Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Оцени ову тему

Recommended Posts

Ради се о постављању текста превода који никако да дође на нет. Већина коментара је изостављена због ограничености техничке природе.

 

Нови Завет
из ревидираног текста грчког оригинала

Четврто издање

Еванђеље по Матеју

МАТЕЈ, ГЛАВА 1.

Родословље Исуса Христа

1 Књига родословља Исуса Христа, сина Давидовог, сина Авраамовог. (Лк 3:23)
2 Авраам роди* Исака; а Исак роди Јакова, а Јаков роди Јуду и његову браћу;
[*геннао грч. - родити у пасивном облику употребљава се најчешће за мушкарце кад се говори о стварању потомства (Мт 1:2-16), а не за жене, кад се говори о рађању деце: Лк 1:13,57.]
3 а Јуда роди Фареса и Зару с Тамаром; а Фарес роди Есрома, а Есром ради Арама;
4 а Арам роди Аминадава, а Аминадав роди Наасона, а Наасон роди Салмона,
5 а Салмон роди Вооза с Рахавом, а Воз роди Овида с Рутом; а Овид роди Јесеја,
6 а Јесеј роди Давида, цара. А Давид роди Соломона с оном која је била жена Урије;
7 а Соломон роди Ровоама, а Ровоам роди Авију, а Авија роди Асу,
8 а Аса роди Јосафата, а Јосафат роди Јорама, а Јорам роди Озију,
9 а Озија роди Јоатама; а Јоатам роди Ахаза, а Ахаз роди Језекију,
10 а Језекија роди Манасију, а Манасија роди Амона, а Амон роди Јосију,
11 а Јосија роди Јехонију и његову браћу у време пресељења у Вавилон.
12 А по пресељењу у Вавилон Јехонија роди Салатила, а Салатил роди Зоровавеља,
13 а Зоровавељ роди Авиуда; а Авиуд роди Елиакима, а Елиаким роди Азора,
14 а Азор роди Садока, а Садок роди Ахима, а Ахим роди Елиуда,
15 а Елиуд роди Елеазара, а Елеазар роди Матана, а Матан роди Јакова,
16 а Јаков роди Јосифа, мужа Марије, од које се родио Исус назван Христос.
17 Тако је свих поколења од Авраама до Давида четрнаест поколења, а од Давида до пресељења у Вавилон четрнаест поколења, а од пресељења у Вавилон до Христа четрнаест поколења.

Рођење Исуса Христа

18 А рођење Исуса Христа било је овако: кад је његова мајка Марија била верена за Јосифа, а пре него су се састали, нашло се да је она трудна од Духа Светога. (Лк 1:35)
19 А Јосиф, њезин муж, будући праведан и није је хтео јавно срамотити, одлучио је отпустити је тајно.
20 Док је он размишљао о томе, гле, анђео Господњи јави му се у сну и рече: Јосифе, сине Давидов, не бој се узети Марију, своју жену, јер оно што се у њој зачело, од Светог је Духа.
21 И родиће сина, и надени му име Исус; јер ће он спасити свој народ од њихових греха. (Лк 1:31, Дап 4:12)
22 А ово се догодило све да би се испунило оно што је Господ рекао преко пророка који говори:
23 „Гле, девица ће затруднети и родити сина, и наденуће му име Емануил“ (Иса 7:14), што преведено значи: Бог с нама.
24 А кад се Јосиф пробудио из сна, учини као што му је заповедио анђео Господњи, и узе к себи своју жену;
25 али је није познао; док није родила свог прворођеног сина; и даде му име Исус. (Лк 2:7)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Матеј, глава 2.

Долазак мудраца

1 А кад се Исус родио у Витлејему у Јудеји, у данима цара Ирода, гле, дошли су мудраци* с истока у Јерусалим, који су говорили:
[магои грч. - источњачки свештеници и звездознанци]
2 где је цар Јудеја што се родио? јер смо видели његову звезду на истоку и дошли смо га обожавати*.
[обожавати, грч. проскунео други читају: "да му се поклонимо". Обављање чина личног обожавања и исказивања почасти]
3 А кад је то чуо цар Ирод, узнемирио се и сав Јерусалим с њим;
4 и скупио је све поглаваре свештеничке и књижевнике* народа и распитивао се код њих где би се требао родити Христос.
[књижевници народа, јевр. соферим, означавало је учене људе, образоване у Св. писму и старешине санхедрина.]
5 А они су му рекли: у Витлејему, у Јудеји; јер тако стоји написано од пророка:
6 ,,И ти, Витлејеме, земљо Јудина, никако ниси најмањи међу кнезовима Јудиним; јер ће из тебе изићи вођа, који ће пасти мој народ Израела.“ (Мих. 5:2)
7 Тада Ирод тајно дозва мудраце и пажљиво их испита о времену појаве звезде;
8 и послао их је у Витлејем и рекао: идите, и брижљиво испитајте за дете; а кад га нађете, јавите то и мени, да и ја идем и обожавам га.
9 А они, кад су саслушали цара, пошли су. И гле, звезда, коју су видели на истоку, ишла је пред њима, док није дошла на место где је било дете и стала.
10 А кад су видели звезду, обрадовали су се врло великом радости.
11 И кад су дошли у кућу, видели су дете с Маријом, његовом мајком, и пали су ничице и обожавали га; и извадили су своје драгоцености и даривали га: златом и тамјаном и смирном.
12 И кад су у сну примили божанско упутство, да се не враћају више Ироду, отишли су другим путем у своју земљу.

Бег у Египат

13 А кад су они отишли, гле, анђео Господњи јави се у сну Јосифу и рече: устани, узми дете и његову мајку и бежи у Египат и остани тамо док ти ја не рекнем; јер ће Ирод тражити да погуби дете.
14 А он устаде, узе дете и његову мајку к себи и ноћу оде у Египат.
15 И био је тамо до смрти Ирода, како би се испунило оно што је Господ рекао преко пророка који говори: „Из Египта дозвао сам свога сина.“ (Ос 11:1)
16 Тада се Ирод врло разљути кад је видио да су га преварили мудраци; и послао је и дао побити све дечаке у Витлејему и читаву оном крају од две године и ниже, по времену, које је тачно дознао од мудрацâ.
17 Тада се испунило оно што је рекао пророк Јеремија, који говори:
18 „Глас у Рами чуо се, плач и јаук: Рахиља плаче за својом децом, и не може се утешити, јер их више нема." (Јер. 31:15)

Јосифов повратак и настањивање у Назарету (Лк 2:39)

19 А кад је умро Ирод, гле, јави се анђео Господњи Јосифу у сну у Египту и рече:
20 Устани, узми дете и његову мајку к себи и иди у земљу Израелову; јер су помрли они који су тражили живот детета.
21 И он устаде и узе дете и његову мајку и дође у земљу Израелову.
22 А кад је чуо да влада Архелај Јудејом уместо свог оца Ирода, бојао се ићи онамо; и кад је примио у сну божанско упутство, отишао је у крајеве Галилеје
23 и дошао је и настанио се у граду званом Назарет; како би се испунило што су пророци рекли: „Назваће се Назарећанин.“  (Јн 1:45, 5. Мојс. 18:18)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Објављен је први број новог научног часописа Московске Духовне Академије "Метафраст".
       „Метафраст“ је научни часопис Московске Духовне Академије, који објављује истраживања наставника, дипломираних студената и студената који се специјализују за класичну филологију (старогрчки, латински и оријентални језици), историју грчке и латинске хришћанске књижевности, као и предања хришћанског Истока. Часопис посвећује посебну пажњу објављивању споменика античке и средњовековне хришћанске књижевности у новим или прерађеним старим преводима на савремени руски језик.
      Часопис издаје Одсек за филологију МДА (профил "Грчка хришћанска књижевност") и објављује студије које одговарају параметрима Високе атестне комисије: 02/10/14 (класична филологија, византијска и модерна грчка филологија), 26.00.01 (богословље).
      У првом броју часописа "Метафраст" представљено је 11 студија посвећених проблемима грчке и латинске хришћанске литературе. Аутори и преводиоци су наставници, дипломци и студенти профила „Грчке хришћанске књижевности“ Одсека за филологију МДА. Чланци о агиографији, егзегези, историји византијске књижевности заснивају се на филолошкој методи рада са примарним изворима.
      Сви материјали часописа прегледавају се и индексирају у националној библиографској бази података научног цитирања РИСЦ.
      Одсек “Истраживање” садржи чланак проф. игумана Дионисија (Шљонова), у којем аутор разматра историјат епитета “Чудотворац” у односу на личност св. Николаја Мирликијског Чудотворца.
      У чланку кандидата богословља М.А. Вишњака, на основу извора, разматран је догматски аспект борбе коју је водио цариградски патријарх св. Атанасије I, са расколом арсенита.
      У чланку кандидата богословља ђакона Александра Ларионова изложени су ставови светог патријарха Фотија о лексичком значењу речи за хришћанско богослова, тумача хришћанских текстова и догматичара. Изложени су закључци светитеља о важности филолошке ерудиције, моралног стања особе и поседовања посебне харизме за исправно разумевање и тумачење свештених текстова.
      Чланак студента додипломског студија МДА, свештеника Андреја Лисевича, описује особитости ауторске употребе речи у "Коментару на Посланицу Ефесцима" познатог латинског писца с краја 4. века Амвросијаста.
      Следећи споменици су први пут објављени на руском језику у одељку за превођење: Омилија „О невиности“ (ЦПГ 2081), приписана Светом Василију Великом (у преводу са старогрчког, предговор и белешке студента МДА Андреја Науменка), „Писма Ермеја монаху Авви Дуласу“ (превод са старогрчког и коментар постдипломаца МДА Андреја Антишкина, магистра богословља ђакона Петера Лонгана, постдипломца МДА Алексеја Неманова и кандидата филолошких наука свештеника Сергија Кима) и расправа "Против Авксентија" светог Иларија Пиктавијског (преведено са латинског, са уводном и белешкама магистра филологије и историја Древног истока Е.В. Ткачева).
      У одсеку «Status quaestionis» представљени су библиографски осврти посвећени арсенитском расколу (аутор чланка је М.А. Вишњак), св.  Симеону Новом  Богослову (аутор - постдипломац МДА Роман Соловјев), као и латинском средњовековном писцу Хуги Етеријану (аутор – студент магистратгуре МДА Владимир Коробов).
      У одељку “Viri docti” у чланку студента магистратуре МДА јерођaкона Инокентија (Глазистова) реч је о великом академском ннаучном  раднику, протојереју Петру Делицину, захваљујући чијим радовима средином 19. века. почео је да се ствара корпус руских превода дела светих Отаца.
       
      Извор: Патриархиа.ру (с руског Инфо служба СПЦ)
    • Од Логос,
      Пре 170 година - 12. јуна 1849. године, са Петроварадинске тврђаве је гранатиран Нови Сад, Помен страдалимâ је служило новосадско свештенсто, 12. јуна 2019. године, поред спомен-крста на Темеринском путу, на новосадском насељу Клиса.   Беседу о Мађарској буни и том трагичном догађају за цео Нови Сад и све Новосађане изговорио је директор Завода за заштиту споменика културе Града Новог Сада, господин Синиша Јокић. Господин Петар Ђурђев, директор Историјског архива  Града Новог Сада, је истога дана одржао предавање у просторијама Архива, и том приликом изнео сведочанства неколико значајних учесника у том немилом и трагичном догађају.  
       
       
       
       
      Извор: Радио Беседа
    • Од Логос,
      На седници Свештеног Синода Руске Православне Цркве од 30. маја 2019, архиепископ Антоније (Зеврјук), досадашњи архиепископ Беча и Будимпеште, изабран је за егзарха западноевропског са титулом „корсунски архиепископ“. Он ће и даље бити надлежан за институције Московске Патријаршије у дијаспори.

      С друге стране, митрополит Јован (Рошхин), досадашњи митрополит корсунски и егзарх за Западну Европу, постављен је за бечког и будимпештанског митрополита на место архиепископа Антонија. У Италији, „узимајући у обзир све већи број молдавских парохија и заједница, као и потребу да се обраћа посебна пажња на многе вернике Московске Патријаршије молдавског говора“, одлучено је да се њихово пастирско старање повери епископу Амвросију (Мунтиану), тренутно епископа Нефтекамска и Бисрка, који ће од сада носити титулу „богородски“ и биће викарни архијереј патријарашког егзарха за Западну Европу.

      Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од александар живаљев,
      Ова вест новосадског "Дневника" из неког разлога привукла је, накнадну пажњу портала Борба за веру, познатог по тражењу апокалиптичких знакова међу православном јерархијом. Несумњиво, вест је занимљива, а у погледу здравственог просвећивања, може да се слободно каже, и корисна. Разуме се, поставиће се питање, да ли је став оца Макарија и општи став Цркве?
      Вашем модератору, који је летос имао ту срећу да буде у Привиној глави, и да види огроман мисијски и градитељски успех, сада почившег игумана Гаврила, упало је у очи нешто друго: огромно сиромаштво и запуштеност самог села Привина глава, какву човек тешко може да очекује у једном сремском селу. Отворено ћу рећи, и резигнираност преосталих мештана у биртији због напретка манастира, а стагнације села. Такви проблеми, знамо из историје наше Свете Фрушке горе, могу да доведу до тешких спорова и грехова. 
      Надајмо се, да ће се уз Божију помоћ, новом настојатељу дати да и на том пољу социјалног служења помогне.
      Познавајући племенито срце и пастирску бригу Преосвећеног Владике сремског Василија, за сав поверен му народ, искрено очекујем акцију за спашавање и реланог живота у овом сремском селу, које има чиме да се поноси и поново да заживи.
      А.Ж.
       
       
      У МАНАСТИРУ ПРИВИНА ГЛАВА Пушачи не могу на причест
      02.02.2018 • 16:2016:21 Извор: Dnevnik.rs       ПРИВИНА ГЛАВА: На дан преподобног светог Макарија свечану литургију у манастиру Светих Архангела и Михајла, служио је нови старешина манастира Макарије уз саслужење бројног братства и искушеника манастира Светог Саве из Кувеждина. Фото: Dnevnik.rs Монашко име Макарију је дао владика сремски Василије, по великом светитељу којег је красила смиреност.
      „ Ово је моја прва литургија у манастиру у Привиној глави. Сабрали се данас људи са свих страна, а највише је дошло из Кувеждина. Они долазе код мене да ме мало бодре и подржавају. Жао им је што сам отишао из Кувеждина“, рекао нам је Макарије након службе.
      Нови старешина манастира увео је правила која се неће свима допасти, али се морају поштовати. Забрањено је пушење у комплексу манастира и служење меса.
      „Пушење је грех и црква тражи да се њени верници одрекну пушења. Пушачи неће моћи примити причест. Трпеза љубави остаје и даље али у складу са правилима цркве. На менију неће бити заступљено месо. Типик налаже када је риба, када је дозвољено уље оно се примењује, а када је пост онда се све кува на води. Кување на води и придржавање правила цркве захтева и више радника у кухињи. Сада нас је овде десеторо“, појаснио је јеромонах Макарије.
      Д. Савичин

      View full Странице
    • Од Логос,
      Нови број „Православља“, новина Српске Патријаршије, доноси: Саопштење за јавност Светог Архијерејског Сабора Српске Православне Цркве са недавно завршеног редовног заседања одржаног у манастиру Жича и Београду од 9. до 18. маја 2019. године, репортажу са свечаног отварања културно-административног центра „Патријарх српски Павле“ у Брчком, као и разговор протојерејем-ставрофором др Велибором Џомићем на тему Предлога закона о слободи вероисповести или уверења који је усвојила Влада Црне Горе 16. маја ове године.
      Препоручени текст из новог броја у ПДФ формату:
      Протојереј-ставрофор др Велибор Џомић: Предлог закона - враћање у претправно и претполитичко друштво

      О дугогодишњем процесу повратка реликвија и културних вредности Српске Православне Цркве у Хрватску говори министром културе у Влади Србије г. Владан Вукосављевић, док јеромонах Варнава Кнежевић пише о великом догађају у Епархији будимској – посети Патријарха српског г. Иринеја и отварању новог Музеја епархије у Сентандреји.
      Поред нове рубрике Из Старе Србије, Православље - у духу припрема за обележавање 800 година аутокефалности Српске Православне Цркве - подсећа на поруку владике Саве (Вуковића) поводом 750 годишњице аутокефалности Српске Цркве.
      Уз осврт на књигу ђакона др Александра Прашчевића – Дијалог између православних хришћана и муслимана – Допринос Патријарха српског Германа дијалогу са муслиманима (1958–1990), нови број Православља доноси и текстове о црквеним и културним дешавањима, годишњицама и занимљивим темама у одговарајућим рубрикама.

      Извор: Православље
×
×
  • Create New...