Jump to content

film Most - razmišljanja, tumačenja...

Оцени ову тему


Препоручена порука

Prvo, ne bi me čudilo da je ovaj film već odavno poznat ovdašnjoj populaciji i da ste već pisali o njemu. Ipak, s obzirom da me je podstakao na razmišljanje više od bilo čega drugog u poslednje vreme, imam potrebu da otvorim temu i nadam se čujem vaša razmišljanja.

O čemu se radi ?

Pre neke tri nedelje drugar mi pošalje link i kaže da pogledam film jer bih ga mogao iskoristiti u nastavi. Nije mi se baš gledalo pa sam samo preleteo preko teksta koji sam dobio uz film. Kad sam pronašao peripetiju u tom tekstu i pročitao epilog nisam imao hrabrosti da gledam film nekoliko dana. O centralnoj situaciji u filmu sam razmišljao svakodnevno u narednih desetak dana. Šta bih ja uradio ? Ne znam ni sad. Iako sam se dvoumio da li da film koristim u nastavi na kraju sam prelomio, puštao starijim učenicima i onima za koje sam procenio da bi mogli da podnesu priču.

Evo filma i teksta Rastka Jovića. Za one koji ne žele da gledaju i čitaju dole ću izneti ključni problem.

 

Tekst Rastka Jovica.pdf

 

Evo čitave situacije ukratko:

"Отац и син стижу на мост. Пошто следећи воз стиже за сат времена, имају
довољно простора да раде нешто друго. Син одлучује да пеца на реци, а отац
одлази у своју кућицу која је на пристојној удаљености од моста. Из те командне
кућице могуће је видети да ли воз или брод наилазе.
Убрзо стиже телефонски позив да се мост подигне, како би мањи брод
прошао испод њега. Отац покреће команде и тешка конструкција се успиње и остаје
уздигнута високо ка небу. Воз који треба да стигне, изненада пролази кроз црвено
светло и тиме се много брже него што је очекивано појављује пред мостом. Отац је
отишао до друге кабине да провери хидраулику моста, те се сада он и син не могу
да виде. Видевши воз који иде све брже, син почиње да дозива оца који га не чује.
Вративши се у своју командну кућицу, отац изненада уочава да се испред моста
налази воз који не треба да буде ту. Дигнут мост у таквој ситуацији значи сигурну
смрт за многе путнике, јер времена за кочење нема. У паници, он гледа ка реци
према сину којег је оставио да ту пеца. Син више није ту... он је на самом мосту где
покушава да помоћу ручне команде спусти мост пред возом који долази све брже и
брже. Оклизнувши се, малишан упада у механизам моста, док отац беспомоћно
гледа са удаљености све оно што се дешава.
Сада су остале секунде у којима отац треба да донесе одлуку. Да ли ће
спустити мост и тиме сигурно убити свог сина, или ће оставити мост уздигнут и
тиме га спасити, истовремено убијајући све људе у возу
."

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Znam za film, za moj ukus previse fatalisticki postavljeno. Dok sam radio u skolama nikad ga nisam koristio u nastavi.

Sama prica, kako je ovde postavljena, ne ide mi nikako uz cinjenicu da Bog premudro brine o svima, i - kako to lepo rece ovde jedan kaludjer - "ne lomi vratove tek tako". Odnosno, da ljubi sve i svakog, ne dajuci na nasa ramena nepotrebno tezak teret.

Ova prica moze simbolicki da se posmatra, jer, koliko znam i koliko sam svojevremeno pratio nesto malo o tome (za film znam od pre 4-5 godina), ovde je ucinjen pokusaj da se kroz situacioni odnos ovog oca i sina priblizno docara velicina zrtve i odnos bozanskog Oca i Sina. I cak i to mi skripi, ali dobro, aj` da kazemo da moze da se tako posmatra.

Uglavnom i sve u svemu - previse sladunjavo i plitko-emotivno, za moj dozivljaj Zrtva kao samo bice Ljubaci moze i treba neuporedivo sira i dublja da se pokaze.

I cini mi se da je za pricu o Zrtvi mnogo bolje da se koriste pravi primeri iz ljudske istorije, gde su pravi ljudi stvarno zrtvovali sebe da bi spasavali druge. To ima i eticku i istorijsku tezinu, prosto nije izmisljeno, i kod onih koji gledaju i slusaju prirodno izaziva zelju za podrazavanjem.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

I da - vidim da Rastko pise o Avramovoj zrtvi, kad se poziva na ovaj film. Ako mene pitas - opet pogresno.

Avram je, kako Oci vele, prineo Isaka na zrtvu ne hladnokrvno i po nekoj sili neke cudovisne nuznosti, nego jer je znao da je Bog kadar i da mrtve vaskrsava (otud je upravo njegova vera tako silna, upravo hriscanska/hristolika - jer zalazi duboko iza telesne smrti), iako nije mogao da zna da li ce toga zaista i da bude. I tu je upravo dejstvovala ta njegova izuzetna vera - u Bozije je ruke stavio da konacno, po svom covekoljublju, razresi ovu (za njega - Avrama) cudnovatu i nerazresivu misteriju, a tako da svakako svima bude na svakojaku korist.

I glavno - Isak nije ubijen, jer je u zadnjem momentu Bog sprecio to, tj. onda kad je Avramova vera bila tako zaokruzena da moze da bude primer drugima, i kao takva - i posvedocena svim ljudima svih vremena.

Ako bismo ovo preneli na film, bilo bi da otac hoce i resava da zrtvuje svog sina zarad voza i putnika u njemu, a onda u poslednjem momentu ipak uspeva da sacuva i sina i voz. U tome bi onda imalo smisla da se poredi situacija iz filma i Avramova zrtva.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 8 часа, obi-wan рече

ovde je ucinjen pokusaj da se kroz situacioni odnos ovog oca i sina priblizno docara velicina zrtve i odnos bozanskog Oca i Sina. I cak i to mi skripi, ali dobro, aj` da kazemo da moze da se tako posmatra.

Ovde sam imao nekih razmišljanja. Nisam siguran da li mogu da se porede te dve situacije, to da Otac daje Jedinorodnog Sina za život sveta i otac-čovek koji bira stradanje i svog deteta na jedan  i sebe na drugi način da bi spasao voz.

Mislim, Hristos zna da će njegov prolazak kroz smrt da se završi vaskrsenjem. Smrt nema vlasti nad njim. Dok običan čovek, šta će on ? Da li on može žrtvu i smrt da doživljava na isti način ?

  • Свиђа ми се 1
Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 10 минута, Broken рече

Ovde sam imao nekih razmišljanja. Nisam siguran da li mogu da se porede te dve situacije, to da Otac daje Jedinorodnog Sina za život sveta i otac-čovek koji bira stradanje i svog deteta na jedan  i sebe na drugi način da bi spasao voz.

Mislim, Hristos zna da će njegov prolazak kroz smrt da se završi vaskrsenjem. Smrt nema vlasti nad njim. Dok običan čovek, šta će on ? Da li on može žrtvu i smrt da doživljava na isti način ?

Pa da, upravo to. Zato sam rek`o da i to skripi, ali sam svojevremeno cuo da je to navodno bila ideja autora filma.

Nije film uopste los, ali prosto mi ne razradjuje celo to pitanje kako treba, ako tako smem da kazem - malo je suvise protestantski...

  • Свиђа ми се 1
Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 6 минута, obi-wan рече

Nije film uopste los

Dobar je film. Ja sam na časovima sa učenicima uspevao da dođem do baš lepih razmišljanja.

Ipak, mene je danima mučilo pitanje šta bih ja kao roditelj uradio u takvoj situaciji.

  • Свиђа ми се 1
Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Dragi,
      Mislim na "propagandne" filmove
      Pa dakle, Pulgasari, severrnokorejanska verzija Godcile:
      Zbog ovoga je Kim Jong-il, tada propagandni ministar Severne Koreje (kao nekad Goebbels), i da bi "unapredio" severnokorejanski film, kidnapovao poznatu glumicu i režisera iz Južne Koreje, vidi:
      Abduction of Shin Sang-ok and Choi Eun-hee - Wikipedia
      EN.WIKIPEDIA.ORG  
       
    • Од Драшко,
      Da li da pošaljem ili da ne pošaljem pismo?
      Ima li nade u tome, iako se dvoumim?
       
       
    • Од obi-wan,
      Ako se slazete, mislim da bi ova tema mogla da bude zakacena (pinned, jel`te). Ubacicu ponekad i nesto od ranije, sto sam sakupio, osim onog sto trenutno naidje da se zapise.
      Inace, sve je preuzeto sa https://www.facebook.com/ddjogo?hc_ref=NEWSFEED da ne ponavljam stalno link.
      ...
      "Како смо се измјенили, заклети у традицију...
      Двије реченице једног скорашњег родитељског разговора, карактеристичне за размишљање наше генерације родитеља: "ма што да се он/а мучи, ако сам ја морао/ла" и "шта мени фали, ријетко ћеш видјети бољег човјека/већег вјерника од мене". Заправо, наш народ, ми, живи(мо) у два темељна вјеровања: да је живот бесмислено и некако "намјерно нама" тежак и да је свако од нас, такав какав је, мјерило живота, доброте, вјере, етоса.
      А наши стари нису тако. Претурали су преко главе теже, ратове и истински болне трагедије, тегобу сељачког дана и чиновничке неизвјесности, без роптања на живот као такав, без осјећаја завјере против "баш њих". О вјери и свом и туђем поштењу пуштали да говоре други, нерадо се дичили и оним што стварно јесу постигли. А у свему: поуздали се у Бога и Његов суд и знали да у тегоби, као и радости има Божије руке, а у скромности - нечег најхришћанскијег на свијету, онога што даје нашем тежаку да буде подвижник, попут сиријског мон
      Ту, у тежини дана и ћутању о спственим постигнућима Духа, лежи скривена снага коју заборављамо."
    • Од Поуке.орг инфо,
      The Brazilian group 'Porta dos Fondos' (Translates to "Back door")  has produced a film titled "The First Temptation of Christ" which depicts Jesus Christ as a homosexual in a clear attack to Christianity as Christmas approaches.
      Using humor and art as an excuse this group has attacked Christianity in an unprecedented manner. They supposedly produced this film as a "Christmas" film for their viewers!
      In this film, they present Christ as having relations with a homosexual and the disciples are alcoholics and unruly. The Virgin Mary is presented as an adulterous woman.
      Until recently the anti-Christian works by Portas Do Fondos were published on their YouTube channel. But this year, Netflix has decided to buy its production and distribution rights in a clear agreement to the group's blasphemous works.
      It is an absolutely unacceptable provocation. No one has the right to attack the faith of millions of people around the world. This type of supposed 'shows' only cause one thing: numbing the population to attacks against Christians.
      That is why we are asking Netflix to remove this brutal attack on Christianity. 
      By signing this campaign, you will be sending an email to the following Netflix executives expressing your disagreement with their film :
      Reed Hastings, founder and CEO of Netflix Jeff Hensien, Head of the Netflix Consumer Service Department Ted Sarandos, Netflix Content Manager For more information:
      Merry Christmas Christians, Here is a gay Jesus-
      https://www.newsbusters.org/blogs/culture/gabriel-hays/2019/12/12/merry-christmas-christians-netflix-special-has-christ-closeted
       
       Netflix show sparks outrage:
      https://disrn.com/news/netflix-show-depicting-jesus-as-gay-prompts-backlash
      Ask Netflix to cancel film depicting Jesus as a homosexual!
      WWW.CITIZENGO.ORG Netflix has produced a film depicting Jesus as a homosexual as part of their Christmas messaging which is purely absurd and unacceptable.  
×
×
  • Креирај ново...