Jump to content
Милан Ракић

Policijski helikopteri regiona, preko potrebna obnova i modernizacija

Оцени ову тему

Recommended Posts

Vazduhoplovni Samit Jugoistočne Evrope #SEAS18 neće imati samo temu o vojnim helikopterima. Biće organizovan i panel o civilnim vazduhoplovima ove vrste koji se koriste u različitim policijskim, medicinskim (Helicopter Emergency Medical Service – HEMS) i operacijama traganja i spasavanja (Search and Rescue – SAR).

Policijski helikopteri regiona, preko potrebna obnova i modernizacija

Helikopterski servis Republike Srpske preuzeo je od bivše Vojske Republike Srspke helikoptere Gazela / Foto: HS RS

Kao i na panelu o vojnim helikopterima i na ovom forumu biće prisutni predstavnici kompanije Erbas Helikopters koji će potencijalnim kupcima predstaviti moguća rešenja obnove helikopterske flote koja bi sigurno mogla doneti značajna poboljšanja kada su u pitanju sposobnosti raznih civilnih i državnih organizacija kojima su takvi vazduhoplovi neophodni.

12593491_10153772809098930_7106269687798
Najsavremeniji helikopter u regionu, hrvatski AW139 / Foto: Boran Pivčić

Prisutne zvanice činiće i predstavnici Helikopterske eskadrile Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije, Helikopterskog Servisa Republike Srpske i Avio-helikopterske jedinice policije Crne Gore. Svim ovim pa i ostalim službama u našem regionu potrebna je modernizacija jer se često dešava da se određeni zadaci izvršavaju vazduhoplovima koji za to nisu adekvatno opremljeni. Do skora su se ovakve jedinice oslanjale isključivo na helikoptere koji su većinom nabavljeni još 70-tih i 80-tih godina prošlog veka.

Iskustva u korišćenju helikoptera različitih tipova i namena kao i u organizaciji aktivnosti iz oblasti kojima se bave, preneće nam predstavnik italijanske kompanije EliFriulia koja je maja meseca prošle godine u Šapcu na 10. Kongresu urgentne medicine Srbije, u okviru radionice „Standardni postupci helikopterskog transporta pacijenata“ prikazala svoj helikopter EC135T2+.

Hrvatska ima najsavremniju flotu

Obnova tehnike policijske helikopterske jedinice Hrvatske, za državu nije bio prioritet sve do 2013. godine a zatim je usledila nabavka letelica koje su među najmodernijim u regionu. Prvo je oktobra 2013. na upotrebu primljen jedan EC135P2+ (9A-HBA) koji je kupljen kao polovan a njegova cena je, zajedno s obukom i logistikom, iznosila 9 miliona evra. Taj primerak je, pre nego što je isporučen hrvatskoj policiji, od 2008. godine bio uskladišten, imao je svega 20 sati naleta a prvobitno je bio namenjen španskoj Civilnoj gardi. Ugovor za drugi EC135P2+ (9A-HBB) vredan skoro 6,9 miliona evra, potpisan je na dan promocije prvog helikoptera. I taj helikopter je takođe bio polovan a u odnosu na prvi je isporučen veoma brzo, već 28. novembra 2013.

10648420_10153772808848930_7728986159016
Helikopteri EC-135P2+ i AW139 MUP-a Hrvatske / Foto: Boraan Pivčić

Uz pomoć Evropske Unije a u skladu s naporima primene Šengenskog sporazuma, nabavljena su i dva dvomotorna višenamenska helikoptera AW139. Sa kompanijom Finmeccanica (sada Leonardo) hrvatsko Ministarstvo unutrašnjih poslova potpisalo je ugovor za prvi helikopter 17. februara 2015. godine. Ugovorom je bila obuhvaćena obuka 6 pilota i 13 tehničara a cena paketa je iznosila 16miliona evra s PDV-om koji je platila hrvatska država. Helikopter koji je poneo registraciju 9A-HRP isporučen je 20. januara 2016. godine.

Helikopter je isporučen u konfiguraciji koja obuhvata infracrveni sistem za osmatranje prednje polusfere (FLIR) Star Safire 380 HDc poslednje generacije, sistem video linka sa visokom rezolucijom, svetla za potragu, dizalicu za spasavanje kao i kabinsku konzolu za planiranje misije. Helikopter se upotrebljava uglavnom za operacije kontrole granica koje uključuju i zadatke iznad akvatorija.

12622079_10153772808953930_5676505122573
Unutrašnjost hrvatskog helikoptera AW139 / Foto: Boran Pivčić

Ugovor za drugi AW139 (9A-HPH) potpisan je 30. decembra 2015., s PDV-om je plaćen 15.699.685 evra a isporučen je helikopterskoj jedinici hrvatskog MUP-a na helidromu Lučko kod Zagreba 28. juna 2016. godine. Dobijen je s nešto siromašnijom opremom ali ima sve instalacije za postavljanje svih sistema kojima je opremljen i prvi primerak.

Do nabavke dva EC135P2+ MUP Hrvatske raspolagao je s jednim višenamenskim helikopterom Agusta Bell AB-212 (registracije 9A-HBM), i po jednim lakim višenamenski helikopterom AB-206B (9A-HBC), Bell-206B-2 (9A-HBZ) i Bell-206B-3 “Jet Ranger“ (9A-HDB). Svi ovi helikopteri nabavljeni su još u vreme bivše Jugoslavije.

Makedonija sa borbeno najmoćnijim helikopterima

Helikopterska jedinica Ministarstva unutrašnjih poslova Makedonije zanimljiva je po tome što među sličnim jedinicama na prostorima bivše Jugoslavije, u svom inventaru danas jedina ima srednje transportne helikoptere Mi-17. U floti se nalaze dva Mi-171 (registracije MAP-7710 i 7711) koji su krajem novembra 2008.nabavljeni za 20,4 miliona dolara preko litvanske firme Aviabaltika Aviation iz Kaunasa.

U upotrebi je i jedan Mi-17V-5 (MAP-7714) koji je, zajedno s drugim primerkom (MAP-7712) koji se srušio 10. jula 2014, naručen decembra 2008. godine. Helikopteri su plaćeni 21,7 miliona dolara a uvezeni su preko jedne finske kompanije. Februara 2016. makedonski Mi-17 bili su na pregledima sistema i motora i ispitivanju infracrvene opreme u Zrakoplovno-tehničkom centru iz Velike Gorice kod Zagreba. Svi radovi su odrađeni uz stručnu pomoć i saradnju posada i tehničkog sastava makedonske Helikopterske jedinice MUP-a.

makedonski-policijski.jpg
Jedini policijski srednji transportno-borbeni helikopter na ovim prostotima, makedonski Mi-171. / Foto: Igor Božinovski, Tango Six

Krajem decembra prošle godine našem portalu je iz Ministarstva odbrane Srbije potvrđeno da se na remontu u Vazduhoplovnom zavodu “Moma Stanojlović“ nalaze dva makedonska policijska Mi-17 za koje smo naknadno nezvanično saznali da su na aerodrom Batajnica sleteli još krajem novembra.

Helikopteri Mi-171 su bili namenjeni Iraku što se može zaključiti po maskirnoj šemi u koju su ofarbani a koja je identična onoj na istim takvim helikopterima iračke vojske. I njih su, kao i vojne Mi-8 i Mi-24 modernizovali Izraelci koji su im ugradili svoju elektronsku opremu i integrisali naoružanje. Dobili su infracrveni sistem za osmatranje prednje polusfere (FLIR), kabina je prilagođena upotrebi naočara za letenje u noćnim uslovima (NVG), imaju nove radio stanice i transpondere.

135899_97375923_fslKeA3.jpg
Makedonski višenamenski Bell 412 / Foto: Dragan Cvetić

Osim standardnog ruskog naoružanja (lansere nevođenih raketnih zrna i kontejnere s topovima) mogu da nose i poluaktivno laserski vođene rakete STAR (Smart Tactical Advanced Rocket) kompanije Elbit Systems koje predstavljaju modifikaciju ruskih nevođenih raketnih zrna S-8 kalibra 80 mm.

Makedonska helikopterska jedinica MUP-a raspolaže s još tri helikoptera od kojih su dva još iz vremena SFRJ a to su srednji višenamenski Bell 212 (registracije MAP-7751, bio Z3-HHB i YU-HBP) i laki višenamenski  AB-206B-2 (MAP-7750, bio YU-HBD, Z3-HHA). Krajem 90-tih nabavljen je i jedan višenamenski Bell 412EP(MAP-7752, bio Z3-HHC).

Bosna i Hercegovina i Crna Gora, oslonac na staru tehniku

U Bosni i Hercegovini oba entiteta imaju posebne policijske helikoptere. Trenutno mnogo bolje stoji Republika Srpska koja u svom Helikopterskom servisu ima 4helikoptera dok Federacija Bosne i Hercegovine koristi samo jedan. Flotu u RS čini tri helikoptera Gazela iz bivše Vojske Republike Srpske i to HO-42 registracije E7-SHA (vojna ev. broj 12663, potom T9-SHA) zatim je tu HN-42M GAMA E7-AAB (imala vojni ev. broj 12809) i HN-45M GAMA E7-ABI (bivša vojna 12925).

Četvrti helikopter je Bell-206B-3 “Jet Ranger“ E7-SHB (bivše registracije N1086S, YU-HCO). Federalno Ministarstvo unutrašnjih poslova u Sarajevu poseduje samo jedan Bell-206B-3 E7-AHA (bivše registracije N20879, N411SB, TC-HNO, 9A-HAF, T9-HIB, T9-AHA).

Bell-206-B3_velika-1280x630.jpg
Republika Srpska poseduje jedan Bell-206B-3 / Foto: Helikopterski servis RS

Početkom oktobra 2017. objavljeno je da je Helikopterski servis Republike Srpske naručio jedan italijanski višenamenski helikopter Leonardo AW119 “Koala“ čija je vrednost, zajedno s obukom dva pilota, tri vazduhoplovna mehaničara i jednog vazduhoplovnog inženjera, 4,76 miliona evra. Osim za  vazdušno-medicinski transport, zajedničke akcije s specijalnom jedinicom MUP-a RS i pomoć ugroženom stanovništvu prilikom elementarnih nepogoda, helikopter će se koristiti i za borbu protiv požara a za tu namenu biće opremljen protivpožarnim vedrom kapaciteta 1000 litara.

DSC01884.jpg
AB-212AM Avio-helikopterske jedinice Crne Gore / Foto:  Svetozar Jokanović

Što se tiče Crne Gore njena Avio-helikopterska jedinica još uvek koristi samo helikoptere nasleđene iz vremena bivše Jugoslavije. U inventaru se nalazi jedanlaki višenamenski Bell-206A 4O-HAW (bivši YU-HAW), jedna Gazela SA-341G 4O-HFB (bivši vojni 12007, zatim 12613 a potom YU-HFB), višenamenski AB-212AM4O-HCC (nekada YU-HCC) i jedan AB-412EP 4O-HEK (bivši YU-HEK).

Živojin BANKOVIĆ

tango-six.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од JESSY,
      Građani koji su noćas, nešto pre ponoći prelazili u kolima ili peške preko Brankovog mosta, našli su se u čudu kada su uočili vozača u belom "golfu" kako prilično brzo vozi u - kontrasmeru, prenosi Pink.rs.
      Bahatost u vožnji na srpskim putevima prouzrokovala je gubitak velikog broja života. Novi takav primer stiže nam sa prestoničkih ulica.
      Video snimak objavljen na "Jutjubu" pokazuje vozača "golfa" kako vozi, pretiče, izbegava automobile, i to sve u suprotnom smeru. Relevantnost snimaka i vreme kada je nastao potvrđuju i češke zastave na stubovima, jer je ovih dana u poseti srpskoj prestonici bio predsednik Češke Miloš Zeman
      https://www.blic.rs/vesti/beograd/pojavio-se-jos-jedan-sokantan-snimak-sa-gradskih-ulica-vozac-nocas-isao-u-kontrasmeru/7spp96b
       
    • Од Милан Ракић,
      Kada Vojska i MUP Srbije budu dobili helikoptere H145M, biće to najsavremenijeletelice u njihovom inventaru. Ne samo da će to biti najmoderniji nego i najopremljeniji vazduhoplovi kakvi nisu nabavljani više decenija. Kupljeno je 9 helikoptera u 5 verzija i to za medicinsku evakuaciju (HEMS) jedan primerak, borbeno traganje i spasavanje (CSAR) takođe jedan helikopter, klasično traganje i spasavanje (SAR) dva H145M, borbenu primenu (Combat) 4 helikoptera i još jedanopšte namene (Utility).
      Njihova dodatna oprema razlikovaće se u odnosu na to za šta su namenjeni ali će osnovni paket uređaja za sve njih biti isti. Jedan od njih biće sistem za komunikaciju renomiranog nemačkog proizvođača Rohde & Schwarz, taktički radio uređaj R&S MR6000A SOVERON koji predstavlja najmoćniji radio familije R&S M3AR a koristi se za direktnu (line of sight) komunikaciju. MR6000A je poslednja generacija softverski definisanog UHF/VHF radio uređaja sa talasnim oblicima signala koji se mogu razmenjivati u mreži.
      Najsavremeniji radio uređaj kojim se istovremeno mogu prenositi glasovne poruke i podaci / Foto: Petar Vojinović, Tango Six U tzv. network centric operacijama omogućuje širokopojasnu i zaštićenu glasovnu komunikaciju kao i razmenu podataka velikom brzinom. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji ovaj radio ima sposobnost istovremenog prenosa podataka i glasovnih poruka, superiorne procedure frekventnih skokova, visoko zaštićene šifrovane algoritme i radiokomunikacione mreže koje se prilagođavaju uslovima mrežne topologije kao i mobilno ad hoc umrežavanje (MANET). Mrežna sinhronizacija omogućena je primenom satelitske navigacije (GPS, ToD – Time of Day, HAVE QUICK intefrace).
      Kako bi bez ograničenja vojni vazduhoplovi mogli da lete kroz vazdušni prostor koji se većinom koristi za civilni saobraćaj, Rohde & Schwarz su MR6000A proizveli kao jedini radio na tržištu koji takođe zadovoljava standarde civilne bezbednosti (EASA standardi), omogućujući punu nezavisnost za neograničene zajedničke civilno-vojne operacije. Jedna od bitnih odlika ovog radija je to što je tako dizajniran da se što lakše i brže može integrisati na različite vazduhoplovne platforme a takođe su moguće i različite dorade kako bi se zadovoljile potrebe korisnika.
      Uređaj je kompaktan i male težine, smešten u kućištu koje zadovoljava sve ARINC 600 specifikacije konektora, radi u frekventnom područiju od 30 do 512 MHz i može se kontrolisati ili preko magistrale podatka MIL-STD-1553B ili preko interfejsa RS-485. Pogodan je za ugradnju na mlazne i elisne avione kao i na helikoptere i bespilotne letelice. Do sada je isporučeno preko 8000 radio uređaja iz porodice M3AR koje su integrisane na veliki broj tipova vazduhoplovnih platformi.

    • Од Милан Ракић,
      Donevort – Manhing – Burže – Beograd.

      (Jedan) srpski H145M će nakon premijere za zvaničnike, zatim trenažnih letova u Manhingu, do Beograda stići preko Pariza. Kako je Tango Six prvi ekskluzivno i javio, jedan RV i PVO primerak će sa domaće-razvijenom H-Force 1 integracijom biti na štandu Erbas Grupe na najvećem svetskom sajmu vazduhoplovne industrije od 17. do 22. juna (nedelju dana pre Partnera 2019).
      Do tada redovno pratimo dešavanja oko nove srpske heli-flote putem fotografija i video snimaka. Pre dva dana doneli smo vam nove fotografije iz Donevorta kojima smo kompletirali foto-kolekciju svakog pojedinačnog primerka srpskih H145M. Danas su na redu nove fotografije policijskih:
      Policijski dvojac iz drugog ugla. Maskirna šema policijskog neznatno je drugačija od od vojne. YU-ICE ali i svi ostali MUP H145M imaju potpuno zatamnjena zadnja stakla / Foto: Tango Six Vojne i policijske posade nakon zemaljkog dela obuke u Donevortu lete na svojim novim mašinama iznad Erbsovog glavnog opitnog centra u Manhingu. Pronašli smo video snimke iz decembra prošle godine koje prikazuju policijski YU-MED sa podvesnim teretom dok na drugom možemo videti kadrove vojnog 14501:
       Petar VOJINOVIĆ

    • Од Милан Ракић,
      Gost emisije “Na nišanu Lazanskog“ koja je emitovana u ponedeljak 8. aprila 2019. bio je v.d. pomoćnika ministra odbrane za materijane resurse dr. Nenad Miloradović. Tema razgovora sa novinarom Miroslavom Lazanskim bila je modernizacija i opremanje Vojske Srbije naoružanjem i vojnom opremom ali je pri tom, za razliku od nekih ranijih gostovanja dr. Miloradovića u istoj emisiji, tehnici namenenjoj RV i PVO posvećeno manje vremena.

      Razgovor je u najvećoj meri vođen o sistemima naoružanja i opremi Kopnene vojske kao i o domaćoj namenskoj industriji. Iz izlaganja voditelja i autora emisije može se zaključiti da su glavni povodi za gostovanje dr. Miloradovića bili predstojeća vojna parada koja će se održati u Nišu 9. maja kao i uvođenje u naoružanje Vojske Srbije baterije samohodnih haubica Nora B52 M15 kalibra 155 mm.
      Pored Nora, od značajnijih projekata za Kopnenu vojsku spomenuta je i donekle opisana modernizacija tenka M-84, modernizacija borbenog vozila pešadije M-80, uvođenje u upotrebu i potencijal oklopnih transportera Lazar-3, modernizacija protivoklopnih lansirnih oruđa POLO M-83, razvoju zvukometrijskog sistema HEMERA, streljačkom naoružanju i ličnoj opremi vojnika.
      Dvosedi NJ-22 modernizacijom gube ulogu aviona za obuku / Foto: Dimitrije Ostojić, Tango Six Što se vazduhoplovne tehnike tiče, konkretnije o lovcima MiG-29, Miloradović je rekao da je u toku njihova modernizacija, da neće biti ugrađeni novi već će biti osavremenjeni postojeći radari koji će nakon toga imati domet od 120 km, da će moći da istovremeno prate 10 i omogućuju gađanje jednog do dva cilja. Pored toga avioni će dobiti novi sistem naoružanja i novu elektronsku opremu.
      U toku je modernizacija i jurišnog aviona Orao, kako kaže pomoćnik ministra odbrane, projekat će imati dve faze od kojih se prva već odvija a druga je započeta. Prva faza podrazumeva ugradnju napadno-navigacijskog sistema a izmene će pretrpeti zadnja kabina dvosedih Orlova čija je modernizacija prioritet.
      Interesantan je deo izlaganja dr. Miloradovića u kojem je rekao da NJ-22 prestaju da budu dvosedi za obuku. Plan je da oni budu lovci-bombarderi u kojima će se na zadnjem sedištu nalaziti operater naoružanja (WSO – Weapon System Officer) koji će se baviti i navigacijom.
      Prednja kabina dvoseda u prvoj fazi ostaje nepromenjena, operater naoružanja će imati zadatak da navodi pilota na cilj i u noćnim uslovima, što, kako je rekao Miloradović, Orao danas ne može. Ovaj član posade će upravljati i novim zaštitnim sistemom aviona. Nove rakete će moći da se lansiraju i pre vizuelnog kontakta sa ciljem a njima će moći da se dejstvuje na daljinama od 40 i višekilometara. U drugoj fazi doći će do kompletne izmene avionike prilikom koje će biti ugrađen i novi HUD a Miloradović nije želeo da otkrije koji će strateški partner u tom poslu biti izabran.
       Živojin BANKOVIĆ

    • Од JESSY,
      Vrata male crkve bila su širom otvorena tog jutra, a unutra su se nalazila dva kovčega. Jedan manji i jedan značajno veći. Ispričali su celom svetu priču o nepojmljivoj ljubavi.
      O NEVEROVATNOJ LJUBAVI BAKE I DEKE PRIČA SE NA DRUŠTVENIM MREŽAMAFOTO: KOK SENG TEOH / FACEBOOK Priča iz Australije o ljubavi Norme Džun Platel (90) i njenog supruga Francisa Ernesta (92) opčinila je ovih dana svet.
      - Tatin kovčeg bio je s leve strane, a mamin s desne jer su tako spavali i u krevetu. I ako je uopšte moguće da srce pukne od tuge, moje je puklo tog dana kada sam ih posmatrala zajedno poslednji put, a zajedno su proveli više od 70 godina -kaže njihova ćerka Amanda.
      Norma i Francis živeli su pred kraj života u domu gde su delili sobu, a kreveti su im bili dovoljno blizu da cele noći mogu da se drže za ruke. Nisu želeli da se razdvoje nikada i ni po koju cenu.
      Umrli su šestog januara, oboje nešto pre ponoći. Ona je pre toga čudno disala, a on bio neuobičajeno nemiran. Umrli su desetak minuta nakon što ih je medicinska sestra obišla i, njima najvažnije, umrli su zajedno. Toliko je malo vremena prošlo između trenutaka njihove smrti da je nemoguće bilo odrediti ko je zapravo prvi napustio ovaj svet.
      Norma je, inače, iznenadila sve lekare. Bolovala je od Alchajmerove bolesti i pre tri godine rekli su joj da ne očekuju da će doživeti Božić. Prošle godine izgubila je moć govora. Frencis se trudio da vodi računa o njoj, ali nije imao više snage. I on sam postajao je sve slabiji.
      Tako je Norma završila u domu, što mu je slomilo srce, te je svakog dana sedao u taksi i provodio vreme sa svojom voljenom Normom. Hranio je, pričao joj, držao je za ruku, dremao sa njom.
      Nakon moždanog udara koji je doživeo, ni on sam nije više mogao da vodi računa o sebi te su se Norma i Francis ponovo našli zajedno u domu. Ništa mu nije bilo bitno, jer uvek je naglašavao da je njegov dom tamo gde je Norma.
      - Ušla sam u sobu i kleknula pored tate. Uhvatila sam ga za ruku. Otvorio je oči i rekao mi: "O, draga moja Mendi. Sad bih da idem kući". Ne znam da li je mislio na pravu kuću ili kuću na nebesima. Nikad to neću ni znati, ali znam da se umorio od života i da je želeo samo mir. Sada ga valjda ima - kaže njihova ćerka.
      Inače, njihova povezanost decenijama je tema razgovora u gradiću u kome žive.
      - Tata je uvek bio spreman da priča o tome kako su se upoznali, a to je bilo na igranci. Ona je nosila svetlo plavu haljinu. Imala je bakarnu kosu u koju je zadenula sveže cveće. Govorio je da mu se činilo da je pred njim filmska zvezda. A i mama je pričala o tom susretu i govorila da je odmah tad rekla sestri bliznakinji da je videla svog budućeg muža - priča njihova ćerka.
      A koliko je Francisu ona bila bitna, govori činjenica da je prodao svoj voljeni motor kako bi joj kupio verenički prsten. Amanda je našla i pismo koje je njena mama poslala tati na početku njihove veze.
      - Mili moj Francise,
      Toliko sam uzbuđena zato što postajem tvoja žena. Zaklinjem ti se sada pred Bogom da ću te voleti svim srcem i više od ikog drugog, sve do kraja života - glasilo je pismo i njihovo troje dece svedoči o tome da je ispunila svoj zavet, kao i sam Francis.
       
      https://zena.blic.rs/porodica/preko-70-godina-ziveli-su-cistu-ljubav-pred-kojom-je-danas-svet-zanemeo-bili-su/24zfj69?utm_campaign=ringier.contentexchange.me&utm_medium=referral&utm_source=ringier.contentexchange.me&utm_term=www.pulsonline.rs

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...