Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Sign in to follow this  
Milan Nikolic

,,Екуменизам - од свејереси до свеврлине''

Оцени ову тему

Recommended Posts

Наслов је моја мисао. Доле се налази одломак из једне друге теме, па било би лепо да започено тему о томе.

...као и најновије издање Јустинових "Записа о екуменизму", где се Јустин - за разлику од уског конзервативца Артемија - показује као теолог и пророк богочовечанског екуменизма који обухвата све што је логосно, саборно, свечовечанско, јер је по њему "екуменизам суштина Цркве".

...

+ Епископ Атанасије (Јевтић)

Извор: СПЦ

Ово напомињем већ неко време. Екуменизам је свеврлина. ,,Екуменизам - од свејереси до свеврлине'', зависно од наше поставке. Данас је дефинитивно јасно да смо дошли, повратком у православну самосвест, до екуменизма као свеврлине.

Такође, већ неко време прегледавам католичке форуме где они активно користе подфоруме и теме о Екуменизму. Док смо ми православни у СПЦ још увек повучени, плашљиви, итд. То треба да се промени. Теолошки (екуменистички) дијалог на оном званичном (у врху Цркве) нивоу већ одавно је активан; потребно је да такав дијалог пређе и међу све чланове Цркве, у народ. Ту смо и ми са форумима. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Ekumenizam – jedinstvo u Kristu

Moje je mišljenje da ne postoji načina da se spreči ujedinjenje (kao što je isprva bilo) Crkve Istoka i Zapada. Ovako mislim ne zbog nečeg drugog do kao verovanje u takvu volju Božiju.

Izučavajući istoriju (povijest) Crkve, koliko je u mojoj moći, uočio sam da je gotovo prirodno bilo da za Crkvu bude ovoliko problema. Međutim, radi pobede, nad svim podelama Jedne Katoličanske Crkve, danas je potrebno prionuti takvoj istorijskoj delatnosti.

Poznato je da se teologija Crkve, to jest učenje Crkve, razvijalo posredstvom problema i teškoća. Crkva mora da prolazi kroz bitku, unutrašnju i duhovnu, ali Ona ima svoju zagarantovanu pobedu. One nečiste sile koje rade na razbijanju Crkve jesu sa pravom nazvane bezumnim, iako je Crkva imala velike teškoće i udarce, pa i potrese.

Jedan od najvećih, gotovo sigurno najvećih potresa je razdvajanje Zapadnog i Istočnog hrišćanstva. Jasno je iz istorije da su okolnosti razdvajanju bile sujetne i političke prirode, koje su upotrebile trenutne slabosti Crkve. Ta je slabost bila u tome što je bilo otvoreno pitanje ,,teologije jedinstva Jedne Katoličanske Crkve po svoj vaseljeni'', koje se oslanjalo na teška - i uvek sa potrebom ponovnog tumačenja - trijadološka pitanja.

Jednom rečju, kada postoji neko konkretno Crkveno učenje, ono ne sme biti konzervirano i stavljeno u muzej, već mora biti življeno, proživljavano i večito obnavljano. Nikada se ne sme zaboraviti ta osnovna uloga Dogmatâ, koja je pre praksa nego teorija.

Život Crkve, u nametnutim potrebama, naveo ju je da dogmate formuliše i kao teorijske postavke, kako bi se privoleli oni koji imaju nedoumice. Te osnovne teološke postavke su uglavnom proste i jednostavne, ali zbog potrebe da se one ostvare i upotrebe u životu, tako postaju veoma teške i izazovne za sve nas slabe.

Dakle, iako je ovaj vid internet-foruma ograničene mogućnosti, ipak je prilika da damo doprinos ekumenskom dijalogu, pa bih rekao par reči o Crkvi Hristovoj. Naime, Crkva je, u pravom smislu reči, sâm Hristos. On (Bog), kao Čovek, postavši za nas Telo jeste Jedna Crkva koja se predaje kroz Episkopa (Biskupa), i to ne na neki drugačiji način do u Evharistiji.

Episkop prima službu da se ,,hrani'' evharistijskim Darovima, Telom i Krvlju Hristovim, da bude onaj koji sedi na mestu Božijem pored Žrtvenika i da se u njemu (Episkopu) sabiraju svi ,,na jednom mestu''. I jedino u Episkopu daje se jedinstvo Crkve na jednom mestu - i kroz njega evharistijski darovi, koji su Telo i Krv Hristova, a sav narod pozvan je da bude u zajednici, pričešćujući se i postajući ,,jedno Telo''.

U Episkopskoj Crkvi na jednom mestu sveštenici izobražavaju sabranje Apostola, dok je Episkop, kako sam rekao, sedeći na ,,mestu Božijem'', ikona Hristova. Pošto Crkva postoji na mnogim mestima po celoj vaseljeni, ona se poistovećuje sa rastom Vinograda. Iako je jedan Čokot - Hristos, njegovo je rastanje i širenje po celoj vaseljeni u vidu mnogih pojedinačnih čokota koji su Njegovi Episkopi.

Svi Episkopi pozvani su da budu u jedinstvu, jednomisliju i da se priznavaju u ,,umu Isusa Hrista''. U tu potrebu postala je institucija ,,Sabora'' gde se Episkopi poistovećuju. Međutim, u svakom Saboru postoji potreba ,,prvoga'', odnosno potreba za ,,prvim''. Ovo prvenstvo, što je danas najvažnije pitanje o jedinstvu Crkve, kao vrhunski vid izobraženja života Božijeg, zasniva se na trojičnom postojanju Božijem.

Došavši do trijadoloških pitanja i tema, treba da otvorimo potrebne dogmatske istine o postojanju Trojedinog Boga, kako bismo pristupili tumačenju crkvenog jedinstva i uloge ,,prvoga''. U ovom kratkom izlaganju, pomenuo bih da je načelna uloga ,,prvoga'' u tome da izobražava Ličnost Oca kao prvog od jednakih.

U trojičnom postojanju Božijem, apsolutno i neispitivo jedinstvo je ono što je zajednička ,,suština''. Ali postoji tačna gradacija po kome je Otac uzrok, i Koji poseduje u Sebi Ličnosti Duha i Sina. Trojično jedinstvo je ljubav kao suština Božijeg postojanja. Sa druge strane, Crkva takođe poseduje suštinu koja je sâm Hristos - jedan od Trojice. Tako je svaki Episkop ,,jednak sa svim Episkopima po suštini'' pošto se hrani Hristom u Evharistiji, ali je istovremeno neophodno projaviti jedinstvo koje podrazumeva prisutnost ,,prvoga''. Na vaseljenskom nivou, barem kada je reč o tradiciji Crkve, to prvenstvo zauzima Episkop Rima, odnosno Papa Rimski.

Analogijom života Božijeg nemoguće je odvojiti jednoga od zajednice, a da istovremeno ne izgubimo pojam trojičnog postojanja. Tako, dakle, ne može jedan ništa činiti bez zajednice, niti zajednica može išta činiti bez onoga ,,prvoga''. Ali, takođe i ovaj ,,prvi'' ako je bez zajednice ne može ništa činiti. Na svakoga se odnosi potreba da bude u zajednici i da čini zajednicu.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ала си упоран у потурању полуистина. Св.Јустин је на стотину места рекао шта мисли о екуменизму а сад би умировљени владика Атанасије и следбеници његове мисли и дела то хтели са књижицом од 30-так страница и са цитатима већином извученим из контекста да то оповргну. Може ал у филму за наивне који ти режираш братац Милане Николићу.

"...од уског конзервативца +Артемија:) - ово је жива катастрофа од братске љубави и добронамерности према брату у Христу. Баш је владика +Артемије тај који никада није правио компромисе зато га стално и прозивају (зато је и пензионисан). Екуменисти мисле да се екуменизам мора спровести по сваку цену, али неће моћи како им се прохте. Да је овај екуменизам (који је још пуно гори од оног док је Св.Јустин Ћелијски био жив) у Истини до сада би дао много добрих плодова. Само будали можеш рећи како су његови плодови добри и да ти поверује. Овај данашњи екуменизам је изокренута прича и хорор сценарио и за православне и за инославне којима се путем њега тобоже "проповеда" православље.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Полуистанама се користе појединци који руше углед Цркве. Иначе, Дражо, ти већ озбиљно протес(тант)ујеш.  :smiley: Нема пуно таквих који ,,протестују'', али је њихова плашљивост и апокалиптичност огромна, те такво своје стање преносе на околину.

Треба бити уврштен у Цркву и наћи свој мир. Није лако, треба се трудити на сваком кораку. И то се једино постиже у заједници са Епископом (Бискупом). Али питање је да ли се учествује у евхаристијском и литургијском животу, то јест, да ли пратимо свога Епископа, да ли имамо своје место, у парохији, заједници која се храни Христом. 0110_hahaha

Или смо пак решили да протес(тант)ујемо...

Христос није самац у Своме божанству. Хришћани имају однос са Оцем Христовим и знају да је ,,заједница'' једини начин живота вечнога, а пошто је Христос ту међу нама на невидљиви начин Хлебом и Вином, треба да се повинујемо своме Епископу који једини има ту Службу приношења Дарова са презвитерима у његовој Цркви.

0110_hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

То је твоје лично мишљење и нема потреба да га непрестано свима намећеш.

Вероватно је и Св.Јустин Ћелијски био у заблуди што се тиче праве изакулисне и хуманситичке природе екуменизма. Ако није био у заблуди (са чим ћемо се, вероватно, сви сложити), како је онда тако подла ствар као екуменизам могла постати од свејереси - "свеврлина". Од таме било каква светлост не настаје, нарочито не она Истинита. То је бар свима разумљиво.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То је твоје лично мишљење и нема потреба да га непрестано свима намећеш.

Вероватно је и Св.Јустин Ћелијски био у заблуди што се тиче праве изакулисне и хуманситичке природе екуменизма. Ако није био у заблуди (у шта ћемо се, вероватно, сви сложити), како је онда тако подла ствар као екуменизам могла постати од свејереси - "свеврлина". Од таме било каква светлост не настаје, нарочито не она Истинита. То је бар свима разумљиво.

Да не буде забуне, ово што сам написао односило се на постове г. Николића

Share this post


Link to post
Share on other sites

Екуменизам није идеологија или религија - то је можда у неким главама.

То је твоје лично мишљење и нема потреба да га непрестано свима намећеш.

Нема потребе шта? Ако је моја маленкост проблем, онда прочитајте Догматике светог Јустина и сада ово ново издање о Екуменизму.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не буде забуне, ово што сам написао односило се на постове г. Николића

И ја сам Милану Николићу одговарао, а узео сам твој пост у цитат па сам се само надовезао на њега. Опрости.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...и сада ово ново издање о Екуменизму.

Ново издање...  0202_238

Светитељ се упокојио прије 30 година и познати су његови јасни ставови о свејереси екуменизма.

А сада одједном нешто ново - "а сада нешто потпуно другачије".

Смешно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...и сада ово ново издање о Екуменизму.

Ново издање...  0202_238

Светитељ се упокојио прије 30 година и познати су његови јасни ставови о свејереси екуменизма.

А сада одједном нешто ново - "а сада нешто потпуно другачије".

Смешно.

Ал ти човече лупеташ ... на свакој теми се само понављаш као неки папагај!

Дражо, све твоје писаније делује тако устрашено, чега се ти плашиш?својих мисли, живота, слободе ... чега?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ал ти човече лупеташ...

Ти си лупетански гуру. Ја те само пратим у стопу.

Плашим се.....е баш ћу теби рећи братац.  bleh

0110_hahaha  0110_hahaha  https://www.pouke.org/forum/public/style_emoticons/default/Plava_ptica.gif.gif' class='bbc_emoticon' alt='0202_238' />

Ово ме је насмејало: "лупетански гуру"!!!

У праву си!

confused

Знао сам да се плашиш. Али немој, биће све у реду. Зар ти ниси чуо: БОГ ЈЕ ЉУБАВ!!!  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

C, c, c...

Ovo sto si postavio u prvom postu je jedna skolska zamena teza, vidi se iz aviona, al ajde da dodam...

Vl. Atanasije uvek kaze Ikumenizam, namerno ga razdvajajuci od ekumenizma... cik pogodi zasto?

I dokle vise sa tim jalovim natezanjem, nauci da ima mnogo ljudi koji prosto misle DRUGACIJE...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам ко је овде ,,јалов'' и ко овде ,,натеже''. Оби ван, смири се мало да не опомињемо.

Постоје отворена питања и свако може да изнесе своје мишљење, аргумент. Када већ спомињеш разлику у једном слову за и/е/куменизам, онда треба томе и да се посветимо, то јест да имамо и икуменизам што је међуправославни дијалог и екуменизам, дијалог православних са свима.

Али колико видим и једно и друго није пожељно. Јер, када се поведу разговори о томе онда уследе напади и оцењивање тога као нешто ,,јалово'', а притом не могу такви критичари да објасне о чему говоре. Чак се не зна о чему се говори. Хајде Оби ване, прозбори у чему је теби ,,школска замена теза'', како наводиш, о мојим аргументима и питању Екуменизма?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...