Jump to content

Rate this topic

Recommended Posts

Помаже Бог!

Молио бих за помоћ од неког теолошки образованијег брата или сестре.

Наиме, савремени расколници воле да говоре како клирици Цркве (епископи, митрополити, патријарси) аутоматски губе свој чин након што свесно (дакле, након упозорења и покушаја исправљања од остале браће хришћана) и упорно остану у некој јереси. Дакле, и без саборског рашчињења. Те се, наводно, од таквих „псеудоепископа" треба одвраћати. 

Занима да ли је то тачно, да ли то може да се деси у неким случајевима ИЛИ свештени чин (и са њим могућност обављања валидних Светих Тајни) може да одузме само Сабор? И да ли има неких доказа из историје Цркве за такву тврдњу расколника?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 6 часа, Никола Кнежевић рече

Помаже Бог!

Молио бих за помоћ од неког теолошки образованијег брата или сестре.

Наиме, савремени расколници воле да говоре како клирици Цркве (епископи, митрополити, патријарси) аутоматски губе свој чин након што свесно (дакле, након упозорења и покушаја исправљања од остале браће хришћана) и упорно остану у некој јереси. Дакле, и без саборског рашчињења. Те се, наводно, од таквих „псеудоепископа" треба одвраћати. 

Занима да ли је то тачно, да ли то може да се деси у неким случајевима ИЛИ свештени чин (и са њим могућност обављања валидних Светих Тајни) може да одузме само Сабор? И да ли има неких доказа из историје Цркве за такву тврдњу расколника?

Да ли је неко из црквеног клира склизнуо у јерес не утврђују појединци већ Црква - то значи саборно. Данас има паметњаковића који се одважују да епископе, свештенике, теологе квалификују као јеретике по неком свом суду. То, наравно, тако у Цркви не бива. Докле год нечију службу у Цркви потврђује сма Црква (у својој саборној пројави), служба је валидна и представља службу у Цркви. Нема појединац никакво право да неког, по неком свом личном убеђењу, лишава било којег чина/службе у Цркви, односно да одриче валидност и благодат те службе.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Свети владика Николај: О ПОШТОВАЊУ СВЕШТЕНИКА

 

Поштујте браћо, свештенике своје. Они су слуге Христове и представници апостола Христових. Њихова је служба тешка, њихова одговорност пред Богом огромна. Они се моле Богу за све нас. Они својим рукама и молитвама припремају св. причешће, којим се ви са Богом сједињујете. Они вас дочекују кад се рађате, они вас испраћају кад умирете. Они за вас Богу одговарају.

Свети Сава је рекао: „Ако је поп грешан, молитва његова није грешна“. Не осуђујте свога свештеника, не ружите га, не гоните га. За своје грехе он ће одговарати Богу више него ли ви за своје, јер је свештеник Бога живога. Ако је свештеник грешан, поштуј га и поштовањем ћеш га застидети и он ће се поправити. Ако ли га осуђујеш и ружиш, он ће постати још гори. Поштујте браћо, свештенике своје.

Немојте се правити паметнији у духовним стварима од свештеника. И ако све не твори што треба творити, по слабости својој, он зна шта треба говорити. Питајте га о путу спасења и слушајте речи његове. Молите га, да вам објасни и он ће вам објаснити. Ја сам исповедио неке, који су се кајали што су осуђивали свога свештеника.

Свештеник има свој суд и свога судију. И ако греши, знајте, да га казна неће обићи. Но, немојте му ви бити судија. Он велико бреме носи и велику одговорност има. Отуда је и његово спасење теже него ваше. Зато вас молим, браћо, поштујте свештенике своје.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 7 часа, Никола Кнежевић рече

Занима да ли је то тачно, да ли то може да се деси у неким случајевима ИЛИ свештени чин (и са њим могућност обављања валидних Светих Тајни) може да одузме само Сабор? И да ли има неких доказа из историје Цркве за такву тврдњу расколника?

Не може за архијереје нико сем Сабора, и то после спроведеног судског поступка (Епархиског архијереја може Свети архијерејски сабор са управе уклонити само по канонској осуди, или га разрешити по доказаној немоћи, или по установљеном престанку једног од услова из члана 97, као и на основу оправдане молбе за пензију. - чл. 105 Устава СПЦ)

Свештеницима казну изриче надлежни Епископ, након поступка пред црквеним судом епархије (чл. 164. Устава СПЦ), и имају право жалбе Великом црквеном суду.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RYLAH И о јереси (осуда јереси) одлучује Сабор. Црква саборно просуђује (увек је тако чинила) да ли је неко учење црквено или је јерес. То не може да ради појединац или нека група. Нажалост данас многи себе сматрају врховним судијом па часте титулом јеретика кога год стигну. Погледајте само ове несрећнике са сајта "Бомба за вечеру". То је хула на Духа Светога.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhh, da je samo jeres u pitanju...ima i popova pedera koji osim toga sto su muzeloznici, trose parohijske pare na placanje detektiva da prati njegovog ljubavnika, svetu tajnu ispovesti(koja treba da ostane tajna) parohijana, siri dalje i ogovara i ismeva parohijane...ima toga jos...i uz sve prilozene dokaze vladika nece da reaguje...sta reci..nije bas sve tako bajno kao sto je Sveti Vladika Nikolaj opisao..svakako da treba postovati svestenike, ali one koji to zaista zasluzuju, one koji to ne zasluzuju, po kratkom postupku rasciniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 15 часа, Kafanski amater рече

"Символ вере" нашег народа преточене у две речи - има нешто.

Ima nešto je relikt, ostatak u narodu od onog što se prije nazivalo "vjera u Boga" poslije pedesetak godina komunističke mozgoperestrojke i indoktrinacije te izbjeljivanja mozgova do providnosti komunističkom marskističko-ateističkom ideološkom varikinom. Inače dobro da je ostalo barem i to - kod većine nije ostalo više od toga. Koliko bi vi htjeli da je ostalo poslije toliko dugo vremena mentalnog silovanja i  cijelih nekoliko generacija tako mentalno oštećenih i umno invalidiziranih pojedinaca koji ne mogu shvatiti bilo šta duhovno, transcedentno i spiritualno što zahtijeva osim vizualne, materijalne i osjetilne percepcije takodjer uključivanje viših moždanih procesa i  faza predstavljivosti tj. paravizualne i nadmaterijalne imaginacije koja se ne oslanja isključivo na fiziološke čulne i materijalne porive, podražaje i poticaje. Odnosi se to podjednako na sve bratstvojedinstvujuće narode i narodnosti čiji pripadnici su imali tu "sreću" da žive tada u tim "naprednim" bezbožnim vremenima gradnje ljepše budućnosti i crvenih svitanja bez "nazadnih i reakcionarnih, nenaučnih i zatucanih" religija, crkvi, popova i zvonjenja ("opijuma za narod"). Toliko je medju nama takvih potpuno operisanih od bilo kakvog osjećaja za bilo kakvu duhovnost, naročito medju starijim generacijama, tako da su ti koji kažu "ima nešto" na tom još super, nisu tako beznadežan slučaj kao oni prvi spomenuti, oganj duhovnosti iako zgažen i razmeten je još živ i tinja kao ugarak skriven u njima u tom postkomunističkom pepelu. Samo ga treba razgoriti i zapaliti njim sljedeće naraštaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 5 часа, Kafanski amater рече

Нажалост "има нешто" је такође хула на Духа Светога, с тим што народ користи израз из незнања.

Slažem se, ustvari sav komunistički režim koji je više od 1000 godina hrišćanskog  duhovnog života kod Slovena i nekoliko posljednjih generacija  sveo na to "ima nešto" je velika hula na Duha Svetoga. No, to "ima nešto" je istovremeno dokazom da im nije uspjelo iskorijeniti vjeru kod svih ljudi do kraja. S tim "ima nešto" smo se mi Sloveni vratili otprilike u doba Velike Morave i svetih Ćirila i Metodija koji su tamo došli da Slovenima to "ima nešto" Jevandjeljski detaljno rastumače i objasne. Dakle zavisi u kojem kontekstu se o tom govori. U kontekstu marksističke pogubne ateističke ideologije je "ima nešto" hulom na Duha Svetoga a u postkomunističkom kontekstu je to priča o pobjedi dobra nad zlom i povratku vjeri u Boga.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 39 минута, Zayron рече

Slažem se, ustvari sav komunistički režim koji je više od 1000 godina hrišćanskog  duhovnog života kod Slovena i nekoliko posljednjih generacija  sveo na to "ima nešto" je velika hula na Duha Svetoga. No, to "ima nešto" je istovremeno dokazom da im nije uspjelo iskorijeniti vjeru kod svih ljudi do kraja. S tim "ima nešto" smo se mi Sloveni otprilike vratili u doba Velike Morave i svetih Ćirila i Metodija koji su tamo došli da Slovenima to "ima nešto" Jevandjeljski detaljno rastumače i objasne. Dakle zavisi u kojem kontekstu se o tom govori. U kontekstu marksističke pogubne ateističke ideologije je "ima nešto" hulom na Duha Svetoga a u postkomunističkom kontekstu je to priča o pobjedi dobra nad zlom i povratku vjeri u Boga.

 

Христос је ћутао кад су га питали 'шта је истина' а одговорио би да су га питали 'Ко је истина'. Проћи ће доста времена да народ поново дође од "има нешто" до "има Неко".

Шта-Ко, нешто-Неко

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 57 минута, Kafanski amater рече

Христос је ћутао кад су га питали 'шта је истина' а одговорио би да су га питали 'Ко је истина'. Проћи ће доста времена да народ поново дође од "има нешто" до "има Неко".

Шта-Ко, нешто-Неко

Ima nešto je ta prirodna vjera, imaju je i imali su je svi narodi na svijetu, uključujući i Izraelce koji su takodjer vjerovali u "ima nešto" dok im se nije objavio Jahve u gorućem grmu. Dakle samo po sebi "ima nešto" ne može biti ništa loše dok se ne nadodje na to da ima NEKO, Bog objave, Isus Krist, Presveta Trojica. Loše to počinje biti kada umjesto da od "ima nešto" stignemo do spoznanja objavljenog Boga - tu već dobivenu spoznaju odbacimo i zamjenimo sa "ima nešto", vratimo se tamo gdje smo bili prije nego što smo postali hrišćani - k paganizmu istorijskom i izvornom (takvih slučajeva je vrlo malo s obzirom na praktičnu nemogućnost i anahronost rekonstrukcije izvornog istorijskog paganizma) ili do njegove turbo-sinkretističke verzije - postmodernog reciklovanog new age paganizma što je u većini slučajeva 99% danas uobičajeno. Opet zavisi od konteksta u kojem se govori, kad je riječ o nekakvom urodjeničkom plemenu, etniku, narodu do danas još nehristijaniziranom onda je to "ima nešto" dobrom osnovom za evangelizaciju. No, kada je riječ o narodu koji se od poznanja Hrista vratio k "ima nešto" onda je riječ o padu, duhovnom i moralnom upadku i apostaziji, otpadništvu.

Moses_sinai_law.jpg
HR.WIKIPEDIA.ORG

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1.9.2019. at 18:52, Александар Милојков рече

не утврђују појединци већ Црква - то значи саборно

А као да утврде саборно, ако нису већ макар под сумљу ставили појединачно?

Моје је мишљење да из неког личног плана свако свакога може одлучити,и мирјанин Васељенског патријарха, наравно за кривицу, јер Бог не гледа ко је ко. Можда је процедура којом се правда извршава за сваки случај другачија, али се она достиже - вјерујем.

Испричаћу примјер из живота:

Прије 3-4 године епископ Максим је бесједио у саборном храму у Требињу - тако, да ми је дошло да га у пуној Цркви прекинем, да вриштим, да га набодем, да одем, не са литургије него из Цркве, међутим нисам - тражио сам погледом Атанасија и Григорија који су саслуживали, Григорије ме мислим скужио - али је окрено главу, а Атанасије ме гледао, говорио сам му очима и гестиулацијом- Шта је ово? Одмахно је у стилу- ма пусти...

У Сарајеву у гостима ми био мој друг Бране из основне, пита за Требиње, пита како епископ Максим? Кажем: Бране не знамо да ли је то епископ? - Како? Одговарам; Видићемо. (наравно - пошто је канонски епископ љубим руку)

Сад прође 3-4 године добар дио Цркве је у сличној позицији у коју сам ја истини за вољу - мислим увео само Брану, и сад се случај разматра на саборном нивоу.

Убјеђен сам да је и Давиду причао слична сроченија и да му је најприје хтјео помоћи, и да је због тога усљедила потоња праведна жестина.

Чин покајања мора да се изводи и пред оштећеном страном -  е сад, лако ће се сад од мене направити "будала", бацити двије три димне, нешто малао премазати маскирном бојом, преправити стварност....али не иде то тако.

Немам ја као пријатељ неке дужности ни обавезе да га будим, али нисам ни непријатељ и до данас ми га није било ни жао, али Ви што му се називате пријатељи.....

 

(формално правно и литургијски: Никад на ту бесједу нисам рекао Амин, а гестикулација двојици епископа је изречено негодовање - жалба) и ствар иде својим током,,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Поуке.орг - инфо
      Са званичне интернет странице Информативне службе Епархије бачке доносимо текст Његовог Преосвештенства Епископа новосадског и бачког др Иринеја: Свето Причешће - извор здравља или извор болести?

          ЕПИСКОП БАЧКИ ДР ИРИНЕЈ: СВЕТО ПРИЧЕШЋЕ – ИЗВОР ЗДРАВЉА ИЛИ ИЗВОР БОЛЕСТИ? /pdf/
    • By Поуке.орг - инфо
      “Стварање цркве на основу припадности државне или било које друге припадности је безумље и већег није било у овдашњој историји. А чим се неко отуђи од Цркве, чим се обезбожи, онда све мијења, мијења и главу и нацију, и тако то бива свуда у свијету”, оцијенио је данас Његово високопреосвештенство Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије.     Владика је данас на празник Светог Јована Богослова, љубљеног Христовог ученика, поводом храмовне славе служио Свету архијерејску литургију у Цркви Светог апостола и еванђелисте Јована у Побрђу,  Доњи Грбаљ, и помен оцу Мому Кривокапићу.   “И међу вама Бокељима има оних који се сада одричу да нијесу Срби, да нијесу православни, који хоће своју цркву. Коју своју Цркву? Гдје је то било у историји да безбожник ствара цркву! То само може у овој безумној, избезумљеној данашњој Црној Гори. Безбожник да ствара своју цркву! То је ђавоља црква, то није Божија Црква. Овај народ је припадао, без обзира како се звао: Бокељ или Брђанин или Црногорац, једној светој саборној апостолској Цркви Христовој, која се зове и звала се кроз вјекове Српска црква, нарочито од времена Светога Саве.”   Објаснио је да име Цркве није битно већ да је битно да је она једна Божија Христова Црква, као и то да њу не може стварати било ко зато што је њу створио сами Бог и људи који су се крстили у име Оца и Сина и Духа Светога кроз вјекове:   “Нажалост, данас у овој нашој никада несрећнијој Црној Гори, они који су обоготворили Броза и Стаљина, повели братоубилачки рат 1941, па наставили до данас да воде то братоубилаштво, клањали се Титу и партији, сада проглашавају Црну Гору и своју нацију за Бога и хоће Цркву да претворе у своје божанство”, рекао је Митрополит.   Запитао се како могу атесити да знају шта је и ко је Црква јер кад би то знали онда би, како је казао, знали да се ова Српска црква, која се данас зове СПЦ, тако зове и у Француској, гдје има Француза који јој припадају, затим у Шпанији итд.   “Нико њих не тјера да буду Срби, нити су они то тражили, него да буду припадници једне свете саборне и апостолске Цркве. Ја јесам и Србин, и јесам и Црногорац, и моји су преци немањићку Морачу припојили 1820. године Црној Гори. Јесам и Црногорац, али сам, прије свега, оно што су били сви моји преци. Шта треба да радим, да се одрекнем ђеда, предака!? Како то може да буде?!”   С друге стране, како је истакао, он не поистовјећује Цркву са српством, истичући да су истински прави Срби они који су крштени, миропомазани, они који се причешћују Тијелом и Крвљу Христовом. Запитавши се колико је оних Срба који су при Цркви, који су се вратили Цркви, Митрополит је подсјетио да су Срби у 20. вијеку били носиоци безбожништва.   Истичући да је и Инк јер има своју браћу, кумове који су Инки у Перуу, владика је нагласио да је најбитније да припадамо једној светој саборној апостолској Цркви Христовој а национално нек се осјећа ко како хоће по мјесту гдје живи.   Посебно је нагласио да ови кумровачки ђаци, васпитани у безбожништву, који сада хоће да стварају неку Црну Гору, хоће и храмове Краљевине Црне Горе која је била крштена јер су је створили црногорски митрополити који су сви били Срби.   “Они су створили Црну Гору крштену, миропомазану, која се причешћивала, а не Црну Гору Јосипа Броза и онога што су урадили Фрањо Јосиф и тај његов каплар на Ловћену. Монтенегрини хоће Броза и тај каплар сада диригује овдје. Све што раде је у том духу каплара Фрања Јосифа. Прво су срушили Цркву Св. Петра на Ловћену и починили најстрашнији злочин и сада комите лудују по Ловћену а Његош је тамо утамничен.”   Из те срушене ловћенске цркве никло је 19 таквих цркава у свијету и гради се још јер, како је казао валдика, оно што је Божије је неуништиво и ова “Господа би требала да схвате да се тиме не гради будућност Црне Горе већ се разарају њени темељи”.   “Разара се вјера истинска и права кроз њихов покушај да створе своју некаву аутокефалну цркву. Дај Боже да то схвате и ови које је вријеме избацило на површину да буду на власти у Црној Гори, да не воде ову Црну Гору у бестрагију, у пропаст. Разорили су утробу Ловћена, те свете планине, ухапсили Светог Ловћенског Тајновидца и није чудо што мене воде на суд и што су сада ухапсили и нашега владику Јоаникија. Таква им је беспамет, непамет. Они мисле на тим лажима и обманама, духу братоубиства и богоубиства, да стварају будућност Црне Горе а на томе се никада ништа није створило што је истинско и право. Зато је битно да се враћамо Светом Јовану Богослову и свима онима који су наслиједили њега да свједоче Христа Бога.”   Архиепископ цетињски је изразио наду да ће црногорска власт да се отријезни од брозоморе, најопакијег вируса који је харао Боком и Брдима и Црном Гором, вируса безбожништва.   “А чим је безбожништво, онда је одрицање од себе и од свога бића, имена и језика и од свога народа”, закључио је  Његово високопреосвештенство Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • By Поуке.орг - инфо
      „У савременој култури се, као и у свим културама кроз историју, поставља проблем човековог идентитета као основни проблем. Али с обзиром на силну човекову технолошку моћ, тај проблем се данас намеће као проблем опстанка света. Веома мали број људи је данас довољан да доведе у питање тај опстанак. А мисија Цркве је, од њене појаве у свету па до данас, била и остаје да човека учини свесним његовог идентитета“. Жарко Видовић.      Крхко је знање, живот је кратак, али не смемо поверовати да живот може, а да не буде чудо“, овим речима је Емир Кустурица отпочео своје обраћање у Андрић Граду говорећи о Петеру Хандкеу. „Истина, да је Петер Хандке добио Нобелову награду најбоље потврђује идеју како никада не треба признати независно Kосово. Ово предавање би могло да почне и да се заврши на овој реченици. Не због тога што нама не преостаје ништа боље него да ишчекујемо чуда, него зато што је разум конформиста и издајник и лакше га је корумпирати. Разум чини све против чуда, а осећања, иако могу да буду заведена, ређе издају и тек преко њих препознајемо дубоко значење непоновљивог догађаја, али и свог постојања. Чуда остају изван алгоритама преко којих упадамо у паукову мрежу коју плету пионири вештачке интелигенције, замку компјутерског загрљаја који нас води у непознати простор који симболише сужавање свести, где су на понуди милиони података, али како време одмиче, постајемо лењи за ту прегршт.“    Своје излагање, Кустурица је завршио следећом реченицом: У чуда пре свега треба веровати и тако отворити простор и време да нам се она дешавају. Колоквијално говорећи, човек је склон да повезује „чуда“ са одређеним догађајем који није лако, (природно) објаснити. Људи мимо контекста Вере, кажу да је чудо исход догађаја изазван од стране више силе, тј. догађај који се не може објаснити науком. За децу, чудо је сретан крај, изненадно решење наизглед нерешиве ситуације. У светлу хришћанске теологије, Бог је чудотворац. Чудо је Божији дар, догађај који је сам по себи добар и делује тако да нам духовно буде боље.   Не заборавимо да је христијанизација започета чудом, а када се Бог, Друго Лице Свете Тројице, Господ Исус Христос, уселио у утробу Свесвете Девојке Марије и родио као човек. О том јединственом догађају у историји људског спасења, црквени песник славослови: „Прашни Адам најпре причесник благодатног надахнућа беше, па лукавством змијиним поданик пропасти поста, но знамо да се ради њега Реч саобрази људима.   Дјево, Ти пређе границе смртних бића родивши превечну Реч Која изволе да прође кроз Тебе, запечаћени Кивот, о несагориви Кивоте и Купино. Ти, Бог мира, посла нам Ангела Великога Савета Твојега да нас мироше, и к светлости богопознања нас упућује. Где се много разбуја грех, Ти пружи неописиву благодат, па сви постасмо наследници Вишње светлости.“   Сва четири јеванђелиста говоре о великом броју чуда која је учинио Христос, а како би помогао прашним Адамима и поданицима пропасти. И нама је данас потребна помоћ како бисмо превазишли закон природе и логику ума, како бисмо се уверили да оболели од разних вируса заиста могу да оздраве, слепи да прогледају, гладни да буду нахрањени, а мртви да васкрсну. Не заборавимо да је сам Христос учинио највеће чудо када је Својим Васкрсењем победио смрт. Заиста, вером у Христа све је могуће.   Највеће чудо које се дешава у нашим животима јесте чудо покајања. Данас нам је чудо покајања најпотребније. Неприлика је (изненада) задесила човечанство. Налазимо се пред загонетком која од човечанства захтева разрешења на многим пољима. Научном, медицинском, друштвеном, духовном… Вирус који нас је опколио, запретио је човечанству и покренуо човека данашњице на несвакидашњу борбу. Невидљиви непријатељ подстиче човека да постави необично, али смело питање, тј. да одгонетне ребус: свет и оно што се налази „изанад“ света.   Свети Јован Лествичник пише да је много веће чудо покајати се него васкрсавати мртве. Свако ко буде исцељен пре или касније, умире. Све које је Христос васкрсао из мртвих поново су умрли. Међутим, душа која је поробљена грехом може патити далеко дуже од тела. Зато што душа без кајања, пати кроз вечност, а покајана душа се у вечности радује. Тело умире, али свака покајана душа љубављу и милошћу Божијом добија дар бесмртног живота. Јер плата греха је смрт, али дар Божији је вечни живот у Христу Исусу, нашем Господу (Рим. 6, 23). За оне који би прихватили Христов позив на спасење кроз покајање, сам Господ нам даје Духа Светога који делује у нама и подсећа шта треба да чинимо (Јн. 16, 7-11), како би надаље у нама испунили своју добру сврху (Фил. 2, 13).   Оно што Господ очекује од нас јесте да живимо васкрснуто одвојени од греха, као људи у љубави, са надом, радошћу и светлошћу у нашим душама. Да живимо пре него што умремо, како не бисмо вечно умрли када склопимо очи. Не заборавимо, доколица уводи човека у предсобље греха, а грех је (не) избежна опасност у животу. Оно што је најважније, јесте како ћемо да одговоримо на своје животне (по)грешке? У ово време пандемије, а када можда имамо највише времена за себе и за своје душе, јесте прави тренутак да смогнемо снаге и опростимо себи и ближњима кроз покајање. Само на овај начин можемо да променимо свет око нас и нашу будућност. Да ли ће Ковид 19 да отвори наш вид, чудесним покајањем или духовном хибернацијом?   ХРИСТОС ВАСКРСЕ!   Протођакон др Дамјан С. Божић   *Уреднички уводник за 1275. Број "Православља" - новина Српске Патријаршије, 1. Мај 2020. Лета Господњег. 
    • By Поуке.орг - инфо
      Ових дана се интензивно говори о мјери којом је прописан максималан број грађана на вјерским обредима на вјерским површинама на којим се налазе вјерски објекти (црквене и манастирске порте итсл.). Мјера је политичка, а не здравствена и нема утемељења у правном поретку Црне Горе. Неуставна је и дискриминаторна до сржи, јер се у сваком тренутку, на било којој јавној површини, може наћи више од 20 људи на физичкој дистанци осим у црквеним и манастирским портама!     Прилика је да се подсјетимо, а и да науче они који не знају, да су Црква и вјерске заједнице духовне и историјске, а у правном смислу суи генерис уставне институције у Црној Гори. Важно је и да се зна да правни поредак у Црној Гори није и не може бити суспендован за вријеме било какве епидемије, јер су и даље на снази сви ратификовани међународни уговори, Устав, закони и други акти. Људска права не могу бити суспендована или поништена.   Даље, свака наредба, мјера или препорука државног органа, па макар то било и Министарство здравља, мора бити у складу са правним поретком Црне Горе. Ти акти су на хијерархијској љествици увијек далеко испод, а не изнад Устава и закона. Они не смију бити у супротности са Уставом и законима. Недопустиво је селективно и лаичко тумачење правних норми у свакој, а посебно у ситуацији када се ограничавају одређена људска права.   Гледали смо како, уз дужно поштовање медицинске струке, љекари не само тумаче законске одредбе него и креирају наредбе. Питам се: да ли би тако великодушно допустили правницима или економистима да врше љекарске прегледе или хируршке интервенције?   Подсјетимо се да је Национални координациони тим (који је добио надуставна, готово ванземаљска и мистична својства у државној организацији) 7. маја ове године донио мјеру којом је дозвољено да се од 11. мајау вјерским објектима на 10м2 налази једно лице, а на просторима испред вјерских објеката до 20 лица. И у једном и у другом случају је обавезна физичка дистанца од 2 метра. Прва мјера је здравствена и она је легална и легитимна. Али, друга мјера је политичка. Донијета је због литија и то је јасно. Наведена политичка мјера је неуставна и нелегална, јер није у складу са чл. 11 и 46 Устава Црне Горе и чл. 2 Закона о јавним окупљањима и јавним приредбама. Осим тога, она није у складу ни са чл. 18 Универзалне декларације УН о правима човјека, чл. 18 Међународног пакта о грађанским и политичким правима и чл. 9 и 11 Европске конвенције за заштиту људских права и основних слобода. Ријеч је о дискриминацији своје врсте. Одредбом из чл. 14 ст. 2 Устава Црне Горе је прописано да су вјерске заједнице “слободне у вршењу вјерских обреда и вјерских послова”. У тај дио вјерског живота, државна власт, сходно уставној одредби, нема право да улази, нити, пак, да о томе одлучује. Осим тога, вјерске заједнице су, сходно чл. 14 ст. 1 Устава, одвојене од државе.   Одредбе наведених ратификованих међународно-правних аката у Црној Гори и чл. 46 Устава сваком грађанину јемче право и слободу да “сам или у заједници са другима, јавно или приватно испољава вјеру или увјерење”. Ово право је, као и остала, подложно ограничењу, ал и не и поништавању и укидању.   Вјерски обреди у вјерским (сакралним) објектима (црквама, манастирима, катедралама, џамијама, капелам итсл.), који се налазе на вјерским (сакралним) површинама (црквеним и манастирским портама и сл.) у правном смислу ријечи (а то је овдје примарно), нису “јавна окупљања или јавне приредбе” у смислу чл. 2 и 4 Закона о јавним окупљањима и јавним приредбама. То се јасно закључује уколико се има у виду одредба из чл. 10 Закона о јавним окупљањима. По тој одредби, организатор је обавезан да надлежном органу поднесе пријаву за одржавање јавног окупљања најкасније у року од 5 дана прије његовог одржавања. Ниједан вјерски обред у вјерским објектима и на вјерским површинама на којима се налазе вјерски објекти се не пријављује и за њега се не обезбјеђује никаква дозвола од стране Управе полиције као органа који је надлежан за јавна окупљања. То није прописано законом! Површине на којим се налазе вјерски објекти су неодвојиве од вјерских објеката и обрнуто. Ријеч је о сакралним просторима, који са вјерским објектима увијек чине цјелину.   Мора се имати у виду да се на вјерским обредима и учешћем у њима не изражавају “политичка, социјална и друга увјерења и циљеви, протести, интереси и различитости”, а што представља основу појмовног одређења јавног окупљања из чл. 2 Закона о јавним окупљањима и јавним приредбама.   Осим тога, вјерски обреди не спадају ни у јавне приредбе, јер су Црква и вјерске заједнице непрофитне вјерске организације. Вјерски обреди се не одржавају “ради остваривања прихода у оквиру регистроване привредне дјелатности , а што представља основу појмовног одређења јавне приредбе у смислу чл. 4 Закона о јавним окупљањима и јавним приредбама.   Мјера по којој је дозвољено присуство максимално 20 особа на вјерским површинама на којим се налазе вјерски објекти у којим се врше вјерски обреди је неуставна, незаконита и дискриминаторна.   И лаику је, послије овога, јасно да се вјерски обреди у вјерским објектима и на вјерским површинама на којим се налазе вјерски објекти не убрајају у јавна окупљања или јавне приредбе у смислу важећих и обавезујућих законских одредби. Имајући у виду напријед наведено, од цркава и вјерских заједница се једино може захтијевати да, током трајања вјерских обреда на вјерским површинама на којим се налазе вјерски објекти, обезбиједе поштовање физичке дистанце од најмање 2 метра између двије особе и других хигијенских мјера. И ништа више! Само тако можемо да кажемо да су правила иста за све!   Број присутних вјерника на вјерском обреду једино може бити ограничен површином вјерског земљишта на коме се налази вјерски објекат, а не паушално за све вјерске објекте, који су различите површине и који се налазе на различитим вјерским површинама. Неопходно је да се мјера по којој је на вјерским површинама дозвољено присуство максимално 20 особа што прије измијени и усагласи са правним поретком Црне Горе без икакве дискриминације.   Протојереј-ставрофор доц. др Велибор Џомић   Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • By mario beloti
      Христос воскресе!
      Хвала Владици Иринеју бачком на овоме. Слва Богу и на многаја љета!
      https://eparhijabacka.info/wp-content/uploads/2020/05/EP-BACKI-IRINEJ-O-PRICESCU-KORONA-2020.pdf
      Требало би првести на  енглески, руски и француски јер је по свету је пуно наводно православних богослова који атакју на кашичицу и причешће из једне чаше.
      Ево на пример један од богослова Жан Клод Ларше на кога се позивају и многе Владике на Западу и у Русији. Он се већ оклизнуо када је подржавао рашчињеног Артемија, али види се да ни то није било случајно.
      The spiritual origin, nature, and meaning of the current pandemic. An interview with Jean-Claude Larchet by Orthodoxie.com – Orthodoxie.com
      ORTHODOXIE.COM  
       
       
       

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...