Jump to content

Коментар на Беговићев текст, који је дневни лист "Данас" на крају ипак објавио

Оцени ову тему


Препоручена порука

 

Коментар на Беговићев текст, који дневни лист Данас није хтео да објави!

 

Племенити професоре Беговићу,

Како сте лепо рекли да је у Србистану све могуће (опростите на нелитералном цитирању), тако је и мене зачудила непријатно политика листа у коме сте објавили свој чланак Engleski džentlmen u Sinodu SPC (

V01foto-medija-centar.jpg
WWW.DANAS.RS

Povodom pokušaja Sinoda SPC da sa Bogoslovskog fakulteta izbaci dva nastavnika (od kojih je jedan...

Ја живим на Западу, у Риму, и нисам навикао на такав третман који спроводе ваши пријатељи (изаберите, ако желите, неки други назив, који вам је по укусу). Овде сам доживео да одговор нисам имао само од једног епископа (весково, на ит.) из Палестрине, и то кад сам чак се заузео за једног католичког свештеника. Видео сам на ТВ и један интервју са тим епископом, и онда ми је све било јасно, јер је човек талибан – ја тако називам хришћанске фундаменталисте.

Ови за које сте писали су се показали талибанима. Србистанцима. А на ту појаву се жалите. Дакле, поред свих покушаја, мој коментар на ваш текст није објављен.

Како вас добро познајем (не мислим на вас лично, него на Србистан), знам и како сте добијали дипломе, научна знања и сл. и како сте окупирали катедре. Мали, Тома Диплома, Стефановић итд., ме не чуде. И не чуди ме што за мене нема места у Србистану. И ви сте се сада сврстали на ту страну. – Да ме не схватите погрешно, ја знам само да сте и у пројекту Јадовно, а ја сам радио ствари за СПЦ које су биле за садашњег папу Франциска. Зато мислим да сте ово урадили на основу лимитираних информација, док за Данас не гојим никакве двојбе, јер они пишу по наруџбини. И зато ми није јасна ваша улога у целој причи. Направили су вас човеком са неспособношћу да управља својом интелигенцијом. Објаснићу вам зашто.

9SaFlNp.jpg

Зоран Ђуровић 

Особа сам која се бавила канонским правом цркве, а докторирао сам на самим изворима истог, односно на материји која објашњава како се формирала догма и шта је било мишљење Цркве кроз векове. Та материја се зове патристика или патрологија. Неко ће правити филолошку разлику, али је то иста ствар. Докторирао сам на првом папском универзитету, а завршио сам богословски док је овај био ван Универзитета. Ево шта сте ви, по мом мишљењу, бранили или приговарали  у овом тексту:

а) Да се ствари обављају испод руке. Ту сте у праву. Али пренебрегавате да је управо ова екипа та која ради испод жита и да нема никакве транспарентности или демократичности. Негативна селекција је златно правило код њих, и ствари се клански третирају. Када је Атанасије Јевтић (духовни отац Максима Васиљевића) напао писано мене и Дејана Мачковића, дипломату при БиХ, иначе одличног теолога, наше одговоре нису хтели да објаве у „Видослову“, у коме нас је Атанасије напао. По другом поводу сам доживео напад од Амфилохија Радовића, и када је мој одговор објављен у „Православљу“, он је тражио моју, као и главу уредника. Нису му изашли у сусрет. Дакле, симптоматично је кругу – коме свесно или несвесно – гравитирате, да не постоји идеја о поштовању мисли или права на одговор.

б) Идеја да су они млади или напредни је сасвим маркетиншка, јер они не знају ништа о дарвинизму. Игром случаја, ја сам се бавио науком као млад и прилично сам обавештен, а чак имам и неке изуме у хемији (сликарска технологија). Овом клану та слика служи да се представе модернима за разлику од „затуцаних“ владика, и она служи за задобијање власти у СПЦ.

в) Оно што ме је узнемирило у вашем излагању је подметање, односно лагање. Наиме, у природи мог посла је да испитујем и зарезе. Из сасвим лоших намера сте избегли да наведете текст из Статута БУ, а самог Иринеја Буловића сте черечили као злонамерног. Да је он нешто тамо лагао... Пишете: „Примера ради, то Образложење (које И. Буловић чува од очију 'нестручне' јавности) садржи позивања на одређене чланове Статута универзитета (шта је ту теолошко?) не би ли се створио утисак да је налог који је Синод издао декану... утемељен у том Статуту. Иринеј Бачки наводи Члан 141 као доказ да Статут универзитета забрањује тзв. блок-наставу (какву одржава владика Максим) те пошто он држи наставу на начин који Универзитет забрањује, Синод ће избацивањем владике Максима са Факултета заштитити поштовање Статута универзитета. Какав племенит чин!...“

У крешенду: „Наравно, тзв. блок-настава (какву изводи еп. Максим) је експлицитно дозвољена Статутом универзитета ставом 8, Члана 105, Статутом Богословског факултета Чланом 63, став 8 (али се то, разуме се, морало прећутати како би се створио утисак како владика Максим крши, а владика Иринеј штити закон)“.

Због моје наредне критике, Данас ме блокира и не преноси је, јер вас изобличавам ван икакве разумске сумње: „Аутор овог текста је некоректан, јер се ствара утисак да Статут БУ одобрава блок наставу. Тачно је да је она легитимна, али само у ИЗУЗЕТНИМ ситуацијама, а не као правило. Аутор намерно не доноси текст члана 105, да се не би приметила његова махинација. Тамо пак читамо: „Изузетно, настава се може организовати и у другим временским целинама (семестри, триместри, блокови и сл.), чије се појединачно трајање утврђује студијским програмом факултета, при чему њено укупно годишње трајање износи 30 наставних недеља и 12 недеља за консултације, припрему испита и испите“. – Дакле, БУ не дозвољава блок наставу као редовни начин, а код Максима је то редовна пракса која траје годинама. Такође, Максим је редовни професор, па је то у колизији и са његовим звањем“. Максим није блок професор, него редовни. Блок професура се има када неки велики трактор из света долази и ванредно држи предавања на неком факултету. Ја сам то имао, а не знам, да ли сте то ви, Беговићу, имали? Мени је тако на докторским предавао само Хубертус Дробнер, али су та предавања вредела.

г) Аргумент, који сте сасвим „случајно“ пренебрегли, је да Дробнер је редовни професор и да му је то професија, а да је Максим еписоп (владика). Како сте ви модеран човек, питам вас: Како неко може да врши два посла? Да ли знате да на Западу ниједан владика/бискуп не може да буде професор на факултету? Да ли ви знате шта је замор материјала? Или Максима замишљате Суперменом? Седните ви у авион и идите за Србију и као момчић одржите предавање. Ја сам из Рима долази и распадао сам се на комаде, а Рим је пред носом.

Мислим да је бесмислено ово што вам износим, али морам због других. Да се не бисмо правили будалама. Ја, као свештеник, сам пребукиран свакодневним обавезама, а замислите једног владику! Или мислите да је то посао за спрдњу?

Даље, ако су некада у СПЦ постојали владике као предавачи, то је било условљено ситуацијом. Некада сам БФ није био на БУ. И не треба то да се постави као регула. Ако смо се помагали помоћу штапа и канапа, не значи да сада не користимо компјутере и програме. Аргумент да данас неки од владика предају на БФ не може да важи, јер је то као рећи да Хусеин Болт узме да трчи на 10.000 метара. Не иде. Тако није исто владика који треба да путује из Калифорније и онај из Загреба. Разлика је драматична и физичка.

д) Оно што нисте знали а тиче се „одлива мозгова“, се десило управо у мом случају када сам хтео да се вратим у Сербистан. Не верујем да ће вас изненадити. Конкурисао сам тамо, и они су примили човека без школе. И то је Максим, кога сте бранили, потписао. Ствар је кафкијанска и пренео сам је у тексту Херцеговачки клан.[1] Можда ће вам мотивација мог одбијања на БФ бити јаснија ако узмете у обзир чињеницу да је Максим без квалификација предавао патрологију, јер није доктор из те области, док ја јесам. То је као када бисте лекара опште праксе поставили за начелника хируршког! Можда је то вама и «напредном» Максиму нормално, мени није. На крају, евентуални аргумент: Како све ово и пре није сметало?, не стоји, јер једном кад се примети грешка, ваља је исправити.

Не знам зашто, ви сте ми изгледали симпатична особа, али ови ваши упорно неће да публикују мој одговор, тако да ћу овај текст, ако се не предомисле, другде објавити, а ви питајте њих о мотивима. Интересују ме, мада су ми јасни... Ако мислите да један римски доктор не завређује дијалога са вама, сасвим сте слободни. Ја никога не присиљавам.

Свештеник др Зоран Ђуровић

 

View full Странице

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
  • Одговори 819
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Популарне поруке

Да се не лажемо, интервју са в. Максимом није настао случајно. Рађен је са одређеном намером. Као што се у последњих годину (и више) данa у нашој помесној православној Цркви, мање-више, ништа не дешав

Коментар на Беговићев текст, који дневни лист Данас није хтео да објави!   Племенити професоре Беговићу, Како сте лепо рекли да је у Србистану све могуће (опростите на нелитералном цити

Dragi Avo Konane, ja tebe mnogo gotivim, plus nisam uopšte u Crkvi pa ne može da mi se pripiše da sam deo nekog klana i da mi je neki episkop gotivniji od drugog, pa ćeš nadam se uvažiti i kritiku...

Постоване слике

Аво, вртиш ко покварена плоча те "аргументе" - то да Максим није докторирао на патролошкој теми, па онда да из тога што у РКЦ владике не предају на факултетима следи да то не треба да буде ни код нас... Максим јесте докторирао на патролошкој теми. То што код римокатолика владике не предају на факултетима нас не обавезује да и код нес не могу предавати. Код њих се попови не жене, а код нас се жене, па ником ништа.

 И ово у вези са блок наставом и регулама БУ и ПБФ ниси у праву.

Хајде да видимо да ли ће ти професор одговорити. 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Управо сада, Александар Милојков рече

То што код римокатолика владике не предају на факултетима нас не обавезује да и код нес не могу предавати. Код њих се попови не жене, а код нас се жене, па ником ништа.

Човек није писао у контексту некаквог канонског права, православне традиције црквене - писао је чисто практично-гледано и навео практични и рационални Запад како је код њих. Дакле владика има превише обавеза, има и поп, камоли владика, и ако хоће да их испуњава у некој пуноћи, шансе да буде и редовни професор, а и у једном и другом добар су нула! Још ако је у Америци.

Оћеш да кажеш да је питање брака свештеника у икавој вези са овом? Да ти је поређење добро? Невероватно као изузетно образовану људи мешају бабе и жабе. Да не улазим сад у Ђуровижев текст. Добро да ниси филиокве поменуо. Ауторова опаска је, са становишта аргументације по том питању - могућности, физиче и ефикасносту, потпуно на месту. Везе нема са црквеном традицијом то (Предањем, ако више волиш). Осим тога или болоњски ситем, њихов. Ја за њега нисам, нисам ни за секуларизацију и деклерикализацију Факултета црквеног, али кад причамо о аргуентима, дај макар да не потурамо будак за ајфон.

Но небитно...оваква поређења плаше, јер показују, уздати се да је брзоплетост, да врхунска образованос није кадра да резонује смислено на баналним нивоим. Или не знам шта је то....шокантно, заиста. Још човек пише како је он завршио код владика (дакле не би порицао своју диплому, али то је било нужда, а асда има људи колико оћеш)...аман ужас од резона....и онда да се полемише о нечему...невероватно. Коментари личе ко на тумачење Св. Писма Јехових сведока.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 8 часа, Ćiriličar рече

Коментари личе ко на тумачење Св. Писма Јехових сведока.

Немој замерати Милјици, он је заљубљен човек... :D Њему само на помену речи Максим почиње да се лучи допамин! :smeh1: Наиме, сва она бурна осећања која доводе до еуфорије заљубљености потичу од супстанце фенилетиламин, која се назива и молекул љубави. Настаје у мозгу и помаже ослобађању допамина, хормона љубави. Али то онемогућава мозгу да рационално функционише...   

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 8 часа, Ćiriličar рече

Невероватно као изузетно образовану људи мешају бабе и жабе. Да не улазим сад у Ђуровижев текст. Добро да ниси филиокве поменуо. Ауторова опаска је, са становишта аргументације по том питању - могућности, физиче и ефикасносту, потпуно на месту. Везе нема са црквеном традицијом то (Предањем, ако више волиш). Осим тога или болоњски ситем, њихов. Ја за њега нисам, нисам ни за секуларизацију и деклерикализацију Факултета црквеног, али кад причамо о аргуентима, дај макар да не потурамо будак за ајфон.

Но небитно...оваква поређења плаше, јер показују, уздати се да је брзоплетост, да врхунска образованос није кадра да резонује смислено на баналним нивоим. Или не знам шта је то....шокантно, заиста. Још човек пише како је он завршио код владика (дакле не би порицао своју диплому, али то је било нужда, а асда има људи колико оћеш)...аман ужас од резона....и онда да се полемише о нечему...невероватно. Коментари личе ко на тумачење Св. Писма Јехових сведока

Opet si izdominirao Milojkova ? Citirao sam samo iz razliga da bi dr mogao da procita posto te je jos na prvom suceljavanju na nekoj od proslih tema u nedostatku inspiracije da parira odgovorima blokirao pod izgovorom da nema nameru da cita gluposti

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@The Godfather Ма знам, а и ја сам нисам написао  њему...блокирао ме је због исте поставке ствари, али на вишем опасном нивоу. Поновићу га овде, одлична прилика за поређење. Јер ако овде маши поређење, али онако драстично, без икакве везе, како је на вишем нивоу.

Ево:

  • Долази митроп. Зизјулас у БГ везано за раскол јер смои ми Срби блиски и са Јелинима и Русима - ок.
  • Милојков каже да је Зијулас велики човек, теолог (слажем се) и да је перфектна особа за ове ствари, те да ће бити занимљиво да се чује његов став - митрополитов око раскола.
  • Ја му "нацртам", линкујем и копирам, линкујем текст/транскрипт митрополитовог предавања од пре 20 година где човек отворено заговара првенсто не само по части за истамбулског Патријарха.
  • Милојков - све са "поткрепом" његових речи напомиње да је магистрирао на Зизјуласу, али ни речи о еклисиологији коју сам му поставио као питање. Траћи "анализу".
  • Ја му копирам текст проф. Раше Поповића, највећег нашег историчара, а и доброг каноничара јер је детаљно обрађивао васењенске Саборе (има дивна књига његова, знте/знамо). Милојокв удари блокаду.
  • Дакле имамо еклисологију 2 деценије раније која се оделотворила у Украини...и сад њега, а мигистрирао на том човеку и тој еклисиологији, сад га занима "став". Па чекај...немој баш да нас правиш луде...ако ти имаш и милион пута више информација у глави, а ми мање, како "прерађујеш" те информације?

Па видело се и на овом коментару горе. Ајде небитно (иако смртно битно, да плаши). И човек мисли да га неко напада а залаже се за "слободу мишљења". Тачно је да ми нисмо на истим нивоима (без наводника)...осим тога, био сам мало груб, језичав - ајде, тражио сам опроштај за то - добио сам "ришћанску" блокаду....то је теологија другости :)

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Пре сат времена, The Godfather рече

Opet si izdominirao Milojkova

Ма да, ad hominem аргументи и исмевање саговорника су увек били величанствена доминација. На хришћанском и академском нивоу, нема шта. Бог с вама људи.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Авини "аргументи" у овом обраћању поменутом професуру су или нетачни или логички неисправни. На пример, нетачно је да Максим није докторирао у патролошкој области. Затим, логички је неисправан суд - код РК владике не предају на факултетима, следи да и код нас не треба да предају.

Сад, ви причајте шта хоћете - ове чињенице просечно интелигентан човек види из авиона.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@Александар Милојков ne secam se da te je ismevao kada si ga blokirao? Bloknuo si ga kada je bacio link Zizjulasovog predavanja od pre 20god u kome zagovara prvenstvo ne samo po casti itd. Ti si odg da si magistrirao na doticnom....On je dao text Rase Popovica i ti si ga bloknuo

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Слушајте сада ову комедију!

Беговић ме није удостојио ни обраћања на мејл - ваљда је то научио од Максе - 

али Дух Свети, који има сјајног смисла за хумор, узме и намести Беговића па ми овај грешком форвардовао мејл упућен неком Владану: "Dragi Vladane, Evo ove nesreće iz Rima. Čekamo da li će neko da mu objavi... pa onda reagujemo, po potrebi". 

Да не износим даље. Одсад можете да ме зовете новим именом: Несрећа из Рима!:))12:smeha::)) 

Дакле, Борис је отворио мејл и хтео моје прикачено писмо да проследи Владану, али је грешком послао мени писмо за Владана! Брт, који је ово стручњак па ни са мејлом не уме да се сналази!:))

Види се да се ови саветују и утврђују на који начин да се боре против Несреће из Рима. Такође, гле чуда Брис зна за мене, ја никад нисам чуо за њега. Али то није за чудити, јер имамо посла са злочиначким удружењем о коме сам толико писао. 

Ко би био тајанствени Владан? По мен, али и још некима који ме обавестише, нико други до ли прерушени у монаха и са изгледом побожности, Владан Перишић. Наиме, Владан Перишић је директор Центра за филозофију о Теологију из Требиња који руководи годишњим симпозијумом Теологија у јавној сфери а Беговић је учесник на симпозијуму прошле године. Да би спасили Максима, тражили су "неутрални" протест са БУ и то су нашли у особи Бориса Беговића, њиховог другара. Дакле, не ради се ни о каквом објективном сагледавању овог проблема него помоћи Игњатију да одбије синодско повлачење благослова датог овим лицима. Само заљубљеном Милојкову није јасно да имамо посла са озбиљним бандитима. 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@Александар Милојков Дај Александре плиз....ОцКеј...ја јесам поган на језику, али сам једно 100 пута поновио, ево нацртаћу ти: треба пазити на речи - не оправдавам себе него кудим - али ако ми овде причамо, и неко непто каже - човече, валда смо на оном наааааајнижем нивоу да и теоретски не можемо човека осуђивати, немамо никавиј ближих рилејшнс. А и да имамо, валда смо усвојили правило свих правила: суди греху не човеку! Поред тога, идемо још даље. побогу зар је мој/твој коментар грех да му судимо?

Дакле то ад хоминем је двосттруки промашај у резону.

Исмевање? Када сам ја објавио моју песму владики Максимо, искрену која, ма кава, одржава стање и има - ко воли литературу може да потврди, двоструку метафору у себи, позитивно, лепу - ти си почео да исмејаваш. Треба имати храборсти, више, показати своја осећања ка некоме/нечему, лепа, него негативну критику. Па цело српско друштво је у негативним критикама, а тветер је постао "слика пакла".

Не буди дете. Још сам подвалчио како сматрам да си фин момак, добар и сто епитета...е то ЈЕСТЕ ад хоминем. Замисли да ти објавиш песму, а то су изрази осећања дубоких, још ако је ка Цркви, и да ти ја исмејавам? Опет и опет, а то је валда већ дубље, изврћеш. Ја немам уопште потребу да тебе "прогањам" на ЖРУ, нити ти имаш везе са неким мојим ставовима о вл. Максиму, него "очепио" сам те свесно, али добронамерно, а знаш "кога" сам очепио? Ето ти си високообразовани теолог, јеси, ноћи и годаина си жртвовао, па разми - "очепио" сам дисхармонију онтологије и етике у српској теологији! Али и то си омаловаћио и исмејао.

Ето, ајде отвори(мо) тему на то. Ти ћеш имати 1000 пута јача теолошка "оруђа", више си читао и Оце и савремене теологе од мене - али ако се будемо држали теме, видећеш колико је дубока, важан и колико је нашу теологију и живот Цркве обузела. Преко тебе, био си ми "на дохват руке", сам "ударио" на дисхармонију онтологије и етике - то везе благе нема са вл. Макисмом, ТЕ или тобом или икаквим ад хоминем!

Брате, ок ти си магистрирао на Зијуласу, кажмо да се не хвалиш, да је то аргумент - ја сам докторирао на Владики Николају, али немам докторат. Докторирао сам хранечи душу. Не хвалим се, Николај није писао као теолог, а ми о теологији причамо. Па ето, позив на дискусију свима: дисхармонија онтологије и етике у српској теологији и у животу Цркве! Ма какав ја нисам човек ф о р м е. Ја сма човек с у ш т и н е.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 13 минута, Александар Милојков рече

Авини "аргументи" у овом обраћању поменутом професуру су или нетачни или логички неисправни.

Па кад су у Синоду будалаши, како ти велиш, што бих се чудио када за мене кажеш да не умем да мислим? Нећу да губим енергију на глупости које пишеш.    

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 минут, Zoran Đurović рече

Па кад су у Синоду будалаши, како ти велиш, што бих се чудио када за мене кажеш да не умем да мислим? Нећу да губим енергију на глупости које пишеш.    

Нити сам рекао да су у Синоду будалаши, нити да ти не умеш да мислиш. Кажем само да ово што конкретно пишеш није исправно - не треба ићи у генерализацију према теби као мислећем човеку. Умеш ти да мислиш, али у овом случају као да не желиш да мислиш и као да намерно пласираш неистине и логичке вратоломије.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг инфо,
      Изводи из књиге Епископа Бачког др Иринеја Буловића "Свето Причешће: извор здравља или извор болести?"
      Прича о причешћивању из једне кашичице као опасном, па и заразном, и о причешћивању сваког верника појединачно посебном кашичицом, и то са једнократном употребом, као препоручивом и „безбедном” потпуно је депласирана и бесмислена. Апсолутно је немогуће причестити се „од једнога Хлеба и из једне Чаше”, а да се притом избегне сваки физички контакт са другим људима. То је немогуће чак и у обичном свакодневном животу: сваки производ, почевши од обичнога хлеба, и сваки предмет, почевши од најобичније чаше, неминовно прође кроз много руку док не доспе у наше руке. (...)Све ово важи и кад је реч о светој Тајни Евхаристије и Причешћу на њој: хлеб предложења који ће постати Хлеб живота као Тело Христово неко меси и пече, пре и за време Литургије пролази кроз руке чтеца или црквењака, а непосредно пред Причешће верних из светог Путира се причешћују епископ, свештеници и ђакони, и то пијењем из исте Чаше, без икакве кашичице, а после Причешћа верних свештеници и ђакони употребе сав преостали садржај светога Причешћа. Следствено, колико је кашичица употребљено не мења ствар јер се општење у истом Причешћу не може избећи. (...)
      Следствено, сва наклапања о оваквом или онаквом начину причешћивања хришћана (једном кашичицом или са више њих, уз пратећу дезинфекцију истих и слично) док траје пандемија коронавируса само су димна завеса, провидан изговор за стварни став и садржај поруке самоназначених „душебрижника”: они су уствари против Причешћа као таквог, они би га најрадије забранили. Иако се сами не причешћују, а у већини случајева уопште и нису верници, убише се од бриге за вернике, па се зато, као „прави хуманисти”, на силу мешају у питања вере и начина њеног практиковања у Цркви, правећи се да не знају да својом интервенцијом укидају слободу и људска права својих суграђана мада се иначе за та права тако громко залажу. (...)
      Ми дубоко верујемо, без задршке, да се у светом Причешћу истински – реално, а не метафорички или символички – сједињујемо са Христом, Господом и Спаситељем нашим. За нас свето Причешће, као врхунац свенародног акта и догађаја Евхаристије, јесте Тело Христово, самим тим Хлеб живота, и Крв Христова, самим тим Чаша благослова. Из тога следи и наша вера да је оно Лек бесмртности, како га је већ почетком 2. века по Христу назвао свети Игнатије Богоносац, и да ни у ком случају не може бити извор или узрок болести, заразе и смрти. (...)
      На основу свега наведеног само се један закључак намеће: хришћанин се може заразити било где, чак и у храму Божјем уколико влада нека инфекција, и на различите начине, али од светог Причешћа – никад и никако. Овим не претварамо освећене евхаристијске Дарове у објект, у нешто издвојено и независно од укупног саборног литургијског чинодејствовања, а још мање у волшебни, магијски објект који дејствује ex opere operato, принудно и аутоматски, без икаквог нашег слободног и добровољног учешћа кроз веру, љубав, благодарење и подвиг. Ова наша констатација доводи нас, неизбежно, до следеће чињенице: свето Причешће јесте Хлеб живота, Чаша благослова и Лек бесмртности под условом да му приступамо „са страхом Божјим, вером и љубављу”, а не на начин супротан овим изразима нашег смиреног прихватања Дара над даровима.
      ( Препоручујемо да књижицу у целости прочитате овде. )
      Свето Причешће није преносилац или извор болести
      ZIVERECI.COM Изводи из књиге Епископа Бачког др Иринеја Буловића \  
    • Од JESSY,
      У интервјуу за сајт „Православна Камчатка“ председник Синодалног одељења за црквено доброчинство и социјално служење Епископ орехово-зујевски Пантелејмон говорио је о томе у чему се састоји предназначење породице, о социјалном служењу и о посети Камчатки.
       
          
      — Поштовани владико, у име наших парохијана желели бисмо да вам се захвалимо за то што сте посетили нашу далеку Камчатку. Веома се надам да ће Ваш долазак скренути пажњу на милосрдна дела.
      — Ја бих желео да вам се захвалим на томе што сте ме позвали. Ваш крај је изванредан, људи су добри. Драго ми је што сам боравио код вас, што сам се упознао с владиком Теодором, с губернатором, и још ми предстоји да се упознам с многим другим људима.
      — Ви сте на челу Синодалног одељења за црквено доброчинство и социјално служење. Наравно, ради се о огромним пословима који обухватају мноштво различитих праваца и који захтевају велике ресурсе, време и пажњу. Међутим, желели бисмо да се задржимо на теми породице. Ово питање је данас за многе веома актуелно. У чему се састоји предназначење породице? Зашто је Господ замислио управо такве односе између мушкарца и жене?
      — Као прво, треба рећи да је рад у нашем Одељењу лакши од рада у било ком другом одељењу, зато што је сваки човек по својој природи створен као љубав. Главна проповед коју је Господ донео на земљу јесте проповед о љубави. Због тога је својство да воли уткано у сваког човека. Само га треба пробудити, треба подсетити на њега, па ће оно покретати човека и помагати му да пронађе своје место у овом служењу.
      Што се тиче породице, наравно, то је веома важна тема. Видимо како се одвија трагедија у целом свету – како се уништава породица. Прво смо изгубили јединство с Богом, изгубили смо све оријентире у својој души, али се породица ипак сачувала. Сад се и она распада. Зашто је Бог човека створио оваквим? Сви ми знамо да је човек створен по лику и подобију Божјем. Човечанство се уређује управо по лику Свете Тројице. Свака људска личност је с другом личношћу повезана једном природом, као што су сједињене три ипостаси. И може се говорити о томе да је човек Светој Тројици сличан у јединству које постоји између троје људи: оца, мајке и детета.
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Гост новог издања емисије "Огледало" на Српској РТВ био је протопрезвитер Јован Пламенац, парох при Саборном храму Светог Јована Владимира у Бару. Гостујући у наведеној емисији прота се осврнуо на недавно привођење уз неправедне оптужбе да је оскрнавио гроб свог претка - митрополита Арсенија Пламенца у манастиру Покрова Пресвете Богородице у Горњим Брчелима. Аутор и водитељ емисије: Љубица Гојковић-Вукићевић. 
      Извор: Српска РТВ 

×
×
  • Креирај ново...