Jump to content

Recommended Posts

ВЛАДИКА АТАНАСИЈЕ ЈЕВТИЋ 

Резултат слика за atanasije jevtić
...Нека вас не збуњују они који на неправославни, манихејски начин мисле и у секташкој заблуди говоре да се, тобоже, “не може причешћивати, ако се једе месо”...

Са наше пак стране, драга Децо, пошто вам овај Васкршњи поздрав упућујемо на Велики Четвртак, дан када је Господ одржао тајну Вечеру са ученицима Својим и преко њих у Цркви установио и предао нама Тајну Свете Литургије = Причешћа, наводимо Свети Канон Светих Отаца Шестог Васељенског Сабора (Трулски Канон 66) који нам јасно и недвосмислено говори да треба да присуствујемо у Црквама у Литургији и Причешћујемо се целе Васкрсне седмице:
“Од Светога дана Васкрсења Христа Бога нашега па до Нове Недеље (=Томине), сву седмицу верни треба да у Светим Црквама неизоставно проводе у псалмима и химнама и песмама духовним (Еф.5,19), радујући се Христу /Васкрсломе/ и празнујући, и слушајући читања Божаствених Писама и наслађујући се Светим Тајнама. Јер ћемо тако бити саваскрсавани и саузношени са Христом”.


Нека вас не збуњују они који на неправославни, манихејски начин мисле и у секташкој заблуди говоре да се, тобоже, “не може причешћивати, ако се једе месо”, јер то није ни Христов, ни Апостолски, ни Светоотачаки наук и предање, како то посведочује и Свети Јован Златоусти у својој Ускршњој Речи, која се чита у Цркви на Васкрс, којом нас Света Црква позива да сви приступимо и учествујемо у Царској Гозби за Трпезом Великодаровитога Јагњета Божијега, наше Нове и вечно Нове Пасхе – Христа Господа, Богочовека и СПАСИТЕЉА СВИХ ЉУДИ И СВЕГА СВЕТА. Јер Св. Апостол Павле каже: “Свако је створење Божије добро, и ништа није за одбацивање кад се узима са захвалношћу /Богу/, јер се освећује речу Божјом и молитвом”(1Тим.4,4-5). Наравно, после Светле Седмице треба постити Среде и Петке, као и остале од Цркве назначене Постове (осим Суботе и Недеље, кад се не пости), али се исто тако треба и чешће причешћивати, а не само у време четири поста. Поготову се треба причешћивати Недељом, јер свака Недеља је Васкрсење. А Ускрс је Недеља над недељама, Празник над Празницима. То је “Дан који створи Господ” – вечно Први и вечно Један незалазни Дан Царства Христовог – обрадујмо се и веселимо се њему, и у њему – Христу Васкрсломе и нас Васкрсавајућем!

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 38 минута, ana čarnojević рече

meni jednom u rakovickoj crkvi nisu dali da se pricestim drugi dan Vaskrsa. ja prisla i kao ne moze. kad se nisam onesvestila. tri dana mi nije bilo dobro.

Treba i takva iskustva da prođeš. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 часа, ana čarnojević рече

meni jednom u rakovickoj crkvi nisu dali da se pricestim drugi dan Vaskrsa. ja prisla i kao ne moze. kad se nisam onesvestila. tri dana mi nije bilo dobro.

Пре десетак година, у једном селу у току Литургије на ВАСКРС, кад сам пришла  да се исповедим (а пре тога се, истина, нисам причешћивала годинама), пита мене свештеник јесам ли постила цео пост. Рекох, нисам, само ову последњу недељу. А он каже да на Васкрс причешћује само оне који су постили цео пост, као награду, али пошто ја нисам знала, нисам из тог места, ајде овај пут може. Иначе, може било која друга недеља у посту, само не на Васкрс, ако се не пости цео пост. И тако... А ви како те? 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Док, данас, у мојој парохијској цркви, прота се увек пред Васкрс позива на речи св. Јована Златоустог-да на тај велики дан треба да дођу да се причесте СВИ, и који су постили, и који нису- толико је велики Васкрс. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 3 часа, ana čarnojević рече

meni jednom u rakovickoj crkvi nisu dali da se pricestim drugi dan Vaskrsa. ja prisla i kao ne moze. kad se nisam onesvestila. tri dana mi nije bilo dobro.

...

пре 28 минута, AnaLaz рече

Пре десетак година, у једном селу у току Литургије на ВАСКРС, кад сам пришла  да се исповедим (а пре тога се, истина, нисам причешћивала годинама), пита мене свештеник јесам ли постила цео пост. Рекох, нисам, само ову последњу недељу. А он каже да на Васкрс причешћује само оне који су постили цео пост, као награду, али пошто ја нисам знала, нисам из тог места, ајде овај пут може. Иначе, може било која друга недеља у посту, само не на Васкрс, ако се не пости цео пост. И тако... А ви како те? 

...

Bestidni uzurpatori i lopine! Tesko takvima, jer, "sami u Carstvo ne ulaze, a ne daju onima koji hoce da udju"...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 3 часа, ana čarnojević рече

meni jednom u rakovickoj crkvi nisu dali da se pricestim drugi dan Vaskrsa. ja prisla i kao ne moze. kad se nisam onesvestila. tri dana mi nije bilo dobro.

ma ima svega :stadaradim:

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
1 hour ago, AnaLaz рече

Пре десетак година, у једном селу у току Литургије на ВАСКРС, кад сам пришла  да се исповедим (а пре тога се, истина, нисам причешћивала годинама), пита мене свештеник јесам ли постила цео пост. Рекох, нисам, само ову последњу недељу. А он каже да на Васкрс причешћује само оне који су постили цео пост, као награду, али пошто ја нисам знала, нисам из тог места, ајде овај пут може. Иначе, може било која друга недеља у посту, само не на Васкрс, ако се не пости цео пост. И тако... А ви како те? 

0703_reada ma, popovska posla!

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 сат, obi-wan рече

Bestidni uzurpatori i lopine! Tesko takvima, jer, "sami u Carstvo ne ulaze, a ne daju onima koji hoce da udju"...

Da ne bude zabune - ova rec se odnosi na vrle popove, i njihovu "teologiju", posto vidim da se neki cudite.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 6 часа, AnaLaz рече

прота се увек пред Васкрс позива на речи св. Јована Златоустог-да на тај велики дан треба да дођу да се причесте СВИ, и који су постили, и који нису- толико је велики Васкрс. 

BESEDA NA VASKRS

 Sveti Jovan Zlatoust

Beseda-na-Vaskrs_small.jpgAko je ko pobožan i bogoljubiv, neka se naslađuje ovim divnim i svetlim slavljem. Ako je ko blagorazuman sluga, neka radujući se uđe u radost Gospoda svoga. Ako se ko namučio posteći se, neka sada primi platu. Ako je ko od prvog časa radio, neka danas primi pravedni dug. Ako je ko došao posle trećega časa, neka praznuje sa zahvalnošću. Ako je ko stigao posle šestoga časa, neka nimalo ne sumnja, jer ničim neće biti oštećen. Ako je ko propustio i deveti čas, neka pristupi ne kolebajući se ni malo. Ako je ko stigao tek u jedanaesti čas, neka se ne plaši zakašnjenja: jer ovaj divni Gospodar prima poslednjeg kao i prvog, odmara onoga koji je došao u jedanaesti čas, kao i onoga koji je radio od prvoga časa. I poslednjeg miluje i prvoga dvori; i onome daje, i ovome daruje; i dela prima, i nameru celiva; i delanje ceni, i prinos hvali. Stoga dakle, uđite svi u radost Gospoda svoga; i prvi i drugi, platu primite; bogati i ubogi, jedni s drugima likujte; uzdržljivci i lenjivci, dan poštujte; vi koji ste postili i vi koji niste postili, veselite se danas! Trpeza je prepuna, naslađujte se bogato svi! Tele je ugojeno; neka niko ne izađe gladan; svi uživajte u bogatstvu dobrote! Neka niko ne oplakuje siromaštinu, jer se javi opšte Carstvo. Neka niko ne tuguje zbog grehova, jer oproštaj zasija iz groba. Neka se niko ne boji smrti, jer nas oslobodi Spasova smrt: ugasi je Onaj koga je ona držala, zapleni ad Onaj koji siđe u ad, ugorča se ad okusivši telo Njegovo. I predviđajući to, Isaija zaklikta: ad se ugorča susrevši Te dole! Ugorča se, jer opusti; ugorča se, jer bi ismejan; ugorča se, jer se umrtvi; ugorča se, jer bi srušen; ugorča se, jer bi okovan; primi telo Hristovo, a naiđe na Boga; primi zemlju, a srete nebo; primi ono što vide, a pade u ono što ne vide. Smrti, gde ti je žalac? Ade, gde ti je pobeda.

Vaskrse Hristos, i ad se stropošta!

Vaskrse Hristos, i padoše demoni!

Vaskrse Hristos, i raduju se anđeli!

Vaskrse Hristos, i život živuje!

Vaskrse Hristos, i nijednog mrtvog u grobu!

Jer Hristos, ustavši iz mrtvih, postade prvina preminulih. Njemu slava i vlast kroza sve vekove. Amin!

Hristos vaskrse!

http://www.eparhija-dalmatinska.hr/Publikacije-Krka19-L.htm

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 6 часа, obi-wan рече

Da ne bude zabune - ova rec se odnosi na vrle popove, i njihovu "teologiju", posto vidim da se neki cudite.

Ви само вичете амин а ја сам ово освештао, то је моје, дајем коме ја хоћу, ја сам поп и морам да се причестим иако сам грешан, има неки ред, није ово супа, ви и не знате шта ја изговарам у олтару, а немам кад ни да вам објашњавам... дођите за нафору...
 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Мислим да се однос према причешћу мења,да се повећава број оних који се причешћују чешће,не само у току поста.Међутим,причешће увек некако треба да буде израз заједнице и потврда заједнице.Неретко имам осећај да је то више индивидуална ствар,па имамо негде да се дефинише број оних који су се причестили,па се коментарише зашто се неко није причестио,а ето неко се причестио.Свакако чланови Цркве треба да причешћују и у време поста,и ван поста,али и да се причешћују добрим делима,да пројаве себе овом свету као заједницу љубави,јер то некако иде једно с другим.Читам ових дана једну књигу где пише да се хришћани некада нису разликовали по спољашњим манифестацијама своје побожности,у смислу неког посебног изгледа,гардеробе и сл.него по наглашеној пројави практичне љубави,милосрђа,бриге за другог.Мислим да нам то недостаје.Имамо неке етикетиране хришћане,па имамо и оне који су  се карактеришу као литургијски хришћани,који се дакле причешћују,али у неком другом контексту не пројављују себе по својим делима као хришћане,али  веома наглашавају  да се ПРИЧЕШЋУЈУ,при том не мислим на то неко погреши у нечему,свако ће да погреши,него по стилу живота.

Ја носим нека лепа искуства из Грчке, па из капеле на ПБФ ,из времена када је нпр.о.Макарије из Јерусалимске цркве служио ,и где сам имала снажан осећај да сам део заједнице,да ми је све некако било природн,,и када искусиш то,после чезнеш за таквим богослужбеним амбијентом и  контекстом.Неки имају само лепу причу,понеко и лепа дела.

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 7 минута, Нифада рече

Мислим да се однос према причешћу мења,да се повећава број оних који се причешћују чешће,не само у току поста.Међутим,причешће увек некако треба да буде израз заједнице и потврда заједнице.Неретко имам осећај да је то више индивидуална ствар,па имамо негде да се дефинише број оних који су се причестили,па се коментарише зашто се неко није причестио,а ето неко се причестио.Свакако чланови Цркве треба да причешћују и у време поста,и ван поста,али и да се причешћују добрим делима,да пројаве себе овом свету као заједницу љубави,јер то некако иде једно с другим.Читам ових дана једну књигу где пише да се хришћани некада нису разликовали по спољашњим манифестацијама своје побожности,у смислу неког посебног изгледа,гардеробе и сл.него по наглашеној пројави практичне љубави,милосрђа,бриге за другог.Мислим да нам то недостаје.Имамо неке етикетиране хришћане,па имамо и оне који су  се карактеришу као литургијски хришћани,који се дакле причешћују,али у неком другом контексту не пројављују себе по својим делима као хришћане,али  веома наглашавају  да се ПРИЧЕШЋУЈУ,при том не мислим на то неко погреши у нечему,свако ће да погреши,него по стилу живота.

Ја носим нека лепа искуства из Грчке, па из капеле на ПБФ ,из времена када је нпр.о.Макарије из Јерусалимске цркве служио ,и где сам имала снажан осећај да сам део заједнице,да ми је све некако било природо,,и када искусиш то,после чезнеш за таквим богослужбеним амбијентом и  контекстом.Неки имају само лепу причу.

 

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 10 часа, Нифада рече

Мислим да се однос према причешћу мења,да се повећава број оних који се причешћују чешће,не само у току поста.Међутим,причешће увек некако треба да буде израз заједнице и потврда заједнице.Неретко имам осећај да је то више индивидуална ствар,па имамо негде да се дефинише број оних који су се причестили,па се коментарише зашто се неко није причестио,а ето неко се причестио.Свакако чланови Цркве треба да причешћују и у време поста,и ван поста,али и да се причешћују добрим делима,да пројаве себе овом свету као заједницу љубави,јер то некако иде једно с другим.Читам ових дана једну књигу где пише да се хришћани некада нису разликовали по спољашњим манифестацијама своје побожности,у смислу неког посебног изгледа,гардеробе и сл.него по наглашеној пројави практичне љубави,милосрђа,бриге за другог.Мислим да нам то недостаје.Имамо неке етикетиране хришћане,па имамо и оне који су  се карактеришу као литургијски хришћани,који се дакле причешћују,али у неком другом контексту не пројављују себе по својим делима као хришћане,али  веома наглашавају  да се ПРИЧЕШЋУЈУ,при том не мислим на то неко погреши у нечему,свако ће да погреши,него по стилу живота.

Ја носим нека лепа искуства из Грчке, па из капеле на ПБФ ,из времена када је нпр.о.Макарије из Јерусалимске цркве служио ,и где сам имала снажан осећај да сам део заједнице,да ми је све некако било природн,,и када искусиш то,после чезнеш за таквим богослужбеним амбијентом и  контекстом.Неки имају само лепу причу,понеко и лепа дела.

 

Pričešćivanje na ličnom nivou je povezano sa pokajanjem. To ne znači da moraš da se isovediš pre nego da se pričestiš nego da imaš punu svest o tome šta je to što jedeš i piješ i da se tome prilazi ne kao i svakoj drugoj hrani nego pokajanog srca.  To je najlepše opisao apostol Pavle: 

1Cor 11:17 Ali ovo zapovedajući ne hvalim da se ne na bolje nego na gore sabirate.
1Cor 11:18 Prvo dakle kad se sabirate u crkvu, čujem da imaju raspre medju vama, i nešto verujem od ovog.
1Cor 11:19 Jer treba i jeresi da budu medju vama, da se pokažu pošteni koji su medju vama.
1Cor 11:20 A kad se skupite na jedno mesto, ne jede se večera Gospodnja.
1Cor 11:21 Jer svaki svoju večeru uzme najpre i jede, i tako jedan gladuje a drugi se opija.
1Cor 11:22 Eda li dakle nemate kuća da jedete i pijete? Ili ne marite za crkvu Božiju, i sramotite one koji nemaju? Šta ću vam reći? Hoću li vas pohvaliti za to? Neću.
1Cor 11:23 Jer ja primih od Gospoda šta vam i predadoh, da Gospod Isus onu noć u koju bivaše predan uze hleb.
1Cor 11:24 I zahvalivši prelomi i reče: Uzmite, jedite, ovo je telo moje koje se za vas lomi; ovo činite meni za spomen.
1Cor 11:25 Tako i čašu, po večeri, govoreći: Ova je čaša novi zavet u mojoj krvi; ovo činite, kad god pijete, meni za spomen.
1Cor 11:26 Jer kad god jedete ovaj hleb i čašu ovu pijete, smrt Gospodnju obznanjujete, dokle ne dodje.
1Cor 11:27 Tako koji nedostojno jede ovaj hleb ili pije čašu Gospodnju, kriv je telu i krvi Gospodnjoj.
1Cor 11:28 Ali čovek da ispituje sebe, pa onda od hleba da jede i od čaše da pije;
1Cor 11:29 Jer koji nedostojno jede i pije, sud sebi jede i pije, ne razlikujući tela Gospodnjeg.
1Cor 11:30 Zato su medju vama mnogi slabi i bolesni, i dovoljno ih spavaju.
1Cor 11:31 Jer kad bismo sebe rasudjivali, ne bismo osudjeni bili.
1Cor 11:32 Ali kad smo sudjeni, nakazuje nas Gospod, da se ne osudimo sa svetom.
1Cor 11:33 Zato, braćo moja, kad se sastajete da jedete, iščekujte jedan drugog.
1Cor 11:34 Ako li je ko gladan, neka jede kod kuće, da se na greh ne sastajete. A za ostalo urediću kad dodjem.
 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 22 часа, ana čarnojević рече

meni jednom u rakovickoj crkvi nisu dali da se pricestim drugi dan Vaskrsa. ja prisla i kao ne moze. kad se nisam onesvestila. tri dana mi nije bilo dobro.

A što bi se pričešćivala dan za danom? Meni je to malo fatalistički pristup. Sasvim je dovoljno jednom nedeljno. Razborito, smireno.

I to što ti "tri dana nije bilo dobro" može samo da ide u prilog tome da je malo fat. pristup (mislim na tvoj emotivni doživljaj situacije).

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Дејан,
      Nemam pravo nikome da oprostim prebijanje naroda, posebno neću oprostiti prebijanje dece i omladine u Nikšiću, Pljevljima, Andrijevici, rekao je episkop gostujući u ''Internet litiji''
         
      -Nemam pravo nikome da oprostim prebijanje naroda, posebno neću oprostiti prebijanje dece i omladine u Nikšiću, Pljevljima, Andrijevici.
      Ovo je kazao episkop budimljansko-nikšićki Joanikije, gostujući u dvadesetoj, jubilarnoj, ''Internet litiji'', govoreći o njegovom i hapšenju sedmorice sveštenika u Nikšiću, ocenjujući takav gest kršenjem zakona.
      -Videli ste kako se vlast ponašala u poslednjih nekoliko meseci prema našoj Crkvi. Onako, kao da je ona kriva za korona virus, čak i kada ga nije bilo u Crnoj Gori, kazao je Joanikije, ističući da su incidente u Nikšiću posle hapšenja sveštenstva ubrzali ubačeni provokatori, što je recept vlasti.
      -Nismo kršili niti ćemo pravila, ali nećemo dopustiti sebi da se u marketima okuplja i kroz njih prođe dnevno pod 10.000 ljudi a mi da ne možemo održavati litije. Nismo kreteni da to ne vidimo. Ako drugi moraju da imaju ljudske i verske slobode imaćemo ih i mi i izborićemo se za slobodu litija, kazao je vladika Joanikije.
      -Zalažemo se uvek za dijalog sa vlastima. Svi problemi moraju tako da se rešavaju uz međusobno razumevanje, ali, za dijalog je potrebna dobra volja, ali ja nisam dovoljno siguran da li te dobre volje ima. U našim zahtevima nema ničeg specijalnog. Samo tražimo da budemo ravnopravni sa ostalim verama u Crnoj Gori i ne možemo dopustiti bilo kakvu diskriminaciju u našoj državi prema bilo kome, a posebno prema našoj veri. Skrećemo pažnju našoj vlasti celo vreme, da je ovo važno pitanje za budućnost države, ali, vlast, pokazalo se, vodi računa samo o jednom, kako da ostane da vlada, da što više zgrabi i da nam otme ono što nije oteto, kazao je epsikop Joanikije.
      Vladika Joanikije poručio: Nikome neću oprostiti prebijanje dece | Crna Gora | Novosti.rs
      WWW.NOVOSTI.RS Nemam pravo nikome da oprostim prebijanje naroda, posebno neću oprostiti prebijanje dece i omladine u Nikšiću, Pljevljima, Andrijevici, rekao je episkop...  
    • Од Милан Ракић,
      Mislim na ovu vlast... Ljudi vide da neko laže, čini nasilje, i vide da je situacija strašna. Evo primera: Ja sam prošlog Uskrsa pozvan, bili su protesti, i ja sam podržao proteste. I odmah sam dobio "ti se stavljaš na stranu..."...

      Bezakonje je na delu, ljudi su u strahu, ne daju da različito mislimo, sramota je i glupost hvaliti se da si imao 96 odsto glasova na izborima na KiM - kaže vladika Grigorije, episkop diseldorfski i cele Nemačke, koji ističe da podržava proteste protiv vlasti.
      Pored Grigorija, gosti najnovijeg izdanja Utiska nedelje bili su još urednik "Nedeljnika" Veljko Lalić i Vukašin Milićević, docent na Bogoslovskom fakultetu. Grigorije, svetovno Mladen Durić, u emisiji Olje Bećković na televiziji Nova S promovisao je i svoju knjigu "Gledajmo se u oči".
      - Još uvek verujem u gledanje u oči, naročito stojeći ispred neke ikone, tada sam posmatran. Baveći se teologijom, zaista saznajem da oči drugoga jesu ogledalo u kojem se ogledam i u tim očima stoje i oči drugoga sa velikim D. Ovo je istovetno i sa rečima koje izgovaramo, zaista je važna svaka izgovorena reč. Izgovorene reči su samo ono što je u našem srcu, jezik je rizničar, a dobar čovek iz riznice iznosi dobro, a zao iz riznice iznosi zlo. Mnogi primećuju da i danas možemo i iz očiju videti zlobu i mržnju. Svaka reč izgrađuje i nas i onoga kome upućujemo, kao i što može da rani i ubije - kaže Grigorije..
      A kada otvorimo oči...
      - Ovo je posledica našeg držanja očiju zatvorenih i našeg puštanja da se laž rascveta. Laž je samo početak, završetak je nasilje. Imamo onu "ko laže taj krade, ko krade taj ubija". Kad je počelo da se toliko laže i kad je prestalo da se govori "daj ne laži? Ili prestani da lažeš"? Shvatio sam da je to u isto vreme kada su trojica počeli da tuku jednog, kad više nije bilo ravnopravne borbe. I kad je počelo da se zbiva da čoveka na zemlji šutiraju nogama. Taj na zemlji je prevaren, slagan. Ovo sada je posledica i vrhunac tog našeg neodgovornog zatvaranja očiju, mi smo zatvorili oči da bismo pobegli od odgovornosti. Mislim na ovu vlast... Ljudi vide da neko laže, čini nasilje, i vide da je situacija strašna. Evo primera: Ja sam prošlog Uskrsa pozvan, bili su protesti, i ja sam podržao proteste. I odmah sam dobio "ti se stavljaš na stranu...". Ne, taj protest je nastao zato što je čovek udaren štanglom u potiljak. I zato su morali protesti. A ljudi su vrlo brzo zaboravili što su na protestima. Ovo je neodgovorno ponašanje u samom početku, kad su lagali, što nismo rekli nemoj da lažeš. A protiv nasilja moramo na najmudriji mogući način i protestujući. 
      O ordenu Svetog Save koji je nedavno od SPC dobio Aleksandar Vučić, Grigorije je istakao:
      - Javni susreti crkve i države nisu imali nšta suštinskog, sve je bila fasada. Venčanje, krunisanje, ordenje je postalo važnije od osam vekova trajanja crkve. A to govori o jednoj strani: Mi smo došli u fazu kad niko ne sme biti različit, drugačiji, što je nešto sasvim suprotno svetu. Svaki čovek je različit i to ne smemo potirati. Ko hoće da pokrije to svojom ličnošću on nas u stvari deli. Nemojte da unosimo podele. Ne smeš imati drugačije mišljenje? Kada su došli u maju Vučić i Dodik na sastanak on je pričao sve ono što svaki dan priča na televiziji. I onda neka mala primedba potpuno sve isključuje iz kolovoza, voz ispada. Neko je rekao nešto što nije u saglasnosti sa nekim. Amfilohije kaže "imamo svoje mišljenje". I onda je usledio princip po kom ne smeš biti drugačiji, a to je strašno opasno i sve nas stavlja "kao petorica su bila protiv mene"... Ko si ti, pa svako jutro ću da ustenem i pred ogledalom ću da kažem ne slažem se s tobom. Svako treba da kaže ujutru ja sam ja, hoću da budem čovek, ličnost, a ne sluga, podanik. Ljudi, oslobodite se straha. 
      O gušenju slobode prava...
      "Nemam strah, moramo da razgovaramo sa ljudima, da ih oslobađamo. Najvažnije je da budu slobodni i da gledaju jedan drugog, da se pazimo, a ne da se gazimo. I to treba da radi crkva. Sloboda nema nikakvu alternativu, moraš biti slobodan da bi bio čovek."
      - Ovde nemamao samo rušenje autonomije jedne ličnosti, već i rušenje svakog zakona, pravila, ustava. Živimo u ustavnom haosu. Ustav SPC je prekršen bezbroj puta i to samo pod izgovorom: Moraš da slušaš, jer ako nisi pokoran sluga moram da te sklonim. Bezakonje na delu je tu.
      Vladika Maksim se našao skoro na tapetu SPC jer je protivnik sadašnje vlasti.
      - Vladika Maksim je redovni profesor, govori pet jezika, sam kuva, sam živi, nema strasti, dvorove, palate, i kao retko ko izvršava sve obaveze. I odjednom je problem Maksim, mi smo problem jer hoćemo da budemo slobodni. I pozivamo na slobodu svake ličnosti. Ne tvrdeći da je naše mišljenje apsolutno tačno, samo tražimo različitost. Preliva se mentalitet, vode glavnu ulogu ljudi koji ne mogu da podnesu da mislimo drugačije - naglasio je Grigorije.
      Imamo li rešenja za situaciju u kojoj smo.
      - Nemam strah, moramo da razgovaramo sa ljudima, da ih oslobađamo. Najvažnije je da budu slobodni i da gledaju jedan drugog, da se pazimo, a ne da se gazimo. I to treba da radi crkva. Sloboda nema nikakvu alternativu, moraš biti slobodan da bi bio čovek.
      O knjizi "Gledajmo se u oči".
      - Tekst da otvorimo oči sam napisao tri dana pred ubistvo Olivera Ivanovića. Teraju nas da držimo još zatvorene oči jer prolaze kamioni sa oružjem, cigaretama, drogom, nema granica, i to traje godinama. Dolazio je jednom Nebojša Čović kod mene, napao sam ih zbog šverca, dok se narod pati. Jovan Dučić je rekao "podliče se pazar svršiti u mraku", narod služi za potkusurivanje a on to ne želi. Oliver je hteo pomirenje, da živi sa Albancima, pozivao je da otvorimo oči, da vodimo brigu o Albancima, i ubijen je s leđa. Ubijen je čovek koji je imao ulogu lava koji štiti taj narod. Ubijen je da bi hijene pojele sve što može da se pojede.
      Izgovorene reči su samo ono što je u našem srcu, jezik je rizničar, a dobar čovek iz riznice iznosi dobro, a zao iz riznice iznosi zlo. Mnogi primećuju da i danas možemo i iz očiju videti zlobu i mržnju. Svaka reč izgrađuje i nas i onoga kome upućujemo, kao i što može da rani i ubije
      Rezultati izbora na KiM i 96 osto glasova za Vučića su imali poseban komentar Grigorija
      - Nisam slep. Hvaliti se u 21. veku sa preko 90 odsto glasova je najblaže rečeno glupost i sramota. Tako ja razgovaram s onim koji mi kaže da otvorim oči. Kod mene u Ljubinju jedan kad je rekao drugom: "Na koji način ste došli do 96 odsto glasova", dobio je odgovor: "Nismo dobili, kupili smo". E, tu je kraj demokratije, i to više nema veze sa bilo čim. Treba biti glup pa se hvaliti tim rezultatom.
      Na kraju umesto zaključka.
      - Kad god dođem ovde vidim žeđ za dobrom. Ko želi knjigu ne želi nasilje. I ko želi da čuje reč, ne želi zlo. Ovde, vidim, narod želi dobro. Pazite na svoju savest, bilo da ste profesor, lekar, apotekar, radnik, policajac, novinar, vladika, važnija je od svega. Postoji slepoća, niko nikog ne vidi, moraš da budeš čovek da gledaš kad neko drugi strada, a ne samo ti. Glupost je defekt ljudskosti, a ne intelekta. E taj sudija Majić je čovek, vodi se haranga protiv čoveka i to nam ne da da uspostavimo pravnu državu. On je imao savesti i zato strada. Uzbunjivač Obradović je u kućnom pritvotu i moramo da ga branimo svim svojim bićem. Patrijarh Pavle je rekao: Za čoveka koji ne veruje u Boga ne možemo sa sigurnošću reći da je budala, a onaj ko veruje u svašta, za njega to možemo reći sa sigurnošću - završio je Grigorije.

    • Од александар живаљев,
      Portparol SPC negira medijske spekulacije o navodnom teškom zdravstvenom stanju patrijarha Irineja Vladika Irinej: Patrijarhovo zdravlje je odlično
      Zdravstveno stanje Njegove Svetosti Patrijarha je odlično, na žalost nekih krugova, ali na veliku radost vernika naše Crkve i ogromne većine pristojnih građana naše zemlje, kao i civilizovanih građana susednih zemalja.
      Piše: Jelena Tasić 19. oktobra 2019. 08.01      Foto: FoNet/ SPC On redovno i bez ikakvih teškoća vrši sveta bogosluženja i obavlja sve svoje redovne dužnosti. Kad god i gde god je potrebno, prisutan je i na raznim javnim manifestacijama, što je lako videti iz naših medija.
      Sledstveno, zlonamerno i zlurado pisanje nekih zagrebačkih, sarajevskih i beogradskih medija na tu temu je potpuno neistinito i proizvoljno – izjavio je Danas episkop bački Irinej (Bulović), član Svetog arhijerejskog sinoda i portparol SPC.
      Vladika Irinej smatra da je, iako je neprilično pričati o zdravstvenom stanju bilo koje ličnosti nakon što je ona prebolela bilo šta – od običnog gripa pa do neke opasne boljke, istinita vest, koja zatvara vrata sejanju svake smutnje, jedino opravdanje za njegov odgovor na pitanje Danasa o patrijarhovom zdravlju, jer je reč o javnoj ličnosti.
      Vest o ugroženom zdravlju poglavara SPC zbog teške maligne bolesti, kao i o mogućem scenariju borbe među srpskim vladikama za patrijarhovog naslednika na tronu Svetog Save najpre je stigla iz medija u Hrvatskoj i BiH, koji se pozivaju i na analize pojedinih ruskih medijskih krugova.
      Priče o navodno lošem patrijarhovom zdravstvenom stanju poslednjih dana šire i pojedini crkveni i politički krugovi u Srbiji. Sve vidnija neslaganja među srpskim arhijerejima, koja su kulminirala odlukom Svetog arhijerejskog sinoda da odlikuje najvećim crkvenim priznanjem predsednika Srbije Aleksandra Vučića, počinju da se posmatraju i kroz prizmu svepravoslavne krize izazvane sporom Carigrada i Moskve oko ukrajinskog crkvenog pitanja.
      Dok bosanski mediji tvrde da je mitropolit dabrobosanski Hrisostom (Jević) jedini član aktuelnog Sinoda SPC koji je bio protiv Vučićevog odlikovanja, jer navodno odbija da bude samo paravan u srpskoj „crkvenoj vladi“, kao i da pojedini arhijereji – pre svih vladika bački Irinej i mitropolit zagrebačko-ljubljanski Porfirije (Perić), stvaraju svoj „borački lobi u Saboru“, mediji u Crnoj Gori bave se posetom mitropolita crnogorsko-primorskog Amfilohija (Radovića) Grčkoj.
      Prema njihovom pisanju, mitropolit Amfilohije ovog vikenda bi trebalo da bude gost svog pirejskog „kolege“ po činu Serafima (Mendzelopulosa), koji javno kritikuje prošlonedeljnu odluku grčkog Sinoda da prizna spornu „Pravoslavnu crkvu Ukrajine“.
      Pozivajući se na grčku štampu, crnogorski mediji odlazak mitropolita Amfilohija u Pirej ocenjuju kao pokušaj „Ruske pravoslavne crkve da izazove raskol među grčkim arhijerejima“.
      U Mitropoliji crnogorsko-primorskoj Danasu je nezvanično rečeno da mitropolit Amfilohije putuje u Grčku, a da su sve medijske spekulacije s tim u vezi besmislice.
      Crkveni izvori nezvanično tvrde da razlozi mitropolitovog putovanja nemaju veze sa Pirejom, odakle je poziv za posetu dobio mnogo pre odluke crkvene Atine da prizna novu crkvenu organizaciju u Kijevu, koju je uspostavila Carigradska patrijaršija uprkos protivljenju Ruske i drugih pravoslavnih crkvi.
      Sinod SPC u martu je doneo preporuku srpskim arhijerejima i sveštenicima da ne treba da služe da predstavnicima nove ukrajinske crkve i onima koji je priznaju
    • Од Volim_Sina_Bozjeg,
      https://www.standard.rs/2019/10/10/tramp-cestitao-800-godina-autokefalnosti-spc/

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...