Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Поуке.орг инфо

Бизарна дечја игра које се продаје у ЕУ -распни Христа сâм!

Оцени ову тему

Recommended Posts

Kada bi igrica pozivala na ubijanje životinja ili ptica na primer,verovatno bi se javljala udruženja za zaštitu životinja i govorili o štetnosti poemenutih igrica. 

Pitanje je da li se kod nas neko ozbiljno bavi sadržajima koje djeca konzumiraju putem video igrica,interneta i sl.i implikacijama na iste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

So, finally, a Jesus Action Man kit?

Well, yes and no.

It was one of the exhibits at the Twente Biennale contemporary art festival in Enschede, Netherlands, in 2015.

It is by Dutch artist, and former broadcaster, Filemon Wesselink, and he explains the background, more or less, as follows.
 

CRUCIFY JESUS YOURSELF! (DIY Kit)

Filemon sees the crucifix, the image of the body of Jesus on the cross, as the "trademark" of the Christians. He was brought up a Christian himself and had been acutely aware this image all through his childhood. He used to gaze in awe at the large wooden crucifix behind preacher during the sermon.

During a trip to the holy places of Israel, he was confronted many times a day by this symbol. At the same time there were many tourist market stalls selling toys and lots of these involved violence of one sort or another. Action men wielding weapons and allowing children to fantasise their own private wars.

But there was a complete absence among them of any representation of the cruelty of the crucifixion. Hence, this DIY crucifixion kit which raises many questions.

Where do you stand when you nail Jesus to the cross? While Christianity would be diminished without the crucifixion, would this kit be going too far for Christians? And what would it say about the state of Christianity if Christians approved of such a kit? Would people actually feel guilty buying it and replaying the crucifixion? If they did, would this not be an indication that they were true believers?

Filemon reminds us that the town where the Twente Biennale took place was also where the TV show The Passion was shot. That was the 'Disneyfication' of Christianity. This kit is the next step in its ultimate desecration.

Source: my paraphrasing of his Dutch commentary
https://dominusvobiscuit.blogspot.com/2017/01/crucifying-jesus.html
During a trip to the holy places of Israel I was confronted with this image many times a day. At the same time there were many tourist market stalls where toys were sold. Just like in almost every toy store there was a lot
violent toys. Weapons were held by "action figures". Children could wage their own fantasy war.
But the cruel image of Jesus on the cross was nowhere to be seen. Also no action figures the person that it was all about.
This self-crucifixion set raises many questions. Which side are you on when you nail Jesus on the cross? After all, without crucifixion, Christianity would not have been so great. Is this allowed by the Christians? And when they approve of this, what does it say about the state of Christianity? Do you feel guilty when you buy this and the crucifixion is complete? And if one feels guilty, isn't one by definition religious?
http://2015.twentebiennale.nl/artists/filemon-wesselink/

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 14 часа, АлександраВ рече

Дакле, коначно, Исусов акцијски комплет?

Па, да и не.

Био је то један од експоната на Твенте Биеннале фестивалу савремене уметности у Енсцхедеу у Холандији 2015.

године . То је холандски уметник и бивши емитер, Филемон Весселинк, и објашњава позадину, мање-више, на следећи начин.
 

ЦРУЦИФИ ЈЕСУС ИОУРСЕЛФ! (ДИИ Кит)

Филемон види распеће, слику тела Исуса на крсту, као "заштитни знак" хришћана. Одгајан је сам хришћанин и био је свјестан ове слике цијело дјетињство. Гледао је страхопоштовање пред великим дрвеним распелом иза проповједника за вријеме проповиједи.

Током пута на светим мјестима у Израелу, он се суочавао с тим симболом много пута дневно. Истовремено, било је много туристицких пијаца које су продавале играчке, а многе од њих су укључивале насиље једне или друге врсте. Мушкарци који се баве дејством оружја и дозвољавају деци да фантазирају о својим приватним ратовима.

Али међу њима је било потпуног одсуства било каквог приказа окрутности распећа. Дакле, овај ДИИ комплет за распеће који поставља многа питања.

Где стојите када прикачите Исуса на крст? Док би хришћанство било умањено без распећа, да ли ће овај прибор ићи предалеко за хришћане? И шта би он рекао о стању хришћанства ако су хришћани одобрили такав прибор? Да ли би се људи заиста осећали кривим што би га купили и поновили распеће? Ако јесу, да ли би то била индикација да су они били прави верници?

Филемон нас подсећа да је у граду у коме се одвијао Твенте Биеннале такође снимљена емисија Тхе Пассион . То је било 'Диснеификација' хришћанства. Овај комплет је следећи корак у његовом коначном скрнављењу.

Извор: моје парафразирање његовог холандског коментара
https://dominusvobiscuit.blogspot.com/2017/01/crucifying-jesus.html
Током пута на светим мјестима Израела био сам суочен са овом сликом много пута дневно. Истовремено, било је много трговачких штандова на којима су се продавале играчке. Баш као у скоро свакој продавници играчака било је много
насилних играчака. Оружје је држало "акционе фигуре". Деца су могла да воде свој властити фантазијски рат.
Али окрутна слика о Исусу на крсту није било нигде. Такође, ни једна акција не указује на особу о којој се ради.
Овај сет за само-распеће поставља многа питања. На којој сте страни када нахрупите Исуса на крсту? Уосталом, без распећа, хришћанство не би било тако велико. Да ли то дозвољавају хришћани? А када то одобравају, шта пише о стању хришћанства? Да ли се осећате кривим када купите ово и распеће је завршено? И ако се неко осећа кривим, није ли то по дефиницији религиозно?
http://2015.twentebiennale.nl/artists/filemon-wesselink/

Objasnjenje holandskog umetnika je jednako besmisleno kao i sama igrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 16 часа, АлександраВ рече

So, finally, a Jesus Action Man kit?

Well, yes and no.

It was one of the exhibits at the Twente Biennale contemporary art festival in Enschede, Netherlands, in 2015.

It is by Dutch artist, and former broadcaster, Filemon Wesselink, and he explains the background, more or less, as follows.
 

CRUCIFY JESUS YOURSELF! (DIY Kit)

Filemon sees the crucifix, the image of the body of Jesus on the cross, as the "trademark" of the Christians. He was brought up a Christian himself and had been acutely aware this image all through his childhood. He used to gaze in awe at the large wooden crucifix behind preacher during the sermon.

During a trip to the holy places of Israel, he was confronted many times a day by this symbol. At the same time there were many tourist market stalls selling toys and lots of these involved violence of one sort or another. Action men wielding weapons and allowing children to fantasise their own private wars.

But there was a complete absence among them of any representation of the cruelty of the crucifixion. Hence, this DIY crucifixion kit which raises many questions.

Where do you stand when you nail Jesus to the cross? While Christianity would be diminished without the crucifixion, would this kit be going too far for Christians? And what would it say about the state of Christianity if Christians approved of such a kit? Would people actually feel guilty buying it and replaying the crucifixion? If they did, would this not be an indication that they were true believers?

Filemon reminds us that the town where the Twente Biennale took place was also where the TV show The Passion was shot. That was the 'Disneyfication' of Christianity. This kit is the next step in its ultimate desecration.

Source: my paraphrasing of his Dutch commentary
https://dominusvobiscuit.blogspot.com/2017/01/crucifying-jesus.html
During a trip to the holy places of Israel I was confronted with this image many times a day. At the same time there were many tourist market stalls where toys were sold. Just like in almost every toy store there was a lot
violent toys. Weapons were held by "action figures". Children could wage their own fantasy war.
But the cruel image of Jesus on the cross was nowhere to be seen. Also no action figures the person that it was all about.
This self-crucifixion set raises many questions. Which side are you on when you nail Jesus on the cross? After all, without crucifixion, Christianity would not have been so great. Is this allowed by the Christians? And when they approve of this, what does it say about the state of Christianity? Do you feel guilty when you buy this and the crucifixion is complete? And if one feels guilty, isn't one by definition religious?
http://2015.twentebiennale.nl/artists/filemon-wesselink/

Objasnjenje holandskog umetnika je jednako besmisleno kao i sama igrica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од александар живаљев,
      Извор:https://pravoslavie.ru/srpska/121713.htm
       
         
      Фото: www.globallookpress.com    
      Римски папа Фрања је одобрио ново издање књиге „Мисал“ која прописује поредак служења мисе уневши измену у текст јеванђељске Молитве Господње, познатије као „Оче наш“. Тако ће у новој редакцији речи молитве „не уведи нас у искушење“ (non indurci in tentazione) бити замењене са „не дозволи нам да подлегнемо искушењу“ (non abbandonarci alla tentazione). Ову одлуку папе Фрање, као и евентуалну посету римокатоличког поглавара Русији за телевизијски канал „Царград“ прокоментарисао је заслужни професор Московске духовне академије, доктор теологије, професор Алексеј Иљич Осипов.

      Алексеј Иљич Осипов. Фото: www.mpda.ru    
      Алексеју Иљичу, папа Фрања је још 2017. године изјавио да није задовољан јеванђељским текстом Молитве Господње, пошто речи „не уведи нас у искушење“ у верницима изазивају погрешно схватање: да наводно Сам Бог може да искуси човека. Међутим, овога пута то није само лично мишљење ватиканског поглавара: измене су унете у богослужбене текстове. Који је узрок овога што се десило и да ли је дозвољена оваква „редактура“ речи Самог Христа?
      Узрок је очигледан: заиста се ове речи Молитве Господње понекад не тумаче потпуно правилно. Али обратите пажњу на следеће: кад у научној литератури цитирамо речи чак и неког аутора који се ни по чему не истиче, без обзира на то како се изразио и да ли је то довољно јасно, да ли је довољно књижевно, његове речи наводимо без измена. А након што га цитирамо, уколико је то потребно, дајемо коментаре. Или директно или у дословном преводу.
      Ово су лично Христове речи! Како се усуђујемо да их мењамо?! Ако хоћете, прокоментаришите их, али рећи да Молитву Господњу треба изговарати „ево овако“, а Ти си, Господе Исусе, рекао „мало незграпно“ сматрамо изразом потпуног непоштовања Самог Христа. И то је још један доказ за то да папска титула „Христовог намесника на Земљи“ нису само формалне речи, већ да је то права гордост, премда је људи нису потпуно свесни. То је још један доказ за то шта је католицизам заправо.
      Али зашто Римокатоличка црква раније није дозвољавала себи овакве ствари? Чак ни на Другом Ватиканском сабору (1962-1965) који је познат по својим несрећним реформама либералног новачења.

      Фото: Andreas Zernd / Shutterstock.com    
      Вероватно још ниједан папа није био либералан као што је Фрања. Раније сам мислио да нико не може бити гори од Јована-Павла II, али се испоставило да може. Ево, прошли папа Бенедикт XVI је био прави католик, озбиљан и убеђен. Међутим, испоставило се да им он не одговара. А Фрања не само да је човек данашњице у смислу времена, већ је човек данашње мисли и данашњег духа. То је човек који се не стиди да чини кораке који превазилазе границе поштовања према Светом Писму, према Христовом учењу.
      Сећате ли се како се усудио да назове Христа „ђаволом“: у проповеди која је трајала неких пет минута неколико пута је употребио ову реч тумачећи једну апостолску изреку. Језуита! Ето шта је језуитизам! Узгред речено, Јуриј Фјодорович Самарин (руски философ-словенофил – прим. Царграда) је одлично описао језуитизам у својој брошури „Језуити и њихов однос према Русији“.
      Узгред речено, овај моменат је данас крајње актуелан. Испоставља се да је у богословским питањима папа Фрања сушти либерал, али је што се тиче његове власти и утицаја, укључујући чак и Украјину, где унијатска Грчко-католичка црква ради шта хоће, тоталитаран?
      Тоталитаризам је и тамо, и овде: радим оно што хоћу. Не водим рачуна о светом предању Цркве. И што се тиче покушаја успостављања власти над свим оним што му припада, а тим пре што би желео да му припада папа Фрања у потпуности спроводи ранију политику Рима.
      Овде (у богословским питањима – прим. Царграда) видимо какве „стварчице“ искачу. То је „намесник Христа на Земљи“! Још је Цицерон објашњавао реч религију од речи „благоговјеније“ (свештени страх). А где нема свештеног страха, тамо заиста нема религије. А овде се под параваном тога да „треба да објаснимо људима шта је Христос подразумевао“ неки усуђују да мењају Његове речи!
      У овом контексту морам да поставим питање за крај. Недавно је у току своје посете Бугарској у коју није био позван (од стране Бугарске Православне Цркве) папа Фрања изразио жељу да „сврати у Русију“. Како се односите према самој могућности овакве посете?
      Не видим никакве позитивне моменте који би могли постојати за нашу Цркву и наш народ услед овакве посете. Али зато негативних има колико хоћете.
      Сећате се чиме су биле праћене папске посете православних земаља (Украјине, Грузије и исте ове Бугарске). Долази огроман број страних новинара, сва штампа виче и пишти: „Папа! Папа!“ и за многе људе који се још нису утврдили у вери, који не схватају каква је разлика између католицизма и Православља оваква посета може представљати ударац чекићем по њиховој вери. Зато сматрам да папина посета може задати врло јак ударац свем нашем народу и православним верницима. Треба имати на уму: дух католицизма је апсолутно светован, у њему практично нема вишег ничег верског. Још је у XIX веку светитељ Теофан Затворник врло лепо и тачно рекао да католици немају Цркву, већ политичку корпорацију. Тако да ова посета неће бити ни од какве користи, а у то да ће нанети штету нашој Цркви и нашем народу – не треба ни да сумњамо.
      Професор Алексеј Осипов
      Разговарал Михаил Тјуренков
      Са руског Марина Тодић
      View full Странице
    • Од александар живаљев,
      Фото: www.globallookpress.com    
      Римски папа Фрања је одобрио ново издање књиге „Мисал“ која прописује поредак служења мисе уневши измену у текст јеванђељске Молитве Господње, познатије као „Оче наш“. Тако ће у новој редакцији речи молитве „не уведи нас у искушење“ (non indurci in tentazione) бити замењене са „не дозволи нам да подлегнемо искушењу“ (non abbandonarci alla tentazione). Ову одлуку папе Фрање, као и евентуалну посету римокатоличког поглавара Русији за телевизијски канал „Царград“ прокоментарисао је заслужни професор Московске духовне академије, доктор теологије, професор Алексеј Иљич Осипов.

      Алексеј Иљич Осипов. Фото: www.mpda.ru    
      Алексеју Иљичу, папа Фрања је још 2017. године изјавио да није задовољан јеванђељским текстом Молитве Господње, пошто речи „не уведи нас у искушење“ у верницима изазивају погрешно схватање: да наводно Сам Бог може да искуси човека. Међутим, овога пута то није само лично мишљење ватиканског поглавара: измене су унете у богослужбене текстове. Који је узрок овога што се десило и да ли је дозвољена оваква „редактура“ речи Самог Христа?
      Узрок је очигледан: заиста се ове речи Молитве Господње понекад не тумаче потпуно правилно. Али обратите пажњу на следеће: кад у научној литератури цитирамо речи чак и неког аутора који се ни по чему не истиче, без обзира на то како се изразио и да ли је то довољно јасно, да ли је довољно књижевно, његове речи наводимо без измена. А након што га цитирамо, уколико је то потребно, дајемо коментаре. Или директно или у дословном преводу.
      Ово су лично Христове речи! Како се усуђујемо да их мењамо?! Ако хоћете, прокоментаришите их, али рећи да Молитву Господњу треба изговарати „ево овако“, а Ти си, Господе Исусе, рекао „мало незграпно“ сматрамо изразом потпуног непоштовања Самог Христа. И то је још један доказ за то да папска титула „Христовог намесника на Земљи“ нису само формалне речи, већ да је то права гордост, премда је људи нису потпуно свесни. То је још један доказ за то шта је католицизам заправо.
      Али зашто Римокатоличка црква раније није дозвољавала себи овакве ствари? Чак ни на Другом Ватиканском сабору (1962-1965) који је познат по својим несрећним реформама либералног новачења.

      Фото: Andreas Zernd / Shutterstock.com    
      Вероватно још ниједан папа није био либералан као што је Фрања. Раније сам мислио да нико не може бити гори од Јована-Павла II, али се испоставило да може. Ево, прошли папа Бенедикт XVI је био прави католик, озбиљан и убеђен. Међутим, испоставило се да им он не одговара. А Фрања не само да је човек данашњице у смислу времена, већ је човек данашње мисли и данашњег духа. То је човек који се не стиди да чини кораке који превазилазе границе поштовања према Светом Писму, према Христовом учењу.
      Сећате ли се како се усудио да назове Христа „ђаволом“: у проповеди која је трајала неких пет минута неколико пута је употребио ову реч тумачећи једну апостолску изреку. Језуита! Ето шта је језуитизам! Узгред речено, Јуриј Фјодорович Самарин (руски философ-словенофил – прим. Царграда) је одлично описао језуитизам у својој брошури „Језуити и њихов однос према Русији“.
      Узгред речено, овај моменат је данас крајње актуелан. Испоставља се да је у богословским питањима папа Фрања сушти либерал, али је што се тиче његове власти и утицаја, укључујући чак и Украјину, где унијатска Грчко-католичка црква ради шта хоће, тоталитаран?
      Тоталитаризам је и тамо, и овде: радим оно што хоћу. Не водим рачуна о светом предању Цркве. И што се тиче покушаја успостављања власти над свим оним што му припада, а тим пре што би желео да му припада папа Фрања у потпуности спроводи ранију политику Рима.
      Овде (у богословским питањима – прим. Царграда) видимо какве „стварчице“ искачу. То је „намесник Христа на Земљи“! Још је Цицерон објашњавао реч религију од речи „благоговјеније“ (свештени страх). А где нема свештеног страха, тамо заиста нема религије. А овде се под параваном тога да „треба да објаснимо људима шта је Христос подразумевао“ неки усуђују да мењају Његове речи!
      У овом контексту морам да поставим питање за крај. Недавно је у току своје посете Бугарској у коју није био позван (од стране Бугарске Православне Цркве) папа Фрања изразио жељу да „сврати у Русију“. Како се односите према самој могућности овакве посете?
      Не видим никакве позитивне моменте који би могли постојати за нашу Цркву и наш народ услед овакве посете. Али зато негативних има колико хоћете.
      Сећате се чиме су биле праћене папске посете православних земаља (Украјине, Грузије и исте ове Бугарске). Долази огроман број страних новинара, сва штампа виче и пишти: „Папа! Папа!“ и за многе људе који се још нису утврдили у вери, који не схватају каква је разлика између католицизма и Православља оваква посета може представљати ударац чекићем по њиховој вери. Зато сматрам да папина посета може задати врло јак ударац свем нашем народу и православним верницима. Треба имати на уму: дух католицизма је апсолутно светован, у њему практично нема вишег ничег верског. Још је у XIX веку светитељ Теофан Затворник врло лепо и тачно рекао да католици немају Цркву, већ политичку корпорацију. Тако да ова посета неће бити ни од какве користи, а у то да ће нанети штету нашој Цркви и нашем народу – не треба ни да сумњамо.
      Професор Алексеј Осипов
      Разговарал Михаил Тјуренков
      Са руског Марина Тодић
    • Од Јелена М.,
      АКАТИСТ преславном ВАЗНЕСЕЊУ Господа нашега Исуса Христа
      празнује се о Вазнесењу Господа, о Спасовдану, четрдесет дана о Васкрсењу Господа Исуса Христа


       
      Кондак 1.

      Исусе најслађи, Војводо изабрани, Ти који си Својом смрћу разрушио царство смрти и Својим Вазнесењем отворио рајска врата онима који верују у Тебе. За толика добра Твоја, која си учинио роду људском, приносимо Ти ову захвалну песму:

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Икос 1.

      Када си завршио дело нашег искупљења на земљи, Христе Боже, тада си се од Горе Маслинске пред мноштвом верника вазнео у слави на Небо, нашу природу си посадио са десне стране Оца. Зато Ти ми захвално кличемо:

      Исусе, Творче наш и Искупитељу!

      Исусе, Обновитељу рода нашег који је пао у грех!

      Исусе, Који си измирење наше са Оцем милостиво остварио и нашу људску природу си му омилио!

      Исусе, рођењем Својим од Приснодјеве Марије, примио си нас у сродство Своје!

      Исусе, Ти који си нас научио Бога, Оца Твога, нашим оцем да називамо!

      Исусе, Ти Који си ради нас Себе на чудан начин унизио!

      Исусе, Који си нас убоге и сироте обогатио небеским даровима!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 2.

      Видевши апостоли дивно Христово Вазнесење на Небо поклонише се Њему, као Творцу и своме Богу. И ми грешни са њима се увек клањамо Њему, весело кличући: Алилуја!

      Икос 2.

      Војска разумних бестелесних Сила сретоше Те са љубављу, Христе Боже, на вратима небеским кличући и говорећи: „Отворите врата, кнежеви ваши, ево иде Цар славе!“ А ми подражавајући бестелесне Силе, овако Ти кличемо:

      Исусе, Царе наш Преславни!

      Исусе, Владико наш Премилостиви!

      Исусе, Који нас пале у беду не презиреш!

      Исусе, Који си ради нашег спасења на земљу сишао!

      Исусе, Који си као човек са нама људима живео!

      Исусе, Који си нам у Себи узор врлина показао!

      Исусе, Који си сва дела нашег спасења премудро извршио!

      Исусе, Који си Својим страдањем и смрћу на крсту нас од ропства демонскога избавио!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 3.

      Чувши Апостоли од Анђела, који су им се јавили, вест о другом славном доласку Христовом, вратише се са Горе Јелеонске у Јерусалим радосно певајући: Алилуја!

      Икос 3.

      Имајући свети апостоли наређење Христово да се од Јерусалима не одвајају, док се силом не обуку са Неба, беху сви скупа заједно у раду и молитви чекајући ово обећање, које после десет дана примише у виду огњених језика, и сви се испунише Духа Светога чију благодат и ми усрдно молимо од Христа вазнесенога говорећи:

      Исусе, Који си заповедио апостолима Својим да се не одвајају од Јерусалима, не одвоји и нас од Горњег Јерусалима!

      Исусе, Који си апостоле Своје обукао силом са Неба, обуци и нас Tвојом благодатном помоћи, ради победе над невидљивим непријатељем!

      Исусе, Који си ученике Своје научио тајнама Небеског царства, научи нас да схватимо да ово царство није ни јело ни пиће, него правда и мир и радост у Духу Светоме!

      Исусе, даруј нам да живо осетимо благодатно јединство с Тобом, Оцем Твојим и Духом Светим!

      Исусе, Који си послао апостоле Своје у целу васељену да Јеванђеље проповедају свакој твари, подари и нама веру нелицемерну!

      Исусе, помози нам да ову веру до краја нашег живота сачувамо чисту и непорочну, и да је оправдамо добрим делима!

      Исусе, научи нас да Ти разумно угађамо!

      Исусе, удостој нас у миру и покајању да живот наш завршимо!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 4.

      Разгонећи буру неверовања и умекшавајући окамењеност људских срдаца, тврд камен си као восак умекшао Спаситељу, оставивши трагове Својих стопа као истинито сведочанство Свога вазнесења на Небо. Зато верни свих времена на томе месту са љубављу Ти се клањају и говоре: Алилуја!

      Икос 4.

      Христе Боже, Ти Који си апостоле и Своју Богоматер неисказаном радошћу обрадовао, дај и нама радост и духовно весеље, које сваку тегобу греховну истребљују, да Ти се из дубине душа обратимо:

      Исусе, најслађи, Који сладост духовну у срца верних уливаш!

      Исусе, Који си истинска радост оних који те воле, и сваку тегобу која души шкоди истребљујеш!

      Исусе, Који си Пречисту Матер Својим вазнесењем обрадовао, и њу само си духом и телом на небо преселио!

      Исусе, молитвом Пречисте Матере и нама подари Твоју милост!

      Исусе, Њеним молитвама не лиши и нас вечних добара!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 5.

      Дивни пророк, Илија небоходац, предобразујући Твоје Вазнесење силом Божијом, на огњеним колима би узнет на висину. Ти, пак, Спаситељу као Владика свега и Бог најсилнији, вазнео си се на Небо, док су анђели ишли пред Тобом и за Тобом, и сви једногласно појали: Алилуја!

      Икос 5.

      Задивише се апостоли гледајући незаходиму светлост сакривену облацима. Анђели им се јавише и открише им: „Људи Галилејци! Што стојите и гледате на небо? Овај Исус, Који се од вас узноси поново ће тако доћи“! Зато и ми, чврсто верујући у други долазак Христов, смерно Ти кличемо:

      Исусе, Који си у свет дошао нас да спасеш!

      Исусе, Који си се на Небо узнео, где треба место вечитога покоја да нам припремиш!

      Исусе, Који треба поново са славом да дођеш, удостој нас да Те радосно сусретнемо!

      Исусе, не осуди нас тада по делима нашим!

      Исусе, помилуј нас по великој милости Твојој!

      Исусе, по мноштву добара Твојих, очисти безакоња наша!

      Исусе, удостој нас да чујемо тада Твој дугожељени глас, који изабране призива у Царство небеско!

      Исусе, удостој нас да станемо Теби са десне стране!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 6.

      Богоносни проповедници, Апостоли Твоји, Христе Боже, испуњавајући Твоју заповест: „Идите и научите све народе“, проповедаше Јеванђеље свима народима и племенима на земљи, крстећи верујуће у име Оца и Сина и Светог Духа. Зато и ми, следујући њиховој проповеди, кличемо Ти: Алилуја!

      Икос 6.

      По славном Вазнесењу Христовом, светлост Јеванђелске проповеди величанствено засија по свој весељени, и њоме се народи заблудели просветише. Зато сви великим гласом клицаху:

      Исусе, Светлости истинита, из Очевог бића засијао си пре свих векова!

      Исусе, на Таворској Гори показао си ученицима Својим славу Твога Божанства!

      Исусе, Сунце правде, доласком Својим дубоку ноћ незнања си разагнао!

      Исусе, сву васељену светлошћу Богопознања си просветлио!

      Исусе, од рода Израиљева одабрао си скуп апостола!

      Исусе, у Цркву Твоју сва племена и народе си позвао!

      Исусе, верном Авраму од неплоднога незнабожачког света децу си подигао!

      Исусе, одбачене незнабошце увео си у пуноћу цркве своје!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 7.

      Желећи хулника и гонитеља, Савла, да призовеш своме познању јавио си му се, Спаситељу на путу за Дамаск и речима: „Савле, Савле! Зашто ме гониш?“ и тада си га обратио познању истине. А он одмах изјави веру и великим гласом узвикну: Алилуја!

      Икос 7.

      Дивно је и несхватљиво, како наш Спаситељ, Који је Бог истинити, прима људску природу од Пресвете Марије, и како као плотоносац и на Небо уђе, сјединивши земаљско са небеским, и отвори слободан улазак у небеске обитељи свима онима који му кличу:

      Исусе, недостижни по природи Божанства!

      Исусе, са телом истинским као човек на земљи си поживео, и нерукотворену си нам икону оставио!

      Исусе, са Својим пречистим телом сада Те на Небу гледају свети анђели и праведници!

      Исусе, од гледања Твога обожаванога тела, све становнике Неба радошћу и весељем испуњаваш!

      Исусе, обећао си и наша тела по васкрсењу да прославиш непролазном славом!

      Исусе, не лиши нас ове славе за недостојност нашу!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 8.

      Чудо дивно, како природа људска, која је раније одбачена и удаљена грехом од Божанства славе, сада при Вазнесењу Христовом узлази у превиша Небеса, и више од Чинова анђелских венчава се са славом и чашћу. Зато се сви земнородни веселите и вазнесеноме Христу радосно запевајте: Алилуја!

      Икос 8.

      Извршио си сав подвиг нашега спасења Христе Боже, када си се са Јелеонске вазнео на Небеску Гору и сео на Престо са десне стране Оца, обећанога Утешитеља послао си Својим ученицима. Све сада јеванђелским гласом зовеш: „Дођите к мени, сви уморни и натоварени и ја ћу вас одморити.“ Желећи да се удостојимо овог жељеног покоја, умилно Ти кличемо:

      Исусе, Који си Пресветога Твога Духа послао љубљеним Својим ученицима, пошаљи и нама овога Духа Утешитеља од Оца!

      Исусе, чисто срце у нама створи, у бићу нашем, Дух прави обнови!

      Исусе, просвети нас светлошћу Своје благодати, да увек о Божанским стварима размишљамо!

      Исусе, дај нам да вечно памтимо Твоје доброте велике, које си излио на нас остварујући наше искупљење!

      Исусе, Који призиваш у вечни покој све оне који се труде ради имена Твога, призови и нас оптерећене гресима!

      Исусе, одврати очи наше ос сујете света, дај нам увек да гледамо горе и небеска блага да желимо!

      Исусе, Коме се величанствено клањају све Силе небеске, удостоји и нас грешне да Ти увек приносимо славословље!

      Исусе, дај нам у све дане нашег живота да Ти служимо смиреномудрено!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 9.

      Све анђелске Силе непрестано славе Христа Бога, Који се вазнео на Небо и Који седи са десне стране Оца. Зато и ми, што смо искупљени Његовом часном крвљу од ропства демонскога, захвално Му кличемо: Алилуја!

      Икос 9.

      Никакве људске речи мудре и умне не могу да искажу, како Ти Спаситељу по Твоме вазнесењу на Небо пребиваш са Пречистим Твојим телом, а на земљи си увек са вернима, као што си обећао; а ми, дивећи се овом чуду, смиреномудрено Ти кличемо:

      Исусе, Боже истинити, Који Оцу седиш са десне стране!

      Исусе, Човече савршени, на земљи с вернима пребиваш!

      Исусе, Који себи стан припремаш у срцима оних који те воле!

      Исусе, са Оцем и Духом Твојим долазиш ка изабранима Твојим, тајанствено настањујеш у њима!

      Исусе, не гнушај се наших нечистих срдаца!

      Исусе, како си Закхеју дошао, дођи и нама и реци: „Данас дође спасење овоме дому!“

      Исусе, Који сабираш оно што је раздвојено, све нас сједини са Тобом и Оцем Твојим!

      Исусе, Који све измирујеш, дај да будемо сви једномислени у вери и љубави к Теби!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 10.

      Спаситељу, Који желиш да се сви спасу, које немоћ тела савлађује, а зле жеље подстрекавају, пошаљи нам скоро Своју помоћ, да Теби, Који си се узнео на Небо, да припремиш место вечнога покоја онима који Те воле певамо: Алилуја!

      Икос 10.

      Исусе Христе, Царе превечни, Који си се са славом вазнео на Небо, и узносиш са Собом и изабране Своје, не лиши нас удела оних у дворовима небеским, да са вером и надом Теби кличемо:

      Исусе, Који си обећао: „Тамо где сам ја тамо ће и слуга мој бити!“

      Исусе, Који си рекао: „У дому Оца мога многи су станови!“

      Исусе, Који си припремио онима који Те воле неисказано благо, не лиши нас наслеђа ових небеских блага, дај нам да гледамо славу Твоју и да се просвећујемо светлошћу лица Твога!

      Исусе, удостој нас вечнога покоја у крилу Аврамовом!

      Исусе, дај нам да у светлости Твојој вечно пребивамо!

      Исусе, дај нам још сада блаженство рајско у срцима да предосетимо!

      Исусе, пошаљи нам помоћ с неба, овим блаженством срдачним да се наслађујемо!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 11.

      Захвалну песму приносимо Ти, Спаситељу, о Твоме преславном Вазнесењу. И сећајући се Твога славнога доласка и праведнога суда, молимо Ти се смирено да нас не пошаљеш тада са осуђеницима у огањ вечни, него да нас удостојиш са изабранима Твојим, да станемо са десне стране Твоје и захвално да Ти кличемо: Алилуја!

      Икос 11.

      Исусе Христе, Који светлост дајеш, Који си нас недостојне позивао у дивну светлост Јеванђељског учења, смирено Ти се молимо, Спаситељу: Јави Име Твоје незнабошцима који и до сада живе у тами заблуда, да Тебе истинитога Бога познају, Који си се нас ради оваплотио, пострадао и васкрсао, и са славом се вазнео на Небо, и научи их да Ти се заједно са нама обраћају:

      Исусе, Боже предвечни, Оцу и Духу истоветан по Божанству!

      Исусе, природу нашу од чисте Дјеве си примио и човек био!

      Исусе, Који си човека у почетку по слици Својој створио!

      Исусе, лик људски, грехом унакажен, у Себи си обновио!

      Исусе, Који си многе митаре и блуднице привео к Своме познању!

      Исусе, многе грешнике, који су се покајали, учинио си наследницима Царства Небескога!

      Исусе, Који си срце равноапостолнога Цара Константина к вери обратио и тиме учинио крај љутом гоњењу на Цркву Своју!

      Исусе, обрати и нас од злоба наших, и дај нам да Ти у обновљеном животу и нелицемерној љубави увек служимо!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 12.

      Пошаљи нам благодат Твоју с Неба, Христе Боже, да њом у љубав Твоју распаљени, одбацимо све мудрости које вуку доле, да тако узмогнемо мисаоно и срдачно да се узносимо к Теби у пренебеске обитељу, увек Ти певајући: Алилуја!

      Икос 12.

      Певајући Твоје свеславно Вазнесење на Небеса, славимо чудни силазак од Оца Јединобитнога, Духа Утешитеља, на Твоје свете ученике и апостоле, који обукавши се силом свише, проповедаше Јеванђеље целом свету и мноштво душа просветише светлошћу вере, научише их да се крсте у име Оца и Сина и Светога Духа. Зато Ти једнодушно, Спаситељу, кличемо:

      Исусе, Који си на Гори Јелеонској последњи благослов ученицима дао, благослови и нас који Те славимо!

      Исусе, Који си Вазнесењем Својим ваздух осветио, освети мисли и осећања наша!

      Исусе, Својим одласком у висину пут си нам на Небо припремио!

      Исусе, све препреке на томе путу за душе православних си уништио!

      Исусе, Који си нам свете Анђеле даровао као сапутике и руководитеље на Небо!

      Исусе, њиховом помоћи и заузимањем, заштићујеш нас од мучења митарства!

      Исусе, Који си нам отворио рајска врата, не забрани нам улаз у блажене обитељи праведних, које си нам даровао!

      Исусе, Који си се вазнео, узнеси и душе наше у Царство Небеско!

      Кондак 13.

      О, Премилостиви и Најчистији Исусе, Који си дело нашега искупљења на земљи извршио, Који си из мртвих васкрсао и са пречистим телом, кога си примио, и са славом на Небо узишао, прими ову захвалност коју Ти приносимо од сваке душе наше, и пошто поново треба у слави да дођеш, удостој нас тада да станемо са десне стране Твоје и са хоровима праведних да Ти запевамо: Алилуја!

      (овај Кондак се чита трипут, а затим поново Икос 1. и Кондак 1.)

      МОЛИТВА прва

      Спаситељу Христе, Који си се на Небо вазнео, молимо Ти се смирено: подигни ум наш од временских и сујетних жеља светских ка вечноме блаженству на Небу, које си припремио онима који воле свете Твоје заповести и који их чувају, да надањем на неисказана она блага и учвршћивањем силом Твоје благодати, узмогнемо да избегнемо страсти дела на славу Пресветога имена Твога. У другоме и славноме доласку Твоме, да радосно сретнемо Тебе Спаситеља и Судију нашега, и да чујемо најслађи Твој глас, који праведне призива на наслеђе Царства Небескога и да са свима онима који су Ти у векове угађали уђемо и ми у пресветлу дворану Твоју и да Те тамо прославимо са Оцем и Светим Духом у бесконачне векове векова. Амин.

      МОЛИТВА друга Захвална

      Благодаримо Ти Христе Боже, Спаситељу наш, што нас пале ниси оставио да изгинемо до краја, него ради неисказанога Твога човекољубља дошао и спасао си нас, и нас заблуделе поново си привео Оцу Твоме, и даровао си нам слободу да будемо деца Божија и наследници вечнога блаженства у Царству Небеском, и сада нам пошаљи Господе да се истрајно подвизавамо против ђаволских искушења, и да не паднемо поново у тешко ропство греха, коме смо и раније робовали. Да тако Твојом благодаћу утврђени, сви добијемо спасење и прославимо Тебе са Оцем и Светим Духом у бесконачном Царству Твоме у векове векова. Амин.

      МОЛИТВА трећа

      Јединородни Сине и Слове Божији, Који си ради нашега спасења примио тело и смрт претрпео, сада по преславном Твоме Вазнесењу на Небо, са пречистим телом на Престолу са Оцем седиш и целим светом управљаш, не заборави Твојим милосрђем нас, који смо на земљи и које кушају многе напасти и тегобе, ако смо и веома нечисти и недостојни, него у Тебе Господа нашега и верујемо и другога посредника и нада на спасење не знамо. Како си чак до ада са Крста сишао са пречистом душом Својом, да нас од власти и мучења адова ослободиш, сећајући се свега: да се чувамо од греха и страсти, који су узрок љутих страдања и смрти Твоје, да волимо правду и врлину више од свакога дара, што је Теби од нас најпријатније и најмилије, јер се у свему искушавамо. О, Свеблаги, Сам знаш како је велика немоћ тела и духа нашега, а непријатељ је као лав који риче и тражи некога да прогута. Не остави нас без Твоје свемоћне силе и помоћи, и буди с нама увек чувајући нас и покривајући, упућујући и храбрећи нас, радујући и веселећи дух наш. Наслањајући се на крила Твоје доброте и љубави сав живот наш временски и вечни Теби предајемо, нашем Владики, Исусу и Господу и Искупитељу, молећи из дубине душе да Ти који знаш свачију судбину учиниш да пређемо без опасности долину овог мрачног живота, и достигнемо боголепни Твој дворац који си обећао спремити свима онима који верују у Име Твоје и који следују Божанственим стопама Твојим. Јер си Ти наша нада и утеха и Теби славу узносимо са Оцем и Светим Духом у све векове. Амин.

      Тропар, глас 4.

      Узнео си се у слави, Христе Боже наш, који си обрадовао ученике обећањем Светога Духа, пошто су били утврђени благословом, да си Ти Син Божији, Избавитељ света.

      Кондак, глас 6.

      Испунивши Божје промишљање о нама и ујединивши земаљско са небеским, вазнео си се у слави Христе Боже наш, не одвајајући се никако, већ остајући присутан, Ти говориш онима који Те љубе: Ја сам с вама и нико не може против вас.

       

    • Од Логос,
      Данас, на Томину недјељу одржан је на остацима ранохришћанске светиње на Дукљи код Подгорице традиционални црквено-народни сабор. Архијерејску литургију је служио Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије, а саслуживали су му Архиепископ берлински и све Њемачке Руске заграничне цркве господин Марко, Епископ буеносајрески и јужно-централноамерички г. Кирило, викарни Епископ диоклијски Методије, као и многобројно свештенство, уз молитвено учешће вјерног народа. У току Литургије крштене су слушкиње Божје Јелена и Марија.

      У литургијској бесједи након читања Јеванђеља, Владика Методије је, тумачећи причи о невјерју апостола Томе, рекао да је Господ Томи рекао оно што говори читавом човјечанству до данашњега дана: Не буди невјеран него вјеран.
      „Говори нам: Имајте повјерења у Мене. Све што сам вам говорио, нисам вас обмањивао, нисам заступао лаж, нисам вас на криви пут заводио, нисам вас на пут смрти и гријеха заводио: Не будитте невјерни, него будите вјерни“, казао је Владика диоклијски.
      Додао је да се дах Христов, који је дунуо тада у своје апостоле, шири кроз вјекове.
      „Шири се благодат Духа Светога преко њихових прејемника – наследника до данашњега дана. И на овоме мјесту гдје стојимо, чак из трећега вијека постоје овдје темељи, из доба цара Константина. Онда, ми овдје стојимо на темељима из шестога и деветога вијека, на темељима базилика епископија најстаријих у данашњој Црној Гори“, казао је он.
      Додао је да је затим Свети Сава наставио тај континуитет.
      „Наставио је, не на ничему, него на постојећој епархији. Наставио је континуитет тог Христовога даха и благодати Духа Светога – све до данас, до Митрополије црногорско-приморске, претходно Епископије па Митрополије зетске. Читајмо Јеванђеље, волимо Христа, имајмо повјерења у Њега и повјерења у Цркву Његову“, поручио је Владика Методије.
      Након причешћа, архијереји су са свештенством и вјерним народом благосиљали славски колач.
      Митрополит Амфилохије је рекао да Христовим васкрсењем васкрсава и ова древна диоклијска светиња.
      „Послије толико вјекова, данас су први пут овдје заједно четворица епископа – наш Архиепископ Марко из Њемачке Руске заграничне цркве, наш Владика Кирило, који је сад Епископ у Латинској Америци и наш Владика диоклијски, који својом титулом, а и својом данашњом проповијеђу наставља то свето дјело овдашњих епископа, којих су наследници и данашњи митрополити црногорски и приморски“, рекао је он.
      Владика Марко је рекао да је велика част служити на историјском мјесту каква је древна Дукља.
      „То нас обавезује да идемо истим корацима којима су ишли наши преци, да пригрлимо православну вјеру, да не будемо православци само по звању него и по духу истине, да идемо корацима људи који су нам донијели Јеванђеље Христово овдје – светих апостола и мученика који су положили своје тијело и своју крв за Христа“, казао је Владика Марко.
      Након Литургије приређена је богата славска трпеза хришћанске љубави са васкршњим концертом полазника школа вјеронауке из Подгорице, Колашина и Бара.
      Уз игроказе, рецитације, пјесму и игру малишана, сабор су поздравили и Епископ буеносајрески и јужно-централноамерички г. Кирило и Архијерејски протопрезвитер подгоричко-колашински Велибор Џомић.
      Уз струне гусала пјевао је народни гуслар Жељко Бугарин.

      Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      У ноћи између 27. и 28. априла 2019. године, у катедралној цркви Христа Спаситеља у Москви Његова Светост патријарх московски и све Русије одслужио је божанску службу – у поноћ, литију, јутрењу и Божанску литургију св. Јована Златоуста.

      Његовој Светости су саслуживали: архиепископ каширски Теогност, председник Синодалног одељења за манастире и монаштво; архиепископ Беча и Будимпеште Антоније, руководилац Управе за иностране установе Московске Патријаршије; архиепископ егоревски Матеј; епископ воскресенки Дионисије, први заменик начелника администрације Московске Патријаршије, свештеномонаштво и монаштво града Москве. 
      На васкршњој служби у катедрали Христа Спаситеља молили су се председник Руске Федерације В.В. Путин, председник Владе Руске Федерације Д.А. Медведев са супругом, градоначелник Москве С.С. Собјанин. У храму је био и апостолски нунције у Руској Федерацији надбискуп Целестино Миљоре, дијецезан у Москви надбискуп Паоло Пеци.
      Патријарашки хор Катедрале Христа Спаситеља (диригент И.Б. Толкачев) и Камерни хор при овој катедрали (диригенткиња С.Н. Соколовскаја) певао је на божанској служби.
      Уживо емитовање патријарашке божанске службе реализовали су телевизијски канали „Первиј“, „Росија 1“ и „Спас“. Уз техничку подршку ТВ канала „Спас“, патријарашка божанска служба је емитована на интернету на званичном сајту Руске Православне Цркве, Патриархиа.рууз коментир професора Московске Духовне Академије А.К. Светозарског. На телевизијском каналу „Спас“ и порталу Патриархиа.ру емитовање је омогућено и на знаковном језику.
      Пре почетка литије Првојерарх Руске Цркве обратио се присутнима поздравним словом.
      Према традицији, на васкрсну ноћ, у храм Христа Спаситеља је унет благодатни огањ из цркве Васкрсења Христовог у Јерусалиму, који је донела делегација коју је предводио председник Управног одбора Фондације Светог апостола Андреја Првог позива В.И. Јакунин и архиепископ јегорјевски Матеј. Пре почетка литије Предстојатељ Руске Православне Цркве запалио је свеће са благодатног огња и предао их учесницима божанске службе речима: „Почињемо васкршњи празник паљењем благодатног огња који је донет са Светог Гроба“.
      Уз појање стиха „Воскресеније Твоје, Христе Спасе“ уређена је литија око катедрале Христа Спаситеља.
      Његова Светост патријарх Кирил прочитао је Огласитељно слово Св. Јована Златоуста за свету Пасху.
      На крају јутрење Његова Светост патријарх Кирил, В.В. Путин, Д.А. Медведев, С.В. Медведев и С.С. Собјанин  разменили су ускршње честитке и празничне дарове.
      Васкрсно јеванђеље (Јован 1,1-17) читано је на 21 језику. Његова Светост Патријарх је почео да чита Јеванђеље, које говори о оваплоћењу Божје Речи, на грчком и латинском језику, а затим је служашче свештенство наставило да чита на јерејском, црквенословенском, арапском, енглеском, санскритском, руском, украјинском, молдавском, татарском, гагауском, литванском, естонском, енглеском, француском, немачком, италијанском, шпанском, кинеском и јапанском.
      На сугубој јектенији читане се прозбе за јединство Православне Цркве и очувању Цркве од подела и раскола.
      За време причастна протојереј Михаил Рјазанцев је прочитао Васкршњу посланицу Његове Светости патријарха Кирила упућену архипастирима, пастирима, монаштву и свим верним чедима Руске Православне Цркве.
      После заамвоне молитве Првојерарх Руске Цркве је осветио Артос.
      На крају службе Његова Светост патријарх Кирил поново је честитао присутнима и ТВ гледаоцима Васкрс.

      Извор: Српска Православна Црква
×
×
  • Create New...