Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Милан Ракић

[POSLEDNJA VEST] Stravična vazduhoplovna nesreća na Megatrend Fakultetu za civilno vazduhoplovstvo, strahuje se da ima žrtava!

Оцени ову тему

Recommended Posts

Fakultet za civilno vazduhoplovstvo Megatrend univerziteta trenutno je u kampanji promocije upisa budućih studenata. Kreativa koju su odabrali za ovu kampanju, odnosno jedan od vizuala te kampanje (foto-grafika za potrebe društvenih mreža) uznemirio je domaću vazduhoplovnu javnost i na sebi nosi poruku koja nije tačna.

65382893_1565907900210854_21545572873378

Baš kao i naslov teksta na Tango Six portalu koji upravo čitate, Megatrend je uspeo da uznemiri, prenese netačnu informaciju, dobije lake klikove i neadekvatnu pažnju.

Dozvolite mi da analiziram verovatno najgluplju promociju u modernoj istoriji srpskog vazduhoplovnog obrazovanja, stavim u fokus marketing i digital tim Megatrend univerziteta i ostavim im (besplatno) zauvek visokorangiran (naizgled) negativan tekst na Googlu.

Šta se dogodilo?

Megatrend univerzitet je u sklopu promocije upisa na prvu godinu njihovog Fakulteta za civilno vazduhoplovstvo objavio naizgled neprimeren i na prvu loptu duboko imbecilan vizual sa jednom suštinski netačnom tvrdnjom:

Vizual komunicira dve poruke:
– da bi mogao da budeš pilot od 2020. godine treba ti diploma (više obrazovanje).
– ako ne preduzmeš akciju koji sugerišemo (sebi obezbediš diplomu) „pao si na ispitu“ i „rizikovao“ si = doživeo si vazduhoplovnu nesreću.

Marketing koji privlači pažnju

Poznati princip iz marketing prakse da šokiranje vodi do bržeg ili verovatnijeg klika i ispunjava željeni „call to action“ poznati privatni univerzitet primenjuje već godinama. Kao eksperti u prodaji proizvoda koji je u njihovom slučaju obrazovanje, imali su problem sa reputacijom osnivača, zbog toga se rebrendirali, zatim re-rembrendirali i osvojili srca svih marketingaša koji vole da se zgražavaju po društvenim mrežama sa jednom od verovatno najuspešnijih kampanja na samoj ivici etičko-moralnog žileta.

Dakle nije se dogodilo ništa novo i toliko različito od kampanje „Završi Megatrend i pali!“. Marketing i digital tim samo su primenili već poznatu matricu izazivanja jake reakcije. Nekoliko dana će (ukoliko budu imali sreće) vizual postati viralan koliko je glup (kao nebrojano puta do sada), moralne gromade opšte prakse zgražavaće se po društvenim mrežama i nesvesno brojem interakcija hraniće algoritam vidljivosti u moru drugog smeća.

Levak konverzije solidno je postavljen i vodi na optimizovani sajt koji vas odmah peca na „plati dve godine, dobiješ druge dve džabe“ princip. Rezultat će, ubeđen sam, biti visok broj konverzija odnosno upisanih brucoša.

Znači odličan potez?

Nikako.

Nepreciznosti i jeftini digital

„Svaki loš marketing je dobar marketing“ ne funkcioniše suštinski kada su ozbiljne stvari (obrazovanje to svakako jeste) i reputacija u pitanju. Posebno kada kao Megatrend imate konkurenciju i još bitnije, kada vam proizvod nije ništa kvalitetniji od te konkurencije. Takođe, u PR-u ali i marketingu donekle važi pravilo da je maksimalno preterivanje i prenaglašavanje dozvoljeno dokle god se istina pumpa do ivice pucanja. Jedino što nije dozvoljeno (u teoriji) je da balon pukne odnosno da se laže.

Kada smo kod laži, u slučaju Megatrenda ubeđen sam, nenamerne nepreciznosti, sporan je „call-to-action“ copy koji kaže:

„Dragi piloti i svi oni koji to želite da budete bez naše diplome nema letenja od 2020. godine!“ – ova tvrdnja je u poptpunosti netačna.

Tehnički, izvedba vizuala još jedna je lopata cementa bačena u zacementiranu tvrdnju da deci ne treba davati da vam „vode digital“ za 200 evra.

Napravite kratku pauzu u čitanju, otvorite novi browser, obrišite cache memoriju browsera, ukucajte termin „aircraft crash“, kliknite na „images“ i prva fotografija koja će vam izaći je fotografija iskorišćena za Megatrend vizual. Dokaz predanosti i kvaliteta.

maxresdefault.jpg

Kad smo kod dubokog sarkazma, interesantna je još jedna činjenica. „Pao si na ispitu“ momenat (što ne kapiraš da ako si pilot moraš kod nas da se upišeš) ilustrovan je udesom aviona. Megatrendov fakultet za civilno vazduhoplovstvo u okviru svog nastavnog programa ima i modul „Master menadžmenta bezbednosti u vazduhoplovstvu“. Zamislite nekog budućeg stručnjaka za bezbednost letenja koji je to postao zbog prikrivenog fetiša za avione koji padaju i eksplodiraju. Zamislite da se on nije zgranuo kada je video vizual, da ga je kliknuo i zbog njega se upisao?

Treba li pilotima diploma višeg obrazovanja?

Ne.

Tvrdnja iz copyja Megatrendovog vizuala je u potpunosti netačna: „Dragi piloti i svi oni koji to želite da budete bez naše diplome nema letenja od 2020. godine!“. Ne postoji regulativa na nivou nacionalnih i internacionalnih vazduhoplovno regulatornih tela koja eksplicitno zahteva da pilot mora imati diplomu više škole ili fakulteta.

Problem sa ovom nepreciznošću Megatrendove tvrdnje je da ona implicira da je u pitanju regulatorna i konačna stvar i da morate imati baš njihovu diplomu. Istina je sasvim drugačija.

Prvo, da biste postali „običan“ pilot, ne treba vam nikakvo više pa čak ni srednje obrazovanje. Da biste postali profesionalni pilot, da biste dobili dozvolu koja vas regulatorno osposobljava za upravljanje, na primer, putničkog aviona, takođe ne morate imati više obrazovanje.

Međutim, u procesu obuke za najkompleksniju pilotsku dozvolu koja je na tržištu obuke pilota i najmasovnija, vi učite više od godinu dana 14 predmeta koji po svojoj težini i ozbiljnosti mogu biti ekvivalent višem obrazovanju. Ali praktično to i dalje nisu.

Za efektivno savlađivanje ovih predmeta potrebno vam je prethodno minimum srednje obrazovanje jer učite matematiku, fiziku, engleski jezik i dosta objektivno teških predmeta. Ipak, na žalost civilnih pilota, u pitanju je kurs (jako težak kurs) koji nije ekvivalentan višem obrazovanju.

Jednom kada savladate ovaj kurs (praktični i teorijski deo) dobili ste sertifikat i pred regulatornim vlastima vaše zemlje dozvolu da možete upravljati visokoperformansnim avionima sa putnicima u komplikovanom saobraćaju, u složenim meteo uslovima, za pare. To zadovoljstvo vas je koštalo više od 30.000 evra i tek kada sve to završite tražite avio-kompaniju koja će vas zaposliti.

Ukoliko je tržište preplavljeno pilotima bez posla (obično u svakom datom trenutku jeste, bez obzira na konstantnu perspektivu) avio-kompanije će kao jedan od obaveznih uslova staviti da kandidat pored najkompleksnije dozvole mora imati i više obrazovanje. Ukoliko avio-kompaniji trebaju piloti hitno primiće ih i bez diplome višeg obrazovanja, srediće im radnu dozvolu i sve što je potrebno. Faktori koji su bitni u ovoj dinamici su razni i promenljivi su. Tačno je da većina pilota koja sada leti putnike ima neko više obrazovanje ali je netačno da postoji regulatorni uslov nacionalnih regulatornih vazduhoplovnih tela za tako nešto i da je Megatrend na neki način za taj uslov i sertifikovan.

Nestrpljiva deca, roditelji koji daju pare i odlična biznis prilika

Megatrend univerzitet verovatno je jedan od poslovno najpreduzimljivijih biznisa u oblasti obrazovanja. Saznali su za jedinstvenu priliku koja postoji kada su piloti u pitanju i za razliku od drugih višedecenijskih vazduhoplovnih institucija u Srbiji – iskoristili su je.

Prilika leži u činjenici da velika većina mladih koji žele da postanu civilni piloti to želi odmah. Znaju da im posle srednje škole zapravo ne treba viša ili fakultet i ubeđuju roditelje da im daju nekoliko desetina hiljada evra da svoj san ostvare. Roditelji sa tim nemaju problem ali su očajni činjenicom da će im dete ostati primitivac sa srednjom školom. Mladi ljudi delom ipak završavaju više ili fakultete zbog činjenice da većina avio-kompanija traži diplomu (tržišni razlozi ne regulatorna obaveza) a delom se odlučuju za fakultete koji imaju bilo šta opšte kao na primer „menadžment“ a da ima veze sa avionima. Dok gube vreme učeći (želja za letenjem je prejaka, ne razumete) barem da uče nešto što ima veze sa vazduhoplovstvom. Mašinski fakultet smer vazduhoplovstvo je preozbiljan, Saobraćajni fakultet smer „vazdušni“ je takođe preozbiljan. Oba fakulteta ozbiljne su obrazovne institucije čiji avio sektori nemaju nikakve veze sa pilotima – oni proizvode inženjere.

Megatrend je na vreme shvatio tržišnu nišu i napravio programe studija koji savršeno monetizuju platežno sposobne roditelje pilota. Trebalo je samo da rafiniraju poruku nekom varijacijom na temu: „Ne rizikujte da vas avio-kompanija ne zaposli, uzmite diplomu, zanimljivo je, samo avioni, nema smor nauke i sličnih gluposti.“

Rešenje?

Pogled na spisak profesora Megatrend Fakulteta za civilno vadzuhoplovstvo ilustruje stručnost. Kvalitetan kadar, više nego interesantni moduli obrazovanja. Ja bih lično (da imam vremena) odslušao sva tri.

Tango Six je uspešno sarađivao sa Megatrendom više puta i uvek smo njihovim studentima (i studentima drugih fakulteta) besplatno obezbeđivali kotizacije za sve naše događaje.

Otpustite idiote koji vam vode marketing i digital i nastavite da vodite i unapređujete odličnu priču koju imate. Privlačite pažnju, pravite virale ali ne urušavajte svoju reputaciju. Ili kako bi piloti rekli: Evo vam memory itema – „Nema slika aviona koji se ruše kada promovišemo bezbednost letenja.“

Ako vam treba kvalitetna i efektna reklama, javite se – redakcija@tangosix.rs

Ova je bila besplatno (i biće viralnija unutar ciljne publike).

Petar VOJINOVIĆ

tango-six.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemam snage da čitam ovo, u svakom slučaju prepoznatljiva matrica koju ja jedinstveno nazivam Šund.

jednostavno šund u srbiji prolazi i to je najveći problem, od kada se pojavio u "kulturi" pa se preselio na sport, pa na medije, pa došao čak do politike. da li mislite da je slučajno kada ministar peva u kafani? naravno da nije, stručnjaci za mnjenje su shvatili da to prolazi i zalegli na posao. pa čak i "alternativna" srbija je u šundu, šta su reklame za egzit nego šund?

šund je davnih dana postao mejnstrim, u dnevnim novinama je započeo sa do tada nikada viđenom praksom po jedne fotke potpuno gole žene uz obično vulgarno dvosmislen naslov. daanas je to već metastaza gde je najnormalnija upotreba bukvalno uličnog rečnika naslov tipa hrvatska dobila šamarčinu ... je svima već normalan

šund je naša svakodnevica...zašto bi elitna ustanova poput megafrenda kaskala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Жељко,
      Bogdan Ilić (1996), poznatiji kao Baka Prase, srpski je muzičar, jutjuber, gejmer i zabavljač iz Beograda rešio je da se oproba i u politici.
      Baka prase, tj Bogdan Ilić kaže za Zicer da je vlast u padu, a opozicija ne postoji te da je ovo jedinstvena prilika da se preuzme vlast u Srbiji i konačno uradi nešto za mlade ljude koji još nisu otišili odavde.
      – Garantujem da ću imati u startu ono što je Beli imao u finišu.  To je taj efekat koji ja bacam, sine, pa pola Srbije će glasati za mene. – kaže Baka prase za Zicer.
      Slogan političke partije Baka praseta će glasiti: Zna se-Baka prase!
      Ilić kaže da još nije smislio ime partije ali da to ionako nije bitno, bitan je lider, a on je rođeni lider.
      Baka prase jedino Sergeja Trifunovića vidi kao ozbiljnog konkurenta, dok za ostale opozicione i pozicione političare kaže da su mračna prošlost i da su ga uzduvali.
      – Sergej je faca ali je kurac. Mislim aj sine pusti više, prekini da sereš. Retard se loži, izglupirao se maksimalno i smara lik. Pičku ima da mu polomim. Imam priču brate. Sergej je kao lik koji dođe u teretanu i viče „Ja sam najjači“ uradi dva skleka i umre.- tvrdi Baka prase.
      Za kraj Baka prase je poručio Sergeju Trifunoviću sledeće:
      – Ajmo na Kosovo pičko!
       
      Baka prase osniva stranku i najavljuje izlazak na izbore: Ima da izgrmimo najglasnije svi mogu da nam puše! | Zicer.org
      ZICER.ORG  
    • Од Милан Ракић,
      Kako je kompanija MTU Aero Engines upravo saopštila, njihovo postrojenje u Srbiji nalaziće se u Novoj Pazovi i sa radom počinje 2020. godine.

      MTU će u Srbiji registrovati kompaniju MTU Maintenenace Serbia d.o.o. koja će biti u njihovom stopostotnom vlasništvu.
      Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić danas je prilikom obilaska Buržea posetila i štand MTU-a i tom prilikom je predstavila plan Srbije za formiranje, kako je rečeno, „Nacionalnog vazduhoplovnog klastera“. Iako trenutno još nema detalja o formi i funkciji klastera, Tango Six nezvanično saznaje da će u pitanju inicijalno biti reč o centru za obuku tehničara koji će biti državni ulog u MTU poslu ali i povoljnost budućim kompanijama koje posluju u sličnoj oblasti a koje bi trebalo da budu privučene pre svega uz pomoć MTU-a. Nemačka kompanija je zato tražila formiranje klastera, odnosno opipljivije državne strategije podsticanja pre svega obuke (vazduhoplovno) mašinskih radnika.
      Obuka novih kadrova visoko na listi prioriteta MTU-a i države / Foto: Petar Vojinović, Tango Six – U Srbiji ćemo osnovati postrojenje za reparaciju delova sa kapacitetom od otprilike 400.000 radnih sati. Globalno, radi konteksta, obavimo oko 1,9 miliona radnih sati u trenutnim postrojenjima. Pokretanje aktivnosti u Srbiji je deo naše globalne priče rasta. Globalni MRO biznis će tek rasti. Da bi odgovorili ovom izazovu investiramo u trenutna postrojenja i širimo postojeću mrežu sa postrojenjima koja će biti posvećena ovom nivou posla, reparaciji delova. Operativna fleksibilnost je ključna radi pružanja konkurentskih usluga globalnom tržištu. Uključivanjem imena „Srbija“ u naš brend kao podružnice podvlači našu sigurnost da postajemo vredan i posvećen indsutrijski igrač u vašoj zemlji. – izjavio je CPO (Chief Program Officer) MTU-a Michael Schreyögg.
      Štand MTU-a na Buržeu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kako saznajemo, premijerka je danas kompaniji MTU predala „administrativna odobrenja“ i kompanija će ove godine uspostaviti „Projektnu kancelariju“ u Srbiji koja će voditi aktivnosti do formiranja MTU Serbia d.o.o. entiteta. Postavljanje kamena temeljca za postrojenje najavljeno je u jesen 2020. godine.
      Petar VOJINOVIĆ

    • Од Милан Ракић,
      Kako Tango Six saznaje iz više izvora, prvi laki višenamenski helikopter H145M za RV i PVO Vojske Srbije sleteo je danas oko 14 časova na vojni aerodrom Batajnica. U pitanju je helikopter kojeg je šira javnost prvog i videla tokom posete ministra odbrane Srbije fabrici Erbasa u novembru prošle godine.

      „14501“ je tako prvi od pet vojnih primeraka koji je isporučen Srbiji. Jutros je oko 11 časova poleteo iz Graca pod privremenom nemačkom civilnom registracijom rezervisanom za Erbas D-HADD.
      Kako je Tango Six već ranije rekonstruisao, „14501“ biće namenjen za borbeno traganje i spasavanje. Od opreme ima FLIR-ov Star Safire 380HDC, TRAKKA far za traganje, dizalicu, fiksnu instalaciju za „fast-rope“ iskakanje i WSPS sistem, „makaze“ za sečenje naponskih i drugih kablova.
      D-HADD je civilna registracija koju Erbas privremeno koristi za helikoptere koje testira nakon proizvodnje u Donevortu ili tokom letačke obuke mušterija u Mančingu / Foto: Ministarstvo odbrane

×
×
  • Create New...