Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Поуке.орг инфо

СПУТЊИК: СПЦ донела одлуку: Обновити дијалог са македонском црквом

Оцени ову тему

Recommended Posts

Свети Архијерејски Сабор СПЦ донео је одлуку да обнови преговоре о решавању статуса "Македонске православне цркве" (МПЦ) и настави разговор о томе са њеним представницима, пише "Политика", позивајући се на изворе из врха СПЦ.

 

Питање МПЦ било је у среду једина тема преподневног заседања највишег црквеног тела.

Како наводи лист, спровођењем одлуке о наставку дијалога са МПЦ бавиће се после заседања Сабора, Свети архијеријски синод СПЦ.

Српска црква није, како је рекао извор листа, желела да иницира обнављање дијалога са Македонцима док је у затвору био архиепископ охридски Јован Вранишевски.

Он је, међутим, пуштен на слободу 2015. године и учествује и на овом, као и на неколико претходних заседања Сабора СПЦ, заједно са владикама Православне охридске архиепископије, која је под окриљем српске цркве, пише београдски дневник

https://rs.sputniknews.com/politika/201905161119813712-spc-donela-odluku-obnovu-dijaloga-sa-makedonskom-crkvom/


View full Странице

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 47 минута, Поуке.орг инфо рече

Свети Архијерејски Сабор СПЦ донео је одлуку да обнови преговоре о решавању статуса "Македонске православне цркве" (МПЦ) и настави разговор о томе са њеним представницима, пише "Политика", позивајући се на изворе из врха СПЦ.

 

Питање МПЦ било је у среду једина тема преподневног заседања највишег црквеног тела.

Како наводи лист, спровођењем одлуке о наставку дијалога са МПЦ бавиће се после заседања Сабора, Свети архијеријски синод СПЦ.

Српска црква није, како је рекао извор листа, желела да иницира обнављање дијалога са Македонцима док је у затвору био архиепископ охридски Јован Вранишевски.

Он је, међутим, пуштен на слободу 2015. године и учествује и на овом, као и на неколико претходних заседања Сабора СПЦ, заједно са владикама Православне охридске архиепископије, која је под окриљем српске цркве, пише београдски дневник

https://rs.sputniknews.com/politika/201905161119813712-spc-donela-odluku-obnovu-dijaloga-sa-makedonskom-crkvom/

 

Дај Боже да се из овога изроди нешто добро. Браћа Македонци могу да нам замерају како смо се касно сетили да обновимо дијалог, свеједно да ли су или нису у праву поводом тога. Архиепископ Јован пуштен је на слободу 2015. године, више од три године се ствари нису помакле с мртве тачке. Пропуста има на обе стране, а у МПЦ има дивних људи, верујућих, паметних, неоптерећених бугарофилштином и србомрштином. Због њих морамо да нађемо начин да се овај раскол реши што пре, на радост свих искрених и добронамерних Срба и Македонаца. Бојим се само да сада у македонској штампи, након последњих вести из Васељенске Патријаршије, не освану наслови попут овог - ”Касно СПЦ у Македонију стиже”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нажалост али чини ми се да је за македонски дијалог већ касно . Бартоломеј је већ започео процес као и са Украјином и сада је само питање времена тј. зависи колико македонци и Зајев нуде за томос. Уколико македонци пристану на дијалог то не може више да прође без Бартоломеја као медијатора и уз њихове максималистичке захтјеве јер у рукаву имају томос као џокер.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 40 минута, Талични Том рече

Бојим се само да сада у македонској штампи, након последњих вести из Васељенске Патријаршије, не освану наслови попут овог - ”Касно СПЦ у Македонију стиже”

Оооо! Буди уверен у то да ће одмах кренути медијска кампања.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 20 минута, Srdjan61 рече

Нажалост али чини ми се да је за македонски дијалог већ касно . Бартоломеј је већ започео процес као и са Украјином и сада је само питање времена тј. зависи колико македонци и Зајев нуде за томос. Уколико македонци пристану на дијалог то не може више да прође без Бартоломеја као медијатора и уз њихове максималистичке захтјеве јер у рукаву имају томос као џокер.

Па можемо дати јефтинију понуду. :))

Искрено, плаче ми се, али смејем се да не бих плакао.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 22 минута, Srdjan61 рече

Нажалост али чини ми се да је за македонски дијалог већ касно . Бартоломеј је већ започео процес као и са Украјином и сада је само питање времена тј. зависи колико македонци и Зајев нуде за томос. Уколико македонци пристану на дијалог то не може више да прође без Бартоломеја као медијатора и уз њихове максималистичке захтјеве јер у рукаву имају томос као џокер.

Томос би требало да издајемо ми јер смо мајка Црква. А Барт то неће признати свакако.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Ведран* рече

Па можемо дати јефтинију понуду. ...

Treba drzati kontakt i sa Bugarima, kao trecu opciju.

Makedonstvujusci raskolnici od Fanara mogu dobiti alokefaliju (kopirajt Vedran).

Nasa POA od SPC moze dobiti autokefaliju, ako je trazi.

A postoji i treca opcija da SPC ustupi Bugarskoj neke delove svoje kanonske teritorije.

I naravno, tu je i cetvrta opcija da nema autokefalije, nego samo vec postojeca autonomija.

Nisu Makedonci sisali vesla da ne vide sta bi im znacila autokefalija od Fanara i da je to manje nego sto bi dobili od SPC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 9 минута, farisejski.bukvojed рече

Makedonstvujusci raskolnici od Fanara mogu dobiti alokefaliju (kopirajt Vedran).

Тако је. Фанар не даје аутокефалије. То треба свима да је јасно.

А коме није, тај је "изгорео по главе"

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ведран* рече

Тако је. Фанар не даје аутокефалије. То треба свима да је јасно.

А коме није, тај је "изгорео по главе"

Malo sam čitao neke komentara i diskusije na temu onoga što se dogadja sa Maksom. Ima jako puno ljudi koji su ovo predvideli još jako davno.  me je obradovalo jer nemam baš hrabrosti da budem usamljen u onome sto mislim i pišem. Zanim me šta nam posle svega sledi i kako će pravoslavlje izgledati za 10 godina ako Bog da da poživimo dotle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Trifke рече

Zanim me šta nam posle svega sledi i kako će pravoslavlje izgledati za 10 godina ako Bog da da poživimo dotle.

Потруди се да поживиш, па ћеш видети. :smeh1:

Него што да се мислиш за 10 година унапред. Ниси Владика да мислиш унапред. :smeh1:

Доста је свакоме дану зла својега.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 3 минута, Orthophill рече

Мене занима, каква корист има СПЦ од то што не даје аутокефалију МПЦ? Надам се да ќу да добијем одговор.

Нема корист, него има штету. Али ви до сада нисте показали да сте зрели.

Какву корист имате од тога што остајет у расколу кад је било јако близу решења више пута, па сте због политике више волели раскол него да се вратите у окриље Цркве. До сада би имали аутокефалију 10 пута и звали бисте се Македонска Православна Црква.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 4 минута, Ведран* рече

Нема корист, него има штету. Али ви до сада нисте показали да сте зрели. 

Какву корист имате од тога што остајет у расколу кад је било јако близу решења више пута, па сте због политике више волели раскол него да се вратите у окриље Цркве. До сада би имали аутокефалију 10 пута и звали бисте се Македонска Православна Црква. 

Тачно је да смо незрели. Највеќи грех и погрешку које смо направили је то што нисмо послушале блаженог фарисеја Гамалаила и гонили смо вл. Јована, бившег митрополита Велешког. Бивши премијер Љубчо Георгиевски, пре неко време покајао се и изјавио: Ми и МПЦ смо направили грешку са Јована, требало је, оставити га у неготински манастир, да тамо живи и богослужи... Гонеќи га ми смо учинили мученика од њега.
И заиста је био у праву, али касно. Ево, 4 година ПОА је целосно слободна. Шта се догодило? Ништо. Да ли се увеќао број верника? Није. Само преко фб групу „Соборно Православие“ оци, браќа и сестре су показали своје “хришќанство“ и “љубав“ према свима који нису са њих. (Пример: Један дан плаше народ, да ќе арх. Стефан са читавом МПЦ да преѓе у унија, када доѓе папа, други дан, кад су увидели да Стефан није се ни појавио на мису, послао два ѓакона и један професор, нити пак примио папу, да причају, како папа не поштује Стефана).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Објављена су научна дела ђакона др Александра Прашчевића под насловом Дијалог између православних хришћана и муслимана у три књиге: 1. Допринос Патријарха српског Германа дијалогу са муслиманима (1958-1990), 2. Патријарх Павле о исламу и муслиманима (1990-1997), 3. Допринос Патријарха српског Павла дијалогу са муслиманима (1998-2009), у издању Епархије рашко-призренске, а под покровитељством Управе за сарадњу с црквама и верским заједницама Владе Републике Србије.

      У питању су резултати научно-истраживачког рада, постигнути на основу необјављених архивских докумената, у склопу постдоктората на Теолошком факултету Аристотеловог Универзитета у Солуну, под менторским руководством проф. Ангелики Зјака. Рецензенти објављених књига су проф. др Мевлуд ефендија Дудић, проф. др Дарко Танасковић, свештеник проф. др Радомир Поповић, проф. др Бранко Ракић, јеромонах проф. др Исидор (Јагодић) и виши научни сарадник др Александар Раковић.

      Извор: Српска Православна Црква
    • Од Александар Милојков,
      Одлука – став о Украјини
      АСбр. 63/зап. 89 од 14. маја 2019. године
      У погледу спорне и болне теме нерегуларног црквеног стања у Украјини после познатих једностраних интервенција и одлука Цариградске Патријаршије, Свети Архијерејски Сабор Српске Православне Цркве изјављује и обзнањује, званично и једногласно, да став наше Цркве по овом проблему остаје неизмењен, у складу са њеним досадашњим званичним саборским и синодским одлукама, изјавама и апелима. Следствено, Српска Православна Црква не признаје новоустановљену парацрквену структуру у Украјини, на чијем су челу грађани Денисенко и Думенко, а налази се у литургијском и канонском општењу само и искључиво са канонском Украјинском Православном Црквом, на чијем челу стоји Његово Блаженство митрополит Онуфрије. 

      Наша Црква је, подразумева се, у општењу и са свим осталим канонским Православном Црквама.

      Понављамо да наш Свети Архијерејски Сабор поново апелује у сваком правцу да се црквени проблем Украјине решава и реши на канонски начин, у братском дијалогу са Руском Православном Црквом уопште и са Украјинском Православном Црквом посебно, а уједно и после саветовања на свеправославном нивоу.
       
      Извор: https://www.serborth.org/

      View full Странице
    • Од Александар Милојков,
      Одлука – став о Украјини
      АСбр. 63/зап. 89 од 14. маја 2019. године
      У погледу спорне и болне теме нерегуларног црквеног стања у Украјини после познатих једностраних интервенција и одлука Цариградске Патријаршије, Свети Архијерејски Сабор Српске Православне Цркве изјављује и обзнањује, званично и једногласно, да став наше Цркве по овом проблему остаје неизмењен, у складу са њеним досадашњим званичним саборским и синодским одлукама, изјавама и апелима. Следствено, Српска Православна Црква не признаје новоустановљену парацрквену структуру у Украјини, на чијем су челу грађани Денисенко и Думенко, а налази се у литургијском и канонском општењу само и искључиво са канонском Украјинском Православном Црквом, на чијем челу стоји Његово Блаженство митрополит Онуфрије. 

      Наша Црква је, подразумева се, у општењу и са свим осталим канонским Православном Црквама.

      Понављамо да наш Свети Архијерејски Сабор поново апелује у сваком правцу да се црквени проблем Украјине решава и реши на канонски начин, у братском дијалогу са Руском Православном Црквом уопште и са Украјинском Православном Црквом посебно, а уједно и после саветовања на свеправославном нивоу.
       
      Извор: https://www.serborth.org/
    • Од Поуке.орг инфо,
      Свети Архијерејски Сабор СПЦ донео је одлуку да обнови преговоре о решавању статуса "Македонске православне цркве" (МПЦ) и настави разговор о томе са њеним представницима, пише "Политика", позивајући се на изворе из врха СПЦ.
       
      Питање МПЦ било је у среду једина тема преподневног заседања највишег црквеног тела.
      Како наводи лист, спровођењем одлуке о наставку дијалога са МПЦ бавиће се после заседања Сабора, Свети архијеријски синод СПЦ.
      Српска црква није, како је рекао извор листа, желела да иницира обнављање дијалога са Македонцима док је у затвору био архиепископ охридски Јован Вранишевски.
      Он је, међутим, пуштен на слободу 2015. године и учествује и на овом, као и на неколико претходних заседања Сабора СПЦ, заједно са владикама Православне охридске архиепископије, која је под окриљем српске цркве, пише београдски дневник
      https://rs.sputniknews.com/politika/201905161119813712-spc-donela-odluku-obnovu-dijaloga-sa-makedonskom-crkvom/
×
×
  • Create New...