Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
АлександраВ

Инспекција ће утврдити зашто је за директора школе у Раковици Гаврило Принцип „мајмун“, а Косово није Србија

Оцени ову тему

Recommended Posts

Шта се тачно догодило у осмолетки када је неколико ученика дошло у мајицама са тенковима, авионима и натписом „Догодине у Призрену” и са ликом Гаврила Принципа утврдиће инспектори.

Просветна инспекција посетиће данас Основну школу „Никола Тесла” у Раковици. Разлог за долазак инспектора је инцидент који се догодио прошлог петка, када су четворица ученика осмог разреда дошли у школу у мајицама са тенковима, авионима и натписом „Догодине у Призрену”, док је један од њих носио мајицу са ликом Гаврила Принципа.

Проблем је настао јер је директор осмолетке Станислав Стевуљевић, како се наводи у саопштењу Уније синдиката школа у Београду, дечаке натерао да скину те мајице уз речи да је Принцип „мајмун који је изазвао Први светски рат”. Да ли је баш све било тако требало би да установе инспектори управо у току данашњег „чешљања” школе.

Директор осмолетке, ипак, уверава да се није све одиграло овако. Како наводи за Политику, ученици се јесу појавили у школи у спорним мајицама, али каже да Принципа није назвао мајмуном.

– Наравно да нисам рекао тако нешто. Када је реч о ђацима, истина је да је петорица њих мајице са натписима „Догодине у Призрену” и са сликама тенка и авиона понело од куће. Нису дошли у њима у школу, али су их обукли пре почетка одмора. Хтели су да се фотографишу у школском дворишту и тада су их видели дежурни наставници. Онда смо педагог и ја отишли у учионицу где су имали час – истиче Стевуљевић.

Четворица су, како додаје, у том тренутку била у мајицама, а један ју је у међувремену скинуо.

– Заједно са њиховим разредним старешином отишли смо у моју канцеларију и питали смо их зашто су се тако обукли. Они су то правдали, наравно, патриотизмом. Међу њима је био један ученик у мајици са ликом Гаврила Принципа и натписом „Наше ће сене ходати по Бечу, лутати по двору, плашити господу” – указује Стевуљевић.

У Уни­ји син­ди­ка­та шко­ла у Бе­о­гра­ду на­по­ми­њу да је ди­рек­тор Ста­ни­слав Сте­ву­ље­вић ђа­ке на­те­рао да ски­ну ма­ји­це уз увре­дљи­ве ре­чи за Прин­ци­па, а Сте­ву­ље­вић то негира.

Ученици су се, како каже, потом пресвукли у одећу у којој су дошли у школу. Ниједног трена, тврди директор, нису били без гардеробе на себи. Мајице, за које су навели да су их понели за час физичког, у међувремену су вратили у ранце. Оставили су телефоне у Стевуљевићевој канцеларији пошто, како директор подсећа, није дозвољено да се користе на часовима.

– Онда је њихова разредна донела и мајице да буду ту док траје настава. Све ово је учињено јер смо добили препоруку да ђаци у школу не долазе са било каквим обележјима. Зато сматрам да нисам прекорачио овлашћења – изричит је Стевуљевић додајући да је у вези са мајицама спорно то што могу да произведу различите асоцијације и да су деца „сада буквално инструментализована”.

Ипак, у Унији синдиката Стевуљевићу замерају што се састанак између ученика и њега одиграо без присуства родитеља. Синдикалци наводе да су родитељи затражили састанак са Стевуљевићем, али да је он то одбио уз образложење да за тим нема потребе.

– Забрињавајуће је што министар просвете упорно толерише понашање овог директора, којег је и поставио на то место у августу, иако је само неколико месеци пре тога шамарао ученике у просторијама школе – указују у Унији додајући да је тај случај заташкан. Стевуљевић за наш лист тврди да није шамарао ученике и да је у вези са тим била спроведена полицијска истрага.

Шарчевић: Директор неће моћи да обнови лиценцу ако је терао децу да скину мајице

– Тек када добијем све изјаве ученика, родитеља и директора знаћу да ли је Станислав Стевуљевић прекорачио овлашћења – каже за Политику министар просвете Младен Шарчевић. Ако је челник школе децу терао да скину мајице, то је, истиче, лош педагошки приступ и то не сме да се ради.

– Директор је требало да децу која су носила спорне мајице одведе у библиотеку, да позове родитеље и да сачека да они дођу. Ако се испостави да је тачно да их је терао да скину мајице, неће моћи да обнови лиценцу – каже Шарчевић који је подсетио да је и прошле године било проблема у тој школи.

М. Ћурчић / Д. Алексић, Политика

Share this post


Link to post
Share on other sites

када сам ја био млад, металци су носили мајце са разноразним демонима и нико није обраћао пажњу на то. ово је још један у низу напада на нешто што је национално, нешто што је српско. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavrilo Princip je ubojica, tako da on nije srpski heroj. Mislim da se s tim bude slozilo vecina normalnih ljudi. Ili podrzavate ubojstvo ?

Srpski heroj je Nikola Tesla, Mihajlo Pupin...oni koji su stvarali I gradili imidz zemlje, a ne koji su ubijali I razgradjivali I rusili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SerbCro Гаврило Принцип је пре свега јунак који се успротивио тиранији једној од највећих империја у историји света. Слободар, може се рећи и антиколонијалиста или антиглобалиста који није желео да Аустроугарска припоји Босну својој територији. Неко ко је желео да сачува своју земљу од распарчавања и окупације.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 часа, SerbCro рече

Gavrilo Princip je ubojica, tako da on nije srpski heroj. Mislim da se s tim bude slozilo vecina normalnih ljudi. Ili podrzavate ubojstvo ?

Srpski heroj je Nikola Tesla, Mihajlo Pupin...oni koji su stvarali I gradili imidz zemlje, a ne koji su ubijali I razgradjivali I rusili.

Гаврило Принцип је борац за слободу од аустро-угарске окупације. Требало би да те је срамота због ових речи.

Друга ствар која је путпуно неприхватљива је коришћење ових фраза владајућих послушничких структура о стварању имиџа земље и слично.

Пупин је организовао спрске добровољце у Америци не би ли се Србија и остале српске и јужнословенске земље ослободиле аустро-угарске тираније.

Сва тројица су великани српске историје, садашњости и будућности. И ово модерно пацифистичко мишљење које ти имаш може да прође само код некога ко нема појма где живи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какви све србождери раде у српским школама добро је да постојимо. Еј смета му догодине у Призрену јер је друг директор добио препоруку од другова одозго да нема обележја. Прави куварски шегрт који би Србе да стави у "мелтингпот". Банда црвена.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ја сам  благо ужаснут шта се нама догађа и шта све трпимо. У Србији је данас свакоме дозвољено да каже шта год хоће, да ради шта пожели, једино је бити Србин и србовање забрањено. Ако си родољуб одмах те окарактеришу као фашисту, можеш да носиш мајцу са америчком заставом ал не са српским мотивом, у јавности замагљују дукс "нема предаје". Све ми се то коси са здравим разумом. У Србији је данас дозвољен сваки облик антисрпства. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 4 часа, SerbCro рече

Gavrilo Princip je ubojica, tako da on nije srpski heroj. Mislim da se s tim bude slozilo vecina normalnih ljudi. Ili podrzavate ubojstvo ?

Srpski heroj je Nikola Tesla, Mihajlo Pupin...oni koji su stvarali I gradili imidz zemlje, a ne koji su ubijali I razgradjivali I rusili.

ОК, значи мислиш да је директор извршио темељну и непристрасну историјску анализу и на основу тога дао своје мишљење? :)  И да све ово нема никакве везе са тиме што су остали имали мајице са темом повратка на Косово и што је недавно РТС замаглио једну такву мајицу у програму уживо, коју је носио неки рендом лик кога су интервјуисали на улици? И да цео догађај не треба посматрати у контексту свега што се дешава у земљи?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 сат, GeniusAtWork рече

ОК, значи мислиш да је директор извршио темељну и непристрасну историјску анализу и на основу тога дао своје мишљење? :)  И да све ово нема никакве везе са тиме што су остали имали мајице са темом повратка на Косово и што је недавно РТС замаглио једну такву мајицу у програму уживо, коју је носио неки рендом лик кога су интервјуисали на улици? И да цео догађај не треба посматрати у контексту свега што се дешава у земљи?

Ne mislim da je direktor dobro postupio, komentirao sam samo G. Principa.

Ne mozete biti krscani I podrzavati ubojstvo, morate da izaberete jedno ili drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 часа, SerbCro рече

Ne mislim da je direktor dobro postupio, komentirao sam samo G. Principa.

Ne mozete biti krscani I podrzavati ubojstvo, morate da izaberete jedno ili drugo. 

Eh pa to jeste ..

Ipak je ubio i ženu.. koja je uz to bila trudna (valjda). Sve to iz zasede..

Inače, ratoborni deep state K.u.K. monarhije je zazirao od dolaska Franca Ferdinanda na presto jer je on bio protiv rata i za uspostavljanje bližih odnosa sa Ruskom Imperijom. Franc Ferdinand beše veliki mrzitelj masonerije.

Kada je on ubijen, ratni profiteri širom sveta, imali su dupli razlog za slavlje.

Gavrilo Princip je pucao iz pištolja koji mu je dao Voja Tankosić, istaknuti član terorističke organizacije "Crna Ruka" koja je prethodnog srpskog kralja i kraljicu (bila je trudna), divljački brtualno izmasakrirala i defenestrirala. Pištolj dat Principu, imao je serijski broj na osnovu koga ga je bilo moguće povezati sa Kraljevinom Srbijom.

Princip je bilo mlad momak, izjašnjavao se kao ateista, Srbo-Hrvat, bio je zadojen anarhističkom i levičarskom ideologijom.... teško da je on znao u čemu zaista učestvuje.

Svakako, možemo biti sigurni da nije želeo započeti rat u kome će srpski narod (iz Kraljevine Srbije) izgubiti 28% stanovništva i državnost (utapanjem u masonsku tvorevinu Kraljevinu SHS).

Da je tada postojala pank muzika - Srbija možda ne bi pretrpela biološko satiranje. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да сам ја на месту тог директора, ти ученици би за задатак имали да за час историје припреме предавање пред својим разредом о Гаврилу Принципу и значају Призрена у историји и култури српског народа и ако то не би урадили за оцену 5, за казну да науче напамет "Домовина се брани лепотом" од Љубивоја Ршумовића и да рецитују као мала деца, иначе да иду на поправни.

Школа, поготово не основна, није место за позирање и празно махање националним херојима и патриотским паролама. Многи млади мушкарци данас мисле да је довољно да ставиш Принципа на мајицу да би био добар Србин, чак и да си тим чином аутоматски бољи и већи Србин од других који то не раде. А то није патриотско понашање, то нагиње ка хулиганском менталитету и менталитету уличних банди.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Луиђи Лукени је убио турпијом аустријску царицу Елизабету Баварску и Италијани га славе као борца за уједињење.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 37 минута, CutieBub рече

Да сам ја на месту тог директора, ти ученици би за задатак имали да за час историје припреме предавање пред својим разредом о Гаврилу Принципу и значају Призрена у историји и култури српског народа и ако то не би урадили за оцену 5, за казну да науче напамет "Домовина се брани лепотом" од Љубивоја Ршумовића и да рецитују као мала деца, иначе да иду на поправни.

Школа, поготово не основна, није место за позирање и празно махање националним херојима и патриотским паролама. Многи млади мушкарци данас мисле да је довољно да ставиш Принципа на мајицу да би био добар Србин, чак и да си тим чином аутоматски бољи и већи Србин од других који то не раде. А то није патриотско понашање, то нагиње ка хулиганском менталитету и менталитету уличних банди.

Наравно, не сме остати на симболима. Али с обзиром да о систем гуши националнус свест добра је било какава рекација деце за почетак.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 6 часа, SerbCro рече

 

Ne mozete biti krscani I podrzavati ubojstvo, morate da izaberete jedno ili drugo.

Не можеш ти бити хришћанин и бранити окупатора који сатире православни народ.

Како ћеш да објасниш силне ратнике хришћане који су живот положили за слободу других?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 3 минута, Вилер Текс рече

Не можеш ти бити хришћанин и бранити окупатора који сатире православни народ.

Како ћеш да објасниш силне ратнике хришћане који су живот положили за слободу других?

Nemas ti problem sa mnom, imas sa evandjeljem, jer tamo pise da volis svog neprijatelja, da mu oprostis,  da se molis za njega I da mu okrenes desni obraz, a ne da ga ubijas. Tumaci I izvrci to kako hoces, ne mozes pobeci od toga. Svako dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Архиепсикоп цетињски Митрополит црногорско-приморски и игуман острошки г.Амфилохије, служио је данас, када наша Црква прославља Свете мученике Јулијана и Василису, преподобног Георгија Хозевита и Светог Григорија Охридског Свету архијерејску литургију у цркви Свете Тројице у Доњем Острогу. Саслуживали су му острошка сабраћа архимадрит Мирон, протосинђел Сергије и јерођакони Роман и Зосима, као и јеромонах Лука Сиријац. Уз молитвено учешће бројног монаштва и вјерног народа, одговарала је острошка братија.     На крају богослужења, Високопреосвећени Митрополит је, поздрављајући сабране радосним поздравом ”Бог се јави – Васитину се јави”, казао да се од настанка свијета ништа чудесније није десило од јављања Божијег на ријеци Јордану приликом Господњег крштења, јављања Оца у гласу који се чуо са небеса, јављања Духа Светог у виду голуба и Сина Божијег Јединородног, од Оца рођеног прије свих вјекова.   „Који је, како је спознао Свети Јован Крститељ, Јагње Божије који узима на себе гријехе свијета, Јагње Божије које се жртвује, које се приноси и које свом својом саможртвеном љубављу грли и прожима сав свијет. Јагње Божије је на земљи рођено, а то Јагње Божије заклано за живот свијета ће судити свијету. Љубав Божија ће судити свијету, човјеку и човјечанству“, рекао је Митрополит Амфилохије.   Бог се јавио, који са нама и међу нама, који се непрекидно јавља, а који се и у светињи острошкој јавио и вјековима јавља кроз мошти Светог Василија Острошког.   „А шта је друго Острог, него наставак јављања Божијег? Овдје се јавља Господ, благосиља и просвећује и освећује безбројне душе, чинећи их од дјеце таме дјецом свјетлости“, закључио је Митрополит Амфилохије.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      У понедjељак, 07/20. јануара 2020. године, када Православна Црква слави дан успомене Светог Пророка, Претече и Крститеља Господњег Јована, Евахраистијским сабрањем у Саборном храму Преображења Господњег у Загребу началствовао је Његово Преосвештенство Епископ бихаћко-петровачки господин Сергије. Преосвећеном Епископу Сергију су саслуживали Његово Преосвештенство Епископ горњо-карловачки господин Герасим и домаћин сабрања, Његово Високопреосвештенство Митрополит загребачко-љубљански господин Порфирије, те свештеници и ђакони Саборног храма.   -ФОТОГАЛЕРИЈА-   Сабрани вјерни народ је својим словом поучио Епископ Сергије. Он је казао да је „ Свети Јован Крститељ први који је у Исусу Христу препознао Бога, иако га никада раније није видио. Шта је то што му је открило да је Христос управо тај који треба да узме сваки гријех људи. То му открива Отац са Небеса и Дух Свети. Бог Светом Јовану, у догађају Крштења Христовог у Јордану, открива Онога који, као Јагње Божије, треба да узме на себе све гријехе овога свијета. Како је могуће то да један узима на себе гријехе свих? Он је Онај који опрашта. Он је Онај који је Спаситељ и Онај кога је Јован објавио на Јордану. Зато Јован и каже да он није достојан, не само да му приђе, него ни ремење на обући Његовој да одријеши. Христос је тај који долази да крсти Духом Светим и огњем. Духом Светим да би освештао нашу палу природу, а огњем да би је очистио, управо од гријеха. То је Христос и учинио дошавши у овај свијет и узевши на себе то најтеже бреме, које није могао да понесе нико други осим Њега, који је исунио вољу Очеву“.   На крају своје бесједе Епископ Сергије је честитао Крсну славу Митрополиту Порфирију пожељевши му многа и блага љета и да га „Свети Јован храбри и оснажи на путу проповиједања покајања и Царства Небеског, оног пута којег је проповиједао Свети Јован Крститељ, а који проповиједа и Митрополит Порфирије“.   На светој Литургији се молио у господин Марко Николић, замјеник директора Управе за вере при Министарству правде Владе Републике Србије.   По завршетку Литургије Митрополит Порфирије је поздравио уважене госте и захвалио им се на заједничком служењу Божанствене Евхаристије.     Извор: Митрополија загребачко-љубљанска
    • Од Богомислић,
      Гледам неке теме и неке постове на овом и још неким форумима и сви кукају како не могу да нађу партнера за везу и потоњи брак. Кукају жене, али мушкарци много више и рекао бих, јадније.
      Смотано кад треба да приђе, смотано кад треба да разговара. Смотано, па онда огорчено и кукавно. Кукавче, како ћеш тако огорчен било кога привући?
    • Од Жељко,
      Данас Косово има ултимативно значење; значење магнета који нас везује. Ми немамо свој национални наратив, али имамо Косово. Косово је наш наратив. Мит је једно, а завет је друго. Мит може да буде победнички, или губитнички, јер он припада имагинацији. Мит је нешто што може бити погодно за политичку употребу. Завет је нешто много дубље јер припада духовности. Косовски завет је израз Новог Завета, а у средишту Новог Завета стоји светост. Свети Сава је светост усадио у Косово и у темеље нашег националног бића. Зато питање нације није теоретско питање, то је питање опстанка и живота. Питање да ли ћемо изгубити контакт са нашим манастирима, прошлошћу, с нашим заветом.
      Заветна свест Срба је толико снажна, чему смо и ове дане сведоци, да ми немамо разлога да се бавимо сопственим страхом за будућност Косова, за будућност Србије. Владика Николај је рекао да су наши непријатељи наши сурови пријатељи. Они ће нам сигурно помоћи, да се и ако смо заборавили, сетимо ко смо, да збијемо своје редове, да раздвојимо оно што је важно од мање важног. Они можда, с нама никада неће водити искрен и поштен дијалог. То не значи, међутим, да ми не треба са њима да будемо искрени и да не инсистирамо на разговору и тражењу обострано прихватљивог решења. У томе, пак, морамо бити сложни, макар у свему другом били на другачијим позицијама. То су теме у којима власт и опозиција треба да сарађују и да уложе сваки напор да нађу заједнички именитељ. Не смемо дозволити поделу на патриоте и издајнике. Није природно и нормално да се делимо око онога што нас обједињује и што нас чини оним што јесмо. Још мање је морално злоупотребљавати најбитније питање за остварење личних, страначких, групних интереса. Нарочито је важно да ми, као људи Цркве, избегнемо сваку врсту политикантског односа према Косову.
      Епископи и свештеници не треба да се опредељују између једне партије и друге, за једну или другу. За нас је политика само амбијент кроз који пролазимо као кроз Сцилу и Харидбу, сведочећи увек једну и исту истину, а то је, да је Христос разапет и васкрсао, да је победио смрт, да нам увек даје наду. Стога, ако смо са Христом, ми смо на крају, засигурно увек победници. Моје мишљење је да, уз помоћ Божју, треба подржати настојања државе да се обнови дијалог Срба и Шиптара, да се васпостави какав-такав суживот који је вековима текао на том подручју. Верујем да је сада јасно свима и светским силама и Албанцима: Косова и Метохије се никада нећемо одрећи. Свима би нам било лакше када би о Косову и Метохији преговарали они који тамо и живе, Срби и Шиптари. Наше је, међутим, да увек настојимо да пронађемо мирно и трајно решење.

      Став Цркве према Косову више пута је изрекао наш Сабор. А став Сабора најбоље је интерпретирао наш Патријарх кроз антологијску реченицу: Оно што дамо или поклонимо не можемо никада вратити, а оно што нам неко отме итекако имамо право и можемо вратити. Када бих говорио било шта више или мање од тога, искакао бих из оквира Цркве.
      Митрополит загребачко-љубљански Порфирије Перић у интервјуу за Вечерње новости
    • Од Дејан,
      Морам одмах да кажем да реч екуменизам није светоотачког порекла и иако је грчке етимологије дошла нам је са запада (конкретно) од протестаната и римокатолика заједно са њиховим значењем. Ава Јустин је био отворени противник екуменизма, и не само он него и бројни оци светоторци и неке од највећих духовних личности Православља двадесетог века. Али они нису били противници сведочења вере. Зато је Ава Јустин у својим белешкама, које је објавио Владика Атанасије, изнео појам православног икуменизма како би онима који су га вероватно погрешно схватали објаснио да неслагање са јереси западног екуменизма не значи одбацивање предањског става светих отаца да неправославнима тј. онима који следују разне јереси стално треба у љубави сведочити истину, али нипошто доводећи под знак питања нашу веру.
       
      Западни екуменизам се у протестантској верзији, најкраће речено, своди на теорију грана и на мит о јединственој Цркви која је невидљива и у којој сви хришћани учествују, али која је у историји подељена на разне деноминације. То је учење Лутера и Цвинглија и нема никакве везе са православном еклисиологијом. За нас је ЈЕДНА и ЈЕДИНА Црква управо Православна, која је сабор и неба и земље и не постоји подела Цркве, већ само отпадање од јединства Православне Цркве. Нико не може да нађе цитат иједног оца исповедника Цркве кроз историју да постоји нека невидљива једна Црква у којој партиципира и Православна црква. Православна Црква не учествује у Цркви, већ је она Црква и неба и земље и која се видљиво у свој пуноћи манифестује у нашем свету и веку. Остале групе хришћана које су историјски с временом настајале и називале се црквама су мање или више одвојене од Цркве Православне и редовно су називане јересима што на јелинском значи (секта, нешто што је одвојено).
      Тврдити да је Св. Ава Јустин био противник сведочења вере православне пред неправославнима је једнако погрешно као тврдити да је он био поборник екуменизма који се прилично развио у његово време. Ставови Аве Јустина о православном икуменизму су већином остали у његовим белешкама и нису довољно познате широј јавности. Осим тога на јелинском нема разлике између екуменизма и икуменизма, то је иста реч. Зато говорећи о покушају стварања вештачког јединства тобоже подељених цркава најпрецизније је користити термин синкретистички екуменизам. Лично нисам поборник речи екуменизам јер је она већ исувише контаминирана погрешним значењем које постоји и код протестаната или у римокатоличкој верзији папо-центричног екуменизма. Једноставно, наша Црква треба да то зове сведочењем или исповедањем истине, а не неким дијалогом у коме сви тражимо неку истину коју смо тобоже сви изгубили. Наравно, сведочење треба да буде у духу љубави и истине, а не са мржњом и презиром као што то раде квази-зилоти који су нажалост контаминирали и реч зилотизам (ревнитељство) па данас има обично негативну конотацију. И ми православни смо у неким, али не суштинским стварима, одступили од предања и стално треба да му се враћамо, а не да мислимо да смо непогрешиви. Једино је Црква непогрешива.
      Пре пар дана Синод Грчке Цркве је објавио саопштење у коме је изнео основне ставове како епископи те помесне Цркве виде Православну Цркву и њен однос према неправославнима. Текст је на грчком и енглеском доступан на:  https://panorthodoxcemes.blogspot.com/2017/01/i.html
      Ја сам превео пар врло важних реченица из тог саопштења у коме се уопште не помиње појам "екуменизам" управо зато што је он већ контаминиран, како због погрешне употребе од стране неких православних који учествују у дијалогу са неправославним, тако због погрешног значења екуменизма на западу. Ову реч би најбоље било предати забораву и говорити о "православном сведочењу истине", а то је управо оно што је у својим белешкама желео да нагласи Св. Ава Јустин, а не да како злобници тврде рехабилитује екуменизам или промени свој став који је познат у целом православном свету да је то јерес над јересима. Ево тих реченица из Саопштења Грчког Синода од 27. јануара 2017:
      *****
      " - Православне аутокефалне Цркве нису нека федерација цркава, већ Једна, Света, Католичанска (Саборна) и Апостолска Црква...... Главни циљ Цркве је мисија, наиме њена борба да стално сведочи веру и проповеда Еванђеље, било вернима који живе у савременим секуларним друштвима или онима који још нису упознали Христа. Дијалог, првенствено са неправославним хришћанима - ετεροδόξους χριστιανούς - (другим хришћанским конфесијама - јересима άλλες χριστιανικές ομολογίες – αιρέσεις) заснива се на дужности Цркве да сведочи истину и апостолску веру у свакој прилици. На тај начин они се упознају са аутентичношћу православног предања, вредности светоотачког учења, православним литургијским и вером православном. Дијалог не значи нити ће икада значити компромис у питањима вере.
      - Православна Црква је Једна, Света, Католичанска (Саборна) и Апостолска Црква, како исповедамо у Символу вере. Човекова светост се не може разумети ван Тела Христовог тј. ван Цркве (Еф. 1.23). Светост је учешће у тајни Цркве и у њеним светим тајнама утемељеним на Евхаристији. Светитељи иконизују Царство Божије.
      - Постоји једна Црква, Православна Црква (Η Εκκλησία είναι μία, η Ορθόδοξη). Према Св. Василију Великом "сви који имају наду у Христа су један народ и они, који су од Христа чине једну Цркву иако она постоји на разним местима". Црква увек очекује повратак њој свих људи, и неправославних и оних других веровања.
      - Текстови Светог и Великог Сабора Православне Цркве (на Криту) су предмет даљег детаљног проучавања. Ово се примењује на све саборе у Цркви. 
      -Богословски дијалог се не прекида. Наравно, неопходан предуслов јесте да се богословска истина чува нетакнутом како би овај дијалог могао да се настави без фанатизма и подела, без парасинагога и раскола, што повређује јединство Цркве."
      *****
      Мислим да је све веома јасно речено. Дијалог да али дијалог сведочења и без компромиса са истином. Дијалог не ради тражења истине већ ради повратка Цркви оних који су неправославни. Црква је једна али то је Православна Црква. Формулација да је Црква једна, а да Православна Црква има централно место у тражењу јединства Цркве је погрешна и о томе је на својим седницама Грчки синод детаљно расправљао јер се ствара утисак да поред Правсолсавне у ЈЕДНОЈ ЦРКВИ партиципирају и неке друге или да је Црква подељена што је контрадикција ако је ЈЕДНА. Саопштење између редова позива на корекцију метода сведочења истине међу неправославнима како се не би стварао повод разним фанатицима и секташима да цепају јединство Цркве тобож ревнујући за истину. Ово је јако важан текст и налази златни средњи пут, између заблуда синкретистичког екуменизма и секташког псевдо-зилотизма. 
       
      Архимандрит Сава Јањић
      ИЗВОР

      View full Странице

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...