Jump to content
александар живаљев

Србија уводи право на еутаназију у Грађански законик

Оцени ову тему

Recommended Posts

Србија у закон уводи еутаназију

О легализацији еутаназије у Србији први пут ће се јавно расправљати следеће недјеље на савјетовању „Будвански правнички дани”, од 2. до 6. јуна, које организује Савез удружења правника Србије и Републике Српске

Од  ИН4С  - 30/05/2019 
 
eutanazija Илустрација

Будући грађански законик легализоваће право на достојанствену смрт, сазнаје „Политика”.

Послије двије године расправе владина комисија за израду овог законика одлучила је да у последњој верзији преднацрта пропише одредбу о могућности да обољели од тешких и неизљечивих болести заврше живот на достојанствен начин, својом одлуком или уз сагласност најближих.

 

Право на еутаназију, као право физичког лица на сагласни, добровољни и достојанствени прекид живота, може се изузетно остварити, ако се испуне прописани хумани, психосоцијални и медицински услови. Злоупотреба права на еутаназију ради прибављања неосноване материјалне или друге користи представља основ за кривичну одговорност”, наводи се у члану 86 преднацрта грађанског законика.

 

“ Ако закони гарантују право на достојанствен живот човјека, онда би требало да омогуће и право на достојанствен завршетак живота. Тешко и неизљечиво обољели имао би могућност да одлучи о престанку агоније и стања које је тешко подношљиво и изазива само муке и сажаљење. Комисија је спремна да преузме одговорност за овакав предлог и очекује да ће у јавној расправи бити озбиљних и јаких аргумената за и против еутаназије“, каже проф. др Миодраг Орлић, који је на челу комисије за израду законика.

О легализацији еутаназије у Србији први пут ће се јавно расправљати следеће недјеље на савјетовању „Будвански правнички дани”, од 2. до 6. јуна, које организује Савез удружења правника Србије и Републике Српске.

 

Најављено је да ће бити донијет посебан закон који ће прецизно уредити услове и поступак за остваривање права на еутаназију. Такође, биће неопходне и промjене у Кривичном законику, који прописује кривично дjело убиства из самилости. Легализација еутаназије довешће до брисања ове инкриминације, али ће бити потребно да се другачије предвиди кривична одговорност за случајеве злоупотребе.

„Ова новина изазвала је посебну пажњу не само правника, већ и љекара, психолога и других стручњака, са којима је комисија обавила разговоре. Ријеч је о људском праву које се поштује у многим земљама у свијету. Наравно, вољели бисмо да нико нема потребу за доношењем одлуке о еутаназији, али тешки случајеви намећу потребу да се омогући такво право. У доношењу одлуке и извршењу еутаназије у сваком конкретном случају треба да учествују и правници и љекари и психолози, а многи од њих нису спремни да на овај начин одлучују о животу и смрти“, каже Ратомир Слијепчевић, секретар комисије за израду преднацрта грађанског законика.

Одлука о еутаназији не може се донијети без сагласности онога о чијем је животу и смрти ријеч, али у случајевима када су људи без свјести сагласност могу дати законски заступник и чланови најближе породице.

“ Право на достојанствену смрт представља својеврсно право физичког лица на сагласни, добровољни и достојанствени прекид живота, под стриктно предвиђеним законским условима и уз неопходно и апсолутно поштовање аутономије воље особе која жели да искористи ово право. Досадашњи предсједник комисије за израду грађанског законика, академик проф. др Слободан Перовић, који је преминуо у фебруару ове године, био је против увођења еутаназије, јер је сматрао да још није сазрела свијест о потреби легализације овог права“, наводи Слијепчевић.

Веома строги услови, који ће бити прописани посебним законом, требало би, наглашава, да спријече сваку злоупотребу овог права, чија је сврха да умањи значајне психичке, социјалне и материјалне штетне посљедице људима који се налазе у изузетно тешкој ситуацији услед неизљечиве, односно смртоносне болести.

Поред несумњиво изражене жеље заинтересоване особе, процедура за остваривање права на еутаназију укључује и мишљење стручњака медицинске струке, психолога и социјалних радника, која ће они доставити суду. Коначну одлуку доносио би суд, а еутаназију би извршавали, како каже саговорник листа, специјализовани медицински сарадници.

Право на еутаназију већ више деценија постоји у многим земљама свијета, у виду активне или пасивне еутаназије. У Европи то право је легализовано у Швајцарској, Белгији, Луксембургу и Холандији. Француска је крајем 2015. године донијела посебан закон о седацији смртно болесних особа. У Републици Словенији чак је покренуто потписивање посебне петиције о увођењу овог права у њихов правни систем“, наводе саговорници „Политике” из Комисије за грађански законик. У већем броју држава у САД и у Аустралији ово право се примјењује већ више година. Канада је одобрила еутаназију одлуком свог врховног суда фебруара 2015. године.

„Случај тридесетосмогодишњег Венсана Ламбера у Француској, који је послије тешке саобраћајне несреће 2008. године био седам година непокретан и парализован, са тешким оштећењем мозга, опредијелио је Европски суд за људска права у Стразбуру да 2015. године већином гласова (12 за и пет против) закључи да одлука француског суда о обустави интравенске исхране Ламбера не крши европско право. Тако је суд у Стразбуру признао људско право на достојанствен завршетак живота. То је подстакло многе земље у Европи да признају ово специфично и деликатно право личности“, наглашава Ратомир Слијепчевић.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

"Господе, опрости им, не знају што чине!"

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

wtf је "грађански законик"? 

прекраћивање мука је део живота.

проблем је кад се тако животна тема ставља у законске окове.

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Управо сада, ana čarnojević рече

u kom smislu deo zivota?

у смислу да не сме да постане жртва идеологије... па ни религијске

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 54 минута, александар живаљев рече

људима који се налазе у изузетно тешкој ситуацији услед неизљечиве, односно смртоносне болести.

Ако би се разматрали заиста  ови најтежи случајви, а на памети су ми и сећању неке такве ситуације, јако тешки и језиви примери... Не знам какав став треба заузети поводом питања еутаназије. Чини ми се да сам као човек - за,  а као хришћанин - против. Против док Црква не буде дала свој благослов.   Свакако, у рангу је светих великомученика ко жели и може да издржи те застрашујуће телесне, а још теже, скоро неиздрживе душевне муке, у тренуцима крајњег стадијума најтежих облика рака, затим, људи потпуно непокретних који више не могу да издрже осећај заробености, људи који су потпуно изгубили лице итд... То су муке недостојне човека, равне набијеном на колцу који моли и преклиње да му се муке окончају... 

види 15:04

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Prvo surogat materinstvo, pa sad ovo... Oni stvarno misle da prave biznis od nasih tela. "Srbija, lider u regionu po broju farmi surogat mama i potpomognute smrti"... 

Zakonski pogotovo u neuredjenoj drzavi poput nase to se ne uvodi tj ni malo nije naivno niti dobronamerno. 

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 4 минута, Благовесник рече

Ако би се разматрали заиста  ови најтежи случајви, а на памети су ми и сећању неке такве ситуације, јако тешки и језиви примери... Не знам какав став треба заузети поводом питања еутаназије. Чини ми се да сам као човек - за,  а као хришћанин - против. Против док Црква не буде дала свој благослов.   Свакако, у рангу је светих великомученика ко жели и може да издржи те застрашујуће телесне, а још теже, скоро неиздрживе душевне муке, у тренуцима крајњег стадијума најтежих облика рака, затим, људи потпуно непокретних који више не могу да издрже осећај заробености, људи који су потпуно изгубили лице итд... То су муке недостојне човека, равне набијеном на колцу који моли и преклиње да му се муке окончају... 

Jeste problem teskoca i muka bolesti, narocito ako su bolest i bol postali hronicne , ... ko nije malo osetio na svojoj kozi, stvarno ne zna koliko je tesko :blush: :cmizdrenje: (licno imam preko deset godina hronicnu bolest, pa nesto malo i znam) 

Sta znam, opet, ima ljudi koji nekako izdrazavaju, pa, onda valjda nekako mogu i drugi, .... stvarno imam veliku empatiju (na osnovu svog iskustva) prema teskim bolesnicima, ali, opet kazem, ako mogu neki drugi, trebalo bi i ti neki drugi da izdrze. (koji imaju zelju za eutanaziju)

U vezi vere i crkve, treba covek nekako izdrzati, bilo kako, ipak mi gledamo i na ono sto je preteznije od tela. (ne daj Boze nikom takvo iskusenje muka bolesti...kao sto kazes Blagovesnik, to mu dodje kao i neko mucenistvo i citao sam svetitelji kazu da je podvig nosenja bolesti bez roptanja zaista velika stvar ..)

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Boki, to je sve ljudski, al, to oni i zele. Da mi kao ljudi eto razumemo druge ljude koji pate i da stvore klimu kako oni to rade iz empatije eto i zelje da pomognu kao da nikad nije bilo zloupotreba nicega i kao da do skpra u ovoj zemlji nisu kradene bebe zive a proglasavane mrtvima i nikom nista. Jer svi koji se protive tako formulisanom zakonu ispadaju zli, bezosecajni i sta sve ne. 

Ko pri cistoj svesti i zdravoj pameti moze da olako gleda ljude koji se pate?! Pa bre konja uzmes pa ubijes ako je ranjen, a kamoli za covekom nece te srce zaboleti. Al ne peopisujes zakonski mogucnost takvu jer je covek bice sklono zloupotrebama a onda je veca steta nego korist bas zato sto su bolesni ljudi skloni manipulacijama i nemocni da se sami brane... Zato drzava i treba njih pre svega da zastiti od zloupotreba. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Нема шта Србија да уводи еутаназију јер је сама Србија у постепеној еутаназији још мало па 100 година и не видим да се то мења...
 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 21 минута, Јелена011 рече

Boki, to je sve ljudski, al, to oni i zele. Da mi kao ljudi eto razumemo druge ljude koji pate i da stvore klimu kako oni to rade iz empatije eto i zelje da pomognu kao da nikad nije bilo zloupotreba nicega i kao da do skpra u ovoj zemlji nisu kradene bebe zive a proglasavane mrtvima i nikom nista. Jer svi koji se protive tako formulisanom zakonu ispadaju zli, bezosecajni i sta sve ne. 

Ko pri cistoj svesti i zdravoj pameti moze da olako gleda ljude koji se pate?! Pa bre konja uzmes pa ubijes ako je ranjen, a kamoli za covekom nece te srce zaboleti. Al ne peopisujes zakonski mogucnost takvu jer je covek bice sklono zloupotrebama a onda je veca steta nego korist bas zato sto su bolesni ljudi skloni manipulacijama i nemocni da se sami brane... Zato drzava i treba njih pre svega da zastiti od zloupotreba. 

Iskreno da kazem, mene kao hriscanima najvise brine stvar oko spasenja duse, (kao teorijsko i prakticno pitanje)  i zbog toga mislim da je eutanazija problematicna sa stanovista spasenja ili propasti nase duse.

I, zbog toga se zalazem da covek nekako izdrzi do kraja.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 11 часа, Vladan :::. рече

Нема шта Србија да уводи еутаназију јер је сама Србија у постепеној еутаназији још мало па 100 година и не видим да се то мења...
 

Ne uvodi je već je legalizuje, to su dvije najstarije stvari u svijetu koje postoje od početaka čovječanstva pa ih nije ni potreba "uvoditi" dakle su to porodiljstvo/pobačaji i briga za bolesne i umiruće/eutanazija. Ona treća najstarija stvar na svijetu je naravno brak čije naličje je prostitucija. Radi se ustvari o "legalizaciji" tih negativnih vidova ili strana iste te medalje kao što su pobačaji, eutanazija i prostitucija do sada od društva i Crkve osudjivanih kao nepripustnih a čija pozitivna strana su brak, porodiljstvo i briga za bolesne i umiruće. U postepenoj eutanaziji je danas cijela Evropa.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 сат, Bokisd рече

Iskreno da kazem, mene kao hriscanima najvise brine stvar oko spasenja duse, (kao teorijsko i prakticno pitanje)  i zbog toga mislim da je eutanazija problematicna sa stanovista spasenja ili propasti nase duse.

I, zbog toga se zalazem da covek nekako izdrzi do kraja.

Pa to mene ne brine. Ko je za to, odredio se prema sebi. Koga nasilno eutanaziraju taj opet krivice nema... Dakle problema nema. Al zloupotreba... 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
On 30.5.2019. at 23:53, Bokisd рече

Iskreno da kazem, mene kao hriscanima najvise brine stvar oko spasenja duse, (kao teorijsko i prakticno pitanje)  i zbog toga mislim da je eutanazija problematicna sa stanovista spasenja ili propasti nase duse.

I, zbog toga se zalazem da covek nekako izdrzi do kraja.

Potpisujem, zato se u Češkoj osjetila ogromno velika potreba i potražnja za takozvanim "alfa" kursevima osnova hrišćanskog katihizisa prilagodjena potrebama seniora koji osjećaju da bi im to pomoglo u rješavanju mnogih njihovih ličnih problema vezanih za odlazak tj. kraj života.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 9 часа, Јелена011 рече

Boki, to je sve ljudski, al, to oni i zele.

Koji oni?

пре 9 часа, Јелена011 рече

Al ne peopisujes zakonski mogucnost takvu jer je covek bice sklono zloupotrebama a onda je veca steta nego korist bas zato sto su bolesni ljudi skloni manipulacijama i nemocni da se sami brane...

Pa valjda se zato uvodi zakon, da bi se sprečile zloupotrebe. Po tvojoj logici kod nas ne bi trebalo da bude uopšte zakona jer jelte mi smo skloni zloupotrebi istih.

пре 9 часа, Јелена011 рече

Zato drzava i treba njih pre svega da zastiti od zloupotreba. 

Kako?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Жељко,
      «Сваки је човек лаж...» Колико пута је свако од нас читао, слушао или изговарао ове речи псалмопојца! Међутим, на колико различитих начина оне могу одјекнути у срцу...
      Једна је ствар кад човек једноставно чита правило пред Причешће, у којем се садржи и 115. псалам који започиње овим речима. Чак може да задржи пажњу на њему. А друга је кад схваташ да си сам – лаж. Овде човек још може да нађе и неку утеху: да, ти си несрећан, лажљив, несталан, али ниси само ти, већ су сви уопште «сваки човек». Али, ако те је неко издао, преварио, напустио и оставио без помоћи управо онда кад ти је била најпотребнија... Управо тада схваташ сву снагу, сву тужну дубину ове констатације пророка. Зато је човеку веома тешко – не просто да схвати да је сам, да је сам са својом несрећом и болом, већ и да изненада схвати да сви они у које се надао, које је сматрао верним другом, братом, сестром, у ствари нису то осећали према њему. Или су осећали и престали да осећају. Овакво откриће може не само да рани душу, већ је понекад у стању да је практично убије, да уништи у њој нешто врло важно, што је потребно, не за постојање, већ за живот.
      И зато се може рећи: што пре схватимо да је «сваки човек лаж» тим мање разочарења нас очекује, тим мање трагичних изненађења. Оно на шта је човек спреман не рањава га тако јако. Или опет га барем не убија. Само – како човек да живи с овим знањем? Да у читавој околини види потенцијалне издајнике, да ни у кога нема поверења, да не верује ниједној речи? Да се не зближава и не сроди ни са ким, да се огради од читавог света, да се сакрије, пошто су већ «они такви»? Да се претвори у уплашену дивљу зверчицу ухваћену у замку, која се осврће на све стране? Не... Наравно да не.
      Свако схватање покварености и трагичности нашег постојања овде, лишено љубави само повећава тугу (Проп. 1, 18), како тврди Проповедник. А тим пре – овакво схватање.
      Неко те је издао и оставио, боли те и плашиш се? Прибегни, притеци што је могуће ближе Ономе Ко је Сам био издат и Кога су сви оставили. Он ће те утешити и умирити... И видећеш да без обзира на све што ти се десило, ниси сам, и ниси остављен, и ниси заборављен, и ниси издат. Зато што Он Једини никад не оставља, не заборавља и не издаје. Само Он Једини! Али, ово није једноставно «довољно». У принципу, то је све што је неопходно.
      И само ће те Господ научити како да волиш оне који нису имали довољно љубави према теби, како да опростиш, даће ти снагу потребну за то, и подједнако потребну мудрост, зато што је то Господ. И поред Њега немогуће постаје могуће, неиздрживи бол се претвара у радост, све противречности нестају, све преграде се руше. Само буди поред Њега – што је могуће ближе...
      Игуман Нектарије (Морозов)
      Превод Марина Тодић
      Извор: Русија.рс
      This post has been promoted to an article
    • Од Поуке.орг инфо,
      Аутор: Жељко Ињац, новинар
      Када бисмо поседовали временску машину и вратили се неке две и по деценије уназад, рецимо у ’90. у доба Милошевића и да нас тамо неко у прошлости пита како изгледа будућност, шта год бисмо рекли звучало би као глупа шала. Тако и овај наслов може да зазвучи на први поглед. Реалност превазилази и најбоље сатире, па и оне из ’90. попут „Топ листе надреалиста“. Надреалисти су ономад предвидели већину догађаја а ми смо њихов перформанс тада сматрали будалаштином али догађаји који су уследили су нас сасвим демантовали.
      Међутим Кока-Кола и Фејсбук заиста јесу ушли у сукоб али како то представља почетак грађанског рата у Америци?
      Треба се подсетити како је почео грађански рат у Америци у другој половини XIX века.  Узрока је било много, али два су била кључна – укидање робовласништва и економске супротности. Амерички аболиционизам који је покренуо питање ропства, односно захтевао еманципацију робова и захтевао укидање ропства, као и протекционистичке политике севера (што би аналогно данашњем стању одговарало изолационизму) и потребама југа за извозом коју је та северњачка политика кочила, доввели су до грађанског рата у САД.
      Данас у Америци нису истоветни узроци али су веома слични. Политика коју води председник Трамп није баш изолационистичка али се може рећи да он лично није наклоњен интервенционизму за разлику од његових претходника којима су дириговали глобалисти. Такође питање права, како то данас политкоректно кажу, „афроамериканаца“ је поново тема и повод за сукоб у Америци.
      Но, треба кренути редом. Шта је довело до сукоба Кока-Коле и Фејсбука и какве то везе има са председником Доналдом Трампом?
      Недавно, тачније почетком месеца јуна, покренута је кампања прво на друштвеним мрежама, затим у електорнским медијима, а сада и у већим и јачим медијима који су пре свега под контролом глобалиста, али јој је примарна база и даље на интернету, пре свега на друштвеној мрежи Твитер и званичном сајту иницијатора кампање (мада је сајт регистрован крајем прошле године у децембру, што значи да се кампања темељно припремала). Кампања је покренута пре свега ради дисциплиновања Марка Закерберга, познатијег у Србији као Цукерберг, власника Фејсбук компаније. Кампања под именом Stop Hate For Profit односно „Зауставите мржњу ради профита“, као и истоимени сајт таргетирала је Фејсбук платформу као место на коме се несметано промовише мржња иако ова платформа доноси огроман профит њеном власнику. Форбс је проценио богатство Марка Закерберга на 79,7 милијарди долара, који је ово богатство стекао покретањем Фејсбук платформе, такође Форбс ових дана води ватрену кампању против Марка Закреберга. Примера ради, спољни дуг Русије износи око 450 милијарди долара. Од покретања ове кампање Марк Закерберг је изгубио око 7 милијарди долара.
      Иницијатори кампање Stop Hate For Profit оптужили су Фејсбук платформу да иако се декларативно залаже за „изградњу друштва и зближавање људи“ у пракси се показује да се ова друштвена мрежа користи за распиривање мржње и сукоба међу људима, па чак и подстрекивање ГЕНОЦИДА, а да при том зарађује огроман новац.
      Геноцид је реч која је због често намерно погрешне употребе девалвирала, али у случају Фејсбука и даље има тежину.
      Како је дошло до тога да се Фејсбук терети за умешаност у геноцид?
      После низа текстова у „Њујорк тајмсу“ у којима се Фејсбук прозивао за одговорност за геноцид у Бурми (Мјанмару), Фејсбук је навео да је угасио низ налога у тој земљи с којих је подстицана мржња и на томе се отприлике завршила одговорност Марка Закерберга и Фејсбука. Фејсбук је протеклих година, истина, увео низ ригорозних мера, које се већ могу слободно квалификовати као нарушавање слобода корисника ове платформе. Милиони профила корисника су након оптужбе за геноцид погашени широм света на овој друштвеној мрежи. Санкције су пооштрене, као и правила понашања, али суштински се није много утицало на сузбијање мржње на овој друштвеној платформи и реално је питање да ли ће то икад бити изводљиво.
      Шта се догодило у Мјанмару?
      Наиме, у Мјанмару у коме становништво у већини не разликује интернет од Фејсбука, а телефони се продају са већ креираним Фејсбук налозима, војска ове државе је водила хејтерску кампању путем ове платформе усмерену према једној националној мањини.
      Око половине становника Мјанмара су корисници Фејсбука што је негде близу 20 милиона корисника. Војска ове државе је организовала кампању против Рохинџа муслиманске заједнице која у већински будистичком Мјанмару преставља мањину. У овој кампањи је учествовало 700 људи који су преко Фејсбук платформе прво задобили огроман број пратилаца на Фејсбук страницама које су покретали а које промовишу естрадне личности Мјанмара, поп звезде, моделе, познате личности итд. Неке од тих страница су имале и преко милион пратилаца. Рецимо, у Србији „Блиц“ има приближно милион пратилаца на Фејсбуку (950 хиљада) али је он уједно један од најчитанијих портала, док Курир заостаје за неких 100 000.
      У завршници кампање коју је на Фејсбуку покренула војска Мјанмара на страницама са огромним бројем пратилаца објављивани су постови против Рохинџа мањинске заједнице у којима су Рохинџе престављене као терористи који силују жене и децу и врше друге злочине. Официри војске Мјанмара који су учествовали као администратори на овим страницама су подстицали дискусије и водили их у жељеном правцу, пре свега усмеравајући кориснике на хејт према Рохинџа заједници. Мржња према Рохинџама је кулминирала насиљем и протеривањем 740 000 чланова ове заједнице у суседни Бангладеш.
      Фејсбук компанија је признала да је преспоро реаговала у овом случају и да ће урадити све што је у њиховој моћи да убудуће не дође до оваквих злоупотреба њихове платформе. Лично ми је као кориснику Фејсбука, који је често због критичког мишљења санкционисан на тој друштвеној мрежи занимљиво како је Фејсбук успео да направи овакав пропуст, с обзиром да у Србији санкционише и за најмању глупост, типа кад неки корисник напише реч „педер“ уместо политкоректне „геј“, мада ни једна ни друга нису изворно српске речи. Такође, Фејсбук у Србији санкционише странице које се баве историјом уколико случајно неко постави фотографију Ратка Младића или неку језиву фотографију геноцида у Јасеновцу чак и у текстовима који само таксативно наводе историјске чињенице или пак хронологију без упуштања у објашњење позадине догађаја.
      Фејсбук очито има двоструке стандарде када је геноцид у питању или просто администрација ове друштвене платформе није довољно обучена да препозна све финесе разних народа, њихове историје, културе итд или, ипак, остаје да је некима мање а некима више наклоњена, а некима као што су Рохинџа муслимани и Срби није уопште наклоњена.
       
      Није проблем само Фејсбук али је тренутно Фејсбук главна мета.
      На званичном сајту Stop Hate For Profit на насловници стоји памфлет (буквално политички памфлет) у коме се отворено прозива Фејсбук због „подршке“ сајту Брајбарт. Из памфлета се може видети да иницијаторима овог бојкота Фејсбука смета и то што платформа Марка Закерберга допушта шеровање садржаја Брајбарта као „поуздани извор информација“, упркос како наводе, томе што иза тога сајта стоје „бели националисти“.
      Брајбарт је иначе амерички портал који је интензивно учествовао у претходној изборној кампањи у Америци промовишући Доналда Трампа, а окривљују га и за Британски Брегзит. Стив Бенон долази на чело Брајбарта управо 2016. године када су председнички избори у Америци. Бенон је потом био саветник председника Трампа а након разлаза се поново враћа уређивању Брајбарта.
      Лево-либерални и глобалистички медији и политичари у Америци Брајбарт сматрају стожером модерне алт-рајт десне идеје не само у Америци већ и у свету.
      Сад је можда мало јасније ко заправо стоји иза покрета Stop Hate For Profit.
       
      Ево ко заправо стоји иза ове бојкот иницијативе.
      Color of Change, Free Press, Sleeping Giants, Anti-Defamation League („Лига против презира“) и NAACP („Национална асоцијација за напредак особа обојене пути“) које су блиске Антифа (која није ни регистрована у Америци али има своје огранке) и Black Lives Matter покретима који протеклих месеци пале и жаре (буквално) широм Америке. Ове организације стоје иза низа успешних бојкот-притисака последњих година и захтевају од низа предузећа, корпорација и познатих брендова да се солидаришу са њиховом интерпретацијом „америчких вредности“ као што су „ слобода, једнакост и правда“ ови покрети захтевају од познатих светских брендова „да се не оглашавају на Фејсбуку током месеца јула“.
       
      „… Пошаљите Фејсбуку снажну поруку: Ваша зарада никада неће бити вредна промовисања мржње, бахатости, расизма, антисемитизма и насиља.“ Поручују на сајту  Stop Hate For Profit .
      Дакле ствари су врло просте и објективно сагледавајући тешко их је подвести просто под борбу за људска права или права „обојених“ или борбу за било какву праведност јер је у питању једна агресивна предизборна кампања која је као никад до сада озбиљно увукла Америку у оштре поделе и сукобе, без обзира на чијој је страни правда, ако се може уопште тако генерализовати и упростити сукоб који се управо одвија у овој држави. Ипак, ова иницијатива, без обзира на њену политичку позадину или можда управо с обзиром на њему политичку позадину почиње да даје резултате. Читав низ компанија и познатих светских брендова, буквално ланчано, дан за даном, отказује рекламирање на Закерберговој Фејсбук платформи. Преко 90 јаких компанија паузирало је оглашавање на Фејсбуку у знак подршке иницијативи Stop Hate For Profit.  Као резултат бојкота, акције Фејсбука убрзано падају тако да је до сада фејсбук изгубио 56 милијарди долара своје тржишне вредности с тенденцијом још већег пада.
       
      Број компанија које се придружују бојкоту Фејсбука је све већи. Глобалисти имају полуге моћи којима успешно уводе у бојкот ове друштвене мреже све више познатих светских брендова. Домаћи корисници који су били изложени бесмисленим Фејсбук санкцијама ће свакако благонаклоно гледати на ово бојкотовање Закербергове друштвене мреже, али би требали да имају у виду само једну „ситницу“ – они који данас руше Фејсбук јуче су уводили санкције Србији, а знамо шта је било и потом. Ово је уједно пример и нашим властима како се глобалисти обрачунавају са сарадницима Доналда Трампа. Те, иако нам је у интересу да као држава имамо добре односе са председником Америке, треба ипак извагати какве последице то претерано зближавање може имати по нашу економију па и државност, а сви ће се морати сложити да су Закерберг и Фејсбук ипак много, много дражи глобалистима него Србија.
       Лејвис, Мозила, Хонда и Кока-Кола су брендови који су сасвим сигурно познати и на нашим просторима, а ту су и Вајбер који је такође прекинуо сарадњу са Фејсбуком али и са другим платформама које су у власништву Закерберга, као што су Вацап и Инстаграм.
       
      Од куд то да један глобални Фејсбук постане мета глобалиста?
      Пре би се могло рећи да су ово „превентивне“ мере глобалиста, него заиста озбиљна намера да се уништи Фејсбук и Закерберг. Треба се подсетити Кембриџ аналитике и доприноса Фејсбука у победи Доналда Трампа на изборима 2016. мада званично не постоје докази за директну умешаност Закерберга у ову аферу те је стога у Великој Британији на суду кажњен симболично, а можда нису ни желели да га казне. Британска служба The Information Commissioner’s Office (ICO), изјавила је да је Фејсбук практично дозволио да се прекрши закон.
      Фејсбук је 2014. године пласирао квиз за своје кориснике како би открили који су тип личности. Александар Kоган је био идејни творац овог квиза, иначе професор на Универзитету Kембриџ.
      Kвиз је који је постављен на Фејсбук платформу је прикупљао податке корисника ове друштвене мреже али и њихових пријатеља. На овај начин је квиз преко Фејсбука прикупио податке око 50 милиона корисника првенствено из САД. Подаци искоришћени за прављење психолошких профила гласача у Америци, а потом и таргетирања циљних група ради промоције Доналда Трампа. Сматра се да је Трамп захваљујући управо овим подацима победио на председничким изборима, као и да је захваљујући сличној анализи одрађена пропаганда за Британски Брегзит.
      Да се не би нешто слично поновило на предстојећим председничким изборима у Америци, глобалистичка машинерија је превентивно кренула у „преваспитавање“ Закерберга бојкотовањем његове платформе и наношењем финансијских губитака Фејсбук компанији. Председник Трамп је свакако бојкотован од глобалистичких либералних медија, тако да је своју кампању усмерио на друштвене мреже. Његову видљивост током епидемије коронавирусом и нерад по градовима Америке омогућио је Твитер и Фејсбук.
       James Quincey, шеф производње у комапнији Кока-Кола је изјавио да у свету не сме бити места за расизам, као ни на друштвеним мрежама. Кока-Кола је потом обуставила оглашавање на Фејсбуку за наредних 30 дана.  Тако је дошло до „рата“ између Кока-Коле и Фејсбука. За сад у овом рату тријумфују противници Доланда Трампа. Оснивач Фејсбука, Марк Закерберг, изјавио је да ће његова друштвена мрежа забранити оглашавања које садржи ставове „да људи специфичне расе, етничке припадности, националног порекла, верске припадности, каста, сексуалне оријентације, родног идентитета или имиграционог статуса“ представљају претњу другима. Помирљиве изјаве Марка Закерберга јасно указују да је „поруку“ примио и да ће се повиновати свим или барем већини захтева иницијатора бојкота. Што у преводу значи да ће  стати на страну глобалиста и отказати послушност Доналду Трампу, барем у овом моменту тако ствари делују. То даље значи да ће ако Закерберг остане на линији покорности и послушности глобалистима, медији који фаворизују Трампа, као што су Брајбарт бити блокирани на овој највећој друштвеној мрежи на свету. Што уједно значи веома смањену видљивост Трампових медија у предизборној кампањи.
      На Твитеру се догађа нешто слично, наиме у последње време Твитер је почео да санкционише објаве Доналда Трампа и да их брише или означава као насилан садржај.
      Занимљиво је такође поменути да је у овај рат увучен и Гугл претраживач. „Преко 1,650 запослених у Гуглу је потписало отворено писмо намењено извршном директору Sundar Pichaiu са захтевом да компанија престане да продаје своје технологије полицијским снагама широм Сједињених Америчких Држава. Писмо долази у тренутку када се протести против полицијске бруталности шире подстакнути убиством Џорџа Флојда и улазе у пету седмицу“, наводи магазин The Verge.
      Даље се може очекивати да ће и Гугл компанија бити изложена сличном притисак-бојкоту као и Фејсбук уколико на време не реагује у складу са интересима глобалиста. То би све укупно за последицу имало да Доналд Трамп уђе у предизборну кампању са 45 милиона грађана који су остали без посла због коронавируса, урушеном економијом, сукобима белих и црних паравојних формација, нередима и хаосу на улицама градова широм САД, војском и полицијом на улицама, и екстремно смањеном видљивошћу његових електронских медија којима је главни ослонац до сада био на интернету тј. друштвеним мрежама.
      Заиста ће бити чудо ако Трамп победи поново на председничким изборима, с обзиром колико се ради на томе да му се смањи медијски простор. Било да Трамп изгуби изборе или ипак победи, друштвене мреже више неће бити оно што су биле до сада, биће трајно промењене са јаком цензуром и појачаном политиком санкција. Слобода изражавања на друштвеним мрежама ће бити знатно смањена а критичко мишљење готово да неће постојати. Друштвене мреже ће се свести само на забавне странице, сликовницу као што је то већ сад Инстаграм и необавезно ћаскање без могућности озбиљних дискусија, постаће лажна слика толерантног света у коме се људи ипак сукобљавају али о томе не говоре на интернету – brave new world – споља гладац, а изнутра јадац.
      https://www.kcns.org.rs/agora/uvod-u-gradjanski-rat-u-americi-zaratili-koka-kola-i-fejsbuk/?fbclid=IwAR3EGOa2avDVUB6MhVsFrzwqOR3EtHY_KZZL8IWqOSanchV3i606LUYy_hw 
    • Од Поуке.орг инфо,
      Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г Амфилохије рекао је вечерас пред подгоричким саборним храмом, након крсног входа улицама Подгорице да је од њега и протојереја Мирчете Шљиванчанина полиција тражила да „разагнају народ са храма“.
      „Да ли је отац Мирчета то могао да прихвати? Црква Божија је да сабира све људе и земаљске народе, да их мири, призива на слогу, љубав и помирење. Отац Мирчета је позван у полицију. Ја сам рекао инспектору да једини који треба да одговара сам ја“, казао је Митрополит црногорско-приморски.
      Додао је да је тај инспектор са Косова, из Пећи.
      “Рекао сам му да ми овдје бранимо светиње и на Косову и Мтохији, а онда и у Црној Гори”, нагласио је Владика.
      Владика Амфилохије је подсјетио да се властодршци кажу да је црквена имовима прије 1918. године припадала држави Црној Гори, али и да је краљ Никола био крштени владар а ова Црква државна.
      “Тако да је однос краља Николе према Цркви био однос кршенога владара, крштене државе”, нагласио је он.
      Подсјетио је да ми данас имамо секуларну државу и некрштене владаре.
      “Откуд им право, некрштеним владарима, да узимају светиње”, упитао је Митрополит Амфилохије.
      Подсјетио је да су Дечани, Пећка Патријаршија и Метохија припадали Краљевини Црној Гори.
      “Ови наши садашњи, они су признали непостојећу државу Косово, одрекавши се срца Црне Горе за времена краља Николе. Зашто се онда чуде отпору овога народа”, казао је он.
      Митрополит Амфилохије је подсјетио, такође, да Бока Которска није припадала краљевини Црној Гори.
      “Како ће они онда примијенити тај закон на Боку Которску? А сјевер  је први пут у историји 1913. припао Црној Гори. Тамо Црна Гора краља Николе ништа није саградила, јер су били балкански ратови… Какав је то закон, како је то безумље да се такав закон проглашава пред зору уз избацивање посланика из Скупштине који су били против тога. Зар се тако доносе закони у демократским државама”, запитао је он.
      Осврнуо се и на оптужбе да је Црква против државе због тога што брани светиње.
      “То није против државе него против те и такве власти, против властодржаца који такве безумне законе доносе”, прецизирао је Митрополит Амфилохије.
      Поручио је да ниједна власт на овој земљи неће дочекати да Црква разгони народ.
      “Овај народ је први пут, ја бих рекао послије седамдесет година постао слободни народ. И само неко ко је антинародан може да тражи да се народ одрекне слободе”, рекао је Владика Амфилохије.
      Владика је одбацио оптужбе да се Црква у Црној Гори сврстава на страну одређених партија.
      “То што се ставови неких од њих поклапају с нама је друго.Ако се ова власт одрекне овог безумља, онда ћемо ми бити за њих. Али ако они и даље буду подржавали тај злочин над Црном Гором, то је онда злочин као кад су признали Косово: Како онда могу да траже да храмови припадају држави Црној Гори? Којој Црној Гори“, рекао је он.
      Казао је да је он најодговорнији за оно што се догађа на литијама.
      „Нека ме ухапсе и у Спуж нека ме воде, биће ми добро да се одморим. Али није добро за њих, није добро за Црну Гору да наставе са насиљем”, поручио је он.
      Рекао је да ће следеће седмице бити настављена ова молитвена сабрања, све док поништења безбожног закона.
      “Ови наши крсни входови биће настављени у миру, у братској слози, слободи и призиву на помирење међу браћом. То је смисао ових сабрања”, закључио је Митрополит Амфилохије.
      Радосав Рајо Војиновић
       
    • Од Milan Nikolic,
      Меморандумом је предвиђено да Србија и Кина развијају билатералну сарадњу у области развоја и употребе свемирских технологија, сателитских система и система осматрања земље из свемира, са применама у областима паметне пољопривреде, телекомуникација, екосистема, система даљинског осматрања и геолокацијског позиционирања.
      Србија са Кином у свемиру: „Циљ да се на летелицама нађе и застава Србије“
      RS.SPUTNIKNEWS.COM Министар за иновације и технолошки развој Ненад Поповић и председник Кинеске националне свемирске...  
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Храм Светог цара Константина и царице Јелене у новосадском насељу Грбавици прославио је престони празник у среду, 3. јуна 2020. године, када је свечаним вечерњим богослужењем началствовао протопрезвитер-ставрофор Миливој Мијатов, архијерејски намесник новосадски први, уз саслужење свештенства Епархије бачке.   Звучни запис беседе   Прота Миливој је благословио славско жито и славски колач, дарове овогодишњег кума – г. Радована Радића са породицом. Беседећи, отац Миливој је казао да су, захваљујући честитости цара Константина, наши преци добили право да могу слободно да исповедају своју веру. Нека вам је свима срећно и благословено данашње сабрање и нека Бог дâ да молитвама светих равноапостолних царева Константина и Јелене овај храм у што скорије време буде уређен, навео је архијерејски намесник новосадски први, честитајући свима празник и храмовну славу житељима новосадског насеља Грбавице.   Протопрезвитер-ставрофор Стојан Билић, парох на Грбавици, заблагодарио је свештеницима који су узели учешће у молитвеном сабрању и вернима који су дошли да увеличају празнично славље. Прота Стојан је даривао куму, господину Радићу, дивну икону Светог цара Константина и царице Јелене.   Његово Преосвештенство Епископ бачки господин др Иринеј извршио је 3. јуна 2018. године чин освећења темеља храма Светог цара Константина и царице Јелене у новосадском насељу Грбавици.     Извор: Инфо-служба Епархије бачке

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...