Jump to content

Оцени ову тему

Ekumenizam da/ne  

204 члановâ је гласало

  1. 1. Ekumenizam da/ne

    • Da
      57
    • Ne
      126
    • Ne znam.
      22


Recommended Posts

Da li je više štete ili koristi od priče o ekumenizmu?

Da li ekumenizam ima ikakvih rezultata?

Da li je realan?

Da li je normalan?

Čemu uopšte ekumenizam?

Zašto antiekumenizam nije politički korektan?

Zašto se ne razgovara o antiekumenizmu?

Da li postoji međukonfesionalno udruženje antiekumenista?

Ako ne postoji , mišljenja sam da ga treba osnovati !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аутор теме би требао да дефинише појам екуменизма о којем жели да чује мишљење саговорника... да ли је у питању онај аутентични екуменизам који је нераздвојан од суштог бића Цркве - да се послужимо речима еп. Атанасија: "Правослани екуменизам као израз васељенског карактера истинске, Православне Цркве, пројава димензија спасоносног Домостроја Христовог, знак Светотројичне богосличности и христолошке Богочовечности Цркве (Јн. 17, 2 - 3. 17 - 23). Православна - Једна, Света, Католичанска и Апостолска Црква -  Саборна је по томе што је дијахронично и дијапросторно васељенска = екуменска, и тога свога карактера она се не може, и не сме, одрећи". За овај екуменизам могу да гласам афирмативно.

Или аутор има у виду, у новије време а од стране тзв. ревнитеља, формирано извитоперено значење екуменизма које нема никакве везе са аутентичним садржајем овог појма и више је у служби одбране некаквих неаргументованих ставова који служе за итекако неваспитано узимање на себе права да се суди и осуди у име Бога и Цркве, а да при том нису ни свесни властите заблуде...(или јесу - али то је већ за другу тему која би требала да се нађе у подфоруму: "психологија").

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Или аутор има у виду, у новије време а од стране тзв. ревнитеља, формирано извитоперено значење екуменизма које нема никакве везе са аутентичним садржајем овог појма и више је у служби одбране некаквих неаргументованих ставова који служе за итекако неваспитано узимање на себе права да се суди и осуди у име Бога и Цркве, а да при том нису ни свесни властите заблуде...(или јесу - али то је већ за другу тему која би требала да се нађе у подфоруму: "психологија"). :)

Разумеју они врло добро шта се дешава под плаштом ововременог екуменизма сестро Андрееј. Може неко писати и мислити да су они незнавени, псевдозилоти, парасинагогичари, тзв.ревнитељи и сл. али то једноставно није истина. Време ће нам показати. Нетрпљивост међу православном браћом због тог тзв. екуменизма (тзв. јер је пун небогоугодних компромиса) са свим и сваким из дана у дан се повећава. То је већ довољно да видимо какви су му плодови и какав ће бити његов коначан резултат. То је прича за наивне да ће се папска институција истински покајати за јереси и учињена злодела кроз историју. Нека они који подржавају и практикују овако наопако исконструисан екуменизам иду по градовима где су римокатолици (и остали јеретици) у већини и нека им проповедају праву веру. Направиће за месец дана више помака и добрих плодова него за све ове године екуменисања. Али пре него што почну проповедати међу јеретицима нека прво свој Српски народ науче духовности и приближе Богу. Они кућу праве од крова а не од темеља. Имају толико посла у својим епархијама а губе вереме са вечито свесно непокајаним грешницима. Нека спасавају своје поверено им стадо. Када тај циљ испуне нека онда, ако су у могућности, помогну и туђем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мало више о екуменизму из пера Св. Јустина Ћелијског и осталих богоносних Отаца наше Свете Цркве. Ипак мало јасније, конкретније и садржајније него што је приказано у најновијој књизи (од 30-так страна) умировљеног епископа Атанасија Јевтића.

1. ХУМАНИСТИЧКИ ЕКУМЕНИЗАМ - Св. ЈУСТИН Ћелијски

(из књиге "Православна Црква и екуменизам")

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/HumEkum.htm

2. ОДГОВОР СВЕТОМ СИНОДУ - Св. ЈУСТИН Ћелијски

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Knjige/AvvaJustin/OZajednickojMolitviZaJedinstvoSvetomSinodu.htm

3. ОДГОВОР НА АНОНИМНУ ДОПИСНИЦУ

(О чланству у Екуменском савету цркава) - Св. ЈУСТИН Ћелијски

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Knjige/AvvaJustin/OdgovorNaAnonimnuDopisnicu.htm

4. ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА И ЕКУМЕНИЗАМ - Св. ЈУСТИН Ћелијски

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/justin.htm

5. СРПСКА ЦРКВА ПРОТИВ ЕКУМЕНИЗМА - Епископ рашко-призренски АРТЕМИЈЕ

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/epartemije.htm

6. ЕКУМЕНИЗАМ И ВРЕМЕ АПОСТАСИЈЕ - Епархија Рашко-Призренска, 1994.

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/Ecumen/ecumen.htm

7. УНИЈА - МЕТОД ПАПОЦЕНТРИЧНОГ ЕКУМЕНИЗМА - Архимандрит ГЕОРГИЈЕ Капсанис

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/KapsanisUnija.htm

8. ГЛАС САВЕСТИ - ВАСИЛИЈ Лурје, Ђакон АНДРЕЈ Курајев

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/GlasSavesti.htm

9. САВРЕМЕНИ ИЗАЗОВИ ЦРКВЕ: СВЕЈЕРЕС ЕКУМЕНИЗМА - Протојереј ТЕОДОР Зизис

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/SvejeresEkumenizmaZizis.htm

10. ЕКУМЕНИЗАМ - Питања и одговори свима разумљиви - Јеромонах НИЛ Аркашу, Јеромонах ВАРВАР Моројану

Линк: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/Ekumenizam/Ekumenizam.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Непогрешивост је природно Богочовечанско својство и природна Богочовечанска функција Цркве као Богочовечанског тела Христовог, коме је вечна глава – Истина = Свеистина: Друга Ипостас Пресвете Тројице: Богочовек Господ Исус Христос. Догматом ο непогрешивости папе папа је, у ствари, проглашен за цркву, и он, човек – заузео место Богочовека. To je завршни тријумф хуманизма. Али у исто време и друга смрт (Отк.20,14; 21,8) папизма, а кроз њега и са њим и сваког хуманизма. Но, према Истинитој Цркви Христовој, која од појаве Богочовека Христа постоји у нашем земаљском свету као Богочовечанско тело, догмат ο непогрешивости папе је не само јерес већ свејерес. Јер ниједна јерес није тако радикално и тако интегрално устала против Богочовека Христа и Цркве Његове, као што је то урадио папизам кроз догмат ο непогрешивости папе – човека. Нема сумње, то је јерес над јересима. To – страхота над страхотама. To – невиђена побуна против Богочовека Христа. To, авај! – најјезивије протеривање Господа Христа са земље. To – поновна издаја Христа. To – поновно распињање Господа Христа, само не на дрвеном већ на златном крсту папског хуманизма. Α све је то – пакао, пакао, пакао за јадно биће земљино што се човек зове." - Св. Јустин Ћелијски

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Екуменизам је заједничко име за псевдохришћанства, за псевдоцркве Западне Европе. У њему су срцем својим сви европски хуманизми, са папизмом на челу. Α сва та псевдохришћанства, све те псевдоцркве нису друго већ јерес до јереси. Њима је заједничко еванђелско име: свејерес. Зашто? Зато што су у току историје разне јереси негирале или унакажавале поједине особине Богочовека, Господа Христа, а ове европске јереси одстрањују васцелог Богочовека и на Његово место стављају европског човека. Ту нема битне разлике између папизма, протестантизма, екуменизма, и осталих секти, чије је име легеон.

Православни догмат, у ствари сведогмат ο Цркви је одбачен и замењен латинским јеретичким сведогматом ο првенству и непогрешивости папе, човека. Α из те свејереси изројиле су се, и непрестано се роје друге јереси: Filioque, избацивање „епиклезе”, увођење тварне благодати, азима, чистилиште, благајна сувишних дела, механизовано учење ο спасењу, и тиме механизовано учење ο животу, папоцентризам, „света” инквизиција, индулгенција, убијање грешника због греха, језуистика, схоластика,

казуистика, монархистика, социјални хуманизам...

Протестантизам? Најрођеније и верно чедо папизма, својом рационалистичком схоластиком срља из јереси у јерес, стално се дави у разним отровима својих јеретичких заблуда. Притом, папистичко гордоумље и „непогрешиво” безумље апсолутистички царује и пустоши душе његових верника. У начелу, сваки је протестант независни папа, непогрешиви папа у свима стварима вере. Α то увек води из једне духовне смрти у другу. И никад краја томе умирању, јер је број духовних смрти човекових – безброј." - Св. Јустин Ћелијски, из књиге "ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА И ЕКУМЕНИЗАМ"

Оно што је важно је то да данашњи екуменизам нема ништа са истинским православним икуменизмом већ је чиста световна грађевина - чист хуманизам како каже СвЈустин Ћелисјки. Оваквог екуменизма треба сви да се стидимо. Ако ништа зато што га у неку руку прећутно подржавамо. Не знам чему нешто ново (необјављено) од Св.Јустина Ћелијског кад је овај Свети Отац Цркве Божије о модерном екуменизму већ све рекао. Свети Оче Јустине моли Бога за православни народ Свој. А због оваквих Авиних јасних светоотачких ставова према "еуменизму" његова догматика је "с(а)весно" искључена као обавезна литература са православних богословија. Св.Јустин је старомодан или шта ли? Тако да ова новоиздата књига умировљеног епископа Атанасија не може променити или у другачијем светлу приказати Авин јасан став о свејереси модерног екуменизма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ни један човек није непогрешив,па ни Св.Јустин Ћелијски.Док Црква не прихвати учење неког Светитеља и не озваничи га као догмат,оно представља мишљење тога Светитеља и Црква није дужна да то прихвати.Сад ја могу да наведем Светог патријарха Павла који каже супротно,и шта онда?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ни један човек није непогрешив,па ни Св.Јустин Ћелијски.Док Црква не прихвати учење неког Светитеља и не озваничи га као догмат,оно представља мишљење тога Светитеља и Црква није дужна да то прихвати.Сад ја могу да наведем Светог патријарха Павла који каже супротно,и шта онда?

Ја ћу ипак своје потпуно поверење у ово смутно време дати Св.Јустину Ћелијском ма шта ми неко други говорио? Нарочито када је у питању став о свејереси екуменизма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ни један човек није непогрешив,па ни Св.Јустин Ћелијски.Док Црква не прихвати учење неког Светитеља и не озваничи га као догмат,оно представља мишљење тога Светитеља и Црква није дужна да то прихвати.Сад ја могу да наведем Светог патријарха Павла који каже супротно,и шта онда?

Ја ћу ипак своје потпуно поверење у ово смутно време дати Св.Јустину Ћелијском ма шта ми неко други говорио? Нарочито када је у питању став о свејереси екуменизма.

Sv. Justin je autor Dogmatike. Čak' se njegova Dogmatika učila na našem fakultetu.

0110_hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ни један човек није непогрешив,па ни Св.Јустин Ћелијски.Док Црква не прихвати учење неког Светитеља и не озваничи га као догмат,оно представља мишљење тога Светитеља и Црква није дужна да то прихвати.Сад ја могу да наведем Светог патријарха Павла који каже супротно,и шта онда?

Ја ћу ипак своје потпуно поверење у ово смутно време дати Св.Јустину Ћелијском ма шта ми неко други говорио? Нарочито када је у питању став о свејереси екуменизма.

Sv. Justin je autor Dogmatike. Čak' se njegova Dogmatika učila na našem fakultetu.

1312_womens

Нико то не спори,али не можемо узети било ког човека за мерило Истине наспрам Цркве као Богочовечанског Организма.Мени се лично веома свиђа његова"Догматика Православне Цркве".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Шта је екуменизам данас ? Живимо у времену глобализације, процеса иза кога у крајњој инстанци стоји сам сатана и који је свезан са устоличењем антихрихста на земљски престо. Глобализација као процес обухвата и екуменизам који није ништа друго него глобализација вере, а у циљу служења антихристу и телом и душом. Они који су заговорници и делатељи процеса екуменизма виде да тиме деле и цепају православну цркву и знају да то раде. Под фирмом јединства у Христу разједињују Цркву Христову. Екуменизам је дело сатане, а Хришћани који не прихватају екуменизам биће прогањани као у време ране цркве.  "Зашто још не схватате, нити разумете ? Зар је још окамењено срце ваше ? Имајући очи зар не видите и уши имајући зар не чујете ?" (Марко 8:17.18).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...