Jump to content

Darko Trifunovic

Оцени ову тему


grigorije22

Препоручена порука

Зашто немам и ја своју тему није ми јасно. Нинџослав, најјачи и најглупши момак на форуму, песник у покушају. Савети и мудрости, омлађанога пицопевца ?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 15 минута, Nikola Stojanovic рече

Зашто немам и ја своју тему није ми јасно. Нинџослав, најјачи и најглупши момак на форуму, песник у покушају. Савети и мудрости, омлађанога пицопевца ?

па сачини ту тему већ једном па да зборимо нешто нормално а не цео дан о педерлуку да читам...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Nikola Stojanovic слажем се и радујем се томе ?

п.с. @grigorije22 ће нас утепа што му кваримо премијеру/тему... :)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, feeble рече

Je li strucnjak ili "strucnjak"? Meni je mnogo mutan tip. Da li predaje na nekom drzavnom fakultetu ili nesto tipa Megadens?

Evo kazu da nije profesor uopste

Лажњак на куб: Дарко Трифуновић – лажни експерт, лажни терориста и лажни професор

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 часа, feeble рече

Profesor je na Megatrendu, a visi naucni saradnik i upravnik Centra za nacionalnu i medjunarodnu bezbjednost fakultetu za bezbjednost univerziteta u Beogradu. Na fakultetu za bezbjednost je odbranio doktorsku disertaciju 2007. godine. 

Mislim covjek ima dosta kompetencija da moze biti profesor bilo gdje, a ova pozicija na fakultetu bezbjednosti je i bolja od pojedinih profesorskih mjesta gdje predaju cesto politicki podobni ljudi, a ovi na In4s znaju pretjerati kao i svaki portal kad se sa nekim ne slazu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa mislim da se predstavljao kao profesor bas na ovom fakultetu sto ipak ozbiljnije zvuci od Megadensa. Dakle, lazno se predstavlja i jos jedan minus. Nije mi cilj da sve ode u tom pravcu, samo eto mi to pade na pamet.

Nije uopste objektivan, kad prica o Rusima previse je ostrascen kao da je placen da truje po Rusima vise nego sto je normalno.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, feeble рече

Pa mislim da se predstavljao kao profesor bas na ovom fakultetu sto ipak ozbiljnije zvuci od Megadensa. Dakle, lazno se predstavlja i jos jedan minus. Nije mi cilj da sve ode u tom pravcu, samo eto mi to pade na pamet.

Nije uopste objektivan, kad prica o Rusima previse je ostrascen kao da je placen da truje po Rusima vise nego sto je normalno.

Ne govorim o tome sta prica o Rusiji,Nato itd., ali njegove kompetencije i ono sto je radio u karijeri prevazilaze bilo koje prefesorsko mjesto na nasim trulim fakultetima. Visi naucni istrazivac moze da ucestvuje u nastavi i predaje mada je njegova pozicija manje vezana za to.

Evo moj stric je zivio u centru Moskve od 1990-2013, i on i strina ne voli Putina ni malo, na isti nacin kao sto mi ovde ne volimo Vucica, Djukanovica itd. Slicno tako mnogi situiraniji i obrazovaniji ljudi u Moskvi koje oni znaju. Zato su se i odselili nakon 2013. godine mnogi sto u Njemacku, sto u ostale zapadne zemlje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...

Darko u epizodi kako je Putin stvori OVK.

Arhive su brojne i dokumenta koja dokazuju da su Albanci sa Kosova i Metohije počeli svoje aktivnosti kao “Grupa marksista-lenjinista Kosova”. Ruske službe SSSR-a su 50 godina pokušavale da rasture SFRJ. To su radili po nalogu Kremlja svi iz istočnog bloka sa domaćim izdajnicima i špijunima koji i dans za šaku rubalja ili dolara prodaju svoju zemlju. Ustvari, Srbija i nije njihova zemlja, jer su svoju dušu prodali odavno đavolu. Dakle, najaktivniji u stvaranju nukleusa današnje OVK-KLA bile su upravo ruske- sovjetske službe poput Štasi iz Istočne nemačke. Neostaljinisti, boljševici i rusopatofili reći će da to nisu bili Rusi, jer im je namera da namerno prikriju da je jedan od istaknutih kordinatora Štasi kao operativac bio i Vladimir Putin. Da ne govorimo o stotinama ruskih KGB oficira integrisanim u albanski Sigurimi.

Arhiv UDB-e

54. Otkrivena ilegalna neprijateljska organizacija “Pokret za nacionalno oslobođenje Kosova” – NOPK
- Novija reagiranja i komentari u svezi događaja u SAP Kosovo
- Unutarnji neprijatelj
- Strani predstavnici
- Aktivnost albanske emigracije u svezi događaja u SAP Kosovo
(SSUP SFRJ, informacija broj 6 od 29.5.1981. g.)
55. Aktivnost iredentističke ilegalne organizacije “Grupa marksista-lenjinista Kosova”
- Prilozi: “Materijal MLG Kosova” i “Teze o narodnom frontu za Republiku Kosovo”
- Veze sa Štasi i službama SSSR-a, KGB
(SSUP SFRJ, informacija broj 5 od 12.02.1982. g.)
81. Osnivanje i rad neprijateljskih grupacija u Podujevu
(SDB PSUP-a SAP Kosovo, prosinac 1981. g.)
82. Presek organizirane i udružene neprijateljske delatnosti sa ideoloških pozicija albanskog nacionalizma i iredentizma grupe lica sa područja Djakovice
(SDB PSUP-a SAP Kosovo, rujan 1981. g.)
Presek neprijateljske aktivnosti “Komunističke organizacije za ujedinjenje teritorija nastanjenih Albancima” koja je delovala na području Prištine
(SDB PSUP-a SAP Kosovo, prosinac 1981. g.)
Delatnost stranih obaveštajnih službi i kontra-revolucionarni dogadjaji na Kosovu
(SDB SSUP-a, svibanj 1981. g.) Štasi i Sigurimi
Presek sa analizom podataka i saznanjima o odmetničkoj grupi albanskih nacionalista i separatista sa područja Podujeva.
Aktivnost iredenitističke ilegalne organizacije „Grupa Marksista-Lenjinista Kosova“
(SDB SSUP-a, listopad 1989. g.)

108. “Nevidljivi front”, Bruno Zoratto

Struktura, organizacija i strategija najbezdušnije tajne službe u Evropi, Ministarstva državne bezbednosti Demokratske Republike Nemačke, jedne od najsavršenijih i najefikasnijih mašina stvorenih u senci sovjetskog KGB-a, dva primjerka prijevoda knjige

OBAVJEŠTAJNA SLUŽBA
ISTOČNOEUROPSKIH ZEMALJA

Redni broj:

1. Lica koja su bila povezana s obavještajnim službama istočnoevropskih zemalja – spisak s kratkim podacima

2. Neprijateljska djelatnost istočnoevropskih zemalja protiv FNRJ i SK od 1948. do 1950. godine
- Instrukcije UDB-e FNRJ za prikupljanje podataka za izradu elaborata
(s dokumentacijom) o neprijateljskoj djelatnosti
a) Neprijateljska djelatnost iz inozemstva
b) Neprijateljska djelatnost u FNRJ
c) Izvještaj o rekonstrukciji

- Materijali kao prilozi za izradu elaborata:
- Logori u SSSR-u i demokratskim zemljama, pod rukovodstvom SSSR-a, izjave očevidaca
- Kursevi koji su se održavali u SSSR-u
- Vojne formacije formirane u SSSR-u
- Pitanje državljanstva i naš stav u svezi toga
- Djelovanje Sovjeta kroz Društvo za kulturnu suradnju sa SSSR-om
- Dolazak sovjetskih brodova u naše luke
- Ubacivanje propagandnog IB materijala u našu zemlju
-

3. Propagandna djelatnost SSSR-a i zemalja narodne demokracije protiv FNRJ od Rezolucije IB-a
- Albanija, Bugarska, Rumunjska, Mađarska, ČSSR, Poljska, SSSR
- Aktivnost sovjetskih novinara
ŠIFRA 211
OBAVJEŠTAJNA SLUŽBA
SAVEZA SOVJETSKIH SOCIJALISTIČKIH REPUBLIKA

Redni broj:

1. Sovjetska obavještajna služba
- Skripta 1962. godine

2. Historijat i organizaciona struktura obavještajne službe SSSR-a
- Skripta

3. Materijal o obavještajnoj službi Saveza Sovjetskih Socijalističkih Republika
- Obavještajna služba SSSR-a; Kratak historijat; GB (Gosudarstvenaja Bezopasnost) i GRU (Glavnoe Razvedivatelnoe Upravlenie; Forme rada obavještajne službe SSSR-a; Metodi rada sovjetske obavještajne službe

4. Škola za špijune – Moskva minira svijet
- „Škola za špijune – Moskva minira svijet“ (Autor knjige J.S. Bernard Antton, preveo K. Poljak) – dvije knjige
- „Sovjetska špijunaža“ (autor Devid J. Dallin, New Haven, 1955.)


5. Elaborat o ruskim i bjeloemigrantskim sovjetskim organizacijama i njihovom djelovanju u Jugoslaviji i prema njoj
- Elaborat o ruskim i bjeloemigrantskim sovjetskim organizacijama i njihovom djelovanju u Jugoslaviji i prema njoj u periodu od 1920. do 1948. godine (Autor Marčetić Dušan, 1952. godine)

6. „Savez sovjetskih patriota“
- prikaz

7. „Ruska obavještajna služba“
- predavanje pukovnika More Žana u školi UDB-e FNRJ 1951. g.

6. Pokušaj nacionalističko - šovinističkih i iredentističkih elemenata da organizuju demonstracije na Kosovu u studenom 1969. g.
(Informacija broj 13 od 20.4.1970. g.)

7. Pisana subverzivna propaganda u SFRJ u periodu od marta do septembra 1981. g., s posebnim osvrtom na SAP Kosovo
(SSUP SFRJ, Uprava za istraživanje, analize i informiranje –
Analize, osvrti, prikazi broj 13 od 30.10.1981. g.)

8. Pregled podataka o albanskom nacionalizmu i iredentizmu 1966. – 1980. g.

Dokumentalističke informacije br. 28 (I., II. i III. sveska)
(SSUP, Beograd, 23.11.1981. g.)

Operativna akcija “ZLATAR”
(UB SSNO, SDB SSUP-a, SAP Kosova, SDS RSUP SRH i Slovenije, 1984., 1986.g.)

- Utvrđivanje, dokumentiranje i kazneni postupak protiv aktivnosti pripadnika albanske narodnosti, vojnih i civilnih osoba, s ciljem stvaranja ilegalne organizacije “Pokret za Albansku Socijalističku Republiku u Jugoslaviji” (PASRJ) na području Kosova, Sarajeva, Nove Gorice, Ljubljane i Zagreba – operativna i analitička dokumentacija
- Podaci i saznanja za pripadnike PASRJ na području Kosova
- Podaci i saznanja za pripadnike PASRJ na području Slovenije
- Službene zabilješke s radnih dogovora u akciji “Zlatar”
- Operativno-analitičke informacije o akciji “Zlatar”

24. Saznanja Službe o držanju pripadnika albanske nacionalnosti u SR Hrvatskoj u vrijeme i poslije događanja u SAP Kosovo
(RSUP SRH, Zagreb, 11.09.1981. g.)

- Popis zaposlenih u vanjsko-trgovinskim poduzećima NSR Albanije
- Aktivnosti albanskih nacionalista i separatista na području SR Slovenije
- Centar ALOS-a u Istanbulu – Turska

Orao" - savezna akcija, - identifikacija, dokumentacija i presijecanje
neprijateljske djelatnosti komiteta "Mladi lenjinisti Kosova" i njegovih ogranaka.
- Prijedlog i odluka za zavođenje OA "Orao" i deregistraciju
- OA „Orao“ Plan rada
- Ostala dokumentacija vezana uz OA „Orao“ (1988-1989.): dopisi i obavijesti

34. OA "Antilopa"
- Otkrivanje i praćenje neprijateljske aktivnosti osoba prebjeglih iz Albanije
u SFRJ (1983. g.); dokumentacija vezana uz situaciju na Kosovu, vanjskoj politici NSR Albanije, aktivnosti AlOS, ANE i ANS (1986-1990.)
- Analitički osvrt na OA "Antilopa" (1989.g.)

44. Albanska obavještajna služba

- Indicirana agentura i indikativne veze u SFRJ (ALOS)
- Agentura na vezi Centara iz NSR Albanije
- Obaveštajna i druga neprijateljska delatnost ANE u funkciji realizacije politike NSR Albanije i njene obaveštajne službe; Mere suprotsktavljanja delatnosti ALOS i ANE prema oružanim snagama i šire SFRJ
- Poznati pripadnici i saradnici MUP-a, SIGURMI-ja i drugih organa bezbednosti NSR Albanije – Tirana (I. i II. dio)
- Albanija - Zakon o narodnoj policiji; Operativno-analitički materijal o delatnosti albanske obavještajne službe i albanske neprijateljske emigracije izrađen u I. odeljenju Uprave bezbednosti SSNO.
- Zbirni pregled identifikovane i indicirane agenture ALOS i ANE u SFRJ i trećim zemljama
- EL za lica koja se nalaze u POR-u OB (1985.)
- Informacije vezane za ALOS
- Sahiti Nehat, Kurpali Hasan i dr.
- Analiza rada na OA Horizont
- Popisi obrada, suradnika i ov po centrima (1989.)
- ALOS 1983-1989.
- Saznanja, informacije, zabilješke, operativne informacije, informacjie o situaciji u NSR Albaniji i na Kosovu iz 1990. godine; Depeše o prelascima granice (1990.)
- Zabilješke, zaključci i planovi SDS-a po liniji ALOS-a od 1980-1989.
godine
- Specijalna informacija SDS-a od 30.10. i 11.12.1990. godine; Djelatnost obavještajaca ALOS-a u SFRJ (III Odjel SDS-a 1989. g.); Dopisi o unutrašnjim kretanjima u NSR Albaniji (III Odjel SDS, 1986.g.)
- Gjani Kadriu, albanski državljanin, interesiranje o Kosovu (SDB - I.
Sektor od 17.03.1982. godine)
- Beriša Kolj, realizacija programa rada za 1989., službena zabilješka i
razni dopisi (ilegalni prijelazi državljana granica) 1990. godina
- Doukakis Nikolaos - grčki državljanin, mogući suradnik ALOS-a (dopisi,
depeše i informacije od 1988. godine)
- Muljaj Džafer – saznanja (1989.)
- Obaveštajno-bezbedonosni sistem Albanije (1984.)
DVOJNA KOMBINACIJA "EMBARGO" - zasnovana prema nositeljima obavještajne aktivnosti u korist ob. službe bivšeg SSSR-a (KGB - Odjel za tehnološku špijunažu), Spicin Vjačeslav i Romanovski Viktor iz GK SSSR u Zagrebu posredstvom suradnika dvojnika "Ključ")
- dosje kombinacije
- instruktaž, pitanja, zahtjevi i ponude, sastanci
- informacija o privrednim kretanjima u SR Hrvatskoj na prijelazu iz 1988. u 1989. godini
- ekonomski odnosi SR Hrvatske s inozemstvom u 1988. godini i perspektive 1989. godinu
- analitički presek DK „Vikend“
- DK „Embargo“ – informacije, dopisi

78. "Škver" - operativna kombinacija - Prikupljanje podataka o interesu, formama i metodama obavještajnog rada sovjetskih DKT mogućnosti za zavođenje dvojne kombinacije
- dosje kombinacije
- dopisi

79. Obaveštajno-bezbednosni sistem SSSR sa težištem na obaveštajnoj i subverzivnoj djelatnosti protiv SFRJ i njenih oružanih snaga i mere suprotstavljanja/studijska diskusija
- izvodi iz materijala – knjiga
- „Obaveštajno-bezbednosni sistem SSSR“

80. OA "Kurgan"

- Analitički osvrt, operativna akcija „Kurgan“
- Dosje akcije
- Prijedlog za primjenu TKTR
- Izvještaj o primjeni mjere tajnog pretresa
- TKTR „Bodul“
- TKTR „Kovač“Фотографија корисника Darko Trifunović
Фотографија корисника Darko Trifunović
      
- TKTR „Lasta“
- TKTR „Mladen“
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 11 months later...

Ćirilična verzija biografije sa #Wikipedia, upućuje da je Darko Trifunović srpski analitičar, pravnik i doktor nauka bezbednosti, odbrane i zaštite, dok se u latiničnoj verziji navodi da je Darko Trifunović srpski pravnik, profesor i teoretičar zavere. #DarkoTrifunovic #INIS 

Kako je najmanji zajednički sadržalac jedino zvanje pravnika treba poći od pretpostavke da to barem ne sme biti sporno. A da li je zaista tako?

Analizirajući dve verzije zvanične biografije odmah postaje vidljivo da je Darko Trifunović nakon završene srednje škole upisao studije na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. 

Međutim ne piše kada ih je upisao niti da li ih je završio i koje godine je diplomirao, odnosno stekao zvanje diplomiranog pravnika. Umesto toga, stoji navedeno da je magistrirao 1999. godine na Univerzitetu Robert Kenedi u Cirihu ali bez navoda datuma upisa magistrature i sa kojim zvanjem je to učinio #DarkoTrifunović. 

je 1999. godine aktivno učestvovao u ratu na Kosovu i u tom periodu čak bio ranjavan od gelera, što se poklapa sa periodom studija u Švajcarskoj (kada se bavi magistraturom prava u Cirihu).

Još interesantnije je da nailazimo na podatak da je Darko Trifunović 1999. godine proveo u zatvoru 45 dana kada je uhapšen je zbog fotografisanja strateških lokacija u glavnom gradu Srbije i SRJ i da je bio optužen za postavljanje lokatore za navođenje NATO bombi! 

U zvaničnim biografijama Darka Trifunovića, a koje se na samom početku već drastično razlikuju, navodi se da je 1998. godine, #DarkoTrifunovic bio jedini predstavnik Republike Srbije u nekoj delegaciji, kada 17. jula učestvuje u stvaranju Međunarodnog stalnog krivičnog suda u Rimu. Logično je da je to jedino mogao biti u svojstvu studenta Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu :)), pa se postavlja pitanje da li je ovaj Trifunović blistavi um ili prevarant koji svesno obmanjuje javnost? 

#DarkoTrifunovic #INIS #LažnjakNaKub #LažniProfesor #Trifunocic #Darko :)))


 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
  • Сличан садржај

    • Од William Morgan,
      Univerzitetski profesor, ekspert obmane ili doktor prevare? #DarkoTrifunović 
      Prema sadržajima dostupnim javnosti, na osnovu brojnih informacija iz raznih medija u kojima se pojavljuje ovaj lik, bar na prvi pogled, reklo bi se da je reč o svojevrsnom stručnjaku sa zavidnom akademskom i profesionalnom biografijom. Ako je zaista tako onda bi trebalo da je lako utvrditi gde i šta predaje ovaj profesor #DarkoTrifunović? 
      Prema dostupnim podacima Agencije za privredne registre Republike Srbije Darko Trifunović je osnivač Instituta na nacionalnu i međunarodnu bezbednost. #INIS
      Zanimljivo je da je i logo Instituta za nacionalnu i međunarodnu bezbednost prekopirani logo Fakulteta bezbednosti Univerziteta u Beogradu.
      Факултет безбедности – Снага знања
      FB.BG.AC.RS Ako je ovo tačno, ne samo da se Darko Trifunovic lažno predstavlja kao profesor Fakulteta za bezbednost Univerziteta u Beogradu, već je i Logo za svoj Institut ”pozajmio” od Fakulteta.
      Institute for National and International Security
      INTELLIGENCE-SECURITY.RS Institute for National and International Security, conducts scientific-research, educational and professional activities in the field of national and international security In order to better... #DarkoTrifunovic #LažniProfesor #LažnoPrestavljanje
    • Од obi-wan,
      Ako se slazete, mislim da bi ova tema mogla da bude zakacena (pinned, jel`te). Ubacicu ponekad i nesto od ranije, sto sam sakupio, osim onog sto trenutno naidje da se zapise.
      Inace, sve je preuzeto sa https://www.facebook.com/ddjogo?hc_ref=NEWSFEED da ne ponavljam stalno link.
      ...
      "Како смо се измјенили, заклети у традицију...
      Двије реченице једног скорашњег родитељског разговора, карактеристичне за размишљање наше генерације родитеља: "ма што да се он/а мучи, ако сам ја морао/ла" и "шта мени фали, ријетко ћеш видјети бољег човјека/већег вјерника од мене". Заправо, наш народ, ми, живи(мо) у два темељна вјеровања: да је живот бесмислено и некако "намјерно нама" тежак и да је свако од нас, такав какав је, мјерило живота, доброте, вјере, етоса.
      А наши стари нису тако. Претурали су преко главе теже, ратове и истински болне трагедије, тегобу сељачког дана и чиновничке неизвјесности, без роптања на живот као такав, без осјећаја завјере против "баш њих". О вјери и свом и туђем поштењу пуштали да говоре други, нерадо се дичили и оним што стварно јесу постигли. А у свему: поуздали се у Бога и Његов суд и знали да у тегоби, као и радости има Божије руке, а у скромности - нечег најхришћанскијег на свијету, онога што даје нашем тежаку да буде подвижник, попут сиријског мон
      Ту, у тежини дана и ћутању о спственим постигнућима Духа, лежи скривена снага коју заборављамо."
    • Од Милан Ракић,
      Darko Rundek, Isabel (violina), Dušan Vranić (multiinstrumentalist), Igor Pavlica(truba), Silvio Bočić (bubanj, gitara, bas gitara), Roko Crnić (bas gitara, bubanj, sintesajzer), Miro Manojlović (udaraljke, vibrafon) i Ana Kovačić (saksofon, sintesajzer) - ili pod kraćim, zajedničkim nazivom Rundek i Ekipa, u subotu, 16. prosinca, u Velikoj dvorani zagrebačkog Doma sportova započinju veliko finale megauspješne turneje “Apocalypso Now“.

      Njom jedan od najvećih umjetnika ovih prostora obilježava 20. godišnjicu od objavljivanja kultnog albuma “Apokalipso“, prvog koji je snimio samostalno poslije raspada legendarnog benda Haustor, u kojem je bio frontmen. Glazbeni genijalac, čija kreativnost oduševljava i na pragu njegove 62. godine, uoči koncerta osvrnuo se na vlastitu karijeru, očinstvo, dane provedene u Francuskoj i život koji trenutačno gradi na otoku Braču.
      Je li zbilja teže svirati na domaćem terenu ili je ipak riječ o klišeu koji glazbenici često koriste? - Meni je apsolutno teže. Obično mi je majka u publici, a pred mamom baš i nije lako biti veliki frajer, nju se ne može prevariti! Prije svirki u Zagrebu i dan danas imam veliku tremu, osjećam posebnu odgovornost. Ipak, ljetos na INmusicu bio sam potpuno opušten, vjerojatno prvi put u životu, pa mi se čini da sam napokon probio taj hemung i sad se baš veselim što ću opet nastupati pred ljudima koji su mi bliski, u gradu u kojem sam odrastao. Dosadašnji dojmovi s turneje su odlični - više generacija povezalo je pravo prijateljstvo i lijepo je vidjeti da se ljudima sviđa naš koncert. Imate li neke svoje rituale prije samog izlaska na pozornicu? - Divim se kolegama koji prije koncerta ćaskaju ili slikaju se, ja to ne bih mogao! Obično tražim skriveni kutak, mjesto gdje barem 15-ak minuta mogu biti na miru, a baš toga u velikim dvoranama i arenama često nema. Popijem si i jedan viski da mi malo podigne energiju... Imam svoj mali ritual koji sam tijekom svih ovih godina uspješno rafinirao.
       Što vam je album “Apokalipso“ značio 1997., a što vam znači danas? - Tada je spomenuti album imao malo drukčiji kontekst - bile su to prve poslijeratne godine, puno toga u međuvremenu se pretumbalo, ali opet, imam osjećaj kao da se to pretumbavanje nije slegnulo, vrijeme kao da još nije probavljeno, nije ostalo u prošlosti. Baš zato mi se čini da danas 'Apokalipso' ne sviramo ponovno, već ga reinterpretiramo i aktualiziramo. Zapravo, slično se osjećam kao i kad sam ga svirao ‘97. A tu je i simbolika samog naziva albuma - sve je bilo i ostalo pomalo apokaliptično. Prije 20 godina, netom poslije našeg rata, na vlastitoj koži okusili smo što to znači kad se skrše osnovni ljudski principi te zavladaju masovna opsjednutost, ludilo, mržnja i destrukcija. Danas nam, pak, ta ista apokalipsa prijeti u sferi ekologije - na rubu smo propasti, nismo u pitanje doveli samo ljudski opstanak, nego opstanak cijele biosfere, bilo zagađenjem, masovnom potrošnjom ili atomskim ratom, kojim nam se sve češće prijeti. Žarište apokalipse s lokalnog se proširilo na globalno, a naša je zadaća u svemu tome pokušati zadržati živi ljudski duh.
      Jeste li i u kojoj mjeri, i može li se to uopće, s godinama uspjeli zatomiti ego, koji je kod većine umjetnika ipak najizraženiji na početku karijere, kad su ljudi mladi i nadobudni, htjeli oni to priznati ili ne? - S vremenom sam shvatio da bez benda ne funkcioniram, da su pjesme i glazba koji izađu iz suradnji puno zanimljiviji. U jednom trenutku, samome sebi i drugima morao sam priznati da nisam apsolutni vlasnik svega, morao sam se odreći samoveličanja jer je za dobar dio onoga što je nastalo u mojoj karijeri zaslužan netko drugi. Na kraju krajeva, zahvalan sam i ponosan što imam tako dobre suradnike i što se jednoga dana neću gristi zbog onoga što sam ostavio iza sebe. Kod nekih pjesama odmah sam osjetio da su pronašle svoje mjesto u ljudskim dušama te da će ondje i ostati, dulje od mene osobno na ovome svijetu, a to mi je drago, jer očito te pjesme bude nešto plemenito u drugima. Glazbu sam oduvijek radio spontano, makar bih volio, poput nekih autora koje iznimno cijenim, primjerice Nicka Cavea i Leonarda Cohena, imati radnu disciplinu, da svaki dan, osim vikendom, ustajem u osam i pišem pjesme do 17 sati. Ja sam ipak kampanjac, ali neprestano bilježim skice, iako im se najčešće nikad ni ne vratim. Samoga sebe podsjećam na slikara - hodam naokolo, nešto mi privuče pažnju pa to zabilježim, a poslije razrađujem.
      Kako izgledaju vaši dani na Braču? - Na otoku najviše volim jesen i zimu, kad noć rano pada, a na rivi nema ni psa. Tada se, poslije dnevnog rada na maslinama i zemlji, kad se smrači, mogu okrenuti sebi, čitati, baviti se glazbom... Zdrava budućnost čovječanstva definitivno leži u bazičnom opstanku. Vjerujem kako se može živjeti na zemlji i od nje, može se proizvoditi vlastita hrana, biti nezavisan, a opet dio zajednice. Neka vrsta neokibuca bila bi idealna za mlade - imali bi priliku uložiti vlastito zdravo tijelo i energiju u fizički rad, a s druge strane, opet bi bili povezani sa svijetom preko sveprisutnog interneta.
      A što se tiče života u Parizu, kako na to razdoblje gledate danas? - I ja sam u početku, što zbog jezika, što zbog lokalnih običaja, bio malo nespretan u novoj zemlji, nedostajali su mi, kao i svakom došljaku, određena vrsta komocije i mogućnost čitanja govora tijela, koji je svugdje drugačiji, ali sve u svemu, s vremenom sam se oslobodio tog ukorijenjenog osjećaja da negdje moram pripadati, shvatio sam da su ljudi zapravo svugdje jako slični. Pogledajte samo Rundek Cargo Trio - mi smo tri stara desperadosa koji već dugo zajedno jašu, a upravo smo u Parizu dijelili sličnu imigrantsku sudbinu i razvili prijateljsku bliskost - Isabel je došla iz Švicarske, Duco iz Sarajeva, ja iz Zagreba. Ne vidim ništa loše u tome da ljudi odlaze, ali moraju imati mogućnost povratka. Zdravo je čuvati vlastitu tradiciju i učiti iz nje, ali ne i veličati je iznad drugih.
      Što je po vama najveća rak rana današnjeg društva? - Iz socijalističke prošlosti još vučemo jedan veliki zaostatak - navikli smo da drugi umjesto nas preuzimaju inicijativu, smišljaju nam poslove, brinu se o nama poput 'Velikoga brata'... Uz mnoge loše strane koje nam je donio kapitalizam, vjerojatno jedina dobra stvar je ta što ljudi ipak uče da se moraju pobrinuti sami za sebe i biti odgovorni. Poslije rata smo, nažalost, ostali pasivna zemlja bez samopouzdanja. U Jugoslaviji smo barem, tom svojom nesvrstanošću, vlastitim putem kroz socijalizam, bila to floskula ili ne, vjerovali da možemo napraviti nešto svoje što će imati svjetski značaj. Da nije bilo tog osjećaja da ipak nismo neka periferija, nego da od sebe možemo napraviti nešto dično, ne bi bilo ni novog vala. Trebamo postati svjesni vlastitih mogućnosti, primiti se posla i biti uzor drugima, a ne samo raditi za te iste druge.
      Pokazuje li vaš sin sklonost prema glazbi i jeste li zadovoljni samim sobom u očinskoj ulozi? - Vid ima 26 godina, svira gitaru i saksofon, ali za sada nije izrazio želju za profesionalnim bavljenjem glazbom. Trenutačno ga zanima dizajn, izrađuje lampe od dijelova automobila, a inače, kad si želi osigurati ozbiljan i siguran novac, radi na gradilištima kao tesar. Svoju ulogu oca možda nisam uvijek najmudrije odigrao, ali dao sam najbolje od sebe. Uvijek mi je bilo važno imati prijateljski odnos s Vidom, iako sam nekad morao biti i autoritet, zadavati mu određene norme, u kojima često nisam bio dovoljno dosljedan, čvrst i taktičan, ali ovaj čas mi se čini da mu svojim odlukama i postupcima ipak nisam previše naškodio.
      Stalno dobivate ponude za uglazbljivanje kazališnih predstava. Koji vam je projekt iz te sfere stvaralaštva ostao u posebno lijepom sjećanju? - Sanda je 1992. režirala predstavu u Australiji zbog koje smo, sa sinom koji je tada još bio mali, dva mjeseca proveli s Aboridžinima u predgrađu Brisbanea. Predstavu smo vidjeli samo na premijeri jer je ekipa poslije po aboridžinskim zajednicama na sjeveru zemlje putovala avionom u kojem jednostavno nije bilo mjesta za nas. Ali taj suživot bio je vrlo zanimljiv. Vidjeti u kojoj mjeri nas Aboridžini doživljavaju kao barbare, u kojoj mjeri je naša civilizacija zapravo primitivna, za razliku od njihove, koja je duboko plemenita, vertikalna, koja nije poznavala rat te je okrenuta prema neposjedovanju te održavanju ravnoteže u zajednici i s ostalim bićima, sve u svemu, prilično formativno iskustvo koje se ne zaboravlja.
      Ivana VAŠAREVIĆ

    • Од Милан Ракић,
      Muzičar Darko Rundek baš kao Danas ove godine slavi jubilej. Povodom 20 godina od izlaska svog prvog samostalnog albuma "Apokalipso", ponovo je okupio veliki bend za regionalnu turneju. 

      Ona kreće 15. juna koncertom na stadionu "Tašmajdan" u Beogradu, a publika u Srbiji moći će da čuje Rundekove pesme i na Arsenal festivalu u Kragujevcu 23. juna. Istim povodom pojaviće se i remasteriran album na dvostrukom vinilu i u bogato opremljenom boksu sa nikad objavljenim snimcima Haustorovih "Dovitljivih malih čudaka" iz 1990. godine. Pevač nekadašnjeg zagrebačkog Haustora u razgovoru za Danas govori o čuvenom albumu "Apokalipso" i predstojećem koncertu.
      * Zašto ste se odlučili da turneju počnete baš iz Beograda?
      - Djelomično je to bio stjecaj okolnosti, ali svakako sretan stjecaj jer smo u Beogradu uvijek imali vrlo blisku publiku koja nas je srdačno podržavala i to je sigurno najbolje mjesto za počinjanje turneje.
      * "Apokalipso" je bio vaš prvi solo album i prva saradnja sa Cargo orkestrom. Označio je pre svega promenu zvuka u vašem radu. Kako je nastao?
      - Cargo orkestar se formirao tek u pripremama albuma "Ruke", četiri godine nakon izlaska "Apokalipsa". "Apokalipso" je bio moj prvi samostalni album i izašao je devet godina nakon posljednjeg albuma Haustora "Tajni grad". U međuvremenu Haustor je 1990. pokušao snimiti svoj peti album "Dovitljivi mali čudaci" koji je završio u košu i prošlo je pet ratnih godina kad nisam objavljivao ništa. Na snimanju "Apokalipsa" sarađivao sam sa više od 20 ponajboljih zagrebačkih muzičara.
      * S kakvim idejama i nadama ste ga stvarali?
      - Još za vrijeme suradnje s Haustorom sakupilo mi se pjesama koje nisu ulazile u stilski okvir tog benda, tako da mi je mogućnost da biram suradnike koji odgovaraju materijalu bila draga i inspirativna.
      * A kako je nastala čuvena pesma "Apokalipso" i taj zarazni ritam koji je prati?
      - Njen refren, koji je, što je rijetko za hitove, zapravo instrumentalna tema, nastao je još 80-ih, ali mi nije uspijevalo oko njega sagraditi pjesmu. Pjesma se iznenada otvorila jedne noći u pariškoj podstanarskoj sobi i mogao sam samo reći: "Eureka!"
      * "Apokalipso" nosi mnogo dobrih pesama, a verovatno je najvoljenija "Senor". Iz kakvog osećaja nastaju balade? Vi ih imate podosta i to antologijskih ("Šal od svile" je samo jedna od njih)....
      - Balade nastaju iz nostalgije, čežnje, ponekad mira i topline... Biće da mi tih osjećaja nije falilo.
      * Cargo je vremenom postajao sve manji, a brzi ritam sve mirniji. Koliko ste danas u muzičkom smislu daleko od albuma "Apokalipso"?
      - Muzika traži raspon dinamike i tempa i meni se čini da je u međuvremenu nastalo lijepih i polaganih, ali i brzih pjesama. Taj mi je album sasvim blizak i u njemu prepoznajem neke osnovne linije melodija i atmosfere koje osjećam kao konstante u svom radu.
      * A kako pamtite vaše muzičke početke? Za 80-e u Jugoslaviji i vremenu novog talasa govori se kao o nekom mitskom periodu, kao o jedinom trenutku kad je muzika na ovim prostorima išla u korak sa onim što se događalo u svetu. Šta vama znači taj period?
      - Moram priznati da malo zazirem od mitologizacije 80-ih. Istina je da nam je vjetar povjesnih okolnosti puhao u leđa i da je providnost odlučila da se u toj generaciji nađe puno talentiranih ljudi. Mislim da ih i danas ima, ali ih je teže pronaći i pratiti.
      * Nažalost, dosta ljudi koji su tada stvarali muziku su preminuli. Je l' to na neki način bio usud te pretalentovane generacije?
      - Rock heroji niti u ranijim generacijama nisu bili dugovječni.
      * Publika i kritika vas vide kao otelotvorenje junaka vaše pesme "Šejn", i to ne samo kao usamljenog kauboja koji ne pristaje na svet u kome živi i odlazi parobrodom uz reku, već pre svega kao čoveka koji ceo život sanja. Šta sve danas sanja Darko Rundek?
      - Nije pametno poistovjećivati autore sa njihovim glavnim junacima. Kažu da je Karl May svoje najbolje romane o Divljem zapadu napisao u njemačkom zatvoru... On sanja o svijetu bez klaonica...
      * Vi ste sa svim strahotama na ovim prostorima izabrali da odete. Ali i kasnije da se vratite, odnosno da se iznova vraćate. Šta vam je doneo život na granici? Kako iz te "osmatračnice" gledate na ova naša društva?
      - U našim i onim drugim zemljama sam često u dobrom društvu. LJudi koji dijele slične stavove i senzibilitet se ne prepoznaju po tome iz koje zemlje dolaze.
      * Vaši koncerti su zaista jedan poseban događaj. Retko gde se može videti kako publika deli energiju sa muzičarima u tolikoj meri. Šta vama daje publika tokom nastupa? Koliko vam je važno da ona reaguje na ono što svirate ili uvek svirate za sebe pa kako bude?
      - Naravno da nam je važna svaka reakcija publike. Koncert je događaj koji objedinjuje muzičare i publiku u nečem što ne pripada ni jednima ni drugima.
      * Niste imali baš pozitivne reakcije na odluku Nobelovog komiteta da Bob Dilan dobije Nobelovu nagradu. Zašto? U kojoj meri su za vas poezija (književnost) i muzika povezani?
      - Ne znam otkud vam to da moje reakcije na Dilanovu Nobelovu nagradu nisu bile pozitivne. Pitao sam se samo zašto sada i odgovor nalazio u američkim izborima koji su se događali u tom trenutku, na koje je ona trebala utjecati, ali očito nije uspjela.

       
       
×
×
  • Креирај ново...