Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Милан Ракић

MUP se "ponovio": Prva dva Erbasova helikoptera sletela na ANT

Оцени ову тему

Recommended Posts

 

Kako je Tango Six danas prvi javio, prva dva Erbasova H145M za Helikoptersku jedinicu MUP-a Srbije sleteli su danas na Aerodrom Nikola Tesla.

IMG_7846-2-1600x900.jpg

Helikoptere je dočekao ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanovića Helikopterska jedinica organizovala je i svečani doček podizanjem u vazduh svojih helikoptera Bel 212, Gazela i Sikorski S-76. U Gazeli se nalazio fotograf koji je napravio i prve profesionalne fotografije srpskih H145M u vazduhu.

0L0A0192.jpg
D-HADO budući je YU-MED / Foto: Tango Six
0L0A0191.jpg
Sikorski i Erbas u istom kadru / Foto: Tango Six
0L0A0190.jpg
„Camera ship“ gore levo, u fokusu Sikorski i Erbas / Foto: Tango Six

Vojska Srbije promovisala svoj prvi helikopter u Nemačkoj zatim na najvećem svetskom sajmu vazduhoplovne industrije i na kraju na nedavno završenom Partneru. Juče je došao red na policiju.

CG2A8039-H145M-DIOS-1600P-1600x900.jpg

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović izjavio je prilikom dočeka da će Super Pume, za koje je već potpisan ugovor, stići za manje od tri godine. Dobili smo i okvirnu potvrdu perioda za dolazak YU-ICE i YU-MUP. Ministar je izjavio da će treći helikopter stići najkasnije početkom avgusta dok se dolazak četvrtog očekuje početkom sledeće godine.

Novi komandant jedince Nenad Nedić izjavio je juče medijima da će svi piloti koji su opredeljeni za H145M završiti obuku za novi tip do kraja godine a da će deo te obuke biti i korišćenje NVG opreme za koju je Erbas kompatibilan i za koju će piloti takođe proći kvalifikaciju.

CG2A8221-H145M-DIOS-1600P.jpg
Budući YU-SAR / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a
CG2A8176-H145M-DIOS-1600P.jpg
Budući YU-MED / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a

Helikopterskoj jedinci MUP-a juče su isporučeni YU-MED i YU-SAR istom rutom iz Graca kao kada je i RV i PVO dobilo svoj „14501“.

Suptilna razlika bila je u promociji. Za razliku od vojske kod koje je često sporo, nekad tajno i prilično proceduralno, Helikopterska jedinica se potrudila. Potrudila se da za svoje i potrebe okupljenih novinara organizuje doček u vidu formacije tri druga tipa helikoptera koje koristi. Tako su dva H145M letela uz Gazelu, Bela i Sikorskog.

Istorijski trenutak ostaće zauvek zabeležen iz vazduha zahvaljujući fotografu Dimitriju Ostojiću koji je Erbasove dočekao u Gazeli.

CG2A7152-H145M-DIOS-1600P.jpg
Out with the old? Ne. Sikorski još može da leti, leteće i da, i dalje je sexy kad uvuče „noge“ / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a
CG2A7459-H145M-DIOS-1600P.jpg
Zahvaljujući logici i incijativi MUP-a uloge svih helikoptera biće praćene odgovarajućim registracijama. Ova scena, patroliranje iznad naselja, biće razervisana za YU-MUP / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a
CG2A8054-H145M-DIOS-1600P.jpg
Spektakularne performanse i na jednom motoru, cold start-to hover za oko 1:20. Ozbiljna mašina / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a
CG2A8050-H145M-DIOS-1600P.jpg
Trakka reflektor, na levoj skiji helikoptera ima nekoliko raznobojnih stakala koje menja unutar kućišta u zavisnosti od potrebe / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a
CG2A7739-H145M-DIOS-1600P.jpg
Tramp, Kraljica Elizabeta i Helikopterska jedinica MUP-a Srbije imaju nešto zajedničko a nije Erbas / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a
CG2A7720-H145M-DIOS-1600P.jpg
Procedura helikopterskog sletanja na veće aerodrome nekada se sastoji i od praćenja profila kratkog finala kao kod aviona / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a
IMG_7462-H145M-DIOS-1600P.jpg
Savršeno „očišćena“ atmosfera za slikanje zahvaljujući konvektivnoj aktivnosti noć pre / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a
IMG_7846-2.jpg
Dve nijanse plave / Foto: Dimitrije Ostojić, Helikopterska jedinica MUP-a
 

Petar VOJINOVIĆ

tango-six.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno ovi helikopteri ko bombone bas su lepi :ok:

(ovaj bas nesto odlete ... :smeh1: ....)                                                                                                                                                                                                                                                                                    :flying-helicopter-smiley-emoticon:               

                                                                                                                                                                                

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Милан Ракић

Знаш ли можда којом путањом је ушао  у Србију и где су га дочекали други хеликоптери у ваздуху? Моја ћерка, мала, рече да је видела у даљини три хеликоптера, пре подне, а налазимо се тренутно на одмору у Пачиру, ту је Бајмок, код Суботице.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 38 минута, Milan Nikolic рече

@Милан Ракић

Знаш ли можда којом путањом је ушао  у Србију и где су га дочекали други хеликоптери у ваздуху? Моја ћерка, мала, рече да је видела у даљини три хеликоптера, пре подне, а налазимо се тренутно на одмору у Пачиру, ту је Бајмок, код Суботице.

Врло могуће да ти је шћерца у праву.

Наиме, ФлајтРадар још увек није апдејтовао маршруту и тренутно се може видети само да су оба хеликоптера јуче у преподневним сатима прелетела из фабрике у Донауворту (северно од Аугсбурга) у Грац у Аустријској.

Дакле, D-HCBV будући YU-SAR,

asdadsa.jpg

односно D-HAD0 будући YU-MED.

sdffs.jpg

Но, ако претпоставимо да су фабричке посаде користиле исту маршруту као и ономад када су дотерале ону војну машину, а што и сам Петар у тексту потврђује,

пре 2 часа, Милан Ракић рече

Helikopterskoj jedinci MUP-a juče su isporučeni YU-MED i YU-SAR istom rutom iz Graca kao kada je i RV i PVO dobilo svoj „14501“.

Untitled.jpg&key=2a4fa071c15c86dd584244e

а на том лету је "улазна капија" у нашу државу била над Бачким Брегом па даље ка Сомбору и АНТ, од траверзе Пачир-Бајмок, та тачка је удаљена 30-ак километара, што је за ведрог дана у равници каква је Бачка било лако могуће уочити.

asdsdqwq.jpg

Тим пре ако је кћер видела три "машине", а из фотографија се може закључити да су "пандурски" Сикорски С-76 и Бел дошли до границе у задатку пресретања "Германа", које су после ескортовали до АНТ, односно Хеликоптерске ј-це МУП-а на сурчинском аеродрому. 

IMG_7462-H145M-DIOS-1600P.jpg

"Финал" за слетање на АНТ

CG2A7152-H145M-DIOS-1600P.jpg

Онда је то то! Тј. добро је млада дама видела. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Милан Ракић,
      Za modernizaciju vojski šest država, Sjedinjene Američke Države odobrile su 190,7 miliona dolara pomoći, od čega je za četiri iz našeg regiona predviđeno 115,7 miliona. 

      Bosna i Hercegovina dobit će 30,7 miliona, dok će po 30 dobiti Sjeverna Makedonija i Albanija, a Hrvatska 25 miliona dolara. 
      Amerikanci će ovim sredstvima djelimično finansirati nabavku višenamjenskih helikoptera za Oružane snage BiH. 
      Vojni analitičar Nedžad Ahatović pojašnjava da se radi o Programu ERIP (European Recapitalization Incentive Program), u okviru kojeg SAD želi da vladama šest zemalja pomogne da se riješe borbene tehnike istočnog porijekla. 
      Zrakoplovni ešalon 
      - Za BiH je predviđeno 30,7 miliona dolara, koji se uglavnom planiraju iskoristiti u modernizaciji zrakoplovnog ešalona. No, za razliku od drugih zemalja regiona čiji se vojni kapaciteti baziraju na opremu tzv. istočnog porijekla, BiH nema tih problema, jer je kroz program modernizacije "Opremi i obuči" iz 1997. godine dobila donaciju naoružanja i vojne opreme uglavnom zapadnog porijekla u vrijednosti od 250 miliona dolara. Zato BiH ima minimalne potrebe za zamjenom opreme istočnog porijekla - navodi Ahatović. 
      Što se tiče zrakoplovnog ešalona, napominje da BiH u opremi ima 50 posto kapaciteta zapadne proizvodnje, piše Faktor. 
      - Radi se o 14 američkih helikoptera Bell UH-1 Iroquois koji su došli kao donacija 1997. godine, a od kojih je operativno svega pet. Ostali su u nekim fazama generalnog remonta koji ide sporo zbog blokada u vezi sa modernizacijom OSBiH koju provode parlamentarci u oba doma iz entiteta RS, dok je jedna letjelica otpisana. Postojeća sredstva iskoristila bi se za nabavku dva višenamjenska srednja transportna helikoptera kako bi se zamijenili vremešni ruski helikopteri, jedan Mil Mi-8 i jedan Mil Mi-17. 
      Najbolja zamjena bi bila zadnja varijanta srednjeg transportnog helikoptera Super Puma kojeg sada radi konzorcij Airbus pod nazivom Airbus Helicopters H225M i koji košta oko 20 miliona eura. On se može koristiti 40 godina, uz mogućnost letenja po svim vremenskim uvjetima i nošenja 5,2 tone korisnog tereta ili 28 vojnika. Školovanje pilota bi bila obaveza države BiH, no u perspektivi nabavka tako kvalitetne opreme koja se može upotrijebiti i za potrebe civilnih struktura je ipak neka daljnja budućnost - napominje Ahatović. 
      Tenkovi i transporteri zapadne proizvodnje Oružane snage BiH u kopnenoj vojsci imaju svega 25 do 30 posto opreme koju bi trebalo zamijeniti. 
      - Primjera radi, oklopne jedinice OSBiH, za razliku od svih drugih zemalja u okruženju posjeduju 90 posto tenkova i transportera zapadne proizvodnje. Njihova kvalitetna modernizacija može produžiti resurse upotrebe te opreme na duži vremenski period, a u našoj zemlji postoje vrlo razvijeni tehnički kapaciteti za održavanje složenih zapadnih borbenih sistema. Kod artiljerije je situacija nešto drugačija, jer se koristi svega 45 posto oružja zapadne tehnologije. Prema dostupnim podacima, OSBiH posjeduju 36 odličnih lako prenosivih britanskih haubica L-118 kalibra 105 mm i 126 američkih haubica M-114 kalibra 155 mm. 
      Ostaje da se eventualno zamijeni 258 haubica D30 kalibra 122 mm koje BiH radi u domaćoj proizvodnji zajedno sa municijom, kao i 36 višecjevnih bacača raketa APRA 40 kalibra 122 mm baziranih na ruskim sistemima BM-21 GRAD. No, opet za razliku od drugih zemalja BiH je u svojoj namjenskoj industriji razvila novo oružje koje može da bude kvalitetna zamjena za zastarjele haubice istočnog porijekla, tako da se ozbiljno može razmatrati nabavka 300 cijevi nove domaće moderne samohodne haubice M-1 u NATO kalibru 155 mm. Sa tom nabavkom i modernizacijom postojećih kapaciteta OSBiH bi u "zemaljskom ešalonu" bio u potpunosti u skladu sa NATO standardima - pojašnjava Ahatović.

    • Од Милан Ракић,
      Kako je Tango Six prvi i najavio, danas je nakon svečanog otvaranja 9. Sajma naoružanja i vojne opreme Partner održana primopredaja prvog helikoptera H145M Ratnom vazduhoplovstvu i protivvazduhoplovnoj odbrani Vojske Srbije. Predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću nakon svečanog otkrivanja letelice sa vojnim evidencijskim brojem „14501“direktor kompanije Erbas Helikopters Bruno Even predao je protokolarne „ključeve helikoptera“ dok je evropski proizvođač takođe uručio i sertifikat Vazduhoplovnom zavodu Moma Stanojlović za održavanje i remont helikoptera H145M i SA 341/342.
      Mušterije zadovoljne. Načelnik generalštaba Vojske Srbije prvi put u H145M sa komandantom RV i PVO / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six Nakon ceremonije predsednik Srbije otkrio je da je država 9 helikoptera H145M za vojsku i policiju platila ukupno 105 miliona (evra) uz interesantnu opasku da se nada da u budućnosti „Erbas neće kasniti a da će Srbija i dalje plaćati na vreme“. Vučić je dva puta tokom obraćanja medijima eksplicitno najavio dodatne narudžbine helikoptera:
      – Dobro došli u Srbiju ovde se osećajte kao kod svoje kuće i čekajte od nas nove narudžbine. Mi ćemo (to) uskoro. Moramo da proverimo stanje javnog duga, čim vidimo da je sve pod kontrolom, mi dolazimo nove stvari da naručujemo.
      Imaće gospodin Even još posla sa nama na zadovoljstvo radnika Erbasa, na zadovoljstvo rukovodstva Erbasa i mi ćemo sa njima imati još dosta posla na naše zadovoljstvo. – Rekao je Vučić obraćajući se Evenu pred medijima.
      Vučić je direktoru Erbas Helikoptersa najavio nove narudžbine iz Srbije / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six Još jedno Vučićevo obećanje vezano za helikoptere. Sva obećanja data do sada je ispunio / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six Direktor Erbas Helikoptersa pre ceremonije na Sajmu imao je sastanak sa drugom mušterijom, Ministarstvom unutrašnjih poslova. Na sastanku sa ministrom policije Nebojšom Stefanovićem potvrđeno je pisanje Tango Sixa da prva dva helikoptera H145M za Helikoptersku jedinicu MUP-a Srbije stižu početkom jula.
      Najinteresantniji deo saopštenja MUP-a sa ovog sastanka međutim nalazi se na kraju:
      – Na sastanku je bilo govora i o daljem unapređenju saradnje s kompanijom Erbas, pre svega o obukama koje bi bile organizovane za pilote, kao i o mogućnostima uspostavljanja regionalnog centra za obuku u Srbiji. –

      Obuke za pilote MUP je već sam sebi organizovao (ATPL, IR) i nastaviće da organizuje iz sopstvenog budžeta. „Mogućnost uspostavljanja regionalnog centra za obuku u Srbiji“ novina je na tragu katastrofalne situacije sa ukupnim brojem civilnih i vojnih pilota helikoptera u Srbiji. MUP će dolaskom tri nova H215 imati deficit letačkog kadra koji je do sada po tradiciji „nadoknađivao“ vojnim pilotima. Sada ni vojska sebi više ne može da dozvoli odliv letačkog kadra i formiranje unificiranog rešenja za potrebe obuke i adekvatne popunjenosti obe službe više je nego hitno. Da li je u pitanju rešenje za pametniji način obuke i proizvodnju pilota samo za Srbiju (njenu vojsku i policiju) ili plan obuhvata i neku inicijativu Erbasa ili Srbije da u svetlu rastućeg broja mušterija za H145M (od kojih su neki u komšiluku) kod nas bude formiran neki međunarodni centar, ostaje da vidimo u nedeljama koje dolaze.
      Petar VOJINOVIĆ

    • Од Милан Ракић,
      Predsednik Ruske Federacije Vladimir Putin je u okviru svojih aktivnosti tokom ove nedelje posetio Kazanjski avijacijski zavod koji nosi ime S. P. Gorbunovakao i 929. državni letno-ispitni centar Ministarstva odbrane u Ahtubinsku. Na sastancima koji su održani nakon obilaska ove dve ustanove, Putin je izneo nekoliko veoma zanimljivih informacija koje se tiču budućnosti ruskih Vazdušno-kosmičkih snaga (VKS).

      Na aerodromu u okviru pogona Kazanjskog avijacijskog zavoda (KAZ) koji se trenutno bavi proizvodnjom putničkih aviona Tu-214, proizvodnjom, remontom i modernizacijom strategijskih bombardera Tu-160 kao i remontom i modernizacijom srednjih bombardera Tu-22M3, predsedniku Rusije je 13. maja osim pogona i proizvoda ove fabrike, predstavljen i proizvodni program helikopterskog zavoda KVZ koja se takođe nalazi u Kazanju, Republika Tatarstan.
      Prototip modernizovanog srednjeg bombardera Tu-22M3M / Foto: RIA Novosti Prvi od dva opitna Mi-38T namenjenih za ispitivanje u VKS Rusije / Foto: RIA Novosti Putinu su prikazani modernizovani srednji bombarder Tu-22M3M koji je svoj prvi let imao 28. decembra 2018., potom strategijski bombarderi Tu-95MS i Tu-160, putnički avion Tu-214 u specijalnoj verziji letećeg komandnog mesta, prvi opitni transportno-desantni helikopter Mi-38T namenjenog VKS Rusije koji je svoj prvi let imao 23. novembra 2018 (jedan od dva primerka koje je naručilo rusko MO), potom srednji transportni višenameski Mi-8MTV-5-1 i laki višenamenski helikopter Ansat.
      Postoji mogućnost da se pored 10 naruči još novih bombardera Tu-160 / Foto: Pres služba predsednika Republike Tatarstan Prilikom susreta sa rukovodstvom i radnicima zavoda KAZ predsednik Rusije rekao je da Ministarstvo odbrane ne isključuje mogućnost da se poveća obim nabavke strategijskih bombardera Tu-160 pošto ovaj avion, kako je objasnio, postaje potpuno nova mašina sa ogromnim mogućnostima koje su potrebne Ministarstvu odbrane. On je podsetio da je prošle godine naručeno 10 novih aviona dok će još 10Tu-160 biti modernizovano.
      Pratnju predsedničkom Il-96 činilo je 6 prototipova borbenog aviona 5. generacije Su-57. Sutradan 14. maja, Putin je posetio i 929. državni letno-ispitni centar na aerodromu Ahtubinsk u Astrahanskoj oblasti. Veoma interesantno je da je prilikom dolaska njegov avion Il-96 dopratilo čak 6 prototipova borbenog aviona 5. generacije Su-57.
      Visokoj delegaciji na zemlji su prikazani mornarički višenamenski borbeni avion MiG-29KR, višenamenski borbeni avion MiG-35, modernizovani lovac-presretač MiG-31BM, nosač hiperzvučne rakete vazduh-more/kopono H-47M2 ‘’Kinžal’’ avion MiG-31K, zatim MiG-31 naoružan sa novom protivsatelitskom raketom,višenamenski borbeni avioni Su-30SM i Su-35S, lovac 5. generacije Su-57, više tipova bespilotnih letelica, raketni sistemi za protivvazduhoplovnu odbranu S-400V4 velikog dometa, S-350 ‘’Vitjaz’’, Buk-M3 srednjeg dometa, Tor-M2 malog dometa, artiljerijsko-raketni sistemi Pancir-S, Pancir-SA i Pancir-SM, radarski sistemi 39H6(B) Kasta-2-2, 48Я6-К1 ‘’Podljot K1’’, aerodromski radiolokacioni kompleks ‘’Valdaj’’, automatizovani komandni sistem ‘’Fundament-M’’.
      Od prvog leta prototipa T-50-1 do danas je ispitivano 10 letnih prototipova / Foto: Žarko Skoko, Tango Six Nakon toga, predsednik Putin je otvarajući zasedanje o pitanjima odbrane, rekao da će do 2028. godine biti nabavljeno 76 borbenih aviona 5. generacije Su-57 i da će se oni naći u sveobuhvatnom ugovoru koji će biti uskoro potpisan. On je podsetio da je sadašnjim planom naoružanja do tog perioda isplanirana kupovina samo 16 Su-57.
      Takođe, rekao je da ga je ministar odbrane Sergej Šojgu obavestio da su proizvođači za 20 procenata smanjili cenu vazduhoplova i naoružanja, zbog čega je postalo moguće kupiti još ovih aviona ovog tipa. Stoga je dogovoreno da se do 2028. kupi 76 Su-57 bez povećanja cene. Šef ruske države rekao je da je neophodno da se ovim najnovijim borbenim avionom potpuno opreme tri avijacijska puka.
      Prototip T-50-2 na kome se danas ispituje novi motor Izdelije 30 / Foto: Žarko Skoko, Tango Six Do sada je što se tiče nabavki aviona Su-57 prošle godine potpisan ugovor za samo dva serijska (faktički predserijska) aviona sa motorima prve faze (Izdelije 117S) od kojih će prvi biti isporučen do novembra ove a drugi sledeće godine. Prema Državnom planu naoružavanja 2018-2027. planirana je nabavka samo 15 aviona a početkom ove godine pojavila se informacija da će za preostalih 13 Su-57 ugovor biti potpisan 2020.
      U prethodnom planu naoružavanja za period 2011-2020. optimistično je bila predviđena nabavka 60 aviona od kojih prva dva 2015. Potom je najavljena kupovina samo 12 aviona od kojih bi prva dva bila isporučena 2017. Međutim od prvog leta prototipa 29. janaura 2010. godine, do danas je poletelo 10 prototipova od kojih se na jednom ispituje motor druge faze (Izdelije 30).
      Rat u Siriji dala je Rusiji priliku da svoju vazduhoplovnu tehniku isproba u realnim borbenim uslovima. U daljem toku sastanka Putin je izneo podatak da se u sastavu Vazdušno-kosmičkih snaga trenutno nalazi 65 procenata savremene tehnike i da je u periodu od 2013. do 2018. u naoružanje uvedeno preko 1000 novih ili modernizovanih vazduhoplova.
      Njihove borbene mogućnosti pokazane su u Siriji gde je, kako je rekao ruski predsednik, uočen niz nedostataka što se tiče tehničkog stanja aviona i helikoptera kao i korišćenja ubojnih sredstava, a to ne bi bilo moguće utvrditi samo na poligonskim ispitivanjima. On je ukazao da preduzeća vojne industrije trenutno rade na otklanjanju nedostataka koji su se pojavili.
      Prototip Mi-28NM tokom svog prvog leta / Foto: TASS Vazduhoplovnoj industriji ruski predsednik postavio je i jedan zadatak, do 2028. vojsci treba isporučiti 100 modernizovanih borbenih helikoptera Mi-28NM. Pored toga on je naredio da se helikopterska flota Armijske avijacije što je pre moguće opremi modernim odbrambenim kompleksima sa unapređenim karakteristikama kao i novim ubojnim sredstvima povećanog dometa.
      Prototip znatno unapređene verzije borbenog helikoptera Mi-28 sa oznakom Mi-28NM (Izdelije 296) proizveden je 2015. godine a svoj prvi let imao je 12. oktobra 2016. Decembra 2017. Ministarstvo odbrane potpisalo je ugovor za proizvodnju početne serije koja podrazumeva da se prva dva helikoptera isporuče do kraja 2018. godine.
      Prvi helikopter je međutim, primećen iznad fabričkog aerodroma kompanije Rosvertol u Rostovu na Donu tek 17. aprila ove godine. Prvobitne nesuglasice oko visoke cene Mi-28NM brzo su prevaziđene i početkom marta zvanično je najavljeno da će uskoro biti potpisan ugovor za 6 do 18 helikoptera. Istog meseca prototip Mi-28NM je uočen u borbenim dejstvima u Siriji.
      Video materijal posete ruskog predsednika Kazanju i Ahtubinsku:
       
       
       
      Živojin BANKOVIĆ    
       
    • Од Милан Ракић,
      Bosna i Hercegovina mogla bi da, nakon Hrvatske i Albanije, postane treća balkanska država kojoj će SAD donirati vojne helikoptere. Kako je 26. aprila javila Alternativna televizija Banja Luka (ATV) Sjedinjene Države ponudile su BiH donaciju dva helikoptera za potrebe Oružanih snaga ali uz dva uslova.

      Neimenovani izvor televizije ATV iz Ministarstva odbrane BiH tvrdi da će SAD poslati helikoptere samo ako BiH kupi još dve letelice i ako se odrekne nabavke ruskih helikoptera pa se tako u Oružanim snagama u budućnosti ne bi našli ruski Mi-8 i Mi-17.
      Na pitanje ATV o uslovima donacije iz Ministarstva odbrane nisu želeli da odgovore ali su potvrdili da postoji namera o nabavci helikoptera:
      – Sredstva u iznosu od 7,5 miliona KM (skoro 4,3 miliona USD, prim.autora) osigurana su u proračunu MO i OS BiH za 2017. i 2018. godinu, a pet milionaameričkih dolara je osigurano donacijom iz programa vojne pomoći vlade SAD-a. Preostala sredstva za realizaciju nabavke helikoptera bi se osigurala iz proračuna MO BiH uz mogućnost dodatne donatorske pomoći vlade SAD-a za nabavu helikoptera, u cilju podrške realizaciji Plana modernizacije OS BiH – rekli su za ATV iz MO BiH.
      Kako dalje navodi ATV projekat bi trebalo da bude realizovan do 2021. godine, a helikopteri bi koštali oko 65 miliona maraka (nešto preko 37 miliona dolara). Prvobitni plan bio je da se nabavi 12 helikoptera, i da se za to izdvoji 300 miliona maraka (171,43 miliona USD) ali se Savet ministara odlučio za drugu varijantu, zbog nedostatka novca. BiH bi se međutim i u drugoj varijanti oslonila na pomoć SAD.
      Banjalučka televizija prenela je i mišljenje nekih od srpskih predstavnika u Sarajevu koji smatraju da bi donacija bila sporna jer se radi, kako su rekli, o još jednom pokušaju nametanja američke volje.
      – Mi jesmo svjedoci konstantnog uplitanja zemalja, rekao bih zapada, prije svega, na prilike u BiH koji su postupali po principu “Uzmi ili ostavi” ili po principu ovo morate da uradite. Ruski uticaj nije takav, on se svodi na dosljednu primjenu Dejtonskog sporazuma – izjavio je Staša Košarac, šef poslaničkog Kluba SNSD-a u PD PS BiH.
      U zaključnom komentaru ATV navedeno je da je upitno da li će i kada projekat biti realizovan jer je kasa Saveta ministara u tehničkom mandatu poprilično prazna a da je formiranje novog saziva na dugom štapu. Iznesena je i informacija da Oružane snage BiH trenutno raspolažu sa 35 helikoptera, od kojih je desetak ispravno.
      Živojin BANKOVIĆ

    • Од Милан Ракић,
      Ispred Medicinske škole “Dva heroja” u Novom Pazaru danas je otkrivena spomen ploča sa porukom da "Ono što činimo za života odjekuje u večnosti", u znak sećanja na zdravstvene radnike iz ovog grada koji su pre četiri godine poginuli u padu helikoptera Vojske Srbije.

      Ploču su otkrili članovi porodica lekara Dževada Ljajića i anesteziologa Miroslava Veselinovića i gradonačelnik Nihat Biševac.
      On je podsetio da su Ljajić i Veselinović tragično stradali pokušavajući da spasu jedan mladi život.
      “Oni su svojom hrabrošću, humanošću primjer budućim generacijama, a grad Novi Pazar nikada neće zaboraviti Dzevada i Miroslava i njihove porodice”, rekao je Biševac.

      Srednja medicinska škola u ovom gradu, na inicijativu Gradskog veća, od septembra prošle godine nosi naziv “Dva heroja” u znak sećanja na Ljajića i Veselinovića.
      Pre četiri godine, u blizini Beograda, srušio se transportni helikopter Vojske Srbije, u kojem je poginulo sedam ljudi, na povratku iz Raške, odakle je prevozio životno ugroženu bebu iz Novog Pazara, a među njima su bili lekar Ljajić i anestetičar Veselinović.
      Osim njih u toj nesreći živote su izgubili i pilot major Omer Mehić, pilot kapetan Milovan Djukarić, zastavnik Nebojša Drajić, mehaničar letač Ivan Miladinović i beba iz porodice Ademović.

×
×
  • Create New...