Jump to content
Милан Ракић

"Trka" u obnavljanju "konjice" u ovom delu Evrope se nastavlja: Mađarskoj isporučeni prvi remontovani helikopteri Mi-24

Rate this topic

Recommended Posts

Prva četiri desantno-jurišna helikoptera Mi-24 koji su remontovani u Rusiji, isporučeni su Mađarskoj u ponedeljak 10. septembra. Njih je iz Sankt Peterburga, gde se nalazi 419. avijacijski remontni zavod, dostavio teški transporter An-124-100 iz sastava ruskih Vazdušno-kosmičkih Snaga čija je posada sletela u mađarsku vazduhoplovnu bazu Kečkemet.

12-e1536817423991-850x350.jpg

Sutradan, 11. septembra dva primerka u varijanti Mi-24P (evidencijski brojevi 335i 336) su kopnenim putem odnosno kamionima prevezeni na svoj matični aerodrom, vazduhoplovnu bazu Solnok gde će leteti u sastavu 86. helikopterskog puka. Druga dva isporučena helikoptera u verziji Mi-24V su stigla u Solnok 12. septembra.

10.jpg
Nakon remonta mađarski Mi-24 moći će da lete 7 godina ili 1000 sati / Foto: Ministarstvo odbrane Mađarske

U Rusiji će biti remontovano još 8 mađarskih Mi-24, po 4 Mi-24V i P a ugovor za remont ukupno 12 helikoptera, vredan oko 69,35 miliona evra potpisan je 31. oktobra 2017. godine. Prethodno su mađarski Mi-24 prizemljeni 2013. godine a prva 4 poslata su na remont 22. novembra 2017.

Osim remonta helikoptera, ugovorom je predviđena i isporuka rezervnih delova kao i obuka odnosno osvežavanje znanja tehničkog osoblja i posada s obzirom da ti helikopteri u Mađarskoj dugo nisu leteli. Nakon izvršenih radova remontni zavod garantuje upotrebu ovih letelica još 7 godina ili 1000 sati naleta.

Postoje informacije da će mađarski Mi-24 pretrpeti dodatne izmene odnosno da će biti osavremenjeni modernom elektronskom opremom što u zavodu u Sankt Peterburgu nije odrađeno jer su na snazi sankcije prema Rusiji. Za ovaj posao očekuje se potpisivanje ugovora sa trećom stranom kako bi se helikopteri ne samo modernizovali već i uskladili sa NATO standardima.

Video snimci isporuke prva 4 remontovana mađarska Mi-24:

Živojin BANKOVIĆ
tango-six.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 3 часа, Trifke рече

@Милан Ракић Bas me zanima, anikako nekog da pitam, kako se ovi helikopteri upotrebljavaju u ratu? To pitam zato sto znam da postoje odlicna sredstva kojima se oni lako mogu onesposobiti. Dakle da li oni sluze kao pomoc pesadiji ili ih upotrebljavaju i bez pesadije? 

Тактика употребе савремене "коњице" у ратним условима подразумева брз и (колико је могуће) прецизан удар. 

Уз прикривен лет, на екстремно малим висинама, оно што се очекује од борбених хеликоптера је да "улете" тамо где то није могуће да учини авијација. Дакле, мање утврђене фортификације, привремене непријатељске линије настале прегруписавањем снага на терену у реалном времену, те као основно-удар по оклопно механизованим јединицама (ОМЈ) противника, подршка сопственим ОМЈ, односно свим циљевима где би употреба авијације изазвала ефекат "слона у стакларској радњи".

За "масивна" средства за противваздухопловну одбрану (ПВО), борбени хеликоптери су релативно "неатрактиван" циљ због својих перформанси, тј. лета на малим висинама и немогућности радарског праћења.

Са друге стране, хеликоптери су рањиви по две основе. Прва су препреке на терену које се налазе у зони (ниског) летења (ко је рекао жице од електро мреже :))) ), односно, у истом контексту замор посаде која је максимално ангажована и напрегнута праћењем орографије терена на екстремно малим висинама, које у неким случајевима не прелазе 5 метара стварне висине.

Друга пак опасност прети од лаких преносних ПВО система где у највећем, "нема помоћи" уколико ти са леђа нпр. долети нека "зоља", а ти као посада ниси приметио непријатељског војника добро маскираног и сакривеног на земљи, који одједаред искочи и испали ракету. У том случају, иако се иде и на оклопљавање тих летелица, које их ипак "чува" само од стрељачког наоружања до 12,7 мм, к`о што рекох, за "ракету са рамена", помоћи много нема.

Неке тактичке радње које су примењивале две најјаче војне силе у "својим" ратовима, управо због лоших искустава са тим лаким преносним средствима ПВО, подразумевају опет удар са најчешће ласерски или ТВ вођеним средствима домета који "анулира" домет противничке ПВО, а опет и свакако прецизније него што би учинио авион са неколико километара висине. И из сигурности линије наступања сопствених снага.

По доктринама ратовања 20-ог столећа, последњи масовни сукоб до којег срећом није дошло, требала је да буде копнена инвазија НАТО на Космету, где је груписање борбених хеликоптера на територији Албаније и носача хеликоптера у јужном Јадрану "говорило" да би као подршка ОМЈ и јединицама пешадије наступала и хеликоптерска "коњица"...

Ратови који су уследили након тога су ипак били мегдани за испробавање софистицираних технологија примењених на борбене авионе и њихово наоружање, односно ПВО системе, док су хеликоптери ту и тамо коришћени, јер просто, масивног наступа ОМЈ и пешадије није било. 

Иако је човек још увек незаменљив, војна индустрија све више ради на усваршавању беспилотних летелица (и хеликоптерског типа), које и сада, без људских жртава могу да изврше задатке и у непријатељској позадини.

Зато се у некој будућности, а како сада ствари стоје, напушта развој нових хеликоптерских топовњача, тј. колико је могуће, усавршавају се постојеће платформе (унапређивањем авионике и наоружања), а што се тиче самих летелица, ради се на развоју мултиплатформских хеликоптера који се према потреби за кратко време могу претворити у борбени противоклопни хеликоптер, транспортну летелицу за превоз специјалних снага, хеликоптер за трагање и спасавање, летелицу за превоз рањеника или пак хеликоптер за превоз туриста :))) ... Па сваком према вољи.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je da se doda da su u Siriji ruski helikopteri odlicno odradili pos`o, tj. u vise navrata su ili desetkovali drekavce u grupama, ili pojedinacno uspesno lovili vozila...

...

Primer 1) -> Mi-35 naletanjem u parovima razbijaju grupne polozaje drekavaca 2016. godine. Bez sopstvenih gubitaka, naravno.

...

Primer 2) -> Mi-28N lovi pojedinacne mehanizovane i oklopne ciljeve...

...

Primer 3) -> Ka-52 lovi pojedinacne polozaje i mehanizaciju...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 3 минута, Dragi рече

Mi-28 i Ka-50 Srbija sigurno neće da dobije, ne tako brzo

Pa i sta ce nam oni? Mi-35 je sasvim dovoljan za nas, a za razliku od druge dvojice on i dalje ima desantni prostor za 8 ljudi, sto je prednost svoje vrste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 8 минута, Dragi рече

Mi-28 i Ka-50 Srbija sigurno neće da dobije, ne tako brzo ;)

A za Mi-24/35 - nije li Srbija imala dva ili četiri tih helikoptera i onda ih "prodala" a sada ih opet nabavlja? Ozbiljna država :D

Ти хеликоптери нису продати. Набављени су КоЗнаКојим Каналима 90-их за потребе ЈСО. 2006. године је МУП Србије, односно ЈСО предала војсци 4 хеликоптера, односно 2 Ми-17 и два Ми-24. Те две 17-ице су ремонтоване и једна је у експлоатацији, док је друга изгубљена у удесу. 

Што се тиче те две 24-ке, ено их на аеродрому Батајница. Истекли су им ресурси одавно. Воде се на стању, али им је документација некомплетна и ниједан ремонтни завод до сада није желео да узме у разматрање "оверхул" ових летелица.

Mi-24_V_i_PVO_VS_august_04_2008.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 53 минута, obi-wan рече

Pa i sta ce nam oni? Mi-35 je sasvim dovoljan za nas, a za razliku od druge dvojice on i dalje ima desantni prostor za 8 ljudi, sto je prednost svoje vrste.

Kod Mi-24/35 mi se sviđa da teoretski može da ponese osam do deset vojnika odnosno ljudi, zavisno od opreme i ostalo. To je uvek dobro. Nikad se ne zna i može da zatreba. Jeste da deluje glomazan, ali je i multifunkcionalan, pravi seljački radni konj :D

A manevrisanje u letu itd. mislim da danas nije toliko odlučno koliko savremena tehnologija (avionika) i maksimalna nosivost. Niko normalan danas neće da pošalje novi i ekstremno skup avion ili helikopter u direktnu vazdušnu borbu, to je bilo nekad kada je jedan P-51 Mustang koštao 50.000 dolara (danas oko 900.000 dolara) a i taj je bio preskup za svoje vreme ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 14 минута, obi-wan рече

Je l` ovo znaci da niko ne sme da se pri`vati radova zato sto ne zna sta sve moze da mu fali?

Ne zna se poreklo delova, eventualni ostatak roka rada i proče. Msm. delovi su na b/s, ali se ne zna "koji su i okle su".

Kod svakog dela letelice koji se knjiži u dokumentaciji iste (a to je jedna poveća torba teška nekoliko kilograma); dakle, svaki deo mora da ima datum proizvodnje, te čitavu istoriju toga na koju je letelicu ugrađivan (znači, može zbog neke potrebe da se skine sa jedne, a ugradi na drugu) i zbog čega, te da li su u međuvremenu urađeni propisani i vanredni remontni radovi (zbog čega).

Laički rečeno, može npr. gorivna pumpa da vizuelno izgleda dobro. Da na probnom stolu čak "postigne" od proizvođača zahtevane performanse, ali ako je dokumentacija nekompletna, ne može tek tako da se ugradi.

Postoji i za to način, tj. da se formira komisija koja bi nakon procene i remonta svakog pojedinačnog dela odobrila njihovu ugradnju, kako bi se obavili probni letovi. Ipak, u praksi se, ako i ima takvih slučajeva to ipak radi sa manje za bezbednost vitalnim delovima, a ovi helikopteri nemaju poreklo gotovo svih uključujući i vitalne delove. Kao zemlje porekla figurijaju Jukrajinci, Azeri i Tadžici, tako da i ako neka bi komisija stisla ono što se stiska, dovoljno ludu posadu za probne letove sigurno ne bi našli :)))

Šalu na stranu, opravka bi svakako mnogo koštala. Msm, više od 10 godina je to u vojsci i rađene su raznorazne analize i kao što se vidi, oni i dalje trunu na stajanci. Verovatno će u Muzej JRV. Ili ako ima nekom da se proda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Trifke
      Passover Lamb could be Sacrificed on Temple Mount for first Time in 2,000 Years
      ENDTIMEHEADLINES.ORG OPINION (ETH) - Recently we reported on how there has been an increase in activity in regards to the push for what many are...  
    • By Милан Ракић
      Dok je Vojska Srbije tek primila svoj drugi naručeni Erbas H145M, Helikopterska jedinica MUP-a Srbije svoju do sada pristiglu flotu (preostaje im isporuka još jednog primerka najkasnije do aprila sledeće godine) operativno već koristi u punom kapacitetu. Pored prevoza državnih zvaničnika, već jedne snimljene komercijalne reklame i učešća na pokaznim vežbama („Povratak 2019“ i „SAREX 38-19), MUP-ovi Erbasovi su od danas počeli da se koriste i u misiji gašenja požara.

      Kako Tango Six saznaje, YU-SAR je danas gasio požar u rejonu Vranja. Svi helikopteri H145M u MUP-ovoj floti mogu podvesno nositi „Bamby Bucket“ vedro za gašenje požara kapaciteta 1.500 litara vode. Danas je YU-SAR na aerodromu „Konstantin Veliki“ punio svoje vedro uz pomoć mobilnog bazena na aerodromu čiji je kapacitet 40 tona vode.
      Helikopterska jedinica MUP-a tako se upisala i u geografski mnogo širu istoriju budući da je najverovatnije prva jedinica u Evropi (ako ne i u svetu) koja je sa ovim tipom letelice gasila požar.
      Svi policijski Erbasovi naručeni su sa duplim podvesnim kukama. Duple kuke su regulatorni EASA zahtev prilikom nošenja ljudskog tereta (fail safe princip). Erbasovi Vojske Srbije imaju samo jednu kuku budući da ova organizacija ne mora poštovati EASA pravila / Foto: Tango Six Kako Tango Six takođe saznaje, Helikopterska jedinica bila je aktivirana i prvog dana izbijanja požara na Staroj Planini. Po uobičajenoj proceduri poslata je „izviđačka“ Gazela i ustanovljeno je da zbog postojanja dima može doći do ugrožavanja bezbednosti letenja. Letenjem blizu veće količine dima može doći do rizika ulaska čestica u motor helikoptera što može dovesti do njegovog oštećenja. Jedinica je dan kasnije na misiji gašenja požara letela sa Belovima 212 u okolini Vranja.
      Tango Six saznaje i da je za sva tri naručena helikoptera Super Puma kupljeno po jedno vedro kapaciteta 4,5 tone. MUP će tako ukupno imati 8 vedra za gašenje požara.
      Tango Six je već pisao o stanju srpske i regionalne flote protivpožarnih letelica. Izvestili smo detaljnije i o izazovima upotrebe helikoptera i aviona u specifičnim uslovima koji postoje u našoj zemlji kroz iskustvo Helikopterske jedinice MUP-a, jedinice koja se najviše bavila ovom vrstom misija. Pored opcije rusko-srpskog humanitarnog centra, na stolu je uvek i opcija da MUP dobije i svoje prve avione (za gašenje požara).
      [EKSKLUZIVNO] MUP-ov Erbas H145M danas prvi put od uvođenja u upotrebu gasio požar - Tango Six
      TANGOSIX.RS D je Vojska Srbije tek primila svoj drugi naručeni Erbas H145M, Helikopterska jedinica MUP-a Srbije svoju do sada pristiglu flotu...  
    • By Поуке.орг инфо
      Kako vam se dopada novi note 10 i note 10+? 
      Vredi li toliko para?
      Vredi li preći na primer sa s10+ na note?
       
       
    • By WiseMan
      Francuski inženjer konstruisao je prvi prototip hoverboard-a, a testirao ga je tako što je preleteo Lamanš.
      Neko gleda tuđe živote a neko menja svet. 
       
       

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...