Jump to content
Аљонка

Kako se dobro organizovati...

Rate this topic

Recommended Posts

Nedavno smo na jednoj temi razgovarali i dosli do zakljucka da par ljudi sa foruma ima problem da se izbori sa svakodnenim obavezama. Medju njima sam ponekad i ja  4chsmu1

Evo, kao sto sam i obecala, otvaramo ovu temu sa namerom da pomognemo onima koji se i ne snalaze najbolje sa organizovanjem svog vremena. Zato i jesmo tu, jel` te (sto bi rekao otac Ivan), da pomazemo jedni drugima...

Pa da predjemo na stvar... Postavicu par tekstova i saveta, a vi ako budete imali neko posebno pitanje, samo napred... konsultovacemo i strucnjake :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da biste poboljšali svoju dnevnu organizaciju, možete učiniti sledeće:

Uštedite vreme tako što ćete ga raspoređivati prema svojim potrebama. Fokusirajte se, raspoređujte, u svoj raspored uračunajte sva potencijalna dešavanja - poslovna, porodična, kao i aktivnosti koje će ispuniti vaše slobodno vreme.

Napravite prioritete, po važnosti ili hitnosti. Usmerite svoje vreme na one aktivnosti koje su vam smislene i važne.

Ne preterujte sa obavezama koje preuzimate na sebe. Ne morate učestvovati u dešavanjima koja vam nisu važna.

Pišite dnevne planove.

Velike projekte podelite na manje delove i obavljajte jedno po jedno, postavljajući kratkoročne ciljeve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedan savet, jedna stvar koja je meni mnogo pomogla sa organizovanjem vremena dok sam studirala - imala sam jako puno obaveza, a SVE sam uspevala da postignem...

Pre nego sto bih otisla na spavanje, na papir sam zapisivala sta sve treba sutradan da se uradi, i to prvo stvari koje su prioritet, a onda i one koje su manje bitne.

Zatim sam se trudila da uradim prvo one stvari koje imaju veci prioritet, i to prvo one teze, jer na pocetku dana imam najvise energije i volje za njih... tako da sto je dan vise odmicao, ostajale su mi samo laganije obaveze.

Svaku ispunjenu obavezu bih prekrizila na papiru, i bilo je neobicno lepo gledati kako polako ceo spisak postaje prekrizen 4chsmu1 Takav nacin organizacije i uredan zivot mi je toliko prijao da sam na kraju pocela da crtam razlicite stvari, cvetice i sl. na svom spisku obaveza, i do kraja dana moj mali spisak je postajao pravo umetnicko delo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

КРАДЕМ, сестро, КРАДЕМ.

Имам срећу да један од послова радим код куће, са радим временом као у канцеларији, ал' опет могу да куњам и спавам неко време у току радног времена.  4chsmu1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedan clanak koji sam negde nasla, doduse odnosi se na planiranje poslovnog vremena i karijere, ali dosta toga moze biti korisno...

Brajan Trejsi (Brian Tracy) je jedan od autora čije knjige i audio predavanja preporučujem svima koji misle da su na ovoj planeti kako bi uradili nešto više od sebe i za sebe. Sledi siže iz njegove knjige “21 Great Ways To Manage Your Time And Double Your Productivity”:

1. set the table – definiši šta je STVARNI cilj u poslu i životu

2. think on paper – PLANIRATI svaki dan unapred – misliti na papir

3. primeniti “pareto” princip 80:20 – na sve u životu

4. uzeti u obzir posledice – najvažniji zadatak je onaj koji ima najveće posledice pozitivne ili negativne

5. primeniti A,B,C,D,E sistem kategorisanja obaveza – cilj je da radiš upravo na najbitnijim aktivnostima

6. FOKUSIRAJ ENERGIJU TAMO GDE ĆEŠ IMATI NAJVEĆI REZULTAT

7. nikada nema vremena da se uradi sve, ali ima dovoljno vremena da se uradi NAJBITNIJE !

8. PRIPREMA – Proper Prior Preparation Prevents Poor Performance

(dobra priprema sprečava loš nastup)

9. radi kod kuće – što više znanja u ključnim oblastima

10. definiši u čemu si najbolji – i radi na tome da ga usavršiš

11. pronađi svoje slabe tačke – one su graničnik tvoje brzine napredovanja !

12. radi fazu po fazu – čak iako ne vidiš mogući krajnji ishod

13. stavi sebe pod pritisak – tempo

14. pronađi u koje sate imaš maksimalnu ličnu snagu – i u to vreme usmeri najbitnije zadatke

15. nađi motivaciju po svaku cenu – traži uvek rešenje a ne problem,

16. uvežbaj odlaganje nebitnih poslova

17. uradi PRVO najteže zadatke !

18. usitni VELIKE zadatke u više SITNIJIH ……

19. organizuj velike BLOKOVE slobodnog vremena

20. razvij osećaj hitnosti – postani osoba koja brzo radi poslove

21. URADI SAM svaki zadatak – definiši jasne prioritete, počni odmah raditi na svom najbitnijem zadatku, i radi bez zaustavljanja sve dok posao nije 100% završen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jos jedan koristan savet, proveren licnim iskustvom 4chsmu1

Kazu da je navika druga priroda. A jednom davno sam negde cula da je potrebno 21 dan ponavljanja za sticanje navike.

Ja sam to proverila :) Na taj nacin sam stekla naviku da ustajem u 6.30 svakog jutra... onda je pre par godina potpuno izgubila i u proteklom periodu je ponovo vratila, zbog obaveze da se u to vreme budim i spremam za posao. Svakog dana u 6.30 i bez budilnika otvorim oci, potpuno odmorna.

Cak i ovo sa organizacijom vremena moze da bude tesko u pocetku, ali posle nekog vremena zaista predje u naviku i mnogo olaksava svakodnevni zivot.

Kad smo vec kod navika, od par lekara sam cula isti savet- da organizam voli navike: naviku ustajanja i leganja u isto vreme, kao i obedovanja. Na taj nacin se organizam `nauci` da se zaista odmara u vreme odredjeno za spavanje, ili da energiju koju dobija hranom uvek u isto vreme pravilno rasporedi do sledeceg obroka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedan savet, jedna stvar koja je meni mnogo pomogla sa organizovanjem vremena dok sam studirala - imala sam jako puno obaveza, a SVE sam uspevala da postignem...

Pre nego sto bih otisla na spavanje, na papir sam zapisivala sta sve treba sutradan da se uradi, i to prvo stvari koje su prioritet, a onda i one koje su manje bitne.

Zatim sam se trudila da uradim prvo one stvari koje imaju veci prioritet, i to prvo one teze, jer na pocetku dana imam najvise energije i volje za njih... tako da sto je dan vise odmicao, ostajale su mi samo laganije obaveze.

Svaku ispunjenu obavezu bih prekrizila na papiru, i bilo je neobicno lepo gledati kako polako ceo spisak postaje prekrizen :0104cheesy: Takav nacin organizacije i uredan zivot mi je toliko prijao da sam na kraju pocela da crtam razlicite stvari, cvetice i sl. na svom spisku obaveza, i do kraja dana moj mali spisak je postajao pravo umetnicko delo pospan

ovo mi se bas svidja,moracu poceti sa tim... :)  4chsmu1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo mi se bas svidja,moracu poceti sa tim... :)  4chsmu1

Hehe, super je, videces... Dobro je uneti malo vedrine u svakodnevni zivot. Ako se vec bavimo ozbiljnim stvarima, mozemo to da radimo i na neki veseo nacin, zar ne... :0104cheesy:

Obavezno javi kako ti ide pospan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo mi se bas svidja,moracu poceti sa tim... :)  :0104cheesy:

Hehe, super je, videces... Dobro je uneti malo vedrine u svakodnevni zivot. Ako se vec bavimo ozbiljnim stvarima, mozemo to da radimo i na neki veseo nacin, zar ne... :)

Obavezno javi kako ti ide :)

aha...u pravu si...    :)    :)  pospan     

ok,javicu...  4chsmu1 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jos jedan koristan savet, proveren licnim iskustvom trening

Kazu da je navika druga priroda. A jednom davno sam negde cula da je potrebno 21 dan ponavljanja za sticanje navike.

Ja sam to proverila :) Na taj nacin sam stekla naviku da ustajem u 6.30 svakog jutra... onda je pre par godina potpuno izgubila i u proteklom periodu je ponovo vratila, zbog obaveze da se u to vreme budim i spremam za posao. Svakog dana u 6.30 i bez budilnika otvorim oci, potpuno odmorna.

Cak i ovo sa organizacijom vremena moze da bude tesko u pocetku, ali posle nekog vremena zaista predje u naviku i mnogo olaksava svakodnevni zivot.

Kad smo vec kod navika, od par lekara sam cula isti savet- da organizam voli navike: naviku ustajanja i leganja u isto vreme, kao i obedovanja. Na taj nacin se organizam `nauci` da se zaista odmara u vreme odredjeno za spavanje, ili da energiju koju dobija hranom uvek u isto vreme pravilno rasporedi do sledeceg obroka.

Evo jedan savet, jedna stvar koja je meni mnogo pomogla sa organizovanjem vremena dok sam studirala - imala sam jako puno obaveza, a SVE sam uspevala da postignem...

Pre nego sto bih otisla na spavanje, na papir sam zapisivala sta sve treba sutradan da se uradi, i to prvo stvari koje su prioritet, a onda i one koje su manje bitne.

Zatim sam se trudila da uradim prvo one stvari koje imaju veci prioritet, i to prvo one teze, jer na pocetku dana imam najvise energije i volje za njih... tako da sto je dan vise odmicao, ostajale su mi samo laganije obaveze.

Svaku ispunjenu obavezu bih prekrizila na papiru, i bilo je neobicno lepo gledati kako polako ceo spisak postaje prekrizen :) Takav nacin organizacije i uredan zivot mi je toliko prijao da sam na kraju pocela da crtam razlicite stvari, cvetice i sl. na svom spisku obaveza, i do kraja dana moj mali spisak je postajao pravo umetnicko delo :)

Ajt probcu.... samo  sumnjam da cu uspeti ovo sa navikom  :bla:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajt probcu.... samo  sumnjam da cu uspeti ovo sa navikom  :bla:

I ti da nam javis kako ti ide! :)

Aj kad cete svi da probate nesto, onda cu i ja...  trening Ali ja moram da organizujem stvari u kuci, a o tome cemo sutra da pisemo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ма само држите концентрацију шта треба да завршите и не будите лењи да то урадите са ентузијазмом, иначе боље да баталите одма  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...