Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Милан Ракић

Црногорска црква – "краљ Никола се преврће у гробу" [ВИДЕО]

Оцени ову тему

Recommended Posts

Црногорска православна црква није само непризната црква, већ неканонска структура која нема никакве везе са црквеношћу, каже професор филозофије Часлав Копривица, док професор Правног факултета у Београду Далибор Ђукић објашњава да Црна Гора не може да очекује украјински сценарио. "Краљ Никола би се преврнуо у гробу", каже Предраг Марковић коментаришући најаве Мила Ђукановића да ће радити на стварању црногорске аутокефалне цркве.

Председник Црне Горе Мило Ђукановић рекао је на Kонгресу ДПС-а у родном Никшићу да је време да у Црној Гори буде исправљена историјска неправда и поручио да ће радити на стварању црногорске аутокефалне цркве.

Ове најаве долазе након што је усвојен Предлога закона о слободи вероисповести. Према том предлогу, сва црквена имовина изграђена до 1918. за коју не постоји доказ о власништву, власништво је државе Црне Горе.

Професор Правног факултета у Београду Далибор Ђукић објаснио је у емисији "Око" РТС-а да се може очекивати да се у катастру измене подаци који се тичу носиоца права својине над црквама и да се уместо Митрополије црногорско-приморске или њених субјеката појави држава.

"Држава би имала право својине. Тврде да би црква задржала државину, односно могла би да користи објекте, али тужбом би власник могао да затражи да се испразне из објеката и лица и ствари. Морало би, дакле, свештенство и монаштво да их напусти, а држава би располагала како жели", навео је Ђукић.

Да нема дискриминације, било би комично  

Професор Факултета политичких наука Часлав Kопривица, родом из Никшића, рекао је да су у том граду згранути и да је њима то наставак перманентне унутрашње агресије према Србима у Црној Гори.

Наводи да је Мило Ђукановић деведесетих био српски националиста, али да је онда направио заокрет. Србофобија, као политика Црне Горе се, истиче, манифестује као ортодоксофобија, непријатељство према СПЦ, док је однос према римокатоличкој и исламској заједници добар.

"Међу верницима СПЦ-а има доста гласача ДПС-а, јер они независно од свог политичког опредељења, на које су често приморани захваљујући агресивној политици власти, знају да је Српска православна црква у Црној Гори једина права црква, да је то заправо црква, а да оно није само непризната црква, него је то неканонска структура која нема никакве везе са црквеношћу. То су људи који чак симбол вере, који је темељ хришћанства, изговоре на погрешан начин зато што су добили неке клирике из западне Украјине који то раде на начин на који то чине унијати", навео је Копривица.

Професор филозофије на ФПН-у истиче да то није само имовинско-правно питање, већ питање традиције: Око тога ко смо и ко смемо да будемо.

"Не може Ђукановић и ниједна власт која се темељи на 1945. години да располаже вишевековном историјом црногорске државе и црквом на основу неких нејасних овлашћења се позива на нешто што Црна Гора није била", рекао је Копривица.

Када је питање живота и смрти – СПЦ 

Часлав Копривица је указао и да на Цетињу свега 10 одсто становништва завршава обреде при Црногорској православној цркви, а остали при Митрополији црногорско-приморској.

И Историчар из Београда Предраг Марковић сматра да нису чести припадници црногорског режима који сахрањују своје мртве или крштавају децу у ЦПЦ.

Каже и да би, када не би било дискриминације Срба у Црној Гори, све ово било комично.

Да Црногорска православна црква нема много верника сматра Далибор Ђукић, професор црквеног права на Правном факултету. Сагласан је са изјавама да у ЦПЦ-У има више храмова него свештеника.

"Из националних побуда се приклањају тој опцији, немају елементе православне духовности", каже Ђукић.

Записник седнице Синода

Да тврдња да је 1920. укинута црногорска црква није тачна, Далибор Ђукић образлаже записником са седнице Синода православне цркве у Црној Гори од 16. 12. 1918, непосредно после уједињења Срба, Хрвата и Словенаца у једну државу.

"Тада је донета одлука да се независна српскоправославна света црква у Црној Гори уједини са аутокефалном православном црквом у Краљевини Србији. Нико није укинут ни 1918. ни 1920. Постоји акт регента Александра којим он прима к знању да су православни епископи са целе СХС изразили жељу да се уједине у једну цркву. То је, дакле, изведено на нивоу цркве, а регент је само примио к знању. Све миторполије и епископије задржале су право субјекта које су имале и пре уједињења. Нису угашене ни 1918, ни 1920.", објаснио је Ђукић.

Појашњава да је садашњег митрополита ЦПЦ-а Михаила Дедеића рашчинио васељенски патријарх због канонских преступа које је починио, а касније је и анатемисан.

На питање да ли је могућ украјински сценарио у Црној Гори, Ђукић каже да није.

"Територија Украјине је потпала под Руску православну цркву на основу акта васељенског патријарха из 17. века. С друге стране, територија Црне Горе је потпала под јурисдикцију СПЦ-а на основу томоса. Можда је у Украјини постојала могућност различитог тумачења, али овде не", рекао је Ђукић.

Одбацивање српства 

"Краљ Никола би се преврнуо у гробу", каже Предраг Марковић коментаришући ову ситуацију.

"Никола је био Србин по сваком критеријуму. Чак су и његови синови, који су претрпели неправду од рођака Александра били Срби. Одбили су да рађују са италијанским окупаторима, сматрали су себе српским патриотама", истиче Марковић.

Указује да овај ниво одбацивања српства никада није био забележен међу Црногорцима.

"Ово што раде Ђукановић и његова пословна група је необичан пример стварања идентитета који нико од њихових предака није радио. Аустријанци не граде аустријанство на мржњи према Немцима, они су задовољни што су део шире немачке културе, али су и Аустријанци", рекао је Марковић додајући да би "Македонци и Хрвати" и имали чиме да се пожале, али не и Црногорци.

Копривица сматра да је идеја Црне Горе да се одвоји од Србије геополитички пројекат чији је носилац неко споља. Указује и да су 2006, када се Црна Гора одвојила, све римокатоличке цркве звониле, а поглавар исламске заједнице рекао је да Црна Гора не треба да заборави да не би добили државу да није било муслимана.

Далибор Ђукић каже да је ситуација тешка, али да морамо да имамо изузетно поверење у свештенство Митрополије црногорско-приморске, и да је подржавамо из Србије, колико је то могуће.

"Треба имати на уму да црква увек побеђује, и владика је већ у историји победио гувернадура", закључио је Марковић.

Аџић: ЦПЦ је вековима постојала

Правник из Подгорице Новак Аџић образлаже политику власти и истиче да је њима важно да постоји Црногорска православна црква, јер је вековима постојала док је 17. 6. 1920. није регент Александар укинуо.

"То је историјски исказ државности, етничког и националног идентитета Црне Горе и сматрамо да је потребно да сакрална православна добра буду својина државе, као што су биле у време књажевине и краљевине Црне Горе", рекао је Аџић.

Не сматра да се идентитет Црне Горе заснива на потирању српског идентитета.

"И Црногорци и Срби и сви други треба паралелно да егзистирају јер Црна Гора треба да буде и јесте грађанска држава, али сматрамо да Амфилохије и Митрополија црногорско приморска има незакониту државину над сакралним добрима, али не може доказати историјско право својине", објашњава Новак Аџић.

У питању су, каже, цркве, манастири, покретна и непокретна добра до 1918. године.


"Црногорци су обновили аутокефалну цркву на свенародном збору 31. 10. 1993. и изабрали Антонија Амбрамовића за поглавара, 1997. су изабрали Михаила Дедаића за поглавара. Сматрам да може да буде он поглавар ЦПЦ, испуњава све теолошке и друге услове. Битно је ко га подржава – народ и држава", рекао је Аџић.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/3/region/3555139/crnogorska-crkva--kralj-nikola-se-prevrce-u-grobu.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Писмо Мила Ђукановића патријарху Павлу: Познато вам је да идем на литургију и поштујем СПЦ и Митрополита у Црној Гори!

0
milo-i-mitropolit-amfilohije-002-640x360
 
 

 

 

viber_slika_2019-06-12_10-41-24.jpg

Ваша Светости,
Захваљујем на Вашем писму од 17. новембра ове године. До краја дијелим са Вама мишљење о значају Митрополије црногорско-приморске за Црну Гору, и о њеној улози кроз историју у борби за слободу црногорског, српског и осталих балканских народа.

Што се тиче конкретног подова Вашег обраћања, најодговорнији представници власти у Црној Гори, укључујући и оне који су ресорно задужени за ова питања, више пута су у континуитету јавно саопштили званичне ставове. Вама, као и свим црквеним великодостојницима, познат је и мој однос према Српској православној цркви, Митрополији црногорско-приморској, и уваженом Митрополиту, што сам изражавао и својим присуством литургијама које он лично служи, као и у другим приликама.

У вези догађаја 31. октобра ове године на Цетињу, као и односа државних медија према томе, свој став сам изнио и у интервјуу у посљедњем броју београдског НИН-а. Остајем при оцјени да се ту ради више о политичком, него о вјерском питању, и да из свега не треба извлачити далекосежне закључке, а посебно не треба доводити у питање однос државних органа Црне Горе према Митрополији црногорско-приморској, према којој се, као и Митрополиту, односимо с уважавањем.

Желим да Вас увјерим, Ваша Светости, у изразе мојег особитог уважавања и према Вама лично, са надом у наше добре односе међусобног повјерења и пријатељства.

С поштовањем,
Мило Ђукановић

https://patriot.co.rs/pismo-mila-djukanovica-patrijarhu-pavlu-poznato-vam-je-da-idem-na-liturgiju-i-postujem-spc-i-mitropolita-u-crnoj-gori/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чуј РТС зове "историчара" Новака Аџића. Која брука и срамота. Тај пропали спортски коментатор Новак Аџић је прави усташки ђак, који је за пар месеци завршио историју у Загребу, и који је истога духа као и Секула Дрљевић. Плаћеник Ватикана. Још једна велика брука РТС-а. Коме они дају медијски простор да пљује по СПЦ и Србима. Окорелом усташи који Светог Немању назива окупатором а Светога Саву, асимилатором који је поправославио католичку Дукљу. Није то РТС већ ХРТ. Бедници и продане душе.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Црногорској секти

Шта је ово те се распоп дига',
Да по Црној сад Гори кастига,
И немире да у народ носи,
Проповједа што се с божијим коси.
Наопаку религију неку,
И да нови услови се стек'у,
Манастире да с' државом краде,
Шта то питам безбожници раде,
 
Куд им јадним напамет то паде,
 
Да се стадо од Христоса краде.
 
Шта то чине наумили шта су,
 
И о каквом то се ради гласу,
 
О ономе који на рат зове,
 
Да се секте сад начине нове,
 
Да им Мираш аминује вољу,
 
Православци да се чисти кољу.
 
Па биједна црногорска влада,
 
Што Србима сад задаје јада,
 
Подигла се да чини злочине,
 
Па проклињем такве свашточине,
 
Секту што би да цркву уништи,
 
То су људи што нијесу чисти,
 
Због наредбе неког издалека,
 
Страдање нас украјинско цека.
 
Због налога католичког папе,
 
Са Мирасем сад бацају шапе,
 
Да разгоне и у огањ муче,
 
Што су браћом сви звали до јуче,
 
А данас им чиста вјера смета,
 
Шта је секта него је проклета,
 
Што увијек дигне се ожедни,
 
Да уништи оне што су вр'једни,
 
Да крв пије и да је пролије,
 
Да злочине чини ко и прије,
 
Те се нађу ђавоље фигуре,
 
На задатке који такве јуре,
 
Па на позив обмањују људе,
 
Док грађани начисто полуде,
 
И дигну се и оружје узму,
 
А злочинци ништа не предузму,
 
Н'о подстичу страдања и муке,
 
А већ су им свим крваве руке,
 
И то види чиста душа свака,
 
Све пионе на тој табли шаха,
 
Сто помјера зло из Ватикана,
 
Па страдања потоњијех дана,
 
Он подизе на највиси ниво,
 
Јер богаљу јадноме је криво,
 
Сто у цистој Србин вјери стоји,
 
И јос гледа да све секте споји,
 
И господар таквог буде стада,
 
Па му наса издајницка влада,
 
Слузи и у томе му помазе,
 
Па свој народ пред Господом лазе,
 
И намеце да влада распопа,
 
Ко га слуса Бозе се ископа.
 
Па свој народ позивам да види,
 
И да ових брава се постиди,
 
И у вјери да цистој остане,
 
Православље ође да опстане,
 
На молитву да нас народ стане,
 
Да вјерници православље бране,
 
И заштите све старе светиње,
 
Јер су дигле сад се аветиње,
 
Опсти хаос што оће да створе,
 
Зато хуле и притиске творе,
 
Да начине да је такво стање,
 
Ђе ће људи дићи се на клање,
 
А они ће са стране гледати,
 
Када ћемо светиње предати,
 
Да их руше и секти давају,
 
Па вјерници нека не спавају,
 
Нек се буде и слушају Бога,
 
Да секташка не гази их нога,
 
До ујутру писати би мога,
 
А страдања трпјећемо многа,
 
Јер устаде издајницча влада,
 
Која слуша оног црног гада,
 
Папу Фрања и јерес из Рима,
 
Који свашта ево предузима,
 
И хушка их да се с Богом боре,
 
И да вољу сатанину творе,
 
Те распопе подизу и хвале,
 
И на праве вјернике се зале,
 
Али зато данас нема шале,
 
Јер су душе подигле се пале,
 
Да униште стадо преостало,
 
Што у прошлом рату је остало,
 
И све силе удружене сада,
 
Па цијели данас свијет страда,
 
У безумљу још се томе нада,
 
А све теже пред Господом пада,
 
Због таквијех лудијех Мираша,
 
Шта то раде тешки јад их наша,
 
Држава је на кољена пала,
 
За Христосом лажним кидисала,
 
То ће само да Господ ријеши,
 
Када гнијев с неба одријеши,
 
Да уништи богомрско лице,
 
И све ове на свијету злице,
 
Када с' неба прочишћење дође,
 
Да уреди ово стање ође."

 

 

ФоÑогÑаÑиÑа коÑиÑника Irena Mitrovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Окружни административни суд у Кијеву отворио је поступак у вези са незаконитошћу државне регистрације верског центра нове расколничке Цркве у уторак 18. јуна 2019, извјештава  Правно одељење канонске Украјинске Православне Цркве.
       
      Кијевска митрополија Украјинске Православне Цркве поднела је тужбу против украјинског Министарства културе и државног регистра након што је регистровало расколничку Цркву са истим именом коју  канонска Црква легално држи од 1990-их година.
      Конкретно, верски центар „Православне Цркве Украјине“ званично је регистрован 30. јануара 2019. у јединственом државном регистру правних лица, индивидуалних предузетника и јавних формација Украјине под називом „Кијевска митрополија Украјинске православне Цркве (Православна црква Украјине),“ док је канонска Црква регистрована као “Кијевска митрополија Украјинске Православне Цркве ” већ од 1991. године.
      Правно одељење Украјинске Цркве сматра да не постоји законска основа за регистровање новостворене расколничке Цркве са овим именом. „Нема основа да се такозвана новоформирана ПЦУ  назове Кијевска митрополија Украјинске Православне цркве, не само зато што је постојало верско седиште са таквим именом од 1991. године, већ и зато што примарни уставни документ, "томос", који треба да поштују и испуњавају, дефинише два имена за то - "Православна Црква Украјине" и "Света православна Црква Украјине ", објаснио је начелник Правног одељења протојереј Александар Бахов у фебруару.
      Раније у јануару, представник канонске Цркве протојереј Николај Данилевич је слично коментарисао: „Не морате бити адвокат да бисте схватили да је то безакоње. Правна имена се не могу дуплирати. Како су државни органи могли да региструју другу Кијевску митрополиј Украјинске православне Цркве ако таква већ постоји? Отимачи!“
      Ако суд удовољи тужбеном захтеву, поништиће регистрацију ПЦУ под таквим именом.
      Тренутно, регистар наводи као оснивача и правно лице ПЦУ “Помесни сабор уједињења Православне Цркве Украјине, одржан у Кијеву 15. децембра 2018. године”, а за предстојатеља Цркве  Епифанија Думенка, “митрополита Кијева и све Украјине”, што су титула и положај који с правом држи Његово Блаженство митрополит Онуфрије из канонске Цркве.
       
      Извор: Orthochristian.com (са енглеског Инфо служба СПЦ)
    • Од Логос,
      Има један рођендан који је веома значајан за спасење рода људског. То је Духовдан – рођендан Цркве Христове, који се слави у 50. дан по Васкрсењу Христовом (отуда Педесетница). На тај дан, Дух Свети је сишао на апостоле у облику огњених језика. Док су апостоли били сабрани на молитви у Јерусалиму, налет силовитог ветра је ушао у кућу и Свети Дух је испунио сваког од њих, дајући им моћ да говоре на свим језицима света и да их разумеју сви људи. Јер, као што у људском телу ништа не бива без душе што је у њему, тако ни у телу Цркве ништа не бива без Духа Светога који је душа Цркве.

      Your browser does not support the HTML5 audio tag.

      У ствари, Црква је непрекидни Духовдан, Дух Свети је стално у њој као бескрајна животворна сила. И он непрекидно силази кроз сваку Свету Тајну, кроз сваку свету врлину, кроз свако Богослужење, кроз свако „Господе помилуј“, кроз сваки христочежњиви уздах.
      У суботу 15. јуна, Његово Преосвештенство Епископ шумадијски Господин Јован у Саборном храму у Крагујевцу са свештенством Саборног храма, служио је свечано бденије уочи празника Силаска Светог Духа на апостоле.
      На сам дан празника Силаска Светог Духа на апостоле у недељу 16. јуна 2019. године, свештенство и верни народ дочекали су Преосвећеног владику Јована испред владичанског двора и у литији су ушли у храм, где је служена Света Архијерејска Литургија, у којој је Преосвећени Владика у својим арипастирским молитвама, призвао благослов Божији и благодат Духа Светог и Животодајног на верни народ. У наставку Литургије служено је вечерње Недеље Педесетнице, приликом којег је Епископ изговорио три молитве пред сабрањем верних који клече. То су молитве које узносимо Богу са покајањем, у којем ћемо живети до следеће Пасхе. Приликом читања тих молитава верни народ и свештенство су плели венце од траве и цвећа.

      Извор: Епархија шумадијска
    • Од Логос,
      Епископ будимљанско-никкшићки г. Јоаникије казао је да је Владин Нацрт закона о слободи вјероисповијести или увјерења и правном положају вјерских заједница покушај да се направи преседан како би онда, по истом том моделу, на Косову и Метохији српске светиње биле узете и преписане на Велику Албанију.
       
      „Овдје хоће да им ово прође на било који начин. Чак и не мора да им успије, али је за њих важно да направе један преседан да би Шиптари на Косову и Метохији, Хашим Тачи и Харадинај, по истом моделу узели све српске светиње и преписали их на Велику Албанију. О томе се ради, драга браћо и сестре, јер заједно раде, видимо то лијепо“, рекао је Владика Јоаникије током јучерашње Архијерејсле литургије коју је са свештенством и вјерним народом служио у цркви Свете Тројице у селу Маште – Полице код Берана.
      Додао је да је спреман да за ове ријечи одговара свуда и на свакоме мјесту.
      „И ако нијесам у праву, хоћу да одговарам за ове моје ријечи“, поручио је он.
      Владика Јоаникије је подсјетио да смо као народ Божји чували вјеру и у временима мира и у временима рата.
      „И у тешким временима ропства под Турцима одржали смо нашу вјеру и наше светиње. Иако су многе светиње рушене, као ова што је некада рушена, оне су опет васкрсавале јер се ми њих никада нијесмо одрекли. Тако и у ово наше вријеме имамо грдно искушење са нашим властима које хоће да отму од Цркве оно што је Божје. Хоће оно што је Богу посвећено да препишу на државу. А онај ко ти узима храм, ко ти узима црквену земљу, црквено имање, оно што је Богу посвећено, тај врши најгрубљи напад на вјеру, најгрубљи, најопаснији напад на завјете предака, на нашу част и на наш образ“, објаснио је он.
      Ово што се догађа сада, нагласио је Епископ будимљанско-никшићки, није само отимачина храмова и црквених здања и имања, него је – удар на православље.
      „Онај ко хоће да ти узме храм, он хоће  да те понизи и да те учини робом у твојој земљи, у твојој држави за коју су наши преци крв пролијевали. Не можемо то дозволити никоме. Није храм моја прћија, нити је било кога другога, него је Божје и црквено власништво. То што је Божје, не смије бити људско. Наши преци, када су градили храмове, нијесу их посвећивали ниједној држави, ниједној власти, ниједном режиму, него су их посвећивали Богу“, нагласио је Владика Јоаникије.
      Владика је рекао да је наша вјера света и чиста, беспрекорна и свијетла, пуна истине, правде и љубави, доброте и милости и пожртвовања.
      „Није наша вјера ни политика нити било која идеологија, нити било које учење овога свијета, него је наша вјера живи живот, жива вјера, жива истина, жива правда. И зато је тако света, и зато је тако љубимо. И зато смо јој толико одани“, поручио је Епископ будимљанско-никшићки г. Јоаникије.
       
      Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      Саопштење расколничке ”Аутокефалне помесне православне Цркве Украјине” и намеру да се ”сазове помесни сабор Украјинске Православне Цркве Кијевске Патријаршије објавило је у петак, 14. јуна 201, Одељење за штампу ”Аутокефалне Цркве Украјине”.
       
      У наведеном саопштењу објавшњено је да ”помесна Украјинска Православна Црква има пуни статус аутокефалије, што значи пуну административну независност. Она није ”митрополија Васељенске Патријаршије и не припада јој, док одржава исто молитвено општење са Васељенском Патријаршијом као и са другим помесним Црквама”.
      Такође се наводи да ”због чињенице да је одлуком Помесног Сабора од 15.12.2018, одржаног пре „сабора уједињења“, ”Украјинска Православна Цркве Кијевске Патријаршије престала да постоји као посебна верска организација, па је стога одржавање било каквог догађања у име Украјинске Православне Цркве Кијевске Патријаршије, посебно у име њених организационих тела (Светог Синода, Архијерејског Сабора и Помесног Сабора) незаконито”.
      Почасни патријарх Филарет нема право да једнострано сазива ”Помесни сабор УПЦ Кијевске Патријаршије”, јер то није сходно Уставу Православне Цркве Украјине или већ Уставу Украјинске Православне Цркве Кијевске Патријаршије”, пошто би то водило даљем цепању Цркве, каже се даље у саопштењу.
       
      Извор: Ромфеа (са енглеског Инфо служба СПЦ)
×
×
  • Create New...