Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Milan Nikolic

Beogradski aerodrom dobija novi kontrolni toranj, među 10 najviših u svetu

Оцени ову тему

Recommended Posts

Овај Ровчанин и СМАТСА дражава у држави. Ај` сад логика који ће мој нови торањ сем да неко себи узме паре опере и напуни џепове?

Дакле, сам Ровчанин каже, стари, тј. постојећи торањ на АНТ остаје у власнштву концесионара и логично са њега ће се и даље руководити саобраћајем. Где ће да буде "нови торањ"? У кругу СМАТСЕ? Он онда нема визуелну комуникацију са платформом и пистом (пистама које је будући конценсионар најавио). Да би имао мора надвисити добрано зграду терминала. А чему када већ постоји торањ?

Друга ствар је нпр. да се има решење ново тражити у изградњи НОВОГ торња који ће НАСЛЕДИТИ СТАРИ? Па не знам 1000 оправдања и на крају се озида, стари се усели у нови, стари се сруши, нови ради. Али зидати два торња од којих ће оба бити у фукцији је бацање прашине у очи зато што нема никакве потребе за тиме

За потребе обласне контроле, торањ и не треба, јер се то цсвеједно врши без визуелног котакта и може и из подрума.

Да ли је још једна лоповија у најави?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ево да ствари буду мало јасније.

Untitled.jpg

Постојећи торањ на АНТ је обележен црвеном кружницом. Као што се види, има директну визуелну комуникацију са главном платформом и полетно слетно стазом, те "преко левог рамена", тамо иза ВИП терминала и са помоћном платформом.

Зеленом кружницом је обележена позиција "нвог" торња, како се може видети са почетка видеа у којем прича овај хохштаплер Ровчанин. Тај "нови" торањ би се зидао у кругу СМАТСА-е (Агенције за контролу летења). Испод њега се налази паркинг. Можда ће то бити торањ "Паркинг сервиса"

Шалу на страну. Да би се са тог новог торња имала комуникација са обе платформе, он озбиљно мора да надвиси постојећи јер је просто удаљенији. Али зашто? Ровчанин каже да ће конценсионар задржати стари и са њега и даље водити саобраћај. Па не могу постојати две контроле летења. А као што рекох за обласну контролу (контролу прелета преко територија Србије и Црне Горе, те делова БиХ и горњих равни Космета-за шта је СМАТСА надлежна), свеједно се контрола одвија путем радара. 

Да ли је можда конценсионар условио то, па ми Французима сада морамо да зидамо нови торањ, јер нису задовољни нпр. комфором старог? То треба онда и да се каже.

Овако када Ровчанин прича, само зарад фалусног симбола, значи да је нека криминалија и свињарија у питању. Бандитизам

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Када видим да се мој новац користи за изградњу овог masterpiece-а, осећам се као прави мецена. :dry:

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 11 часа, Милан Ракић рече

Можда ће то бити торањ "Паркинг сервиса"

:))

Nema potrebe za skepsom. Sigurno ljudi znaju šta rade. Pretpostavljam da se iz starog tornja ne može videti Beograd na vodi. Mora novi. Visočiji.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

За ову данашњу екипу сатиричара Радоје Домановић је био аматер...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 5 часа, Branislav81 рече

:))

Nema potrebe za skepsom. Sigurno ljudi znaju šta rade. Pretpostavljam da se iz starog tornja ne može videti Beograd na vodi. Mora novi. Visočiji.

Како се "шушка" по Београду, што не мора да значи да је истина... Могуће је да "шушкања" долазе из "кругова" који завиде на пројекту "BW" (у народу познатијем као Бе-Ге-Де-Ха-Два-О). Углавном, прича се да "БгдХ2О" тоне. Онда би у том случају, у ходу требало репројектовати TWR, јер је у овом контексту његова висина у директној релацији са "снижавањем" "BW-a"

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Како сад? Ровчанин ТорањМеђуДесетНајвишихНаСвету Радојица смењен, тј. истек`о му мандат...

Novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore je Predrag Jovanović

Kako su danas preneli beogradski mediji i kako je potvrđeno Tango Sixu, novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) biće magistar Predrag Jovanović, nekadašnji član rukovodstva Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva.

DCV-FAA-7-850x350.jpg

Dosadašnji direktor SMATSA-e Radojica Rovčanin potvrdio je za Tanjug da mu ove godine ističe četvorogodišnji mandat na toj funkciji.

Predrag Jovanović je u DCV-u po funkciji bio zadužen za tematiku kontrole letenja na radnom mestu pomoćnika direktora za vazdušnu plovidbu, aerodrome i obezbeđivanje u vazduhoplovstvu.

Jovanović je trenutno potpredsednik Stalne komisije EUROCONTROL-a, član Nacionalnog vazduhoplovnog komiteta Srbije i dve evropske institucije – European Air Navigation Planning Group i European Aviation Crisis Coordination Cell.

Od septembra 2000. do marta 2001. godine Jovanović je bio na funkciji saveznog vazduhoplovnog inspektora u Saveznom vazduhoplovnom inspektoratu, a zatim je u istoj instituciji od marta 2001. do januara 2004. godine bio na funkciji načelnika inspekcije vazdušnog saobraćaja. Završio je Saobraćajni fakultet.

Petar VOJINOVIĆ

tango-six.png

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Иначе, када причамо о "два торња" и војни аеродром у селу Батајница је имао два торња.

Untitled.jpg

Овај обележен зеленим четвороуглом је тзв. нови торањ, подигнут на месту старог који је срушен у НАТО агресији.

maxresdefault-17.jpg

И са тог торња се обавља надгледање и руковођење целокупним саобраћајем на платформи и све три ПСС. Поред њега и Ваздухопловно опитни центар (ВОЦ) је имао "свој" торањ.

aerodrom-batajnica-1008-201.jpg

Потреба за "сопственим" торњем ВОЦ-а (црвени четвороугаоник) ), настала је још у бившој држави када је обим посла у овој научној институцији нашег ваздухопловства, захтевао због специфичности задатака посебне услове у спровођењу летачких задатака. Наиме, намена ВОЦ-а је испитивање НОВИХ ваздухопловних средстава и ОПИТОВАЊЕ крајњих могућности постојећих средстава НВО у РВ и ПВО. Пошто се ти задаци у готово свим случајевима (сем испитивања земаљске опреме) обављају у ваздуху и снимају и прате "хајтек" телеметријским уређајима (зелени четвороугаоник); односно, пошто су ти летачки задаци УВЕК високог ризика и УВЕК се спроводе по НЕСТАНДАРДНИМ процедурама које "НЕ ВАЖЕ" за уобичајени ваздушни саобраћај, потреба за посебним торњем је била оправдана.

Оба торња су у злочиначкој агресији 1999. године уништена. Онај први, "главни" је срвањен са земљом, док је овај потоњи, ВОЦ-ов тешко оштећен иако је на први поглед остао "читав".

Како год, након 1999. године, док се нису стекли услови и обезбедила средства за обнову "главног" торња, саобраћај се координисао са тзв. пољске-мобилне АКЛ, заправо покретног возила (не могу сад да нађем слику). На крају, после је озидан нови, овај ВОЦ-ов и због смањеног обима посла није обновљен и то је то. Као и у Лађевцима нпр. где је такође торањ срушен у НАТО агресији, па се исто "потпомагало" путем овог "преносног" док се није озидао нови, на позицији аеродрома "Морава"...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Иначе, "причу" о "новом" торњу на АНТ смо "испратили" на нашем Форуму још онда када је Колегијум СМАТСА-е усвојио план за изградњу истог.

Крајње су занимљиви коментари на ову вест са изворног сајта:

A

Kod nas uvek nesto najvece, najbolje, najvise..

 Odgovori
G

Nisam Vanga,al sam sad rekao sebi,prvi komentar ce garantovano biti.“Kod nas sve nesto naj“ xDDD Kao pokvarena ploca ste. xD

D

Pa, pored tornja novi i jos veci trzni centar…

P

Čemu ta priča biće „medju 10 najviših na svetu“?! Orlando je 10. sa visinom od 105.16m. Lepo je sto ce BEG dobiti novi toranj i nema potrebe za preterivanjem da ne kazem nesto drugo.
http://www.airport-technology.com/features/feature-the-10-tallest-air-traffic-control-towers-in-the-world-4142194/

 Odgovori

Ко није у потпуности посвећен своме послу, извештавању и коментарисању, тај углавном пише по систему “ што баби мило, то јој се снило“.

S

Verovatno se mislilo na prvih deset najvisih kontrolnih tornjevima na aerodromima sa jednom pistom, mada ne vidim razlog za takvu vrstu referenciranja.

D

Razumeli smo :)

M

Gde će se tačno nalaziti toranj?

 Odgovori
P

Marko, kao sto mozes videti na slici, pored oblasne kontrole.

A

Pretendujete da budete ozbiljan portal, pa bi bio red i da ste naveli da su ove tvrdnje netačne. Novi toranj u Beogradu ne da neće biti među 10 najvećih na svetu, nego neće biti ni među 70 najvećih.

Inače 10. najviši toranj na svetu je u Orlandu i ima visinu od 105.16m, odnosno 345ft.

Najviši u Evropi je na CDG sa 111.86m (367ft), a beogradski sa svojih 75 metara će taman uleteti među 80 najvećih kontrolnih tornjeva na svetu zajedno sa Brizbejnom, Minhenom i centralnim tornjem (od tri ukupno) na CDG.

Neverovatno koliko se laže i to onako bezobrazno i otvoreno, a vi umesto da dokažete svoju navodnu profesionalnost i ispravite netačne navode iz saopštenja, vi ih još slepo prenosite bez ikakve ispravke.

 Odgovori
G

Sa tog mesta jedva ce videti pistu, a komoli platforme i rulne staze!?

 Odgovori
P

Sa 75m videce sta pozele.

G

Potpuno se slazem. Na koji nacin ce videti A Platformu ili prag 30 odatle? Cirkus.. jedino ako je ta lokacija deo prosirenja i izgradnje jos jedne staze -paralelne sa postojecom i novog terminala kod muzeja to ima smisla.

R

Bre! Pistoji jedna pista i jedna rulna staza! Ground frekvenca je zasebna kada sletis i izadjes sa piste I predjes zutu liniju. Stajes i trazis odobrenje za rulanje. Svako ukrstanje I prelazak piste dobijas odobrenje koje moras da ponovis preko veze da cuju da si razumeo naredbu. Pratis zutu liniju sa nosnom nogom na platformi a na gejt te navodi zemaljsko osoblje. Imas jednog sa svake strane da gledaju krilo i jedan u vrhu koji pilotu pokazuje pravac zbog mrtvog ugla. Ako se kojim slucajem izgubis poslace FOLLOW ME kola a postoji i svetlosna signalizacija za FOLLOW ME kola da se ne izgube u mraku i kojim slucaje odu na jednu jedinu pistu ako drugi avion slece paralelno niz vetar na rulnu stazu majstori :-)

G

AKL Aerodromska Kontrola Letenja, znaci bilo koje kretanje po manevarskim povrsinama, rulnicama ili pisti mora biti odobreno od strane tornja. Sadasnji ima skoro ceo pregled svih povrsina sto znatno olaksava pregled i komunikaciju sa osobljem aerodroma.

B

Gorane, u tehnologiji rada aerodromske kontrole letenja u novom objektu nova oprema ce podrszumevati CCTV i ground radske sisteme.Bez brige.

Z

Štrašne su ovakve izjave naj naj naj veći viši itd… Svugde u svetu aerodromi koji su nekoliko puta veći i zagušeniji od BEG imaju toranj kao što je današnji na BEG, moderni radari ground kontrole pokazuju pozicije svih aviona na apronu pa i aerodromskih vozila što prosto gledanje kroz prozor čini nebitnim (da ne pričamo o uslovima smanjene vidljivosti). Logično bi bilo renoviranje postojećeg tornja i ulaganje u nove radare, ali onda gospoda „koliki je moj deo“ ne bi imali ovoliki kolač za podelu…

 Odgovori
A

Biće najviši na svetu kad mu na krov nataknu jarbol sa zastavom od 30 metara!

B

Nije ovde pitanje samć
o gde je TWR, već i zašto je na tom mestu? Kada je već tu MORA biti 75 metara. Da se nalazi u produžetku MUP ovog hangara , sa prilazom pored JAT keteringa bio bi na tri sprata. Ali izgleda pare moraju da se potroše i neko da se ugradi debelo. Uzgred aerodrom Beograd nije hteo da proda parče zemljišta pored D prolaza, samo oni znaju zašto, i zato se zida ovoliki TWR. Zida šarama SMATSE a korist sključivo ima aerodrom.

 Odgovori
B

Toranj u ,,Airside“.Nezamislivo je da bude u restriktivnoj zoni.

B

Lokacija za izgradnju tornja je u okviru kompleksa na kojem se nalazi Centar kontrole letenja.Znaci vlasnistvo kontrole letenja. To znaci,ne trose se pare za kupovinu zemljista.

N

Toranj će biti „na tom mestu“ jer je to jedino parče zemljišta na Aerodromu Beograd koje je u vlasništvu SMATSA 1/1. Aerodrom, Er Srbija i Jat Tehnika verovatno još uvek nisu potpuno regulisali vlasništvo nad zemljištem na aerodromu, i ovo rešenje nosi najmanji rizik. Takođe operativno je lakše je kada su oblasna, terminalna i aerodromska KL na jednom mestu.

R

Y-12 F HARBIN dok je certifikovan u USA mora da valja. Da im leti oko novog tornja :-)

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 23 минута, Милан Ракић рече

саобраћај се координисао са тзв. пољске-мобилне АКЛ, заправо покретног возила (не могу сад да нађем слику).

Evo nađoh slike kod kolege na FB. Ovo je PKL (pokretna kontrola letenja) sa aerodroma Kovin. 

26650_1099730549019_3008533_n.jpg?oh=d22

26650_1099724748874_5078245_n.jpg?oh=2c8

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

A ovde vidimo naravno da ovaj Rovčanin LAŽE kada kaže da će "novi" TWR na ANT biti među 10 najviših na svetu, jer se najviši nalazi na Tajlandu, 132 metra, dok je "najniži" od TOP 10 najviših, u SAD, u Orlandu na Floridi i visok je 105 meteri što je za čitavih 30 metara više od ovoga što je Rovčanin "planirao". Al bitno je da je "najviši".

Pa bando, oćete li sjahati više od 1945 pa naovamo...

http://www.airport-technology.com/features/feature-the-10-tallest-air-traffic-control-towers-in-the-world-4142194/

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Kako su šest dronova primorali na sletanje?

https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2018&mm=01&dd=11&nav_category=78&nav_id=1346096

(Znam da ovo pitanje ne potpada pod ovu temu, ali ... ne znam gde da ga postavim!)
:mahmah:

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од JESSY,
      Opet se teško diše - Beograd se posle nekoliko dana vetra i nešto kvalitetnijeg vazduha danas opet popeo na neslavno prvo mesto po zagađenosti. Naš glavni grad meri neverovatnih 253 PM čestica i skoro ceo dan drži "postolje".
        "Veoma nezdravo" - to je oznaka koja stoji uz našu prestonicu, a sve promene u zagađenju možete pratiti na "Blicovom" vidžetu "Zagađenje vazduha".
      Beograd je ljubičast, ali ni drugi gradovi u Srbiji nisu ništa bolji i gotovo svi gradovi koji imaju problem sa zagađenjem i danas su crveni i u kotegoriji "nezdravo". Tu se trenutno nalaze i Valjevo i Kosjerić, ali i Pančevo, Beočin, ali i Subotica, Niš i Smederevo.
      Među prvih deset na svetu po zagađenosti vazduha nalazi se i Sarajevo na šestoj poziciji, Sofija je na sedmoj, a Skoplje na devetom mestu.
      Da li su ove alarmantne brojke zagađenja vazduha u našoj zemlji i okolini razlog da se proglasi vanredno stanje? Ili ćemo, kao po običaju da se molimo da košava učini svoje.
       
      https://www.blic.rs/vesti/drustvo/opet-smo-neslavno-prvi-beograd-vodi-na-listi-najzagadenijih-gradova-na-svetu/wwtnze5
       
    • Од dragisa,
      Anglikanska crkva je napravila veliki iskorak u svojim stavovima i promenila svoj odnos prema marihuani, pa je tako odlučila da započne sopstveni biznis gajenja i proizvodnje te biljke.
      Crkva, naime, raspolaže investicionim budžetom od 12,6 milijardi funti, što je nešto manje od 15 milijardi evra, a svoja ulaganja će ograničiti isključivo na medicinsku marihuanu.
      Investiranje u proizvodnju, distribuciju i prodaju rekreativne marihuane, odnosno "trave", za englesku crkvu i dalje ostaje tabu tema. Iz crkve su se, tim povodom, oglasili saopštenjem:
      "Za nas postoji razlika između medicinske i rekreativne marihuane. Nemamo problem s marihuanom koja se koristi u medicinske svrhe", izjavio je glavni čovek za ulaganja Anglikanske crkve Edvard Mejson.
      U Velikoj Britaniji je, od oktobra prošle godine, dozvoljena upotreba kanabisa u medicinske svrhe i pacijenti mogu da ga dobiju na recept.
      U pojedinim državama sveta kanabis se propisuje pacijentima koji boluju od teških bolesti kao što su rak, sida, multipla skleroza, povrede kičmene moždine i epilepsija.
      Lekari u Velikoj Britaniji prvi put imaju mogućnost da pacijentima koji trpe jake bolove propišu proizvode koji sadrže kanabis.
      Crkva ima novi biznis: "Nemamo problem s marihuanom koja se koristi u medicinske svrhe"
      WWW.B92.NET Anglikanska crkva je napravila veliki iskorak u svojim stavovima i promenila svoj odnos prema marihuani, pa je tako odlučila da započne sopstveni biznis gajenja i proizvodnje te biljke.  
    • Од Милан Ракић,
      Ministarstvo unutrašnjih poslova organizovalo je prošle subote na vojnom poligonu Nikinci pokazno-taktičku vežbu „Povratak 2019“ u kojoj su učestvovale Žandarmerija, Specijalna antiteroristička jedinica i Helikopterska jedinica koja je ovom prilikom prvi put u nekoj vežbi sa bojevim gađanjem prikazala svoje nove helikoptere Erbas H145M.

      Vežbi su pored predsednika Srbije Aleksandra Vučića, potpredsednika Vlade i ministra unutrašnjih poslova Nebojše Stefanovića i ministra odbrane Aleksandra Vulina, prisustvovali i članovi delegacije Centralne vojne komisije Narodne Republike Kine predvođene njenim potpredsednikom Džang Jousjom. Kako je predsednik Srbije više puta pomenuo na Nikincima ali i na vojnoj vežbi „Begej 2019“ održanoj dan kasnije, Srbija i Kina imale su duže razgovore o nabavkama nove vojne tehnike „tokom celog subotnjeg dana i noći“.
      Pored helikoptera na vežbi „Povratak 2019“ učestvovala su i kopnena borbena sredstva Žandarmerije i SAJ-a: Miloši, Lazari 2 i 3 i modernizovane Prage.
      Simulirano borbeno krštenje Erbasova, potvrđene šeme farbanja Super Puma
      Helikopterska jedinica MUP-a je za vežbu opredelila ukupno šest letelica. Dva Bela 212 (YU-HCA i YU-HCE), tri Erbasa (YU-SAR, YU-MED i YU-ICE) i jednu Gazelu (YU-HFF). Koordinisano delovanje Žandarmerije, SAJ-a i Helikopterske jedinice u protivterorističkom delovanju u cilju oslobađanja talaca bila je opšta tema vežbe i stoga je svaka od letelica imala svoju specifičnu ulogu.
      Dva H145M (MED i SAR) prvi put su javno prikazala ulogu vazdušne konjice uz „fast rope“ desant pripadnika SAJ-a. Jedan Erbas (ICE) imao je ulogu (borbenog) medicinskog zbrinjavanja sa sletanjem na poligon.
      Jedan Bel 212 pružao je vatrenu podršku iz vazduha mitraljezom M84 PKT (HCA), dok su iz drugog takođe SAJ-ovci desantirali „fast rope“ tehnikom. YU-HCE je scenariom vežbe bio određen za evakuaciju ranjenih.
      Prvo doleću Belovi. Spuštanje prve grupe SAJ-ovaca u već „živo“ okruženje između Miloša i Lazara koji uveliko dejstvuje / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Premijera sa konopcem za domaću publiku. Letač tehničar priprema iskrcavanje. Erbasova platforma za kačenje konopca ima nosivost 185 kilograma sa dve podvesne tačke. Zbog ovakve nosivosti kada se konopac koristi za iskakanje ljudi koristi se samo jedna tačka / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six  U „transportnim“ Erbasovima bilo je četiri specijalca SAJ-a, u Belovima šest. Zbog većeg prostora u H145M nisu bila postavljena „desantna“ sedišta / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Interesantno rešenje Erbasa za operacije sa otvorenim klizajućim vratima tokom leta. Prednja pilotska vrata se otškrinu i uz pomoć pokretnih šarki zabrave se u položaju koji je vidljiv na slici. Vrata tako postaju spojleri preko kojih se vazdušna struja prelazi i ne udara direktno u osobe koje se nalaze na ivici dok su klizajuća vrata otvorena. Pilotska vrata se u ovom položaju ne pomeraju tokom leta, jednostavno prave novu aerodinamičku celinu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six „In Case of Emergency“ sleće radi evakuacije povređenih. Svi piloti i tehničari Helikopterske jedinice nosili su kacige zbog izvođenja borbenih operacija / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six  Dok i Erbasovi ne dobiju svoj M84 PKT Belovi pomažu / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Dva Bela 212 u preletu poligona Nikinci / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six „Ura!“ / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Uprkos činjenici da je YU-ICE opremljen nosačima za mitraljeze oni još nisu nisu sertifikovani od strane Erbasa za nošenje  Zastavinog mitraljeza M84. Iz tog razloga H145M nije desjtvovao ovim oružjem na poligonu na kojem se inače ono sertifikuje od strane tehničara Erbasa i letača tehničara Helikopterske jedinice MUP-a. Nosači će, kao što je Tango Six već pisao, moći da se premeštaju iz Erbasa u Erbas zahvaljujući modularnom sistemu šina na podu helikoptera koje ima svaka letelica.
      Kako Tango Six saznaje, Dillon Aero M134D kalibra 7.62 koji je bio prikazan na vežbi u subotu montiran na Miloša biće mitraljez izbora za MUP-ove Super Pume. Dve od tri za koje su trenutno potpisani ugovori o kupovini biće namenjene borbenim zadacima (vatrena podrška, vertikalni transport, desant, borbeno traganje i spasavanje) i biće ofarbane u identičnu šemu bojenja koju danas nosi YU-ICE.
      Dillon Aero M134D instaliran na vozilu Miloš naći će se i na Super Pumama. Zahvaljujući Gatling mehanizmu u stanju je da ispali 4.000 metaka u minutu, precizniji je od Zastavinih mitraljeza a mi smo bili svedoci na Nikincima koliku razornu moć poseduje u kontinuiranom rafalu / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Miloš sa M134D, praćen Milošem sa DUBS 12,7 mitraljezom i Lazar 2 sa DUBS-om (Daljinski Upravljanom Borbenom Stanicom) koji ima trocevni top M55 20 milimetara / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Lazar sa ruskom kupolom MB2-03 sa topom 30 milimetara / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Ni jedno vozilo nije „preživelo“ / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Prednosti daljinski upravljivog sredstva. Lazar dejstvuje i pruža zaklon Žandarmeriji / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Trejseri zabeleženi foto-aparatom / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Cela pokazna vežba trajala je manje od 15 minuta. Broj metaka i eksploziva bio je impresivan za tako kratko dešavanje / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Borbena vozila kako bi trebalo da izgladaju. Prašnjava, prljava i okićena čaurama. TT zbor nakon vežbe / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Žandarmerija prva dobija modernizovane Prage / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Poziranje u stroju / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Tango Six je imao ekskluzivnu priliku da nakon vežbe poseti Helikoptersku jedinicu MUP-a na aerodromu „Nikola Tesla“ nakon vežbe / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Još jedan učesnik vežbe. Po scenariju Gazela je bila leteća platforma jednom snajperisti SAJ-a / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six „H145M može da sleti gde god sleće i Gazela“ rekli su nam u jedinici. Jedan motor, veći prečnik rotora Gazele u odnosu na H145M / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Za nove helikoptere kupljen i novi spoljni izvor napajanja sa drugačijom voltažom (28,5 Volti) od onih trenutno u upotrebi zbog FADEC-a / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Uskoro spremni i za NVG. Kokpit je kompatibilan, čekaju se podaci o mesečini i drugim meteo fenomenima od ustanova van MUP-a da bi (uskoro) mogle da se koriste / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Prevlačenje u hangar. Glavni rukohvat kojim se upravlja pravcem i spušta se rep nalazi se na sekciji repnog rotora / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Helikopterska jedinica uskoro planira da započne gradnju još jednog hangara pored dva postojeća. Jednostavno više neće biti mesta za Super Pume / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
      Petar VOJINOVIĆ

    • Од Милан Ракић,
      Kako Tango Six saznaje, načelnik Generalštaba Vojske Srbije doneo je 6. juna odluku da se vojni aerodrom „Batajnica“ preimenuje u Vojni aerodrom „Pukovnik – pilot Milenko Pavlović“.

      Odluka o preimenovanju već je stupila na snagu i njom se najveći namenski vojni aerodrom na prostoru bivše Jugoslavije više ne zove po geografskom pojmu već po jednom od najslavnijih pilota lovaca u modernoj istoriji jugoslovenskog i srpskog RV i PVO.
      Pavlović je u vreme NATO agresije na SR Jugoslaviju bio komandant tadašenjeg 204. lovačkog avijacijskog puka. Poginuo je u borbenoj misiji 4. maja 1999. godine nedaleko od rodnog Valjeva. Vojska Srbije, pre svega RV i PVO baštinili su sećanje na Pavlovića, o njegovoj pogibiji snimljen je dokumentarac, njegovo ime nosi ulica koja vodi do batajničkog aerodroma a 101. lovačka avijacijska eskadrila nazvala je i jedan lovac MiG-29 (18351) po njemu.
    • Од Милан Ракић,
      Prva Novosadska nedelju ponosa biće organizovana od 13. do 17. maja, dok će biti prvi Novosadski prajd biti održan 17. maja na Trgu Republike, najavila je danas grupa „Izađi“.

      Grupa ”IZAĐI”, uz podršku Grada Novog Sada i OPENS 2019 - Omladinska prestonica Evrope Novi Sad, organizuje PRVU NOVOSADSKU NEDELJU PONOSA, pod sloganom “IZAĐImo ZAJEDNO!”, koja će se održati od 13. do 17. maja 2019. godine, dok je sam Prajd zakazan za petak 17. maja u 12 časova na Trgu Republike.
      17. maja 1990. godine Svetska zdravstvena organizacija je uklonila homoseksualnost sa liste mentalnih poremećaja. Uprkos tome, u Srbiji, nas - osobe koje privlači isti pol i osobe koje svoj rod vide drugačije - i dalje smatraju bolesnima. I dalje nas krive zbog toga ko smo i kakvi smo rođeni. I dalje strahujemo od nerazumevanja i odbacivanja porodice, prijatelja i celokupnog društva!, kaže se u saopštenju organizatora.
      Grupa „Izađi“ navela je da želi da doprinese izgradnji demokratskog društva u kojem svi mogu uživati ista prava bez obzira na svoju seksualnu orijentaciju i rodni identitet.
      Danas, FB
×
×
  • Креирај ново...