Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Оцени ову тему

Recommended Posts

Сиријци су и свети Јован Дамаскин, и свети апостол Лука, и свети Јован Лествичник, и свети Роман Мелод, и света Марија Магдалена, и свети Јефрем Сирин, као и безброј архијереја Православне Цркве

 

Прије тачно двије године, имали смо прилику да гледамо ову језиву фотографију дјечијег страха пред странцем који је у њу уперио објектив фото-апарата, њој тако сличан цијеви аутомата каквог лудака из исламске државе.

Безимена дјевојчица гледа, тако, у нас, питајући нијемо, својим ужасним погледом, све оне одрасле ратнике који данас сипају пројектиле по сиријским градовима – имају ли душе и милости.

И она је Сиријка, из нама, чини се, тако далеког свијета…

Али, да ли је свијет заиста тако далек као што ми то данас мислимо (као сигурно најдадобуднија и, вјероватно, најглупља, генерација од свих у српској историји?) Или нам је, ипак, много ближи него што то већина нас мисли?

Да ли сте чули за икону Богородице Тројеручице Хиландарске? Ону коју је, лично, наш Свети Сава добио на дар у манастиру Светог Саве Освећеног и однео је у Србију и на Свету Гору?

 

IMG_2784.jpg

Св. Јован Дамаскин

Али, знате ли да је ту икону сликао један Сиријац, Јован Дамаскин, највећи умјетник и химнограф свог доба (а можда и свих хришћанских времена)? И да је највећи музичар православне духовности – Свети Роман  Мелод („Слаткопојац“), рођен два вијека прије Јована Дамскина – такође родом из Сирије?

И ту није крај. Далеко од тога.

Lestvichnik.jpg

св. Јован Лествичник

Можда нијесте знали да је из Сирије најомиљенији писац свих српских монаха у средњовјековној Србији, славни игуман са Синајске горе, Свети Јован Лествичник („Климакс“) чију је инспирацијску „Лествицу“ (духовни метод самоусавршавања и преображења „у тридесет пречага унутрашњег успињања ка Христу“) са одушевљењем читао дословно сваки од наших светитеља (од њеног превода на српски, 1331. године, па све до патријарха Павла и свештеномученика Харитона Косовског)

И да је Сиријка и она чувена Марија Магдалена, равноапостолска Блажена Марија, вјерна дружбеница и неустрашиви пратилац  Христа Спаситеља, она која је с Богородицом туговала крај Распећа Господњег на Голготи?

А тек онај безброј архијереја православне Цркве (у Антиохији, Јерусалиму, Александрији, Риму, Цариграду…) родом из Сирије? И међу њима, лично Свети Јефрем Сирин (Сиријац), побједник над слаткоречивим јеретиком Аполинаријем, уз то и писац непревазишених духовних поука и бесједа, сабрат и саборац Светог Василија Великог?

А Сиријац је био  и генијални псалмопјевац, математичар и филозоф, племић Вардесан „Сирски“ (из 2. вијека) један од оних јеретика који су се искрено покајали и вратили правој вјери. Ту је и велики мистик из ранохришћанског периода, једна од Светих Отаца Цркве, аскета и чудотворац Јаков Отшелник – такође Сиријац.

А и Свети Апостол и Јеванђелист Лука је из сиријске Антиохије.

Да ли сте знали све то?

И да ли сте сад бар мало свјеснији колико нам је, вјером, близак овај само географски нам далек, сиријски народ?

 

http://www.sedmica.me/sirijski-a-nasi-sveci2/


View full Странице

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 41 минута, Џуманџи рече

Какво иживљавање над стварношћу и савешћу, ово је невероватно.

У чему видиш иживљавање,чија савест је погођена ???

Па овај чланак баш покушава да пробуди било какву свест и саосећање са сиријским страдалницима...

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 сат, Зосима рече

У чему видиш иживљавање,чија савест је погођена ???

Па овај чланак баш покушава да пробуди било какву свест и саосећање са сиријским страдалницима...

Да. Саосећајте са својим савременицима јер су неки наши (?!) светитељи из тог подручја (а исти су живели пре н векова). Саосећајте се не јер имате неке, назовимо их, моралне обавезе да будете информисани о свету у којем живите (ако већ држава у којој живите има технолошких могућности да муњевитом брзоном дође до вести из Азије, а и ви сами (интернет конекција)), него јер (цитирам) "нам је вером близак овај народ".

Фуј.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sirijski narod zasluzuje saosjecanje bez obzira na vjeru ko god je propatio od takozvane umjerene opozicije i isisa, i uopste ko je god bio zrtva sukoba kojeg je pokrenula imeprija zla, to je bez daljnjeg. 

A Bokanov tekst je u njegovom klasicnom trolovanju. Iz teksta nije sasvim jasno treba li saosjecanje uputiti samo pravoslavnim hriscanima buduci da se jedino oni navode kao primjer. Vjerovatno da samo oni zasluzuju saosjecanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 17 часа, Џуманџи рече

Да. Саосећајте са својим савременицима јер су неки наши (?!) светитељи из тог подручја (а исти су живели пре н векова). Саосећајте се не јер имате неке, назовимо их, моралне обавезе да будете информисани о свету у којем живите (ако већ држава у којој живите има технолошких могућности да муњевитом брзоном дође до вести из Азије, а и ви сами (интернет конекција)), него јер (цитирам) "нам је вером близак овај народ".

Фуј.

Džumandži, primjetio sam u onoj našoj raspravi o Istanbulskoj konvenciji da ne razumiješ baš sasvim dobro napisanom textu i nazvao sam to uslovno rečeno dislexijom (uslovno zato što ja nisam nikakav logoped i ne pada mi na pamet da dijelim okolo biilo kakve dijagnoze takve vrste) ali neosporna činjenica je da iskazuješ upravo takvo nerazumijevanje toga što čitaš tj. neshvatanje smisla pisanog texta koje se onda može uporediti s teškocama i problemima osoba koje dislexijom zaista trpe. Pored toga je ovdje vidno da trpiš ne samo tim nerazumijevanjem pročitanog texta ali izgleda po svoj svojoj prilici i podsvjesnim valjda učitavanjem sasvim nepostojeceg smisla datog texta u kojem ono što ti razumiješ i vidiš nigdje nije spomenuto a ni napisano, te to izgleda vidiš i razumiješ tako jedino ti i tebi slični (osobe sa sličnim smetnjama u razumjevanju pisanog texta). Gdje si to sve uspjela pročitati i iščitati iz ovog Bokanovog texta?

1) da on ima razumjevanja samo za trpece hrišcane i ima ga samo za trpece Sirijce koji su hrišcani a nema za trpece ljude i Sirijce koji nisu hrišcani kako ti to tvrdiš ili misliš da si (ne)razumjela

2) da s trpecim ljudima u Siriji koji nemaju iste svetitelje kao pravoslavci navodno nije moguce ili nije poptrebno uopšte saosjecati prema Bokanu kako ti to tvrdiš ili misliš da si (ne)razumjela

3) da samo s trpecim ljuádima u Siriji koji imaju iste svetitetelje kao pravoslavci je navodno jedino moguce ili potrebno saosjecati prema Bokanu kako ti to tvrdiš ili misliš da si (ne)razumjela 

4) da nam gospodin Bokan u tom svom textu preporučuje ili nam savjetuje da imamo empatiju isključivo samo prema trpecim ljudima u Siriji koji su pravoslavci i koji imaju iste pravoslavne svetitelje kao i mi, u suprotnom slučaju apeluje kako ne treba saosjecati s nikim ko takve uslove ne ispunjava ili nam dokonce g. Bokan u tome brani, to si u tom Bokanovom textu pročitala gdje tačno? 

Podcrtaj ili podvuci mi tačno te dijelove Bokanovog texta gdje si to pročitala ili na osnovu kojih si to na takav način razumjeti uspjela. Ja tamo ništa takvog ne vidim ni ne nalazim. A mislim se da si trebala biti malo više strpljivija sama sa sobom zapitati se da li si uopšte šta ispravno od texta razumjela prije nego što si svoju ktritiku Bokanovog texta završila sa sasvim neumjesnim, neprimjerenim i oštrim "Fuj! komentarom (citiram tebe)" .

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 34 минута, Justin Waters рече

Sirijski narod zasluzuje saosjecanje bez obzira na vjeru ko god je propatio od takozvane umjerene opozicije i isisa, i uopste ko je god bio zrtva sukoba kojeg je pokrenula imeprija zla, to je bez daljnjeg. 

A Bokanov tekst je u njegovom klasicnom trolovanju. Iz teksta nije sasvim jasno treba li saosjecanje uputiti samo pravoslavnim hriscanima buduci da se jedino oni navode kao primjer. Vjerovatno da samo oni zasluzuju saosjecanje. 

O kakvom trolovanju je riječ? Na tebe se odnosi ono isto pitanje koje sam postavio Džumandži. Gdje vidiš to trolovanje i u čemu, podvuci, podcrtaj ili označi tačno taj dio Bokanovog texta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 23 минута, Zayron рече

O kakvom trolovanju je riječ? Na tebe se odnosi ono isto pitanje koje sam postavio Džumandži. Gdje vidiš to trolovanje i u čemu, podvuci, podcrtaj ili označi tačno taj dio Bokanovog texta?

 

Citav tekst je trol. Kakve veze hriscanski svetitelji koji su zivjeli x godina unazad imaju sa pruzanjem saosjecanja sirijskom narodu, danas?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 37 минута, Zayron рече

Džumandži

Ти си онај који је од нас двоје прозорљив, па подцртавање и "виђење" туђих "унутрашњих светова", емоција и сл. остављам теби. И убудуће.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 15. 04. 2018. at 16:00, Justin Waters рече

Citav tekst je trol. Kakve veze hriscanski svetitelji koji su zivjeli x godina unazad imaju sa pruzanjem saosjecanja sirijskom narodu, danas?

Zašto bi taj cio text bio troll? Vi dva niste u stanju razumjeti textu onako kako je napisan bez suvišnog pridavanja ili oduzimanja, u slučaju kad bi se gospodin Bokan odlučio na sudu rješiti to s vama i parničiti se s vama jer ste mu  ti i Džumandži "učitali" iz ničega ništa nekakav nepostojeci smisao koji uopšte tamo u textu nigdje nije niti ga ima, na sudu bi parnicu dobio on i to s velikim nadgledom a vaše tvrdnje bi sud odbacio kao vaš domišljaj i imaginaciju koja tamo nigdje ne postoji, ne piše ništa takvo tamo niti se iz pročitanog takav smisao može steci. Najuočljivije je to ako potražimo tu inkrimisanu riječ "saosjecanje" koju ste vi dva g. Bokanu iz ničega ništa ugradili, imputirali u njegov originalni text sami i koja izvorno tamo ne figuruje ni u kakvom obliku ni padežu ni na kakvom jeziku, čak ni kao tudjica. Znači ne samo da tako nešto niste mogli pročitati u Bokanovom textu jer takve a ni približno slične riječi u cijelom tom textu nema, ni saosjecanja ni empatije ni (sa)žaljenja niti kakve druge slične. A svaki sud bi došao do zaključka dda ste si taj smisao texta sami dočarali onakav kakav ste vi htjeli a gospodin Bokan ono što je reci htio je to tako i napisao a u smislu koji mu je on sam dao tj. u onom smislu kojei je bio odredjen tačno tim riječima koje je upotrebio i kojim je dokazao ono što je čitaocima tim člankom dokazati namjeravao i htio. 

 Али, да ли је свијет заиста тако далек као што ми то данас мислимо (као сигурно најдадобуднија и, вјероватно, најглупља, генерација од свих у српској историји?) Или нам је, ипак, много ближи него што то већина нас мисли?

Да ли сте знали све то?

И да ли сте сад бар мало свјеснији колико нам је, вјером, близак овај само географски нам далек, сиријски народ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 часа, Justin Waters рече

Sirijski narod zasluzuje saosjecanje bez obzira na vjeru ko god je propatio od takozvane umjerene opozicije i isisa, i uopste ko je god bio zrtva sukoba kojeg je pokrenula imeprija zla, to je bez daljnjeg. 

A Bokanov tekst je u njegovom klasicnom trolovanju. Iz teksta nije sasvim jasno treba li saosjecanje uputiti samo pravoslavnim hriscanima buduci da se jedino oni navode kao primjer. Vjerovatno da samo oni zasluzuju saosjecanje. 

No,meni prije izgleda da ti i Džumandži sami ispunjavate sa svojim komentarima tu definiciju trolovanja jer ste autoru iz nepoznatih  ili vama samo poznatih razloga učitali u njegov text riječ "saosjecanje" koje tamo uopšte nigdje u cijelom textu nema i smisao  "saosjecanje sa Sirijciíma samo radi/ zbog istih svetitelja" koji je takodjer dalja vaša konstrukcija i imaginacija jer tako nešto isključivo na osnovu tog texta uopšte nije moguce zaključiti.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 4 часа, Justin Waters рече

Citav tekst je trol. Kakve veze hriscanski svetitelji koji su zivjeli x godina unazad imaju sa pruzanjem saosjecanja sirijskom narodu, danas?

Meni se cini brate da je tekst, iako mozda smotano, pokusaj da se u danasnjem (prilicno iznaopacenom) mentalitetu Srbalja probudi sazaljenje za jedan dalek narod, sasvim razlicit od naseg, a ipak bar na neki nacin srodan. Mozda tu neku zamisao nije bas najbolje oblikovao u sam tekst (inace ga ne citam, ne znam kako pise, ovo bi mi bio mislim drugi tekst od njega da sam uopste procitao), ali mi je ipak dovoljno ocigledno da eto proba da nadje neku srodnost nas i tog naroda tamo.

Drugim recima, a obzirom da su ovi prostori sasvim opravdano osetljivi na islamske narode i sredine, ovo bi bio jedan prilicno pomirljiv clanak, tj. usmeren na saosecajnost prema ljudima koji stradaju, pa ma ko oni bili, a medju njima i (po veri) nasih najblizih rodjaka, tj. pravoslavnih hriscana. A verujem da je saznanje da su ovde pomenuti sveti upravo Sirijci pravo otkrivenje za mnoge, koji to do sad nisu imali pojma.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tekstu ne vidim ništa sporno. Nije mi jasno kako je pisac teksta mogao da zaboravi i na ovog velikana.

Sant'Ignazio di Antiochia

ignatiusofantiochiepossb.jpg

Icona raffigurante il martirio di sant'Ignazio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Ćiriličar,
      Драгослав Бокан, вероватно најсвестранији српски интелектуалац данашњице. Човек од којег сви имамо по нешто да научимо и који, верујем, најдубље и најсвестраније сагледава проблеме савременог Српства. "Златоуст" и савест српских интелектуалаца.
      Свако ко може, на било који начин, требало би да помогне да се његова реч промовише и што више чује - тако и ЖРУ.
       
      https://institutzanacionalnustrategiju.wordpress.com/
       
       

       
    • Од Логос,
      Као народ кроз историју су нас сналазила тешка искушења, а најновије искушење, скоро, да је као у турска доба, казао је Његово преосвештенство Епископ будимљанско-никшићки г. Јоаникије осврћући се на актуелну ситуацију поводом Предлога закона о слободи вјероисповјести, који је, због најављеног отимања храмова и црквене имовине, унио велику узнемиреност и забринутост код вјерног народа у Црној Гори.

      Бесједећи на празник Рођења Светог Јована Крститеља, 7. јула, у манастиру Црнча, гдје је салужио Свету архијересјку литургију, владика је нагласои да су током своје владавине Турци и рушили наше светиње, али их нијесу преписивали на државу:
      „А сад наша власт хоће да их препише на државу – да нека власт, неки министар, ко зна ко може бити тај министар, да ли је крштен, да ли има страха Божјег, да ли има поштовања, да ли је православни, да ли је секташ, сјутра он може да располаже са храмовима, са иконама, са светињама, уколико се то догоди.
      Црква се, са својим вјерним народом и свештенством, навео је владика, супроставила тој великој неправди. Напоменуо је да је, осим неправде, у питању и лаж, јер се, сматра он, никада ни на једну државу званично нијесу водили храмови, него су светиње, увијек, припадале Цркви.
      „Цркве су припадале Цркви, џамије Исламској заједници, катедрале Католичкој цркви и у то нико није дирао. Нико се није усудио да отима оно што је Божје, што је Богу посвећено. Хоће с тим људи да располажу и то људи који немају вјере, који се хвале да су атеисти, агностици, секташи из нашег народа. Најгори су. Из других народа имају више поштовања, а ми ову грдну непријатност и тешку неправду  доживљавамо од људи који су на власти из нашег народа“, констатовао је Епископ Јоаникије.
      Оцијенио је да власт у Црној Гори, нажалост, ово ради заједно са Хашимом Тачијем и Рамушом Харадинајем, са намјером да се и на Косову и Метохији примијени исти закон како би се отеле тамошње српске светиње.
      „Имамо доказе за то, а шта ће нам већи доказ, него што су гласали да државолика творевина Косово, која није призната од већине свијета као држава, уђе у УНЕСКО да би тиме стекли легитимитет да се Пећка патријаршија и Високи Дечани препишу на Косово, да се препишу Рамушу Харадинају. Исти закон су припремили и на Косову и Метохији само што се он другачије зове, али је исти параграф. И тамо се предвиђа да Приштина преузме српске светиње да се на њих воде, да одатле изјуре српско монаштво, да их претворе у музеје и погазе нашу историју. Зло се чини, надамо се да зла бити неће, али се зло мисли, зло припрема“, указао је Преосвећени Епископ Јоаникије.
      Поручио је да од нас зависи да ли ће се најављено зло десити, јер је људска и морална обавеза сваког човјека супроставити се неправди, на шта нас, поучавао је владика, позива и Свети Јован Крститељ.
      „Он је изобличавао све оне који су творили неправду, нарочито, оне који су на власти, јер њихова неправда, њихов гријех, јавни гријех доноси највеће зло народу. Ми морамо да се супроставимо“, казао је је владика и позвао на потписивање петиције против отимања светиња сев који су својом душом и срцем против ове неправде.
      „Уколико неко није, никога тјерати нећемо. Не треба нам никакав фалсификат, треба нам само добра воља. Није добро не изјашњавати се против неправде, прећутати. Ако се прећути она ће да узима све више маха. Ако се народ супростави овој неправди неће је бити, неће се никад остварити. Свакако, шта год било, ми нећемо дати наше светиње, бранићемо их као што су наши преци бранили манастир Острог, Цетињски манастир, тако ћемо и ми бранити наше светиње. Не можемо дати да се оне скрнаве, не можемо их дати неодговорним људима да с њима располажу, да од њих праве музеје, да на њима праве своју причу, да их полатине“, поручио је Преосвећени Епископ Јоаникије.

      Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      Благословом Његовог Високопреосвештенства, Архиепископа Цетињског, Митрополита Црногорско-приморског г. Амфилохија, и ове године одржавају се суботом духовне вечери у Горњем Манастиру Острогу. У суботу 08. јуна у 19:00 часова предавање је одржао јереј Драгослав Ракић са темом: ”Острошке стазе, стазе спасења”.
       
       
      Извор: Манастир Острог
    • Од Логос,
      Дана 10. јануара 2019. године делегација доброчинитеља из Русије у пратњи представника Патријарха московског и целе Русије при Патријарху Велике Антиохије и целог Истока игумана Арсенија (Соколова) посетила је сиријски град Хомс.  
      Делегацију чине: председник руског добротворног фонда „Апостол Павле“ В. А. Ланцева, координатор руског покрета „Сорок сороков“ А. Б. Кормухин и магистранткиња Богословског факултета Баламандског универзитета (Либан) А. В. Репкина.
      У здању Хомске митрополије Антиохијске Православне Цркве делегацију је примио Митрополит хомски Георгије. Руски доброчинитељи су му уручили хуманитарну помоћ и божићне поклоне.
      Затим су гости из Русије обишли православне храмове у граду, оштећене у току борбених дејстава, и у пратњи игумана Арсенија отпутовали су за Дамаск.
       
      Извор: Српска Православна Црква

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...