Jump to content
Sign in to follow this  
grigorije22

Opravdanje verom ili delima

Оцени ову тему

Recommended Posts

Molitva osma, Gospodu našem Isusu Hristu:

Mnogomilostivi i svemilostivi Bože moj, Gospode Isuse Hriste, iz velike ljubavi sišao si i ovaplotio se da bi spasao sve. I opet, Spase, spasi me po blagodati, molim Te. Jer ako me spaseš zbog dela, onda to nije blagodat i dar, nego dug. O veliki u milosrđu i neiskazani u milosti, Ti si, o Hriste moj, rekao: koji veruje u mene, biće živ i neće videti smrti vavek. Ako, dakle, vera u Tebe spasava očajnike, evo verujem: spasi me, jer si Ti moj Bog i Sazdatelj. Neka mi se mesto dela uračuna vera, Bože moj, stoga ne traži dela koja me opravdavaju. No, ova vera moja neka zameni sve, neka ona odgovara, neka me ona opravdava, neka me ona pokaže učesnikom Tvoje večne slave, da me ne bi ugrabio satana i da se ne bi pohvalio, o Reči, da me je oteo iz Tvojih ruku i zaštite. No, hteo ja ili ne hteo, spasi me, Hriste Spase moj; pohitaj brzo, brzo, pogiboh, jer si Ti Bog moj od utrobe matere moje. Gospode, udostoj me da Te sada zavolim kao što nekada zavoleh sami greh, i da opet služim Tebi bez lenosti usrdno, kao što ranije služih lažljivom satani. Osobito pak služiću Tebi, Gospodu i Bogu mome Isusu Hristu, u sve dane života moga, sada i uvek i u vekove vekova. Amin.

nasa dela dobra nisu od nas, nego od Boga... tako da treba i o tome misliti. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 6 минута, sanja84 рече

Molitva osma, Gospodu našem Isusu Hristu:

Mnogomilostivi i svemilostivi Bože moj, Gospode Isuse Hriste, iz velike ljubavi sišao si i ovaplotio se da bi spasao sve. I opet, Spase, spasi me po blagodati, molim Te. Jer ako me spaseš zbog dela, onda to nije blagodat i dar, nego dug. O veliki u milosrđu i neiskazani u milosti, Ti si, o Hriste moj, rekao: koji veruje u mene, biće živ i neće videti smrti vavek. Ako, dakle, vera u Tebe spasava očajnike, evo verujem: spasi me, jer si Ti moj Bog i Sazdatelj. Neka mi se mesto dela uračuna vera, Bože moj, stoga ne traži dela koja me opravdavaju. No, ova vera moja neka zameni sve, neka ona odgovara, neka me ona opravdava, neka me ona pokaže učesnikom Tvoje večne slave, da me ne bi ugrabio satana i da se ne bi pohvalio, o Reči, da me je oteo iz Tvojih ruku i zaštite. No, hteo ja ili ne hteo, spasi me, Hriste Spase moj; pohitaj brzo, brzo, pogiboh, jer si Ti Bog moj od utrobe matere moje. Gospode, udostoj me da Te sada zavolim kao što nekada zavoleh sami greh, i da opet služim Tebi bez lenosti usrdno, kao što ranije služih lažljivom satani. Osobito pak služiću Tebi, Gospodu i Bogu mome Isusu Hristu, u sve dane života moga, sada i uvek i u vekove vekova. Amin.

nasa dela dobra nisu od nas, nego od Boga... tako da treba i o tome misliti. 

тако је ништа није наше....ни дарови, ни дела...све је Божији дар...ми смо  или отворени за Бога или не....

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Jer ne znam šta činim, jer ne činim ono što hoću, nego što mrzim to činim. Ako li činim ono što neću, priznajem da ja zakon dobar. Tada to ne činim više ja, nego greh koji živi u meni. Jer znam da dobro ne živi u meni, tj. u telu mojemu; jer hteti imam u sebi, ali učiniti dobro ne nalazim. Jer dobro, što hoću, ne činim, već zlo, što neću, ono činim. A kad činim ono što neću, već to ne činim ja, već greh što živi u meni. Nalazim, dakle, zakon: dobro da činim, zlo mi je prisutno. Jer se radujem zakonu Božijemu, po unutarnjem čoveku; drugi zakon u udovima svojim koji se bori protiv zakona uma mojega, i porobljava me zakonom greha koji je u udovima mojima. Jadan ja čovek!“

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Вером се спасавамо, јер се спасење постиже кроз веру у Христа. Христос је испуњење ЗАКОНА, оно што људи након пада нису у стању савршено тј. у потпуности остварити и тако се  оправдати, али вером Га прихватајући, они који су верни показују да и они то желе, али не могу  савршено да испуне тј. далеко су од тога. Но, труде  се да кроз чињење што више ДОБРИХ ДЕЛА (без којих је вера мртва) и учествовањем у Литургији (Евхаристији) изразе своју веру (тј.  ту жељу да буду истински добри и врлински у Христу, безгрешни). А безгрешност, бесмртност и  истински  мир, спокој и радост непролазна, и сва друга савршенства, у сваком погледу,  у Царству Божјем, биће дар Божји тј. одговор на нашу веру.  

 

Праведност (безгрешност) се постиже вером у Господа Исуса Христа

 22 Наиме, праведност Божија која вером у Исуса Христа долази за све који верују. Јер нема разлике; 23 сви су згрешили и тако су лишени славе Божије, 24 те се оправдавају за бадава - његовом благодаћу - на основу искупљења у Христу Исусу, 25кога је Бог поставио као жртву измирења - његовом крвљу - која се вером усваја, да се покаже његова праведност, јер је Бог у својој стрпљивости опраштао грехе учињене у прошлости, 26 да би своју праведност показао у садашње време, да буде сам праведан и да оправда онога који верује у Исуса. 27 Где је, дакле, хвалисање? Оно је искључено. Којим законом? законом дела? Не, него законом вере. 28 Сматрамо, наиме, да се човек оправдава вером без дела закона. 29 Или Бог припада само Јудејима, а не и многобошцима? Да, и многобошцима, 30 пошто је само један Бог који ће обрезанога оправдати по вери а необрезанога вером. 31 Да ли ми, према томе, укидамо закон вером? Далеко од тога, него пре подржавамо закон.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Отац протестаната је, ђавоимани, Нови-Јуда Искариотски, Мартин Лутер,   одбацује потребу добрих дела као потврду (т. израз) вере, па је  погружен у у свој горди, непросвећени разум, одбацио Посланицу Апостола Јакова као сламу, јер овај благовести - вера без дела је мртва... Но, сиромашан у добрим делима, богат у прекршајима завета датих Богу, и прегршт богомрских непочинстава и стварања раздора међу хришћанима, пребогат у (не)делима стварања заваде и стварања зле крви хушкањем њему наклоњених кметова на католичке племиће, и с друге стране, њему наклоњених тзв. протестантских племића на побуњене кметове (иако су и ти јадни кметови били заведени Лутером, али будући пристрасан, није дозвољавао непокорност према њему лојалним племићима)... Што се тиче превода Светог Писма, и ту је био некоректан, дописујући "само" вером. Тзв. Јеховини сведоци и остали су га само усавршили отишавши још даље у отпад... Тако да то је то, где нема добрих има злих дела... и таква вера је мртва!

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 21 минута, Благовесник рече

Тако да то је то, где нема добрих има злих дела... и таква вера је мртва!

Ali samo Bog je dobar.

Kako ti kao loš čovek možeš činiti dobra dela? Jedino po blagodati Božjom.

Onoliko koliko učestvuješ u božanskom (tj. u zajednici sa Bogom) toliko si dobar. Sam po sebi si grešan i zao.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ne spasavamo mi sami sebe (ni verom ni delima) već Bog spasava nas milošću svojom.

Vera koja se javi u nama je plod Božje milosti.

Ne možemo sami sebi stvoriti veru u srcu.

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 46 минута, sanja84 рече

Jer ne znam šta činim, jer ne činim ono što hoću, nego što mrzim to činim. Ako li činim ono što neću, priznajem da ja zakon dobar. Tada to ne činim više ja, nego greh koji živi u meni. Jer znam da dobro ne živi u meni, tj. u telu mojemu; jer hteti imam u sebi, ali učiniti dobro ne nalazim. Jer dobro, što hoću, ne činim, već zlo, što neću, ono činim. A kad činim ono što neću, već to ne činim ja, već greh što živi u meni. Nalazim, dakle, zakon: dobro da činim, zlo mi je prisutno. Jer se radujem zakonu Božijemu, po unutarnjem čoveku; drugi zakon u udovima svojim koji se bori protiv zakona uma mojega, i porobljava me zakonom greha koji je u udovima mojima. Jadan ja čovek!“

јесте али има му спасења и као таквом....

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 минута, sanja84 рече

kad je on sveti Pavle, lako je njemu.. :)

мислила сам на човека..

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 39 минута, Благовесник рече

Отац протестаната је, ђавоимани, Нови-Јуда Искариотски, Мартин Лутер,   одбацује потребу добрих дела као потврду (т. израз) вере, па је  погружен у у свој горди, непросвећени разум, одбацио Посланицу Апостола Јакова као сламу, јер овај благовести - вера без дела је мртва... Но, сиромашан у добрим делима, богат у прекршајима завета датих Богу, и прегршт богомрских непочинстава и стварања раздора међу хришћанима, пребогат у (не)делима стварања заваде и стварања зле крви хушкањем њему наклоњених кметова на католичке племиће, и с друге стране, њему наклоњених тзв. протестантских племића на побуњене кметове (иако су и ти јадни кметови били заведени Лутером, али будући пристрасан, није дозвољавао непокорност према њему лојалним племићима)... Што се тиче превода Светог Писма, и ту је био некоректан, дописујући "само" вером. Тзв. Јеховини сведоци и остали су га само усавршили отишавши још даље у отпад... Тако да то је то, где нема добрих има злих дела... и таква вера је мртва!

Mislim da si malo previše ocrnio Lutera. Tačno je da nije dozvoljavao nepokornost prema njemu, ali tada to niko nije dozvoljavao. Drugo je to vreme bilo. Kad je Cvingli poginuo, Luter se veoma obradovao, ali ne samo Luter, nego čak i krotki Erazmo. Tad se smatralo da jeretik ne treba da živi i oni su hvalili Boga što je Cvingli ubijen.

A i samu tu Luterovu pobunu protiv Katoličke crkve treba razumeti. Svačega se on tu nagledao. Šta bismo mi danas rekli kad bi neki prevarant išao u ime Crkve od grada do grada i prodavao oproštajnice za grehe? 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@Tumaralo. @Desiderius Erasmus   Христос је дошао у овај свет као Човекољубац, да покаже моћ добра над злом и да утврди веру људи у добро - само у добро. Овај свет је свет мегдана, свет мешовитих сила, на коме људи имају свесно и добровољно изабрати: или поћи за Христом Победником или за нечистим и пораженим демонима. Поћи за Христом јесте чин вере, али  ње реално нема ако трагови нису одговарајућа дела тј. плодови вере!

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 7 часа, Desiderius Erasmus рече

 Svačega se on tu nagledao. Šta bismo mi danas rekli kad bi neki prevarant išao u ime Crkve od grada do grada i prodavao oproštajnice za grehe? 

Несравњено горе је оно што је он чинио и произвео, од индулугенција, које успут речено у бити нису то што кажеш. Покора или да боље схватимо - својеврсна епитимија - била је усмерена на опште добро утврђења у вери делима милосрђа и прилога за  тренутну изградњу и обнову Сикстинске капеле, као опште дело (њихове) духовне цркве сабране око римског епископа - папе. Било како било, након само око двадесетак година, папа је (иако то у суштини није било спорно) укинуо дељење индулугенција за новчане прилоге за изградњу, већ се захтевала стара пракса,  чинити искључиво добра дела по својој вољи и слушати Свето Писмо. А Лутерови (и осталих реформатора) плодови након двадесетак година, су општа деструкција црквеног и моралног живота, уз гажење целокупног Светог предања,  Светих тајни итд...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 45 минута, Благовесник рече

Несравњено горе је оно што је он чинио и произвео, од индулугенција, које успут речено у бити нису то што кажеш. Покора или да боље схватимо - својеврсна епитимија - била је усмерена на опште добро утврђења у вери делима милосрђа и прилога за  тренутну изградњу и обнову Сикстинске капеле, као опште дело (њихове) духовне цркве сабране око римског епископа - папе. Било како било, након само око двадесетак година, папа је (иако то у суштини није било спорно) укинуо дељење индулугенција за новчане прилоге за изградњу, већ се захтевала стара пракса,  чинити искључиво добра дела по својој вољи и слушати Свето Писмо. А Лутерови (и осталих реформатора) плодови након двадесетак година, су општа деструкција црквеног и моралног живота, уз гажење целокупног Светог предања,  Светих тајни итд...

Luter to nije želio...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од JESSY,
      ja to redovno radim....na različite načine obeležavam mesta u knjizi koja želim da zapamtim, koja mi nešto znače...(drugarica mi kaže da sam štreber...!)
      stavljam zvezdice, koristim markere u bojama...
      evo šta o tome kaže Ivo Andrić:
      “Није рђаво остављати траг за собом за време читања. Ови исписи имају двојаку корист: у њима је сачуван белег дела која сам прочитао, ту су још и описи и реченице над којим сам се мучио. При читању, човек мора водити белешке: читати без бележака, исто је што и читати на једно око… “
    • Од Natasa.,
      Šta mislite o nekontrolisanoj empatiji? Lično me iritira kad vidim da psihotični šaban maltretira ljude, a oni ga sve nešto trpe pod izgovorom "imao je težak život, nije on loš"? Taj trend sam posebno primetila kod žena. Zašto trpite ta s****, niko vam nikad neće biti zahvalan i nikad ga nećete promeniti svojom dobrotom ? A i da vam bude zahvalan, koga briga, kad ste isceđene kao limun...zbog koga...zbog idiota? Da li tom psihotičnom šabanu uopšte činimo neku uslugu trpeći ga? 
      I generalno, kvalitetni ljudi odlaze dok se oni šire svojom patologijom...umesto da ga izbacimo iz života, mi mu još ustupljujemo mesto da širi svoj čemer i frustraciju. Čemu to ? Hrišćanstvo, dobrota, trpljenje bližnjeg...ili teraj se bre i vrati se kad se unormališ, ili bar pokažeš volju za normalnošću?
       
    • Од JESSY,
      Svaki dan sam nezadovoljna svojim izgledom pa na društvene mreže postavljam slike iz starih vremena. Želim da smršam. Slučajno pročitam neki članak da je neophodno da želju formiram u cilj ako želim uspeh. Sve elemente za uspeh imam. Jeste, ostvarljiv je, sve resurse imam, vreme sam sebi odredila i motiv je jak. Želim, pardon, biću vitka, atraktivna i privlačna sebi i drugima. Biću zavodnica.
      Puno, posla, splet okolnosti uz to pregršt izazova i hormona i pokleknuh pred hranom. Dok sam jela sreći nikad kraja. Ipak, kraj je došao vrlo brzo, malo posle jela. Tuga, šta drugo reći. Pih, kakav slab karakter i volja. Živo biće sam, počeću sledeću dijetu već od ponedeljka, statistike kažu, efektnije je od utorka.
      Koliko mi je važan cilj, čitam, mogu da odredim po neurologičkim nivoima. E, baš da vidim, sebe da preispitam koliko mi je zaista važno da smršam.
    • Од Vlada Manda,
      Pomaže Bog svima. Novi sam na forumu i imam pitanje. Zašto se dozvoljava ružan rečnik i omalovažavanje Mitropolita Amfilohija u najtežem momentu njegove službe?
      Malo je reći da su učesnici koji pljuju po Mitropolitu notorne lude i ljudi sa dijagnozom.
      Ali za Boga miloga jesu li vam i administratori ludi ili potkupljeni?????
    • Од Agnostik__,
      Pozdrav svim clanovima foruma.

      Vjerujem da je ova tema bila aktuelna na forumu vise puta, a kako na forumu, tako i kroz istoriju crkve, ali nakon cetri godine proucavanja biblije i vodjenja diskusija, ako cu biti iskren prema sebi, moram priznati da ne mogu tvrditi (vise) sa sigurnoscu da pismo govori o Bogu kao trojicnom, niti o Isusu kao nekom ko je iste prirode kao Bog Otac.

      Bas naprotiv, cini mi se da pismo predstavlja Boga Oca kao jedinoga istinskog Boga (Jov 17;3) a Isusa kao mesiju. S obzirom na to, prije nego sto potpuno promjenim svoje misljenje, pomislio sam da pokrenem dijalog oko te teme na pravoslavnom forumu. Ukoliko je neko zainteresovan i ima vremena, voljeo bih da mi objasni takvo vjerovanje na osnovu pisma. Istina se ne boji kritike, te sam naumio da kriticki analizram to kroz dijalog sa ljudima kao sto ste vi, ne bih li dosao do istine.

      Pored toga sto je tesko shvatiti nauku o trojicnom Bogu jer je vrlo zbunjujuca za razum, jos je teze izvuci takvu istinu iz pisma (makar meni), osim ukoliko se uzme nekolicina stihova i izvuce iz konteksta kao sto sam primjetio da se desavalo prilikom mnogih diskusija. Medjutim, prilikom dublje analize takvih stihova, koji navodno potvrdjuju da je Bog trojican ili da je Isus iste prirode kao i Bog Otac (npr najcesce Jov 10;30), ispostavi se da vecina pravoslavaca uopste nije upoznata sa jevrejskim nacinom razmisljanja niti za kontekstom to poglavlja.
       
      Ja bih rado zapoceo sa analizom stiha kojeg sam najvise puta dobijao kao argument za to da je Isus Bog, a to je:

      1) "Ja i Otac jedno smo" (Jov 10;30)

      Ako neko tvrdi da je Isus izjavio da je Bog rekavsi navedeno, odnosno, da je iste prirode kao Bog Otac, time je strasno zanemario kontekst citavog poglavlja, jer on ne govori o tome da je Bog, nego mesija. Citav dijalog izmedju Isusa i jevreja se vodi po pitanju toga da li je on mesija ili nije. Samo par stihova unazad, jevreji od njega sa ocajem traze da kaze otvoreno da je mesija:  "Jevjreji su ga okruzili i govorili mu: 'Dokle ces drzati nase duse u neizvjesnosti? Ako si Hrist (mesija), reci nam otvoreno!' Isus im odgovori: 'Rekoh vam pa ne vjerujete." (da je mesija, ne Bog) (Jov 10;24-25)

      Isus zapravo govori da je jedno s Ocem u smislu potpune haromije sto se tice njegove misije - oni su ujedinjeni u istoj volji, misli, zelji. To potvrdjuju rijeci samog Isusa na drugom mjestu:  "..Sacuvaj ih u ime svoje, one koje si mi dao, da budu jedno kao i mi sto smo jedno" (Jovan 17;11) Iz ovoga je jasno da ce Isusovi ucenici biti jedno sa Bogom na isti nacin na koji je Isus jedno sa Njim, odnosno u istoj volji, zelji, misli. Suludo bi bilo tvrditi ikako drugacije, jer ne bi imalo smisla ako se uzme navedeno u obzir.
      Mnogi su zanemarili navedeno (sto molim da vi ne uradite), navodeci kao protiv argument tvrdnju jevreja: "..nego na hulu na Boga, sto se ti covjek buduci, pravis Bogom" (Jov 10;33)  Medjutim, nije potrebno obrazlagati takav protiv argument, s obzirom da je sam Isus odgovorio na njihovu optuzbu: "Odgovori Isus: 'Nije li pisano u vasim zakonima bogovi ste? Kad one nazva bogovima kojima bozija rijec bi data, a pismo se ne moze ukinuti, kako vi govorite onome koga Otac posveti i posla na svijet: 'Hulis', zato sto rekoh 'ja sam Sin Boziji?'" (Jov 10;34-36)
      Iz navednog da se zakljuciti:

      1) Isus jasno porice jevrejsku optuzbu da tvrdi da je Bog
      2) Pravi razliku izmedju sebe i Boga Oca
      3) Potvrdjuje svoj identitet, Sina Bozijeg, a ne Boga

      One koji zele da argumentovano odogvore na ovo, molim da uzmu u obzir sve sto sam naveo te da isto pobiju.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...