Jump to content
kopitar

Da li većina ide u Pakao ili ne ?

Оцени ову тему

Recommended Posts

пре 1 минут, kopitar рече

Pošto život vječni počinje već sada, onda bi to trebali osjetiti ili znati. 

nisam sigurna da tacno razumem na sta mislis - ako se to odnosi na nas, onda je bitno preformulisati pitanje u "da li ja idem u pakao", mada mi i u tom slucaju oslanjanje na neke osecaje i procene deluje pomalo rizicno. a ako se ovo odnosi na druge i nase odnose sa njima, opet krajnje rizican teren..mislim, kako mi mozemo da znamo sta ce se desiti, ili sta se desilo, unutar coveka, sve do kraja njegovog zivota? opet kazem, mozda nesto nisam dobro shvatila, te molim za pojasnjenje

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 22 минута, Aleksandra_A рече

nisam sigurna da tacno razumem na sta mislis - ako se to odnosi na nas, onda je bitno preformulisati pitanje u "da li ja idem u pakao", mada mi i u tom slucaju oslanjanje na neke osecaje i procene deluje pomalo rizicno. a ako se ovo odnosi na druge i nase odnose sa njima, opet krajnje rizican teren..mislim, kako mi mozemo da znamo sta ce se desiti, ili sta se desilo, unutar coveka, sve do kraja njegovog zivota? opet kazem, mozda nesto nisam dobro shvatila, te molim za pojasnjenje

Ako imamo u sebi DS onda bi trebali znati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa da, ali ako se ne varam, nije svako ko je imao DS mogao da ima takve uvide, o zivotu nakon smrti..ok, razumem, mozemo da primetimo da se u velikoj meri danas ne razmislja o Hristu uopste, i da mnogi ne zele da idu tim uskim putem, kao sto mozemo da primetimo i kad je neko zaista smiren i ume da voli - ili, u krajnjoj liniji, kad smo mi sami u jednom ili drugom stanju..ali opet, znati konacan ishod, to mi deluje malo kao preveliki zalogaj :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Aleksandra_A рече

pa da, ali ako se ne varam, nije svako ko je imao DS mogao da ima takve uvide, o zivotu nakon smrti..ok, razumem, mozemo da primetimo da se u velikoj meri danas ne razmislja o Hristu uopste, i da mnogi ne zele da idu tim uskim putem, kao sto mozemo da primetimo i kad je neko zaista smiren i ume da voli - ili, u krajnjoj liniji, kad smo mi sami u jednom ili drugom stanju..ali opet, znati konacan ishod, to mi deluje malo kao preveliki zalogaj :) 

Ne govorim poslije smrti, već sad počinje vječnost i naše opredjeljenje a to se stanje ne može sakriti ni nama ni drugima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 3 минута, kopitar рече

Ne govorim poslije smrti, već sad počinje vječnost i naše opredjeljenje a to se stanje ne može sakriti ni nama ni drugima.

 lepo mi je ovo sto ste napisali :)ali opet moram da dodam nesto, evo mi smo svi svesni toga da se, na neki nacin, svakodnevno iznova opredeljujemo - u gomili nasih postupaka se vidi i nas pad i istovremeno nastrojenje, ili nedostatak nastrojenja, da budemo bolji..naravno da je npr nase opredeljenje da verujemo u Boga sveobuhvatnije od nasih pojedinacnih postupaka, ali hocu da kazem zapravo da su sva nasa stanja podlozna promeni, a meni je onda zaista lakse da na vecnost gledam s tom nadom, da su mi skrivena unutrasnja stanja mnogih ljudi, i da ne znam konacan ishod..nekako u tome mogu da nadjem veci optimizam, mozda cak i onaj koji je meni potreban, da ne bih padala u ocajanje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

volela bih samo jos jednom da se ovde obratim generalnoj publici :D naime, skrenuta mi je paznja da rizikujem da ispovedim jeres, tj uverenje da ce se svi spasiti, ili bar da ce se spasiti mnogi, jer to nije istina - za ovo prvo sam znala i sama, ali sam imala problem sa svojom verom u poslednje vreme, tj prolazim kroz odredjenu krizu/pad, pa sam tako verovatno sebe negde lagala po tom pitanju, jer sam bila negde istovremeno i svesna da sam na sirokom putu..a sto se tice toga da se nece spasiti mnogi, to mi i dalje negde zadaje muku, ali mislim da je to moj problem, koji ne mora da bude propracen i statusima i komentarima
"rizicnog" karaktera..tako da se izvinjavam i ponavljam - treba ici uskom stazom..

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 4 часа, grigorije22 рече

Da li je pakleni kazan pun ili prazan? :D

To ne znam, sad su tamo zbog neplaćenih računa za plin češki i srpski egzekutori i bijesne tamo ko "Crna ruka".  Već su im konfiskovali /zabavili i kazane i lance i mučidla i sve ostalo na šta su naišli! 

Pred tim stigli još tamo na posljednji trenutak zaglavit dvojica blentavih neonackova a za njima odmah upali ti češki i srpski egzekutori i još su tamo, sve im polijepili ceduljama "egzekucijski konfiskovano - exekučně zabaveno". 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Trifke,
      https://portalanalitika.me/clanak/342444/amfilohije-crkva-je-bozija-a-ne-crkva-bilo-koje-drzave-ili-nacije?fbclid=IwAR1JJLEwv0mDdWFaDV1E5pZiTFUDaoRF9TtS2T9IC1oApwG1MmbURxcTtsY
      Poglavar SPC u Crnoj Gori poručio da je Đukanovićeva inicijativa neprihvatljiva
      Amfilohije: Crkva je Božija, a ne crkva bilo koje države ili nacije
      Besmisleno je govoriti „o formiranju pravoslavne crkve u Crnoj Gori“. O tome mogu govoriti samo nekršteni i ljudi za koje je crkva isto što i partija ili nevladina organizacija, poručio je u razgovoru za Pobjedu poglavar Srpske pravoslavne crkve u Crnoj Gori, mitropolit Amfilohije, komentarišući ideju predsjednika naše zemlje Mila Đukanovića da je put za rješavanje takozvanog crkvenog pitanja kod nasobjedinjavanje pravoslavnih vjernika u jednu crkvu. 


                    Objavljeno: 12. 08. 2019 - 06:52Promjenite veličinu teksta:AAA  
      Autor:  Kaćuša Krsmanović Izvor: Pobjeda Oni koji znaju šta je crkva, ističe naš sagovornik, znaju da pravoslavna Hristova crkva postoji na prostorima današnje Crne Gore još od 4. vijeka.
      AUTOKEFALNA
      - Sa tog razloga živog crkvenog kontinuiteta, naš vikarni episkop Metodije (Durmitorac) nosi titulu dioklijskog episkopa. Kao takva, ona je postojala kao jedinstvena crkva Istoka i Zapada sve do 11. vijeka. Poslije 1054. Godine na našim prostorima postoje dvije latinske, zapadne biskupije (Kotorska i Barska), a već od 9. vijeka ogromna većina vjernika drevne Duklje-Zete i Raške opredjelila se za kirilometodijevsku tradiciju Istoka i crkvenoslovenski jezik, to jest za crkvu novoga Rima - Carigrada i Jerusalima. To klimento-naumovsko opredjeljenje nastavio je, rukopoloženjem od carigradskog patrijarha, prvi arhiepiskop srpski Sveti Sava (1219. godine), koji je prije 800 godina, poslije osnivanja samostalne (autokefalne) Žičke arhiepiskopije, osnovao i Zetsku episkopiju na Miholjskoj prevlaci (današnju pravoslavnu Mitropoliju crnogorsko-primorsku), kao I episkopije Humsku (današnju Zahumsko-hercegovačku), Budimljansku (današnju Budimljansko-nikšićku) i Dabarsku (današnju Mileševsku i Dabrobosansku). To su pravoslavne episkopije (mitropolije=crkve) koje ovdje do danas postoje kroz vijekove, organski vezane za Žičku-Pećku patrijaršiju, bez obzira na sve mijene naziva i promjene – ističe mitropolit Mitropolije crnogorsko-primorske SPC.
      Prema njegovim riječima, „Mitropolija (=crkva) zetska je od ukidanja Pećke patrijaršije (1766. godine), kao čuvarka njene autokefalnosti (zajedno sa Karlovačkom mitropolijom) postojala samostalno“.
      - Zajedno sa ostalim pomjesnim crkvama, djelovima nekadašnje Pećke patrijaršije, ona je bila prva među njima koja je obnovila jedinstvenu Pećku patrijaršiju (1918-1922. godine). Njen poseban značaj je bio u tome što je ona blagodareći crnogorskim mitropolitima i gospodarima Petrovićima stvorila nezavisnu Crnu Goru. Blagodareći toj njenoj ulozi u stvaranju nezavisne Crne Gore ona je (za vrijeme knjaza Nikole) nazivana I autokefalna, iako nije ni od koga tražila ni dobila autokefalnost – naglasio je poglavar SPC u Crnoj Gori.
      PORUKA
      Tražiti osnivanje „crkve pravoslavne“, kako je kazao, „mogu samo ljudi koji ne znaju šta je crkva“.
      - Kad bi znali i kad bi išli u crkvu, oni bi znali da se u njoj ne ispovijeda u simvolu vjere ni Ruska, ni Grčka, ni Srpska, već se ispovijeda „Jedna, Sveta, Saborna (Katoličanska) i Apostolska Crkva“ Hristova. Samo oni koji osnivaju lažne, a time nepravoslavne, nehrišćanske i necrkvene zajednice, poput nekih nevladinih organizacija, mogu reći (kao Miraš Dedeić) da „pravoslavna crkva čije biće nije nacionalno ne postoji u vaseljeni“.
      Ne smije se izgubiti iz vida da su Jevreji poistovjećujući svoje nacionalno biće sa starozavjetnom crkvom, upravo zato što je Hristos pozivao sve ljude i narode u svoju crkvu, razapeli i ubili Hrista. Nazivi pak pravoslavnih pomjesnih crkava po nacionalnom i državnom prefiksu predstavljaju spoljašnje, geografske i po većini vjernika nazive uslovljene istorijskim i spoljašnjim promjenama, a nikako prirodom, smislom i bićem same crkve – poručio je Amfilohije.
      (opširnije u Pobjedi)
    • Од Милан Ракић,
      Američka Centralna komanda potvrdila je juče da je iznad moreuza Hormuz, u međunarodnom vazdušnom prostoru, iranskim raketnim sistemom zemlja-vazduh oborena bespilotna letelica RQ-4.

      Obaranje se prema zvaničnom saopštenju dogodilo 19. juna približno oko 11:35po Griničkom srednjem vremenu, SAD su demantovale navode Iranaca da se njihova BPL nalazila u iranskom vazdušnom prostoru i nazvale su ovaj incident ‘’neisprovociranim napadom’’.
      Američka verzija obaranja RQ-4 – letelica je bila u međunarodnom vazdušnom prostoru. Iranski mediji preneli su da su na američki Global Hawk dejstvovale Aerokosmičke snage Revolucionarne Garde a prvobitne pretpostavke američkih medija da je oborena verzija MQ-4C Triton ispostavile su se kao netačne pošto su SAD zvanično saopštile da se radi o bespilotnoj letelici za prikupljanje obaveštajnih podataka, osmatranje i izviđanje RQ-4N BAMS-D (Broad Area Maritime Surveillance) američke Mornarice.
      Položaj iranskog PVO sistema sa kog je lansirana raketa i mesto obaranja RQ-4. Reč je o letelici sa evidencijskim broj 166510 koja je bila prototip MQ-4C a pripadala je eskadrili VX-20 US Navy. Najverovatnije je poletela iz vazduhoplovne baze Al Dafra u Ujedninjenim Arapskim Emiratima a prema rečima komandanta vazduhoplovnih snaga Centralne komande (U.S. Air Forces Central Command and the Combined Forces Air Component Commander) generala Džozefa GuasteljeRQ-4 je u vreme napada leteo na velikoj visini i na 34 km od iranske obale.
      Lansirno vozilo raketnog sistema 3. Hordad sa raketama Sayyad SD2C. Na veb-sajtu Jutjub objavljen je navodni snimak lansiranja rakete sa jednog od položaja PVO Revolucionarne garde na kome se vidi i momenat pogotka rakete. Takođe se vidi i da je u pitanju raketni PVO sistem 3. Hordad (Sevom Hordad) što je potvrdilo da je tačna informacija iranske agencije Tasnim koja je prenela vest o tome da je za obaranje američke BPL korišćen upravo ovaj sistem. Prema iranskim izvorima to se dogodilo 20. juna oko 4:05 časova po lokalnom vremenu a BPL je narušila iranski VaP u reonu mesta Kuh Mubarak, provincija Hormozgan.
      Iran trvdi da je američka BPL bila u njenom vazdušnom prostoru. RQ-4 pripada tzv. klasi HALE (High Altitude, Long Endurance) izviđačkih bespilotnih letelica, dakle BPL koje lete na velikim visinama i imaju veliki dolet. To je trenutno najnapredniji sistem koje koristi američka vojska i poseduje širok spektar senzora, od radarskog, preko elektrooptičkog do elektronskog sistema za prikupljanje informacija. Njihova aktivnost primećena je iznad gotovo svih današnjih kriznih žarišta u svetu od kojih je jedno i Persijski zaliv.
      Raketni sistem 3. Hordad je najnoviji član porodice iranskog PVO sistema Raadkoji je uveden u naoružanje septembra 2012. RQ-4 je oboren raketom Sayyad SD2C koja je razvijena na bazi američke rakete RIM-66 (SM-1) koje je Iran nabavio pre revolucije 1979. godine. Uvedena je u naoružanje 2015. godine, domet joj je do 27 km po visini a postoji mnogo različitih podataka o dometu rakete po daljini pa se tako briojke kreću od 60 do 120 km. Navođenje je poluaktivno radarsko, brzina rakete je oko 4 maha a masa bojeve glave je oko 200 kg.
      Živojin BANKOVIĆ

    • Од Милан Ракић,
      Promene umesto novina.

      Ovako bi se u najkraćem mogao opisati ovogodišnji Burže. Ako se izuzme istorijski momenat za Srbiju i njenu namensku industriju (analizirali smo to juče u detalje), ako se izuzme izostanak nepodnošljivih vrućina u poređenju sa 2017. godinom, ostaju promene kao najsnažniji utisak. Civilna i vojna industrija se „optimizuju“, kako zbog ušteda i efikasnosti tako zbog sve zbunjujućih vojno-političkih odnosa. Nema dakle mnogo premijera i uzbudljivih najava kao pre dve godine ali ovo je avio-industrija, Pariz. Sve i da se ništa novo nije dogodilo opet bi bilo zanimljivo izveštavati sa omiljenog aerodroma Čarlsa Linberga.
      Pa da pretresemo najzanimljivije.
      Jedna od očekivanih i samim tim dosadnijih vesti svakako je Erbasovo pokretanje programa A321XLR. Radi se o produženju doleta (ne dometa srpski klasični mediji) iznad 7.400 kilometara koji trenutno nudi najduži 321neo, 321LR. Neće biti mnogo izmena konstrukcije letelice, magija će se desiti unutra. MTOW, jedan od najbitnijih parametara za avio-kompanije biće povećan, nastavlja se sa deklarisanim uštedama zahvaljujući efikasnijim motorima. Ono što je ovde fascinantno je činjenica da je deklarisani dolet originalnog, legacy 747 za nešto manje od 100 milja manji od dvomotornog neinteresatnog čuda efikasnosti 21. veka.
      Brojke-aduti novog Erbas programa To nas dovodi do sledeće bizarnosti. Ovogodišnji Burže je prvi veći događaj od 2005. godine da A380 za Erbas predstavlja deo njegove istorije umesto budućnosti. Četvoromotorna poslovno-neuspela kocka evropskog konzorcijuma u „šta ima, par habova i premalo slotova?“ bacanju ove godine nije dominantna na statici. Zapravo uopšte nije na statici. Tako u Erbasovom koralu kadar srpskom H145M kvari jedino A330neo. Zevanje potpuno, da.
      Američko RV i Boing doleteli su (i muški sleteli) KC-46 koji američkog proizvođača na trenutke vadi od najlogičnijeg izostanka. MAXimalo rešeni da od sada poprave svoj imidž a bitnije način kako sertifikuju putničke avione, doveli su kargo NG modifikaciju. U priči sa nekoliko sales poznanika koji su opet pričali sa svojim sales poznanicima, saznajem da novi datum povratka MAX-a verovatno neće biti pre oktobra. Oblici kompenzacije o kojima se razmišlja idu u pravcu vaučera za plaćanje (odnosno neplaćanje) usluga podrške, održavanja.
      „Pegaz“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Amazon je po novčanim izdvajanjima u delu biznisa produkcije medijskog sadržaja već postao najveći globalni igrač. Imaju i svoju avio-kompaniju / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Ruski UAC je sa druge strane mnogo efektnije izveo kompenzaciju nedolaska svog najbitnijieg civilnog prodajnog aduta. Suhoj Superjet nije prisutan zbog toga što je epilog udesa na Šermetejevu i dalje nepoznat, uprkos objavljivanju preliminarnog izveštaja pre nekoliko dana. Izveštaja koji za razliku od zapadnih formi ovog tipa direktno ne navodi „probable cause“ ali indirektno usmerava ka ljudskom faktoru. Kako kompenzovati ovakav nedolazak a da ipak oduševiš – Beriev.
      Nekoliko puta leteo iznad južne i jugozapadne Srbije, sada rashlađuje mase u Parizu. Život jednog protivpožarnog Berieva nije dosadan / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Od generičkih klikabilnih vesti da se izdvojiti otkrivanje NGF-a (Next Generation Fighter). Nemačka i Francuska pobrinule su se da opljačkaju maštu industrije i odrade sve bez velike pompe ali evro-birokratski dosadno. Daso i Erbas su tako predstavili „zajednički industrijski projekat vladama Nemačke i Francuske za prvi tehnološki demonstrator programa, poznatog kao FCAS (Future Combat Air System iliti napolje više s čovekom iz kokpita). Dosadno.
      Turci su pokazali srednji prst Amerikancima i svojoj impresivnoj opitnoj ergeli letelica koje su trenutno u razvoju dodali 5th gen maketu.
      Dobro, i kakve veze ima protivpodmornički ATR sa bilo čim?
      Postavljeni slučajno jedan pored drugog u svojevrsnom carpoolingu izložbenog prostora našli su se ATR pakistanske mornarice i Q400, letelice koje su trenutno u najvećoj konkurenciji kao nove (lizovane) uzdanice srpske nacionalne avio-kompanije. Er Srbija je već nekoliko meseci u analizama i pregovorima o svom novom standardnom miksu flote za barem jednu narednu deceniju. Nema mnogo filosofije koje su opcije u igri: A319/ATR, A319/Q400 ili A220-100/-300. Boing ako ne uozbiljni svoje prisustvo i sales aktivnosti završiće samo sa čarter plenom.
      „Hajde da ih postavimo zajedno, za slučaj da prođe neko iz Er Srbije“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kako se boriti protiv prevrtanja očiju u sekundi kada putnik sazna da leti ATR-om? Staviti mu torpeda i reći da, ako im se posreći, mogu biti deo ASW misije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kada je Er Srbijin budući turboprop u pitanju (ako operativne uštede i mala početna cena odlučuju) druga opcija ilustrativna je promenama koje sam pomenuo na početku ovog posta. Celokupni Dash lineup prešao je u vlasništvo legendarne De Havilland Canada institucije. Embraer postaje Boingov (ovo mu je verovatno poslednji sajam pod isključivo svojim brendingom), Bombardier se rešava svega vazduhoplovnog, Kinezi i dalje kupuju proizvođače kojima nedostaje likvidnost.
      U narednim danima Tango Six će emitovati još interesantnih detaljnijih reportaža i intervjua koji imaju konkretne veze sa Srbijom i regijom. Do tada, uživajte u najinteresantnijim foto-ulovima.
      Nešto lepo i premijerno iz Rusije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Nova airshow šema za Embraerov novi E2 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Micubiši / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kavasaki / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Slovenačka električna dostupna izuzetnost / Foto: Petar Vojinović, Tango Six D-Day šeme hit ove letačke sezone / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Ima li smisla prikrivati sve te 5th gen koncepte budući da izgledaju isto? Čuvar je doviknuo da je zabranjeno fotografisanje. Važi / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Ukoliko bi se Srbija odlučila za novu eskadrilu ovog lovca ekspertiza u održavanju ne bi bila problem? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
    • Од Милан Ракић,
      POSTAVLJA SE PITANJE ŠTA ĆE VLADIN AVION U FORMALNOM VLASNIŠTVU BIA? ZAŠTO JE NJEGOVA CENA DRŽAVNA TAJNA? I ŠTA ĆE TIM POVODOM REĆI DRŽAVNA REVIZORSKA INSTITUCIJA KOJA BI, PO ZAKONU, TREBALO DA KONTROLIŠE I TROŠENJE SREDSTAVA SLUŽBE? OSIM, AKO SE, POŠTO JE PRODAVAC KUPAC GALENIKE, NIJE POSTIGLA NEKA "KOMBINACIJA"

      Nekad, u vreme socijalizma, posebno u JNA, svaka sitnica je proglašavana za državnu i vojnu tajnu. Kod aktuelne vlasti ovaj trend je ponovo u uzlazu, a kulminaciju je doživeo famoznom kupovinom aviona "embraer legasi 600" za potrebe državnih organa.
      PITAJ ANU ZA AVION
      Da je državi potreban novi avion, nije sporno. "Lir džet 31a" (registarske oznake YU-BRZ, proizveden 1991. godine) ima dolet od samo 2.200 kilometara i nedovoljan broj mesta,

      a famozni "falkon 50" (oznaka YU-BNA, proizveden i u upotrebi od 1981) poznat je po čestim kvarovima.

      Oba ova aviona jednostavno ne zadovoljavaju potrebe državnih organa. Upravo "falkon 50" u kome udobno može da se smesti i putuje 12 putnika, često je bio u žiži javnosti zbog tehničkih problema, a koristio ga je Aleksandar Vučić, bivši predsednik Srbije Tomislav Nikolić, nekadašnji premijeri Mirko Cvetković i Ivica Dačić... Ovaj avion je posebno "taličan" za sadašnjeg ministra spoljnih poslova Dačića: poslednji put je morao da prinudno sleti u Atinu zbog pregrevanja akumulatora i direktne opasnosti da eksplodira.

      Dačić putuje "letećom krntijom" koja, bez obzira na redovno održavanje i poštovanje propisa i predviđenih servisa, uvek nosi potencijalnu opasnost zbog godina starosti, a novonabavljeni "embraer" stoji na aerodromu; očigledno je nabavljen za potrebe predsednika države Aleksandra Vučića iako mu je formalni vlasnik Vlada, preko svoje Avioslužbe.
      Izvesnu dozu humora čitavom slučaju, kada se otkrilo da je avion kupljen (treba priznati zaslugu za to specijalizovanom vazduhoplovnom portalu tangosix.rs, čiju su vest s početka septembra 2018. bezočno "ukrali" neki drugi mediji, uključujući dopisništva jedne ruske i jedne američke redakcije koje rade u Beogradu), dala je izjava Vučićeve savetnice za medije Suzane Vasiljević:

      "Vlada Srbije je vlasnik aviona, i kao takav na raspolaganju je ministrima i predsedniku države kada dobije odobrenje Vlade, to jest kada avion nije zauzet."
      Dakle, premijerka Ana Brnabić određuje kad Vučić može koristiti avion, a kad ne. To bi isto bilo kao da je nekadašnji premijer SRJ (avioni su nekad bili u sastavu Avio servisa Savezne vlade) Momir Bulatović zabranio Slobodanu Miloševiću da koristi "falkon" ili "lir džet", ili da, na primer, 2009. godine premijer Cvetković lupi šakom o sto i kaže šefu kabineta Borisa Tadića: "Ne može avion, treba meni, neka on putuje redovnom linijom". Takvo nešto je u domenu samo satiričnog portala Njuz.net.

      Avion "embraer legasi 600" je kupljen, obojen u oznake Srbije, čak ima i natpis "Republika Srbija" i oznaku YU-SRB. Slučajnu premijeru u javnosti imao je u oktobru u Turskoj, gde je Vučić putovao u zvaničnu posetu, kada su objavljene fotografije i snimci na kojima se vidi kako predsednik Srbije sa saradnicima izlazi iz letelice. Pre toga je jedan strani specijalizovani vazduhoplovni portal objavio istorijat aviona i gde je sve bio u upotrebi pod oznakom PT-SKW: kupio ga je u oktobru 2007. brazilski Aero-taksi Sao Konrado i 2013. prodao farmaceutskoj kompaniji EMS, a ona državi Srbiji, gde je registrovan u oktobru 2018. Dolet aviona je 6.000 kilometara i prima 13 putnika – jednog više nego "falkon 50" – s tim da ima tri salona i mnogo je udobniji.
      AVIJACIJA I FARMACIJA
      I tu počinje "zapetljancija". Najpre je u novembru 2018. Vuk Jeremić objavio da je avion kupila Bezbednosno informativna agencija (BIA) pod razdelom "poverljive nabavke" i bez tendera, a posada nije državna, nego je iznajmljena od "Pink aviation" (vlasnik kompanije Željko Mitrović). Na sve to, da nisu čista posla u pitanju, nadovezala su se i saznanja portala Insajder.net da je kompanija EMS, koja je prodala avion BIA, kupac Galenike. O kakvom poslu se radi, kolika je cena, da li su neke trange-frange kombinacije (tipa "Aneks maneks internešnal), pitanja su koja su kolala u javnosti i stručnim krugovima, ali su ostala bez odgovora. Da BIA ćuti o toj "poverljivoj nabavci" nije čudno, ali je zaćutala i Vlada, a premijerka Brnabić je dala objašnjenje dostojno svih izjava sa kojima istupa u poslednje vreme, u najmanju ruku je čudno i nerazumljivo.

      "Ja sam rekla da je to strogo poverljiva nabavka i bilo šta drugo da kažem, ja bih kršila zakon", bio je njen odgovor na sva pitanja o nabavci aviona. I onda je narodski konstatovala: "To nije avion Aleksandra Vučića ili Ane Brnabić, avion će ostati u vlasništvu Vlade Srbije".
      Od kojih para je BIA kupila avion i da li je bilo planirano budžetom za 2018, praktično je nemoguće saznati jer se u zakonu o budžetu više ne navode tačni razdeli za tu Službu. Zna se samo da je ona za 2018. dobila budžet od 5.305.654.000 dinara ili 51 milion dolara, a da je za njene "kapitalne projekte" izdvojen još 271 milion dinara, što je 2,6 miliona dolara. Zna se da svaka tajna služba u svetu ima crne fondove, stečene na razne načine, za potrebe tajnih operacija, pa ne čudi da se tako našao i novac za avion. Inače, cena novog "embraera 600" je 25 miliona dolara, dok se polovni, prema oglasima na specijalizovanim sajtovima, kreću od 4 do 14 miliona dolara. Trenutno je u ponudi aktuelan "embraer 600" proizveden 2006, za koji se traži 5,25 miliona dolara. Taj je proveo 4.303 sata u vazduhu i imao ukupno 1.603 leta. Avion BIA je, kada ga je prvi vlasnik prodavao farmaceutskoj kompaniji 2013, imao 3.880 sati u vazduhu i 1.565 letova.

      Let ovog aviona košta, zavisno od toga koliko ljudi putuje i kuda se ide, od 7.000 do 10.000 dolara, dok su troškovi godišnjeg održavanja od 800.000 dolara za redovno do 1,3 miliona ako su potrebne i vanredne intervencije. Sve to su podaci poznati javnosti pošto se u svetu svuda objavljuju. Ali za Vladu Srbije i BIA to predstavlja državnu tajnu. Kakvi su "bezbednosni aspekti" u pitanju, ne zna se. Međutim, zna se da je zbog novonabavljenog aviona naprečac svoj posao zaboravio i Direktorat za civilno vazduhoplovstvo u čijoj nadležnosti je registar svih letelica u Srbiji, koji je javni dokument. Taj registar je, slučajno (ako je tako, neko treba da odgovara jer ne radi svoj posao) ili namerno, poslednji put ažuriran 23. avgusta 2018. i u njega je upisano 445 vazduhoplova, bez "embraera 600", koji je registrovan u oktobru. Tako ispada da, prema zvaničnim državnim registrima, taj avion ne postoji.

      Naravno, neminovno se postavlja pitanje – šta će u formalnom vlasništvu BIA taj avion, koje je obrazloženje za kupovinu i šta će tim povodom reći Državna revizorska institucija koja bi, po zakonu, trebalo da kontroliše i trošenje sredstava Službe. Osim, ako se, pošto je prodavac kupac Galenike, nije postigla neka "kombinacija" tipa one scene iz filma "Ko to tamo peva", kad seljak kolje prase, daje ga Paji Vujisiću i kaže: "Ako imate vremena, kupite mi (u Beogradu) džak soli, pa ćemo prebiti od ovoga", a ovaj odgovara, nakon što je otpio podugačak gutljaj rakije iz flaše: "Jašta, brate".
      Nekad bilo, sad se ne pominje
      Sam Vučić je 2015, želeći da pokaže svoju skromnost i odlučnost da štedi, izjavio: "Ne, u ovom trenutku nemamo ni pravo ni novac da kupujemo novi državni avion, a ako hoćete, i ne dam pare. Država će o tome moći da razmišlja kad budu povećane plate u javnom sektoru i penzije, takav avion bi koštao oko milijardu (9,7 miliona dolara) dinara. Mi tu milijardu dinara nemamo, ako avion radi, radi, ako ne radi, naći ćemo neki drugi način da putujemo. Prioritet države je da ojača vojsku, kako bi se piloti, koji treba da štite građane, osećali bezbedno i da je to važnije od toga kako će državni vrh putovati. Suočavamo se sa tim da šta god uradite, nije dobro. Da kupimo novi avion, zar ne biste rekli – kupujete avion za vas dok narodu smanjujete plate."
      U međuvremenu, deficit je smanjen, Vučić se hvali velikim suficitom u budžetu, povećanjem plata i penzija i najavom još većih, pa je čudno zašto se onda avion, koji je stvarno neophodan, nabavlja tajnim kanalima.
      Simbioza
      Pored otkaza prouzrokovanih kvarom tehnike, "falkon 50" je 2015. imao i jedan problem uzrokovan ljudskim faktorom, i to kad je Tomislav Nikolić njime leteo za Vatikan, pa se morao vratiti zbog naglog propadanja aviona. Zvanična priča je bila da se prosuo sok, pa se tokom brisanja slučajno uključio prekidač zakrilca za sletanje, što je, pri toj brzini, moglo biti kobno. Iskusni kapetan Petar Romčević, bivši pilot MiG-21, na vreme je reagovao, isključio motore da zakrilca ne bi pukla od opterećenja i posle poniranja i smanjenja brzine uvukao zakrilca i startovao motore.
      Prema izvorima iz Avio-servisa Vlade, krivac za to je pilot ER Pinka, jedan od onih iz ove firme koje su posle dolaska Vučića na vlast počeli da dovode u Avio-servis. On je, naime, metalnim kaišem sata zakačio poklopac prekidača i otvorio ga, što je posle, tokom brisanja, dovelo do aktiviranja zakrilaca.
      Zašto piloti ER Pinka u Avio-servisu – izvori tvrde da je to rađeno da bi ostvarili dovoljan broj časova naleta za dalje doškolovavanje na većim avionima i kad su to postigli ponovo su se vratili u matičnu kompaniju. Zato ni ne čude tvrdnje da oni sad voze "embraer" BIA, a ne piloti Avio-servisa.

       
    • Од Милан Ракић,
      Radni deo majskog zasedanja Svetog arhijerejskog sabora SPC u manastiru Žiča, kako Danas nezvanično saznaje u visokim crkvenim krugovima, počeo je žestoko – raspravom srpskih arhijereja zbog poziva koji je patrijarh Irinej uputio predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću da u ponedeljak prisustvuje saborskoj sednici.

      Veliki deo episkopata se, navodno, tome usprotivio, tvrdeći da je reč o pritisku države na rad i samostalno odlučivanje Sabora. Kako se spekuliše, Vučića bi u ponedeljak najverovatnije u nekom od salona Patrijaršijskog dvora u Beogradu, trebalo da prime poglavar SPC i one srpske vladike koje budu želele da se sretnu sa predsednikom Srbije, mada se navodno patrijarhu Irineju ova varijanta nikako ne dopada.
      Kako je našem listu pojašnjeno, episkopi koji su protiv Vučićevog prisustva na sednici Sabora nisu protiv toga da se sa njim razgovara, ali posle Sabora. U crkvenim krugovima priča se da je patrijarh Irinej šokirao većinu braće arhijereja kad je na počeku zasedanja saopštio da će na njegov poziv Sabor posetiti Aleksandar Vučić. Većina vladika se tome usprotivila, ukazujući da bi to bio presedan, jer do sada saborskim sednicama nisu prisustvovali najviši državni službenici. Neki sumnjaju da je incijativa zapravo Vučićeva.
      On je kao prvi potpredsednik Vlade Srbije, na lični zahetv, primljen u Sabor krajem maja 2013. i to, kako se tada spekulisalo, u aranžmanu episkopa bačkog Irineja (Bulovića), ali nije bio na sednici. Vučić je tada želeo da pojasni Saboru Prvi briselski sporazum, što nije prošlo bez sporenja sa pojedinim arhijerejima koji se protive njegovoj politici na KiM, a u Patrijaršiji se priča da je Vučić sebi tom prilikom dozvolio da podigne ton na neke od vladika.
      Sabor SPC se na oba zasedanja u 2018. – u maju i novembru javno izjasnio protiv podele i priznavanja nezavisnosti KiM. Patrijarh Irinej je posle prošlogodišnjeg prolećnog Sabora jedno vreme bio u nemilosti predsednika Srbije i njegovih saradnika. Sad je u Žiči veći deo Sabora kritikovao patrijarha što je uoči početka Velikog posta 10. aprila u cik zore primio Vučića, Anu Brnabić i Ivicu Dačića. Mnoge vladike su i prisustvo Vučićevog generalnog sekretara Nikole Selakovića u petak na Žiči na svečanom otvaranju majskog Sabora ocenile kao uvod u predsednikov pritisak na Crkvu, tvrde izvori Danasa.
      U crkvenim krugovima spekuliše se da su se pojedini episkopi bunili i zbog prisustva razrešenog episkopa kanadskog Georgija (Đokića) na zasedanju u Žiči, ali je patrijarh Irinej odobrio da ostane na Saboru. Za sada se ne zna da li će i druge vladike, smenjene u kanonski spornim procesima od dolaska patrijarha Irineja na čelo SPC, doći na ovo majsko zasedanje Sabora.
      Jelena TASIĆ

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...