Jump to content

Због примедаба лезбијске НВО "Лабрис" шест уџбеника за средње школе биће стопирано од септембра

Оцени ову тему


Препоручена порука

ПРИТУЖБЕ лезбијског удружења "Лабрис" биле су довољне да просветне власти оспоре употребу шест средњошколских уџбеника у наредној школској години. Завод за унапређивање квалитета образовања оценио је да уџбеници морају да буду "поправљени" до јесени, а ако издавачи то не учине, Министарство просвете може да забрани њихову употребу. Спорни су садржаји у којима се помиње ЛГБТ популација.

05UDZBENICI-(1)_620x0.jpg

То је засметало "удружењу Л", како га назива повереница за заштиту равноправности, не желећи да открије да је реч о лезбијској организацији "Лабрис". Од јесени, како сада ствари стоје, за шест предмета у медицинским и другим стручним школама неће постојати никакви уџбеници.

Реч је о издањима Завода за уџбенике - "Интерне болести са негом 2", "Здравствена нега III", "Психологија за други разред гимназије", "Психологија" за трећи и четврти разред трговинских, угоститељско-туристичких и школа за личне услуге, "Неуропсихијатрија" и "Дечија неуропсихијатрија". У извештају који је потписала повереница за равноправност наводи се да се њима дискриминишу припадници ЛГБТ популације, на основу сексуалне оријентације.

Социолог, проф. др Слободан Антонић, сматра да је кључни "злочин" ових уџбеника не то што су дискриминативни, већ зато што нису афирмативни по ЛГБТ популацију.

- "Анализа" коју је урадила ова спонзорисана НВО инсистира на томе да у уџбеницима могу да стоје само искази који су "афирмативни и тачни". То значи да искази који су само тачни, а не и афирмативни, морају бити одбачени као неприхватљиви - напомиње проф. Антонић. - У једном од уџбеника наводи се: "Осим хетеросексуалне постоји и хомосексуална проституција, и то чешће мушка него женска". У "Анализи" се, међутим, тражи да се ова - иначе неспорно тачна констатација - "избаци" зато што "не постоји потреба за истицањем мушке 'хомосексуалне проституције', јер се тиме стварају предрасуде, које воде у стварање дискриминаторног односа према геј мушкарцима".

Антонић проналази још примера које ауторке из "Лабриса" желе да уклоне: "У групе са високом учесталошћу хепатитиса Б" спадају и "сексуално промискуитетне особе (нарочито хомосексуалци)", иако је то статистички тачно. Смета им и исказ: "Објекат сексуалног нагона је по правилу јединка супротног пола", па траже да се избаци цела реченица.

- ЛГБТ тужитељи неће да буду "изузеци". Зато они траже да се избаци наведена реченица или да се замени реченицом "објекат сексуалног нагона је јединка супротног и/или истог пола" - каже Антонић. - Тиме се посредним путем хоће постићи нормативно изједначавање ове две врсте сексуалне праксе, али и друштвених односа и идентитета које на њима почивају. То и јесте идеја тзв. ЛГБТ инклузије, а управо одсуство ЛГБТ инклузије се замера српским уџбеницима.

О томе да му је шест уџбеника непожељно у учионицама, издавач, Завод за уџбенике, још није обавештен. Према речима Јелене Ивановић, директорке сектора за стратегију и развој Завода за уџбенике, Министарство им још није упутило обавештење, а када га добију, поступиће најефикасније могуће, како би ђаци што пре имали уџбенике на располагању.

Нада Трифковић, директорка Медицинске школе "Београд", потврђује за "Новости" да су начули како од јесени спорни уџбеници неће бити у употреби.

- Званично обавештење још нисмо добили, јер оно стиже на крају школске године - каже Нада Трифковић. - Наша школа већ има проблем са мањком уџбеника, а са овим ће тај проблем бити још већи. Већина уџбеника је стара и неке ствари су превазиђене, али опет је боље да их имамо.

Аутор уџбеника, "Психологије", Бора Кузмановић за "Новости" објашњава да, када је чуо за оспоравања његовог дела, издавачима је рекао да избаце пасус који говори о хомосексуализму, јер није толико важан.

- Уџбеник је из 1980. и како су се мењала упутства СЗО по питању хомосексуалности, ја сам мењао терминологију - каже он. - У последњем издању није било ништа погрешно, ништа што би могло да увреди ову популацију. Писао сам неутрално, а то очигледно није довољно.

АУТОРКАМА "Лабриса" сметају и реченице "Трагање за сопственим идентитетом и интегритетом доводи адолесценте до предворја жеље за супротним полом" и "У адолесценцији, сексуално сазревање прати развој снажног интересовања за супротни пол и појава еротске страсти" - тражећи да уместо супротан, равноправно пише и исти и оба пола. Слободан Антонић поставља и питање границе - да ли ће доћи тренутак када ће са захтевима о инклузији појавити и људи који имају страст према другачијим предметима жеље - животињама, мртвима, стварима...

И. Мићовић

Eua7S46SuF10XHT6dTKObOmunDToLjg8E0NPDs7j

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
  • Одговори 54
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни дани

Популарни чланови у овој теми

Популарне поруке

Prva rečenica implicira da je "dovoljno" da LGBT udruženje iznese primedbe pa da (automatski) udžbenici moraju da se promene, pri čemu se "popravljanje" stavlja pod navodnike. Labrisova analiza j

Ma neka odmah izbace svaki pojam "heteroseksualnosti" i cak, aluziju na pojam, mislim, ide se na to, pa da se skrati petljancija oko stalnog ispravljanja, cista usteda. Povlasceni polozaji, bodov

Постоване слике

Ma neka odmah izbace svaki pojam "heteroseksualnosti" i cak, aluziju na pojam, mislim, ide se na to, pa da se skrati petljancija oko stalnog ispravljanja, cista usteda.

Povlasceni polozaji, bodovanje za upise na fakultete, mesecne parade ponosa, kako opste tako i lokalne i crne trake oko lakta za nenormalnu manjinu, mozda i odvojena prevozna sredstva javnog saobracaja.

Sto da cekamo globalne promene, budimo ispred svih!!!

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 сат, Милан Ракић рече

ПРИТУЖБЕ лезбијског удружења "Лабрис" биле су довољне да просветне власти оспоре употребу шест средњошколских уџбеника у наредној школској години. Завод за унапређивање квалитета образовања оценио је да уџбеници морају да буду "поправљени" до јесени, а ако издавачи то не учине, Министарство просвете може да забрани њихову употребу. Спорни су садржаји у којима се помиње ЛГБТ популација.

Prva rečenica implicira da je "dovoljno" da LGBT udruženje iznese primedbe pa da (automatski) udžbenici moraju da se promene, pri čemu se "popravljanje" stavlja pod navodnike.

Labrisova analiza je iz 2014. godine i odnosi se na 26 udžbenika od kojih su za 9 udžbenika imali primedbe. Sasvim je očigledno da nisu sve primedbe usvojene i da je od iznošenja primedbi prošlo dosta vremena te je neko to ipak analizirao i usvojio one primedbe koje smatra opravdanim...

 

Цитат

Социолог, проф. др Слободан Антонић, сматра да је кључни "злочин" ових уџбеника не то што су дискриминативни, већ зато што нису афирмативни по ЛГБТ популацију.

- "Анализа" коју је урадила ова спонзорисана НВО инсистира на томе да у уџбеницима могу да стоје само искази који су "афирмативни и тачни". То значи да искази који су само тачни, а не и афирмативни, морају бити одбачени као неприхватљиви - напомиње проф. Антонић.

Antonić spinuje, ili (da ne koristim eufemizam) laže ko pas. Ovo je citat iz Analize na koji se Antonić poziva kada iznosi ovu tvrdnju (u pitanju je nabrajanje opštih preporuka):

"7. uvođenje afirmativnih i tačnih prikaza istopolne seksualno-emotivne orijentacije, transrodnosti, transpolnosti i interseksualnosti u sve udžbenike (kako prirodnih, tako i društvenih nauka), uključujući i primere LGBTTIAQ pojedinaca/pojedinki kao deo istorijskih, ali i savremenih demokratskih društava,"

Str. 75, LINK ANALIZA LABRIS

Ovde ne piše da iz udžbenicika treba izbaciti iskaze koji su tačni ali nisu i afirmativni, već piše da treba uvesti afirmativne iskaze koji jesu tačni. Sasvim druga stvar.

Pri čemu, bitno je primetiti da Ministarstvo nije usvojilo ovu preporuku, tj. nije naložilo da se u svih 26 udžbenika ubace afirmativni i tačni iskazi, već samo da se iz 6 udžbenika izbace problematični iskazi.

Kada se pogleda Antonićeva reakcija, pre bi se reklo da on ima problem sa tim da se iznesu iskazi koji su istovremeno tačni i afirmativni.

 

Цитат

- У једном од уџбеника наводи се: "Осим хетеросексуалне постоји и хомосексуална проституција, и то чешће мушка него женска". У "Анализи" се, међутим, тражи да се ова - иначе неспорно тачна констатација - "избаци" зато што "не постоји потреба за истицањем мушке 'хомосексуалне проституције', јер се тиме стварају предрасуде, које воде у стварање дискриминаторног односа према геј мушкарцима".

Hmmm... ovo je samo deo primedbe i to naveden na kraju, cela primedba glasi:

"Obrazloženje: Postavlja se pitanje zašto se istopolna seksualna orijentacija vrednosno izjednačava sa heteroseksualnom jedino u slučajevima kada se navode određeni devijantni oblici ponašanja (odnosno oni oblici ponašanja koji se u društvu uzimaju za devijantne, nenormalne, bolesne). Tretiranje istopolne seksualne orijentacije u poglavljima kao što su Emocije u delu: Vrste emocija ili u poglavlju Ličnost, omogućila bi jasno prikazivanje i tumačenje istopolne seksualne orijentacije na način koji isključuje stereotipe i predrasude. Nije potrebno stavljati akcenat na jednako prisustvo istopolne seksualne orijentacije i heteroseksualne pri spominjanju jedino devijantnih oblika ponašanja, ukoliko predhodno ne postoji izjednačavanje ili obrazloženje u poglavljima gde bi se istopolna orijentacija tumačila kao deo zdravog razvoja ličnosti, njenih emocija, nagona i želja. Kroz ovakvo tretiranje istopolne seksualne orijentacije, kakvo nudi autor, istopolna seksualna orijentacija ostaje u okvirima stereotipa i predrasuda, jer normalnost i ono što se uzima za zdrav razvoj pojedinca/ke ostaje privilegija heteroseksualnosti.

Takođe ne postoji potreba za isticanjem muške “homoseksualne prostitucije” jer se time stvaraju predrasude, koje vode u stvarnje diskriminatornog odnosa prema gej muškarcima."

Str. 55 Analize.

Inače je to pravdanje "tačnih podataka" stari i poznati spin. Naravno da se i tačni podaci mogu zloupotrebljavati kada se izvuku iz konteksta i objašnjenja, a kada sa druge strane već postoje određene predrasude. Recimo, neko je mogao da 1939. godine u Nemačkoj samo iznese podatak da su Jevreji nesrazmerno bogati i nesrazmerno zastupljeni u bankarskom sektoru u odnosu na Nemce. Taj podatak je sam po sebi tačan... ali je sasvim jasno koji su motivi da taj podatak u tom trenutku neko iznese bez ikakvih dodatnih objašnjenja... 

Inače su "goli" podaci u nauci (i udžbenicima) bezvredni bez objašnjenja tih podataka. Cilj nauke nije prikupljanje i iznošenje činjenica, nego (ukratko rečeno) objašnjavanje tih činjenica... stavljanje tih činjenica u kontekst određenog objašnjenja, modela, teorije...

 

Цитат

Антонић проналази још примера које ауторке из "Лабриса" желе да уклоне: "У групе са високом учесталошћу хепатитиса Б" спадају и "сексуално промискуитетне особе (нарочито хомосексуалци)", иако је то статистички тачно.

Nije tačno. Za hepatitis B je rizično imati analni seks bez zaštite sa mnogo partnera (bez obzira na seksualno opredeljenje)... i to je ono što je Labris i izneo kao primedbu i preporuku - da se kao faktor rizika iznese rizično ponašanje, a ne seksualno opredeljenje.

 

Цитат

Смета им и исказ: "Објекат сексуалног нагона је по правилу јединка супротног пола", па траже да се избаци цела реченица.

- ЛГБТ тужитељи неће да буду "изузеци". Зато они траже да се избаци наведена реченица или да се замени реченицом "објекат сексуалног нагона је јединка супротног и/или истог пола" - каже Антонић. - Тиме се посредним путем хоће постићи нормативно изједначавање ове две врсте сексуалне праксе, али и друштвених односа и идентитета које на њима почивају. То и јесте идеја тзв. ЛГБТ инклузије, а управо одсуство ЛГБТ инклузије се замера српским уџбеницима.

Zanimljivo kako sad odjednom Antonić smatra da tačan podatak može da bude problem... jer rečenica "Objekat seksualnog nagona je jedinka suprotnog i/ili istog pola" koju Labris preporučuje kao alternativu brisanju je sasvim nesporno tačna. Tu se na kraju Antonić sam baš lepo po..enjao na celu svoju prethodnu argumentaciju u kojoj se pravi da je idiot koji ne razume kako tačni iskazi mogu "posrednim putem" da se zloupotrebe zato što se sami po sebi uklapaju u određeni narativ. :D

Naravno da bi iskaz bio potpuniji, valjalo bi objasniti da ipak veći broj ljudi ima seksualni nagon kao jedinkama suprotnog pola... ali neki ljudi imaju taj nagon i ka jedinkama istog pola.

 

Цитат

АУТОРКАМА "Лабриса" сметају и реченице "Трагање за сопственим идентитетом и интегритетом доводи адолесценте до предворја жеље за супротним полом" и "У адолесценцији, сексуално сазревање прати развој снажног интересовања за супротни пол и појава еротске страсти" - тражећи да уместо супротан, равноправно пише и исти и оба пола.

Pa neki adolescenti imaju želju i interesovanje za istim polom... to je (što bi Antonić rekao) nesporno "istinit iskaz"... :)  Što je problem da se i to navede i zašto bismo to prikrivali iz analize ovih pitanja?

 

Цитат

Слободан Антонић поставља и питање границе - да ли ће доћи тренутак када ће са захтевима о инклузији појавити и људи који имају страст према другачијим предметима жеље - животињама, мртвима, стварима...

Mogu da zahtevaju da se i to pomene, samo bi to pominjanje moralo da bude propraćeno objašnjenjem da u tim slučajevima nedostaje slobodna volja druge strane koju ovi objekti strasti ne mogu da iskažu, te su iz tog razloga ovi odnosi zakonski neprihvatljivi u slučaju životinja i mrtvih, dok u slučaju stvari nisu zabranjeni jer ne postoji žrtva ali ukazuju na određene probleme takve osobe u formiranju intimnih odnosa sa drugim ljudima.

Pokušaj izjednačavanja ljudi koji potpupuno slobodno stupaju u međusobne intimne odnose (dakle dva ili više subjekata) sa ljudima koji iskorišćavaju određene objekte je infantilan.

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 44 минута, Avocado рече

Pokušaj izjednačavanja ljudi koji potpupuno slobodno stupaju u međusobne intimne odnose (dakle dva ili više subjekata) sa ljudima koji iskorišćavaju određene objekte je infantilan. 

Ако особа која је некрофил, зоофил, дендрофил, ако та особа потражи стручну помоћ, како се она лијечи, има ли за њу помоћи?

А ово што си написао, ради се о томе да су то све неприродни сексуални нагони, или се орјентисао на дрво или на мушкарца, исто ти је хахах

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 12 минута, Војвода7 рече

Ако особа која је некрофил, зоофил, дендрофил, ако та особа потражи стручну помоћ, како се она лијечи, има ли за њу помоћи?

Ne znam... pretpostavljam da može da se pruži stručna pomoć takvoj osobi...

 

пре 12 минута, Војвода7 рече

А ово што си написао, ради се о томе да су то све неприродни сексуални нагони, или се орјентисао на дрво или на мушкарца, исто ти је хахах

Nije isto iz razloga koje sam već naveo... a "neprirodni" je puka kvalifikacija koja je u odnosu na homoseksualce prilično teško odbranjiva budući da ti nagoni nesporno postoje u prirodi među raznim vrstama životinja...

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 47 минута, Avocado рече

Nije isto iz razloga koje sam već naveo... a "neprirodni" je puka kvalifikacija koja je u odnosu na homoseksualce prilično teško odbranjiva budući da ti nagoni nesporno postoje u prirodi među raznim vrstama životinja...

Ако и постоји међу животињама, то је некаква ''грешка'' у животињама.. природно није, као и људи...ни животиње истог пола не могу да имају секс, нема органа за то...

пре 54 минута, Avocado рече

Ne znam... pretpostavljam da može da se pruži stručna pomoć takvoj osobi...

Ако му се помогне, па не буде више осјећао привлачност ка дрвећу, хоће ли он онда бити аскесуалан, хомосексуалац, хетеросексуалац, шта ће бити ? :)

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 сат, Војвода7 рече

Ако особа која је некрофил, зоофил, дендрофил, ако та особа потражи стручну помоћ, како се она лијечи, има ли за њу помоћи?

А ово што си написао, ради се о томе да су то све неприродни сексуални нагони, или се орјентисао на дрво или на мушкарца, исто ти је хахах

da, takvog jednog mi imamo na čelu države

ovog mladenca načapali policajti "in flagranti" na javnosti, dendrofilija je stvarno teža uchylarna, izopačenost, nastranost

no, što očekivati od mladeži kad nam je ovakav prezident

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 3 часа, Војвода7 рече

Ако и постоји међу животињама, то је некаква ''грешка'' у животињама.. природно није, као и људи...ни животиње истог пола не могу да имају секс, нема органа за то...

Ако му се помогне, па не буде више осјећао привлачност ка дрвећу, хоће ли он онда бити аскесуалан, хомосексуалац, хетеросексуалац, шта ће бити ? :)

Da, to je tačno. To su sve razne vrste "proizvodnog, fabričkog škarta" isto kao u Zbrojovci pri proizvodnji pištolja, sa tvorničke linije medju finalnim proizvodima ima uvijek odredjeni procent škarta, pištolja sa tvorničkom greškom gdje se mehanizam zasekne, cijev je ukrivo i sl. Što na kraju ima za rezultat da ne služi toj svrsi radi koje je ta stvar napravljena, zasekava se mehanizam, neće da opali ili je gadjanje neprecizno, metci lete u stranu  itd. A što je stvar po tehničkoj stranci komplikovanija onda je i učestalost i raznovrsnost tog škarta veća i frekventnija.  Tako je to sličnoi i s biologijom, genetikom i u medicini. Zato to nisu "bolesti" već "poremećaji" a tih je ogromna skala svakojakih i raznih od tjelesnih, preko fiziološkoh pa do genetskih, neuroloških i psihičkih. 

Ако му се помогне, па не буде више осјећао привлачност ка дрвећу, хоће ли он онда бити аскесуалан, хомосексуалац, хетеросексуалац, шта ће бити ?

Biće glavno abstinent od drveća ali automatski neće postati "normalan" jer se u takvim slučajevima može pomoći maximalno u tom smislu da se čovjek ili dobrovoljno odrekne ili prislino izoluje i onemogući u praktikovanju te sklonosti koju ima isto kao i alkoholičar od alkohola.  Ako dalje ne bude praktikovao to što je do sada praktikovao biće dakle abstinent ili od alkohola, ili droga ili od drveća, istopolnog druženja itd. i to će ostati cijeli svoj život i uvijek može doći do "recidive" kao i kod alkoholika jer se takve stvari tj. takvi poremećaji ne liječe, ostaju po cijeli život ukoliko se kome ne desi nekakvo čudo pa se ujutro probudi a ono je odjednom od njega sasvim drugi čovjek. I takva čuda se dešavaju ali većinom u 99% i više slučajeva je to ovako.

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 часа, Војвода7 рече

Ако и постоји међу животињама, то је некаква ''грешка'' у животињама.. природно није, као и људи...ни животиње истог пола не могу да имају секс, нема органа за то...

Ако му се помогне, па не буде више осјећао привлачност ка дрвећу, хоће ли он онда бити аскесуалан, хомосексуалац, хетеросексуалац, шта ће бити ? :)

 

Daleko veći problem od cijele LGBT problematike je ovaj, ukoliko je to zaista tačno, to može dovesti do velikih problema od demografskih pa do etičkih. A tih 2-4 % LGBT osoba su hiljadama godina tu medju nama i nisu uspjeli narušiti ni poremetiti normalni hod i funkcionalnost ljudske zajednice i društva, ljudstvo su zatirale kuga, glad i ratovi pa je preživjelo ali ovo zaista može dovesti do velikih poremećaja. Mogu shvatiti da se neko rodi kao gay a najmanje 90% njih će vam reći da si takav život nisu zamišljali ni u kojem slučaju niti bi to sami ikada izabrali, mnogi se čitav život proklinju i mrze sebe, svoj život i svoje roditelje a neki optužuju i prozivaju Boga zbog toga a mnogi se nikad s tim do smrti ne pomire. Ali rodit se kao hetero  sa sasvim normalnim sexualnim sklonosttima i samo radi "Lusta" i zadovoljstva ili sexualne avanturistike tražit pored hljeba pogače je zasita prejaka kafa a može to u demografskim statistikama dopast svakako ako se ovako nešto omasovi medju mladima. Inače biblisti kažu da je to ustvari bio pravi grijeh Sodiome i Gomore, seksualno opštili medju sobom normalni zdravi hetero mladići i muškarci koji nikakvu takvu homo naklonost nisu imali ni osjećali.

Trend koji vrtoglavo raste: Zašto strejt muškarci traže gej seks?

https://tinyurl.com/y8sp2raf

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 сат, Војвода7 рече

Ако и постоји међу животињама, то је некаква ''грешка'' у животињама.. природно није, као и људи...

Ne znam u kom smislu onda koristiš reč "prirodno"... deluje mi da je koristiš u smislu: "onako kako se meni ne dopada"... :D a to baš i nije interesantno za raspravu... slično važi i za reč "greška"...

 

пре 1 сат, Војвода7 рече

ни животиње истог пола не могу да имају секс, нема органа за то...

Naravno da mogu...

 

пре 1 сат, Војвода7 рече

Ако му се помогне, па не буде више осјећао привлачност ка дрвећу, хоће ли он онда бити аскесуалан, хомосексуалац, хетеросексуалац, шта ће бити ? :)

Valjda zavisi od toga prema kome će osećati seksualnu privlačnost...

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
1 hour ago, Avocado рече

Ne znam u kom smislu onda koristiš reč "prirodno"... deluje mi da je koristiš u smislu: "onako kako se meni ne dopada"... :D a to baš i nije interesantno za raspravu... slično važi i za reč "greška"...

Па није баш како се мени допада.... рекао сам већ да мушкарац и жена имају органе који служе за ''спајање''..., жена има репродуктивне органе, жена може да роди али прије морају да се споје ти органи :) , према томе  спајање тих органа је природно, хомосексуалци не могу да се ''споје'', како ће, нос, уво, уста, анус, не знам јесам ли шта пропустио....али ништа од тога није намијењено за секс, како онда да секс два хомосексуалца буде природан, како да сексуална привлачност међу хомосексуалцима буде природна ако су им органи предвиђени за спајање са супртним полом...

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 32 минута, Војвода7 рече

Па није баш како се мени допада.... рекао сам већ да мушкарац и жена имају органе који служе за ''спајање''..., жена има репродуктивне органе, жена може да роди али прије морају да се споје ти органи :) , према томе  спајање тих органа је природно, хомосексуалци не могу да се ''споје'', како ће, нос, уво, уста, анус, не знам јесам ли шта пропустио....али ништа од тога није намијењено за секс, како онда да секс два хомосексуалца буде природан, како да сексуална привлачност међу хомосексуалцима буде природна ако су им органи предвиђени за спајање са супртним полом...

Tome se u reproduktivnoj biologiji kaže reproduktivna efektivnost ili svrsihodnost, sve što ne dovodi do uspješnog oplodjenja je "ćorak", neefektivno i nesvrsihodno. Efektivnost je veća tamo gdje je poremećaja tj. jedinaca s bilo kakvim poremećajima manje. A prirodnost je nešto drugo, prirodna je na primjer i sama smrt, prirodne su i bolesti i epidemije itd.  ali to je u potpunoj protivnosti s tim što smo sad rekli o toj reproduktivnoj efektivnosti koja ima za cilj odfržanje života i ljudske vrste. Dakle prirodnost je daleko širi pojam i uključuje sve to prije nabrojano. Znači homosexualnost nije neprirodna ali nije ni reproduktivno efektivna na individualnom planu, u populaciji se potom to nadoknadjuje i uravnotežuje, nadomiruje na drugoj strani. Većinska populacija je reproduktivno efektivna sasvim dovoljno da pokrije takve gubitke. Problem je kad ta jezgra postane repro-neefektivna (bijela kuga i sl.).

  • Свиђа ми се 1
Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг - инфо,
      Епархија зворничко-тузланска, у ово свето и страшно време, када празнујемо страдања и само Распеће Христово, приморана је да се зарад истине и изречених дезинформација разне природе, јавно огради од јучерашњег гостовања свештеника Радивоја Круља из Мостара у емисији Пулс Бн телевизије.

       
         Свештеник Радивоје Круљ је клирик Епархије захумско-херцеговачке који је, у емисији Пулс Бн телевизије, у студију у Бијељини, учествовао без претходне најаве, односно без знања и благослова Епархије зворничко-тузланске. Самим тим поменути свештеник је учинио велики црквени преступ, јер се јавно појављивао и као свештеник деловао на простору друге Епархије, што канони Православне Цркве строго забрањују. Следствено томе, све што је свештеник Круљ рекао у поменутој емисији представља само и искључиво његово приватно мишљење, а никако став Епархије зворничко-тузланске и Српске Православне Цркве.
         Због овог нецрквеног поступка свештеника Круља, бићемо приморани да се одмах по празнику Васкрсења обратимо његовом надлежном Епископу, захумско-херцеговачком г. господину Димитрију, као и Светом Архијерејском Синоду. Ово ћемо учинити са намером да се овим и сличним црквено-неканонским деловањима стане на крај. У Цркви све треба да буде благообразно и чино и у црквеном поретку јер се једино тако доприноси изграђивању тела Цркве, а не, не дао Бог, Њеном рушењу.   
       
      У Бијељини, на Велики петак,
      30. април 2021. год.
       
      Извор: Епархија зворничко-тузланска
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Данас, 30. априла 2021. лета Господњег, на Свети и Велики петак, навршило се шест месеци од упокојења Митрополита Амфилохија. Тим поводом доносимо прилог у спомен на блаженопочившег архиепископа цетињског, митрополита црногорско-приморског, зетског, брдског и скендеријског, и егзарха свештенога трона пећког Амфилохија (Радовића).
       Вечан ти спомен, достојни блаженства и вечног спомена, драги и незаборавни владико и оче наш!

       
      Из живота блаженопочившег митрополита: 
       
       
      Животопис блаженопочившег Митрополита црногорско-приморског Амфилохија
      Бесједа Његове светости Патријарха српског г. Павла приликом увођења Митрополита Амфилохија у Трон цетињских митрополита 1990. г.
      Бесједа Митрополита Амфилохија са Трона митрополита црногорских
      Ријеч академика Матије Бећковића поводом устоличења Митрополита Амфилохија у Tрон цетињских митрополита - Лист са Црне Горе
      Митрополит Амфилохије поводом јубилеја пола века свештеничке службе: Сусрет са грчким Старцима било је спасење за мене!
      Филм о Митрополиту Црногорско-приморском Амфилохију - Достојан!
      Споменица поводом 30 година архијерејске и 25 година митрополитске службе Митрополита Амфилохија
      Митрополит Амфилохије: Човек – носилац и сведок вечнога живота
      Митрополит Амфилохије: Црква је испуњена свјетилима као што је небо испуњено звијездама
      Последња бесједа Митрополита црногорско-приморског г. Амфилохија – 9. октобар 2020. године
       
       
      Упокојење митрополита: 
       
       
      Упокојио се у Господу митрополит црногорско-приморски Амфилохије
      Епископски Савјет СПЦ у ЦГ – Саопштење поводом упокојења Митрополита Амфилохија
      Изјаве саучешћа поводом упокојења митрополита Амфилохија
      Епископ будимљанско-никшићки Јоаникије постављен за администратора Митрополије црногорско-приморске
      У данима Митрополитовог испраћаја важно је придржавати се и прописаних здравствених мјера
      Архијерејски синод Руске заграничне цркве: Владика Амфилохије је јерарх широког срца, које је смјестило у себе радости и туге читавог православља
      Патријарх Кирил: Амфилохије остаје као светиљка, горућа и ужарена
      Патријарх бугарски: Митрополит Амфилохије пример достојног пастира и скромног монаха
      Саучешће митрополита кијевског и све Украјине Онуфрија: Увек је поступао по Божјем закону
      Архиепископ Албански Анастасије: Опраштамо се од једног врсног пријатеља и брата, једног духовног вође!
      Архиепископ михаловско-кошицки Георгије: Ка Господу је отишао витез духа
      Архиепископ Јован о Митрополиту Амфилохију: Његове мисли и дејства били су муњевити и по утицају и значају за читаву православну васељену
      Митрополит Николај Хаџиниколау: Вриједност Митрополита Амфилохија ће се тек показати
      Митрополит Порфирије: Као лучоноша нашег светосавског бића, Митрополит Амфилохије је целог живота речима Духа Светога препорађао све и свакога са киме је долазио у сусрет
      Mитрополит берлински и њемачки Марко: Добили смо великог заступника пред престолом Свевишњега
      Владика Јоаникије: Мучеништво, љубав, жртва, доброта и мудрост Митрополита Амфилохија ће засијати из божанске перспективе
      Митрополит бориспољски и броварски Антоније: Одан Господу и Његовој Цркви, црквеним канонима, својоj пастви и речи
      Митрополит Антоније (Паканић): Митрополит Амфилохије је Свети човјек
      Владика Лукијан поводом упокојења митрополита Амфилохија: Својим узорним животом био је пример свима нама
      Епископ жички др Јустин о почившем митрополиту Амфилохију: Митрополит Амфилохије је носио бремена многих, баш као Свети Петар Цетињски
      Епископ сремски Василије о почившем митрополиту Амфилохију: Изгубили смо великог јерарха и борца за православље, српство и хришћански живот
      Епископ тихвински и лодејнопољски: Увијек бранио Правду и Истину, трудио се да зацијели Црну Гору
      Владика Иринеј поводом упокојења митрополита Амфилохија: Он је био покретачка снага патристичког и литургијског препорода наше Православне Цркве
      Владика Григорије: Не могу да се отмем утиску да је данас Васкрс. Да је данас побједа.
      Епископ Андреј: Митрополит Амфилохије у срцу Беча
      Владика тимочки Иларион: Митрополит Амфилохије све нас је обједињавао кроз своја страдања и живот
      Владика Сергије: Сваки сусрет са Митрополитом био је сусрет радости, подршке, очинске бриге и љубави
      Епископ Силуан: Уснуо је у Господу велики јерарх Цркве Христове, епископ равноапостолног дела
      Епископ Сергије: Воштаница митрополиту Амфилохију – туга Земље, радост Неба!
      Епископ нишки Арсеније: Данас видимо колико је велика љубав народа Црне Горе према свом Митрополиту
      Владика Кирило: Митрополит Амфилохије је целим бићем сведочио Христа!
      Епископ Антоније: Митрополит Амфилохије је био осведочени пријатељ руског народа
      Архимандрит Данило (Љуботина): Митрополит Амфилохије је епоха времена
      Архимандрит Данило (Љуботина): Молимо уснулог и вазнесеног Митрополита да нам расвијетли пут
      Прота Стојадин Павловић: Слобода коју је Митрополит Амфилохије донио у Црну Гору никада се више неће иселити из овог народа, већ ће постати пелцер за цијело Српство
      Прота Гојко Перовић: Пуних уста пред овом светињом кажем да је остатак за Митрополитом цијела православна Црна Гора
      Прота Милорад Лончар: Блаженопочивши митрополит Амфилохије - Сећање на духовног горостаса
      Прота Дарко Ђого: Оде Старац лицем к Светом Петру Цетињском
      Прота Дарко Ђого: Не дајмо светињу Божију у себи. Не дозволимо себи да икад будемо испод Митрополитовог ,,благо мени“
      Протопрезвитер-ставрофор др Дарко Ђого: Ђед
      Прота Виталије Тарасјев: Одлазак митрополита Амфилохија - велики ударац за Православље
      Љепото Христова
      Отац Обрен Јовановић: Митрополита Амфилохија испуњавала је Света служба Божија, братско сабрање, љубав и народна слога
      Презвитер др Оливер Суботић: Цео живот Митрополита Амфилохија био је жртвеник на крсту, он са крста није силазио
      Игуман Савински Макарије: Митрополит Амфилохије - Архипастир ученик Светитеља сахрањен је у најужем кругу свог рукосада
      Беседа о. Андреја Лемешонока поводом упокојења Митрополита Амфилохија
      Јерођакон Силуан светогорац: Митрополит Амфилохије је имао велики утицај на светогорске монахе
      Монах др Павле Кондић: Сведок сам благодати Божије
      Проф. Александар Вујовић: Митрополит Амфилохије је био човјек који је од Бога измолио људе за Бога
      Мати Злата: Митрополит је засејао семе љубави у сваком срцу
      Митрополит Амфилохије је живео по јеванђељу
      Бискуп Петар Палић: Митрополит је оставио снажан траг у односима Католичке и Православне цркве
      Саучешће Јеврејске заједнице: Нека Бог подари вјечни мир души Митрополита Амфилохија
      Саопштење за јавност УКЦГ поводом смрти високопреосвећеног Архиепископа цетињског Митрополита црногорско-приморског и Егзарха свештеног трона пећког г. Амфилохија
      Ивана Жигон: Сусрет са Митрополитом увек је био Празник
      Проф. др Милош Ковић: Митрополит Амфилохије је посијао сјеме слободе које ће тек проклијати у свим српским земљама
      Богић Булатовић: Амфилохије Васељенски
      Звона јавила Митрополитово упокојење
      Пут, истина и живот светитеља Амфилохија
      Неколико запажања о Светости
      Тишина
      Извините ме док љубим небо
      Оставите нека мртви укопавају своје мртве
      Певамо ти многољествије вечног живота, Mитрополите!
      Удружење Чувари Христовог Гроба: Велики губитак за Митрополију, Српску цркву и српски народ
      Комеморативни скуп поводом упокојења митрополита Амфилохија
      Украјински медији о Митрополиту Амфилохију: „Нигдје не бијаше таквога у Европи – чак ни у Украјини“
      ТВ Храм: У спомен на новопрестављеног архиепископа, митрополита и духовног оца нашег Амфилохија
      “Огледало” Српске РТВ: Јован Маркуш и Новица Ђурић о животу и дјелу блаженопочившег Митрополита Амфилохија
       
       
       
      Молитве за блаженопочившег митрополита: 
       
        Тропар и кондак митрополиту Амфилохију   Молитва Светом Митрополиту Амфилохију   Радуј се, Амфилохије!   Патријарх Вартоломеј служио помен Митрополиту Амфилохију у Цариграду   Епископ Сергије служио Свету заупокојену литургију и помен на гробу блаженопочившег Митрополита   Подгорица на кољенима дочекала свог Митрополита: Васкрсао си Црну Гору и учинио је Христовом   Заупокојена архијерејска литургија у Цетињском манастиру поводом упокојења Митрополита Амфилохија: Свједок васкрсења   Празнична вечерња служба и помен блаженопочившем Митрополиту Амфилохију у Цетињском манастиру
       
      Епископ Јоаникије служио помен Митрополиту Амфилохију у Цетињском манастиру
      Митрополит Порфирије служио помен митрополиту Амфилохију
      Епископ новосадки и бачки Иринеј служио помен свом блаженопочившем брату и саслужитељу Митрополиту црногорско-приморском Амфилохију
      Епископ Фотије служио помен митрополиту Амфилохију
      Епископ Атанасије служио помен новопрестављеном Митрополиту Амфилохију
      Епископ Пахомије служио помен митрополиту Амфилохију
      Епископ Герасим служио помен новопрестављеном митрополиту црногорско-приморском Амфилохију
      Епископ Андреј служио помен блаженопочившем Митрополиту Амфилохију
      Епископ нишки Арсеније служио помен митрополиту Амфилохију
      Помен Митрополиту Амфилохију у Диселдорфу
      Екатеринбург: Помен митрополиту Амфилохију
      Атина: Помен митрополиту Амфилохију
       
       
       
      Заупокојена Литургија, опело и сахрана блаженопочившег митрополита: 
       
       
      У крипти подгоричког Саборног храма Христовог Васкрсења сахрањен архиепископ цетињски и митрополит црногорско-приморски Амфилохије (Радовић)   Фотогалерија са погреба архиепископа цетињског митрополита црногорско-приморског Амфилохија (Радовића)  
      Беседа на Патријарха српског Иринеја на опелу блаженопочившем митрополиту Амфилохију
      Бесједа Епископа новосадског и бачког др Иринеја на заупокојеној Литургији у Подгорици
      Бесједа Епископа будимљанско-никшићког и администратора Митрополије црногорско-приморске Јоаникија на опелу блаженопочившем митрополиту Амфилохију
      Бесједа Матије Бећковића на опелу блаженопочившем митрополиту Амфилохију
            Извор: Ризница литургијског богословља и живота
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Више од осам векова наш христољубиви православни род српски неуморно и благодарно преноси лични доживљај заједнице са Господом и Његовим угодником Светим и богоносним оцем нашим Савом. Будући да је наш усрдни молитвеник пред Господом свевремена личност која обавезује да се о њој и данас пише и говори, у оквиру овогодишње прославе школске славе, ученици средње школе за дизајн "Богдан Шупут" у Новом Саду, предвођени својим катихетом Браниславом Илићем, припремили су кратак видео прилог који је снимљен у велелепном храму Преподобног Симеона Мироточивог у новосадском насељу Ветерник. 
      Повезан садржај: 
      Светосавска беседа катихете Бранислава Илића: Свети Сава – уметник хришћанског етоса
       

       
       
      Светитељ наш Сава је са љубављу просвећивао свој народ светлошћу православне вере, истовремено оплемењујући српски народ православном духовношћу и православном културом. Будући испуњен благодаћу Духа Светога он је српској држави удахнуо душу и духовност кроз утемељену и добро организовану Српску православну архиепископију са пуним достојанством једне помесне православне Цркве која је од свих била призната и подржана.  Као наш највећи учитељ, научио нас је да не можемо досегнути човекољубље док се не ослободимо себељубља. Човекољубље Светога Саве није апстрактно него реално, јер је засновано на личности Христовој у којој се остварују обе најважније заповести: љуби Господа Бога својега свим срцем својим, и свом душом својом, и свим умом својим, и свом снагом својом; И љуби ближњега својега као самога себе (Мк 12, 30-31). 
      Следујући наведеним заповестима катихета Бранислав Илић, предавач Верске наставе у новосадској средњој школи за дизајн "Богдан Шупут", и ученице четврте године Сара Стајић и Милица Стојчић, делатно су пројавили своју љубав приредивши Светосавски прилог као вид молитвеног доприноса овогодишњој прослави Савиндана. Услед посебних епидемиолошких услова према којима није могуће реализовати Светосавску академију у обиму како је то бивало претходних година, овогодишња прослава школске славе у нашој школи приређена је online кроз кратак видео прилог који је снимљен у свештеном простору храма Преподобног Симеона Мироточивог у новосадском насељу Ветерник. 
      На самом почетку речима надахнуте Светосавске беседе својим колегама, ученицима и свој браћи и сестрама, обратио се катихета Бранислав Илић. У свом слову под насловом "Свети Сава - уметник хришћанског етоса", беседник је казивао о лику и делу Светога Саве, уз посебан нагласак на његов неизмерни допринос у формирању богослужбеног правила. Свети Сава је охристовљујући свој народ указао да је Светосавље сигурни пут који је поплочан љубављу према Богу и љубављу према ближњима. Тако данас, драги моји, прослављајући свештени спомен на Светога Саву бивамо позвани да учинимо смотру над својим животом и сагледамо очима љубави да ли испуњавамо оно што нам је даровано од Бога и стављено пред нас као свештени задатак. Сви смо на истом задатку, а наш задатак је да живимо по вечној науци Божијој. Најважнија лекција коју нам је оставио Свети Сава је живо присуство Божије кроз икону и Литургију на богослужбеном језику нашег народа држећи опитно да је литургијски етос суштина хришћанског идентитета и предуслов сједињења са Христом, истакао је катихета Бранислав Илић. 
       
       
      У оквиру своје беседе новосадски катихета је подсетио на једног од настављача дела Светога Саве, на Светог и богоносног оца нашег Василија чудотворца острошког, од чијег се упокојења ове године навршава 350. година. Драга децо, драги уметници и настављачи благословеног дела нашег духовног заштитника, нека вам је срећан празник и нека сте ви благословени овом светињом Господњом која постојано сведочи о љубави коју наш благочестиви народ има према Господу и светородној лози Немањића. Нека благослов Преподобног Симеона Мироточивог, Светога Саве, Светог Арсенија сремца ждребаоничког и косјеревског, Светога Василија острошкога и Светога Петра Цетињскога, руководи ваше духовне кораке, да свагда храбро и непоколебиво ходите путем Господњим и тако већ овде и сада предокушавате радост и љубав Царства небескога. Амин, закључио је катихета новосадске средње школе за дизајн. 
      Након Светосавске беседе ученица Сара Стајић прочитала је текст о Савиндану као школској слави, као и значају молитвеног и саборног прослављања првог српског просветитеља чији животни пут је био саображен са Христовим путем који води у живот вечни. 
      Светосавски прилог закључен је текстом о ордену Светога Саве и другим ордењима које додељује Српска Православна Црква. Наведени текст произнела је ученица четврте године Милица Стојичић. 
      Овогодишњим Светосавским прилогом указано је на лик и дело Светога Саве као нашег сведока светости као једине истинске мера људскога живота. Зато и ми можемо са Светим псалмопојцем Давидом да узвикнемо: Диван си, Боже у светињи својој! (Пс 68, 35), и диван си Господе у светитељу нашем Сави!
       
      Извор: Инфо-служба Епархије бачке / Ризница литургијског богословља и живота 
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Државни ТВ канал Русија-24 емитује 40-минутни документарни филм о историји изградње и украшавања Храма Светог Саве у Београду, извјештава Патриархия.ru.

       
      Посљедњих година радило се на мозаичној декорацији храма. Радови су започели захваљујући споразуму између руског и српског предсједника, постигнутим уз учешће Руске православне цркве и лично Његове светости патријарха московског и цијеле Русије Кирила. У име предсједника Русије В.В. Путина, додијељена су знатна средства, захваљујући којима је група више од 300 мозаичара, изабраних на конкурсу Академије умјетности, успјела да мозаицима покрије површину од преко десет хиљада квадратних метара. Саборни храм Светог Саве, који се гради више од сто година, захваљујући помоћи Руске Федерације и раду руских мозаичара, постао је један од најистакнутијих споменика православне архитектуре на Балкану.
      Филм казује о историји изградње храма и о томе како су извођени радови на његовом мозаику. О томе, поред осталих, говори народни умјетник Русије Н. Мухин, као и српски стручњаци и архијереји Српске православне цркве. Документарни филм укључује видео-снимке посјете храму Светог Саве руског предсједника. Патријарх српски Иринеј, који је преминуо у новембру 2020. године, посветио је посебну пажњу радовима унутар Саборног храма Светог Саве, чија је сахрана било прво свечано богослужење обављено у овој цркви.
      О Светом Сави и историји храма, који је подигнут у његову част, говоре архијереји и свештенослужитељи Српске цркве, укључујући почившег патријарха Иринеја, митрополита загребачко-љубљанског Порфирија, епископа бачког Иринеја и нишког епископа Арсенија, протојереја-ставрофора Драгомира Санда.
      Аутор и водитељ филма – митрополит волоколамски Иларион, предсједник Одјељења за спољне црквене односе Московске патријаршије – филм завршава ријечима да ће Храм Светог Саве, који су украшавали руски мозаичари, „заувијек остати и споменик руско-српског пријатељства и свједочанство јединствених односа који су се развили између Руске православне цркве и Српске православне цркве“.
      Документарни филм биће приказан и на Првом каналу српске телевизије 27. јануара, на Савиндан.
      С руског: Марија Живковић
       
      Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Државни ТВ канал Русија-24 емитује 40-минутни документарни филм о историји изградње и украшавања Храма Светог Саве у Београду, извјештава Патриархия.ru.

       
      Посљедњих година радило се на мозаичној декорацији храма. Радови су започели захваљујући споразуму између руског и српског предсједника, постигнутим уз учешће Руске православне цркве и лично Његове светости патријарха московског и цијеле Русије Кирила. У име предсједника Русије В.В. Путина, додијељена су знатна средства, захваљујући којима је група више од 300 мозаичара, изабраних на конкурсу Академије умјетности, успјела да мозаицима покрије површину од преко десет хиљада квадратних метара. Саборни храм Светог Саве, који се гради више од сто година, захваљујући помоћи Руске Федерације и раду руских мозаичара, постао је један од најистакнутијих споменика православне архитектуре на Балкану.
      Филм казује о историји изградње храма и о томе како су извођени радови на његовом мозаику. О томе, поред осталих, говори народни умјетник Русије Н. Мухин, као и српски стручњаци и архијереји Српске православне цркве. Документарни филм укључује видео-снимке посјете храму Светог Саве руског предсједника. Патријарх српски Иринеј, који је преминуо у новембру 2020. године, посветио је посебну пажњу радовима унутар Саборног храма Светог Саве, чија је сахрана било прво свечано богослужење обављено у овој цркви.
      О Светом Сави и историји храма, који је подигнут у његову част, говоре архијереји и свештенослужитељи Српске цркве, укључујући почившег патријарха Иринеја, митрополита загребачко-љубљанског Порфирија, епископа бачког Иринеја и нишког епископа Арсенија, протојереја-ставрофора Драгомира Санда.
      Аутор и водитељ филма – митрополит волоколамски Иларион, предсједник Одјељења за спољне црквене односе Московске патријаршије – филм завршава ријечима да ће Храм Светог Саве, који су украшавали руски мозаичари, „заувијек остати и споменик руско-српског пријатељства и свједочанство јединствених односа који су се развили између Руске православне цркве и Српске православне цркве“.
      Документарни филм биће приказан и на Првом каналу српске телевизије 27. јануара, на Савиндан.
      С руског: Марија Живковић
       
      Извор: Митрополија црногорско-приморска

      View full Странице
×
×
  • Креирај ново...