Jump to content
Изида

Изидина најновија прича

Оцени ову тему

Recommended Posts

Добила сам инспирацију и не могу да чекам Осми март. Тачно је да сам се ја као локал патриота и као жена увек дивила једној Ерцовки. Зато што је у прошлом веку као млад правник ставила главу у торбу и каријеру на коцку. Ја сам та, која студентарији пре више од деценије није дозвољавала да је зову Никол Кидман. Ја сам та, која је тада говорила с гнушањем да није фер што јој новине сликају целу фигуру с посебним осњвртом на ноге, а њеним колегама мушкарцима само главу. Ја сам та, која није дозвољавала колегама да професорке старе гарде називају мушкобањастима. Ја сам их звала хајдук женама. Зато што су се пробијале у науци када је женама у целом свету, па и на брдовитом Балкану било тешко. Ја сам та, која сматра Божијим благословом то што јој је прва жена кривичар у нашој земљи пружила руку и одвојила време за њу. Зато што је она та, за коју су колеге и представници народа утврдили да неће плакати и повраћати због кривичних дела против полних слобода и због насиља у породици. Али, мили моји, ја вам се сад не обраћам као она, којој су професионални политичари док јој је младост обећавала да ће променити свет, наденули има Анђелија, јер су сматрали да је Ангелина исувише нежно за мене. Ја вам се обраћам као она за чији псеудоним су прогонитељи хришћана прикачили синтагму верски фанатик. И као проста жена из народа, којој су лепо васпитани вршњаци наденули епитет филозофа, а они малициозни лудака. А заправо хоћу давам кажем да је на мој шашави ум нешто пало. Највећа, најважнија и наравно најсветија особа од кад се пише историја људског друштва није мушкарац већ ЖЕНА. Она је та, која је родила Бога. Она је та, која је женама пре више од два миленијума вратила достојанство, које је Ева пољуљала. Слажем се да треба болесну децу водити у Тумане и у Острог. Али исто тако мислим да се за њих морамо молити Богородици. Она је та, која нас као Мајка, која је гледала патње јединца, која нас је толико волео да је умро за нас, разуме. Оријана Фалачи је још у прошлом веку писала о томе да Исус није само Син Бога Оца, већ и Син Жене, која Га је родила. И знам да ће ме кукољ вербално линчовати. Али ће ме жито разумети. Не тангирам се. Са житом ћу провести вечност, а са кукољом само понеке делове овоземаљског битисања.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Хе, како жене воле да глуме жртве, то им представља посебан ужитак, али нека, лакше је ваљда кад се искукаш.

Може, евентуално, да се прокоментарише овај део о светости:

пре 2 часа, Изида рече

Највећа, најважнија и наравно најсветија особа од кад се пише историја људског друштва није мушкарац већ ЖЕНА. Она је та, која је родила Бога. Она је та, која је женама пре више од два миленијума вратила достојанство, које је Ева пољуљала.

Не, него је најсветији икада Мушкарац кога је она родила. Тиме не желим да величам улогу мушкараца у свету, јер мислим да смо створени једнаки, само у овом случају је то чињеница.

Ако хоћеш и да изузмеш Њега, зато што је и Бог, опет је питање светости међу ''обичним смртницима'' нешто што не може да се измери.

Зашто би Богородица била ''светија'' од Мојсија и пророка и апостола?

пре 3 часа, Изида рече

И знам да ће ме кукољ вербално линчовати. Али ће ме жито разумети. Не тангирам се. Са житом ћу провести вечност, а са кукољом само понеке делове овоземаљског битисања.

О, па наравно да смо кукољ сви који се не слажемо са вашим најсветијим женским мислима, али зато је жито ту да ћути, слуша и да вас разуме.

Него, добро, ту смо са вама привремено, док је простора и времена, па издржите још мало. Поууу1!!  

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 7 минута, Натан рече

Зашто би Богородица била ''светија'' од Мојсија и пророка и апостола?

Pitanje je, nadam se, postavljeno u afektu. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 3 часа, Изида рече

Добила сам инспирацију и не могу да чекам Осми март. Тачно је да сам се ја као локал патриота и као жена увек дивила једној Ерцовки. Зато што је у прошлом веку као млад правник ставила главу у торбу и каријеру на коцку. Ја сам та, која студентарији пре више од деценије није дозвољавала да је зову Никол Кидман. Ја сам та, која је тада говорила с гнушањем да није фер што јој новине сликају целу фигуру с посебним осњвртом на ноге, а њеним колегама мушкарцима само главу. Ја сам та, која није дозвољавала колегама да професорке старе гарде називају мушкобањастима. Ја сам их звала хајдук женама. Зато што су се пробијале у науци када је женама у целом свету, па и на брдовитом Балкану било тешко. Ја сам та, која сматра Божијим благословом то што јој је прва жена кривичар у нашој земљи пружила руку и одвојила време за њу. Зато што је она та, за коју су колеге и представници народа утврдили да неће плакати и повраћати због кривичних дела против полних слобода и због насиља у породици. Али, мили моји, ја вам се сад не обраћам као она, којој су професионални политичари док јој је младост обећавала да ће променити свет, наденули има Анђелија, јер су сматрали да је Ангелина исувише нежно за мене. Ја вам се обраћам као она за чији псеудоним су прогонитељи хришћана прикачили синтагму верски фанатик. И као проста жена из народа, којој су лепо васпитани вршњаци наденули епитет филозофа, а они малициозни лудака. А заправо хоћу давам кажем да је на мој шашави ум нешто пало. Највећа, најважнија и наравно најсветија особа од кад се пише историја људског друштва није мушкарац већ ЖЕНА. Она је та, која је родила Бога. Она је та, која је женама пре више од два миленијума вратила достојанство, које је Ева пољуљала. Слажем се да треба болесну децу водити у Тумане и у Острог. Али исто тако мислим да се за њих морамо молити Богородици. Она је та, која нас као Мајка, која је гледала патње јединца, која нас је толико волео да је умро за нас, разуме. Оријана Фалачи је још у прошлом веку писала о томе да Исус није само Син Бога Оца, већ и Син Жене, која Га је родила. И знам да ће ме кукољ вербално линчовати. Али ће ме жито разумети. Не тангирам се. Са житом ћу провести вечност, а са кукољом само понеке делове овоземаљског битисања.

Daj neke fotke da vidimo

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 минута, Smaragdni kamičak рече

Pitanje je, nadam se, postavljeno u afektu. 

Не, то стање је мени непознато, скроз сам смирен.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 4 часа, Изида рече

Добила сам инспирацију и не могу да чекам Осми март. Тачно је да сам се ја као локал патриота и као жена увек дивила једној Ерцовки. Зато што је у прошлом веку као млад правник ставила главу у торбу и каријеру на коцку. Ја сам та, која студентарији пре више од деценије није дозвољавала да је зову Никол Кидман. Ја сам та, која је тада говорила с гнушањем да није фер што јој новине сликају целу фигуру с посебним осњвртом на ноге, а њеним колегама мушкарцима само главу. Ја сам та, која није дозвољавала колегама да професорке старе гарде називају мушкобањастима. Ја сам их звала хајдук женама. Зато што су се пробијале у науци када је женама у целом свету, па и на брдовитом Балкану било тешко. Ја сам та, која сматра Божијим благословом то што јој је прва жена кривичар у нашој земљи пружила руку и одвојила време за њу. Зато што је она та, за коју су колеге и представници народа утврдили да неће плакати и повраћати због кривичних дела против полних слобода и због насиља у породици. Али, мили моји, ја вам се сад не обраћам као она, којој су професионални политичари док јој је младост обећавала да ће променити свет, наденули има Анђелија, јер су сматрали да је Ангелина исувише нежно за мене. Ја вам се обраћам као она за чији псеудоним су прогонитељи хришћана прикачили синтагму верски фанатик. И као проста жена из народа, којој су лепо васпитани вршњаци наденули епитет филозофа, а они малициозни лудака. А заправо хоћу давам кажем да је на мој шашави ум нешто пало. Највећа, најважнија и наравно најсветија особа од кад се пише историја људског друштва није мушкарац већ ЖЕНА. Она је та, која је родила Бога. Она је та, која је женама пре више од два миленијума вратила достојанство, које је Ева пољуљала. Слажем се да треба болесну децу водити у Тумане и у Острог. Али исто тако мислим да се за њих морамо молити Богородици. Она је та, која нас као Мајка, која је гледала патње јединца, која нас је толико волео да је умро за нас, разуме. Оријана Фалачи је још у прошлом веку писала о томе да Исус није само Син Бога Оца, већ и Син Жене, која Га је родила. И знам да ће ме кукољ вербално линчовати. Али ће ме жито разумети. Не тангирам се. Са житом ћу провести вечност, а са кукољом само понеке делове овоземаљског битисања.

Da, Bogorodica se uzidigla iznad svih serafima i andjela. 🙂 I ona je najbrza pomocnica, kao i S. Ksenija, Matrona itd, ali se ne pominju mnogo. 

Ali Bogorodica se pominje samo na tri mesta u Bibliji i uzdigla se na takve velicine, kolika je blagodat data zenama, blagodat darivanja zivota majcinstva. A ove savremene zene koliko se ugledaju na nju? 😔

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 12 минута, Flojd рече

blagodat darivanja zivota majcinstva. A ove savremene zene koliko se ugledaju na nju

( Bog da mi oprosti :babuska:, al lanuću)

Kako se nisu ugledale?! Pa dobra većina je rodila  jedno dete. :945729: 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 часа, Натан рече

Зашто би Богородица била ''светија'' од Мојсија и пророка и апостола?

Bogorodica nije nikoga ubila, niti bilo koga progonila.

Mojsije je ubio čoveka i prekršio zapovest "ne ubij".

"I kad Mojsije beše velik, izadje k braći svojoj, i gledaše nevolju njihovu. I vide gde nekakav Misirac bije čoveka Jevrejina između braće njegove.

I obazrev se i tamo i amo, kad vide da nema nikoga, ubi Misirca, i zakopa ga u pesak.

I sutradan izadje opet, a to se dva Jevrejina svađahu, i reče onomu koji činjaše krivo: zašto biješ bližnjega svojega?

A on reče: Ko je tebe postavio knezom i sudijom nad nama? Hoćeš li da me ubiješ kao što si ubio Misirca? Tada se Mojsije uplaši i reče: Zaista se doznalo."

 

Apostol Pavle je progonio hrišćane.

"Tako i ja mišljah da mi valja mnoga zla činiti protiv imena Isusa Nazarećanina,

Kao što i učinih u Jerusalimu; i mnoge od svetih ja zatvorah u tamnice, primivši vlast od glavara svešteničkih; i kad ih ubijahu, pristajah na sud.

I po svim zbornicama mučeći ih često, nagonjah da hule na Isusa; i odviše mrzeći na njih gonjah ih tja i do tuđih gradova."

 

Takodje, pominje se sa onima koji ubijaju Stefana.

"A Stefan budući pun Duha svetoga pogleda na nebo i vide slavu Božiu i Isusa gde stoji s desne strane Bogu.

I reče: Evo vidim nebesa otvorena i Sina čovečijeg gde stoji s desne strane Bogu.

A oni povikavši glasno zatiskivahu uši svoje, i navališe jednodušno na nj.

I izvedavši ga iz grada stadoše ga zasipati kamenjem, i svedoci haljine svoje metnuše kod nogu mladića po imenu Savla.

I zasipahu kamenjem Stefana, koji se moljaše Bogu i govoraše: Gospode Isuse! Primi duh moj."

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 54 минута, Сања Т. рече

( Bog da mi oprosti :babuska:, al lanuću)

Kako se nisu ugledale?! Pa dobra većina je rodila  jedno dete. :945729: 

Haha da znas da je tako. 😄

Cus mene i ja svasta pricam. Ccc

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@Изида баш ти је лепа прича. Тако како ми саме себе поштујемо, тако ћемо и једна другу и све око нас гледати као мајку, сестру, брата. Ми прве саме себи морамо опростити прародитењски грех и избавити се из окова недостатка поуздања, слабости и сл.

Неким мушкарцима ће површно заличити на феминизам, али погрешно. Да је среће да заиста овим путем идемо, и они би много више уживали уз нас.

Уосталом, зар се не молимо Господу - Богородице ради, помилуј нас?

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Цео дан чекам слободно време да вам се обратим. Када сам добила старачку далековидост схватила сам да имам право да мислим другачије, будем или не будем у праву и да се због тога никоме не морам правдати. Али сам свесна да се иза сваког ника овде крије људско биће. Зато ћу покушати да оправдам своју причицу, коју нисам умела ни насловити. Како нисам довољно интилигентна и писмена вероватно у томе нећу успети..."Све су Дрине овог света криве и ми никада нећемо успети да их исправимо. Али то није разлог да престанемо да покушавамо". Андрић

Никако не ниподаштавам светитеље мушкарце. Кад год се мој првенац суочио с неком тешком и озбиљном дијагнозом ја сам се молила Светом Јакову Туманском. Увек би му помогао. Једно од три наша крсна имена је Илиндан. Наиме, мом сину је када је напунио два месеца ургентно за 4.август заказана операција плућне артерије у Тиршовој. Не дао вам Господ Бог да на улици прођете поред детета, које се као новорођенче лечило на кардиологији у УДК "Тиршова". Зато што нећете моћи да контролишете сузе када чујете са чиме су се све суочиле храбре мајке пратиље. Господ и Свети Илија су нас погледали. Тог Илиндана је мом сину УЗ урадио професор Милан Ђукић, Бог му свако добро дао, који међу дечијим кардиолозима на Балкану има најбоље референце и љубичасто срце преко целих груди да у њега свако балканско чедо стане. Погледао ме и рекао да се стеноза спонтано повукла, да се операција отказује, да сутра идемо кући и да малецки има рупицу у срцу...Његов колега, који се "случајно" ту нашао ми је у императиву саопштио да обавезно славим тај дан. И ми смо се договорили с нашим парохом, који кад смо први пут славили није хтео да узме сићу за прекађиваење тврдећи да не мора...ја сам му рекла да мора узети. Али сам се уз дужно поштовање поменутих светитеља молила и Богородици.

Појаснићу и зашто. Док сам чекала да индукција почне деловати гледала сам младу жену, која је рађала близнакиње, од којих је једна била карлично окренута. Ја сам то својим очима гледала уживо и својим ушима слушала њене крике,  грдње бабица и смирене инструкције лекара. Ја сам прва видела како се у делићу секунде смирила, почела плакати и смејати се симултано кад су јој показали њене девојчице...Чим су јој узели муштулук моја мама, неки одавде су је упознали уживо, ме позвала. Са осмехом ми честитала и рекла да је чула да сам била јунак. А нисам била. Кад су ме сколили болови здушно сам прихватила епидурал. Ја сам мајци тада рекла да је много волим, да је она моја најбоља другарица и извинили јој се. Рекла сам јој да сам свесна да сам је ја својим несташлуцима довела до шлога, да знам да је цео живот доводим на ивицу лудила, али да сам се ја по њеним речима метнула на оца, кога ми је сама одабрала. А знате шта ми је она рекла? Није плакала. Рекла ми је да то више никада не смемо ни помислити, а камоли гласно рећи. Да је она кад се шлогирала целу ноћ била будна и мислила како је М. пред дипломом доктора медицине и чека друго дете, да ће се Т.запослити у ЕПС и да једино брине шта ће јој бити с макањом. Рекла ми је да кад сам ја ујутру побегла из школе, дошла код ње заплакала се и рекла да ме не оставља да ми је потребна, она сву своју снагу упрла у то да оздрави да мене изведе на пут. Такве су мајке. Зато је мој фаворит Богородица. Иако сам једном послала папирно писмо у Смоленски храм где почивају мошти Свете Ксеније Петроградске. Тражила сам од њих молитвену подршку.

Свака жена сад разуме. И сваки отац, који није колац, већ тата.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ksenija pomaze, dosta je svedocanstava i kod nas u crkvi. Poceli smo da ih zapisujemo.

A majci Bozijoj se mole i na Hilandaru i celoj S. Gori. Mozete onda zamisliti kolika je njena velicina pred Bogom i koliko je ona brza pomocnica u svim nevoljama. I svake majke, zene, i nase Hriscanke koliko su one samo borci za svoju decu i kolike su samo njihove duse. Ali se ne treba za boraviti da je ipak Bog taj koji iznad svih nas i njih. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Нисам желела да пишем наредне редове, јер су они сувише лични, али морам. Желим да истина о Изидином нестанку из света уметности угледа светло дана. И желим да правдам своје скорашње шкработине...То је зато што су ми неки од вас више, неки мање драги, али вас све одреда у Христу волим и поштујем време, које издвајати за писање у мом омиљеном форуму. Зато што кажу да мајка највише воли прво дете, а ово је први форум у чијим расправама сам учествовала.

Најпре не мислим да кукољ залази овде. Зато што то Брат Господњи, чије је име овај сајт носио након оснивања не би дозволио. Нека вам доказ тога буде чињеница да сам у осмој недељи трудноће одлучила да ако буде дечак носи име Јаков. Зато што сам овде и писмено и уживо упознала много дивних људи. Пет жена су музе мог писања и оне су обележиле мој живот. Две су из овог форума. Наиме, добила сам налет делића некадашње инспирације, мало слободног времена и потрчала да то испишем на једном другом сајту. Отуда последње реченице. Зато што сам се током вишегодишњег експонирања замерила одређеним структурама људи. Зато што сам добијала поруке понижавајуће, увредљиве, претеће често и ласцивне садржине. Наивно сам веровала да ће причица бити и вама интересантна. Зато сам је само копипастовала и нисам обрисала задње редове.

И да. Итекако сам свесна факта да више нисам кристално јасна. Имам ситно, болешљиво и несташно дете. Имам мужа с којим волим да испијам кафе, обедујем и што не рећи држим се за руке док шетамо, љубим се и грлим и с којим време брзо пролази. Имам старе и болесне родитеље. Радим два посла. Свесна чињенице да кућа није операциона сала не могу да дозволим да ми дете склоно респираторним инфекцијама спава у прашини и игра се на неусисаном тепиху. Знам да велика већина жена све то има и ради. Покушавам да кажем да заиста немам времена да се коректно распишем. Немам некадашњу инспирацију, јер кад сам срећна нисам креативна. Зато не могу сваку написану реч темељно да образложим без иједне граматичке или правописне грешке. И сматрам да би било екстремно болесно да наследник кад тражи ношу или њам њам кажем да ме пусти да морам да пишем. И ја свог мужа нисам упознала због писања. Он није ни чуо за форуме у којима се појављивала Изида, никада није налетео на моје блогове, нисмо чак били ни виртуелни пријатељи. Никада га нисам виделе у Цркви, библиотеци или позоришту. Ја сам њега упознала захваљујући његовом бритком уму, чистом срцу и што се не нашалити и рећи добром укусу.

Искрено жалим што ретко обављам интелектуалну размену с неким људима. Детету у мени је жао што сам потиснула Изиду. Професорци, која је открила мој назови таленат не смем у очи да погледам. Неким писцима, који су ме прво читали, па тек онда упознали не смем да назовем Бога.

Али...Ја сам била довољно вредна и заслужна да ми Господ повери на чување два драга камена! Ја сам то поверење стицала више од три деценије. Ја сам њих двојицу од Бога испросила. И као жена мислим да је боље да ретко и лоше пишем, да на друштвеним мрежама будем ко фатаморгана, час ме има час јок, него да њих запостављам. И исто тако се тешим сопственом мишљу да ми на Страшном суду неће причати библијску причу о талентима, да ме неће питати како и колико сам писала. Већ ће ме питати јесам ли волела и поштовала своја два дуката и своје сребрњаке. Јер се ми за Христа не везујемо пискарајући под ником. Ми се за Христа везујемо тако што се везујемо једни за друге.

Праштајте и помените!

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Пажљиво сам читала ваше постове. Два коментара су ми убола очи и на неки начин ујела за срце.

Први је да су неке жене родиле бар једно дете. Пре него на њих баците камен попричајте са неким свештеником или лекаром. Наиме, постоје жене, које су гранично фертилно способне, тј. могу да остану трудне само једном у животу. Зато гинеколози, свештеници, мудре старине и чланови наша четири Етичка одбора буквално на коленима преклињу младе девојке да не прекидају намерно прву трудноћу. Познајем жену, која није каријериста, која је имућна и која воли децу. Жарко је желела али није добила више од једног детета. Слава Господу то једно је сјајно васпитала. Познајем жену, којој је током одрастања еталон породице био брачни пар са најмање троје деце. Она је толико успешна и има толико добру репутацију да зарађује довољно да туце деце носи брендирану гардеробу и обућу. Али не лези враже до зелене траве. Бог је на њена плећа ставио више него тежак крст. Дао јој је тешку, озбиљну и неизлечиву болест. Али она је подноси са стоичким миром. Захвална је Богу што јој је дозволио да подари свету два здрава, права, златна, више него успешна детета, способна да поднесу мајчино страдање. Захвална је Богу што су генерисани лекови захваљујући којима може да ради три посла и да хлебом храни и школује децу. Она и материјално и морално помаже и потомство жена, које су имале мање среће од ње.

За други коментрар ћу поставити други пост, зато што тражи дубљу анализу. Надам се да се не љутите. А и да се љутите шта ћу кад сам повучена за језик.

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Други коментар је био да је најлакше изигравати жртву. Уз дужно поштовање саговорника, то није тачно. 

Најпре, захваљујући зрелом и искреном односу, који имам са својим оцем и који сам имала са покојним дедом ја никада нисам била жртва. Чак сам у 15. години вешто избегла да будем жртва бруталног злочина, на коме Нечастиви завиди мушкарцима, од стране једног странца. Када је један свештеник то прочитао у једној мојој причи рекао је да га не мрзим, јер међу њима има 80 000 православаца. Рекла сам му да сам га одавно престала мрзети, да га не презирем због националности већ зато што је педофил. Тог дана сам дрхтала и плакала у теткином наручју. Мили моји, нисам ја оплакивала себе и женски род, ја сам жалила човека, који је насрнуо на дете. Позвала сам оца и извинила се што сам више пута док ми је делио мудре савете говорила да је школски пример параноје...

Дао слатки Господ никада није било разлога да манипулишем људима својим ожиљцима, којих је моја душа препуна. Ја сам своје патње преточила у нешто лепо, у уметност. Тачно је да сам се више пута нашла на погрешном месту у погрешно време са погрешним људима. Неколико тих ситуација су наместили други. Господ је то дозволио да бих ја постала ако не мудра као змија, а оно макар за нијансу мудрија него што сам била. Неке од тих ситуација су последице мојих погрешних корака. Али младост је варљива и мора бити бар упола опроштена. Тачно је да сам галопирала трновитим путем у тесним ципелама, које су пропуштале воду. Али је исто тако тачно да ме је на том путу раширених руку чекао неко ко заслужује да корача са мном.

Е, сад поента. Нису успешне жене жртве. Али јесу неправедно запостављене. Колико пута сте у новинама видели слику жене, која гледа у микроскоп? Будите људи па признајте да је та жена битнија за здравље и опстанак наше деце од масе голих певачица. И које занимање би радије подржали да изабере ваше женско чедо. 

Ево два пластична примера. За моју професорку криминологије сви су питали је ли жена оног архитекте. Да бар питаше је ли кћерка оца, који се хлеба одрекао и дроб у рукама носио док је школовао, па ни по јада. Нико није говорио да се она најлепших година одрекла и провела их над књигом. Нико није говорио да је толико храбра да се прихватила функције декана у једној тешкој ситуацији. Нико није говорио да је она прелепа и права дама.

Други пример је личан, али поучан. У месту из кога потиче мој отац стоји камена, који се зове Лазарева столица. Лазар је био мој прадеда, који се на том камену одмарао враћајући се с посла. Пре онога рата је обављао доста у то време часних функција. Али његова жена Даринка је та, која га је свако јутро пратила ситог, чистог и опшегланог. Она је та, која је ноћу остајала сама са троје деце кад њега зовну на увиђај. Она се молила да преживи рану из Првог светског рата. Она је плакала кад су га једне кобне ноћи ухапсили комунисти и однели сав намештај из куће због реченице на слави. Кажу да је робију добро поднео. Са њим је био његов најбољи пријатељ свештеник. То је било оно време кад поп није морао ништа да каже или уради. Било је довољно да обуче мантију, прекрсти се па да буде ухапшен, често и стрељан. А нико не прича о њеним сузама и тајним молитвама. Иначе, тај мој прадеда је кад су му комунисти дошли на ноге и због његовог угледа молили да промени страну. Он им је рекао да је дао заклетву краљу и да то не може у себи да преломи. Често сам се питала колико би било мојењ материјално богатсво да он није био идеалиста. А онда бих се прекорела рекавши себи да Бог не би његовим потомцима дао толико среће да је он продао веру за вечеру. Тачно је да сам од њега наследила доста способности. Веровали или не некада сам умела да их користим. Али ја нисам само изданак његове лозе. Ја сам потомак жене, која је девет месеци испод срца носила мајку мога оца.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг - инфо,
      “Ми смо за то да се поштују највиши правни акти једне земље, а то је Устав. Ако си прогласио да је крај епидемије и ако си прогласио, како су то наши стари причали, прађедови и чукунђедови, корона фри зону, а нијеси прогласио ванредно стање, нема основа да се прописује до 200 људи. Или је зараза па да сједимо кући и нема јавних окупљања, или нема заразе па има јавних окупљања. Мјера од 200 људи је прекршена гдје год врат окренеш. Нема мјеста, институције, гдје та мјера већ није прекршена, тако да ми просто нећемо да се одвајамо од другог народа”, казао је протојереј-ставрофор Гојко Перовић, ректор Цетињске богословије, синоћ у Никшићу на предавању “Литије-пут спасења”, које је организовало Друштво црногорско–руског пријатељства, преносе Вијести.     Говорећи о литијама он је казао да су оне поново покренуте из простог разлога што се ситуација није промијенила од 13. марта када је Влада изнијела став да су “приговори и аргументи експертског тима МЦП-а стручни и на мјесту и да ће они то да размотре детаљно и пажљиво”. Иако је, како је казао, “Бог уредио да су имали довољно времена да проуче њихове приговоре, то се није догодило”.   “Ово није прича ни о Србима, ни о Црногорцима, ово је прича о неправди и отимачини. Зато идемо у ове литије јер се ништа није мрднуло. Неки се праве луди, неки заборавни, да смо имали некакве договоре и разговоре. Наше су литије час демократије. Њих су похвалиле све амбасаде, све међународне организације, чак и они који доказано нам добро не мисле. Све смо испите положили, све смо мине заобишли и сад не би смјело да се деси да у недјељу, када се крене у литију, да подлегнемо икаквој провокацији. Ми смо Божији квасац који расте. Борећи се против те неправде ми се не боримо против Црне Горе, што нам кажу, него хоћемо бољу државу, са јасним темељима, са бољим законима”, казао је ректор Цетињске богословије.   Казао је да је Црна Гора први катастар добила 1954. године и то “не на основу снимака, него на ријеч”, да је осам година касније урађен катастар на основу авио снимака и да је до 2000. године постојао само посједовни, али не и својински катастар.   “Прије неки дан предсједник је рекао да ће да суспендују закон док се не донесе одлука у Уставном суду, а ако треба чак и до Стразбура. Што кажу, таман уз гусле да испјеваш како је то лијепо речено”, казао је свештеник Перовић и навео који су то проблеми због којих не могу да прихвате поменути предлог.   Суспензија, како је истакао, у законском систему Црне Горе не постоји нити ико може да је обећа јер се на часну ријеч можда могло 1954, али не и 2020.   “Сада нијесмо у 1954. Већ је ријеч отањала многих тако да се нећемо спуштати ни на чију часну ријеч, када су ове ствари у питању”, поручио је протојерј-ставрофор Гојко Перовић.   Питао је какве везе премијер и предсједник имају са Уставним судом у нормалној земљи гдје су судска, извршна и законодавна власт одвојене и додао да Уставни суд, који је у в.д. стању и нема предсједника, може да почне да се бави неким послом када хоће, као и да никада не мора да заврши започети посао, док суд у Стразбуру суди само кад почне закон да се примјењује.   “Нуде суспензију закона до одлуке суда који дјелује само ако закон ради. Па зар стварно мисле да смо толико луди? Знам да мисле да смо лудачки покрет, али да смо толико луди да нам у једну реченицу споје три-четири немогуће ствари. Још јуче предсједник каже – ми им нудили но они неће. Зауставићемо се онда када се у Скупштини изгласа нови закон, без овога чуда. Ми можемо овако годинама”, казао је прота, преносе Вијести.   Према његовим ријечима не боли их што неко крши каноне, нити предсједник мора бити крштен и мора поштовати каноне, али мора поштовати Устав Црне Горе. А Устав каже, нагласио је, да не може предсједник правити цркву.   “А он навалио и још се онако избечио пут нас. Овдје у Никшићу је то рекао и то не могу да заборавим, то ће ми одзвањати чини ми се док сам жив или док он не прође: ‘направићемо ми нашу цркву свиђело се то коме или не’. Е па не можеш тако радити ни један посао, а не тај за који нијеси способан”, поручио је и додао да је Црна Гора секуларна држава, како пише у Уставу, па нити политичар може да уређује цркву, нити поп да уређује Владу.   Осврнуо се и на изјаву митрополита Амфилохија који је позвао народ да не гласа “безбожну власт која би отимала светиње”, као и на критике да се црква бави изборима и политиком.   “Донијели су закон да би од цркве, која у свим друштвима има слободу дјеловања, направили државну институцију која би била као музеј, министарство вјера. Ваљда у томе виде срећу и будућност овога друштва. Ми као црква нећемо да улазимо у изборну тематику, али после чињенице да предсједник прави цркву, после чињенице да су донијели закон да би се цркви ‘завртале’ уши и да би се цркви наређивало, имамо потпуно право да кажемо, да поручимо народу, ако буде тих избора, ми у то не улазимо, помиње се неки бојкот то нека политичари виде, то није наша тема, али први избори који буду, сад или за десет година – немојте ове који овакве законе доносе, немојте за њих гласати”, поручио је ректор Цетињске богословије   СПЦ је и твоја кућа   Протојереј-ставрофор Гојко Перовић је одговарајући на питања објаснио своју недавну изјаву која се ових дана појавила на појединим порталима да “Српска православна црква није најпримјеренији назив за једну православну цркву, као што није ни руска, ни бугарска”.   Како је казао на трибини на којој се причало о разним темама, одговарајући на једно питање везано за назив цркве, поменуто је и то питање о коме се говорило “језиком теологије, а не литија”.   “Рекао сам да је проблем са националним именима. Нијесам мислио да је никакав проблем са именом Српске православне цркве. Сматрам умјесним све оне примједбе које кажу да данас у Црној Гори није ни мјесто ни вријеме да причамо о проблему националних назива. Не мислим да је то забрањена тема, него тренутно је црква на антиуставном и непристојном удару државе. Српски народ и српско име је на удару школа, медија, идеологија. Када то ријешимо и када напад на српско име и Српску цркву престане, онда можемо на неком столу причати о универзалним проблемима православља, међу којима јесте и тај проблем националних подјела”, појаснио је свештеник Перовић.   “Како да се СПЦ, као једина канонска црква, одбрани од овога напада државе који је неуставан. Треба сваком грађанину Црне Горе који је вјерник, православац, а каже да није Србин, рећи – СПЦ је и твоја кућа. А он каже, како ћу ја кад је српска. Па треба ли ја у Црногорско народно позориште ако има нека добра представа, да не идем ако сам рецимо Србин, или у Црногорску академију наука. Име наше државе је Црна Гора. Не ни Србија, ни Република Српска. Доста грађана је то схватило као своје национално име. Значи ли то да ако нам се држава зове Црна Гора сви морамо бити Црногорци по нацији. Име Црне Горе не обавезује никога. Тако ни име СПЦ не обавезује ко неће да буде Србин, већ обавезује да учествујеш у богослужењима по црквеним канонима”, казао је отац Гојко.   Подсјетио је и на резултате последњег пописа у Црној Гори гдје се 45 одсто становништва изјаснило да су Црногорци, 29 одсто да су Срби, нешто мање од 43 одсто говори српским језиком, а црногорским скоро 37 одсто.   “Ко не зна, ко дође са стране и погледа те спискове рећи ће да Црногорци говоре српским, а Срби црногорским језиком. За мене, Гојка Перовића, свештеника СПЦ-а, Србина и Црногорца истовремено, јер ја то не умијем одвојити, све да ме неко наћера и силне паре да, ја то не знам одвојити, то је све спојено, онако како ја знам”, закључио је протојереј-ставрофор Гојко Перовић, ректор Цетињске богословије.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Прича о Гаврилу Кујунџићу, наставнику музике, аутору и композитору култних песама, својеврсних химни Ораховцу, Великој Хочи, Призрену, Косовским Божурима, Метохији Гаврило Кујунџић је рођен 22.маја 1954. године у Ораховцу, а прича о његовом уласку у свет музике почиње од времена када је уписао Нижу музичку школу “Вук Караџић“, Одсек за хармонику, код професора Александра Грковића у Ораховцу.   Звучни запис емисије   Љубав према хармоници га је повела тада и  није га напуштала до данашњег дана. После основне уписао је Средњу музичку школу у Призрену, где је први пут у  припреми за матуру почео сам да пише и компонује. Од основе преузете  из старе призренске пјесме “Разгранала грана јоргована” настала је Гаврина прва песма “Призренска ноћ” посвећена Призрену, граду цара Душана, Бистрици, Шадрвану, младалачким жељама у гимназијским данима проведеним у њему.  Прерађену верзију те песме је касније снимио Ранко Шемић у студију  РТВ Београд, а после обнове Богословије у Призрену 2011. године  о. Иларион је песму препевао у химну Призренске богословије.   У то време настанка Призренске ноћи,  Гаврило се прикључио оркестру Браће Карић из Пећи. Свирали су у хотелу Метохија, и ниједан празник на Космету није могао да прође без њих.  Са Карићима је свирао од 1974. до 1979. год. када је отишао у војску у Сарајево. Укључио се у војнички оркестар и написао и компоновао песму ,,Југославија на Балкану,,. У сећању му је остало гостовање у једној ТВ-емисији у оквиру припрема за олимпијске игре у Сарајеву, када је најмање 30 позива гледалаца било са молбом да се поново изведе његова песма. После војске, због немогућности да у родном месту нађе посао запослио се у Рожају у СИЗ- у за културу. Тамо је радио са децом у хору и фолклору две године. Али, Ораховац га је вукао назад па се вратио и основао свој оркестар који је свирао на весељима у Ораховцу, Призрену, Ђаковици.  У то време лепог живота настала је његова песма ,,Ораховцу башто рајска,, у којој је осликан Ораховац од сунца које је над њим сијало, преко зрења најлепшег грожђа, вина које је текло као река и камена уклесаног у калдрму, до становника и њиховог гостопримства. Песма је снимљена у РТВ Приштини у извођењу Живорада Младеновића, али су снимци 1998.год. уништени. У том лепом периоду живота се Гаврило оженио и добио двоје деце. Писао је песме за своје друштво, а уз звуке његове хармонике најлепше их је певао, сада покојни, његов друг Младен Стојановић.   Ти лепи дани су нестали нападом терористичке тзв. УЋК на Ораховац 1998. године. У Гаврилову душу као и у душама свих Срба овога краја, урезао се  сваки тренутак са те границе између живота и смрти. Од тренутка када је први метак са брда испаљен на уплашени српски народ, па преко дана када су му сестрића Александра убили снајпером, гаврило је почео да пише и компонује своје нове родољубиве песме.   1999. године Гаврило почиње да ради као наставник у школама Светозар Марковић у Великој Хочи и Вук Караџић у Ораховцу и са двадесеторо школске деце наступа на Светосавској академији у Никшићу. Од митрополита Амфилохија његов хор добија име ,, Косовски божури“.  Убрзо потом са драмском уметницом Иваном Жигон оснива ансамбл деце са Косова и Метохије, које ће на наступима широм света проносити истину о Косову и Метохији кроз култне Гаврине песме: Дечји пркос, Ој Косово душо Србинова, Ораховцу башто рајска, Метохијо моја, Ђенерале, Велика Хоча, Косовски божури, Русија моја љубимаја и многе друге… наступали су пред бројном публиком и многим значајним личностима из Цркве (Патријарх српски Павле, Патријарх московски и све Русије Алексеј) и држава Путин, Медведев,…)…Више од 150 хуманитарних концерата одржаће  широм Србије и света у сарадњи са Фондацијом Делије и помоћи да се обновљају светиње на Косову и Метохији…     О делу његовог живота и догађајима који су условили настанак само неких песама са Гаврилом Кујунџићем разговарамо у емисији Косметска кандила.     Извор: Радио Светигора
    • Од Ромејац,
      Радмила Петрушић са сином Данилом Петрушићем који је и написао текст
      Радмила Петрушић, рођена 16. децембра 1948 у Пећи. Била је наставник српског језика и живела је у Пећкој Бањи до 1999. године. заједно са супругом Михаилом, синовима Данилом и Гораном.

      Радмила је свој радни век почела далеке 1968. године у вароши Врела (етнички албанско место) у коме је предавала српски језик Албанцима 31 годину, уједно она је била у већини година једина православна особа која је тамо радила и нон-стоп водећи вербалне "ратове" са албанским крвницима и сецесионистима.
      Рада је била прави пример храбре и сигурне у себе жене, уједно поносне Српкиње, која се увек водила крилатицом "Све за Србију, Србију низашта"! Иначе, њен род Маровићи доселили су се у Метохију у давна времена из Брскута (Kучи) Црна Гора.
      Иако је цели радни век провела радећи са Албанцима, они никад на њу нису гледали благонаклоно и пријатељски, већ супоротно од тога гледајући је увек " испод ока"...
      Када је НАТО напао СР Југославију, супруг Михаило (рез. официр), синови Данило и Горан добијају позиве да бране домовину и бивају распоређени у своје ратне јединице. Како се радило о доказаним српским родољубима, они изазов прихватају са задовољством.
      Јуна месеца 1999. после потписивања Кумановског споразума, албански терористи и фашисти "ОВК" својеврсним сплетом околности заробљавају је у својој кући, заједно са девером Луком Петрушић (из Подгорице) и мужем од своје заове Мишом Вујачић, око 21 сат навече 1999. одводе их у Врела где је Радмила радила и ту сви троје завршавају животе на суров начин.

      Када су терористи упали у Радмилину кућу у Пећкој Бањи (група између 5 или 6 војника на челу са командантом Ељезијем који је дошао из Новог Села близу Пећи, вероватно из исте породице Ељезај Авнија), или пак можда и лично он који је убио легендарног комаданта Видомира Шалипура - Муњу, што је врло занимљиво...
      Радмила је одлично говорила албански језик, покушавала је да им објасни да ником ништа није скривила, међутим то је било узалуд, командант Ељези је хвата за косу и на силу је угурава у ауто њеног девера Луке, затим и самог Луку и Миша.

      Занимљивост и спецификум приче добија на значају још више у следећем случају, Радмила је са собом када је ухапшена узела са собом своју женску ташну, за коју су терористи знали и нису је претресли. У њој се управо налазио њен лични пиштољ 7,65 мм " Црвена застава" популарна "седмица" , као и једна бомба М75. да јој се нађе ако затреба, а ова идеја је била лично њеног сина Данила, који јој је рекао:
      - "Мајко, од хлеба се одвајај, али од овога никако"... Та мудрост њеног сина ће доћи на наплату само пар дана од њиховог растанка, када ће Радмила убити из пиштоља двојицу терориста, међу њима и команданта Ељезија.

      Приликом уласка у ауто Ељезај је сео да вози Лукину "Ладу", Радмила је седела иза њега на задњем седишту, а поред ње још један терориста, остали су ушли у Мишов "Опел", а један је узео да вози трактор.
      Када су стигли на руб вароши Врела, наилазе на пункт других терориста "Овк", то је било око 21,30 навече, из кола у којима је Рада била излази само терориста који је седео до Раде, а командант Ељезај остаје на место возача, Рада такође остаје у колима, из других кола терористи извукују Луку и Миша, почињу да их бесомучно туку, то је сад већ била група од око десетак терориста...
      Гледајући Рада шта њима раде и мислећи тек каква смрт њу чека, вади полако из ташне пиштољ (био је увелико спреман и репертиран са пуним шаржером и метком у цев) и са једним метком у потиљак убија команданта Ељезаја, затим отвара врата и ка групи терориста који су били увелико "запослени", испаљује остатак из шаржера и са три метка у уста убија још једног терористу (непознато име).
      Албански терористи су одговорили рафалом из аутомата и тешко је рањавају, прилазе јој, везују је за врат рањену, конопом па затим за аутомобил, и тако је вуку асфалтом да би јој испала душа на најстрашније муке...
      Рада не хајућу за свој живот, онако измучена и рањена псује албанску мајку терористима непрестано, они је у завршном чину њеног живота везују онда и за ноге, па потом за други аутомобил и идући тако полако аутима у супротним смеровима један од другог полако је растржу док се није глава од тела одвојила... бацају је у јарак поред пута.
      Луку и Миша су одмах искасапили и раскомадана тела разбацали у више различитих праваца да би скрили на тај начин трагове злочина! Убијени терористи од Радине руке, имали су грандиозну сахрану, уз огроман број људи и владало је велико огорчење код свих, како то да их једна жена поубија...

      Радмилино тело никада није пронађено, јер гробови хероја не постоје! Овим херојским подвигом, мученичком смрћу, Радмила Петрушић је несумљиво себе сврстала у народне хероја наше миле отаџбине Србије. О њој су писане разне народне песме. Такође, никад нису нађена тела Луке и Миша.
      Радино је сунце одавно угашено, али једна искра и даље највећим сјајем сја, која ће служити многим генерацијама као пример како се чувају, част, образ, вера и отаџбина.
      Иако нажалост није дочекала ниједно унуче, Рада данас има шесторо унучади од своја три сина: Данило, Горан, Милија.
      http://www.zlocininadsrbima.com/BombZlocin.aspx?Naslov=Прича-о-херојству-неустрашиве-Српкиње:-Раде-Петрушић-из-Пећи
    • Од Поуке.орг - инфо,
      У Јеванђељу по Луки има једна прича о десеторици губаваца, који су молили Христа да их излечи. Христос је услишио њихову молбу, излечио их је и они су отишли пресрећни. Само се један од њих вратио да се захвали Господу.     Исус упита: „Зар се не очистише сви? А гдје су деветорица? „ Сетимо се само колико смо се пута ми понели као она деветорица губаваца?   Овоме нас учи и једна мала прича: Анђелима Господ даје различита послушања. Један анђелчић је стално летео између неба и земље, а други је беспослен седео на облаку. Пролазећи поред њега анђео упита: „Зашто ти брате ништа не радиш?“   „Моје је послушање да Господу доносим поруке захвалности:    „Слава теби Боже! Хвала Ти Боже! Благодарим ти Господе! Таквих порука је мало или ни мало, па седим и чекам. А које је твоје послушање?“   „Ја преносим Господу молбе: Помози Боже! Спаси Боже! Дај ми Боже! Сачувај ме Боже… и тако редом. Молбе стижу сваког трена, па једва стижем да их пренесем Господу.“   Да ли се сећамо Господа кад нам је добро? Сетимо ли се да прославимо Бога и да се захвалимо за здравље, оздрављење, породицу, успех у животу и школи; за децу, и приходе, или је због нас онај анђео још увек беспослен.   Незахвалност је велики грех и то према Богу, и према људима. Најчешће се ни Богу ни људима не захваљујемо. Лепа реч, свако добро дело учињено из љубави, заслужују захвалност; најпре Господу на милости, а потом и човеку који нам је неко добро учинио. Малу реч: хвала, тешко нам је да изустимо, па се она данас скоро и не чује.     Преузето из: ''Светосавског звонца'' бр. 8/2019.
    • Од АлександраВ,
      Иза наше привидне спољашње побожности пречесто се крије незаитересованост, отупелост и неосетљивост за друге људе. Пречесто нисмо кадри да у њима препознамо самога Христа, те тако пропуштамо прилику да у малим доброчинствима учињеним малим људима, остваримо јеванђелску заповест. Стајање на Литургији и читање из молитвеника није довољно да би се Христос вером уселио у наша срца.
      Веровати значи добро чинити, бар тако би требало да буде, иако није увек баш тако. Вера није само питање неког другачијег уверења у односу на оне који не верују, то је стално бдење у себи, над собом и животом уопште. Ту нема малих, небитних ствари, све је важно, тако да вера није сводива на деклеративно изјашњавање, номиналну припадност и беспоговорно извршавање заповести. Вера је непрестани доброделатни живот. Међутим, догађа се да то често заборавимо понесени „великим“ стварима, па „мале“ ствари не примећујемо. Христос је јасно рекао да је мера свега управо тај однос према „малим“, и то мера вечног живота. То осликавају његове речи: „Када учинисте (не учинисте) једном од малих мојих мени учинисте (не учинисте)“ (уп. Мт. 25). Ми, нажалост у свом свакодневном животу све ово заборављамо, што се да видети у нашем свакидашњем животу. Много је примера за ово, навео бих овде један са жељом да се сви мало тргнемо из своје самодовољности и саможивости.
      Радња се одвијала у једном трамвају који је крстарио београдским улицама, носећи у себи тајне младих који су тог јутра журили са својих састајалишта у кревете на дневни одмор пред нови ноћни излазак. Трпео је њихове бесне ударце, писање и шта све још осим тога. Негде око подне, на станици недалеко од једног београдског храма, у тај исти трамвај ушло је негде око двадесетак верника који су после литургијског сабрања ишли својим домовима да се мало одморе пред следећу радну недељу. Сви су били тихи и достојанствени, свако је сео на своје место и полако су се груписали по двоје-троје, водећи мирне разговоре. Био сам и ја један од путника, и одмах ми је засметало то што нисам уочио баш много радости у очима, што значи да и у срцу није баш све како треба. Помислио сам да ми се ипак можда само чини да је тако, и почео да размишљам о томе како би требало мало више пастирског старања и разговора, да се људи боље и више упознају, да живе једни са другима у љубави Христовој, а не једни поред других говорећи само о љубави и заједници.
      На моменат ме прекиде једна интересантна појава, висок младић бистрих и лепих црта, сав поцепан и босоног, некако стидно је зборио, више себи у браду, говорећи: „Молим Вас помозите ми...“, идући ужурбано кроз трамвај. Присутни, као да не иду са литургијског сабрања, почеше да негодују и приговарају: „Види како је млад и јак, коњу реп да ишчупа...“ Не снађох се ни ја у том метежу речи и идеја, и док се тргох и пожелех да из џепа извадим новчаницу младић изиђе на следећој станици и оде, а да ни динар није добио од свих нас који мислимо да смо истински верници. Отишао је не обазирући се назад, и не осуђујући никога, трагајући за добрим човеком, а ми смо остали...Помислих у себи: „Оде Христос, а нико од нас Га није препознао...“
      Некоме може све ово деловати празно, неутемељено, нејасно и нетачно. Али, није тако. Да, овде је један млад човек који долази пред нас срамежљиво и тражи пролазећи тихо поред нас. Не стоји и не чека нас да се предомислимо, поштује наш став, не изнуђује нам ништа сувишним речима. Долази и одлази. А ми? Идемо са Литургије, напунили смо се нове благодати, али смо све то у себи чврсто и сигурно спаковали, тако да остаје само нама и једино за нас. Мислимо да смо Христа чврсто везали у себи и за себе, па нам и не пада на памет да је могуће да овај „лењи“ младић има било шта са „нашим Господом“. А тек помисао да је то сам Господ, па то је јерес за многе. И тако идемо, свако својим путем, случајни  сапутник из трамваја је за многе само још један у низу многих превараната, иза кога стоји неки организовани ланац. Тако да је хула и помислити, а камоли рећи нешто лепо о њему. Колико је таквих? Ко ће свима њима надавати? - ређају се наша самооправдања. И тако презиремо „мале“ у име наше велике и јаке вере, не знајући да се на тај начин супростављамо љубави Христовој.
      Шта би било да је свако од нас дао том човеку и најмању могућу новчаницу? А тек да смо дали колико можемо? Гладног би нахранили. И онда би имали право да га питамо ко је? Шта ради? Како живи? Овако, остали смо странци једни другима. Да, али би се он можда и напио, приговориће неко. Не би се сигурно напио са том свотом новца коју би од нас добио, али зашто  тако судимо инсистирајући на најгорој могућој варијанти? Па због тога што немамо у себи довољно љубави. Опет ће неко рећи да пише у Библији: „Ако неко неће да ради, тај нека и не једе“ (2. Сол. 3, 10). Да пише, али чему пребрзо закључивање о непознатом човеку? Апостол Павле опомиње конкретне људе, а на намеће нам закључак унапред, тако да ове речи не треба на пречац примењивати, јер библијски текст није збирка парола и прописа које себи и својој тренутној потреби прилагођавамо. То је посебно опасно онда кад у потреби да се за нешто изговарамо наводимо речи истргнуте из контекста. На тај начин показујемо нестваралаштво које покушавамо да оправдамо самовољним тумачењем библијске благовести.
      Било како било, човек је прошао поред нас, нисмо га примили. Ми смо били на литургијском сабрању, сакупили „позитивну енергију“ и нисмо дозволили да тај наш унутрашњи склад било ко наруши. А тај човек? Па нек ради нешто? Да, тако је али само у површном посматрању. Да смо бар испунили минимум библијског предлога: „Ваш сувишак нека буде за њихов недостатак“, учинили бисмо хуман гест људског разумевања. Не, нико њега не мрзи, само смо се показали сви као себични, и то у име само нама познате вере. На Христа смо заборавили, иако тврдимо дугачије. Поступак нас је показао као неделатне хришћане, људе који мисле само на себе и своје потребе.
      Такав став нас је затворио до обневида, и тако не само да нисмо видели потребу једног човека, него нисмо препознали Христа у њему. Можда је неко и препознао, али тек кад је отишао својим путем да тражи нове и боље људе,  сигурно је да је нашао неког доброг човека, а можда и много добрих људи, преживео је дан и дочекао нови дан. А ми? Остали смо да чекамо нови сусрет, сигурно спремни да препознамо, а Бог зна колико ћемо пута опет поновити данашњи превид и не препознати Христа Који пролази поред нас, умишљајући да је довољно то што смо одстојали неко време у храму на молитви. Не, није довољно то да би се Христос „уселио вером у срца наша“, и да би свако од нас узрастао, „док не дорастемо у човека савршена по мери раста висине Христове“ (уп. Еф. 4, 13).
      Дакле, реч је о непрестаном процесу узрастања на личном и саборном плану у стварности христоликог крстоношења. Одрицање себе и узимање крста Христовог најбољи је начин остварења у вери, неоптерећеност пореклом и припадношћу је гарант сигурног идења путем вере. Тако и тада ћемо у сваком човеку видети икону Божију, у богочовечанској стварности вере, и препознати оно најбоље у њему. Ми често грешимо, па у другоме тражимо најгоре како би нашли оправдање за своје погрешне ставове или радње, а не треба чинити тако, треба видети оно што је најбоље у њему.
      Ми то поступамо према онима који су нам драги, и не треба другачије радити, али је потребно то примењивати и према другима, а не само према њима. То смо превидели ми поред којих је прошао човек који нас је молио за помоћ, његова рука остала је празна, јер су наша срца била испражњена, иако смо ишли са литургије где смо: „видели истиниту светлост, примили духа небеског...“
      И сад, уместо самоосуђивања или самооправдања, отворимо срца једни за друге и наше очи ће препознати Христа у себи и око себе...
       
      Протојереј др Љубивоје Стојановић
      Извор: Пријатељ Божији
      link

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...