Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Милан Ракић

[EKSKLUZIVNO] Nenad Miloradović: Erbas će izložiti srpski H145M sa našim naoružanjem na Buržeu, Mi-35 za Srbiju se sastavljaju, Orao 2.0 napreduje, prijem Beloruskih 9.13 ubrzo

Оцени ову тему

Recommended Posts

Tango Six je iskoristio priliku da na IDEX-u popriča sa prvim čovekom Ministarstva odbrane zaduženim za nabavke i razvoj naoružanja dr. Nenadom Miloradovićem. Pomoćnika ministra za materijalne resurse pitali smo za presek najaktuelnijih inostranih i domaćih vazduhoplovnih programa koji su ili naručeni ili na kojima se rade planirana unapređenja sposobnosti.

Najinteresantnija vest svakako je da će vazduhoplovna industrija Srbije prvi put izlagati na najvećem planetarnom vazduhoplovnom sajmu. Kako je Miloradović rekao za Tango Six, Erbas je izrazio želju da na svom štandu na Buržeu ove godine izlože srpki H145M sa našim razvijenim nevođenim naoružanjem. Takođe, Miloradović je rekao da su u toku pregovori da ukoliko se nakon uspešne kvalifikacije srpske verzije H-Force 1 kompleta (za koji je Srbija inače bila launch customer) sve pokaže kako treba Erbas bi naše nevođeno naoružanje uključio u svoj portfolio za treće mušterije. Tako bi srpski mitraljez 12,7 mm i nevođene rakete 80 mm bile interesantna low-cost opcija za mnoge zemlje:

– Razgovarali smo već sa drugim ministarstvima odbrane u regionu, budući da se H145M pokazao kao popularan helikopter, tržište postoji za naše naoružanje. Erbasu su se svidela naša rešenja za elektronske komponente koje smo razvili u VTI-u. Nakon uspešne kvalifikacije koju ćemo obaviti ove godine oni sa srpskim paketom mogu izaći na tržište. – rekao je Miloradović.

20170620_171950-1600x900.jpg
Prvo prikazivanje H145M u formi makete na prošlom Buržeu. Ove godine prvi operativni helikopter sa H-Force kompletom koji će biti izložen biće Srpski / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Sledeća bitna tema je svakako potentniji, čistokrvni borbeni helikopter Mi-35. Miloradović kaže da redovno prate dešavanja sa ruske strane, da se Mi-35 helikopteri za Srbiju trenutno sastavljaju i da je plan da se i ruski helikopteri (razmišlja se o Mi-17) naoružaju lokalno razvijenim i integrisanim vođenim sredstvima:

– Sada pored VTI-a imamo i privatne kompanije u ovoj oblasti i u mogućnosti smo i da na Mi-17 integrišemo srpsko vođeno oružje. O tome smo sa ruskom stranom razgovarali nakon posete predsednika Putina Beogradu. Govorimo o raketama Pauk, Munja i 2T5. Uskoro očekujemo početak obuke naših pilota za Mi-35. –

Što se domaćeg projekta Orao 2.0 tiče Miloradović naglašava da će se on odvijati u dve faze i da sve ide po planu. Testiranje integracije vođenih raketa je trenutno u toku dok će druga komplikovanija faza potpune modernizacije postojećih i nadogradnja pojedinih sistema biti rađena sa inostranim partnerom.

MiG-ovi iz Belorusije će domaćoj javnosti biti prikazani uskoro (misli se na odlazak srpske delegacije u Belorusiju koji će biti medijski ispraćen), u pitanju je 4 jednoseda verzije 9.13.

Više detalja o svakoj od ovih stavki pogledajte u našem video intervjuu:

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

@Милан Ракић Ти си свакако упућен у ову тематику, а увек се трипујем кад су овакве вести у питању да је много пропаганде. Како сад стоји ВТИ? Чуо сам раније да је доста пропао, да их је доста стручњака напустило и да немају нових пријеката (и вероватно да је тако и било, наравно). Сад се пише да вазда развијају неке нове пројекте, нешто самостално а нешто у кооперацији са другима. Колико има истине у томе свему, и како данас стоји ВТИ? Да ли се макар мало опоравио?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 3 часа, RYLAH рече

Како сад стоји ВТИ? Чуо сам раније да је доста пропао, да их је доста стручњака напустило и да немају нових пријеката (и вероватно да је тако и било, наравно).

Прво да разјаснимо, да ВТИ, на који си ти врв мислио-Ваздухопловно технички институт, нажалост не постоји већ готово три деценије. Као "освета лоших ђака", незаконитом Наредбом тадашњег НГШ, ВТИ је укинут 1992. године и "интегрисан" је у Институт копнене војске првотно, да би се у форми "кукавичјег јајета" тај Институт копнене војске именовао опет као ВТИ, но сада као скраћеница-Војно технички институт. По истом моделу као што је Ваздухопловно опитни центар (ВОЦ) од пре неку годину "интегрисан" у ТОЦ-Технички опитни центар, такође у "власништву" копнене војске.

Јер, одувек су неке бркајлије у зеленим "прашинарским" униформама урешеним храстовим лишћем гајиле анимозитет према "плавцима" због извесних привилегија које "плавци" имају. Летачки додатак, летачки оброк, рекреација-скијање, 12/18 месеци бенефицирани радни стаж и 36 радних дана годишњег одмора се никако нису могли уклопити у "битност праве војске", а "права војска" је је ли, по њиховом, само копнена војска.

Иако "недорасли" начину размишљања и методологији рада у авијацији, не зато што су не дај Боже глупи, него зато што се просто нису школовали за тај посао, одлучише ти неки да укину један од брендова по којем је наша држава била позната у свету. По целокупној организацији, као научно итрсживачка и развојна институција сегмента ваздухопловства у оквиру војске и државе, није фраза, ВТИ је био устројен и делао је као "наша" НАСА, ЦАГИ ил` ОНЕРА. Но, ето, у општем распаду свега, сметали су...

Отуда и једна од последњих анегдота, откако "зелени отераше плаве", кроз повезницу из народне традиције "дошли дивљи и отерали питоме" је и "случај акумулатор", када се државни и војни врх обрукао ономад молећи Владимира Владимировича да нашој авијацији донира акумулаторе за МиГ-29. Некадашњи совјетски шпијун је врв са гађењем потписао донацију, а позадина приче је била врло једноставна. Доласком "прашинара" у ваздухопловство, ови су-"прашинари", поставили своје људе где год су могли. Тако и руковаоце у једном магацину ваздухопловнотехничких средстава, који је до тада био под надлежношћу РВ. Не треба кривити тог неког честитог подофицира из магацина, што је од неких тамо кутија у ћошку магацинске просторије, мислио човек да су неке посуде за "интендантски" пасуљ. А оно били, нови, исправни и никада коришћени акумулатори за МиГ-29.

Но, ако те интересује, све је то у једном фином тексту, о оснивању и укидању ВТИ-ја, описао његов последњи директор, ваздухопловно технички генерал Сава Пустиња.

 http://www.vazduhoplovnetradicijesrbije.rs/index.php/clanak/13-vazduhoplovno-tehnicki-institut-1946-1992

Што се тиче конкретног питања, између осталог сам се једним делом и на ову проблематику осврнуо у тексту на Срндаћевој теми о "добрим урадцима СНС-а", а гледе ситуације у авијацији.

Да, огроман је проблем био и још увек је приметан, вееелики одлив кадра 90-их, нарочито високообразованог и са научним степеном, те слаб прилив у годинама након тога, до данас. Ипак, неког помака има и срећом, ваздухопловни смерови на Војној академији и на Машинском факултету и даље школују квалитет. Истина, кроз године криза, које још трају, делом ускраћен за приступ најновијим сазнањима и технологијама, но чињеница је да се ради на побољшању ситуације.

Иако господин са снимка и фирма коју представља не уливају баш неко поверење, опет у конкретном, сет "лоукост" наоружања за Х-145 је прошао фабричку евалуацију "код Њемаца" и може се рећи да је то успех и да "има истине у томе свему". Ти системи су само развој и "боља" дефиниција да тако кажем већ постојећих средстава која су опет на другим ваздухопловима, а током "наших ратова" прошла "ватрено крштење" и сада су "упицањена" како доликује оввој лепотици која треба да нам стигне у 6 номера из Донауворта.

Такође, ова иста "менажерија" је, помињао сам код Срндаћа на теми, ипак и поред свега успела да направи Ласту и да њоме опреми наше и ирачко зракопловство, а има и још заинтересираних корисника. Логика је негде добра. Ко нема пара за Тукана ил` Пилатуса као трејнера, мож` да купи Ласту. Уз ипак један недостатак Ласте ва времја ово, а све због недостатка пара-није развијено избациво седиште, тако да наставник и ученик иду на летење опремљени попут глумаца у Шибином легендарном вестерну-"Партизанска ескадрила"-са парашутом на леђима.

Да додам још, мало је познато, заправо јавност и не зна, да је из истих ових ресурса, на ирачке хеликоптере уграђено и невођено и вођено наоружање. Тако да све у свему, тај део приче је истинит.

Што се тиче Орла 2.0 и СуперГалебаМД, све је то још на нивоу планова и једне комичне атрапе за потребе сликања Вулина и ко., као што рекох тамо на оној теми. Уградња три МФД-а у кабину, уместо "цајгера" свакако јесте унапређење, али за итерацију 1.1. Да би нешто било 2.0, онда треба посегнути и за кардиналним решењима у унапређивању свих сегмената. Авионике, конструкције и структуре, мотора, наоружања. А не само скарабуџити и поставити у новоизграђени хангар. За сликање.

И свакако, треба више укључити и основну струку корисника-пилоте, да ли су задовољни неким предлозима и решењима. Намера добра свакакоо постоји. Тренутно новца нема, али само да не буде, ако се новац и нађе, све ово само нека од оних силних "пропалих инвестиција" подобних започетим, а никада изграђеним пројектима диљем нам бивше земље.

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Иван Ц.,
      Драги пријатељи,
      верујем да ће вам се нови дизајн, који је у многим сегментима поједностављен, допасти. Наравно, ту је брдо нових опција и информација, које ћете полако испитивати.
      Оно што је сада одлично јесте да имате могућност да подесите боју фонта и да пребаците цео сајт на dark mode, ако вам тако више одговара.
       
      Слова у порукама су за нијансу већа, ипак ми полако старимо, треба да се види ово што се пише
       
    • Од Милан Ракић,
      Dok je Vojska Srbije tek primila svoj drugi naručeni Erbas H145M, Helikopterska jedinica MUP-a Srbije svoju do sada pristiglu flotu (preostaje im isporuka još jednog primerka najkasnije do aprila sledeće godine) operativno već koristi u punom kapacitetu. Pored prevoza državnih zvaničnika, već jedne snimljene komercijalne reklame i učešća na pokaznim vežbama („Povratak 2019“ i „SAREX 38-19), MUP-ovi Erbasovi su od danas počeli da se koriste i u misiji gašenja požara.

      Kako Tango Six saznaje, YU-SAR je danas gasio požar u rejonu Vranja. Svi helikopteri H145M u MUP-ovoj floti mogu podvesno nositi „Bamby Bucket“ vedro za gašenje požara kapaciteta 1.500 litara vode. Danas je YU-SAR na aerodromu „Konstantin Veliki“ punio svoje vedro uz pomoć mobilnog bazena na aerodromu čiji je kapacitet 40 tona vode.
      Helikopterska jedinica MUP-a tako se upisala i u geografski mnogo širu istoriju budući da je najverovatnije prva jedinica u Evropi (ako ne i u svetu) koja je sa ovim tipom letelice gasila požar.
      Svi policijski Erbasovi naručeni su sa duplim podvesnim kukama. Duple kuke su regulatorni EASA zahtev prilikom nošenja ljudskog tereta (fail safe princip). Erbasovi Vojske Srbije imaju samo jednu kuku budući da ova organizacija ne mora poštovati EASA pravila / Foto: Tango Six Kako Tango Six takođe saznaje, Helikopterska jedinica bila je aktivirana i prvog dana izbijanja požara na Staroj Planini. Po uobičajenoj proceduri poslata je „izviđačka“ Gazela i ustanovljeno je da zbog postojanja dima može doći do ugrožavanja bezbednosti letenja. Letenjem blizu veće količine dima može doći do rizika ulaska čestica u motor helikoptera što može dovesti do njegovog oštećenja. Jedinica je dan kasnije na misiji gašenja požara letela sa Belovima 212 u okolini Vranja.
      Tango Six saznaje i da je za sva tri naručena helikoptera Super Puma kupljeno po jedno vedro kapaciteta 4,5 tone. MUP će tako ukupno imati 8 vedra za gašenje požara.
      Tango Six je već pisao o stanju srpske i regionalne flote protivpožarnih letelica. Izvestili smo detaljnije i o izazovima upotrebe helikoptera i aviona u specifičnim uslovima koji postoje u našoj zemlji kroz iskustvo Helikopterske jedinice MUP-a, jedinice koja se najviše bavila ovom vrstom misija. Pored opcije rusko-srpskog humanitarnog centra, na stolu je uvek i opcija da MUP dobije i svoje prve avione (za gašenje požara).
      [EKSKLUZIVNO] MUP-ov Erbas H145M danas prvi put od uvođenja u upotrebu gasio požar - Tango Six
      TANGOSIX.RS D je Vojska Srbije tek primila svoj drugi naručeni Erbas H145M, Helikopterska jedinica MUP-a Srbije svoju do sada pristiglu flotu...  
×
×
  • Креирај ново...