Jump to content
Guest Светлана

Синодска саопштења

Оцени ову тему

Recommended Posts

Guest Светлана

Саопштење за јавност Светог Архијерејског Синода СПЦ

23. мај 2009 - 14:59

Свети Архијерејски Синод је са запрепашћењем и жаљењем примио вест о бруталном насиљу које се, у окриљу манастира Црна Река у Епархији рашко-призренској, примењује према оболелима од болести зависности. Приказани снимци и јавно признање рашко-призренског клирика несумњиви су доказ насиља, потпуно страног јеванђелском духу и мисији Цркве и апсолутно неприхватљивог.

Стога, Свети Архијерејски Синод позива Преосвећеног Епископа г. Артемија да одмах и без одлагања распусти нелегални стационар за лечење болести зависности, а да против својих клирика који су протагонисти насиља покрене црквено-судски поступак.

Свети Архијерејски Синод позива надлежне државне органе да, у вези са овим немилим догађајем, предузму мере из своје надлежности.

Жртвама насиља, као и свима који су на било који начин погођени овим срамним догађајем, Свети Архијерејски Синод, у име целе Српске Православне Цркве, изражава најискреније жаљење, поготову зато што се насиље догодило у близини моштију светог Петра Коришког, великог испосника који је целим својим бићем и животом сведочио љубав и ненасиље.

Из Канцеларије Светог Архијерејског Синода

Доставља:

Епископ бачки др Иринеј

http://www.spc.rs/sr/saopstenje_za_javnost_svetog_arhijerejskog_sinoda_spc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Светлана

Утук на утук

25. мај 2009 - 21:06

Свети Архијерејски Синод Српске Православне Цркве је, као и укупна домаћа и светска јавност, са запрепашћењем и жаљењем примио ударну медијску вест о бруталном физичком злоставаљању као „терапеутском поступку" у „духовно-рехабилитационом центру" који у Епархији рашко-призренској - надомак („у окриљу") манастира Црна Река, односно надомак светих моштију светог Петра Коришког, сведока љубави Божје и антипода сваком насиљу - већ годинама функционише, очигледно са знањем и уз сагласност Његовог Преосвештенства Епископа рашко-призренског др Артемија, а под управом протојереја Бранислава Перановића и његовог помоћника свештеника Дејана Јаковљевића. Тим тужним и ружним поводом Свети Архијерејски Синод се обратио јавности саопштењем од 23. маја, у којем осуђује батинашке методе лечења жртава наркоманије, позива Преосвећеног епископа г. Артемија да распусти нелегални стационар крај Црне Реке и виновнике опште саблазни подвргне канонској одговорности, а надлежне државне органе позива да испитају цео случај и предузму мере из своје надлежности, док самим жртвама насиља и свима који су њиме погођени изражава најискреније жаљење.

Већ следећег дана, 24. маја, огласио се Преосвештени епископ г. Артемије својом изјавом Танјугу, којом не само што покушава да брани неодбрањиво, да јавно мњење заводи за Голеш-планину заменом тезâ и посредном критиком на рачун синодског саопштења него, штавише, оптужбу против протагонистâ насиља на волшебан начин преиначује у оптужбу против Синода сопствене Цркве инсинуацијом да нико други до он „отвара још једну аферу у Цркви". Дакле, аферу не производе батинаши у мантији или без мантије него Свети Синод! Притом Преосвећени господин износи невероватну конструкцију, усклађену са његовом најсвежијом опсесијом, оном о глобалистичком диктату свима и свакоме изузев њега и његових свезнајућих саветодаваца. Ево те конструкције: Вашингтон врши притисак на власти у Београду, власти у Београду врше притисак на Синод, а Синод, бива, врши притисак на недужне „терапеуте" у његовој Епархији, па тиме, ваљда, и на њега лично. За овакав силогизам одиста треба имати маште! Све у свему, посреди је, по њему, „монтиран процес", „случај извађен из нафталина", нечија (а није тешко погодити чија!) одмазда због његове јуначке одлуке да ускрати гостопримство Џозефу Бајдену и томе слично... Због свега тога, мора се таксативно одговорити на његове хипотезе и тезе.

1. Преосвећени владика Артемије изјављује Танјугу: „Центар о коме се дигла толика прашина ових дана није у оквиру манастира Црна Река, као што се наводи у саопштењу Светог Архијерејског Синода, него у близини манастира и са манастиром нема ништа заједничко."

Наш коментар гласи:

Синодски текст каже у окриљу Црне Реке, а Преосвећени цитира у оквиру. То уопште није исто. Хоћемо да верујемо да је у питању lapsus linguae.

Духовно-рехабилитациони центар Црна Река је подигнут на поседу манастира Црна Река, који припада Епархији рашко-призренској. У случају да је земљиште продато или уступљено протојереју Браниславу Перановићу, о томе је свакако морао да буде обавештен Патријаршијски управни одбор, што овде није случај. На том земљишту је подигнуто и неколико чврстих објеката који служе за потребе Центра. Уколико је земљиште и даље у власништву манастира Црна Река, ове грађевинске активности не би могле да се обављају без сагласности управе манастира и надлежног архијереја.

У свом интервјуу дневном листу Курир од 25. маја 2009. протојереј Бранислав Перановић експлицитно тврди: „Епархија рашко-призренска и владика Артемије оснивачи су кампа који је црквена установа. Ако донесе одлуку да тај камп угаси, а он једини има то право, у свему ћу остати послушан своме владици." Интервју са протојерејем Браниславом Перановићем, исте садржине, објавио је истога дана и лист Прес. Овим изјавама протојереј Бранислав Перановић сву одговорност пребацује на епископа Артемија као оснивача Центра.

2. Затим Преосвећени владика Артемије тврди следеће: „Центар није нелегални стационар, како се, такође, у том саопштењу назива, већ је легално регистрован код државних органа". Додаје да у Центру не раде монаси и да они ни на који начин нису умешани у његов рад.

Наш коментар гласи:

Будући да Центар, према изјавама надлежних лица, нема дозволу Министарства здравља за лечење пацијената, нити њиме управљају медицински квалификована лица, није реч о легално регистрованој установи и зато је ова реч употребљена у синодском саопштењу. Ако је Центар ипак регистрован код државних органа, поставља се питање на којој је основи то учињено.

У центру Црна Река заиста не раде монаси. Нико и не тврди да су они умешани у његов рад. Али у њему раде, нажалост „ударнички" у сваком смислу, два клирика (свештенослужитеља) Епархије рашко-призренске, и то протојереј Бранислав Перановић и јереј Дејан Јаковљевић, који су уз то и на платном списку Епархије рашко-призренске. У оквиру Центра се налази и капела, односно параклис, у коме се, са благословом надлежног архијереја, обављају редовна богослужења.

3. Најзад, Преосвећени рашко-призренски „подсећа" на то да је управник Перановић „више пута гостовао у телевизијским емисијама" и „отворено говорио о методама које користе у Центру у циљу лечења, а не иживљавања", па закључује да је све то „неко сада извукао из нафталина" и да „све мирише" на случај „Бајден - Високи Дечани".

Наш коментар гласи:

Ако је Перановић стварно говорио о батинашкој природи својих терапеутских метода, и то јавно, са малог екрана, онда то није оправдање, па ни олакшавајућа околност, него само речита потврда мудрости народа изражене пословицом по којој се луд хвали оним чега се паметан стиди. Да ли се батинање врши у циљу лечења или у циљу иживљавања, о томе ништа не можемо да знамо ни Епископ рашко-призренски ни ми: то знају само Бог и батинаши у Његово име.

Инсинуације пак о „монтираном случају" очигледно су неодговорне, као што су неодговорна и тврђења пласирана, највероватније из одређених кругова Епархије рашко-призренске, преко дневног листа Данас (видети текст Расправа о случају Бајден из пера Јелене Тасић, 22. мај 2009). У овом тексту се каже да је одлука Сабора о дозволи за Бајденову посету Високим Дечанима донесена без гласања и да се у корист ове одлуке изјаснило само десетак архијереја. Уствари, гласања није било јер га нико није тражио и јер ниједан архијереј у Сабору није изнео примедбу на ову одлуку, осим што је епископ Артемије и даље остао при своме ставу. Али ни он није оспорио право Сабора да заузме став друкчији од његовог. И овог пута, нажалост, Преосвештени владика Артемије је стајао сâм наспрам свих осталих чланова Сабора.

Уосталом, вест о небивалој „физиотерапији" у Центру Црна Река временски је претходила спору око Бајденове посете Дечанима: објављена је већ 21. маја у недељнику Време, а потом је прострујала кроз све медије. Како је, дакле, тема Бајден могла ретроактивно да утиче на тему Црна Река? Или: како је фамозни триптих Вашингтон - Београд - Синод могао да реагује на нешто што ће тек уследити?

Питањима никад краја. Одговорима такође. Sapienti sat.

Све у свему, овакве и сличне манипулације информацијама, које се неовлашћено износе са Сабора и шире по дневној штампи, а потом по анонимним псеудозилотским форумима, наносе огромну штету Цркви. Тиме се, свесно или несвесно, ради на разбијању црквеног јединства.

Нека свима нама Бог подари дух здравоумља, смиреноумља, трпељивости и, изнад свега, љубави!

Епископ бачки др Иринеј

http://www.spc.rs/sr/utuk_na_utuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

???? ?? ????

25. ??? 2009 - 21:06

????? ???????????? ????? ?????? ??????????? ????? ??, ??? ? ?????? ?????? ? ??????? ???????, ?? ????????????? ? ??????? ?????? ?????? ???????? ???? ? ????????? ???????? ???????????? ??? „???????????? ????????" ? „???????-???????????????? ??????" ???? ? ???????? ?????-??????????? - ??????? („? ??????") ????????? ???? ????, ??????? ??????? ?????? ??????? ?????? ????? ????????, ??????? ?????? ????? ? ???????? ?????? ?????? - ??? ???????? ???????????, ????????? ?? ?????? ? ?? ?????????? ??????? ??????????????? ???????? ?????-??????????? ?? ????????, ? ??? ??????? ??????????? ?????????? ?????????? ? ??????? ????????? ?????????? ?????? ???????????. ??? ?????? ? ?????? ??????? ????? ???????????? ????? ?? ??????? ???????? ?????????? ?? 23. ????, ? ????? ??????? ????????? ?????? ?????? ?????? ???????????, ?????? ???????????? ???????? ?. ???????? ?? ???????? ????????? ????????? ???? ???? ???? ? ????????? ????? ???????? ???????? ????????? ????????????, ? ???????? ??????? ?????? ?????? ?? ???????? ??? ?????? ? ???????? ???? ?? ????? ???????????, ??? ????? ??????? ?????? ? ????? ???? ?? ???? ???????? ???????? ???????????? ??????.

??? ???????? ????, 24. ????, ??????? ?? ???????????? ??????? ?. ???????? ?????? ??????? ???????, ????? ?? ???? ??? ???????? ?? ????? ???????????, ?? ????? ????? ?????? ?? ?????-??????? ??????? ???â ? ????????? ???????? ?? ????? ????????? ????????? ????, ???????, ??????? ?????? ???????????â ?????? ?? ???????? ????? ?????????? ? ??????? ?????? ?????? ????????? ????? ???????????? ?? ???? ????? ?? ?? „?????? ??? ????? ????? ? ?????". ?????, ????? ?? ????????? ???????? ? ??????? ??? ??? ??????? ???? ????? ?????! ?????? ??????????? ???????? ?????? ??????????? ????????????, ????????? ?? ??????? ??????????? ?????????, ???? ? ?????????????? ??????? ????? ? ??????? ?????? ???? ? ??????? ??????????? ????????????. ??? ?? ????????????: ????????? ???? ???????? ?? ?????? ? ????????, ?????? ? ???????? ???? ???????? ?? ?????, ? ?????, ????, ???? ???????? ?? ??????? „?????????" ? ??????? ????????, ?? ????, ?????, ? ?? ???? ?????. ?? ?????? ????????? ?????? ????? ????? ?????! ??? ? ?????, ??????? ??, ?? ????, „???????? ??????", „?????? ??????? ?? ?????????", ?????? (? ???? ????? ???????? ????!) ??????? ???? ?????? ??????? ?????? ?? ??????? ????????????? ?????? ??????? ? ???? ??????... ???? ????? ????, ???? ?? ?????????? ?????????? ?? ?????? ???????? ? ????.

1. ??????????? ??????? ???????? ????????? ???????: „?????? ? ???? ?? ????? ?????? ??????? ???? ???? ???? ? ?????? ????????? ???? ????, ??? ??? ?? ?????? ? ????????? ?????? ????????????? ??????, ???? ? ??????? ????????? ? ?? ?????????? ???? ????? ??????????."

??? ???????? ?????:

???????? ????? ???? ? ?????? ???? ????, ? ??????????? ?????? ? ??????. ?? ?????? ???? ????. ?????? ?? ???????? ?? ?? ? ?????? lapsus linguae.

???????-??????????????? ?????? ???? ???? ?? ???????? ?? ?????? ????????? ???? ????, ???? ??????? ???????? ?????-???????????. ? ??????? ?? ?? ???????? ??????? ??? ????????? ??????????? ?????????? ??????????, ? ???? ?? ??????? ????? ?? ???? ????????? ?????????????? ??????? ?????, ??? ???? ???? ??????. ?? ??? ???????? ?? ????????? ? ???????? ??????? ???????? ???? ????? ?? ??????? ??????. ??????? ?? ???????? ? ???? ? ?????????? ????????? ???? ????, ??? ??????????? ?????????? ?? ?? ????? ?? ?? ???????? ??? ??????????? ?????? ????????? ? ????????? ??????????.

? ???? ????????? ??????? ????? ????? ?? 25. ???? 2009. ?????????? ????????? ????????? ??????????? ?????: „???????? ?????-?????????? ? ??????? ???????? ???????? ?? ????? ???? ?? ??????? ????????. ??? ?????? ?????? ?? ??? ???? ?????, ? ?? ?????? ??? ?? ?????, ? ????? ?? ?????? ???????? ????? ???????." ???????? ?? ???????????? ??????????? ???????????, ???? ????????, ??????? ?? ?????? ???? ? ???? ????. ???? ???????? ?????????? ????????? ????????? ??? ??????????? ????????? ?? ???????? ???????? ??? ???????? ??????.

2. ????? ??????????? ??????? ???????? ????? ???????: „?????? ???? ????????? ?????????, ???? ??, ??????, ? ??? ????????? ??????, ??? ?? ??????? ??????????? ??? ???????? ??????". ?????? ?? ? ?????? ?? ???? ?????? ? ?? ??? ?? ?? ???? ????? ???? ??????? ? ????? ???.

??? ???????? ?????:

?????? ?? ??????, ????? ???????? ????????? ????, ???? ??????? ???????????? ??????? ?? ?????? ??????????, ???? ???? ????????? ?????????? ????????????? ????, ???? ??? ? ??????? ????????????? ???????? ? ???? ?? ??? ??? ??????????? ? ????????? ?????????. ??? ?? ?????? ???? ??????????? ??? ???????? ??????, ???????? ?? ?????? ?? ????? ?? ?????? ?? ???????.

? ?????? ???? ???? ?????? ?? ???? ??????. ???? ? ?? ????? ?? ?? ??? ??????? ? ????? ???. ??? ? ???? ????, ???????? „?????????" ? ?????? ??????, ??? ??????? (?????????????????) ???????? ?????-??????????, ? ?? ?????????? ????????? ????????? ? ????? ????? ??????????, ???? ?? ?? ?? ? ?? ??????? ?????? ???????? ?????-??????????. ? ?????? ?????? ?? ?????? ? ??????, ??????? ????????, ? ???? ??, ?? ??????????? ????????? ??????????, ???????? ??????? ???????????.

3. ??????, ??????????? ?????-?????????? „???????" ?? ?? ?? ?? ???????? ????????? „???? ???? ???????? ? ????????????? ?????????" ? „???????? ??????? ? ???????? ???? ??????? ? ?????? ? ???? ??????, ? ?? ??????????", ?? ????????? ?? ?? ??? ?? „???? ???? ??????? ?? ?????????" ? ?? „??? ??????" ?? ?????? „?????? - ?????? ??????".

??? ???????? ?????:

??? ?? ????????? ??????? ??????? ? ?????????? ??????? ?????? ???????????? ??????, ? ?? ?????, ?? ????? ??????, ???? ?? ???? ?????????, ?? ?? ???????????? ????????, ???? ???? ?????? ??????? ???????? ?????? ???????? ?????????? ?? ????? ?? ??? ????? ???? ???? ?? ??????? ?????. ?? ?? ?? ???????? ???? ? ???? ?????? ??? ? ???? ??????????, ? ???? ????? ?? ?????? ?? ????? ?? ??????? ?????-?????????? ?? ??: ?? ????? ???? ??? ? ???????? ? ?????? ???.

??????????? ??? ? „?????????? ???????" ????????? ?? ???????????, ??? ??? ?? ??????????? ? ??????? ?????????, ?????????????? ?? ????????? ??????? ???????? ?????-??????????, ????? ??????? ????? ????? (?????? ????? ???????? ? ??????? ?????? ?? ???? ?????? ?????, 22. ??? 2009). ? ???? ?????? ?? ???? ?? ?? ?????? ?????? ? ??????? ?? ????????? ?????? ??????? ???????? ???????? ??? ??????? ? ?? ?? ? ?????? ??? ?????? ????????? ???? ??????? ??????????. ???????, ??????? ???? ???? ??? ?? ???? ???? ?????? ? ??? ??????? ????????? ? ?????? ???? ????? ???????? ?? ??? ??????, ???? ??? ?? ??????? ???????? ? ???? ????? ??? ????? ?????. ??? ?? ?? ???? ??????? ????? ?????? ?? ?????? ???? ???????? ?? ???????. ? ???? ????, ????????, ???????????? ??????? ???????? ?? ?????? ?â? ??????? ???? ??????? ??????? ??????.

????????, ???? ? ????????? „?????????????" ? ?????? ???? ???? ????????? ?? ?????????? ????? ??? ????????? ?????? ????????: ????????? ?? ??? 21. ???? ? ????????? ?????, ? ????? ?? ??????????? ???? ??? ??????. ???? ??, ?????, ???? ?????? ????? ???????????? ?? ????? ?? ???? ???? ????? ???: ???? ?? ??????? ??????? ????????? - ??????? - ????? ????? ?? ??????? ?? ????? ??? ?? ??? ?????????

???????? ????? ?????. ?????????? ??????. Sapienti sat.

??? ? ?????, ?????? ? ?????? ???????????? ?????????????, ???? ?? ??????????? ?????? ?? ?????? ? ???? ?? ??????? ??????, ? ????? ?? ????????? ??????????????? ????????, ?????? ??????? ????? ?????. ???? ??, ?????? ??? ????????, ???? ?? ????????? ???????? ?????????.

???? ????? ???? ??? ?????? ??? ??????????, ???????????, ??????????? ?, ????? ?????, ??????!

??????? ????? ?? ??????

http://www.spc.rs/sr/utuk_na_utuk

????? ???? ?????? ???? ?? ????????? ?? ?????? ???????????? ???? ??? ??? ????????? ?? ?????? ??????????. ?????? ?? ??????? ?? ?? ?? ??? ????? ?????? ???????? ??? ?? ??? ?????? ????? ?? ???? ??????. ?????? ?? ?? ????????? ??????? ?? ?? ??????? ?? ?????? ??????????? ? ?? ???? ? ???? ?? ???. ????? ??? ????? ??? ?????? ? ?????? ?????? ??? ?????????? ?? ??? ??????? ????????? (??????), ???? ?? ??????? ??????? ?? ???????? ?????. ????? ?? ???? ??????? ?????? ?? ????????

?. ?. ????? ?? ????? ???? ?????? ?? ?? ???? ??????? ???????? ????????? ??? ?? ?? ??????? ???????? ???? ???.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Светлана

????? ???? ?????? ???? ?? ????????? ?? ?????? ???????????? ???? ??? ??? ????????? ?? ?????? ??????????. ?????? ?? ??????? ?? ?? ?? ??? ????? ?????? ???????? ??? ?? ??? ?????? ????? ?? ???? ??????. ?????? ?? ?? ????????? ??????? ?? ?? ??????? ?? ?????? ??????????? ? ?? ???? ? ???? ?? ???. ????? ??? ????? ??? ?????? ? ?????? ?????? ??? ?????????? ?? ??? ??????? ????????? (??????), ???? ?? ??????? ??????? ?? ???????? ?????. ????? ?? ???? ??????? ?????? ?? ?????????. ?. ????? ?? ????? ???? ?????? ?? ?? ???? ??????? ???????? ????????? ??? ?? ?? ??????? ???????? ???? ???.

??? ??????, ??? ?? ????? ?? ?????? ???? ????????? ???? ???????? ???????? ???? ???, ??? ? ??????????? ??????? ????????? ???? ?? ? ????? ???????? ?????????? ???????? ???? ??? ??? ??? ??????? ????????????? ????????? ????? ???. ?????? ??????? ????????? ??????? ?? ????? ?? ?? ?? ?? ????? ?? ???????. ????? ?? ?? ???????. ?? ?? ???? ????? ???? ???? ?? ?? ????? ???? ?????.

Share this post


Link to post
Share on other sites

????? ???? ?????? ???? ?? ????????? ?? ?????? ???????????? ???? ??? ??? ????????? ?? ?????? ??????????. ?????? ?? ??????? ?? ?? ?? ??? ????? ?????? ???????? ??? ?? ??? ?????? ????? ?? ???? ??????. ?????? ?? ?? ????????? ??????? ?? ?? ??????? ?? ?????? ??????????? ? ?? ???? ? ???? ?? ???. ????? ??? ????? ??? ?????? ? ?????? ?????? ??? ?????????? ?? ??? ??????? ????????? (??????), ???? ?? ??????? ??????? ?? ???????? ?????. ????? ?? ???? ??????? ?????? ?? ?????????. ?. ????? ?? ????? ???? ?????? ?? ?? ???? ??????? ???????? ????????? ??? ?? ?? ??????? ???????? ???? ???.

??? ??????, ??? ?? ????? ?? ?????? ???? ????????? ???? ???????? ???????? ???? ???, ??? ? ??????????? ??????? ????????? ???? ?? ? ????? ???????? ?????????? ???????? ???? ??? ??? ??? ??????? ????????????? ????????? ????? ???. ?????? ??????? ????????? ??????? ?? ????? ?? ?? ?? ?? ????? ?? ???????. ????? ?? ?? ???????. ?? ?? ???? ????? ???? ???? ?? ?? ????? ???? ?????.
??? ??? ??  ?? ????? ?????????? ?? ?????? ??????? ?? ???? ?? ?? ???? ??????????.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nikolastojanoviccuprija

Batina je iz Raja izasla ! tako kaze nasa poslovica !Nisam za primenu sile ali ipak ovo je izuzetno teska i neiscrpna tema!Lako da komentarisemo ako nemamo narkomana u svojoj blzini ali sta sa tolikim unesrecenim ljudima i njihovim porodicama!Niko od nas nije pokusao ni jednog narkomana(a zna ih svako po nekoliko sigurno) da pokusa da odvuce od te posasti pa samim tim i neznamo koliko je sve to bolno i tesko ! Teze od batina je pustiti da covek jednostavno nestane i izgubi bitku sa belim prahom ! Zato pomolimo se za sve njih a pridike ostavimo po strani ! Hristos Voskrese !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Потпуно је јасно због чега се дигла бука око тог центра у Црној реци. Неко је морао бити жртвено јагње, јер је Владика Артемије одбио да благослови Бајдена!!! (Не)човека који сматра да Србе треба сместити у концентрационе логоре.

На крају родитељи тих људи су упознати са свим методама лечења и дали су свој пристанак да би им се деца вратила кући ЖИВА И ЗДРАВА!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Што се тиче епископа Бачког, тај човек је у Новом Саду, дао пристанак 2002. године (на власти били Чанак и демократе)  да се прави пут преко дела Алмашког гробља (најстарије православно гробље у НС) и да се заташкају масовне гробнице, страдале деце из логора Шарвар и побијених људи и жена које су мађари побили уласком у Нови Сад 1941-1942!!! Иначе нигде не постоји обележје тих масовних гробница!

Зашто се наш православни Иринеј није борио да се та места масовних гробница обележе??? Вероватно зато што је јако добар са Папом!

Даниела, опомена због изношења инсинуација и то о Епископу СПЦ.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Светлана

??????? ?? ????? ???? ???? ?? ????? ???? ??? ??? ?????? ? ????? ????. ???? ?? ????? ???? ??????? ?????, ??? ?? ??????? ???????? ????? ?? ?????????? ???????!!! (??)?????? ???? ?????? ?? ???? ????? ???????? ? ?????????????? ??????.?? ????? ???????? ??? ???? ?? ???????? ?? ???? ???????? ?????? ? ???? ?? ???? ????????? ?? ?? ?? ?? ???? ??????? ???? ???? ? ??????!!!

27.??? 2009.?????: ???????? ?????-?????????? ? ????????-?????????????????????? ??????? ? ?????? ???? ?? ???????? ?????? ?????????????? ??????? ?????-?????????? ???????? ??????? ??????? ??????? ? ???????????????? ?????? ''???? ????''.????????? ?? ??????? ????????? ??? ???? ??????? ??? ?? ????????? ? ???????????? ?????? ?? ?? ?? ? ???????????????? ?????? ''???? ????'' ??????????? ? ????????? ??????????? ? ??????????? ???????? ? ?????? ? ???? ?? ??????????? (???????? ?? ???????????), ??? ?? ? ?? ???, ??? ? ?? ???? ??????? ???????? ???????? ? ????????????.? ???? ???????? ???? ????????, ????? ??? ????? ??????? ????????? ???????? ?????????? ????????? ?????? ??????????? ?????????? ??????????, ?????? ???? ?? ???? ???????? ? ???????-?????? ????????. ?? ????? ????????? ????????? ??? ? ????????? ?????? ?????? ???????????, ?????????? ?????????, ???? ?? ??????? ?????????? ????? ?????? ? ?????? ?? ??????????? ?????????? ?? ????? ??????, ? ?? ????? ? ?????? ????? ????????? ? ??????????????? ??????, ??????? ???? ?????? ?? ?????? ???????? ???? ? ????????. ??????? ?? ?? ? ? ??????, ????? ???? ???????, ??????????? ???? ? ??????? ????????? ?????????, ???? ????? ????????? ?? ????????? ??? ???? ?????.???????? ????? ??????, ?????????? ??? ?? ????????? ? ???????? ?????? ???????? ???? ?? ??? ????????? ????? ? ??????? ? ????????? ?? ?????? ?? ?????????, ??? ?? ?? ?? ?????? ???? ?? ?? ?????? ???? ?? ???? ???????? ???? ??????? ?? ??? ????????? ??????.? ??? ???? ???????? ?? ? ????????? ???????? ????????, ??? ????? ?? ?????? ? ???????????, ?? ??????? ??????? ??????? ??????? ??????? ? ??????, ? ?? ?????? ??????? ??????? ???????????? ????. ??????? ????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бајден и наркоманија у Србији

Бајден и наркоманија у Србији

огађаји који су се последњих 24 сата догодили у медијском простору Србије подигли су велику прашину и ставили на стуб срама оца Бранислава и рехабилитациони центар ЦРНА РЕКА.

Постављена слика

Православно-Мисионарски Духовно рехабилитациони центар ЦРНА РЕКА, 22.05.2009

+++

Користимо ову прилику да неке ствари разјаснимо ради људи који су нам поклонили поверење као и ради људи који су у овоме неутрални, а који су згрожени сценама које могу видети на телевизији многих станица последњих сати.

Хронологија је једноставна: Бајден долази у Србију, епископ Артемије му као представнику окупационе силе не пружа добродошлицу у манастир Високи Дечани, домаће „прогресивне“ снаге су огорчене и користе снимак који је пар године стар да дискредитују владику Артемија који је дао благослов за оснивање центра, као и оца Бранислава који центар води већ десетак година.

Морамо да нагласимо чињеницу: Батине НИСУ васпитни метод у рц ЦРНА РЕКА – овако како су на медијима „медијски“ представљени стиче се утисак да су обавезни део терапије, вероватно обавезна порција после доручка ручка и вечере. Батине су средство да се сачува мир и дисциплина у центру и њих добије 10 до 15% штићеника. На снимку који је приказан, заиста је било прекорачења одговорности, и центар је предузео мере да се такви догађаји не понављају. Даље, треба имати на уму да већина наших штићеника има криминалну прошлост и они природно теже да створе субкултурни круг који одговара њиховом профилу. То је нешто што се спречава на сваки начин, јер изводи из стабилности целу заједницу и онемогућава опоравак оних који желе да се лече и нису дошли због тате и маме већ ради излечења. Даље, на поменути начин су санкционисани сваки покушај бекства, физичког напада на другог и крађа. Они који добију батине и заврше терапију касније су захвални, а они који из било ког разлога прекину своје лечење налазе сваковрсна оправдавања за неуспех лечења – криви су доктори, држава, корумпирана полиција, наравно отац Бранислав - само нису криви они.

Поражавајућа околност је што се нигде не помиње учинак Црне Реке у борби против ове опаке болести. То за медије није битно. Они проблем наркоманије не доживљавају као проблем своје деце – не, то се увек неком другом деси. То што у Србији има између 200 и 500 хиљада наркомана, то је нечији туђ проблем. То што у свакој средњој школи има у просеку три ученика који употребљавају хероин то исто није наш проблем, као ни факт да полиција свакодневно налази младе људе умрле по јавним клозетима и хаусторима. То што по званичној статистици Светске Здравствене Организације има мање од 5% људи који се из проблема наркоманије извуку, а Црна Река тврди да има проценат успешности од 30 до 40%, и то је наравно дискутабилно – ко ће веровати лажљивим поповима. То што то исто сведоче многи успешно излечени штићеници центра – и то је под знаком питања, јер ко ће доказати да се они не дрогирају прикривено и тајно?

Сутра, на празник преноса моштију Светог Николе у Црној Реци је окупљање родитеља чија су деца у центру ЦРНА РЕКА, који ће доћи да подрже центар у својим настојањима да помогне њиховој деци, као и излечених зависника, бивших штићеника центра. Са друге стране су политичари који ће морати да предузму нешто да оправдају своје постојање и стишају медијску прашину.

Да ли ће коначно српски наркомани моћи да захвале Бајдену за све оно што годинама чини за њих: и у Србији, и на Косову и у Авганистану?

ПС: Камо да је среће да оваквих центара има што више, до којих смо се сви дивили до пре пар дана, а сада многи окрећу главу од њега, и тиме покушају да срозају углед владици Артемију.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еп. Артемије: Саопштење за јавност

Wednesday, 27 May 2009

САОПШТЕЊЕ ЗА ЈАВНОСТ

  Извор: Епархија рашко-призренска и косовско-метохијска

            27. мај 2009. 12:32

          Последњих пар дана сазнали смо из штампаних и електронских медија да су се у Рехабилитационом Центру ''Црна Река'' примењивала и користила недопустива и непримерена средства и методи у раду са штићеницима (батинање до повређивања), што је и на Нас, као и на ширу јавност деловало шокантно и узнемирујуће.

У циљу решавања тога проблема, данас смо Нашом одлуком разрешили дужности досадашњег управника Центра протојереја Бранислава Перановића, против кога ће бити покренут и црквено-судски поступак. За новог Управника именовали смо и поставили јереја Дејана Јаковљевића, досадашњег помоћника, који ће убудуће руководити радом Центра у складу са хришћанским принципима на славу Божију, а на добро и корист нашег напаћеног и многострадалног народа, посебно оних којима је Центар последња нада и уточиште. Уколико би се и у будуће, поред наше опомене, примењивала сила и физичко кажњавање штићеника, били бисмо принуђени да забранимо рад овог кампа.

Доносећи такву одлуку, руководили смо се осећањима и потребом многих родитеља који су нам упућивали молбе и писмено и телефоном да Центар не затварамо, јер им је то једина нада да ће њихова деца са пута пропасти бити враћена на пут нормалног живота.

У том циљу обраћамо се и надлежним државним органима, код којих је Центар и регистрован, да наставе истрагу поводом немилих збивања у Центру, и да против криваца примене одговарајуће мере.

          http://www.eparhija-prizren.com/default.asp?idvestep=3700

Share this post


Link to post
Share on other sites

О. Бранислав: Еп. Артемије трн у оку владики Иринеју

Wednesday, 27 May 2009

ПЕРАНОВИЋ: ПРЉАВА КАМПАЊА ПРОТИВ АРТЕМИЈА

Отац Бранислав Перановић изјавио је данас да прихвата одлуку владике Артемија који га је данас сменио са места управника Духовно-рехабилитационог центра Црна река

У изјави за сутрашње издање листа "Врањске", Перановић је навео да је важно сачувати Центар, да је он "жртвено јагње" и оценио да се води "најпрљавија, најбескомпромиснија кампања против владике Артемија".

"Шта год владика Артемије одлучио, ја ћу остати њему одан и послушан, јер сам ја његов клерик. Он је центар формирао, он је поставио управника, он је и сменио управника. Ништа у томе нема нерегуларно, и ја сам у томе потпуно кооперативан са владиком Артемијем", рекао је Перановић.

Поводом најаве покретања црквено-судског поступка против њега, Перановић је казао да је то регуларна процедура јер, ако га је већ владика разрешио дужности, треба да има основа за то.

Смењени управник центра је казао да је претходних дана био уздрзан јер "није желео да долива уље на ватру", али сада тврди "да је ово најпрљавија, најбескомпромиснија кампања против владике Артемија, са које год стране долазила".

У овом случају, казао је, "очигледно је да Синод на челу са - неким чудом - владиком Иринејем, на један беспризоран начин напада владику Артемија, пренебрегавајући то, ко је и какво зло нанео Србији".

Перановић је рекао да то има везе са посетом потпредседника САД Џозефа Бајдена Србији, манастиру Дечани, и са другим неспоразумима, о националним питањима.

У СПЦ, оценио је, постоје озбиљна неслагања и лобији, а владика Артемије је "трн у оку многима из СПЦ, на челу са владиком Иринејем".

Перановић је оценио је да та "беспризорна кампања" доноси несагледиве последице и принзао да је и он сам нанео последице Цркви својим методама које су, међутим, како је рекао, "врло ретке, и биле су изнуђене".

http://www.pressonline.rs/page/stories/sr.html?view=story&id=66768&sectionId=33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еп. Артемије: Нисам добио одлуку Синода...

Wednesday, 27 May 2009

АРТЕМИЈЕ: НИСАМ ДОБИО ОДЛУКУ СИНОДА ЗА ЗАТВАРАЊЕ „ЦРНЕ РЕКЕ”

На дужност управника Духовно-рехабилитационог центра епископ рашко-призренски поставио је јереја Дејана Јаковљевића, а смењени Бранислав Перановић ће се посветити писању књиге

Црна Река – Свештеник Бранислав Перановић смењен је са дужности управника Духовно-рехабилитационог центра за лечење наркомана у Црној Реци. Такву одлуку донео је епископ рашко-призренски Артемије после, како се у одлуци каже, „сазнања из медија и путем видео снимака да су се у раду са штићеницима користила недопустива средства, односно батине до повређивања, што је на ширу јавност и на нас лично деловало шокантно и узнемирујуће”. Владика Артемије је поставио досадашњег помоћника управника центра Дејана Јаковљевића за новог управника, уз савет да „центром руководи у складу са хришћанским принципима, на славу божију, а за добро и корист нашег напаћеног и многострадалног народа, посебно оних којима је центар последња нада и уточиште”. Владика Артемије је још напоменуо да ће против оца Перановића бити покренут црквено-судски поступак и позвао надлежне државне органе да наставе истражне радње „како би се дознала потпуна истина и смириле разбуктале страсти”.

У краћој изјави за „Политику” владика Артемије је истакао „да је тако одлучено зарад друштвеног интереса, родитеља и штићеника, односно опстанка овог центра. Шта би, у противном, друго чинили, куда са 210 људи који се овде и у нашем другом центру лече. Био би то и друштвени проблем да се они отпусте кућама и на улицу, а да то не чинимо замолили су ме писмом и њихови родитељи”.

– То би био и мој одговор – додаје владика Артемије – на саопштења преко штампе о ставу Синода да се центар одмах затвори. Иначе, ја о томе никакву одлуку нисам добио и то другачије не могу ни коментарисати. Што се тиче појединих написа у новинама, за које питате, у смислу да би и против мене, због наводног неизвршавања те и других одлука Синода, могао бити покренут црквено-судски поступак, тачно је да то неко прижељкује и срачунато најављује... – истиче владика Артемије.

Занимало нас је и шта ће убудуће радити свештеник Перановић, будући да он сада није под било каквом санкцијом црквених власти. Није, дакле, рашчињен али ни распоређен, рецимо, у неку парохију.

– О томе шта ћу радити знаће се касније – рекао је за „Политику” Перановић – а разрешењем од свих дужности у центру значи да се ја тамо више нећу ни појављивати. Завршено је са послом који сам, и сад то тврдим, радио штитећи интересе Цркве, штићеника, родитеља... Одлуци ћу се, наравно, повиновати. Нећу отежавати положај владике Артемија и једно време ћу бити, углавном, у својој кући са породицом. Убудуће ћу штитити само истину, имам намеру да о свему што се догађало напишем и књигу о центру и наркоманији, а материјала за ових 15 година о томе има и превише. Тако ћу наставити борбу за духовни преображај и против наркоманије – рекао је за „Политику” Бранислав Перановић.

Одлуком о постављењу за управника центра помало је затечен и изненађен јереј Дејан Јаковљевић, досадашњи помоћник управника Перановића.

– Оно што сада могу рећи јесте да сам са том одлуком упознао све штићенике који су и сами протеклих дана били изложени разним информацијама, али и гласинама. Наравно, у центру ће се наставити са радом на духовном преображају штићеника, измени њиховог погледа на свет и лечењу... а ова промена не значи да ће сада свако моћи да ради шта хоће. Правила се и даље морају поштовати, а ако се не сме користити сила постоји и претња другим, примеренијим санкцијама... Иначе, мислим да је Перановић изванредан свештеник, духовник, познавалац људске душе... – рекао нам је Дејан Јаковљевић, нови управник Духовно-рехабилитационог центра у Црној Реци.

Мирољуб Дугалић

[објављено: 28/05/2009]

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Artemije-Nisam-dobio-odluku-Sinoda-za-zatvaranje-Crne-Reke.sr.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...