Његове мисли јесу конфузне и језик тежак, али његова недореченост није случајна, него Фанариотска. Као што се са нама играју сада и праве блесави да не знају да ли славимо 800 година аутокефалије или хиротоније светог Саве, па да ли нам је аутокефалија у авнојевској Србији 1879 или није, тако су и Русима након 300 година рекли, да ми смо вама дали право да рукополажете и бирате Кијевског Митрополита, али не и територију, што формално јесте тачно, али је само по себи дебилно.

Тако су и Максимове идеје намерно скројене, да за 300 дана буду, па да ја сам тад то тако рекао, а ви нисте видели јер сте глупи.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Дај Боже да се среде ова искушења у Цркви...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Пре сат времена, Ćiriličar рече

 

Наиван си,само се прегрупише у моменту када је слабији , као у рату 1991. преговри мирвни споразум,опет удар.

пре 12 минута, Жељко рече

 

 

Био си наиван,више ниси 

пре 3 минута, HOA+ рече

 

Мислим да никада ниси био наиван

пре 1 минут, Поуке.орг инфо рече

Дај Боже да се среде ова искушења у Цркви...

Сви би то волели ,али сам убеђен да наше жеље нису реалне.Треба се држати реалности.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 сат, Ćiriličar рече

Тако да мислим да има и тај фактор, поред других, да жели да да неки лајт епилогу ове приче.

Daj Boze da je tako, kao vrlo inteligentan i pronicljiv covek , nadam se da je dovoljno dobro prosudio, da je najbolje da bude nesto kao nereseno 0122_tuk u celoj ovoj prici i da zaista zeli da bude neko smiravanje situacion,..... videcemoJust_Cuz_19 , mozda ce vec ovaj Sabor u onu daleku ameriku da pokaze kako ide sve to ....

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Видим да наши коментатори исказују благи оптимизам гледе одјека  максимовских спорења на пролећном Сабору. У томе им се придружујем, уз напомену да многи други актуелни догађаји могу да дођу у први план дневног реда.

Оно што мене више забрињава јесте утицај спољашњих фактора на наш епископат. Јасне су две линије раздеобе:

1) проруска (заокружио је епископ Бачки у интервју Печату) и профанарска ( сада је легитимизовао +Максим у Данасу) и 

2) провучићевска и опозициона.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 42 минута, александар живаљев рече

Видим да наши коментатори исказују благи оптимизам гледе одјека  максимовских спорења на пролећном Сабору. У томе им се придружујем, уз напомену да многи други актуелни догађаји могу да дођу у први план дневног реда.

Оно што мене више забрињава јесте утицај спољашњих фактора на наш епископат. Јасне су две линије раздеобе:

1) проруска (заокружио је епископ Бачки у интервју Печату) и профанарска ( сада је легитимизовао +Максим у Данасу) и 

2) провучићевска и опозициона.

Мислим да Бачки нема проруску, чак је то два пута нагласио. Он тј СПЦ инсистира на поштовању Предања и вековне праксе. Руси се нису изјаснили по том питању. Мислим да њима раскол и одговара јер ће сад да направе паралелну јурисдикцију по целом свету. На крају ће бити као Ватикан, Кирил и универзална црква. Нисам видео да су Руси рекли позивано се на Предање и обичаје. Њима Предање не одговара, они Вартоломеју одавно не признају титулу васељенски, и никакве привилегије да има.

Бачки је међу реткима који би да се ствари врате у пређашње стање, а то је врло нереално. Бачки признаје првенство Цариграда (Руси не), али мисли да то првенство нема власти и посебно нема првенства без других како тумаче Фанариоти.

Мислим да ће на крају морати да буде решење постојање паралелних јурисдикција свуда по свету јер то одговара свима, а каноне и предање мачку о реп.

Максим са друге стране мисли да је Фанар фантастичан и да га нема треба га измислити, оваквог какав је данас. Он види и признаје примат, који Бачки не види и не признаје.

Ми у СПЦ немамо никог ко има проруску позицију.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Копирам овде једно питање/одговор из Данас-а, поводом овога што је @александар живаљев написао:

 

----------------------

*U javnosti su u opticaju razne podele među srpskim vladikama kad je reč o liturgijskim i drugim bogoslovskim pitanjima, o ekumenizmu, politici, „modernizmu“, odnosu prema Fanaru.., Odskora pojavio se i termin „NATO vladike“. Postoji li takva pojava u SPC i šta mislite o tome?

– Ne bih rekao da se radi o podelama nego o razlikama u naglasku, a te razlike su oduvek postojale i, štaviše, uvek su dobrodošle. Termin „NATO vladike“ potiče iz iste one „kuhinje“ koja je svojevremeno lansirala kovanice poput „bosanskog“ ili „crnogorskog klana“. Za mene su to recidivi blokovskih podela iz Hladnog rata iz koga, očigledno, deo naše javnosti još uvek nije izašao. Te floskule, sačinjene za dnevnopolitičku upotrebu, nemaju apsolutno nikakve veze sa crkvenom realnošću i ne treba ih koristiti. Dakle, ne postoji pojava „NATO vladika“, nego je na delu pojava etiketiranja drugog i drugačijeg. Bojim se da od oca Georgija Florovskog, najvećeg teologa 20. veka, nismo naučili važnu lekciju. Naime, ideju pojedinih slovenofila da je Istok samodovoljan i autarkičan pa nema potrebe za Zapadom on je nazivao „istorijskim mitom, jednim grešnim i opasnim mitom“, koji su, nažalost, usvojili mnogi pravoslavni danas. Ova ustaljena iluzija o samodovoljnosti, pisao je, treba da bude raspršena. Mislim da je vreme da se prestane s tim da bismo kao Crkva mogli da se posvetimo životnim problemima mladih, da se osvrnemo na posledice biomedicinske tehnologije, da nešto učinimo, umesto što pričamo na temu krize porodice, napuštene dece, socijalne nepravde, blaćenja i klevetanja kao nove norme međuljudskih odnosa, da stanemo u odbranu progonjenih hrišćana i migranata, saosećajući i sa patnjama pristalica drugih verskih tradicija… Statistike na lokalnom, evropskom i svetskom nivou pokazuju ubrzan porast broja obolelih od depresije kao vodećeg mentalnog poremećaja. Potencijali veronauke su minimalno iskorišćeni a katihizacija odraslih uopšte ne postoji. Da dodam i to da se u našoj javnosti preteralo sa prozivanjem mučeničke Crkve Konstantinopolja i povezivanjem iste isključivo sa geopolitikom. Vreme je da se o bilo kojoj pomesnoj Crkvi prestane govoriti u publicističkom maniru, kojim se, u stvari, potcenjuje ozbiljnost duhovne i istorijske veličine kako naše Crkve tako i ostalih autokefalnih Crkava. Samo tako ćemo doprineti obnovi jedinstva i otpočeti, na primer, pripreme za proslavu sledećeg velikog hrišćanskog jubileja: 1.700 godina od Prvog Vaseljenskog sabora u Nikeji 325. godine.

-------------------

Владика је овде направио један релативизујући "слалом", око многих превеликих тема. Овде је "набаца" тако огромне теме, да би хиљаде доктората могло радити, али не верујем да је то омашка изузетно интелигентног човека. Не желим овде да "анатомишем", нити сам параноичан, али ово су јако чудне ствари. Најчудније је изнова и изнова владикино искакање из могућности и оквира једне помесне Цркве у којој он Служи. Он непрестано проблематику шири на глобалан ниво. Издвојићу овде један огроман проблем, које је владика у својој листи проблема наве као да је то кров који прокишњава на сеоској цркви - мигранте. Овде то изгледа узгредно, али он је имао подугачак текст и са теолошке стране обрадио ово, непрестано гговорећи како неко (ко?) не саосећа и некоректно се понаша према мигрантима.

Е сад, на кога он апелује не знам, али да не би тупили да видимо кава је уствари истина. Чак и ово доле што ћу копирати као одговор владицкином вапалу за милосрђем према јадним и "јадним" људима није истине. Јер ни овде доле се не каже да је од милион (званично, а колико је незванично) мигранат у Немачкој само, проценат жена и деце вероватно испод 20, ако не и 10%. Разумем ја те људе/момке, да желе боље, али бојати се да они не желе ни да се интегришу нити да раде.

Осим тога, Немачка увози људе који вапе да раде, са Балкана и других земаља, а већ има око 950 000 радноспособних који не(ће да) раде!

Ево (на страну силовања масовна и криминал):

"Упркос званично ниској стопи незапослености (3,5 одсто укупног броја радно способног становништва регистрованог у релевантним службама социјалног осигурања), у неким секторима немачке економије је немогуће закрпити све рупе.

Изгледало је да ће, након што је 2015. године Немачку као лавина прекрила понуда радне снаге (Немачка је прихватила тачно милион избеглица са Блиског истока), понуда знатно надмашити потражњу. То се није догодило.

Суштина је у томе шта ради ова група новопридошлих. Према мишљењу француског стручњака Жака Гилмана, само пет одсто тог „златног милиона“ је запослено, а остали се осећају сјајно, не замарајући се радом у корист друштва, већ од тог друштва са задовољством примају великодушне немачке субвенције".

RS.SPUTNIKNEWS.COM

Немачко руководство води интензивне разговоре о озбиљним променама у миграционој политици због убрзаног старења...

 

Како то, да је заиста високо интеигентном владики, добро обавештеном, промакло оно што свако зна. Оно што је у Европи пољуљало демографске токове; уплашило староседиоце (?) и довело до оснивања нових политичких партија и покрета који су национално свесни. Који нису расисти; који су плаћали и плаћају порез и са цвећем дочекивали избеглице...да ови им силовали децу. На кога владика мисли када критикује да се није милосрдно? Ко су главни кривци мигрантске кризе? Да ли се она решава тако да у верски стерилисану хрипћанску Европу дође милионе људи који се никада неће интегрисати у ту Европу, већ ће асимиловати староседиоце хришћане чије су храмови пусти.

Није ли у таквим условима у Европи прече говорити и радити на духовној обнови европских хришћана? Владикине речи звуче као директан атак на савест, али кога? И шта ти треба да раде...више од онога што су урадиле Немачка и Шведска? А као хвала добили потпун распад домаћег социјаног ситема. Криминал и силовања у Шведској су такви да се из виоских полцијских кругова говрило да се без грађанског рата проблеми не могу решити. Полицијски и социјални систем је у колапсу. Швеђани чекају у реду да би изнајмили стан од 4 до 10 и више година. То је стварност "немилосрђа", а 30% становништтва су пореклом странци. Шта треба још да ураде да би било милостиви...по владици?

Ово је само једно питање које је онако "узгред" покренуто...а сад да ту убацујемо Флоровског и Словенство, те веземо контекст?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 5 минута, Ćiriličar рече

Da dodam i to da se u našoj javnosti preteralo sa prozivanjem mučeničke Crkve Konstantinopolja i povezivanjem iste isključivo sa geopolitikom.

Ова реченица из интервјуа ми је промакла.

Ми смо претерали са прозивањем мученичке Цркве за геополитику....

Ту се само показује који је Максим тиранин и цензор. Евидентна ствар, који и врапци на грани знају, коју ни сами Грци не крију... по њему је претерана. Е сад да он има неку власт, као што фала Богу нема, видели бисмо како бисмо се провели од овог младог и напредног проповедника слободе и противника послушања. Ко га зна, зна о чему говорим.

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 43 минута, HOA+ рече

Ми у СПЦ немамо никог ко има проруску позицију.

Ово је тачно.

Проруска позиција би значила гурање приче о Трећем Риму и остало што прати руску доминацију у православљу, а тога у СПЦ нема међу високим клиром и теолозима ни у траговима.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од александар живаљев,
      Podrška srpskim vladikama u Americi
      Uoči vanrednog sabora SPC u Severnoj, Srednjoj i Južnoj Americi, koji je na zahtev Svetog arhijejskog sinoda sazvan za 29. februar, grupa viđenih Srba iz SAD uputila je pismo patrijarhu srpskom Irineju, u kome ukazuju da srpske vladike u Americi nisu crkveni „separatisti, nego „žrtve klevete“.
      Piše: J. T.21. februara 2020.       Foto: FoNet/ Zoran Mrđa „Svako ko tvrdi Svetom sinodu da vladika Longin, vladika Maksim ili vladika Irinej žele odvojiti naše eparhije od SPC ili nema saznanja i pogrešno je informisan, ili zlonamerno laže. Zaista, čini se da ove dezinformacije stvara i širi jedna manja grupa klevetnika, dok ogromna većina naših vernika u parohijama širom Amerike podržava naše vladike.
      Molimo vas da ne uzimate u obzir slabo informisane pozive nekolicine klevetnika kako ne bi ste remetili mir i harmoniju ogromne većine“, navodi se u pismu koje su između ostalih potpisali, sportista
      Vlade Divac, bankar Miroslav Majkl Đorđević, Nenad Đorđević, Džon Đ. Martić, LJubiša Miličić, Nikola J. Protić, Stiv Radaković, Lazar Supić, Branko Tupanjac, Jasmina Vujić.., gotovo svi sa odlikovanjima i priznajima SPC.
      Danasu je nezvanično potvrđeno u crkvenom vrhu da bi vanrednom saboru u crkvi svetog Đorđa u Klijrvoteru poslednjeg dana februara trebalo da prisustvuju u ime Sinoda patrijarh Irinej iepiskop šumadijski Jovan (Mladenović), kao i mitropolit zagrebačko-ljubljanski Porfirije (Perić). Pojedini crkveni izvori spekulišu o mogućem „disciplinovanju“ srpskih vladika u SAD zbog navodne izmene Ustava SPC. Srpske vladike u Americi objašanjavaju da je sa „američkog sabora“ prošlog leta preko Sinoda za Sabor SPC upućen predlog izmena Ustava koje nalažu uslovi delovanja Crkve u SAD.
       
      Извор:  Podrška srpskim vladikama u Americi
      WWW.DANAS.RS Uoči vanrednog sabora SPC u Severnoj, Srednjoj i Južnoj Americi, koji je na zahtev Svetog arhijejskog sinoda sazvan za 29. februar, grupa viđenih Srba iz SAD uputila je pismo...
    • Од Поуке.орг инфо,
      У суботу, 15. фебруара 2020. године, на дан када Света Црква прославља празник Сретења Господњег, Његово Преосвештенство Епископ крушевачки Господин Давид служио је свету Литургију у Саборној цркви светог Ђорђа у Крушевцу, а уз саслужење свештенства ове свете цркве и молитвено учешће верног народа града Крушевца.  
      Послушајте беседу ОВДЕ
    • Од Логос,
      Са званичне интернет странице Телевизије Храм доносимо интервју са Његовим Високопреосвештенством Архиепископом цетињским и Митрополитом црногорско-приморским г. Амфилохијем (Радовићам).   
    • Од Логос,
      Предавање Његовог Преосвештенства умировљеног Епископа Атанасија (Јевтића) "Духовни допринос светог Владике Николаја и преподобног Јустина ћелијског", одржано на Симпосиону о женском монаштву одржаном у Манастиру Жичи 2011. године.     Извор: Манастир Жича
    • Од александар живаљев,
      VLADIKA ATANASIJE POZIVA NA MIR "Verujem da će narod odbraniti svoje svetinje"
      WWW.BLIC.RS Broj ljudi u litijama je zadivljujuć i to je iznenađenje i za mitropolita koji je do srži i Crnogorac i Srbin. Nadam se da će taj divan narod pobediti, osetio se ugroženim jer diraju njihove svetinje.  
×
×
  • Креирај ново...