Jump to content
александар живаљев

Међународни апел православних академских теолога Светом Синоду Српске Православне Цркве у заштиту академске мисли

Оцени ову тему

Recommended Posts

Међународни апел православних академских теолога Светом Синоду Српске Православне Цркве у заштиту академске мисли

16214701969_523ec18a07_c.jpg?resize=619%

Фото: www.bfspc.bg.ac.rs

Овај међународни апел православних теолога, 91 научника из 42 академске институције из 13 земаља, сачињен је услед дубоко забрињавајућих вести и одлука које долазе из вољене Српске Патријаршије. Објединили смо се у овом апелу будући забринути због напада на слободу говора и академске мисли, независност универзитета и црквени морал. Подршка овом апелу је велика, а број потписника би био и много већи да период за прикупљање потписа нисмо ограничили на три дана.

 

Петак, 1. новембар, 2019.

Ваша Светости, Ваша Високопреосвештенства, Ваша Преосвештенства,

Ми, православни академски теолози, изражавамо наше дубоко незадовољство одлуком Синода Српске Православне Цркве (од 8. јула 2019) којом је епископу Максиму (Васиљевићу) и Марку Вилотићу одузет синодски благослов за предавање на Православном богословском факултету Универзитета у Београду.

Марко Вилотић, доцент на предмету Историја религије при катедри за хришћанску философију и религиологију, избачен је због тога што је узео двогодишње неплаћено одсуство. Разлози за ускраћивање благослова доценту Вилотићу засновани су искључиво на погрешном тумачењу законских регулатива Универзитета у Београду. Вилотић је, наиме, оптужен да је противзаконито узео суботњу годину прошле године, као и да није имао право да тражи продужетак одсуства у облику неплаћеног одсуства у наредне две године, иако су му оба захтева једногласно одобрена, а њихова правна утемељеност експлицитно је потврђена дописима Генералног секретара Универзитета у Београду.

Двојица наставника су били такође и потписници Става (2017) у коме су тврдили да је теорија еволуције прихваћена од стране научне заједнице биолога и да ми, као теолози, поштујемо ту чињенцу. У Ставу се није тврдило да је теорија еволуције истинита, беспрекорна или незамењива. Они су просто тврдили да теорија еволуције не противречи нужно хришћанској вери и да стога као теолози не треба да пружамо подршку псеудо-научним теоријама. Међутим, синодска одлука ово користи против њих, правећи тако опасан преседан у историји Православне Цркве, проглашавајући одређену научну теорију за супротну хришћанском веровању.

И док стајемо у одбрану и изузетности Марка Вилотића, намеравамо да кажемо нешто више о епископу Максиму (Васиљевићу). Веома смо благословени тиме што Његово Преосвештенство познајемо и лично и кроз његове списе, те стога своје сведочанство придружујемо многим православним хришћанима који га високо цене. Са жаром делимо црквени консензус широм света према коме се епископ Максим (Васиљевић) сматра једним од најистакнутијих православних теолога нашег времена, са међународним признањем, и он је личност коју би многе теолошке школе пожелеле да имају међу својим наставницима.

Епископ Максим Васиљевић пружа богодани одговор за носталгију наших дана: епископ служења и привржености, теолог који говори језик евхаристије и онтологије, интелектуалац који је укључен у континуиран плодан дијалог са другим дисциплинама. Стога је више него очигледно да снажно одбацујемо невероватне оптужбе за синкретизам о којима смо сазнали.

Надаље, поштујемо његову неуморну трудољубивост – редовно предузимање дугих путовања како би помогао студентима да теолошки узрастају, као и усрдно управљање великом епархијом у којој ужива поштовање и љубав свога стада. Не можемо а да не споменемо радионице и семинаре које организује, као и изванредну издавачку делатност Севастијан преса којом се православна теологија шири посвуда у Америци и свету. Треба истаћи и његове напоре на издавању два велика тома (о задужбинама Косова и о историји Српске Цркве у Америци) за шта му, претпостављамо, Свети Синод Српске Цркве дугује захвалност.

Поред наведеног, Синод Српске Православне Цркве је допринео ескалацији проблема тиме што је 22. октобра 2019. ускратио свој благослов Епископу Браничевском, Игнатију Мидићу, да настави да служи као Декан Православног богословског факултета Универзитета у Београду, јер је овај истакнути теолог одбио да уручи отказ наставницима о којима се води спор: епископу Максиму и доценту Вилотићу. Захтев за отказом је одбачен због тога што је Синод погрешно протумачио законе и административна правила и регулативе које уређују постављење, запослење и уклањање наставника Факултета. Следствено, Синод је наставио са оваквим погрешним тумачењем, захтевајући да Веће факултета смени Епископа Игнатија са места Декана.

Синод свесно одбија да призна да су његови правни аргументи неосновани и упркос томе наставља да инсистира на њиховом усвајању, тврдећи да су одлуке Синода коначне и да се о њима не може расправљати.

Ми не можемо појмити да је православни дух усагласив са ауторитарним одлукама, донетим без претходног саслушања двојице професора и њихових колега, а да не спомињемо њихове студенте. Уклањање академских радника који нису занемаривали своје обавезе, као и приписивање лажних оптужби које подривају слободу говора и академског мишљења, представља у најмању руку порицање истине Цркве и онога чему се надамо.

Уз све поштовање према Светом Синоду Српске Православне Цркве, ми уједињујемо своје гласове апелујући на њега да повуче ове одлуке.

Потписници:

  1. Yannaras, Chrestos. Professor Emeritus, Panteion University of Athens, Greece – Doctor Honoris Causa, Theological Faculty of the University of Belgrade, Serbia
  2. Breck, John. Professor Emeritus, Saint Sergius Orthodox Theological Institute of Paris, France
  3. Dimitrov, Ivan Zhelev. Professor Emeritus, Faculty of Theology “Saint Kliment Ohridski”, University of Sofia, Bulgaria
  4. Kalyvas, Alkiviades. Professor Emeritus, Holy Cross Greek Orthodox School of Theology, Brookline MA, USA
  5. Louth, Andrew. Professor Emeritus, Durham University, UK – Honorary Fellow, Vrije University of Amsterdam, Netherlands
  6. Patsavos, Lewis. Professor Emeritus, Holy Cross Greek Orthodox School of Theology, Brookline MA, USA
  7. Plekon, Michael. Professor Emeritus, The City University of New York – Baruch College NY, USA
  8. Stavropoulos, Alexandros. Professor Emeritus, National and Kapodistrian University of Athens, Greece
  9. Stylianopoulos, Theodore. Professor Emeritus, Holy Cross Greek Orthodox School of Theology, Brookline MA, USA
  10. Vasileiadis, Petros. Professor Emeritus, Aristotelian University of Thessaloniki, Greece – President of World Conference of Associations of Theological Institutions
  11. Zaharopoulos, Nikolaos. Professor Emeritus, Aristotelian University of Thessaloniki, Greece – former vice dean, Neapolis University of Pafos, Cyprus
  12. Andreopoulos, Andreas. University of Winchester, UK
  13. Asproulis, Nikolaos. Volos Academy for Theological Studies, Greece – Hellenic Open University, Greece
  14. Athanasopoulou-Kypriou, Spyridoula. Hellenic Open University, Greece
  15. Bakker, Michael. Vrije University of Amsterdam, Netherlands
  16. Barnet, John. Saint Vladimir’s Theological Seminary NY, USA
  17. Bathrellos, Demetrios. Hellenic Open University, Greece – The Institute for Orthodox Christian Studies, Cambridge, UK – Emory University, Atlanta GA, USA
  18. Behr, John. Saint Vladimir’s Theological Seminary NY, USA – Vrije University of Amsterdam, Netherlands
  19. Bouteneff, Peter. Saint Vladimir’s Theological Seminary NY, USA
  20. Bucur, Bogdan. Duquesne University, Pittsburgh PA, USA
  21. Chapnin, Sergei. Former Professor of Saint Tikhon’s University, Moscow, Russia
  22. Chryssavgis, John. Greek Orthodox Archdiocese of America
  23. Cohen, Will. University of Scranton PA, USA – President of the Orthodox Theological Society in America
  24. Croitoru, Ion. University of Valahia, Târgoviște, România
  25. Demacopoulos, George. Fordham University NY, USA
  26. Despotis, Sotirios. National and Kapodistrian University of Athens, Greece – Hellenic Open University, Greece
  27. Fanaras, Vasileios. National and Kapodistrian University of Athens, Greece – Ethics Expert of European Commission
  28. Filiotis, Chrestos. Aristotelian University of Thessaloniki, Greece
  29. Gallaher, Anastasios Brandon. University of Exeter, UK
  30. Gavrilyuk, Paul. Founding President of International Orthodox Theological Association – University of St. Thomas, Saint Paul MN, USA
  31. Gkikas, Athanasios. Aristotelian University of Thessaloniki, Greece
  32. Hovorun, Cyril. Loyola Marymount University, Los Angeles CA, USA – Acting Director of the Huffington Ecumenical Institute
  33. Jillions, John. Saint Vladimir’s Theological Seminary NY, USA
  34. Joanides, Charles. Nyack College, Alliance Graduate School of Counseling, NY, USA
  35. Kalaitzidis, Pantelis. Volos Academy for Theological Studies, Greece – University of Thessaly – Hellenic Open University – Research Fellow, KU Leuven, Belgium – Member of the Executive Committee of the European Academy of Religion
  36. Kapriev, Georgi. St. Climent Ochridski University, Sofia, Bulgaria.
  37. Karakolis, Chrestos. National and Kapodistrian University of Athens, Greece
  38. Kasselouri, Eleni. Hellenic Open University, Greece
  39. Kattan, Assaad Elias. University of Muenster, Germany
  40. Keramidas, Dimitrios. Hellenic Open University, Greece
  41. Kizenko, Nadieszda. State University of New York at Albany NY, USA
  42. Kornarakis, Konstantinos. National and Kapodistrian University of Athens, Greece
  43. Kostache, Doru. Sydney College of Divinity, Australia
  44. Koufogianni, Panoraia. National and Kapodistrian University of Athens, Greece
  45. Ladouceur, Paul. Trinity College, University of Toronto, Ontario – University of Laval, Quebec, Canada
  46. Lena, Joan. Vrije University of Amsterdam, Netherlands
  47. Macaila, Dumitru. Ovidius University of Constanța, Romania
  48. Makarov, Dmitry. The Urals State Conservatoire, Ekaterinburg, Russia
  49. Makrides, Vasileios. University of Erfurt, Germany
  50. Mamalakis, Philip. Holy Cross Greek Orthodox School of Theology, Brookline MA, USA
  51. Maras, Anastasios. Hellenic Open University, Greece
  52. Meyendorff, Paul. Saint Vladimir’s Theological Seminary NY, USA
  53. Mitralexis, Sotirios. National and Kapodistrian University of Athens, Greece – University of Winchester, UK
  54. Morelli, George. Chairman of the Department of Chaplain and Pastoral Counseling, Antiochian Orthodox Christian Archdiocese of North America, La Costa CA, USA
  55. Moschos, Demetrios. National and Kapodistrian University of Athens, Greece
  56. Naydenov, Ivaylo. Faculty of Theology “Saint Kliment Ohridski”, University of Sofia, Bulgaria
  57. Nikolakopoulos, Konstantinos. Ludwig-Maximilians-University of Munich, Germany
  58. Paert, Irina. University of Tartu, Estonia
  59. Panagiotopoulos, Petros. Aristotelian University of Thessaloniki, Greece
  60. Papanikolaou, Aristotle. Fordham University NY, USA
  61. Papathanasiou, Athanasios. University Ecclesiastical Academy of Athens, Greece – Hellenic Open University, Greece
  62. Pappas, Harry. Saint Vladimir’s Theological Seminary NY, USA
  63. Passakos, Demetrios. University Ecclesiastical Academy of Athens, Greece
  64. Pavlov, Pavel. Vice-Dean of Faculty of Theology “Saint Kliment Ohridski”, University of Sofia, Bulgaria
  65. Rochelle, Gabriel. Saint Sophia Ukrainian Orthodox Theological Seminary, New Jersey – Honors College, New Mexico State University, Las Cruces NM, USA
  66. Roeber, Anthony. Saint Vladimir’s Theological Seminary NY, USA
  67. Roddy, Nicolae. Creighton University of Omaha NE, USA
  68. San Chirico, Kerry Patrick Clark. Villanova University, Philadelphia PA, USA
  69. Saroglou, Vassilis. University of Louvain, Belgium – President of the International Association for the Psychology of Religion
  70. Sharp, Andrew. South University, Richmond VA, USA
  71. Shoemaker, Stephen. University of Oregon at Eugene, USA
  72. Skedros, James. Holy Cross Greek Orthodox School of Theology, Brookline MA, USA
  73. Skliris, Dionysios. National and Kapodistrian University of Athens, Greece
  74. Schneider, Richard. St. Vladimir’s Theological Seminary – Trinity College, University of Toronto – Professor Emeritus, York University, Toronto – Emeritus President Canadian Council of Churches
  75. Stamoulis, Chrysostomos. Aristotelian University of Thessaloniki, Greece
  76. Stavros, George. Boston University MA, USA
  77. Stavrou, Michel. Saint Sergius Orthodox Theological Institute of Paris, France
  78. Struve, Daniel. University of Paris Diderot, France
  79. Thermos, Vasileios. University Ecclesiastical Academy of Athens, Greece
  80. Tollefsen, Torstein Theodor. University of Oslo, Norway
  81. Tsalampouni, Ekaterini. Aristotelian University of Thessaloniki, Greece
  82. Tsironis, Chrestos. Aristotelian University of Thessaloniki, Greece
  83. Tsompanidis, Stylianos. Aristotelian University of Thessaloniki, Greece
  84. Turcescu, Lucian. Concordia University of Montreal, Quebec, Canada
  85. Woloschak, Gayle. Northwestern University, Chicago IL, USA
  86. Ventis, Haralambos. National and Kapodistrian University of Athens, Greece
  87. Vlantis, Georgios. Volos Academy for Theological Studies, Greece
  88. Vletsis, Athanasios. Ludwig-Maximilians-University of Munich, Germany
  89. Voulgaraki, Evangelia. National and Kapodistrian University of Athens, Greece
  90. Vrame, Anton. Holy Cross Greek Orthodox School of Theology, Brookline MA, USA
  91. Yangazoglou, Stavros. National and Kapodistrian University of Athens, Greece – Hellenic Open University, Greece

Извор: International Orthodox Academic Theologians Appeal to the Holy Synod of the Serbian Orthodox Church to Protect Academic Thought, The Orthodox World, 5. Nov. 2019.

TEOLOGIJA.NET

Овај међународни апел православних теолога, 91 научника из 42 академске институције из 13 земаља, сачињен је услед...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

eh, samo bih voleo da vidim jedan medjunarodni apel pravoslavnih akademskih teologa u vezi nekanonskog delovanja VP u Ukrajini.... moze ista ova ekipa teologa :D .... i onda cu da poverujem da imaju brigu za objektivnost i istinu u nasoj PC kao sto navodno brinu za ova desavanja u nasoj SPC....

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 42 минута, Bokisd рече

eh, samo bih voleo da vidim jedan medjunarodni apel pravoslavnih akademskih teologa u vezi nekanonskog delovanja VP u Ukrajini.... moze ista ova ekipa teologa :D .... i onda cu da poverujem da imaju brigu za objektivnost i istinu u nasoj PC kao sto navodno brinu za ova desavanja u nasoj SPC....

Možda zbog ovog nećeš vidjeti:

image.thumb.png.a253f140c7699dd767742335a9e159e0.png

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ORTHODOXIE.COM

International Orthodox academic theologians appeal to Holy Synod of the Serbian Orthodox Church to protect academic thought

 

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ne znam je li ovaj Rus ili je neki drugi...ali ovaj je imao zestok Sukob s patrijarsijom...jos jedan manekan...

 

WWW.ASIANEWS.IT

The journalist openly criticised the leadership of the Russian Church and its close ties to the Kremlin. He sees a

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Потписа би било још најмање 50. Из наше СПЦ се нико није потписао јер се плаше освете Бачког Цензора и његовог излива љубави. Свакодневно у Тврдош пристижу писма и имејлови угњетаваних монаха, монахиња и свештеника из Бачке епархије где се види најгора диктатура и мобинг свемогућег и самозваног потпарола. Данас је сменио Максима и Игнатија а сутра можемо да гатамо у пасуљ кога ће следећег. Није то добро и једна ласта не чини пролеће каже наш народ. Као да су Господа заборавили и то да Он има задњу реч.

Жив је Бог и жива ће бити душа наша!

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Управо сада, Obozavalac рече

Потписа би било још најмање 50. Из наше СПЦ се нико није потписао јер се плаше освете Бачког Цензора и његовог излива љубави

Oprosti "vladiko" (skinucu navodnike ako si vladika), kavi su to teolozi i hriscani (ti nasi koji se, kako rece, plase) ako se smeju za pravdu i istinu da se potpisu?

A povodom da je apel ogranicen na tri dana...cekaj, jel'  bi Sinod negde pobegao, ili sta bi bilo da su apel ogranicili na mesec dana? IIi ako je sednica NV na PBFu 12. novembra sto nisu jos produzili. Cemu tako kratko vremensko ogranicenje, i takva slabost srpskih teologa?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Са овог списка (ако је уопште тачно да су то све потписници) сви се мање више познају, и сви се знају ко је ко.  

Има једна нечоек (луциферов слуга-накот) на том списку који је горе неаведен као потписник, за кога се зна 100 % да ради за једну луциверову тајну обавјештајну службу да не наводим коју, сви можете да претпоставите која је то служба. То је усиновљени сотонски накот, следбеници, верна деца сотоне, који немилосрдно, са змијском исконском мржњом ратују против Христа и Христове Цркве.

Један чоек кад је видио по први пут у животу тог нечоека (горе поменутог на списку) рекао је тај има шпијунску фацу,... и био је у праву....  то је нечоек са змијским очима....

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@Obozavalac umirovljeni Atanasije kada je govorio o Artemiju rekao je priblizno ovako: ako mislis da smo ti ucinili nepravdu, sto ne kazes - oci i braco uciniste mi nepravdu, Bog neka vam sudi, ja cu se povuci, necu praviti raskol... I da se pomirio sa odlukom. Nego je otisao u raskol... on patrijarha i Sabor poziva da se pokaju pred njim... Za mene vise nece da cuje... Covek je prelascen, covek je ...budi Bog s nama.. Nek ide s milim Bogom...  

Bas me sada zanima hoce li tako savjetovati episkopa Maksima da se smiri pred odlukama Sinoda...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 35 минута, Obozavalac рече

Потписа би било још најмање 50. Из наше СПЦ се нико није потписао јер се плаше освете Бачког Цензора и његовог излива љубави. Свакодневно у Тврдош пристижу писма и имејлови угњетаваних монаха, монахиња и свештеника из Бачке епархије где се види најгора диктатура и мобинг свемогућег и самозваног потпарола. Данас је сменио Максима и Игнатија а сутра можемо да гатамо у пасуљ кога ће следећег. Није то добро и једна ласта не чини пролеће каже наш народ. Као да су Господа заборавили и то да Он има задњу реч.

Жив је Бог и жива ће бити душа наша!

Ал сте храбри,и тврди у својој вери.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 59 минута, Obozavalac рече

Свакодневно у Тврдош пристижу писма и имејлови угњетаваних монаха, монахиња и свештеника из Бачке епархије где се види најгора диктатура и мобинг свемогућег и самозваног потпарола.

А зашто баш у Тврдош? Шта то Тврдош посебно има, па само њима шаљу та писма и мејлове?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 18 минута, Талични Том рече

А зашто баш у Тврдош? Шта то Тврдош посебно има, па само њима шаљу та писма и мејлове?

СОС мејл и поштанску адресу за монахе, монахиње и свештенике (али само из епархије Бачке)! А изгледа и Сигурну Кућу...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 сат, Justin Waters рече

Ова НАТО и НЕНАТО пита све објашњава.  Знам људе које би било срамота да добију овакву подршку.  Либерални дух времена.

 

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 20 минута, Ромејац рече

СОС мејл и поштанску адресу за монахе, монахиње и свештенике (али само из епархије Бачке)! А изгледа и Сигурну Кућу...

Ма, мени је само чудно што шаљу у Тврдош, кад им је редакција Блица ближа? О Данасу, и да не причамо! Или, ипак, мора то прво да стигне у Тврдош? Не знам, није ми јасно?! Стварно...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг - инфо,
      Они који заиста учествују у хлебу Евхаристије бивају достојни да учествују у Духу Светоме, и овим светим душама бива допуштено да вечно трају.   Јер као што код онога који пије вино, оно доспева до свих његових удова… тако је и са оним који пије крв Христову.   Јер Дух Божији који је испијен се смешава са савршеном душом и она се смешава са Духом, и тако удостојена, постаје достојна Господа.   Свети Макарије Велики, Духовне беседе   Извор: Епархија жичка
    • Од Поуке.орг - инфо,
      На свечаној сједници Института православне теологије Светог Сергеја у Паризу у недјељу 12. фебруара 2012. године, додјељен је почасни докторат „Honoris causa” Његовом Високопреосвештенству Архиепископу Цетињском Митрополиту Црногорско – приморском Г. Амфилохију.   Звучни запис предавања   После свечаности Митрополит је стрпљиво потписивао многобројним присутнима његову књигу „Тајна Свете Тројице по Светом Григорију Палами” која је преведена на француски.   У понедељак, 13. фебруара одржана је промоција француског издања докторске дисертације Митрополита Амфилохија “Тајна Свете Тројице по Светом Григорију Палами”.   Овим поводом, из архиве нашег Радија, доносимо предавање Његовог Високопреосвештенства Митрополита Амфилохија “Тајна Свете Тројице по Светом Григорију Палами” које је одржао у бугарском граду Варна на богословској конференцији “Исихастичка традиција и савремени црквени живот”.     Извор: Радио Светигора
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Љуба Ненадовић, иако и сам Србин, био је изненађен кад је видео у Црној Гори живу снагу косовске традиције, која је у тим брдима и после столећâ била стварност, исто толико блиска и стварна као хлеб и вода.      Намучене жене које су се одмарале поред бремена дрва на каменој ивици пута говориле су му о Косову као о својој особеној судбини и личној трагедији. „Наша је права на Косову закопана”, говорили су људи резигнирано и не помишљајући да је траже другим путем до онога који им косовски завет налаже. Целокупна судбина свих људи била је тим заветом омеђена и управљана. Као у најдревнијим легендама, које су увек и највећа људска стварност, сваки је на себи лично осећао историјску клетву која је „лафе” претворила у „ратаре”, оставивши им у души „страшну мисао Обилића”, да тако живе разапети између своје „ратарске”, рајинске стварности и витешке, обилићевске мисли. Црна Гора и свет који је избегао у њена брда били су квинтесенција тога косовског мистерија. Све што се у тим брдима рађало, долазило је на свет са рефлексом косовске крви у погледу.     Ту је дакле почетак и Његошеве драме. Без овога би трагика Његошева живота била тешко разумљива. Његош је прототип косовског борца. И као песник, и као владалац, и као човек, он је чисто оличење косовске борбе, пораза и несаломљиве наде. Он је, као што је неко рекао, „Јеремија Косова”, и у исто време и активни, одговорни борац за „скидање клетве” и остварење Обилићеве мисли. Тврђено је да се реч „Косово” поред речи „Бог” најчешће помиње у Горском вијенцу. Али нису само мисао и поезија предели за косовску традицију. Она је за Његоша живот сам.   Иво Андрић,  Предавање одржано на Коларцу 1934.   Извор: Епархија жичка
    • Од Поуке.орг - инфо,
      У оквиру манифестације „У славу Видовданаˮ, коју већ традиционално организује Српски културни центар Свети Сава у Суботици и Црквена општина суботичка, у навечерје празника Видовдана, 27. јуна 2020. године, у Задужбини Душана Радића одржана је трибина.     Протонамесник Ђорђе Стојисављевић, војни свештеник, сабрат Светосавског храма у Новом Саду, надахнуто је беседио на тему ,,Видовдан – неприкидан испит српске зрелостиˮ. На почетку предавања, срдачну добродошлицу оцу Ђорђу пожелео је протопрезвитер Душан Ђукић, архијерејски намесник суботички.     Извор: Инфо-служба Епархије бачке

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...