Jump to content
Логос

Одржано треће заседање комисије за дијалог Руске Цркве и Асирске Цркве од Истока

Rate this topic

Recommended Posts

55.jpg
 
У Петрограду је од 23. до 27. октобра 2018. одржано треће заседање комисије за дијалог Руске Цркве и Асирске Цркве од Истока.
 
Са руске стране у разговорима су учествовали епископ краснослободски и темниковски Климент – сапредседавајући Комисијом; архимандрит Стефан (Садо), управник Библиотеке Петроградске духовне академије; јеромонах Стефан и други. Асирску Цркву од Истока су представљали епископ калифорнијски Мар Ава Ројел, секретар Свештеног Синода Асирске Цркве од Истока – сапредседавајући Комисијом, и други.
 
Епископ мар Ава Ројел је одржао предавање на тему „Историја међусобних односа Асирске Цркве од Истока и Руске Православне Цркве“, а хорепископ Џорџ Тома „Тајна свете евхаристије у Асирској Цркви од Истока“;  свештеник Јефрем Ал Ахас, „Мар Бабај Велики и преподобни Максим Исповедник: христологија у византијској и источносиријској традицији“, Роланд Биџамов, „Асирска Црква од Истока у Русији у данашње доба“. После прочитаних  реферата вођена је дискусија кад је одлучено да се шире пише о христологији и сакраментологији међу теолозима Асирске и Руске Цркве.
 
 
 

View full Странице

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето, то је екуменизам! И, шта има лоше у томе? Ово су најочигледнији примери да је екуменски хришћански дијалог, дијалог љубави, нешто најлеше тј. једино лепо што нас је задесило у ХХ веку...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, ризница богословља рече
одлучено да се шире пише о христологији и сакраментологији међу теолозима Асирске и Руске Цркве.

 

 

Тачка од које се сада креће,  када је и међухришћански дијалог РПЦ и АЦИ у питању,   јесте званична изјава између РКЦ и АЦИ,  кардинални корак у  потпуно јасном разумевању Христологије АЦИ као православне, која је и раније представљала исту веру (исту Христологију), али другачијим изражавањем и различитим појимањем осдређених израза.   Радост ће, ипак, тако изгледа, бити потпуна,  спајањем ова два Христова сабрања (раздвојена расколом хиљаду и по година)  бити у прихватању исповедања нашим источно-православним терминима, изразима, поимањима... а у томе нека својим заступништвом и молитвама припомогне  Свети Исак Сиријски (Ниневљански), који је био евхаристијскомјединуству и са једнима и са другима, светитељу коме су и једни и други били подједнако драги...

 

"Заједничка христолошка изјава 

Његова Светост папа Јован Павле II, Бискуп Рима и папа Католичке Цркве и Његова Светост Мар Динкха IV, Католикос и патријарх Aсирске Цркве Истока, захваљују Богу који их је надахнуо за овај нов братски сусрет.
Ово је оcновни корак на путу ка пуном  заједништву које се треба поново успоставити између ових Цркава. Заиста, може се, одсада па надаље, заједно исповедати пред светом заједничка веру у тајну оваплоћења Христовог. Као наследници и чувари вере примљене од апостола, како је била изречена од наших заједничких отаца у Символ вере, исповедамо само једнога Господа, Исуса Христа, Јединородног Сина Божијег, рођеног од Оца пре свих векова, који је, пошто стиже пунина времена, сишао с небеса и постао Човеком ради нашега спасења. Реч Божија, друга Особа Свете Тројице, силом Духа Светога оваплотила се узевши из свете Дјевице Марије тело надарено разумном душом с којом бијаше нераздвојиво сједињена од самог тренутка свог зачећа! Стога је наш Господ Исус Христос прави Бог и прави човек, потпун у својему божанству и потпун у својему човештву, истобитан са Оцем и истобитан с нама у свему, осим у греху Његово божанство и његово човештво сједињени су у једној јединој особи, без мешања и промена, без дељења и раздвајања. У њему је била очувана различитост божанске и људске природе, са свим њиховим својствима,
способностима и начинима деловања. Ипак, далеко од тога да би обликовали 'једног и у исто време некога другога', божанство и човештво су сједињени у лицу истога и јединога Сина Божијега и Господа Исуса Христа који је предмет једног јединог клањања! Христос стога није "човек као други" којега би Бог био усвојио да би у њему пребивао и надахњивао га, како је случај праведника и пророка. Он је, напротив, иста Божанска Реч, рођена од Оца пре стварања,
без почетка у односу на своје божанство, рођена у задњим временима од једне мајке, без оца у односу на своје човештво! Човештво које је Блажена Дјевица Марија родила, било је увек оног истога Сина Божијег.
Због тога разлога Асирска Црква Истока уздиже своје молитве Дјевици Марији као  "Мајци Христа Бога нашега и Спаситеља"! У светлу те исте вере, католичка предаја се обраћа Дјевици Марији као "Мајци Божјој" и такође као 'Мајци Христовој'. Ми признајемо законитост и исправност ових израза. То је изражавање исте вере. Поштујемо предност коју им свака Црква даје у свом литургијском животу и у својој побожности.
То је једна вера коју исповедамо у тајнi Христовoj. Препирке прошлости водиле су кa анатемама, изрицане у односу на особе и формулације. Но, Дух Господњи допушта нам данас боље разумети да су расколи који су уследили на овај начин највећим делом настајали због лошег међусобног разумевања. Ипак, превазилазећи све христолошке разлике које су биле, ми данас сједињени исповедамо исту веру у Сина Божијег који поста човеком да бисмо ми, његовом милошћу, постали деца Божија! Одсада, па надаље, желимо да се заједно сведочи ова вера у Њега, Онога који је Пут, Истина и Живот, навештавајући  људима нашега времена на прикладнији начин да свет верује у јеванђеље спасења. Тајну Христовог оваплоћења коју заједно исповедамо није апстрактна и издвојена истина!
Оно се односи на Сина Божијег послатог да нас спаси. Икономија спасења која своје извориште има у тајни  заједништва Свете Тројице - Оца, Сина и Светога Духа - налази своје испуњење посредством удела у томе заједништву, по милости, у Цркви једној, светој, католичкој и апостолској, народу Божјем, Христовом Телу и храму Духа! Верници постају удови овог тела по светој тајни крштења, по којој водом и деловањем Духа бивају препорођени као нова створења. Они бивају потврђени печатом Духа Светога у светој тајни помазања.  
Њихово заједништво са Богом  и међусобно, у пунини је остварено у слављењу једине жртве Христове у тајни  Евхаристије ..."



http://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/chrstuni/documents/rc_pc_chrstuni_doc_11111994_assyrian-church_en.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 8 часа, Благовесник рече

Ето, то је екуменизам! И, шта има лоше у томе? Ово су најочигледнији примери да је екуменски хришћански дијалог, дијалог љубави, нешто најлеше тј. једино лепо што нас је задесило у ХХ веку...

https://www.facebook.com/groups/slavlit/permalink/2562628680428835/

https://www.facebook.com/groups/slavlit/

http://www.candlesforunity.com

amin-nas :amen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 21 часа, Кратос рече

Koja je razlika u verovanju između te dve crkve?

Римокатоличка црква верује као и ми у Исуса Христа у две природе и једној ипостаси-личности. Асирска црква има јеретичку христологију и верује у Исуса Христа у две природе, две ипостаси али у једној личности. Раздвајају појмове ипостас и личност. Због доследно примењене Аристотелове логике која каже да природе нема без ипостаси али на начин да свака ипостас може имати само једну природу, нпр. лав лављу природу, камен камену, човек људску, монофизити су полазећи од чињенице да Исус Христос има једну ипостас(што је исправно) извели закључак да може имати само једну природу. Асирци су пак, због уверености да Исус има две природе (што је исправно) извели закључак да мора имати и две ипостаси, јер ни једна природа по Аристотелу не може бити реализована без ипостаси, док свака ипостас може имати само једну природу. Иначе, ово што је окачио Благовесник нема благе везе са животом, јер се Асирци уопште нису одрекли својих јеретичких учења....а Фрања биу јединство примио било кога само да га признају за главног...Асирци успут не признају ни један Сабор после трећег Васељенског (Ефеског).

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.maryosipparish.org/aboutus.aspx?TID=2

" We profess two natures in our Lord Jesus Christ, namely that He is fully God and fully Man, and in two Qnome* everlastingly and inseparably united in the one person of Sonship. We profess that the Virgin Mary is the Mother of our Lord Jesus Christ, who gave birth to the one Son of God become Man. "

* Qnuma, is an Aramaic word. The nearest equivalent is the Greek “hypostasis” in Latin “substantia” and in English “substance”.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

" We profess the orthodox faith and teaching of the ecumenical councils of Nicea (325 A.D.) and Constantinople (381) A.D.). We accept and receive all of the holy synodical canons enacted and decreed by the Patriarchs and Fathers of the Holy Apostolic Catholic Assyrian Church of the East. We further profess that the Catholicos-Patriarch of Seleucia-Ctesiphon, presently His Holiness Mar Gewargis III Catholicos Patriarch is the Universal Pastor of the Church of the East, the Father of Fathers and Head of all the bishops of this Holy Church. "

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30.10.2018. at 22:33, Благовесник рече

која је и раније представљала исту веру (исту Христологију)

Није...

On 30.10.2018. at 22:33, Благовесник рече

Радост ће, ипак, тако изгледа, бити потпуна,  спајањем ова два Христова сабрања (раздвојена расколом хиљаду и по година)  бити у прихватању исповедања нашим источно-православним терминима, изразима, поимањима... 

Видећемо како ће се одрећи Несторија, који је осуђен на трећем васељенском сабору. Ово је све списак екуменистичких лепих жеља и не само тога, већ и очитих баронија јер ово

On 30.10.2018. at 22:33, Благовесник рече

која је и раније представљала исту веру (исту Христологију)

просто није тачно. Ово је неистина.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.nestorian.org/nestorian_theology.html

"

The Syriac Fathers (including Diodore, Theodore, and Nestorius) used the  Syriac word kyana to describe the human and divine natures of Christ;  in an abstract, universal sense, this term embraces all the elements of the  members of a certain species, but it can also have a real, concrete and  individual sense, called qnoma, which is not the person, but the  concretized kyana, the real, existing nature.

The Greek word prosopon (person) occurs as a loan word parsopa in Syriac; thus, the Syriac Christological formula was "Two  real kyana united in a single parsopa, in sublime and  indefectable union without confusion or change."

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 36 минута, Ivan Marković рече

https://www.maryosipparish.org/aboutus.aspx?TID=2

" We profess TWO NATURES in our Lord Jesus Christ, namely that He is fully God and fully Man, and in TWO QNOME* everlastingly and inseparably united in the ONE PERSON of Sonship. We profess that the Virgin Mary is the Mother of our Lord Jesus Christ, who gave birth to the one Son of God become Man. "

* Qnuma, is an Aramaic word. The nearest equivalent is the Greek “hypostasis” in Latin “substantia” and in English “substance”.

 

 

Дакле, исповедају две природе (исправно) и две кноме-ипостаси (јерес) уједињене у једној личности Синства (Sonship-sic!-реко би Таса (не Александријски:ani_biggrin:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Логос
      Митрополит мински и заславски Павле, патријаршијки егзарх све Белорусије, кружио је границама Републике Белорусије на авиону са чесним светињама Белоруске Православне Цркве - копијама крста Свете Евфросиније Полоцке, Жировицке и Державне  иконе Пресвете Богородице, и иконе светог Луке Кримског, и такође с крстом у којем је честица Животворног дрвета Крста Господњег и честицама моштију многих светих, преноси Патриархиа.ру.     Током ваздушне литије 2. априла 2020.  Његово Високопреосвештенство био је у пратњи архијереја Теодора Повнија, старешине парохије града Минска.   Високопреосвећени и свештеник обавили су молебан за  зауставили ширење вирусне инфекције и да Свемогући Бог заштити земљу и људе Белорусије од сваког зла. Током лета певан је Акатист Прветој Богородици, светој праведној Софији Слуцкој, Светом Луки, архиепископу симферопољском и кримском.   Пред лет митрополит Павле је упутио архијерејима, свештенству и благочестивом народу Белоруске Православне Цркве молбу „да заједно упутимо сугубе молитве да се  нашем народу подари милост Божја  и заустави даље ширење смртоносне опасности“.     Извор: Инфо-служба СПЦ
    • By Логос
      Грчка Црква потврђује своје поверење у државу, али наглашава и потребу да се ипоштује свештенички чин и богослужење.     За време заседања Свештеног Синода у сталном саставу архиеписком Јероним упутио је позив да се свим црквама дозволи да обављају службе у периоду од 11. априла па надаље, без ограничења за неопходне услове за телевизијску, радијску или Интернет покривеност, али са истим ограничењима која важе за број присутних.  „Уколико држава ублажи мере, онда би, наравно, било дозвољено да присуствује и више људи“.   Тренутно је дозвољено да се савршавају службе пред камерама, под условом да постоји телевизијска, радио или Интернет покривеност.   Архиепископ атински је нагласио да на службама укупан број појаца не прелази два, а укупан број физички присутних особа није већи од пет, са изузетком митрополијских цркава свештених митрополија где укупан број физички присутних не би превазилазио десет. Сви присутни треба да се, на свој образ, изјасне да немају никакве симптоме и да ће се понашати у складу са успостављеним заштитним мерама.   Поред тога, Архиепископ тражи од митрополита, помоћника епископа и титуларних архијереја, као и генералног директора Централне финансијске службе (ЕКИО) Грчке Цркве, да за месеце април и мај 2020. уступе половину своје нето зараде да би се одмах купили вентилатори за специјалне болнице за вирус короне.   Током састанка, који је одржан путем видео-конференције, Архиеписком атински је нагласио да „са осећајем одговорности потврђујемо своје поверење у државу, што је последица чврстих односа између двеју институција однегованих током претходних деценија, али и у светлу одговорног става који показују држава, политичке и црквене установе у тренутној здравственој кризи“.   Међутим, он јасно ставља до знања да је, према догматском учењу Православне Цркве, „сврха живота у Христу да се сједини са Исусом Христом и да то оствари још у свету. У том контексту, Црква позива све у тајинствено јединство духовним учешћем у заједничком Путиру живота, то јест у Телу и Крви Господа нашег Исуса Христа, непрестаним савршавањем Свете Тајне Причешћа. “   Он напомиње да ће сходно његовим предлозима „Света Тајна Причешћа и даље бити раздељивана народу, не доводећи у питање законитост и регуларност ове службе према постојећем закону државе и цркве“.   Такође ће звона цркава звонити према распореду сваке митрополије и позивати вернике да учествују у заједничкој молитви из својих домова.   Дозвољено је, такође, обављати последовања у манастирима иза затворених капија, уз учешће само чланова сваког монашког братства тог  свештеног  манастира.   На гробљима свештеницима је дозвољено обављање помена на молбу родбине упокојеног, док ће само два рођака моћи да присуствују служби.   Генерални директорат Централне финансијске службе (ЕКИО) Цркве Грчке такође се обавезује да ће издвојити максимални могући износ новца за куповину опреме и другог здравственог материјала потребног за специјалне болнице за пандемију, грчку војску и безбедоносне снаге те земље.   Поред тога, Грчка Црква у сарадњи са невладином организацијом „Апостоли“ свештене Атинске Архиепископије ставља на располагање држави своје клинике и парохијску мрежну инфраструктуру широм земље.     Извор: Инфо-служба СПЦ
    • By Логос
      Они свештеници и лаици који из ревности а не по разму не поштују упутства својих архијереја и локалних власти у овом пандемијском ризику проузрокују непредвиђене последице на парохијском и ширем нивоу заједнице, пише Његово Високопреосвештенство митрополит Иларион , првојерарх Руске Православне заграничне Цркве, у новој посланици својој пастви објављеној на званичној веб страници ове Цркве.     Митрополит Иларион спомиње тужну стварност да су у многим местима богослужења забрањена у потпуности или се можда савршавају са свештеником и малим бројем прислужитеља и евентуално ограниченим бројем парохијана. Међутим, радује се што толико много свештеника користи савремену технологију да би подржали своју паству духовним разговорима преко интернета, телефона и др.   „Уверен сам да такав креативан приступ оснажује јединство међу људима који заједно подносе ове тешке околности и донеће добре плодове у будућности. У начелу, сваки позитиван пример у тако сложеним ситуацијама, када се изналазе нови методи проповедања и пастирског старања, увек су инспиративни и поучни,“ пише Његово Високопреосвештенство.   „Нажалост, Митрополит наставља, чујемо и за жалосне случајеве непокоравања, не само локалним властима, већ и надлежним епархијским архијерејима." „Такво понашање духовенства и мирјана службеника у цркви потпуно је неодговорно и може изазвати ризик не само по физичко здравље наших ближњих, већ и за наше односе са тим заједницама и према црквеној имовини,“ напомиње Првојерарх.   „Искушавајући Бога и човека“ на овај начин, они занемарују стварне проблеме своје парохије и, осим тога, „неповратно нарушавају односе са онима који их окружују, уносећи у њих сумње према Христовој Цркви, чији чланови морају бити пример“.   Таква ревност која није по разуму (Рим 10,2) може чак створити проблеме и у самим парохијским  заједницама. Цитирајући светог апостола Петра: „Понизите се, дакле, под моћну руку Божју да вас узвиси кад дође време; све своје бриге положите на Њега, јер се Он стар за вас (1. Петрова 5,6-7), Његово Високопреосвештенство позива своје свештенство и мирјане да се придржавају свих мера предострожности које су издале  надлежне власти и упутстава која су издали архијереји. Он такође позива своју паству да за то време појача молитву, пост, читање и спасоносно размишљање.   Његова порука закључује:   Можда пре него што смо у довољној мери  користили прилику да се молимо у цркви, пропуштали смо божанске службе због своје лењости и немара, или смо били толико затрпани својим пословима да своје породице нисмо никада видели, никада се нисмо молили, никада нисмо читали нешто од духовне вредности, никада се нисмо припремао за празнике и никада се нисмо држали  поста. Општи карантин је Божји дар, који човека гура у дубину самог себе, приморавајући га да преиспита свој став према животу, да мисли и да брине о ономе што је најважније. Нека свако од нас искористи ову благословену прилику да у ноћ Пасхе каже својим срцем: „Христос васрсе!“ и из њега чујемо најдражи одговор: “Ваистину васкрсе!“     Извор: Инфо-служба СПЦ
    • By Логос
      Презвитер Илија Анђелић, парох суботички, говорио је за Радио-Славословље о духовном животу, богослужењима и помоћи старијим суграђанима који нису у прилици да учествују на богослужењима у условима ванредног стања у нашој земљи, уведеног поводом пандемије вируса корона.   Звучни запис разговора   Извор: Инфо-служба Епархије бачке
    • By Логос
      Поводом упокојења Његовог Преосвештенства Епископа ваљевског Милутина доносимо звучни запис беседе коју је почивши владика изговорио у уторак 24. децембра 2019. Лета Господњег у Храму Светог Нектарија Егинског.      „Све смо ближи Христу кад смо на Литургији“, рекао је Владика коме су саслуживали монаси Епархије ваљевске. „Сила Цркве се огледа у броју монаха, они се венчавају са Христом, њему полажу Завет, њихов је пут – пут Крста“, каже Преосвећени који додаје да се велика благодат осећа у граду, али и велика искушења откад се служи Света Литургија сваки дан у Ваљеву. „Божја апотека лечи, али свештеници морају да поучавају народ како треба да живи“, закључио је Владика Милутин.      Звучни запис: Радио Источник

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...