Jump to content

KARDINAL SE PROSVIJETLIO U Hrvatskoj se dogodilo čudo ravno onim biblijskim: Bozanić je rekao kako veličanje ustaštva nije kršćanski. U šoku smo

Оцени ову тему


Препоручена порука

https://100posto.hr/news/u-hrvatskoj-se-dogodilo-cudo-ravno-onim-biblijskim-bozanic-je-rekao-kako-ljubitelji-ndh-ne-mogu-biti-krscani-jos-uvijek-smo-u-soku?fbclid=IwAR2mTOdKho_qG7ZkLo9m2Bw2hHSwYQBtvawQYPpUr7kIdVhFhcSXFmZBTyQ

 

Napokon malo dobrih vijesti s Kaptola. U aktivno obilježavanje Dana sjećanja na holokaust ove se godina uključila i hrvatska katolička crkva. U četvrtak je preko južnog tornja zagrebačke katedrale spušten ogroman natpis na hrvatskom i hebrejskom, dugačak 50, a širok 8 metara na kojem uz natpis Dan sjećanja na žrtve holokausta stoje i riječi iz Knjige proroka Izaije (56,5).

“Podići ću im u kući svojoj i među svojim zidovima spomenik i ime… dat ću im vječno ime koje neće biti iskorijenjeno."

'Pročišćenje istinom'

Prošle su 74 godine od završetka Drugog svjetskog rata, no ovakav iskorak katoličke crkve povijest ne pamti. Dodatno je hrvatsku javnost zabezeknuo (u pozitivnom smislu) i presedanski istup zagrebačkog nadbiskupa Josipa Bozanića. U govoru povodom obilježavanja Dana sjećanja na holokaust koje je u četvrtak organizirala katolička crkva, Bozanić je po prvi puta jasno osudio ustaške zločine i ogradio se od veličanja ustaštva. Štoviše, kazao je da veličanje NDH nije kršćanski. U govoru je jasno istaknuo Jasenovac kao jedno od 'stratišta nevinih ljudi' te kazao kako moramo biti 'svjesni snage zla', a osvrnuo se i na potomke počinitelja zločina NDH kojima, kaže, treba 'pročišćenje istinom'.

“Ne možemo isključiti iz ovoga spomena ni djecu i unučad počinitelja, čiji su životi obilježeni zločinima otaca i djedova, te im je potrebno pročišćenje istinom. Na tome je tragu neprihvatljivo dopustiti da se danas ponovno budi bilo koji oblik antisemitizma. Nama kršćanima sasvim je jasno – kako je rekao i papa Franjo – da kršćanin ne može biti antisemit. Kršćanstvo i bilo koji oblik mržnje prema čovjeku i drugom narodu, jedno drugo isključuju”, kazao je u svom za promjenu dirljivom i na neki način povijesnom govoru.

Ovakav zaokret u katoličkoj crkvi koja je još jesenas odobravala svetu misu zadušnicu za '35 hrvatskih mučenika, visokih časnika, generala i pukovnika Hrvatske vojske NDH' među kojima ima i odgovornih za velike pokolje nehrvatskog stanovništva tijekom Drugog svjetskog rata, još nije zabilježen. Znakovito, lani nije bilo ni tradicionalne mise zadušnice za poglavnika Antu Pavelića povodom godišnjice njegove smrti 28. prosinca.

Izgleda da je vhuška domaćeg klera ozbiljno shvatila znakove nezadovoljstva takvim ponašanjem koji su dolazili iz Vatikana i govorkanja da zbog toga papa Franjo razmišlja da ih smijeni pa su promijenili ponašanje. Neka samo tako nastave, bilo je i vrijeme.

Na stranici gde se nalazi ovaj tekst ima jos nekih zanimljivih stvari. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Тај скуп, говор (и уопште цела представа), искључиво је намењена јеврејима. И у том духу је и Бозанићев говор. 

 

Говор кардинала Бозанића:

Драги бискупи и свећеници,

цијењена господо представници жидовске вјерске заједнице,

поштовани Предсједниче Хрватскога сабора,

поштовани изасланици Предсједнице Републике Хрватске и

Предсједника Владе Републике Хрватске,

поштовани Градоначелниче

Ваше екселенције Велепосланици,

поштована представнице Свјетског жидовског конгреса,

цијењени припадници жидовскога народа,

поштоване обитељи преживјелих жртава Холокауста,

драге студентице, студенти и богослови,

браћо и сестре,

мир вам од Господина – Шалóм!

1. Драго ми је што вас могу поздравити, окупљене у заједништву на овоме знаковитом мјесту испред наше загребачке првостолнице, дијелећи спомен који је повезан понајприје са жидовским народом, али се тиче свакога човјека и цијелога човјечанства.

Спомен и у жидовству и у кршћанству на жив начин повезује прошлост и садашњост, јер, док се спомињемо жртава нељудскога поступања и покушаја да се уништи жидовски народ, сусрећемо се с тајном зла, али га не гледамо само у оквирима прошлости, него смо га свјесни и у садашњости.

Идеологија расизма, усмјерена против Бога и човјека, настала је на неистини о човјеку и о жидовском народу, ширила се мржњом, до неизрециве мјере патње, коју ни ријечи ни слике не могу изразити.

За Дан сјећања на жртве Холокауста изабран је 27. сијечња, дан ослобођења Аусцхwитза, симбола страдања шест милијуна Жидова, симбола свих нацистичких и фашистичких логора широм Еуропе, при чему ми требамо дати посебну позорност ономе што се догађало у нашој средини, у Хрватској, без икакве задршке истичући истину о страхотама Јасеновца и других логора, стратишта невиних људи.

2. Управо свјесни снаге зла, у овом спомену стављамо преда се врједноте добра, несебичности и љубави. То је сустав вриједности који ми, кршћани, дијелимо с нашом старијом браћом, Жидовима. Овдје смо у заједништву спомена који говори, што је све човјек способан учинити другоме, своме брату и сестри. Овдје смо да бисмо препознавали зло и говор мржње те му се одупрли. Овдје смо да бисмо заједно градили узајамно поштовање и љубав, на добро нашега хрватског друштва и свега човјечанства.

Спомен-натпис Дана сјећања на жртве Холокауста ставили смо на прочеље загребачке катедрале, на њезин звоник. Звоник је знак повезаности неба и земље, Господина и човјека, пролазности свијета и вјечности. У тој повезаности читамо дар људскога достојанства, осјећамо нама упућен позив и своју обвезу штитити свакога човјека, створена на слику Створитеља. Господин нам је даровао свога Духа, даровао нам је савјест и одговорност да бирамо добро, а не зло.

У одмаку од седамдесет и четири године од завршетка Другога свјетског рата спомињемо се и великога страдања хрватске жидовске заједнице, а посебно загребачких Жидова, дубоко утканих у живот и културу нашега Града, којих је – како говоре податци – од 11.000 преживјело мање од 2000.

3. Ми вјерујемо у Бога, који се објавио као сућутни и милосрдни Бог, те у мислима и молитвама суосјећамо с преживјелим Жидовима који носе терет особнога искуства људске окрутности, с њиховим обитељима и потомцима, као и с цијелим жидовским народом.

Не можемо искључити из овога спомена ни дјецу и унучад починитеља, чији су животи обиљежени злочинима отаца и дједова, те им је потребно прочишћење истином.

На томе је трагу неприхватљиво допустити да се данас поновно буди било који облик антисемитизма. Нама кршћанима сасвим је јасно – како је рекао и папа Фрањо – да кршћанин не може бити антисемит. Кршћанство и било који облик мржње према човјеку и другом народу, једно друго искључују.

Примјер ширења такве мржње упозорење је за сијање и раст било које друге идеологије, каквих ни данас не недостаје, које се развијају на неистинама с разорним плодовима сукоба, нетрпељивости и мржње, с посљедицама трпљења не само појединаца, одређених скупина, него и цијелих народа.

4. Данас су нам драгоцјен узор, компас и путоказ, људи који су се супротставили силама зла, који су изложили себе и своје животе насупрот неправедном и нељудском суставу, да би бранили и чували туђе животе. Нама су посебно знаковити кршћани који су се на разне начине заузимали за Жидове, предајући и своје животе за њих, одговарајући на глас свога Учитеља: »Нитко нема веће љубави од ове да тко живот свој положи за своје пријатеље« (Ив 15, 13).

И ово мјесто на којем се налазимо било је тијеком стољећа свједоком разних превирања, али је чувало и упућивало на истину о достојанству човјека који од Бога долази и Богу припада. Овдје се, свима је познато, и у доба Холокауста чуо јасан глас и видјело живо свједочанство које је устало и против затирања жидовскога народа.

5. Звоник, на којем је спомен-натпис, обнавља се, те нас позива да, обнављајући спомен, допустимо Господину да нас обнови својим Духом, да камено срце преобрази у срце испуњено љубављу (усп. Ез 36, 26) те да будемо једни другима потпора и сигурност.

То је и пут према дару вјечнога имена о којему говори истакнути навод из Књиге пророка Изаије (Из, 56,5), имена које не може бити искоријењено, које није дохватљиво моћницима на земљи који су прихваћајући зло спремни све уништити. Ту вјечност и имена жртава носимо у себи снагом љубави. Недужне жртве су нам потицај да се бринемо за друге, особито у околностима у којима се шири неистина и мржња.

Нека ово заједништво буде и охрабрење на путу, не само разговора и пригодних сусрета католика и жидовских вјерника, него истинске помоћи, сурадње, прихваћања и љубави.

Посебно нам је драго да су с нама наши млади: богослови, студентице и студенти. Њима желимо да науче препознати истинске врједноте, да се увијек залажу за истину и одупиру се сваком злу. А то требају видјети и осјетити понајприје у размишљањима, у говору и понашању нас старијих.

Драги пријатељи, постоје зла пред којима човјек нема ријечи. Остају бол, сузе и шутња. Једнако тако постоје добра која не требају ријечи, него је довољна близина, захвала и благослов.

На нашој првостолници остављамо овај спомен-натпис као слику суза због жртава Холокауста, слику вапаја који уздижемо због гријеха човјека. Остављамо овај натпис и као своју молитву и зазив небескога благослова на животе нас који остајемо јамство и залог да ћемо се заузимати за истину и за свјетло, да се тама и зло не понови.

Амен.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од JESSY,
      DEVOJČICA Jovana Živković (15) nestala je juče nakon što je iz Kraljeva krenula za Beograd.
       
       Jovana je nestala u 7.30 časova kada je ušla u autobus "Best Komerc". NJen otac, moj bivši suprug, čekao je na glavnoj stanici u Beogradu, ali ona tamo nije izašla. Na snimcima kamera na autobuskoj stanici u Kraljevu se jasno vidi Jovana kako sa sobom nosi jedan kofer i torbu. Jovana nosi naočare za vid, a u trenutku nestanka na sebi je imala crnu trenerku, belu majicu i crni duks oko struka - objavljeno je na sajtu nestalisrbija.rs.
      Kako se navodi, Jovana je na sebi imala crnu trenerku, belu majicu i crni duks oko struka (to se videlo na kamerama autobuske stanice). Nosila je kofer i jednu torbu.
      Jovana ima naočare za vid i paž frizuru.
      https://www.novosti.rs/vesti/drustvo/1036444/nestala-devojcica-jovana-zivkovic-otac-cekao-stanici-beogradu-nije-izasla-autobusa
       
    • Од JESSY,
      Uvrede i toksične reči najčešće izazivaju negativne emocije. Govorimo konkretno o izjavama sa ciljem uvrede, kada kritika nije usmerena na delo, već na samu osobu. Često nismo spremni da se suo;imo sa takvom situacijom i odbranimo se od negativne energije, ali postoji jedan psihološki trik koji vam može pomoći.
      Psiholozi ističu da je prvo i najvažnije da razumete koja se namera krije iza takvih reči. U suočavanju sa osudama, uvredama i negativnim kritikama, neophodno je razvijati emocionalnu inteligenciju. Ovo će omogućiti da pravilno procenite situaciju i pravilno reagujete na nju, ne dovodeći u pitanje njihovo lično psihološko stanje. 

    • Од Lazar 12,
      Козмолошки аргумент за постојање Бога је аргумент да само постојање универзума и његова природа захтевају постојање Бога. Овде представљени аргумент је облик космолошког аргумента који је потекао из филозофије Платона и Аристотела и који је пречистио Тома Аквински. Са напретком модерне науке, верзија коју ћу пружити можда ће некима бити јаснија од форме коју је изложио Аквински. Композиција је Аквининог вертикалног космолошког аргумента и Каламовог космолошког аргумента:
      Све што има почетак треба узрок. Универзум је имао почетак. Свемиру је потребан узрок. Не може бити бесконачног назадовања узрока. За све остало мора постојати узрок који нема почетак и не треба узрок за сопствено постојање. Простор бр. 1 је сам по себи разумљив. Ствар не може створити сопствено постојање, јер не може бити пред собом. Али ако је почео да постоји, не може настати из ничега и ниоткуда; ништа не производи ништа.
      Постоји неколико доказа који поткрепљују тврдњу Премисе бр. 2 да је свемир имао почетак. Научна заједница је одавно прихватила почетак свемира кроз велики прасак. Цитирајући Нормана Геислера, „Логично и математички, докази о великом праску сугеришу да првобитно није било простора, времена и без обзира“. (Геислер, 1999) Ево неколико сумираних тачака које показују како се сматра да је свемир започео, од којих је већину изложио астроном Роберт Јастров (Јастров, 1982), а неке су накнадно откривене:
      Други закон термодинамике показује да се корисна енергија исцрпљује, што значи да је морало бити времена када је процес започео. Да није (да је пре тога било бесконачно много времена), сва енергија у универзуму би била потрошена, а ми не бисмо били овде. Универзум се шири. Пратећи уназад, морало би постојати место које је почело да се шири. Универзум се не може непрестано ширити и повлачити, јер би на крају остао без енергије и срушио се на себе. Да је универзум вечан, време би такође било вечно. Али никада не бисмо могли доћи до ове тачке да је време било бесконачно. Време мери интервале између покрета. Није било покрета док свемир није започео, дакле није било ни времена. Било би немогуће прећи бесконачно пуно времена. Видимо да се материја непрестано деградира, а не да постаје сложенија. Ако се ствари распадну кад се препуште саме себи, свет не може бити бесконачан. Већ би био уништен. Само оно што је самозадовољно и самоодрживо може бити бесконачно. У свемиру постоји „одјек“ зрачења за који су научници испрва мислили да је само статичан или квар њихове опреме. Ова емисија зрачења је у складу са оним што би се могло очекивати од огромне експлозије у прошлости, све до таласне дужине коју би таква светлост и топлота требало да произведу. Након што је теорија Великог праска постала преовлађујући поглед на порекло свемира, научници су почели да траже велику масу материје повезане са првобитном експлозијом, али ниједна није могла да се нађе све док јој Хабл није омогућио да је пронађу. Један астроном, Мицхаел Лемоницк, рекао је, „завирујући уназад на почетак времена, сателит проналази најстарију структуру икад забележену - доказ о томе како се свемир обликовао пре 15 милијарди година“. (Лемоницк, 1993) Управо су то тражили да би се теорија показала истинитом ван разумне сумње. Премиса бр. 3 тачна је према законима логике ако су прве две тачке тачне. О овоме ћу цитирати колегу студента Гленна Смитха: „Све што тренутно посматрамо зависи од нечег другог. То укључује субатомске честице, атмосферу наше планете, сунце и све што се може видети. Да није било наше атмосфере, ви и ваш рачунар бисте испарили. Дакле, ако је све у универзуму тренутно зависно, читав универзум је тренутно зависан. “
      Премиса бр. 4: Не може се поставити непрегледан низ узрока. Ово се чини очигледно, али ако су вам потребни неки разлози зашто је то тако, покушаћу, иако се чини да што је нешто очигледније, то је теже објаснити. Ако је узроцима самог универзума потребан узрок, а узрочнику узрок, бесконачно, низ узрока никада не би могао да се покрене. Бесконачна серија је немогућа јер се увек може додати још један тренутак (или узрок). Али немогуће је додати бесконачно. Осим тога, да је било бесконачно много узрока, било би бесконачно много тренутака у којима се чинио узрочни чин. Али да је било бесконачних тренутака, тренутни тренутак никада не би могао стићи, јер је немогуће прећи бесконачан број тренутака. Квантитативна бесконачност је само конвенција математике, али нема метафизички пандан. Без првог узрока, у серији нема узрочности.
      Закључак (бр. 5): Ако је универзуму потребан узрок за његово постојање, а не може постојати непрегледан низ условних узрока, мора постојати Узрок чије је постојање неопходно. („Неопходно“ се користи насупрот „контингенту“, у којем контингентно биће захтева узрок за своје постојање, а неопходно Биће нема узрок и нема почетак.) Нешто мора бити вечно да би било шта друго могло постојати. Јер ништа не производи ништа. Ако никад ништа није постојало, онда ништа не би могло постојати. Али универзум, као што сте видели, није вечан; почело је да постоји. Дакле, мора постојати нешто друго, или неко други, који не зависи ни од кога другог постојањем, али постоји сам по себи. Ово је изван људског разумевања (јер никада нисмо искусили ништа без почетка), али логика није контрадикторна да биће постоји без почетка. Као што се надам да сам показао, није могуће ниједно друго стање ствари, јер ако нешто није вечно, тада уопште ништа није могло постојати.
      Ово је кратак приказ космолошког аргумента. Није узео у обзир одређене примедбе. Ови приговори добро су обрађени у Бакер- овој енциклопедији хришћанске апологетике Нормана Геислера у чланку „Космолошки аргумент“. Овај аргумент сам по себи не производи хришћанског Бога, већ до њега води ако се следи све импликације и други докази за бога Библије, који се не могу навести у једном чланку. Овај аргумент је само покушај да се покаже да постоји Врховно Биће којем универзум дугује своје постојање.
×
×
  • Креирај ново...