Jump to content
Ćiriličar

Зашто треба и како треба покривати тело (облачити се)?

Оцени ову тему

Recommended Posts

Пошто је данас на улици све полу-голо да видимо шта теолози кажу на ову тему.

  • Ша голотиња (=део или делови голог тела) изазива код осбе супротног (а и код истог) пола?
  • Зашто (не) треба покривати тело и како?
  • Које последице изазива на личном и друптвеном плану разголићеност?
  • Како треба хришћанин да се облачи?

Пар примера:

  • "Хаљине им говоре, да се Богу не моле" (Владика Николај)
  • Владика Данило Крстић је најавио својој духовној кћери, мати Макарији да га је напусти демон блуда, и то је сматрао као близину смрти - окуд старцу, подвижнику блудне помисли које га нападају?
  • Монах калист, духовно чедо Владике Николаја, ако је истинита забилешка аутора књиге о њему, сведочи, аутору се исповеда да га у сну "посећује" млада лепа жена.
  • Старац Силуан није отишао девствен у манастир, имао је однос са женом, покајао се, наравно, али је, по сведочењу ученика му, потоњег старца Софронија Есешког преко деценије имао борбу са "тим"?

Причамо о облачењу, да напоменем, па све што се каже, молим да се контестуализује са тим, а не "с брда, с дола".

Навео сам драстичне примере подвижника и стараца, ако је тако а јесте, како ћемо ми реаговати на голотињу око нас свуда? И како треба онда да се ми сами облачимо? Видео сам студенте на ПБФ-у у шортцевима, док, рецимо, професорка руског језика на једној духовној академији у Русији носи сукњу испод колена и прекрије главу марамом. Ркли би "зилоткиња", а није, сматра, рецимо, Ткачова да је престрог.

 

Па изволте...праштајте за многоглаголање.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Zeli njihovu paznju. A ako bi joj poklonili paznju ona bi ih " oduvala" ili prosipala price o finoci. 

Uvek je skromnije oblacenje dobro jer kada te svi ne vide, oni koji te vide te " zaista vide", a kad se oblacis da te " svi vide" niko te ne vidi, cak i ti koji treba da te vide ne videte od zbog utiska koji ostavljas na njih.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@Ćiriličar Интересантна тема. Не знам шта паметно да кажем. 

пре 32 минута, ana čarnojević рече

i bezobrazne su, evo bas sam posmatrala...dva tipa na lezaljkama i do njih jedna mala sa tim kupacim. oni jadni nesto pricaju a ona lezi zna stomaku i svesna je da je skoro gola. i namesta se, provocira, ova dvojica se preznojavaju ali pricaju.

Хахаха, баш ми причала комшиница која је дошла са мора: Ове данашње девојке нису нормалне, не могу ни да причам како се понашају и шта раде. Углавном, све је појефтинило. Пролупали и мушки и женски. 

Волим да чујем шта Драгана има да каже о томе. Мени је занимљиво увек да је чујем. 

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Опет се враћам на онај клип који сам поставио горе. 

Драгана објашњава да оне девојке које мисле да могу лепотом и оскудном одећом да привуку што већи број свиђања на инстаграму привлаче углавном мушкарце које у њима виде само сексуалне објекте и ништа озбиљније. Дакле, продају се јефтино. 

Са друге стране, мушкарци се продају јефтино ако зарад везе са неком девојком/женом дозвољавају да буду под њеном папучом. 

Дакле, не треба спуштати себи цену, радити на себи и кретати се у кругу људи који цени исте вредности као и ви. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 минут, Lavandica рече

да у праву си...треба двоје да се удопуњују...да се ослушкују и ту је комуникација најбитнија...да лете заједно пазећи једно на друго...да се воле и деле...

Имаш ти неку сестру, сестричину, теткичину, неудату? :smeh1:

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 минут, Lavandica рече

имам :aplauz:

Давај, давај. Може и више, има овде доста бећара. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Тело треба покривати тако да се не виде облине. Ко истиче своје облине споља, тај убија своје обличје изнутра.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Управо сада, Lavandica рече

имам само једну а ти си први питао...а ко први девојци нјему девојка:dobro:

А ко последњи, њему жена. :) Видиш шта значи брзина. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 30 минута, ana čarnojević рече

znaci iskompleksirana je...?

imam utisak da tu postoji velika borba medju tim devojkama koje na taj nacin privlace paznju. kao i medju manekenkama, kada je fokus na spoljnjem izgledu gde ce uvek doci neko mladji, lepsi, zgodniji...uvek na oprezu i uvek lake na orozu. to podrazumeva...jos vece grudi, jos duze trepavice, jos pumpanja usana, jos kraca suknja...sta drugo?  

Da, kompleksi. Pa realno, obuces mercedes gace da bi ceo bazen gledao u tvoje dupe? I momci se klone takvih cura jer ostavljaju utisak cura za jedno vece. Ja razumem te cure one, se ocajnicki bore da nadju nekoga, da budu voljene i zapazene, ali na pogresan nacin.

Da ali ns zbog muskaraca, vec da im ne preotme druga to sto imaju. Mislim da  tu lezi odgovor zenskog nezadovoljstva i rata sa drugim zenama. 

Treba da bude donekle i na spoljasnjem, ali ako ti prenaglasis spoljasnji izgled kako ce neko da vidi tvoj unutrasnji, a svi ka tome tezimo.

Porfirije je pisao " da devojke mogu biti bas fine i dobre ali da ne znaju na koji nacin to da pokazu pa pokazu tako sto preveliki akcenat stave na spoljasnjost. Ali to ne znaci da su lose, samo nesigurne. "

Tako da, uglavnom zele da budu primecene ali biraju pogresne nacine za to, jer ostavljaju los utisak a toga nisu ni svesne.

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 минут, Milan Nikolic рече

Тело треба покривати тако да се не виде облине. Ко истиче своје облине споља, тај убија своје обличје изнутра.

Оооо, добродошао Милане и хвала на одговору. :pivo:

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 14 минута, БанеЛ рече

Опет се враћам на онај клип који сам поставио горе. 

Драгана објашњава да оне девојке које мисле да могу лепотом и оскудном одећом да привуку што већи број свиђања на инстаграму привлаче углавном мушкарце које у њима виде само сексуалне објекте и ништа озбиљније. Дакле, продају се јефтино. 

Са друге стране, мушкарци се продају јефтино ако зарад везе са неком девојком/женом дозвољавају да буду под њеном папучом. 

Дакле, не треба спуштати себи цену, радити на себи и кретати се у кругу људи који цени исте вредности као и ви. 

Ne slazem se u potpunosti sa Draganom. Pogledaj i njene predjasnje klipove, ona kaze da zena treba muskarca da pravi ljubomornim kako bi ga osvojila i zadrzala. Hm gde je tu logika. Nemoj mlogo da je slusas da i ti ne zastranis bajo. ?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 3 минута, Lavandica рече

паметан си ти би одмах и да је жениш:mahmah:

Јесам, не много, али по мало. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 минута, Flojd рече

Ne slazem se u potpunosti sa Draganom. Pogledaj i njene predjasnje klipove, ona kaze da zena treba muskarca da pravi ljubomornim kako bi ga osvojila i zadrzala. Hm gde je tu logika. Nemoj mlogo da je slusas da i ti ne zastranis bajo. ?

Ко ће све да преслуша. :smeh1: Хвала ти, пазићу се! 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 50 минута, ana čarnojević рече

@БанеЛ 

moj sin,14.5 godina...Crna Gora, plaza, nisam bila prisutna

kaze mi...mama, rekla mi jedna od 20 godina...mali namazi mi ledja. a ima strava dupe istetovirano. a zasto mi nije rekla da joj namazem dupe?

ljudi su pogubili kompas. kao da ona ne zna kako deluje na decaka u tim godinama.

 

 

To bas prica i ova Bandzetova Dragana, da je to oke, mislim da zene to rade. 

Ona je znala sta radi ali ga je iz kurtuazije zamolila da to uradi. E sad sto se klinac nalozio, nije tu ona nista kriva. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг инфо,
      Овај видео-запис, како се наводи, настао је 2015. године, када појма нисмо имали шта је коронавирус. Да ли је ово само још један покушај манипулације вирусом или је ово заиста истина?
      Ако ови научници имају начин како је настао онда ваљда имају и лек за ово? 
      Могуће је да је ово само још једна манипулација, али свакако погледајте:
      109830032_336813367358387_7131570625943336216_n.mp4
    • Од Иван Ивковић,
      У чину монашког пострига монаху или монахињи се не уручује само крст, као „штит вере“, већ и бројаница („κομποσκοίνι“ на грчком, „чотки“ на руском), као“духовни мач“. Приметићете да се оне често сматрају средством за одбројавање које нам служи ради увида у број изговорених молитава или метанија. Али монашка литература и чин пострига нам говоре да је бројаница нешто више; то је „духовни мач“, јер нам помаже да победимо расејаност у току молитве и од душе одагнамо зле помисли. Замолили су ме да објасним како/зашто ово делује или не.
      Говорећи савременим речником, коришћење бројаница се може упоредити са „добровољним врпољењем“, као што је стезање гумене лопте, жврљање, шеткање по соби или кликтање хемијске оловке, опет и опет, док се усредсређујемо на неки други, важнији задатак. Новија истраживања показују да код многих (иако не свих) људи активност која заокупља чуло небитно за извршавање примарног задатка заправо помаже фокусирању пажње на тај задатак. Сензорно-моторичка активност повећава нивое неуротрансмитера допамина и норепинефрина (норадреналина), као и лекови за ADHD поремећаје, тако да оба повећавају и изоштравају пажњу. Али пошто међу људима постоје различитости и у склопу нервног система неки од нас успешно обављају само један по један задатак. Неки од нас седе потпуно мирни за време дугог концерта, док други за то време пљескају по колену или чак штрикају.
      Да се вратимо на бројанице, неки се „врпоље“ с њима током црквене службе, док је другима коришћење бријаница за време Литургије сувишно. Сматрам да оне могу бити мање или више корисне, у зависности од нашег неуронског склопа. Лично, налазим да су од велике користи у борби против зависности од мог мобилног телефона у оним тренуцима кад га треба искључити, нпр. увече. На спавање одлазим са бројаницом у руци, оставивши телефон у другој просторији како не бих дошла у искушење да га проверавам ноћу. (Ово се догађа јер примећујем да телефон и сам на неки начин лако постаје средство за „врпољење“, али то је већ друга тема.)
      У сваком случају могу рећи: „Хвала Ти Боже за све алатке које имамо на располагању, које нам помажу да усмеримо пажњу ка Теби.“
      монахиња Васа (Ларин)
      Извор: Coffee with Sister Vassa
      Превод: Подвижничка слова
    • Од Иван Ивковић,
      На празник Светих Кирила и Методија 24. маја 2020. године, у манастиру Светог архиђакона Стефана у Сланцима, предавање на тему „Страх и стрес и како их превазићи“ одржао је клинички психолог др Влајко Пановић. Звучни запис можете преузети са интернет странице радија Слово љубве.
       
    • Од JESSY,
      Да би верник што достојније учествовао у причешћу Телом и Крвљу Господњом неопходна је, наравно, посебна припрема. Апостол Павле (Прва Коринћанима 11, 27 – 32) наглашава последице недостојног приступања Трпези Господњој. Томе дугујемо болести, смрт и друге тешкоће које Бог ставља на људе који се недостојно причешћују. «Јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије, не разликујући тела Господњега». Он и саветује да онај који намерава да се причести најпре испита себе и потом да приступа: «Али човек нека испитује себе, и тако од хлеба нека једе и од чаше нека пије(…) Јер да смо сами себе испитивали, не бисмо били осуђени». Али у чему се састојало ово «разликовање» и «испитивање»? Апостол нам то не говори. Али је из праксе Цркве онога доба свакако видљиво да је то био један живот у страху Божијем, дубока вера и страхопоштовање према Тајни, мирење и узајамно праштање, и испитивање савести о свему овом. Значи, оно што Црква и данас, у три речи, тражи од онога који приступа, говорећи: «Са страхом Божијим, вером и љубављу приступите». Пост није сматран претпоставком за Свето Причешће. Света Литургија је вршена увече, на заједничким трпезама, «агапама» (=гозбама љубави), пошто би претходно сви учествовали у заједничкоиј трпези. Дакле, понављали су управо дело Господа, који је установио Тајну «по вечери», у Сионској горњици. Касније је Света Литургија из благочешћа одвојена од вечере и бивала је ујутро. Тада је постепено почео да се појављује и обичај уздржавања од сваке хране, од полуноћнице до часа причешћа. Ово је био, и до данас остао, званични и обавезујући пост, припрема за Свето Причешће. То су пост и уздржање које верници држе очекујући Женика душе своје, и који су повезани с молитвом, сабирањем и очишћењем душе и тела. Кад је Света Литургија вршена поподне, као у дане Велике Четрдесетнице (Пређеосвећена), или уочи Божића и Богојављења, и на Велику Суботу, пост је продужаван од поноћи до поподнева, значи до часа Причешћа. Само је ο Великом Четвртку држана најдревнија пракса те су се верници причешћивали поподне, не постећи током целог дана. Овај «евхаристијски пост» налажу многи канони као што су 41. канон Картагинског Сабора („Тако, светиње Жртвеника, нека се не савршавају ни од кога осим од стране људи који су се уздржавали од хране, са изузетком једног дана у години, када се врши Вечера Господња“, (дакле ο Великом Четвртку), 47. канон истога Сабора «(…)а у погледу Светиња (тј. Светих Дарова), да се приносе, као што доликује, од стране оних који су се уздржавали хране»), 29. канон Петошестог Васељенског Сабора и 9. канон Светог Никифора Цариградског. Њега засигурно подразумева и Свети Јован Златоусти говорећи: «Они који намеравају да приступе страшној и Божанској Трпези, и Свештеној Мистагогији, нека то чине са страхом и трепетом, чисте савести, с постом и молитвом» (Беседа на дан Рођења). Древној Цркви је био непознат вишедневни пост, значи сухоједеније а не, наравно, потпуно уздржање од хране, као припрема за Свето Причешће. Најкарактеристичнији доказ за то јесте недељна Литургија. Служење Свете Литургије претпоставља да ће се верници причестити. Мећутим, како би се могли причестити ако би пост пре причешћа био обавезан, будући да је пост суботом, изузев једино Велике Суботе, забрањен строгим забранама од стране свештених канона (66. Св. Апостола, 45. Петошестог)? Исто важи и за Светлу седмицу, будући да 66. канон Петошестог Сабора одређује да се хришћани свакодневно «хране» Светим Тајнама (тј. причешћују), иако свих тих дана имамо «потпуно» разрешење поста. Међутим, будући да Црква сматра пост једним одличним средством за припрему, очишћењу и спремање верника, она због тога верницима који се причешћују у великим размацима препоручује или да Светом Причешћу приступају након устаљених црквених постова (Велиике Четрдесетнице, Светих Апостола, Успенија, Божића), или да пре Светог Причешћа, по могућности, држе пост од три и више или мање дана. Ο овом питању расуђује просветљени духовник (а не човек сам по себи) који ће, познајући дубине срца и услове живота своје духовне деце, одредити, ако то сматра неопходним, и припрему постом, као и његово трајање. У сваком случају, понављамо, пост који пре Светог Причешћа не треба кршити, јесте потпуно уздржавање од хране од полуноћнице, који се, по 9. канону Светог Никифора Цариградског, може прекшити једино у случају смртне опасности („Болеснику, коме прети смрт, треба дати Свето Причешће и после јела“).
      https://www.cudo.rs/проф-др-јован-фундулис-како-бисмо-се-м/
       
    • Од Поуке.орг - инфо,
      После свега што је досад речено, потребно је да размотримо и ово што следи. Наиме, ако су ови Дарови посвећени Богу, а освећују оне којима је освећење потребно, зашто онда верујемо да приношењем тих Дарова чинимо част и онима који су већ освећени и који су у свему савршени? И зашто кад нам је нешто потребно и кад њих призивамо у помоћ, обећавамо да ћемо им принети службу ових Дарова, као да ћемо их принети њима или за њих? Да би они били бољи?     2. То се збива зато што постоји и друго значење приношења Дарова, као што смо раније напоменули; сходно том значењу, ови Дарови припадају и светитељима онда кад се приносе Богу као благодарност за славу којом их је Он прославио и за савршенство којим их је усавршио. Дарови, дакле, припадају Богу, јер су Њему намењени, а као испомоћ припадају и верницима, којима је помоћ потребна, али припадају и светима, јер се за њих приносе Богу.   3. Све што је мени даровано, ја добијам безобзира на то ко је дар у моје име примио; јер свешто нам је однекуд дато, не примамо само властитим рукама, већ и рукама својих пријатеља и сродника, и уопште, рукама свих оних којима Дародавац дарује да би нас задовољио. Због тога Господ и вели да Он Сам прима кад сиромаси примају, јер они који њима дају, чине то ради Њега. Тако и светитељи примају ове Дарове јер се за њих приносе Богу. Наиме, као што оно бива због љубави према Христу, тако и ово бива због љубави према светитељима. Пошто их силно љубимо, сва њихова добра сматрамо својима и радујемо се због њиховог изобиља, као да и ми у њиховим добрима заједничаримо. И тако, радујући се због дарова којима их је Господ наградио, благодаримо Даваоцу и приносимо Му захвалне Дарове.   4. Но, светитељи примају Дарове не само зато што их ми приносимо из љубави према њима, већ и стога што им је нарочита пријатност и велико задовољство да, захваљујући њима, Бог прима благодарност и бива слављен. Јер, као што је највећи грех неваљалих људи у томе што се преко њих хули на име Божије, тако је за светитеље највећи и најзначанији успех то што се кроз њих прославља Бог. То је, још док су у телу живели, био њихов непрекидни подвиг, а сада, кад су се на небо преселили, то је њихово непрекидно дело и ужитак и врхунац њиховог блаженства. Ако су тада, кад су добра за њих била само надање, живели тако што су благодарили Богу за све, и што су све чинили у славу Његову, шта би требало да о њима помислимо сада кад је њихова благодарност много већа, јер су већ постали савршени у свакој врлини, и када добра не представљају више само надање, него су они својим властитим искуством већ осетили дарежљивост Господњу? Јер, сада могу да сагледају себе и да виде шта су били, а шта су постали: од земљаних постали су сунчани; од убогих слугу постали су часни синови и наследници Царства небеског; некада су били кривци, а сада су у стању да, због своје блискости и одважности пред Судијом, и друге ослободе кривице. Стога се никада неће заситити да певају у славу Божију, нити сматрају да су сами довољни за благодарење Њему. Зато и желе да сва бића – и анђели и људи – заједно са њима учествују у слављењу Бога, како би њихов дуг био што ближи Његовом достојанству; а то ће постићи тако што ће тај дуг, односно благодарност Богу, увећати придодавањем и других који ће певати у славу Његову.   5. Сведоци тога су света три младића уз Азарију, који су ватру надвладали и примили од Бога ову благодат. Па кад је требало да изразе благодарност Богу због свог чудесног спасења и да певају у славу Спаситељеву, није им се свидело да Га само они славослове и чинило им се да није довољно само њихово појање, него су сабрали и анђеле, и сав род људски, и само небо, и Сунце, и звезде, и горе, и све бесловесне животиње, и сву неживу природу, и сву творевину уопште. Толико је велика жеља у светитеља, док још живе у телу, да се Бог песмом прослави – а много је већа кад се тела ослободе.   6. Према томе, онај ко, имајући на уму светитеље и њихов углед и блаженство и славу, пева у славу Бога, Који је њих овенчао, тај њима доноси радост од свих најузвишенију; и то нарочито онда када своје слављење не изражава само речима, него и приношењем евхаристијских Дарова – а то су Дарови које Бог толико радо прихвата и који за Њега имају највећу вредност. Па као што Сам Спаситељ благонаклоно прима ове Дарове, који надилазе свако жртвоприношење старога Закона, и као уздарје даје нам Своје Тело и Своју Крв, тако се и светитељи радују овим Даровима више него било чему другоме чиме мислимо да им угађамо; и тада се нуде да нам буду од помоћи у свему што нам је на корист. Јер, у свему се угледају на свога Владику.   Свети Никола Кавасила "Тумачење Литургије"   Ризница литургијског богословља и живота: Свети Никола Кавасила: Зашто кроз ове Дарове изражавамо почаст и поштовање и према светитељима
      BRANISLAVILIC.BLOGSPOT.COM  

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...