Jump to content

Оцени ову тему

Recommended Posts

Извор: https://eparhija-zahumskohercegovacka.com/?p=57667

ЕПИСКОП АТАНАСИЈЕ (ЈЕВТИЋ)

СРПСКА АРХИЕПИСКОПИЈА ЖИЧКА – ПЕЋСКА ПАТРИЈАРШИЈА И ЦАРИГРАДСКА ПАТРИЈАРШИЈА, ОДНОСИ КРОЗ ИСТОРИЈУ

1) Покрштавање Српског народа из Цариградске

Патријаршије (7-9. век)

Покрштавање Српског народа, тј. примање вере у Христа и ступање у Цркву Његову, било је постепено и трајало је неколико векова. То је бивало и због насељавања Срба на широком простору Балканског Полуострва, јужно од река Дунава и Саве, уз реке Тимок, Нишаву, Вардар, Марицу, све три Мораве, Ибар, Дрину, Зету, Неретву и Требишњицу, па северније уз Врбас и низ Далматинске реке до Јадранског мора.

tekst2.pdf


View full Странице

Share this post


Link to post
Share on other sites

Текст је у суштини добар и истинит. Има мана у формалном карактеру, али је добар почетни одговор и великобугарским и фанариотским претеривањима. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Умирем од смеха, оплаках: "Као један од потписника пресуде о рашчињењу Митрополита Павла био је и Митрополит Херцеговачки Максим".:)):smeh1::))12:smeha:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Молим вас, извор је: https://eparhija-zahumskohercegovacka.com/?p=57667

пре 2 часа, farisejski.bukvojed рече

Neko bi umirovljenog gg. Atanasija trebalo da poduci o sledecem

Видослов није научни часопис, бар још није категорисан као такав.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Коментаришем у стримингу. Тасо, краљу: "Тако, ето, пише из Фанара Патријарх Јеремија II, скоро папски „непогрешив“ (као садашњи Вартоломеј!?)" - а ово мораш Максу и Гришу, своје ученике да научиш и да он и то потпишу! Колико ти још светлости треба да би видео као Ава Римски да Максу треба склонити? Испрозивали смо те, али са правом. Ови су подивљали. Ја сам већ био писао да је твоје ћутање вероватно резултат јада који видиш и коме си кумовао, а пошто тамо имаш пријатеље и ђецу, тешка срца можеш да реагујеш. Добро писа Ава. Узми сада и да прочиташ мој: Зашто треба скинути владику Максима

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Протомајстор  чланак је на Поуке поставио члан Форума @Презвитер, без навођења извора, сада ћемо то допунити. Хвала на корекцији уредништва и помоћи читаоцима.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Таса: "(!–какво фанариотско улизивање султану!?)".

- Како се пак твој Максим улизује Вартоломеју? 

Таса: "КАКВО ЛИЦЕМЕРЈЕ Фанариотско!!!"

- Немој да те се Макса одрекне због ових хула!:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Таса: Да наведем и ово о укидању Пећске Патријаршије. Проф. Власиос Фидас,... више је настојао да афирмише фанариотско схватање места и улоге Цариградске Патријаршије у односу на ове Архиепископије и Патријаршије, неголи што је објективно и трезвено описивао догађаје, тј. понављање познатог им поступка „узимала-давала“ (како Фанар и данас то ради у Украјини) по питању аутокефалије Српској и другим Словенским Црквама!

- Ево ти га другар, овде је сасвим експлицитан: https://orthodoxia.info/news/η-αυτοκεφαλία-της-εκκλησίας-της-ουκρα/?fbclid=IwAR1AQhNQV32cIOrg4ENIbsyLsVcDAqUWSmvFLuThiFj3HbDrXIwm4s5uZqY

Таса: Питамо се: Није ли такав менталитет својствен Римској папској Цркви, која све од ње произашле Цркве на сматра својим равноправним сестрама, него као слушкињама, чијом судбином, тј. животом и радом, само папа располаже, а не Сабор тих Цркви? – како је о томе надахнуто писао Алексеј Хомјаков.

- Питај твоје чадо, Максима! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Zoran Đurović рече

Таса: Да наведем и ово о укидању Пећске Патријаршије. Проф. Власиос Фидас,... више је настојао да афирмише фанариотско схватање места и улоге Цариградске Патријаршије у односу на ове Архиепископије и Патријаршије, неголи што је објективно и трезвено описивао догађаје, тј. понављање познатог им поступка „узимала-давала“ (како Фанар и данас то ради у Украјини) по питању аутокефалије Српској и другим Словенским Црквама!

- Ево ти га другар, овде је сасвим експлицитан: https://orthodoxia.info/news/η-αυτοκεφαλία-της-εκκλησίας-της-ουκρα/?fbclid=IwAR1AQhNQV32cIOrg4ENIbsyLsVcDAqUWSmvFLuThiFj3HbDrXIwm4s5uZqY

Таса: Питамо се: Није ли такав менталитет својствен Римској папској Цркви, која све од ње произашле Цркве на сматра својим равноправним сестрама, него као слушкињама, чијом судбином, тј. животом и радом, само папа располаже, а не Сабор тих Цркви? – како је о томе надахнуто писао Алексеј Хомјаков.

- Питај твоје чадо, Максима! 

Нисам читао текст, читам само ово што постављаш. Значи, није подржао Вартоломеја по овоме што видим. Проблем је што његов ученик ради супротно. Вероватно му није лако да устане против ученика.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Таса: Овај Свети Канон Св. Трећег Васељенског Сабора и данас је најбољи саборни путоказ и саборна мера Аутокефалије Српске Пећске Патријаршије и осталих постојећих Православних Аутокефалних Цркава, а не самовоља Фанариотских „папа“, са њиховом антиканонском „логиком“ – „давала- (од)узимала“. Иначе, треба да знају да Православни Исток никада није имао, нити трпио, „папе“ кроз своју мукотрпну историју.

- Понављам: Питај, владико, твоје чадо, Максима! Узми опет да пишеш Патријарху да остане на катедри, а наговарај и Амфилохија да га штити на сабору! Сасвим је небитно да овде урличеш против источног папизма, јер смо то већ сви разумели као проблем, него је битно да се склоне промотери те идеје у Срба. Зато Максим треба да иде на бријање, и да се постави негде за црквењака. Може и за појца, лепо пева.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Жичанин рече

Жив је Таса, умро није 

док је Аве и .... :scratch_head::sunce:

Не дам му да липше!:))) Испрозивао сам га доста, а и други, као владика Давид, Мачковић... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 6 минута, Zoran Đurović рече

Таса: Овај Свети Канон Св. Трећег Васељенског Сабора и данас је најбољи саборни путоказ и саборна мера Аутокефалије Српске Пећске Патријаршије и осталих постојећих Православних Аутокефалних Цркава, а не самовоља Фанариотских „папа“, са њиховом антиканонском „логиком“ – „давала- (од)узимала“. Иначе, треба да знају да Православни Исток никада није имао, нити трпио, „папе“ кроз своју мукотрпну историју.

- Понављам: Питај, владико, твоје чадо, Максима! Узми опет да пишеш Патријарху да остане на катедри, а наговарај и Амфилохија да га штити на сабору! Сасвим је небитно да овде урличеш против источног папизма, јер смо то већ сви разумели као проблем, него је битно да се склоне промотери те идеје у Срба. Зато Максим треба да иде на бријање, и да се постави негде за црквењака. Може и за појца, лепо пева.   

Можда да га пензионишу?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 11 минута, Жика рече

Нисам читао текст, читам само ово што постављаш. Значи, није подржао Вартоломеја по овоме што видим. Проблем је што његов ученик ради супротно. Вероватно му није лако да устане против ученика.

Да му ученик ради супротно, ако убедим @Александар Милојков сви ћете морати да потпишете да сам аутентични чудотворац и да наручите икону Аве од 2 метра па да се стави у амфитеатру БФ!:)) 

Али ја да је насликам, нећу неког дунстера!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Државно-верско посланство Републике Србије отпутовало је 21. октобра 2019. године у Инденезију где ће наредних дана бити одржан четврти билатерални међурелигијски дијалог Србије и Индонезије.     У државно-верском посланству Републике Србије, поред представника Министарства правде, Министарства спољних послова Републике Србије, Управе за сарадњу са црквама и верским заједницамa, као и представника традицоналних цркава и верских заједница, налазе се и Преосвећени Епископ мохачки г. Исихије и протођакон Даман Божић, главни и одговорни уредник „Православља“, новина Српске Патријаршије.   Чланови посланства су: Мирко Чикириз, државни секретар Министарству правде Републике Србије, шеф делегације; др Марко Николић, помоћник директора у Сектору за сарадњу с црквама и верским заједницама, Управa за сарадњу с црквама и верским заједницамa, заменик шефа делегације и координатор Четвртог билатералног међуверског дијалога Србије и Индонезије; др Ферид Булић, помоћник директора у Сектору за међуверски дијалог, Управa за сарадњу с црквама и верским заједницама; Tатјана Цонић, амбасадор и помоћник министра за билатералну сарадњу у Министарству спољних послова Републике Србије; Слободан Маринковић, амбасадор Републике Србије у Републици Индонезији; Исихије Рогић, Српски православни Епископ мохачки; проф. др Абдулах еф. Нуман, заменик реису-л-улеме Ријасетa Исламске заједнице Србије и муфтија србијански; монсињор мр Александар Ковачевић, генерални викар Београдске надбискупије; Мустафа eф. Јусуфспахић, муфтија београдски и војни; Бела Халас, епископ Реформатске хришћанске цркве; протођакон др Дамјан Божић, главни и одговорни уредник „Православља“, новина Српске Патријаршије; Виктор Цветковић, делатник Каритаса; Јована Раковић, саветник за међуверски дијалог, Управa за сарадњу с црквама и верским заједницама.     Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од Milan Nikolic,
      Црква Јеладе признала „Православну Цркву Украјине”
      20. Октобар 2019 У суботу, 19. октобра текуће године, Патријарх цариградски Вартоломеј и Архиепископ атински Јероним служили су саборну архијерејску Литургију, уз саслужење више епископа и клирика, у древном храму Нерукотвореног образа Христовог у Солуну (Ахиропиитос).
      Том приликом је Архиепископ атински, у својству председника Светог Синода у Атини (пошто Грчка Црква нема Предстојатеља јер јој Цариград никад није ни признао праву и пуну аутокефалију), практично признао такозвану Православну Цркву  Украјине, склепану од украјинских расколничких групација, без консултацијâ са канонском Црквом на челу са митрополитом Онуфријем, тиме што је лажни митрополит „кијевски и све Украјине” Епифаније Думенко помињан на светој Литургији као један од поглаварâ аутокефалних Православних Цркава, односно његово име је унето у диптихе Грчке Православне Цркве.
      Овај поступак је последњи корак пред амбисом још дубљег и опаснијег раскола у васељенском Православљу. Јер, као што је Свети Синод Московске Патријаршије већ званично саопштио, признавање украјинских расколника као Цркве од стране Атине имаће за последицу брисање имена Архиепископа атинског из диптихâ  Руске Православне Цркве и прекид општења са свим архијерејима Грчке Православне Цркве који усвоје Архиепископов став и буду саслуживали са расколницима из Украјине који уствари немају никакав свештени чин нити уопште припадају Православној Цркви. Потписник ових редака, знајући колико одговорности, трезвености, расуђивања и стрпљења Московска Патријаршија показује откако је суочена са овим страшним изазовом, претпоставља да она своју – начелно донету и јавно саопштену – одлуку неће применити све дотле док Архиепископ атински Јероним не дозволи себи саслуживање са г. Думенком, лажним митрополитом кијевским. И иначе раскол није изазвала Руска Православна Црква него искључиво Цариградска Патријаршија, а за његово евентуално продубљивање и продужавање одговорност ће сносити и Јеладска Православна Црква као досад једина која је, после дужег опирања, „легла на руду” и поступила по инструкцијама Фанара, Вашингтона и Бог зна кога све још.
      Још није касно: архиепископ Јероним има још маневарског простора да се заустави и да не допринесе још већем и тежем расколу у Православној Цркви. Никада, па ни сада, није сувишно подсетити себе и друге на светоотачку реч да грех и злочин раскола ни мученичка крв самих расколника не може спрати.
      Ако се не тргне у последњи час, архиепископ Јероним ће поделити одговорност пред Богом, Црквом и историјом са патријархом Вартоломејем, који, нажалост, заборавља да је он у првом реду епископ Константинопоља, данас Истамбула, а да титула „васељенски патријарх” заправо означава првог  епископа византијске „васељене”, како је у званичној идеологији називана Ромејска или Источноримска Империја, а не „епископа све васељене”, односно планете Земље, како суштински гласи савремена новаторска и – рећи ћу без зазора – неправославна црквено-политичка идеологија Васељенске Патријаршије, Фанара или како већ ко воли да се изрази.
      Став Српске Правосалвне Цркве, саборски формулисан, остаје неизмењен: непокајане украјинске расколнике не признајемо ни за припаднике Цркве, акамоли за нормалну аутокефалну Православну Цркву.
      Епископ бачки Иринеј
       
      https://eparhijabacka.info/crkva-jelade-priznala-pravoslavnu-crkvu-ukrajine/15/57/20/10/2019/
    • Од Логос,
      Његово преосвештенство Епископ буеносајрески и јужно-централноамерички г. Кирило, служио је Свету архијерејску литургију у Цркви Свете Тројице у Доњем Острогу у 18. недјељу по Духовима, 20. октобра 2019. љета Господњег, када наша Света црква молитвено прославља Свете мученике Сергија и Вакха – Срђевдан.       Саслуживали су му протојереј-ставрофор Бранко Тапушковић из Подгорице, протојереји Синиша Максимовић из Зворничко-тузланске епархије и Милош Шаренац из Београдско-карловачке архиепископије и острошка сабраћа протосинђел Сергије, јеромонаси Јеротеј и Владимир и јерођакони Роман и Зосима.   Молитвеном сабрању присуствовало је бројно монаштво и вјерни народ, а одговарала је острошка братија.   После читања зачала из Светог јеванђеља сабранима се обратио владика Кирило, тумачећи јеванђељску причу о рибарима и Господу Исусу Христу.   – Господ је ученике поучавао ријечима, али и чинио различита чудеса којима је њихову вјеру кријепио, све до тога времена кад су постали неустрашиви проповједници вјере у Спаситеља Господа Исуса Христа – казао је владика Кирило и нагласио да је све што се дешава у животу чудо, од рођења човјековог и доласка на овај свијет, као и цијели човјеков живот.   Људи понекад заборављају да је све што човјек има и са чим се сусреће дар од Бога, рекао је Епископ Кирило.   – Господ да би нас разбудио, да би нас укријепио у вјери, у ономе што је једино на потреби, Он показује нека специјална дјела да би нас извео из те свакодневице и да би нам показао да постоји и други живот. Односно, да смо ми створени, не само за овај привремени живот који је такође лијеп и пун чудеса, него да човјек заслужује и нешто више и да може да се удостоји нечег вишег, односно вјечног живота. Зато је Господ и својим ученицима показивао та нека специјална дјела, од којих нам проповиједа и данашње јеванђење о риболову – нагласио је владика Кирило, тумачећи јеванђељску причу о риболовцима, апостолима.     Посебну радост евхаристијском сабрању дало је присуство великог броја дјеце, која су, заједно са одраслима који су се постом, молитвом и исповијешћу припремали, примила Свету тајну причешћа.   На крају богослужења, владика Кирило је заблагодарио Високопреосвећеном Митрополиту Амфилохију што му је благословио да богослужи у острошкој светињи, Светом Василију Острошком који га кријепи на његовом путу, као и острошкој братији на гостопримству и братској љубави.     Захвалност му је узвратио о. Сергије, економ острошке обитељи, који је посебно нагласио мисију владике Кирила, који шири православље и Ријеч Божију у Јужној Америци, по Божијем благослову.   Заједничарење владике Кирила, свештенства, монаштва и вјерног народа настављено је за братском трпезом љубави.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      Његово Преосвештенство Епископ мохачки г. Исихије узео је учешће у централној прослави Патрона Епархије осечкопољске и барањске, уприличеној 19. октобра 2019. године у Саборном храму у Вуковару, где је светом архијерејском Литургијом началствовао Епископ врањски г. Пахомије.      Саслуживали су, поред владике Исихија, Преосвећена господа епископи славонски Јован и осечкопољски и барањски Херувим, јеромонах Харитон, сабрат Светоархангелског манастиру у Ковиљу, протопрезвитери Владан Симић, секретар Епископа бачког, и Милош Стојановић, секретар Црквене општине новосадске, протођакон Горан Ботошки, као и монаштво и свештенство из других епархија Српске Православне Цркве.   После свете Литургије уприличен је културно-уметнички програм.   У оквиру прославе Патрона Епархије осечкопољске и барањске, великог јубилеја – осам векова аутокефалности Српске Православне Цркве и 630 година од Косовске битке, синоћ је уприличена свечана академија у Саборном храму у Вуковару.     Извор: Инфо-служба Епархије бачке
    • Од Логос,
      Постоји широка сагласност међу теолозима и историчарима да дјела „О божанским именима“, „О небеској јерархији“, „О црквеној јерархији“, „Мистичкo богословље“ и десет посланица упућених Гају, Доротеју, Сопатеру, Поликарпу, Демофилу, Титу и Јовану Богослову нису дјела Дионисија првог атинског епископа – ради се о псеудониму анонимног аутора теолошких списа на грчком језику, који су настали око 500. године.   Звучни запис излагања   Владика западноамерички г. Максим одржао је за своје студенте опширно излагање на тему чувеног Ареопагита а ми смо за слушаоце издвојити занимљиве дјелове који вам могу дати један кратак преглед дјела и главних богословских порука ове групе списа са границе 5 и 6. вијека.   За разумијевање дјела овог богослова неопходно је правилно схватање историјског оквира у ком настају – каже на почетку свог излагања владика Максим.   Епископ Максим истиче да Дјела Светог Дионисија, односно аутора који се иза њих сакрива имају јединствен стил а сви патристичари сагласни су да је овим списима неопходан пратећи коментар.   Ако се детаљније крене у изучавање дјела Светог Дионисија, изненадићемо се да поред њиховог огромног значаја да она нису опсежна. У прилогу можемо кратак преглед дјела из овог корпуса од Владике Максима Васиљевића.   Након прегледа Ареопагитових дјела враћемо се личности аутора корпуса. До данас за научнике остаје загонетна личност писца дјела потписаних именом Светог Дионисија ареопагита. Ипак, истиче владика Максим, не треба сумњати у псеудоауторство ових дјела.   Савременом човјек данас је апофатика и апофатички поглед на свијет можда потребнији него икада. У времену када се све покушава дефинисати и свиме овладити корисно је вратити се корпус дјела која се приписује Светом Дионисију ареопагиту. У овом прилогу још можемо чути владику Максима који објашњава разлику апофатичког и катафатичког метода спознаје стварности – онако како се то објашњава у Corpus Areopagiticum.   Писац ареопагитских списа када се бави богословљем литургије у тумачењу богослужења обилато користи симболизме настављајући тако већ постојећи метод објашњавања евхаристије. Владика Максим објашњавајући арепагитов поглед на Литургију подсјећа на ријечи савременог теолога Георгија Флоровског.   Поука апофатике Дионисија ареопагита јесте да људи нису у стању да своје недостатне појмове употреби за означавање истине о Богу. О поукама и порукама дјела за крај Владика Максим Васиљевић.     Извор: Радио Светигора

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...