Jump to content
Zoran Đurović

Коментар на Беговићев текст, који је дневни лист "Данас" на крају ипак објавио

Оцени ову тему

Recommended Posts

 

Коментар на Беговићев текст, који дневни лист Данас није хтео да објави!

 

Племенити професоре Беговићу,

Како сте лепо рекли да је у Србистану све могуће (опростите на нелитералном цитирању), тако је и мене зачудила непријатно политика листа у коме сте објавили свој чланак Engleski džentlmen u Sinodu SPC (

V01foto-medija-centar.jpg
WWW.DANAS.RS

Povodom pokušaja Sinoda SPC da sa Bogoslovskog fakulteta izbaci dva nastavnika (od kojih je jedan...

Ја живим на Западу, у Риму, и нисам навикао на такав третман који спроводе ваши пријатељи (изаберите, ако желите, неки други назив, који вам је по укусу). Овде сам доживео да одговор нисам имао само од једног епископа (весково, на ит.) из Палестрине, и то кад сам чак се заузео за једног католичког свештеника. Видео сам на ТВ и један интервју са тим епископом, и онда ми је све било јасно, јер је човек талибан – ја тако називам хришћанске фундаменталисте.

Ови за које сте писали су се показали талибанима. Србистанцима. А на ту појаву се жалите. Дакле, поред свих покушаја, мој коментар на ваш текст није објављен.

Како вас добро познајем (не мислим на вас лично, него на Србистан), знам и како сте добијали дипломе, научна знања и сл. и како сте окупирали катедре. Мали, Тома Диплома, Стефановић итд., ме не чуде. И не чуди ме што за мене нема места у Србистану. И ви сте се сада сврстали на ту страну. – Да ме не схватите погрешно, ја знам само да сте и у пројекту Јадовно, а ја сам радио ствари за СПЦ које су биле за садашњег папу Франциска. Зато мислим да сте ово урадили на основу лимитираних информација, док за Данас не гојим никакве двојбе, јер они пишу по наруџбини. И зато ми није јасна ваша улога у целој причи. Направили су вас човеком са неспособношћу да управља својом интелигенцијом. Објаснићу вам зашто.

9SaFlNp.jpg

Зоран Ђуровић 

Особа сам која се бавила канонским правом цркве, а докторирао сам на самим изворима истог, односно на материји која објашњава како се формирала догма и шта је било мишљење Цркве кроз векове. Та материја се зове патристика или патрологија. Неко ће правити филолошку разлику, али је то иста ствар. Докторирао сам на првом папском универзитету, а завршио сам богословски док је овај био ван Универзитета. Ево шта сте ви, по мом мишљењу, бранили или приговарали  у овом тексту:

а) Да се ствари обављају испод руке. Ту сте у праву. Али пренебрегавате да је управо ова екипа та која ради испод жита и да нема никакве транспарентности или демократичности. Негативна селекција је златно правило код њих, и ствари се клански третирају. Када је Атанасије Јевтић (духовни отац Максима Васиљевића) напао писано мене и Дејана Мачковића, дипломату при БиХ, иначе одличног теолога, наше одговоре нису хтели да објаве у „Видослову“, у коме нас је Атанасије напао. По другом поводу сам доживео напад од Амфилохија Радовића, и када је мој одговор објављен у „Православљу“, он је тражио моју, као и главу уредника. Нису му изашли у сусрет. Дакле, симптоматично је кругу – коме свесно или несвесно – гравитирате, да не постоји идеја о поштовању мисли или права на одговор.

б) Идеја да су они млади или напредни је сасвим маркетиншка, јер они не знају ништа о дарвинизму. Игром случаја, ја сам се бавио науком као млад и прилично сам обавештен, а чак имам и неке изуме у хемији (сликарска технологија). Овом клану та слика служи да се представе модернима за разлику од „затуцаних“ владика, и она служи за задобијање власти у СПЦ.

в) Оно што ме је узнемирило у вашем излагању је подметање, односно лагање. Наиме, у природи мог посла је да испитујем и зарезе. Из сасвим лоших намера сте избегли да наведете текст из Статута БУ, а самог Иринеја Буловића сте черечили као злонамерног. Да је он нешто тамо лагао... Пишете: „Примера ради, то Образложење (које И. Буловић чува од очију 'нестручне' јавности) садржи позивања на одређене чланове Статута универзитета (шта је ту теолошко?) не би ли се створио утисак да је налог који је Синод издао декану... утемељен у том Статуту. Иринеј Бачки наводи Члан 141 као доказ да Статут универзитета забрањује тзв. блок-наставу (какву одржава владика Максим) те пошто он држи наставу на начин који Универзитет забрањује, Синод ће избацивањем владике Максима са Факултета заштитити поштовање Статута универзитета. Какав племенит чин!...“

У крешенду: „Наравно, тзв. блок-настава (какву изводи еп. Максим) је експлицитно дозвољена Статутом универзитета ставом 8, Члана 105, Статутом Богословског факултета Чланом 63, став 8 (али се то, разуме се, морало прећутати како би се створио утисак како владика Максим крши, а владика Иринеј штити закон)“.

Због моје наредне критике, Данас ме блокира и не преноси је, јер вас изобличавам ван икакве разумске сумње: „Аутор овог текста је некоректан, јер се ствара утисак да Статут БУ одобрава блок наставу. Тачно је да је она легитимна, али само у ИЗУЗЕТНИМ ситуацијама, а не као правило. Аутор намерно не доноси текст члана 105, да се не би приметила његова махинација. Тамо пак читамо: „Изузетно, настава се може организовати и у другим временским целинама (семестри, триместри, блокови и сл.), чије се појединачно трајање утврђује студијским програмом факултета, при чему њено укупно годишње трајање износи 30 наставних недеља и 12 недеља за консултације, припрему испита и испите“. – Дакле, БУ не дозвољава блок наставу као редовни начин, а код Максима је то редовна пракса која траје годинама. Такође, Максим је редовни професор, па је то у колизији и са његовим звањем“. Максим није блок професор, него редовни. Блок професура се има када неки велики трактор из света долази и ванредно држи предавања на неком факултету. Ја сам то имао, а не знам, да ли сте то ви, Беговићу, имали? Мени је тако на докторским предавао само Хубертус Дробнер, али су та предавања вредела.

г) Аргумент, који сте сасвим „случајно“ пренебрегли, је да Дробнер је редовни професор и да му је то професија, а да је Максим еписоп (владика). Како сте ви модеран човек, питам вас: Како неко може да врши два посла? Да ли знате да на Западу ниједан владика/бискуп не може да буде професор на факултету? Да ли ви знате шта је замор материјала? Или Максима замишљате Суперменом? Седните ви у авион и идите за Србију и као момчић одржите предавање. Ја сам из Рима долази и распадао сам се на комаде, а Рим је пред носом.

Мислим да је бесмислено ово што вам износим, али морам због других. Да се не бисмо правили будалама. Ја, као свештеник, сам пребукиран свакодневним обавезама, а замислите једног владику! Или мислите да је то посао за спрдњу?

Даље, ако су некада у СПЦ постојали владике као предавачи, то је било условљено ситуацијом. Некада сам БФ није био на БУ. И не треба то да се постави као регула. Ако смо се помагали помоћу штапа и канапа, не значи да сада не користимо компјутере и програме. Аргумент да данас неки од владика предају на БФ не може да важи, јер је то као рећи да Хусеин Болт узме да трчи на 10.000 метара. Не иде. Тако није исто владика који треба да путује из Калифорније и онај из Загреба. Разлика је драматична и физичка.

д) Оно што нисте знали а тиче се „одлива мозгова“, се десило управо у мом случају када сам хтео да се вратим у Сербистан. Не верујем да ће вас изненадити. Конкурисао сам тамо, и они су примили човека без школе. И то је Максим, кога сте бранили, потписао. Ствар је кафкијанска и пренео сам је у тексту Херцеговачки клан.[1] Можда ће вам мотивација мог одбијања на БФ бити јаснија ако узмете у обзир чињеницу да је Максим без квалификација предавао патрологију, јер није доктор из те области, док ја јесам. То је као када бисте лекара опште праксе поставили за начелника хируршког! Можда је то вама и «напредном» Максиму нормално, мени није. На крају, евентуални аргумент: Како све ово и пре није сметало?, не стоји, јер једном кад се примети грешка, ваља је исправити.

Не знам зашто, ви сте ми изгледали симпатична особа, али ови ваши упорно неће да публикују мој одговор, тако да ћу овај текст, ако се не предомисле, другде објавити, а ви питајте њих о мотивима. Интересују ме, мада су ми јасни... Ако мислите да један римски доктор не завређује дијалога са вама, сасвим сте слободни. Ја никога не присиљавам.

Свештеник др Зоран Ђуровић

 

View full Странице

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Аво, вртиш ко покварена плоча те "аргументе" - то да Максим није докторирао на патролошкој теми, па онда да из тога што у РКЦ владике не предају на факултетима следи да то не треба да буде ни код нас... Максим јесте докторирао на патролошкој теми. То што код римокатолика владике не предају на факултетима нас не обавезује да и код нес не могу предавати. Код њих се попови не жене, а код нас се жене, па ником ништа.

 И ово у вези са блок наставом и регулама БУ и ПБФ ниси у праву.

Хајде да видимо да ли ће ти професор одговорити. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Управо сада, Александар Милојков рече

То што код римокатолика владике не предају на факултетима нас не обавезује да и код нес не могу предавати. Код њих се попови не жене, а код нас се жене, па ником ништа.

Човек није писао у контексту некаквог канонског права, православне традиције црквене - писао је чисто практично-гледано и навео практични и рационални Запад како је код њих. Дакле владика има превише обавеза, има и поп, камоли владика, и ако хоће да их испуњава у некој пуноћи, шансе да буде и редовни професор, а и у једном и другом добар су нула! Још ако је у Америци.

Оћеш да кажеш да је питање брака свештеника у икавој вези са овом? Да ти је поређење добро? Невероватно као изузетно образовану људи мешају бабе и жабе. Да не улазим сад у Ђуровижев текст. Добро да ниси филиокве поменуо. Ауторова опаска је, са становишта аргументације по том питању - могућности, физиче и ефикасносту, потпуно на месту. Везе нема са црквеном традицијом то (Предањем, ако више волиш). Осим тога или болоњски ситем, њихов. Ја за њега нисам, нисам ни за секуларизацију и деклерикализацију Факултета црквеног, али кад причамо о аргуентима, дај макар да не потурамо будак за ајфон.

Но небитно...оваква поређења плаше, јер показују, уздати се да је брзоплетост, да врхунска образованос није кадра да резонује смислено на баналним нивоим. Или не знам шта је то....шокантно, заиста. Још човек пише како је он завршио код владика (дакле не би порицао своју диплому, али то је било нужда, а асда има људи колико оћеш)...аман ужас од резона....и онда да се полемише о нечему...невероватно. Коментари личе ко на тумачење Св. Писма Јехових сведока.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 8 часа, Ćiriličar рече

Коментари личе ко на тумачење Св. Писма Јехових сведока.

Немој замерати Милјици, он је заљубљен човек... :D Њему само на помену речи Максим почиње да се лучи допамин! :smeh1: Наиме, сва она бурна осећања која доводе до еуфорије заљубљености потичу од супстанце фенилетиламин, која се назива и молекул љубави. Настаје у мозгу и помаже ослобађању допамина, хормона љубави. Али то онемогућава мозгу да рационално функционише...   

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 8 часа, Ćiriličar рече

Невероватно као изузетно образовану људи мешају бабе и жабе. Да не улазим сад у Ђуровижев текст. Добро да ниси филиокве поменуо. Ауторова опаска је, са становишта аргументације по том питању - могућности, физиче и ефикасносту, потпуно на месту. Везе нема са црквеном традицијом то (Предањем, ако више волиш). Осим тога или болоњски ситем, њихов. Ја за њега нисам, нисам ни за секуларизацију и деклерикализацију Факултета црквеног, али кад причамо о аргуентима, дај макар да не потурамо будак за ајфон.

Но небитно...оваква поређења плаше, јер показују, уздати се да је брзоплетост, да врхунска образованос није кадра да резонује смислено на баналним нивоим. Или не знам шта је то....шокантно, заиста. Још човек пише како је он завршио код владика (дакле не би порицао своју диплому, али то је било нужда, а асда има људи колико оћеш)...аман ужас од резона....и онда да се полемише о нечему...невероватно. Коментари личе ко на тумачење Св. Писма Јехових сведока

Opet si izdominirao Milojkova ? Citirao sam samo iz razliga da bi dr mogao da procita posto te je jos na prvom suceljavanju na nekoj od proslih tema u nedostatku inspiracije da parira odgovorima blokirao pod izgovorom da nema nameru da cita gluposti

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@The Godfather Ма знам, а и ја сам нисам написао  њему...блокирао ме је због исте поставке ствари, али на вишем опасном нивоу. Поновићу га овде, одлична прилика за поређење. Јер ако овде маши поређење, али онако драстично, без икакве везе, како је на вишем нивоу.

Ево:

  • Долази митроп. Зизјулас у БГ везано за раскол јер смои ми Срби блиски и са Јелинима и Русима - ок.
  • Милојков каже да је Зијулас велики човек, теолог (слажем се) и да је перфектна особа за ове ствари, те да ће бити занимљиво да се чује његов став - митрополитов око раскола.
  • Ја му "нацртам", линкујем и копирам, линкујем текст/транскрипт митрополитовог предавања од пре 20 година где човек отворено заговара првенсто не само по части за истамбулског Патријарха.
  • Милојков - све са "поткрепом" његових речи напомиње да је магистрирао на Зизјуласу, али ни речи о еклисиологији коју сам му поставио као питање. Траћи "анализу".
  • Ја му копирам текст проф. Раше Поповића, највећег нашег историчара, а и доброг каноничара јер је детаљно обрађивао васењенске Саборе (има дивна књига његова, знте/знамо). Милојокв удари блокаду.
  • Дакле имамо еклисологију 2 деценије раније која се оделотворила у Украини...и сад њега, а мигистрирао на том човеку и тој еклисиологији, сад га занима "став". Па чекај...немој баш да нас правиш луде...ако ти имаш и милион пута више информација у глави, а ми мање, како "прерађујеш" те информације?

Па видело се и на овом коментару горе. Ајде небитно (иако смртно битно, да плаши). И човек мисли да га неко напада а залаже се за "слободу мишљења". Тачно је да ми нисмо на истим нивоима (без наводника)...осим тога, био сам мало груб, језичав - ајде, тражио сам опроштај за то - добио сам "ришћанску" блокаду....то је теологија другости :)

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Пре сат времена, The Godfather рече

Opet si izdominirao Milojkova

Ма да, ad hominem аргументи и исмевање саговорника су увек били величанствена доминација. На хришћанском и академском нивоу, нема шта. Бог с вама људи.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Авини "аргументи" у овом обраћању поменутом професуру су или нетачни или логички неисправни. На пример, нетачно је да Максим није докторирао у патролошкој области. Затим, логички је неисправан суд - код РК владике не предају на факултетима, следи да и код нас не треба да предају.

Сад, ви причајте шта хоћете - ове чињенице просечно интелигентан човек види из авиона.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@Александар Милојков ne secam se da te je ismevao kada si ga blokirao? Bloknuo si ga kada je bacio link Zizjulasovog predavanja od pre 20god u kome zagovara prvenstvo ne samo po casti itd. Ti si odg da si magistrirao na doticnom....On je dao text Rase Popovica i ti si ga bloknuo

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Слушајте сада ову комедију!

Беговић ме није удостојио ни обраћања на мејл - ваљда је то научио од Максе - 

али Дух Свети, који има сјајног смисла за хумор, узме и намести Беговића па ми овај грешком форвардовао мејл упућен неком Владану: "Dragi Vladane, Evo ove nesreće iz Rima. Čekamo da li će neko da mu objavi... pa onda reagujemo, po potrebi". 

Да не износим даље. Одсад можете да ме зовете новим именом: Несрећа из Рима!:))12:smeha::)) 

Дакле, Борис је отворио мејл и хтео моје прикачено писмо да проследи Владану, али је грешком послао мени писмо за Владана! Брт, који је ово стручњак па ни са мејлом не уме да се сналази!:))

Види се да се ови саветују и утврђују на који начин да се боре против Несреће из Рима. Такође, гле чуда Брис зна за мене, ја никад нисам чуо за њега. Али то није за чудити, јер имамо посла са злочиначким удружењем о коме сам толико писао. 

Ко би био тајанствени Владан? По мен, али и још некима који ме обавестише, нико други до ли прерушени у монаха и са изгледом побожности, Владан Перишић. Наиме, Владан Перишић је директор Центра за филозофију о Теологију из Требиња који руководи годишњим симпозијумом Теологија у јавној сфери а Беговић је учесник на симпозијуму прошле године. Да би спасили Максима, тражили су "неутрални" протест са БУ и то су нашли у особи Бориса Беговића, њиховог другара. Дакле, не ради се ни о каквом објективном сагледавању овог проблема него помоћи Игњатију да одбије синодско повлачење благослова датог овим лицима. Само заљубљеном Милојкову није јасно да имамо посла са озбиљним бандитима. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@Александар Милојков Дај Александре плиз....ОцКеј...ја јесам поган на језику, али сам једно 100 пута поновио, ево нацртаћу ти: треба пазити на речи - не оправдавам себе него кудим - али ако ми овде причамо, и неко непто каже - човече, валда смо на оном наааааајнижем нивоу да и теоретски не можемо човека осуђивати, немамо никавиј ближих рилејшнс. А и да имамо, валда смо усвојили правило свих правила: суди греху не човеку! Поред тога, идемо још даље. побогу зар је мој/твој коментар грех да му судимо?

Дакле то ад хоминем је двосттруки промашај у резону.

Исмевање? Када сам ја објавио моју песму владики Максимо, искрену која, ма кава, одржава стање и има - ко воли литературу може да потврди, двоструку метафору у себи, позитивно, лепу - ти си почео да исмејаваш. Треба имати храборсти, више, показати своја осећања ка некоме/нечему, лепа, него негативну критику. Па цело српско друштво је у негативним критикама, а тветер је постао "слика пакла".

Не буди дете. Још сам подвалчио како сматрам да си фин момак, добар и сто епитета...е то ЈЕСТЕ ад хоминем. Замисли да ти објавиш песму, а то су изрази осећања дубоких, још ако је ка Цркви, и да ти ја исмејавам? Опет и опет, а то је валда већ дубље, изврћеш. Ја немам уопште потребу да тебе "прогањам" на ЖРУ, нити ти имаш везе са неким мојим ставовима о вл. Максиму, него "очепио" сам те свесно, али добронамерно, а знаш "кога" сам очепио? Ето ти си високообразовани теолог, јеси, ноћи и годаина си жртвовао, па разми - "очепио" сам дисхармонију онтологије и етике у српској теологији! Али и то си омаловаћио и исмејао.

Ето, ајде отвори(мо) тему на то. Ти ћеш имати 1000 пута јача теолошка "оруђа", више си читао и Оце и савремене теологе од мене - али ако се будемо држали теме, видећеш колико је дубока, важан и колико је нашу теологију и живот Цркве обузела. Преко тебе, био си ми "на дохват руке", сам "ударио" на дисхармонију онтологије и етике - то везе благе нема са вл. Макисмом, ТЕ или тобом или икаквим ад хоминем!

Брате, ок ти си магистрирао на Зијуласу, кажмо да се не хвалиш, да је то аргумент - ја сам докторирао на Владики Николају, али немам докторат. Докторирао сам хранечи душу. Не хвалим се, Николај није писао као теолог, а ми о теологији причамо. Па ето, позив на дискусију свима: дисхармонија онтологије и етике у српској теологији и у животу Цркве! Ма какав ја нисам човек ф о р м е. Ја сма човек с у ш т и н е.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 13 минута, Александар Милојков рече

Авини "аргументи" у овом обраћању поменутом професуру су или нетачни или логички неисправни.

Па кад су у Синоду будалаши, како ти велиш, што бих се чудио када за мене кажеш да не умем да мислим? Нећу да губим енергију на глупости које пишеш.    

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 минут, Zoran Đurović рече

Па кад су у Синоду будалаши, како ти велиш, што бих се чудио када за мене кажеш да не умем да мислим? Нећу да губим енергију на глупости које пишеш.    

Нити сам рекао да су у Синоду будалаши, нити да ти не умеш да мислиш. Кажем само да ово што конкретно пишеш није исправно - не треба ићи у генерализацију према теби као мислећем човеку. Умеш ти да мислиш, али у овом случају као да не желиш да мислиш и као да намерно пласираш неистине и логичке вратоломије.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг - инфо,
      “Српска православна црква, обновљена и уједињена 1920. године, утемељена је на темељу мученика из Првог свјетског рата и спаљеним и вјетром развејаним моштима Светог оца нашег Саве”, казао је, између осталог, монах др Павле Кондић, сабрат манастира Стањевићи, у документарном филму “Век уједињења”, чији је аутор Сава Самарџић, у продукцији ТВ Храм.     Отац Павле каже да када се говори о уједињењу Српске православне цркве треба имати на уму да је то била општа жеља цјелокупног клира српскога народа те да није било ни једног јединог свештеника ни монаха, а камоли епископа, који је имао било шта против уједињења и васпостављања Пећке патријаршије.   “И то су сви, свако на свој начин, показали и посвједочили, и дали свога учешћа у уједињењу. Тако да са ове стогодишње удаљености гледано, мирне душе можемо рећи: Све је свето и честито било и миломе Богу приступачно. А да би могло тако да буде, треба да имамо на уму крв мученичку Митрополита скопског Вићентија, који је спаљен и остао са својим ђаконом без гроба и мрамора негдје у Качаничкој клисури, и преко 400 глава српских у мантији, који су крвљу својом посвједочили вјерност српском имену и Православној цркви”, казао је о. Кондић, подсјетиивши да су они страдали у највећем броју од Бугара у току Првог свјетског рата, као и од Аустријанаца.   Наглашава да је темељ Српске православне цркве и 1. 350.000 српских глава, по ријечима ранохришћанским крв мученика је темељ нових хришћана.   “И та Српска православна црква обновљена и уједињена 1920. године утемељена је на том темељу мученика из Првог свјетског рата, утемељена је на глави Епископа Теодора Вршачког, на ђакону Авакуму, игуману Пајсију, утемељена на свим знаним и незнаним главама. Бескрајна је то море. Утемељена је напокон на спаљеним и вјетром развијеним моштима Светог оца нашег Саве”, рекао је отац др Павле Кондић у документарном филму “Век уједињења” који препоручујемо вашој пажњи.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Поуке.орг инфо,
      Духовник и оснивач Средњеуралског женског манастира, схиигуман Сергиј, нашао се у центру пажње након тврдњи да је Ковид-19 – „псеудопандемија“
      Схиигуман Сергиј (Фото: РИА Новости)
       
      (РИА Новости, 3. 7. 2020)
      Схиигуман Сергиј (Николај Романов) изјавио је да не намерава да напусти Средњеуралски женски манастир, чији је он оснивач, након што га је црквени суд рашчинио.
      „Молим све православне да устану у одбрану манастира. Ја нећу напустити манастир“, – рекао је свештеник у видео – обраћању које је објавио на Јутјубу.
      Како је раније рекао новинарима председник Одељења за односе Цркве за друштвом и медијима Екатеринбургшке епархије протојереј Максим Мињајло, Средњеуралски манастир ће бити враћен под управу монахиње Варваре, настојатељице обитељи која је напустила манастир. Сам Сергиј, који се налази у Средњеуралском манастиру, крши акт надлежног епископа да без писаног благослова не напушта територију Јовано-Богословског манастира, што је, између осталог, послужило као повод и предмет поступка против њега и његовог рашчињења.
      Духовник и оснивач Средњеуралског женског манастира, схиигуман Сергиј, нашао се у центру пажње након својих тврдњи да је Ковид-19 – „псеудопандемија“, која има за циљ да се Руси ставе у „сатанини електронски логор“, „безаконо натерају на самоизолацију“ и да их лише „слободе и рада“. Епархија га је лишила права да проповеда, али овај клирик то није послушао и наставио је да у проповедима позива паству да изађе на улице и протестује. Црквени суд га је због тога рашчинио.
      Настојатељица манастира, монахиња Варвара, напустила је манастир скупа са сестринством, јер није делила позицију оца Сергија.
      Наслов и опрема: Стање ствари

      View full Странице
    • Од Поуке.орг инфо,
      Духовник и оснивач Средњеуралског женског манастира, схиигуман Сергиј, нашао се у центру пажње након тврдњи да је Ковид-19 – „псеудопандемија“
      Схиигуман Сергиј (Фото: РИА Новости)
       
      (РИА Новости, 3. 7. 2020)
      Схиигуман Сергиј (Николај Романов) изјавио је да не намерава да напусти Средњеуралски женски манастир, чији је он оснивач, након што га је црквени суд рашчинио.
      „Молим све православне да устану у одбрану манастира. Ја нећу напустити манастир“, – рекао је свештеник у видео – обраћању које је објавио на Јутјубу.
      Како је раније рекао новинарима председник Одељења за односе Цркве за друштвом и медијима Екатеринбургшке епархије протојереј Максим Мињајло, Средњеуралски манастир ће бити враћен под управу монахиње Варваре, настојатељице обитељи која је напустила манастир. Сам Сергиј, који се налази у Средњеуралском манастиру, крши акт надлежног епископа да без писаног благослова не напушта територију Јовано-Богословског манастира, што је, између осталог, послужило као повод и предмет поступка против њега и његовог рашчињења.
      Духовник и оснивач Средњеуралског женског манастира, схиигуман Сергиј, нашао се у центру пажње након својих тврдњи да је Ковид-19 – „псеудопандемија“, која има за циљ да се Руси ставе у „сатанини електронски логор“, „безаконо натерају на самоизолацију“ и да их лише „слободе и рада“. Епархија га је лишила права да проповеда, али овај клирик то није послушао и наставио је да у проповедима позива паству да изађе на улице и протестује. Црквени суд га је због тога рашчинио.
      Настојатељица манастира, монахиња Варвара, напустила је манастир скупа са сестринством, јер није делила позицију оца Сергија.
      Наслов и опрема: Стање ствари
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Министарство просвете је 22. јуна ове 22020. године послало свим школама у Републици Србији „Стручно упутство о формирању одељења и начину финансирања у основним и средњим школама за школску 2020/2021. годину“ (у даљем тексту: Упутство). Слична упутства је Министарство слало и ранијих година. Међутим, овогодишње Упутство је изазвало најпре реаговање Уније синдиката просветних радника Србије, а потом и Канцеларије за верску наставу Архиепископије београдско-карловачке.   Огласио се и министар просвете г. Младен Шарчевић саопштењем (http://www.mpn.gov.rs/strucno-upustvo-za-formiranje-grupa-izbornih-predmeta-ne-dovodi-do-ukidanja-verske-nastave/) из којег издвајамо четири важне тврдње:   1. да Упутство не доводи до нових мера рационализације,   2. да оно само „садржи прецизнија објашњења на који начин школе могу да формирају одељења и групе“; као и   3. да оно неће довести до укудања Верске наставе.   4. На крају саопштења, министар је обећао да ће наставницима Верске наставе, након 20 година дискриминације, коначно бити омогућено да ступе у стални радни однос.   Најпре треба истаћи да ово Упутство заиста доводи до нових мера рационализације, јер су сва ранија упутства за формирање одељења и група дозвољавала да група буде формирана већ са 15 ученика; али уз два ограничења: 1) да у групи не може да буде више од 30 ученика, као и 2) да на нивоу једног разреда не може бити више група него што је одељења. Међутим, најновије Упутство захтева да се ђаци распореде у групе за похађање изборних програма тако што се укупан број пријављених ђака за један изборни програм подели са 30. То значи да се од 150 пријављених ученика из 10 одељења више не може формирати 10 група од по 15 ученика, него једино 5 група од по 30 ученика. Мере које се спроводе овим Упутством, дакле, јесу нове мере рационализације – иако министар тврди супротно.   Друго, никада Стручна упутства за формирање одељења и група нису била саветодавна, као што министар сугерише када каже да Упутство само „садржи прецизнија објашњења на који начин школе могу да формирају одељења и групе“, него таква упутства имају наредбодавну сврху. То се може видети и у самом Упутству: „Изузетно број група може бити већи од прописаног, уз сагласност Сектора за основно и средње образовање у васпитање“ (стр. 8, пасус 3). Дакле, ни други навод министра просвете не стоји.   О трећем наводу не треба ни писати, јер уопште није могуће да упутства дерогирају одредбе закона. Чини са да је овде реч о замени теза.   Што се тиче четвртог навода министра просвете – да ће вероучитељи, после 20 година рада, коначно престати да буду дискриминисани од стране државе, остаје нам да видимо како ће се заиста у наредних шест месеци ствари одвијати.   Дакле, из саопштења министра просвете јасно је да он не види у чему је проблем и да нема намеру да промени садржину спорног Упутства. Ако занемаримо саопштење министра због низа погрешних тврдњи и замена теза и окренемо се стварним последицама нових мера рационализације у просвети, суочићемо се са низом проблема.   Узмимо за пример спровођење наставе у гимназијама. Увођењем нових изборних програма укупан број изборних програма који ученици похађају повећан је са два (Верска настава или Грађанско васпитање, и Други страни језик) на четири (ученици бирају још два, новоуведена, изборна програма). Настава Другог страног језика се изводи – као и настава других обавезних предмета – у одељењима, а тек изузетно у групама. Наиме, један од критеријума распоређивања ђака у одељења је управо њихов избор Другог страног језика – што је била мера рационализације. Отуда су одељења у којима се ђаци деле у две групе ђака, од којих једна слуша нпр. Немачи језик, а друга Француски језик – веома ретка. Следи да се спорно Упутство односи на обавезни изборни програм Верску наставу или Грађанско васпитање, као и на друга два изборна програма које ученици бирају са листе изборних програма које им школа понуди; нпр. Примењене науке 2, и Религије и цивилизације.   Организовање наставе изборних програма у групама од по 30 ученика представљаће нерешив проблем за формирање школског распореда. Узмимо за пример наставника Верске наставе који има пун фонд часова у једној школи – 20 у непосредном раду са ђацима. Ако се његов фонд равномерно распореди по радним данима, то значи да ће он морати да одржи свакога дана по четири последња часа, и то тек после редовне наставе! А где су часови преостала два изборна програма? Колико часова у дану треба ђаци да проведу у школи да би се спорно Упутство спровело?   Додатни проблем изазива чињеница да са уситњеним фондом часова наставник Верске наставе неће предавати у једној школи, него – као што је и сада често случај – у две и три школе. Ако сагледамо чињеницу да се и наставници Грађанског васпитања суочавају са истим проблемом, као и вероучитељи; ако томе додамо и распоред часова наставника који ће предавати друга два изборна програма, онда постаје јасно да спорно Упутство неће моћи да се спроведе у дело на начин који не би био дискриминаторан. Наиме, ако се Упутство не може равномерно односити на све групе ученика, онда се поставља питање: На које ће се групе ученика оно примењивати, а на које неће?   Посреди је, дакле, Упутство које ће, због своје неспроводивости у пракси, принудити директоре школа у Србији да дискриминишу не само неке своје колеге, него ће их довести у ситуацију да ће морати да дискриминишу читаве групе ђака.   Стручно упутство о формирању одељења и начину финансирања у основним и средњим школама за школску 2020/2021. годину мора бити повучено, јер се њиме, поред свих други разлога који се тичу нарушавања квалитета наставе Веронауке и остављања без посла и без икакве помоћи од стране државе великог броја катихета, од директора школа захтева да прекрше Закон о забрани дискриминације.   Одбор за верску наставу  Архиепископије београдско-карловачке   Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од Поуке.орг - инфо,
      У четврту недјељу по Духовима, 5. јула 2020.љета Господњег, када наша Света Црква молитвено прославља Светог свештеномученика Јевсевија, молитвено је било у острошкој светињи. Светом Литургијом у цркви Свете Тројице началствовао је протосинђел Сергије, а саслуживали су му сабраћа јеромонах Владимир, јереј Ранко Радоњић, јерођакони Роман и Зосима и јереј Зоран Бубања павинопољски парох, уз молитвено учешће монаштва и вјерног народа.     После прочитаног Јеванђеља сабранима је бесједио о. Сергије, који је између осталог тумачећи прочитану причо о исцјељењу капетана у Капернауму, казао да све нас исцјељује Господ, који силином вјере придајемо значај Богу кога треба поштовати и кога се треба бојати, јер је Он тај који дарује живот вјечни.     – Вјера која је од Бога откривена, којом нас Господ Исус Христос учи, јесте она вјера која захтијева од нас да и ми данас будемо свједоци те вјере. А свједочићемо је ако је правилно живимо. Један од великих свједока те вјере Христове, вјере капетана овога је Свети отац наш Василије код кога служимо – казао је о.Сергије.   Тешко је примити тајну вјере, тешко је повјеровати у то да човјек ако и умре живјеће, рекао је о. Сергије.     – Једино човјек који се Богу дао на служење је слободан од свега што је пролазно. Бог је вјечан. Свети отац Василије својим дјелима свједочи вјечног Бога и нема скоро човјека, па чак и оних који нису овдје били, који су додирнули његово Свето Тијело, да се нису срели са свједочанствима, исцјељењима, чудима и потврдама вјере наше. Људи постају преобраћени, освећују свој живот, уносе вјечни живот у себе и постају савјечни Богу. То је једно од највећих чуда која Свети Василије чини – објаснио је о. Сергије.     Извор: Манастир Острог

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...