Jump to content

Rate this topic

Recommended Posts

По "обичају", "припрему" за мајско засиједање САСабора ради Блиц, у складу са уређивачком политиком дискриминације православља, баш на Ђурђевдан:

NASLOVNA foto RAS

Медији о предстојећем Сабору СПЦ и односима у Цркви

 

На предстојећем Сабору СПЦ који се одржава 9. маја владика бачки Иринеј припрема жесток напад на епископа западноамеричког Максима, пише "Блиц", позивајући се на неимановане изворе.

"Сукоб православља на релацији Цариград - Москва одразио се и на односе унутар СПЦ. За сада, епилог је да владика бачки Иринеј за предстојећи Сабор припрема свилен гајтан за епископа западноамеричког Максима", наводи београдски дневник.

У протекла два месеца у животу СПЦ одиграла се, "грубо речено, до сада незабележена ситуација", пише "Блиц", наводећи да је у питању рат саопштењима између двојице владика, а да је то заправо "сукоб генерација и ставова око пресудно битних ствари за СПЦ и њене вернике".

 

патријарсија спц јпг
spc.rs

Све је почело писмом Синода упућеном цариградском патријарху Вартоломеју у којем се, поред позива да се још једном преиспита одлука о давању аутокефалности Украјини, наводи, како пише "Блиц", "да ће СПЦ бити принуђена да свом свештенству препоручи да се клони служења не само са Украјинцима већ и са свима који са њима саслужују".

"То практично значи да српско свештенство може да служи буквално само са Русима. Због своје немуштости састављено писмо је, не само у Цариграду и грчким круговима, доживљено као најава да се СПЦ придружила Руској цркви у прекиду општења са Цариградом", оцењује "Блиц".

Лист подсећа да је на такво писмо епископ Максим реаговао наводима "да такав став изазива смутњу у дијаспори јер тамо су православни различитих националности, а да православна дијаспора покушава са муком у игри тронова између Цариграда и Москве да очува јединство".

Београдски лист још наводи да владика Иринеј "жели пад владике Максима" и због њиховог сукоба од пре две године око Дарвинове теорије. (РТ Војводина)

UEzk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWm1FN01EQV8vZGNhZjEwNWI0MzQ1ODgxOWRhNTc4MDUzMDRiZTMyMTYuanBlZ5GTAs0C5ACBAAU (1).webp

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 29 минута, александар живаљев рече

пише "Блиц", позивајући се на неимановане изворе.

"То практично значи да српско свештенство може да служи буквално само са Русима.

Овакви Блицови неименовани извори могу да пишу чланке буквално само за Треће око...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Јежим се кад чујем: "СПЦ и њени верници данас славе..."

По њима СПЦ чине само зидови.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добри стари холивудски рецепт, гуд гајс и бед гајс. 

Screenshot_20190507-045016_MX5.thumb.jpg.5b5e3f460232e2b37d0f82ac16d9602a.jpg

С једне стране млади, савремени, научници, који разумеју православље, а са друге стари, оронули, превазиђени, сиве еминенције, подржаваоци посрнуих...

Да ли је после оваквих гадости из Блица свима јасно о чему се овде ради?

И ми смо млађа генерација СПЦ, познаваоци технологија, ширине православља, има и научника, и познавалаца науке итд., али не видех никакву подршку Еп Максиму у његовом деловању. Да ли је могуће да је на Сабору добије, видећемо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ево читавог урадка Блица:

OTKRIVAMO Irinej bački sprema SVILEN GAJTAN za episkopa zapadnoameričkog, a PRLJAVA IGRA traje mesecima

  •  Blic
  •  06.05.2019. 20:17
 

irinej i maksim kombo RAS Vladislav Mitic Nenad MihajlovicFOTO: VLADISLAV MITIĆ, NENAD MIHAJLOVIĆ / RAS SRBIJA

Sukob u pravoslavlju na relaciji Carigrad - Moskva odrazio se i na odnose unutar Srpske crkve. Za sada, epilog je da vladika bački Irinej za predstojeći Sabor priprema svilen gajtan za episkopa zapadnoameričkog Maksima.

 

Prolećni Sabor počinje u četvrtak, 9. maja, u manastiru Žiča, a potom se zasedanje nastavlja u Patrijaršiji u Beogradu. U protekla dva meseca u životu SPC odigrala se, grubo rečeno, do sada nezabeležena situacija. Površno posmatrano - rat saopštenjima između dvojice vladika - Irineja i Maksima. A zapravo, sukob generacija i stavova oko presudno bitnih stvari za SPC i njene vernike.

 

Na jednoj strani je vladika zapadnoamerički Maksim koji je simbol mlađe generacije episkopa koji umeju da komuniciraju sa naukom, sa savremenim svetom, koriste savremene tehnologije i što je bitno - pravoslavlje vide kao nešto što nadilazi uske nacionalne okvire. S druge strane, bački vladika Irinej, po potrebi i stara i nova škola, siva eminencija Crkve, autor raznih saopštenja, zaštitnik posrnulih poput Filareta, vladike Vasilija (Kačavende). Međutim, i episkop sa najviše funkcija u SPC i trenutno najmoćniji po broju glasova na Saboru.

Kako je sve počelo?

Na kraju, dogodilo se i to da jedan vladika odgovori episkopu bačkom Irineju ili kako se to češće opisuje u crkvenim kuloarima - neko se osmelio, usudio da odgovori bačkom... Kako je otpočeo događaj koji trenutno potresa SPC i imaće svoj nastavak na Saboru, ali i koji po svojoj važnosti nadilazi obojicu vladika?

 
 

episkop zapadnoamerički MaksimFOTO: ANDREJ ISAKOVIĆ / RAS SRBIJA episkop zapadnoamerički Maksim

Sve je počelo pismom Sinoda koje je sredinom maja upućeno carigradskom patrijarhu Vartolomeju. Osim opravdanog poziva da se još jednom preispita odluka o davanju autokefalnosti Ukrajini, Sinod je otišao i korak dalje od stava koji je dogovorio Sabor SPC. U dosta nespretno napisanom saopštenju, što nije smelo da se dogodi, peta tačka pisma izazvala je nejasnoće širom pravoslavlja. Napisano je da će SPC biti prinuđena da svom sveštenstvu preporuči da se kloni služenja ne samo sa Ukrajincima već i sa svima koji sa njima saslužuju. To jest, oni koji sa njima služe su i sami u raskolu. To praktično znači da srpsko sveštenstvo može da služi bukvalno samo sa Rusima. Zbog svoje nemuštosti sastavljeno pismo je i ne samo u Carigradu i grčkim krugovima doživljeno kao najava da se SPC pridružila Ruskoj crkvi u prekidu opštenja sa Carigradom.

Na takvo pismo je reagovao i vladika srpski. Episkop Maksim je naveo da takav stav izaziva smutnju u dijaspori jer tamo su pravoslavni različitih nacionalnosti, a da pravoslavna dijaspora pokušava sa mukom u igri tronova između Carigrada i Moskve da očuva jedinstvo. Vladika Maksim je praktično poručio da sa pozicije dijaspore otvoreno promoskovski stavovi nisu korisni jer ugrožavaju odnose sa Carigradskom crkvom u Americi, koja je tamo jaka i ugledna.

Primera radi, u Americi postoje parohije gde SPC nema crkvu, ali gde su Srbi, Grci i Rusi išli zajedno u neku od pravoslavnih crkava. Sada Rusi to neće, i gde god služe Grci, Rusi izbegavaju. Dakle, vladika Maksim je ukazao na realan problem kojim se urušava pravoslavlje u dijaspori.

 

Udarci ispod pojasa

Na to je usledio odgovor vladike bačkog, ali ne i samo saopštenje. A razmena stavova se pretvorila u udarce ispod pojasa. U roku od nekoliko dana po raznim eparhijama kružila je priča da je vladika bački navodno instruirao pobunu sveštenika u Americi i u zapadnoameričkoj eparhiji protiv tamošnjeg vladike. Stvari se dodatno komplikuju i sa pismom sveštenika iz SAD protiv vladike Maksima, koje je navodno potpisao vrlo uticajni u Americi protojerej Miloš Vesin. Maltene da se vladika smeni i pošalje na "lomaču" zbog svojih stavova. Međutim, otac Miloš Vesin se ubrzo oglašava i kaže da on to nije potpisao i da je sve nameštaljka i laž. Ostaje nejasno da li je pod nečijim uticajem pisao, a potom povukao, ili je pak neko u ime bitnog protojereja fabrikovao laži protiv vladike Maksima. Na takozvanim crkvenim sajtovima osvanuli su razni tekstovi protiv episkopa u zapadnoj Americi, a otišlo se dotle da ga nazivaju - "samoproglašenim potomkom majmuna". Time je pod nečijom veštom palicom aktuelizovan i problem od pre dve godine kada je vladika Maksim sa grupom profesora teologa potpisao stav da ne treba ukinuti Darvinovu teoriju. Profesori su izvukli deblji kraj, a pokušaj smene vladike Maksima sa mesta profesora na kome je radio vladika bački, sprečio je umirovljeni episkop Atanasije (Jevtić). Nije isključeno da bački pokuša na Saboru iznova da skloni mlađeg kolegu sa fakulteta, što nema veze sa stavovima već sa pokušajem osvajanja celog fakulteta.

Ko želi pad vladike Maksima?

Osim vladike Irineja i najverovatnije njemu potčinjenih vladika, tu su i artemijevci - raskolnici, odnosno sledbenici vladike Artemija, u čije vreme je kraden novac od donacija za preostale Srbe na KiM, sektaši i ultranacionalisti.

Vladika bački favorit Moskve

 

Vladika bački je u jednom trenutku uvideo da je njegova najsigurnija karta za tron SPC bliskost sa Moskvom. Praktično on je danas glavni njihov favorit za patrijarha i tako je još od svepravoslavnog sabora na Kritu. Bački je tada izveo manevar da se protivi učešću jer ne dolaze predstavnici Ruske crkve. Time je preuzeo mesto mitropolitu Amfilohiju koji je suštinski i iskreno najviše proruski orijentisan arhijerej, ali je podržao učešće na Kritskom saboru. Vladika Maksim je uslovno rečeno bliži Carigradu. U dosadašnjim napadima vešto je izvršen pokušaj satanizaje vladike kao carigradskog agenta koji hoće eparhiju da podvede pod Carigrad.

Šta kaže sinod?

Kada je reč o pitanju Ukrajine i odnosa Moskve i Carigrada, nema sumnje da će većina vladika podržati stav Sinoda. SPC ne treba otvoren sukob sa Carigradom u koji ga pojedine vladike vode, jer Srpska crkva može imati probleme ne samo u Makedoniji i Crnoj Gori. U sukobu dve velike patrijaršije - Moskovske i Carigradske, SPC treba da očuva svoj interes i patrijarh je mudro vodio Crkvu u ovom problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By after_silence
      Христос је близу!
      Свети Симеон Нови Богослов
      Сваког дана слушам како хришћани говоре: „Да смо ми живели у апостолско доба и да смо видели Господа Исуса, и ми бисмо били светитељи као и они".
      Тако замишљају у свом незнању. Јер Онај Који је говорио у време апостола, и сада говори свему свету. Не само у речима, него и у Својим делима Он је исти као и у апостолско време, јер нас уверава говорећи: Отац је увек у Сину, и Син је увек у Оцу, и као што Отац увек делује, тако и Син увек делује.
      Можда ће неко рећи да је велика разлика гледати Господа телесно и само слушати Његове речи - као што ми сад слушамо од других и читамо у Еванђељу. И ја велим да је разлика и додајем да је данашњи начин познавања Христа несравњено подеснији од првобитног. Јер тада се Господ показао људима у облику човека простог, смиреног и пониженог - што је и саме Јевреје веома збуњивало - док се данас Он нама проповеда као истинити Бог. Тада је прилазио људима као човек, седао за трпезу са грешницима и цариницима, док данас Он седи с десне стране Бога Оца и храни цео свет и без Њега ништа не бива. У апостолско време су Га чак и простаци унижавали и говорили: „Није ли ово дрводеља, син Маријин?!" (Мк. 6, 3), док му се сад клањају кнезови и цареви као Сину Божјем и Богу. А Он прославља оне који му се клањају духом и истином.
      У апостолско време су Га поштовали као једног од људи, као смртног и било је велико чудо кад Га је неко могао у том облику признавати као Творца неба и земље, и свега што постоји. Због тога, када је св. ап. Петар исповедио: „Ти си Христос, Син Бога живога", Христос га је похвалио говорећи: „Благо теби, Симоне сине Јонин! Јер тело и крв нису теби то јавили, него Отац мој  који је на небесима"  (Мт.  16,  16-17). Данас ту нема ничег особитог, јер се Христос данас проловеда оденут славом. Јер кад би данас нама било немогуће пазити и испуњавати што говори Бог и сви светитељи - који су прво испунили, па потом написали и нама оставили своје поуке - онда због чега су се они трудили и писали?! Због чега се то данас чита по црквама?!
      Ко то пориче закључава небо, које нам је Христос отворио Својим силаском на земљу, и спречава уздизање к небу, које нам је такође показао Христос. Бог стоји код врата небеских, и гледа на земљу, и Њега виде верне душе и чују како их позива преко Еванћеља: „Ходите к мени сви који сте уморни и натоварени, и ја ћу вас одморити" (Мт. 11, 28). А богоборци и нововерци узвикују: немогуће, немогуће у овом веку! Такве је Сам Господ одлучно изобличио говорећи: „Тешко вама, књижници и фарисеји, лицемери, слепе вође слепаца, што затварате царство небеско од људи; јер ви не улазите нити дате да улазе који би хтели" (Мт. 23, 13 и 24).
      Чиме се отварају врата Царства небеског? - Плачем и покајањем. Тада не може у светлости опстати, јер је особина светлости да разгони таму. Грех је гори од таме - Бог је светлији од сваке светлости. А ко је од нас без греха! „Ако речемо да не сагрешисмо, правимо Христа лажом, и реч Његова није у нама" (I Јов. 1, 10). И зашто да је човеку немогуће кајати се?! Па чиме су другим светитељи блистали у свету, него дубином и ватреношћу покајања? А да то није тако - они не би присиљавали своју душу на признање грехова и оплакивање увреда које смртни човек наноси вечитом Богу.
      Ко вели да је немогуће кајати се, одриче се очишћења. Нисмо чули да се неко може очистити без суза за грехе почињене после крштења. Не говоре нам узалуд свети Оци да су гледали масу примера како незнабошци плачу баш за време пријема тајне светог крштења. Благодат, небесна сила Светог Духа, силази на њихове душе и прогони греховну таму, као што ветар очисти небо од облака.
      Ко тврди да није грешан, зато што није починио кривична дела, тај исти тврди да не може да се каје, и да је Христос далеко. У апостолско време Христу су прилазиле две врсте људи: питоми народ који Га је врло радо слушао и веровао Му, и тешки болесници и велики грешници, који су Му прилазили са сузама као чудотворцу и Богу. И једне и друге Христос је волео да прима и да им све чини, а ове последње ставио је за пример целом роду људском како се прилази Сину Божјем. Па Њему су светитељи тако и прилазили! И Он их је поставио и посветио за учитеље Цркве и пример народу.
      Сузе и покајање били су мост којим се долази до Христа у време када је Он лично проповедао и лично исцељивао. Сузе и покајање су мост ка Њему и сада када Он седи у слави Бога Оца. Он, Господ Христос, разделио је светитељима животне крстове - да се уморе носећи их, те да би се од умора у Царству небеском одморили. Јер ко не види муке Сина Божјег, и не види своје грехе, како може ући у Царство Божје?!
      Син је ушао после страдања, зар смртни човек да уђе без страдања, без плача, без покајања, без познавања самога себе! Није Христос далеко. Христос је сасвим близу. Ближи је од родитеља и пријатеља, ближи од дисања и од сваке помисли. Родитељи могу умрети, дисање може отежати, мисли могу лутати и никакве утехе не донети. Христос се спустио до сваког човека - до просјака, до разбојника. Христос се спустио до смрти, до Ада и све је позвао у Своје Царство. И једнако зове: „Ходите к мени!"
      Зар је далеко Онај Који тако говори!?
      преузето из "Православног мисионара"
      број 2, 1977. година
    • By Поуке.орг - инфо
      Као Апостолима једнаки животом и учитељи словенских земаља, богомудри Кирило и Методије, молите Господара свега да учврсти све словенске народе у Православљу и једномислију, да подари свету мир, и душама нашим велику милост.      Катихета Бранислав Илић: Радујте се, Методије и Кириле, народа словенских апостоли и богомудри учитељи!   Патријарх бугарски Кирил: Света браћа Кирило и Методије   Свети Владика Николај охридски и жички: Света ћирилица   Епископ далматински Фотије: Беседа на празник Светих Кирила и Методија   Епископ Атанасије (Јевтић): Свети Сава у токовима Кирило-Методијевског предања   Похвално слово светим Кирилу и Методију   Радио Светигора: Свети Кирило и Методије       Извор: Ризница литургијског богословља и живота

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...