Jump to content
  1. Lady Godiva

    Lady Godiva

  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      У 14. недјељу по Духовима, 22.септембра 2019. љета Господњег, када наша Света Црква молитвено прославља Свете праведне Јоакима и Ану, благочестиве родитеље Пресвете Богородице, саборно и молитвено било је у острошкој светињи. Светом Литургијом, којој је присуствовало више стотина вјерника, на платоу испред Горњег манастира, началствовао је протојереј Миодраг Тодоровић никшићки парох, уз саслужење девет свештенослужитеља.   Your browser does not support the HTML5 audio tag.
        По прочитаном зачалу из Светог Јеванђеља о свадби царевог сина, сабранима се бесједећи обратио јерођакон Роман, острошки сабрат, који је казао да се управо кроз ту причу осликава Царство небеско. Подсјетио је да свети оци ово Јеванђеље тумаче да је женик сам Господ Исус Христос, а цар, Отац Његов небески.   – Ова прича се првенствено односи и на Стари завјет. Бог је кроз старозавјетну историју слао своје пророке, своје ученике, који су Израиљу наговјештавали долазак Месије, то јест Христа и заиста на крају Старог завјета дошао је Христос, али га званице нису препознале као женика, него су га презреле. Не само да нису дошле на свадбу, него су га чак и убиле, то јест распеле на крст. Ова прича се односи и на данашњицу, на данашњи род хришћански, православни, који је такође призван на Цареву свадбу. Призван је да се весели заједно са Жеником, у вјечности, али и већ овдје и сада на земљи  – казао је о. Роман.   Он је нагласио да је свака литургија која се служи недјељом и празником, заправо свадба Царевог Сина.   – Ту нам је Син припремио гозбу и даје нам себе на Трпези да Га окусимо, да примимо Тијело Његово и Крв Његову кроз Свето Причешће. Али, често се дешава да се, нажалост, као и у овој јеванђељској причи, да се на први позив Оца небескога Духом Светим не одазивамо на позив, а други пут кад нас Господ позове, изговарамо се да немамо времена, имамо много обавеза, радимо, уморни смо од претходне недјеље и друге разне изговоре употребљавамо кад не дођемо на Свету Литургију – рекао је о. Роман.   Објаснио је да је да су слуге из ове јеванђељске приче заправо апостоли који су народе призвали у словесно стадо Божије, а да су данас то епископи, свештеници, ђакони и народ Божији који је крштен. Свадбено рухо из ове приче, казао је о. Роман, је одијело наше душе и нашег срца.     – Ако немамо рухо, то јест свете врлине, ако немамо љубави, подвига, бриге за ближњима, онда смо без свадбеног руха иако смо крштени – нагласио је о.Роман.     Извор: Манастир Острог
    • Од Логос,
      У склопу прославе 630 година постојања манастира Тумане, у којем почивају мошти Светог Зосима Чудотворца и Светог Јакова, Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије служио је јутрос са свештенством Свету службу Божију у овој великој светињи у Епархији пожаревачко-браничевској. У литургијској проповиједи након читања Јеванђеља Владика је рекао да на земљи постоје двије врсте сљепила: тјелесно и духовно.       „Много је опасније оно духовно сљепило од овога тјелеснога сљепила. И могли бисмо мирне душе рећи да човјечанство, кроз сву историју, вапи вапајем ове двојице слијепих: Господе, просвети нас, отвори очи наше, отвори очи ума нашега, срца нашега и душе наше, да прогледамо, да видимо твоју тајну, да видимо тајну нашега живота, да видимо тајну живота и свијета у коме живимо“, рекао је Митрополит црногорско-приморски.   Додао је да се Господ дотакао људских очију самим тим што се родио од Пресвете Дјеве.   „Дотакао се људске природе. Не само да је обновио људску природу онакву каква је она била, у каквој је изашао први човјек из руку Божјих, очистивши је од гријеха, од прљавшртине и од смрти, и од сљепила, него је обдарио људску природу, обдарио је човјека много већим и савршенијим даровима призвавши га да напредује, не само тјелесно и духовно док је овдје на земљи, него да узраста у безмјерну мјеру висине Сина Божјега“, казао је он.   Казао је да Црква кроз вјекова непрекидно отвара очи ума, душе и срца, и тјелесне очи свима онима који се дотичу Христа.   „Свима онима који вапију, који се сабирају око Њега. И остаје Његова ријеч, вјечна и непролазна: Гдје су двојица или тројица сабрани у име моје, ондје сам и ја“, нагласио је Владика Амфилохије.   Казао је да су Свети Зосима и Свети Јаков такође били двојица слијепаца који су духовно прогледали.   „Не само што су духовно прогледали него су се сјединили са Господом својим животом, својим подвигом, својом молитвом. И није ни битно којему народу су они припадали, јер припадају Божјем Христовом народу. И то је оно што је вјечно и непролазно“, поручио је Митрополит Амфилохије.   Након Литургије, Митрополит Амфилохије је учествовао у раду Научног скупа „Исихазам у српским и приморским земљама“.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Ромејац,
      Све је више уочљива склоност савремених режима, посебно у Црној Гори, а како видимо и Хрватској да прекрајају историју, изврћу историјске чињенице, како би употпунили, или покушали да употпуне празна упоришта на којима почивају њихове идеологије.
      Најновији брутални фалсификат десио се на хрватској телевизији, гдје у једној документарној серији, у разговору између Јосипа Броза Тита и кардинала Алојзија Степинца, Тито преноси „Дражине“ ријечи, које он никада није наравно изговорио.
      Заправо то су ријечи усташког вође, и једног од идеолога усташке геноцидне творевине Мила Будака, који је најпознатији по такозваној формули решавња „српског питања у НДХ“ која је гласила: једну трећину убити, једну протјерати, и једну покатоличити и похрватити. Јасна је намјера манипулације и деценијске жеље, да се усташе и четници прикажу као једно те исто, што су наслеђа комунистичке доктрине. Па се тако у једној лаганој форми, ријечи усташког крволока приписују генералу Дражи Михаиловићу.
      Серије, филмове, квази анализе и нова тумачења историје, постају инструменти манипулације, посебно изражене у Хрватској која покушава чак и од Јасеновца кроз публикације и нову кинематографију представити малтене као радни логор и добротворну установу.
      Слично се понаша и режим у Црној Гори, која за потребе актуелне идеологије „великог вође“, данас брише оно што је чувала вијековима, еклантантан примјер је серија „Божићни устанак“.

      Ипак, постоје записи, књиге, историја, која се учи и памти, а наше је да преносимо истине и упућујемо на бесрамне лажи и манипулације попут ове на ХРТ.
      ОВДЕ ПОГЛЕДАЈТЕ ВИДЕО
      https://slobodacg.me/brutalni-falsifikat-na-hrt-rijeci-ustaskog-vodje-mila-budaka-pripisuju-drazi-mihailovicu-video/
    • Од александар живаљев,
      CEDEM: Veliki pad rejtinga DPS, padaju i Demokrate, rast DF-a i URA
      Rejting DPS-a je u odnosu na decembar 2018. manji za 7,5 odsto manji, dok je Demokrata opao za 6,1 odsto
          Sa predstavljanja istraživanja (Foto: PR Centar)   8. jul 2019, 13:33 Rejting Demokratske partije socijalista (DPS) je značajno pao, u padu je i rejting Demokratske Crne Gore , dok su značajno povećali podršku Demokratski front i URA i donekle SD, BS, Prava CG i Demos, rezultati su CEDEM-ovog itraživanja "Političko javno mnjenje Crne Gore - jul 2019."
      Rejting partija(Foto: CEDEM) Oni su na pres konferenciji predstavili rezultate, po kojima su ostale partije ostale na približnom istom nivou.
      Rejting DPS-a je u odnosu na decembar 2018. manji za 7,5 i sada je 34 , dok je Demokratama rejting 14.6 u ondosu na 20.7 iz decembrea.
      Rejting DF-a je u odnosu na prethodno istraživanje CEDEM-a porastao za 5, 5 na 15.6, a URA za 2,3 na 4.9.
      Rejting SNP je 6.6 što je 0.2 manje u odnosu na decembar, Socijaldemokrate su porasle sa 4 na 5.3, SDP pao sa 3.5 na 3.1, a Demos porastao na 3.7 sa 2.6.
      Bošnjačka stranka ima 4.3 u odnosu na 3.2 podrške prije šest mjeseci, Prava Crna Gora je na 2.3 u odnosu na 1.1, a Albanska alternativa na 2.6 sa 2.3.
      Rezultate su predstavili direktorka CEDEM-a Milena Bešić i programski menadžer Ognjen Marković.
      U istraživanju je učestvovalo ukupno 1.002 ispitanika, a realizovano je u periodu od 1. do 13. jula 2019. godine. 
      https://www.vijesti.me/vijesti/politika/cedem-u-padu-rejting-dps-a-i-demokrata-rast-df-a-i-ura
      Palo povjerenje građana u Vladu, većina smatra da treba da postoji samo SPC
      Ukupno 58 odsto građana smatra da Crna Gora treba da bude članica Evropske unije
        Sa jedne od sjedncia Vlade (Foto: Luka Zeković)   Povjerenje u sve institucije u Crnoj Gori i dalje bilježi negativan trend, pokazalo je istraživanje CEDEM-a.
      Kada je u pitanju rad Vlade, veći je broj građana koji nijesu zadovoljni radom Vlade u odnosu na one koji su zadovoljni, U decembru je radom Vlade bilo zadovoljno 31 odsto građana, a u julu 28,8 odsto.
      Građani imaju najviše povjerenja u sistem obrazovanja (52 odsto), SPC (47,8) i zdravstveni sistem (44,7).
      I dalje se smanjuje broj građana koji smatraju da Crna Gora ide pravim putem i povećava se broj građana koji smatraju da se Crna Gora ide pogrešnim putem. 
      I dalje se smanjuje povjerenje građana u političke institucije - sa 37,5 odsto u decembru prošle godine na 34,7 u julu.
      Ukupno 58 odsto građana smatra da Crna Gora treba da bude članica Evropske unije. Ipak, to je umjereni trend pada podrške članstvu sa 63.3 odsto na 58.2 odsto.
      Protiv učlanjenja u EU je 23 odsto, a 19 odsto nema određeno mišljenje.
      Smanjeno je interesovanje za NATO - u CEDEM-u navode da je društvo i dalje veoma podijeljeno oko ovog pitanja. Trend podrške je umjereno negativan.
      EU je glavni oslonac, ali je ujednačen i relativno je visok broj onih koji smatraju da se treba oslanjati na Rusiju i SAD. 33,4 odsto ispitanika smatra da se treba oslanjati na EU, na SAD 23, a na Rusiju 23,2.
      Kada je riječ o pitanju crkve 46,6 odsto ispitanika smatra da treba da postoji samo SPC, 4,9 odsto smatra da treba da postoji CPC, dok 22,4 odsto smatra da obje crkve treba da budu jednake.
      Istraživanje je realizovano od prvog do 13. jula ove godine. U istraživanju su učestvovala 1002 ispitanika. 
      https://www.vijesti.me/vijesti/politika/palo-povjerenje-gradana-u-vladu-vecina-smatra-da-treba-da-postoji-samo-spc
       
      Rejting političara: Đukanoviću pala ocjena, ali i dalje prvi, slijede Bečić, Marković, Šehović, Abazović... (INFOGRAFIKA)
      Svi oni bilježe pad prosječne ocjene u odnosu na decembar 2018.
        Milo Đukanović (Foto: Boris Pejović)   8. jul 2019, 15:10 Predsjednik Crne Gore i lider Demokratske partije socijalista Milo Đukanović ima najveću prosječnu ocjenu kada je u pitanju rejting političara, prema istraživanju CEDEM-a.
      Đukanović ima prosječnu ocjenu od 2.44, a slijedi lider Demokrata Aleksa Bečić sa 2.31, premijer Duško Marković sa 2.25, ministar prosvete Damir Šehović sa 2.24 i lider URA Dritan Abazović sa 2.18.
      https://www.vijesti.me/vijesti/politika/rejting-politicara-dukanovic-becic-markovic-sehovic-abazovic
    • Од Милан Лазић,
      Проф. др Богољуб Шијаковић: Предсједник ДПС-а опијен од моћи постао теолог
      Дакле, ви дођете да дате прилог Цркви и тамо сједи неко ко хоће да вас опорезује. Ми знамо како се то зове у неком обичном речнику
      Од  ИН4С  -  09/07/2019  6         Проф. др Богољуб Шијаковић –Најављеном закону о тобож слободи вјероисповијести прави назив би био закон против Српске православне цркве, јер је то назив који одговара садржини тога закона и јер тај закон не прописује слободу, казао је проф. др Богољуб Шијаковић у Српској кући у Подгорици, на промоцији своје књиге „Црква, право, идентитет“.
      „Не може слободу да прописује закон који најављује једну отимачину имовине, без икаквог спровођења било каквог поступка. Али, није то једини, премда јесте важан моменат или најважнији проблем овог закона. Притом, оно што зачуђује је количина незнања, осионости и дрскости. А осионост и дрскост увијек иду с незнањем заједно. Како неко, ко има моћ, ако је потпуна незналица у неким стварима, то да призна. Њега сама моћ опије до тог степена да он уобрази да све зна“, рекао је он, а преноси сајт mitropolija.me.
      Казао је да предсједник републике у овом случају иступа као теолог, што је по њему врло интересантно.
        „Имали сте предсједнике разних земаља који имају своја вјерска увјерења, али који су се увијек устручавали и никад нису прихватали то да наступају као теолози. То су заиста феномени, али су и у духу времена у којем живимо“, казао је Шијаковић.
      Нагласио је да Европска унија, која настоји да уреди многе односе, производи хиљаде прописа и закона.
      „Нигдје, међутим, у тим прописима, законима нећете наћи ништа слично ономе што се овдје предлаже као закон о слободи вјероисповијести. Тог правно упоредног елемента не можете наћи нигдје. То је просто незамисливо. Чак ЕУ инсистира да законодавство у погледу вјероисповиједања не може бити унификовано; нити се може наметати, нити поставити неки узор који ће се примјењивати у разним земљама, јер то законодавство мора да изрази аутентичност, историју, предање и многе елементе традиције… И то су разлике. У Финској је, рецимо, и Православна црква државна, иако има 1,2 посто православних“, објаснио је он.
      Шијаковић је подсјетио да у предложеном закону постоји најава пореских намета, за разлику од држава ЕУ гдје постоје пореске олакшице за цркве и вјерске заједнице.
      „Дакле, ви дођете да дате прилог Цркви и тамо сједи неко ко хоће да вас опорезује. Ми знамо како се то зове у неком обичном речнику. То је незамисливо, то немате нигдје“, каже он.
      Додао је да све то једино има везе са отимачином црквене имовине током и након комунистичких револуција, када је владало тзв. револуционарно право као један еуфемизам за терор.
      Шијаковић каже да су сва општељудска начела која су везана за људска права овдје прекршена.
      „И сва се систематки крше свакога дана“, каже он.
      Објаснио је да је слобода вјероисповиједања то да богословска школа, напримјер има исти третман са осталим школама, да њени ученици нијесу дискриминисани у односу на ученике других школа, као што је то случај у Црној Гори.
      „То је слобода вјероисповиједања. А ње у Црној Гори нема“, констатује професор Шијаковић.
      Казао је да је исти случај са реституцијом имовине.
      „Закон о реституцији је донио једну нечувену ексклузивност. Доносите закон о општој реституцији, реституција за све. Али, ипак није за све. Само је Црква искључена из права на реституцију. Она не може остварити право на реституцију по закону о општој реституцији“, подсјећа Шијаковић.
      Шијаковић је рекао да се сада види због чега је то тако.
      „Не само да Црква не може да оствари право на реституцију, него се најављује да ће и оно што Црква посједује, што није отето бити отето. И сад, о каквој ви слободи вјероисповиједања говорите“, пита се он.
      Упитао је какав је положај свештеника у војсци, болницама, казнено-поправним установама и какво је вјерско право људи у њима.
      „Да ли неко ко је затвореник има загарантовано вјерско право у овој земљи? Нема. Да ли неко ко је у војсци има то право? Нема. Да ли наша дјеца у школама имају то право? Немају“, закључује професор Шијаковић.
      Подсјетио је да међународни пактови дефинишу право родитеља да њихова дјеца у јавним школама буду васпитавана у духу њихове вјере и да дјеца свакога од нас, која иду у школу, имају право да у тој школи буду васпитавана у духу вјере којој припадамо. Констатовао је да нам је у Црној Гори такође ускраћено то право.
      „Према томе, то фундаментално право о слободи вјере не постоји у реалности. Оно је пука прокламација“, закључује Шијаковић.
      Говорећи о, такође фундаменталном начелу које се зове неутралност државе, он подсјећа да је очигледно да држава у нашем случају није неутрална по питању слободе вјероисповијести.
      „А модерна држава је дужна да буде неутрална. Чак кад се каже да је модерна држава секуларна то значи да модерна, демократска секуларна држава разликује шта је свето или сакрално, а шта је профано или секуларно и онда себе и своје ингеренције зауставља на простору профаног или секуларног. А простор светог или сакралног модерна држава препушта црквама и вјерским заједницама. То значи да је држава секуларна. Овдје се тумачи да је држава секуларна ако је антицрквена. То није тачно. Све модерне европске државе су секуларне, а није ниједна антицрквена до ова“, каже професор Шијаковић.
      Додаје да је нешто сасвим друго секуларизам као идеологија, али и да држава није орган задужен за идеологије.
      „Ми имамо државу која се бави идеологијом. Она се не бави економијом, не бави се културно-образовним питањима, не бави се свим оним чиме држава треба да се бави, да јемчи мир и просперитет и правду. Да ли то ми имамо овдје“, пита Шијаковић.
      Говорећи о начелу паритета, да све цркве и вјерске заједнице имају једнаки правни третман, објаснио је да то значи да се једнако третира оно што је једнако, а не да се једнако третира оно што је неједнако.
      „Не можемо ми рећи став СПЦ је то, а став ЦПЦ је то и да то тетирамо једнако. То је неједнако третирање. Једнако третирати цркве и вјерске заједнице значи практиковати адекватну равноправност. Ја имам исто право да играм кошарку као Владе Дивац. Али да ја претендујем једнако као и он да учествујем у тиму у којем он игра – то је илузија. То није једнако јер равноправност треба да буде адекватна. Тај проблем се у праву зове проблем егализирања, када ви са административног становишта предузимате егализацију. То значи чините истим оно што није исто и на тај начин фаворизујете мене у односу на Дивца“, објашњава он.
      Говорећи о начелу права на самоодређење, које укључује право на признање идентитета Цркве, рекао је да то опште право специјално важи за цркве и вјерске заједнице.
      „Сваки закон то мора да јемчи. То практично значи да Црква треба да одреди идентитет Цркве. Не може идентитет Цркве да одређује било ко изван Цркве. То чини сама Црква. И будући да сама Црква одређује свој идентитет, дакле практикује право на самоодређење, онда признати Цркву значи признати то шта сама Црква каже да јесте Црква. А не кад изађе предсједник, и појави се као теолог и почне да дефинише Цркву“, закључује Шијаковић.
       
      Извор - Ин4с

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...