Jump to content
александар живаљев

Владика Максим за НИН: Надам се да у будућности нећемо црвенети због садашњег односа према власти

Оцени ову тему

Recommended Posts

view_image.jpg

Владика западноамерички Максим дао је интервју новинарки Драгани Николетић и главном и одговорном уреднику НИН-а Милану Ћулибрку, који је објављен на шест страница овог магазина.

На почетку интервју је разјашњено да је "крајем септембра декан ПБФ, епископ браничевски Игнатије, обавестио "црквену владу" да не може да спроведе (јулску) одлуку Синода." Како за НИН каже владика Максим: Декан је уважио мишљење Синода, али и указао да је оно не само неосновано, него и у несагласности са Статутом Универзитета, Законом о високом образовању и Законом о раду."

Сходно Уставу наше свете Цркве, наставља владика Максим, Свети Архијерејски Сабор има власт да контролише рад Синода, као и да решава несугласице међу архијерејима. Због тога је владика потписао захтев да се одржи редовно јесење заседање Сабора.

Иако се не слаже са одлуком Синода о свом разрешењу професорске дужности, владика Максим, наглашава да ту одлуку поштује, али очекује од Сабора да да коначну одлуку, коју ће "као и увек до сада" поштовати.

Владика Максим је опширно говорио о статутарности свог наставничког рада на Универзитету, а осврћући се да је Синод у свој одлуци навео и неке теолошке разлоге "сматрајући да је моје учење у неком смислу проблематично", владика је рекао: "Желим да верујем да је и овде реч о неспоразуму који ће се веома лако отклонити на предстојећем Архијерејском сабору."

На питање новинара о вези питања Косова, односа према косовској политици председника Србије А. Вучића и ставу архијереја по тим питањима, епископ Максим је приметио да се у медијим инсистира на тој вези, али је понови став епископа бачког Иринеја "да у Цркви нема деликта мишљења". Још је навео: "Могу одговорно да тврдим да по том питању (Косова и Метохије -прим-приређ.) сви епископи имају неподељено мишљење, тако да ми не знамо ни за "меко" ни за "тврдо" решење.

На питања о односу Цркве и државе, владика Максим је рекао " У Цркви је често заступљена једна превазиђена и доста наивна вера у симфонију цркве и државе по узору на средњи век, заснована на тренутној процени односа снага. Упркос свему, надам се да пред долазећим нараштајима нећемо црвенети због садашњег односа према власти."

Он је поводом додељивања Ордена Светог Саве председнику Вучићу рекао да када орден као симбол фунционише на прави начин он тада и обједињује, а да је у овом случају дошло до превида. "И док садашњи председник Србије непрекидно понавља да је за разграничење и поделу, дотле Сабор Српске цркве трајно инсистира да разграничење и подела представљају издају. Како сада то двоје помирити? Ето, тај парадокс не може да појми најмање половина српских архијереја, а ни велики део наше Цркве".

Епископ Максим опширно је говорио о томе зашто је потписао петицију групе наставника и сарадника ПБФ о теорији еволуције.

Говорио је и о томе да му је замерена благонаклоност према таоизму, а он је у свом тексту на ту тему само цитирао трећег аутора.

Епископ Максим је навео и да је потребно да се отклоне сумње, настале због лоше информисаности, о новој верзији Устава СПЦ у САД. Изразио је очекивање да ће чланови Синода у томе да помогну.

У интервју НИН-у доста је речено и о стању српске мисије у дијаспори, задацима Српске цркве итд.

 

 

 

 

View full Странице

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 27 минута, александар живаљев рече

"У Цркви је често заступљена једна превазиђена и доста наивна вера у симфонију цркве и државе по узору на средњи век, заснована на тренутној процени односа снага. Упркос свему, надам се да пред долазећим нараштајима нећемо црвенети због садашњег односа према власти."

100% тачно. Не само то, него се појавила нека потпуно бесмислена гео-политичка есхатологија где се ”одбрана Христа и хришћанства” своди на заузимање страна у сукобима ове и оне државе или политике... Сулудо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo nije rekao jedno, da drzava uvodi zakone da deca potkazuju svoje roditelje, tako i on ko seoska snasa tracara, unutarcrkvene stvari gura u medije praveci od sebe sa jedne strane zrtvu, sa druge zvezdu. Nije mu mrsko da se slika, a ni da pametuje.

On da ima smirenja imalo 90% ovoga ne bi bilo, a mozda ne bi bio ni smenjen.

Nasao se na mestima gde Natasa Bekvalac ili kao se zove tuzuje ko zna kojeg muza za nasilje, je li to nacin resavanja crkvenih stvari?

Uzgded, za sada je pobednik, ima platu dzaba godinu dana, a do tada ce voditi kampanju, kao sto je i vodi, uopste ga neintersujuci Crkva u celini, nego da istera svoje. Da poredamo cinjece:

  • Najpre je angazovao Begovica da ismejava Sinod i da ga zastupa u javnosti kao advokat odbrane.
  • Onda je iskoristio znacku da digne vise frke i pridobije podrsku.
  • Onda nastavlja da vodi kampanju, saznaje se da je dobio napismeno od neke komisije sa Univerziteta da je u pravu; dobio je pismenu potvrdu Amfilohija i Attanasija da je "pravoslavan" i sada stvar tera do Sabora.

Koje sve posledice za Crkvu i vernike ima ova haranga medijska u kojoj je on direktni potstrekac njega ne zanima. Pa ajde da i mi, nikokovici zakljcimo: Sta bi bilo da je Svti Nektarije nepravedno i lazno oklevetan ovako radio? Pamenom dosta.

Treba posebno napomenuti: vl. Maksim je toliko vrstan teolog, retoricar (o drugome necu, o dugome neka sude nadlezni) da kada god izadje u medije trese se ili vasejena, ili SPC, ili njegove kolege profesori-tolozi. A kad je toliko u pravu. pa sto se onda izvinjava, naknadno stavlja navodnike i vodi pravne postupke? Dakle da je 100 put u pravu, im aona narodna "ispeci pa reci"! Toliko o teologiji, retorici a i "ikonomiji" vl. Maksima. Mozda jos da se citira ono kad neko rece da ako jelo tvoje sablaznjava brata da ne jedes. Mislim...ja da imam moc dao bi mu i Univerzitet i neki novi PBG i 100 panagija, samo ne bi li io srecan. I jos da ogu da svi mediji sveta da ga intervjuisu...samo ne bi li bio hapi. Ako ce ovako da se sprovodi misija, da se cela pomesna Crkva istrumira radi sujete nekog vladike...u sustini potpuno nepotrebno, bez  smisla ikavog, sve, osim samopromocije vl. Maksima. Onda sta ce biti da taj covek ima neko vecu odgovornist i imamo vece prpbleme? pa rat, nema druge...mislim neverovatno. Kad bi coveka pitao: Vats probel hier? Mogao bi samo da zacuti...fijsako, fijasko, fijasko. Covek hoce da bude zvezda i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vladiko, najiskrenije, da da Bog, da se vi svi izmirite,Tebe da vrate na PBF i da Ti daju jos vise pocasti; da postanes Mitropolit tako uspesna misja da Ti bude; da sve cveta; da ako treba dekan budes...ali molim Te, ako Ti iko dojavi, evo ce godina i(li) koliko, da kad god se Ti pojavis u javnosti nastaju svadje, rasprave, podele, traume, smutnje - molim Te, ako nisi svestan, a nekako docujes, da povedes racuna o tome.

Narod je sa svih strana izudaran, u Crkvu gleda kao u Majku...nemoj Vladiko nemir vise da nam unosis....a svako normalan ce se radovati Tvojim uspesima, napredovanjima, misiji....samo molim Te, ako moze bez ovakvih traumao koje se oko  tebe stvorise zadnju godinu. Mnogo je Vladiko, mnogo da je i od Tebe! Celiv desnici, poklon Cinu! Molba za moliteve Tvoje vladicanske!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Драги Владико,

Ти си најзаслужнији (=од заслуга, без скривених алузија и без ироније) да су покренуте, коначно, неке теолошке теме, које су биле под знаком питања, међутим тако крупне ствари, на којима се темељи наша вера, пребачене у медијску каљугу, свађе и препуцавања. То је све срамота (не Твоја, свих нас), да се такве теме омаловажавају.

Пребаците, колико је до Тебе, Ти уради своје, пребаците те теме, о којима се давно требало полемисати, ван медијског блата, на један виши богословски ниво - поведите теолошки дијалог, ви Епископи, клирици, а и теолози-лаици. Не штедите ни времена, ни тастатуре - јер то ће бити једно теолошко благо, ако се таква полемика води у братској љубави. Биће на корист Цркве; на мир међу браћом; на корист свима.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Све форумаше молим да ми опросте за тешке речи, за ружне помисли ако их је било, за било ккаву увреду или повреду. Целив  - најислренији - десницама свом клиру СПЦ, ђаконима, свештеницима и Светим Владикам, поклон њиховим Светим Чиновима.

Мира ради, свога и другог, дајем себи епитимију на дуже време, на комнтарисање било којих порука на форуму.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 часа, александар живаљев рече

view_image.jpg

Владика западноамерички Максим дао је интервју новинарки Драгани Николетић и главном и одговорном уреднику НИН-а Милану Ћулибрку, који је објављен на шест страница овог магазина.

На почетку интервју је разјашњено да је "крајем септембра декан ПБФ, епископ браничевски Игнатије, обавестио "црквену владу" да не може да спроведе (јулску) одлуку Синода." Како за НИН каже владика Максим: Декан је уважио мишљење Синода, али и указао да је оно не само неосновано, него и у несагласности са Статутом Универзитета, Законом о високом образовању и Законом о раду."

Сходно Уставу наше свете Цркве, наставља владика Максим, Свети Архијерејски Сабор има власт да контролише рад Синода, као и да решава несугласице међу архијерејима. Због тога је владика потписао захтев да се одржи редовно јесење заседање Сабора.

Иако се не слаже са одлуком Синода о свом разрешењу професорске дужности, владика Максим, наглашава да ту одлуку поштује, али очекује од Сабора да да коначну одлуку, коју ће "као и увек до сада" поштовати.

Владика Максим је опширно говорио о статутарности свог наставничког рада на Универзитету, а осврћући се да је Синод у свој одлуци навео и неке теолошке разлоге "сматрајући да је моје учење у неком смислу проблематично", владика је рекао: "Желим да верујем да је и овде реч о неспоразуму који ће се веома лако отклонити на предстојећем Архијерејском сабору."

На питање новинара о вези питања Косова, односа према косовској политици председника Србије А. Вучића и ставу архијереја по тим питањима, епископ Максим је приметио да се у медијим инсистира на тој вези, али је понови став епископа бачког Иринеја "да у Цркви нема деликта мишљења". Још је навео: "Могу одговорно да тврдим да по том питању (Косова и Метохије -прим-приређ.) сви епископи имају неподељено мишљење, тако да ми не знамо ни за "меко" ни за "тврдо" решење.

На питања о односу Цркве и државе, владика Максим је рекао " У Цркви је често заступљена једна превазиђена и доста наивна вера у симфонију цркве и државе по узору на средњи век, заснована на тренутној процени односа снага. Упркос свему, надам се да пред долазећим нараштајима нећемо црвенети због садашњег односа према власти."

Он је поводом додељивања Ордена Светог Саве председнику Вучићу рекао да када орден као симбол фунционише на прави начин он тада и обједињује, а да је у овом случају дошло до превида. "И док садашњи председник Србије непрекидно понавља да је за разграничење и поделу, дотле Сабор Српске цркве трајно инсистира да разграничење и подела представљају издају. Како сада то двоје помирити? Ето, тај парадокс не може да појми најмање половина српских архијереја, а ни велики део наше Цркве".

Епископ Максим опширно је говорио о томе зашто је потписао петицију групе наставника и сарадника ПБФ о теорији еволуције.

Говорио је и о томе да му је замерена благонаклоност према таоизму, а он је у свом тексту на ту тему само цитирао трећег аутора.

Епископ Максим је навео и да је потребно да се отклоне сумње, настале због лоше информисаности, о новој верзији Устава СПЦ у САД. Изразио је очекивање да ће чланови Синода у томе да помогну.

У интервју НИН-у доста је речено и о стању српске мисије у дијаспори, задацима Српске цркве итд.

 

 

 

View full Странице

 

Da li je napisano bila stilska ili metaforicna figura?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Пре сат времена, Ćiriličar рече

da ako treba dekan budes

Камену се казало, помери се с места! 

Пре сат времена, Ćiriličar рече

nemoj Vladiko nemir vise da nam unosis

Неће те послушати.

пре 1 сат, Ćiriličar рече

Uzgded, za sada je pobednik, ima platu dzaba godinu dana

Не, добио је отказ. Са собом је успео на дно да повуче и Игњатија који је смењен као декан. То су резултати овог "врсног теолога". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понављао сам више пута латинску: errare humanum est, perseverare autem diabolicum (људски је погрешити, истрајавати пак је демонски). Или Цицеронову: Cuiusvis hominis est errare: nullius nisi insipientis, in errore perseverare.

Максим истрајава. Нема покајања. Надам се скором бријању.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 vise je nego ocigledno da je doticna ekipa izgubila kredibilitet po teoloskim pitanjima i da je njihovom bahatom ponasanju u okviru SPC dosao kraj, pa su teziste svog subverzivmog delovanja protiv majke crkve i drzave svojevrsnom zamenom teza i  tabloidizacijom  dodele ordena AV u pojedinim tzv. " nezavisnim glasilima : prebacili na polje aktuelnih politickih desavanja na domacoj sceni, u nadi da ce pronaci uporiste u odredjenim " opozicionim " krugovima i time izneti resavanje gorucih umutrasnjih pitanja izvan zvanicnih crkvenih institucija i staviti ih na teret javnosti, koristici na jedan krajnje perfidan i maliciozan nacin sam cin dodele ordena radi diskreditovanja Sinoda i Patrijarha prikazujuci ih kao izdajnike koji su uzurpirali crkvenu vlast i sluge rezima koji ce i zvanicno predati KiM u ruke Albanaca! Na taj nacin pokusavaju da izvedu i vec jesu na neki nacin u ocima jednog dela javnog mnjenja izveli neku vrstu " tihog puca " u SPC. ...itd itd ... koristi se nezadovoljstvo naroda ( da se sakriju prave namere ) zarad ispunjenja licnih ambicija i preuzimanja patrijarsikskog trona...

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 4 минута, Ronald рече

Je li ova vijest tacna i je li je neko postavljao na poukama:

Вероватно је тачна чим ју је и СПЦ ставила на свој сајт тј. огласила се ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 3 минута, Vladan :::. рече

Вероватно је тачна чим ју је и СПЦ ставила на свој сајт тј. огласила се и ставила исту фотку ;) 

 

Mislis sliku od prosle godine?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 8 минута, Ronald рече

Mislis sliku od prosle godine?

Видех да на различитим вестима круже две слике али нисам обраћао дубоку пажњу на њих, има један други форумаш који то проучава :)  @Hadzi Vladimir Petrovic 

Имаш обе слике и та проучавања овде: https://pouke.org/forum/index.php?/topic/54074-raskol-se-zahuktava/&page=579#comments

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 часа, Grizzly Adams рече

100% тачно. Не само то, него се појавила нека потпуно бесмислена гео-политичка есхатологија где се ”одбрана Христа и хришћанства” своди на заузимање страна у сукобима ове и оне државе или политике... Сулудо.

Gdje ovo imaš osim kod zilota i artemita? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      А плод Духа јесте: љубав, радост, мир, дуготрпљење, благост, доброта, вера, кротост, уздржање. За такве нема закона. (Гал, 5. 22-23)   Звучни запис беседе   Његово Преосвештенство, Епископ шумадијски Господин Јован, служио је свету архијерејску Литургију у храму Светога Саве на Аеородрому. У понедељак, двадесет и други по Духовима, наша света Црква прославља преподобну Анастасију Римљанку, преподобног Аврамија Затворника, и преподобног Аврамија Ростовског. Преподобна Анастасија беше пострадала као мученица за време цара Декија, док је преподобни Аврамије Затворник мирно уснуо у Господу крајем четвртог века у својој седамдесетој години.   Његовом Преосвештенству су саслуживали: протојереј-ставрофор Живота Марковић, протонамесник Бранислав Матић и ђакон Александар Ђорђевић. Чтецирали су: г-дин Јован Прокин, професор у богословији, Милан Јеличић, Илија Арсенијевић, Марко Станишић. У данашњем Јеванђељу по Матеју, Господ Христос се обраћа неверним Јудејима и говори им да је: “Све мени предао Отац мој, и нико не зна Сина до Отац; нити Оца ко зна до Син, и ако Син хоће коме открити” (Мт. 11, 27-28).   Тумачећи овај одељак Светога Писма, Преосвећени Владика је говорио о односу правилног размишљања и молитве. Да би се разумеле ове речи Божанске, треба да Бог да Духа Светога човеку. “Све што је Господ рекао ученицима односи се на читав свет, а посебно на хришћане. Господ је данас рекао: “Све је мени предао Отац мој, и зато нико не зна Сина до Оца, нити Оца ко зна до Сина и ако хоће Син коме да открије”. Зашто то каже Господ? Јевреји и многи други народи сумњали су да је Господ Христос Син Божији. Он тиме хоће да каже да је Он рођени Син Оца. И баш зато што је рођени од Оца, и Њему припада све оно што му Отац даје.    Шта је Бог Отац дао Сину? Све. На првом месту дао му је да суди живима и мртвима. Поента и порука Јеванђеља је да овде видимо да Бог Отац открива тајне неба и земље, тајне и овога и онога света, а Син открива Оца. И зато што је Господ, Бог Отац дао Богу Сину, и зато Христос каже: “Ходите сви који сте уморни и натоварени и обремењени и ја ћу вас одморити”. Овде Господ више мисли на јеврејски народ, иако је Христос дошао ради Израиљског народа, зато што су они били оптерећени и уморни Законом, и држали се само Закона. А тај Закон није био довољан да спасе. Зато онај који се држао само Закона, био је роб и греху и Закону”.    Владика је истакао погубност греха за човеков живот: “Грех је тај који заиста смара и замара човека. Грех га оптерећује. Ако узмемо у односу на наш свакодневни живот, ако носимо цео дан џакове, ми ћемо бити уморни. Али од тога можемо сести и лећи мало. Ко је уморан од греха? Онај који се саживео са грехом. Њему је све уморно, јер је оптеретио и срце и ум, и своје биће. Вера му је ослабила, а савест му се помрачила. Зато Господ говори: “Дођите који сте натоварени и уморни”. Хоће Бог да нас одмори од нас самих. Ми смо сами себи највеће оптерећење, како каже Свети Владика Николај: “Господе, спаси мене од себе самога”.   Човек треба да буде свестан свога греха, оно што кажу свети оци: “да нас грех заболи”, браћо и сестре. Све док нас грех не заболи нећемо га осетити, као што не осећамо органе док нас не заболе. Тражимо лека, а тај Лек је Господ Исус Христос. Он је наш највећи Лекар. Неки свети оци кажу да Господ свакоме од нас каже: куда идеш, коме идеш, зашто? Дођи к мени, Ја сам тај Лекар Који ће те исцелити. Нико нас не може утешити као Бог, јер нам нико не може опростити грех осим Бога.    Зато нас Господ позива и каже: „Узмите јарам мој на себе, и научите се од мене, јер сам ја кротак и смирен и наћи ћете покој души својој”. Заиста док се човек не покаје његова душа није у миру. Зато што је душа боголика и богочежњива. Наша душа вапије Богу иако смо је ми обзидали зидом нашега тела. Господ не тражи од нас да ми занемаримо своје тело, али треба свему да дајемо коме колико треба... Шта је то јарам Христов? Зашто се волови стављају у јарам? Да би им јарам држао правац. Да не скрену са пута, да се не отисну, и онај и кола и онај који је на колима.    Кад каже: „Узмите јарам мој”, Господ мисли на смирење и кротост, који су нам неопходни да бисмо живели хришћанским животом. Најбољи пример смирења је Господ. У смирењу се узе живот Његов. Мучили га и приковали за Крст, а Он у смирењу”.   На крају је Преосвећени закључио своје обраћање вернима следећим речима: “Да Господ није страдао ми не би били избављени браћо и сестре. Да Господ није страдао и васкрсао, за нас би била затворена врата Раја, не би нам било спасења. Шта је та кротост? То је да кротак човек у било каквим невољама, не ропће на Бога ни на другога. Кротак је човек онај који се измири са сваким човеком.    То “опрости” је толико велико да када каже Богу и човеку “опрости” онда он највише личи на Бога. Да се помолимо Господу да нам дода смирења и кротости, да нам дода да знамо да се молимо. Да нам Господ дода да знамо да верујемо. Зато треба да проверавамо и своју веру и своју молитву. Ваља се браћо и сестре испуњавати и слушати Јеванђеље, и Јеванђеље претворити у живот. Бог вас благословио”.     Извор: Епархија шумадијска
    • Од Логос,
      Дана 11. новембра 2019. године у Горњем манастиру Острог Свету Литургију служио је умировљени епископ Захумско-херцеговачки Атанасије (Јевтић).   -ФОТОГАЛЕРИЈА 1-   -ФОТОГАЛЕРИЈА 2-   Данас, 11. новембра 2019. године, на празник Свете Преподобне Анастасије Римљанке и Светог Аврамија Затвореника, умировљени епископ захумско-херцеговачки г. Атанасије Јевтић служио је Свету Архијерејску литургију са свештенством у цркви Ваведења Пресвете Богородице у Горњем Манастиру Острог, поред моштију Светог Василија Острошког Чудотворца.   Владици Атанасију саслуживали су протосинђел Сергије Рекић, сабрат манастира Острог и архимандрит Данило Трпчевски, игуман манастира Светог Симеона Мироточивог на Немањиној Обали у Подгорици.   После прочитаног Јеванђеља сабранима се ријечима бесједе обратио Владика Атанасије.   Присутни монаси и вјерни су приступили Светом причешћу, а потом је Владика Атанасије још једном бесједом поучио вјерни народ.     Потом је у Доњем манастиру братија манастира Острог припремила послужење за све присутне.     Извор: Манастир Острог
    • Од Логос,
      Епископ рашко-призренски г. Теодосије и викарни Епископ диоклијски г. Методије служили су на празник Светог Арсенија Сремца са свештенством Свету службу Божију у манастиру Пећка патријаршија. Доносимо интегрално бесједу Владике Методија коју је изговорио на крају богослужења у Пећкој патријаршији:     Драга браћо и сестре, сретан вам празник Светога Арсенија и слава и празник Васкрсења Христовога које прослављамо!   Благодаримо Његовој Светости Патријарху Иринеју који нам је дао благослов да овдје служимо и да се окупимо, и Митрополиту Амфилохију који ми је благословио да овдје дођем и да будем с вама и да служим са дивним Владиком Теодосијем, и са милом мати нашом Харитином и њеном љубављу и молитвом, њених сестара, и њиховим гостољубљем.   Сваки празник, а поготово црквени празник, извире и рађа се из осјећаја слободе. А не само што се рађа из осјећаја слободе, него он изражава и отјеловљује ону човјекову дубинску жеђ за истинском слободом. А овдје, наравно, није ријеч о овој спољашњој, привидној слободи грађанској или политичкој, него о оном најдубљем осјећају живота као слободе. И сваки празник који је израз те слободе су врата која нам отвара улаз у један нови, духовни, узвишени простор – простор благодати Божије.   И ми смо сви свјесни да смо ограничени у свакодневном животу и да смо робови простора и времена. И да смо скучени, и својом генетиком, и поднебљем, и климом у којој живимо, и тим неумољивим током живота који иде ка једноим неумитном завршетку. И сваки човјек, иако осјећа да има неку релативну слободу у тој ограничености, сваки човјек који је осјећа, префињен је и има ту духовну узвишеност свјестан је да је то само привидна и ограничена слобода у овоме животу. И да само Бог и вјера у Њега даје истинску слободу – оно чему је наше људско биће призвано. Томе нас уче сви светитељи Божји и следбеници Христови, као што је и Свети Арсеније, између осталих.   И шта је то најдивније, чему се дивимо и што гледамо у свима њима? То је та радост, љубав и дубоки мир који су они стекли благодаћу Божјом. А истински циљ нашега живота јесте задобијање те благодати Духа Светога. А само у Цркви, кроз свете тајне, овдје гдје смо се ми данас сабрали, људско биће се храни истинском храном. А то су нестворене Божанске енергије које примамо кроз свете тајне, на првом мјесту кроз Тијело и Крв Христову којом се причешћујемо на свакој Светој литургији. Зато је свака Света литургија празник и васкрсење. А тиме и празник Светог Арсенија празнује васкрсење Христово, јер је он васкрсао благодаћу Божјом.   И не само што нас Свети Арсеније повезује, који је из Срема, из простора данашње Војводине, и који је као монах жички и наследник Светога Саве, архиепископ српски дошао у ове просторе и поставио сједиште Архиепископије српске, потоње Патријаршије, и чије су мошти данас у Црној Гори, у манастиру Ждребаонику, који својим животом повезује све крајеве нашег народа гдје год се данас налази и живи. Он је показатељ те свеобухватне и дубоке благодатне Божанске енергије која све окупља, сабира и обједињује у једно тијело, које је Црква, чија је глава Христос. И хвала Богу што нас је сабрао овдје да се сви овако дивно окупимо, Богу помолимо, Светоме Арсенију, да се Христовим тајнама причестимо и да прославимо Христа Бога нашега са Оцем Његовим и Светим Духом у вјекове вјекова. Амин!     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      Умировљени Епископ захумско-херцеговачки и приоморски г. Атанасије служио је данас, на празник Светог Арсенија Сремца, другог Архиепискјопа српскогх са свештенством Свету службу Божију у манастиру Ждребаоник код Даниловграда у којем почивају мошти овог светитеља.   Звучни запис беседе   У литургијској проповиједи након читања Јеванђеља Владика је рекао да, поред сестринства манастира Ждребаоник, данас славе и сестре у Пећкој Патријаршији.   „Духовне сестре су вам и тринаест дјевојака које су побили безбожни комунисти у Невесињу 1945., само зато што су биле правослчавне Српскиње и из патриотских породица. Сахрањене су на северној страни цркве. Јуче смо им певали тропар“, рекао је он.   Додао је да ће ускоро бити насликана и икона тих Новомученица невесињских и ждребаоничком сестринству пожелио да му помогну Свети Арсеније, анђели и арханђели.   „Нека вам помогну и те Свете новомученице. Молите се и за сестре у Пећи“, казао је он.   Владика Атанасије је подсјетио да је Свети Сава изабрао свог ученика Светог Арсенија за наследника.   „Који је онда припремио да се пресели Жичка архиепископија кад су напали Угри, данашњи Мађари. Тако је наша патријаршија Пећка патријаршија. Нек је и њима у Пећи срећан празник и нека их Господ штити“, поручио је Владика Атанасије   Након Литургије је благосиљан је славски колач манастира, као и колач даниловградског Православног братства „Свети Арсеније“.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      Његово Преосвештенство Епископ мохачки г. Исихије служио је свету архијерејску Литургију у Светогеоргијевском храму у Новом Саду, у петак, 8. новембра 2019. године, на празник Светог великомученика Димитрија – Митровдан. Владици су саслуживали свештеници при наведеном храму, као и новосадски ђакони.   Звучни запис беседе   У свом архипастирском обраћању Епископ мохачки је нагласио да нас светитељ Димитрије учи да веру треба да држимо изнад свих осталих вредности. Нема ситуације, нема сталежа, нема географског места где човек не може да буде хришћанин, само је питање његове одважности, његове одлуке да ту свој – на дар задобијену – веру исповеда и да по њој живи, да буде спреман и на страдања и на одрицања за своју веру. Тако и ми, браћо и сестре, у ова времена када секуларизација напада са свих страна и на разне начине – и критиком и омаловажавањем, а негде у свету и реалним прогонима, а пре свега неким изобиљем које се са свих страна излива на вернике – када смо под том огромном стихијом свих могућих лажних вредности које нас одвајају од своје вере, да нас укрепљује благодат Божја и примери великих исповедника вере, а међу њима и великомученика Димитрија, казао је владика Исихије.     Извор: Инфо-служба Епархије бачке

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...