Jump to content
Поуке.орг инфо

СПУТЊИК: СПЦ донела одлуку: Обновити дијалог са македонском црквом

Rate this topic

Recommended Posts

Свети Архијерејски Сабор СПЦ донео је одлуку да обнови преговоре о решавању статуса "Македонске православне цркве" (МПЦ) и настави разговор о томе са њеним представницима, пише "Политика", позивајући се на изворе из врха СПЦ.

 

Питање МПЦ било је у среду једина тема преподневног заседања највишег црквеног тела.

Како наводи лист, спровођењем одлуке о наставку дијалога са МПЦ бавиће се после заседања Сабора, Свети архијеријски синод СПЦ.

Српска црква није, како је рекао извор листа, желела да иницира обнављање дијалога са Македонцима док је у затвору био архиепископ охридски Јован Вранишевски.

Он је, међутим, пуштен на слободу 2015. године и учествује и на овом, као и на неколико претходних заседања Сабора СПЦ, заједно са владикама Православне охридске архиепископије, која је под окриљем српске цркве, пише београдски дневник

https://rs.sputniknews.com/politika/201905161119813712-spc-donela-odluku-obnovu-dijaloga-sa-makedonskom-crkvom/


View full Странице

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 47 минута, Поуке.орг инфо рече

Свети Архијерејски Сабор СПЦ донео је одлуку да обнови преговоре о решавању статуса "Македонске православне цркве" (МПЦ) и настави разговор о томе са њеним представницима, пише "Политика", позивајући се на изворе из врха СПЦ.

 

Питање МПЦ било је у среду једина тема преподневног заседања највишег црквеног тела.

Како наводи лист, спровођењем одлуке о наставку дијалога са МПЦ бавиће се после заседања Сабора, Свети архијеријски синод СПЦ.

Српска црква није, како је рекао извор листа, желела да иницира обнављање дијалога са Македонцима док је у затвору био архиепископ охридски Јован Вранишевски.

Он је, међутим, пуштен на слободу 2015. године и учествује и на овом, као и на неколико претходних заседања Сабора СПЦ, заједно са владикама Православне охридске архиепископије, која је под окриљем српске цркве, пише београдски дневник

https://rs.sputniknews.com/politika/201905161119813712-spc-donela-odluku-obnovu-dijaloga-sa-makedonskom-crkvom/

 

Дај Боже да се из овога изроди нешто добро. Браћа Македонци могу да нам замерају како смо се касно сетили да обновимо дијалог, свеједно да ли су или нису у праву поводом тога. Архиепископ Јован пуштен је на слободу 2015. године, више од три године се ствари нису помакле с мртве тачке. Пропуста има на обе стране, а у МПЦ има дивних људи, верујућих, паметних, неоптерећених бугарофилштином и србомрштином. Због њих морамо да нађемо начин да се овај раскол реши што пре, на радост свих искрених и добронамерних Срба и Македонаца. Бојим се само да сада у македонској штампи, након последњих вести из Васељенске Патријаршије, не освану наслови попут овог - ”Касно СПЦ у Македонију стиже”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нажалост али чини ми се да је за македонски дијалог већ касно . Бартоломеј је већ започео процес као и са Украјином и сада је само питање времена тј. зависи колико македонци и Зајев нуде за томос. Уколико македонци пристану на дијалог то не може више да прође без Бартоломеја као медијатора и уз њихове максималистичке захтјеве јер у рукаву имају томос као џокер.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 40 минута, Талични Том рече

Бојим се само да сада у македонској штампи, након последњих вести из Васељенске Патријаршије, не освану наслови попут овог - ”Касно СПЦ у Македонију стиже”

Оооо! Буди уверен у то да ће одмах кренути медијска кампања.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 20 минута, Srdjan61 рече

Нажалост али чини ми се да је за македонски дијалог већ касно . Бартоломеј је већ започео процес као и са Украјином и сада је само питање времена тј. зависи колико македонци и Зајев нуде за томос. Уколико македонци пристану на дијалог то не може више да прође без Бартоломеја као медијатора и уз њихове максималистичке захтјеве јер у рукаву имају томос као џокер.

Па можемо дати јефтинију понуду. :))

Искрено, плаче ми се, али смејем се да не бих плакао.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 22 минута, Srdjan61 рече

Нажалост али чини ми се да је за македонски дијалог већ касно . Бартоломеј је већ започео процес као и са Украјином и сада је само питање времена тј. зависи колико македонци и Зајев нуде за томос. Уколико македонци пристану на дијалог то не може више да прође без Бартоломеја као медијатора и уз њихове максималистичке захтјеве јер у рукаву имају томос као џокер.

Томос би требало да издајемо ми јер смо мајка Црква. А Барт то неће признати свакако.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 9 минута, farisejski.bukvojed рече

Makedonstvujusci raskolnici od Fanara mogu dobiti alokefaliju (kopirajt Vedran).

Тако је. Фанар не даје аутокефалије. То треба свима да је јасно.

А коме није, тај је "изгорео по главе"

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ведран* рече

Тако је. Фанар не даје аутокефалије. То треба свима да је јасно.

А коме није, тај је "изгорео по главе"

Malo sam čitao neke komentara i diskusije na temu onoga što se dogadja sa Maksom. Ima jako puno ljudi koji su ovo predvideli još jako davno.  me je obradovalo jer nemam baš hrabrosti da budem usamljen u onome sto mislim i pišem. Zanim me šta nam posle svega sledi i kako će pravoslavlje izgledati za 10 godina ako Bog da da poživimo dotle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Trifke рече

Zanim me šta nam posle svega sledi i kako će pravoslavlje izgledati za 10 godina ako Bog da da poživimo dotle.

Потруди се да поживиш, па ћеш видети. :smeh1:

Него што да се мислиш за 10 година унапред. Ниси Владика да мислиш унапред. :smeh1:

Доста је свакоме дану зла својега.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 3 минута, Orthophill рече

Мене занима, каква корист има СПЦ од то што не даје аутокефалију МПЦ? Надам се да ќу да добијем одговор.

Нема корист, него има штету. Али ви до сада нисте показали да сте зрели.

Какву корист имате од тога што остајет у расколу кад је било јако близу решења више пута, па сте због политике више волели раскол него да се вратите у окриље Цркве. До сада би имали аутокефалију 10 пута и звали бисте се Македонска Православна Црква.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 4 минута, Ведран* рече

Нема корист, него има штету. Али ви до сада нисте показали да сте зрели. 

Какву корист имате од тога што остајет у расколу кад је било јако близу решења више пута, па сте због политике више волели раскол него да се вратите у окриље Цркве. До сада би имали аутокефалију 10 пута и звали бисте се Македонска Православна Црква. 

Тачно је да смо незрели. Највеќи грех и погрешку које смо направили је то што нисмо послушале блаженог фарисеја Гамалаила и гонили смо вл. Јована, бившег митрополита Велешког. Бивши премијер Љубчо Георгиевски, пре неко време покајао се и изјавио: Ми и МПЦ смо направили грешку са Јована, требало је, оставити га у неготински манастир, да тамо живи и богослужи... Гонеќи га ми смо учинили мученика од њега.
И заиста је био у праву, али касно. Ево, 4 година ПОА је целосно слободна. Шта се догодило? Ништо. Да ли се увеќао број верника? Није. Само преко фб групу „Соборно Православие“ оци, браќа и сестре су показали своје “хришќанство“ и “љубав“ према свима који нису са њих. (Пример: Један дан плаше народ, да ќе арх. Стефан са читавом МПЦ да преѓе у унија, када доѓе папа, други дан, кад су увидели да Стефан није се ни појавио на мису, послао два ѓакона и један професор, нити пак примио папу, да причају, како папа не поштује Стефана).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Логос
      Висока школа – Академија Српске Православне Цркве за уметности и консервацију је основана са циљем образовања будућих генерација који би својом вером и знањем живописали храмове, иконостасе и обнављали (консервација и рестаурација) све у црквама што је страдало у претходним ратовима и све оно што није обнављано дуги низ година. Наведена високошколска установа расписала је конкурс за упис:    О упису на основне академске студије   О упису на мастер академске студије Извор: Академија СПЦ
    • By Логос
      У време прославе великих јубилеја СПЦ, 800 година самосталности и 100 година од уједињења њених епархија, навршава се и век "Гласника" - најстаријег службеног листа СПЦ са најдужим континуитетом излажења.    Звучни запис разговора   Ово је био повод уредништву и редакцији да, уз први број у овој, 2020. години, пред јавност изнесу репринт издање првог броја по васпостављању Патријаршије Српске, објављеног 1/14. јула 1920. године.    О најстаријем црквеном гласилу и значају поменутог репринта којим је свету предочена одлука и јасна порука о уједињењу СПЦ, за Радио Слово љубве говорио је главни и одговорни уредник "Гласника", протојереј-ставрофор проф. др Драгомир Сандо, појашњавајући прилике из времена пре једног века када се у новонасталој држави догодило духовно и административно јединство свих обласних делова у једну Српску Православну Цркву.     Извор: Радио Слово љубве
    • By Драгана Милошевић
      Запањујуће је што је измењени, допуњени и прекрштени устав одштампан и пре него што је уопште дошао на дневни ред јулског сабора, каже протојереј-ставрофор Велибор Џомић, говорећи о изменама кровног документа српске цркве у Северној и Јужној Америци
      Устав „Српских православних епархија у САД” дефинитивно је стављен ван снаге одлуком Црквеног сабора Српске православне цркве у Северној, Средњој и Јужној Америци.
      Сабор у Клирвотеру у Флориди имао је очекиван исход: усвојена је одлука Светог архијерејског Синода којом су стављене ван снаге све одлуке Црквеног сабора које се тичу устројства српских православних епархија на том подручју из јула прошле године. Ради се о изменама Устава СПЦ у Северној и Јужној Америци, којима је и сам документ преименован, а уз неке друге измене највише је пала у очи управо ова о увођењу у назив „српске православне епархије”, уместо Српске православне цркве.
      Једнодневном заседању председавао је патријарх српски Иринеј, који је, уочи почетка васкршњег поста, на Флориду допутовао право са заседања делегација православних цркава у Аману. Посећујући више парохија у САД, он је говорио о неопходности јединства, којем је посвећена и прва одлука сабора на Флориди: СПЦ у Северној, Средњој и Јужној Америци, „ради уклањања неспоразума, поново потврђује своје унутарње јединство и наглашава да је саставни део аутокефалне СПЦ”. Потребу да се нагласи, практично, да нема раскола у Америци, условио је вероватно начин на који су рађене измене кровног документа српске цркве на овом континенту. То је рађено без знања двојице „америчких” епископа (владике буеносајреског Кирила и канадског Митрофана) организовањем јулског сабора под председавањем тројице епископа (новограчанички Лонгин, источноамерички Иринеј и западноамерички Максим) од петоро чланова Епископског савета и примењивањем новог назива „Српске православне епархије у САД” на званичном сајту и службеним документима и пре него што је сабор одобрио измене устава.
      У разговору за „Политику”, протојереј-ставрофор др Велибор Џомић, стручњак за црквено право, сумира да су измене, допуне, преименовање и неблагословена примена тзв. устава Српских православних епархија у САД изазвале бројне и озбиљне неспоразуме у САД и шире. Како додаје, позлеђене су старе и отворене нове ране тим чином за који је Синод донео одлуку да се стави ван снаге.
      – Легитимна је брига о правној заштити епархија СПЦ у САД, али то се не може чинити на начин који је демонстриран у јулу 2019. године у Чикагу. Устав или било који други општи правни акт није Свето писмо и може се мењати. Али, мора се поштовати процедура, што није био случај у САД прошле године. Катастрофални правни пропусти су накнадно објашњавани наводом „да то и није нови устав”. Спорно је, уз много шта друго, и то што је то устав „прекрштен” до еклисиолошке непрепознатљивости. Један од аутора измена, допуна и прекрштавања устава јавно је поставио питање зашто би један исти устав важио у САД, Бразилу и Канади. По тој логици, сутра неко други може да постави питање и зашто би један устав важио у Београду, Чикагу, Лесковцу и Бањалуци. То, у сваком случају, није добар приступ, јер ствара простор за манипулације са великим последицама – истиче протојереј-ставрофор др Велибор Џомић.
      Он додаје да га је запањило што су организатори и председавајући одштампали измењени, допуњени и прекрштени устав и пре него што је уопште дошао на дневни ред.
      – То ни Броз није радио! То је први „октроисани” црквени устав у историји СПЦ! У земљи слободе говора ускраћено је право часницима Црквеног сабора да дискутују и гласају иако је Свети архијерејски Сабор у мају 2018. године изричито навео чл. 33 Устава СПЦ за Северну и Јужну Америку, којим је прописано да се уставне измене врше позитивним гласањем најмање три четвртине чланова Црквеног сабора. Једном речју, тај акт је споран и са формалноправне и са материјалноправне стране и зато је данас у депоу црквеноправне историје као пример како се не ради – каже Џомић.
      Како наводи, и он лично се сусрео са безакоњем, како их назива, „уставних” креатора и „подаритеља”, јер су његово име и презиме, без његовог знања и сагласности, „из ко зна којих разлога” злоупотребили и неовлашћено ставили међу имена чланова „законодавног одбора”. О тој „беспризорној злоупотреби”, обавестио је Синод и патријарха Иринеја.
      Питањем општег црквеноправног акта, по тумачењу одлуке ванредног Црквеног сабора у Клирвотеру, које нам је дао наш саговорник, треба да се бави постојећи Епископски савет СПЦ у Северној и Јужној Америци, а не само тројица епископа из САД.
      – Мислим да је потребно да свака епархија са седиштем у једној савезној држави у САД има свој статут и ништа више од тога. Ти статути морају бити у сагласности са канонима и Уставом СПЦ. Немају пролаза приче које се лансирају из САД о јерархијском уређењу цркве када су у питању материјално и финансијско пословање. Јерархијска власт је важна и непорецива, али у нашој цркви постоји и црквено-самоуправна власт. Црквена имовина није ничија бабовина. Довољно је да се види како је Свети Мардарије управљао црквеном имовином – наводи Џомић.
      Тешко стање у Митрополији аустралијско-новозеландској
      Један устав треба да важи за читаву СПЦ, сматра протојереј-ставрофор др Велибор Џомић.
      – Због специфичних прилика и аутономног статуса, Православна охридска архиепископија треба да задржи свој устав који је одобрио Свети архијерејски Сабор. Под хитно у ранг статута треба спустити Устав митрополије аустралијско-новозеландске, чија је примена оживела старе ране раскола, довела до братских сукоба, а епархију до финансијског колапса. Надам се да наши саборски оци неће дозволити репризу аустралијског случаја у Америци – закључује Џомић.
      Политика Online - Како је одбачен први „октроисани” устав у историји СПЦ
      WWW.POLITIKA.RS Устав „Српских православних епархија у САД” дефинитивно је стављен ван снаге одлуком Црквеног сабора Српске православне цркве у Северној, Средњој и Јужној Америци...  

      View full Странице
    • By Драгана Милошевић
      Запањујуће је што је измењени, допуњени и прекрштени устав одштампан и пре него што је уопште дошао на дневни ред јулског сабора, каже протојереј-ставрофор Велибор Џомић, говорећи о изменама кровног документа српске цркве у Северној и Јужној Америци
      Устав „Српских православних епархија у САД” дефинитивно је стављен ван снаге одлуком Црквеног сабора Српске православне цркве у Северној, Средњој и Јужној Америци.
      Сабор у Клирвотеру у Флориди имао је очекиван исход: усвојена је одлука Светог архијерејског Синода којом су стављене ван снаге све одлуке Црквеног сабора које се тичу устројства српских православних епархија на том подручју из јула прошле године. Ради се о изменама Устава СПЦ у Северној и Јужној Америци, којима је и сам документ преименован, а уз неке друге измене највише је пала у очи управо ова о увођењу у назив „српске православне епархије”, уместо Српске православне цркве.
      Једнодневном заседању председавао је патријарх српски Иринеј, који је, уочи почетка васкршњег поста, на Флориду допутовао право са заседања делегација православних цркава у Аману. Посећујући више парохија у САД, он је говорио о неопходности јединства, којем је посвећена и прва одлука сабора на Флориди: СПЦ у Северној, Средњој и Јужној Америци, „ради уклањања неспоразума, поново потврђује своје унутарње јединство и наглашава да је саставни део аутокефалне СПЦ”. Потребу да се нагласи, практично, да нема раскола у Америци, условио је вероватно начин на који су рађене измене кровног документа српске цркве на овом континенту. То је рађено без знања двојице „америчких” епископа (владике буеносајреског Кирила и канадског Митрофана) организовањем јулског сабора под председавањем тројице епископа (новограчанички Лонгин, источноамерички Иринеј и западноамерички Максим) од петоро чланова Епископског савета и примењивањем новог назива „Српске православне епархије у САД” на званичном сајту и службеним документима и пре него што је сабор одобрио измене устава.
      У разговору за „Политику”, протојереј-ставрофор др Велибор Џомић, стручњак за црквено право, сумира да су измене, допуне, преименовање и неблагословена примена тзв. устава Српских православних епархија у САД изазвале бројне и озбиљне неспоразуме у САД и шире. Како додаје, позлеђене су старе и отворене нове ране тим чином за који је Синод донео одлуку да се стави ван снаге.
      – Легитимна је брига о правној заштити епархија СПЦ у САД, али то се не може чинити на начин који је демонстриран у јулу 2019. године у Чикагу. Устав или било који други општи правни акт није Свето писмо и може се мењати. Али, мора се поштовати процедура, што није био случај у САД прошле године. Катастрофални правни пропусти су накнадно објашњавани наводом „да то и није нови устав”. Спорно је, уз много шта друго, и то што је то устав „прекрштен” до еклисиолошке непрепознатљивости. Један од аутора измена, допуна и прекрштавања устава јавно је поставио питање зашто би један исти устав важио у САД, Бразилу и Канади. По тој логици, сутра неко други може да постави питање и зашто би један устав важио у Београду, Чикагу, Лесковцу и Бањалуци. То, у сваком случају, није добар приступ, јер ствара простор за манипулације са великим последицама – истиче протојереј-ставрофор др Велибор Џомић.
      Он додаје да га је запањило што су организатори и председавајући одштампали измењени, допуњени и прекрштени устав и пре него што је уопште дошао на дневни ред.
      – То ни Броз није радио! То је први „октроисани” црквени устав у историји СПЦ! У земљи слободе говора ускраћено је право часницима Црквеног сабора да дискутују и гласају иако је Свети архијерејски Сабор у мају 2018. године изричито навео чл. 33 Устава СПЦ за Северну и Јужну Америку, којим је прописано да се уставне измене врше позитивним гласањем најмање три четвртине чланова Црквеног сабора. Једном речју, тај акт је споран и са формалноправне и са материјалноправне стране и зато је данас у депоу црквеноправне историје као пример како се не ради – каже Џомић.
      Како наводи, и он лично се сусрео са безакоњем, како их назива, „уставних” креатора и „подаритеља”, јер су његово име и презиме, без његовог знања и сагласности, „из ко зна којих разлога” злоупотребили и неовлашћено ставили међу имена чланова „законодавног одбора”. О тој „беспризорној злоупотреби”, обавестио је Синод и патријарха Иринеја.
      Питањем општег црквеноправног акта, по тумачењу одлуке ванредног Црквеног сабора у Клирвотеру, које нам је дао наш саговорник, треба да се бави постојећи Епископски савет СПЦ у Северној и Јужној Америци, а не само тројица епископа из САД.
      – Мислим да је потребно да свака епархија са седиштем у једној савезној држави у САД има свој статут и ништа више од тога. Ти статути морају бити у сагласности са канонима и Уставом СПЦ. Немају пролаза приче које се лансирају из САД о јерархијском уређењу цркве када су у питању материјално и финансијско пословање. Јерархијска власт је важна и непорецива, али у нашој цркви постоји и црквено-самоуправна власт. Црквена имовина није ничија бабовина. Довољно је да се види како је Свети Мардарије управљао црквеном имовином – наводи Џомић.
      Тешко стање у Митрополији аустралијско-новозеландској
      Један устав треба да важи за читаву СПЦ, сматра протојереј-ставрофор др Велибор Џомић.
      – Због специфичних прилика и аутономног статуса, Православна охридска архиепископија треба да задржи свој устав који је одобрио Свети архијерејски Сабор. Под хитно у ранг статута треба спустити Устав митрополије аустралијско-новозеландске, чија је примена оживела старе ране раскола, довела до братских сукоба, а епархију до финансијског колапса. Надам се да наши саборски оци неће дозволити репризу аустралијског случаја у Америци – закључује Џомић.
      Политика Online - Како је одбачен први „октроисани” устав у историји СПЦ
      WWW.POLITIKA.RS Устав „Српских православних епархија у САД” дефинитивно је стављен ван снаге одлуком Црквеног сабора Српске православне цркве у Северној, Средњој и Јужној Америци...  
    • By Поуке.орг инфо
      Државни органи Црне Горе, упркос ставу великог броја грађана и све масовнијих протестних литија, кренули су у спровођење Закона о слободи вероисповести, пишу „Новости“.
      Како наводе, не чекајући почетак најављеног експертског дијалога правних тимова Митрополије црногорско-приморске и Владе Црне Горе на тему спорних делова закона, који дискриминишу Српску православну цркву, Управи за имовину почела је да стиже документација о статусу верских објеката у Даниловграду, Никшићу и Гусињу.
      Ови акти, напомиње лист, тичу се манастира Острог и Ждребаоник, као и других храмова и добара.
      Адвокат Митрополије Далибор Кварић рекао је за „Новости“ да је владина прича о дијалогу превара како би у тишини спроводили закон, припремали докуметацију и достављали је надлежним органима.
      Лист подсећа да је највећи проблем државних чиновника непознаница како је црквена имовина уопште могла да буде уписана као својина СПЦ.
      „Велика нам је непознаница како и на основу чега је упис извршен и шта је то мотивисало поједине катастре да могу уписивати имовину на СПЦ“, рекао је за „Побједу“ директор Управе за имовину Блажо Сарановић, најављујући поступке за ревизију ових укњижби.
       
      СПУТЊИК

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...