Jump to content
Istok17

Isus Hristos i 'Ja jesam'

Recommended Posts

Da li se Isus Hristos javio Mojsiju kada mu je rekao da mu je ime 'Ja sam onaj koji jeste' i 'Ja jesam'? Nasao sam povezanost izmedju tog stiha iz starog zavjeta i nekih iz novog. Kad podignete sina covjecijega, onda cete doznati da Ja jesam'  i '..jer ako ne povjerujete da Ja jesam, pomrijecete u grijesima svojim'
 

Moze li se navedeno povezati i sa ovim, jer ne vidim drugi razlog zbog kojeg bi popadali pred Isusom 'A sa njima stajase Juda, izdajnik njegov. A kada im rece: "Ja sam", odstupise nazad i popadase na zemlju"

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 15 минута, Istok17 рече

Da li se Isus Hristos javio Mojsiju kada mu je rekao da mu je ime 'Ja sam onaj koji jeste' i 'Ja jesam'? Nasao sam povezanost izmedju tog stiha iz starog zavjeta i nekih iz novog. Kad podignete sina covjecijega, onda cete doznati da Ja jesam'  i '..jer ako ne povjerujete da Ja jesam, pomrijecete u grijesima svojim'
 

Moze li se navedeno povezati i sa ovim, jer ne vidim drugi razlog zbog kojeg bi popadali pred Isusom 'A sa njima stajase Juda, izdajnik njegov. A kada im rece: "Ja sam", odstupise nazad i popadase na zemlju"

Zoran Djurovic je obradjivao ove teme, on ima teologumen da je Isus Hristos atemporalno vaskrsnuo, tako da je mogao i sa Avrmom da jede hleb podjednako kao što je sa Mojsijem i Ilijom govorio. Dakle početak i kraj Alfa i Omega ovoga sveta.

Tema je osetljiva jer imamo svedočanstvo Pavla koji veli kroz Isusa Hrista je sve postalo a sa druge strane imamo i predanje crkve koja hronološki ređa stvari pa ispada da je Isus Hristos ovaploćen u neku ruku ograničen vremenom i prostorom. Što mnogi od otaca Crkve u nekim svojim delima pobijaju upravo time da je Telo Hristovo van vremensko dakle ne bi smelo da podleže vremenu kao ograničavajućoj kategoriji.

Ovaploćenje i život Isusa Hrista jeste vremensko i istorijsko ali Njegovo atemporalno (vanvremeno) vaskrsenje bi trebalo da Njegovo Telo postavi u onu ravnu gde apostol govori kroz Isusa Hrista je sve postalo, dakle sam početak Alfa i sam kraj Omega bi bio Bogočovek kao neko ko je priveo Tvorevinu kraju vremena (bez vremena) gde vreme kao tačkica koja se desila nema funkciju u tom bezvremenom prostoru kao bilo kakvo ograničenje ako imamo na umu da je Bog sve OD JEDNOM stvorio a da se to imalo odigrati u vremenu i prostoru koji je Bog spremio za svoja stvorenja ali ne kao konačan cilj jer je sam Isus Hristos, ne samo konačan cilj nego i Prvenac tj, Onaj kroz koga je sve postalo prilikom tog stvaranja ODJEDNOM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Zoran Djurovic je obradjivao ove teme, on ima teologumen da je Isus Hristos atemporalno vaskrsnuo, tako da je mogao i sa Avrmom da jede hleb podjednako kao što je sa Mojsijem i Ilijom govorio. Dakle početak i kraj Alfa i Omega ovoga sveta.

Tema je osetljiva jer imamo svedočanstvo Pavla koji veli kroz Isusa Hrista je sve postalo a sa druge strane imamo i predanje crkve koja hronološki ređa stvari pa ispada da je Isus Hristos ovaploćen u neku ruku ograničen vremenom i prostorom. Što mnogi od otaca Crkve u nekim svojim delima pobijaju upravo time da je Telo Hristovo van vremensko dakle ne bi smelo da podleže vremenu kao ograničavajućoj kategoriji.

Ovaploćenje i život Isusa Hrista jeste vremensko i istorijsko ali Njegovo atemporalno (vanvremeno) vaskrsenje bi trebalo da Njegovo Telo postavi u onu ravnu gde apostol govori kroz Isusa Hrista je sve postalo, dakle sam početak Alfa i sam kraj Omega bi bio Bogočovek kao neko ko je priveo Tvorevinu kraju vremena (bez vremena) gde vreme kao tačkica koja se desila nema funkciju u tom bezvremenom prostoru kao bilo kakvo ograničenje ako imamo na umu da je Bog sve OD JEDNOM stvorio a da se to imalo odigrati u vremenu i prostoru koji je Bog spremio za svoja stvorenja ali ne kao konačan cilj jer je sam Isus Hristos ne samo konačan cilj nego i Prvenac tj, Onaj kroz koga je sve postalo prilikom tog stvaranja ODJEDNOM.

Kompleksno, ali kako god, ubjedjen sam da se Mojsiju javio Hristos kada je ovaj trebao da izvede jevreje iz Egipta. To se moze zakljuciti iz stihova koje sam postavio iznad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Istok17 рече

Kompleksno, ali kako god, ubjedjen sam da se Mojsiju javio Hristos kada je ovaj trebao da izvede jevreje iz Egipta. To se moze zakljuciti iz stihova koje sam postavio iznad. 

Da ja verujem da je Besmrtni u Duhu Svetome mogao i bio u bilo kom delićku sekunde ili milisekunde bilo gde i birao je načine na koje se javljao svojima.

Inače taj večni život Isusa Hrista i jeste tačka oko koje se mi Hrišćani sabiramo veličajući Njegovu besmrtnost i milost u Njegovoj svemogućnosti koju bi podario nama smrtnima da budemo u zajednici sa Njim. To za njega nije neki tripl dabl iz NBA lige ali zahteva slobodnu volju svakog stvorenja da ostvari to u svojoj slobodi i ljubavi prema samom Besmrtnom zavoleći taj život netruležnosti večne dobrote.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 5 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Da ja verujem da je Besmrtni u Duhu Svetome mogao i bio u bilo kom delićku sekunde ili milisekunde bilo gde i birao je načine na koje se javljao svojima.

Inače taj večni život Isusa Hrista i jeste tačka oko koje se mi Hrišćani sabiramo veličajući Njegovu besmrtnost i milost u Njegovoj svemogućnosti koju bi podario nama smrtnima da budemo u zajednici sa Njim. To za njega nije neki tripl dabl iz NBA lige ali zahteva slobodnu volju svakog stvorenja da ostvari to u svojoj slobodi i ljubavi prema samom Besmrtnom zavoleći taj život netruležnosti večne dobrote.

Da, ali meni je vrlo zanimljivo to sto su Juda i njegovi ljudi nakon Isusovih rijeci 'Ja sam', odmaknuli se i popadali dole. Ako te njegove rijeci imaju veze s onim 'Ja jesam' onda je takodje zanimljivo to sto su nastavili svoju radnju uprkos tome sto su znali da 'On jeste'.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Istok17 рече

Da, ali meni je vrlo zanimljivo to sto su Juda i njegovi ljudi nakon Isusovih rijeci 'Ja sam', odmaknuli se i popadali dole. Ako te njegove rijeci imaju veze s onim 'Ja jesam' onda je takodje zanimljivo to sto su nastavili svoju radnju uprkos tome sto su znali da 'On jeste'.

Pa znaš čovek ima i unutrašnje biće šta se dešava sa tim ljudima u tim trenucima samo Bog zna.

Recimo Juda koji Ga izdade sigurno je znao ko je Isus Hristos prisustvovao je Njegovim čudima bio upoznat Njegovim delima ali nešto unutrašnje ga vuklo da ga izdade sigurno pomišljajući u svom srcu spasiće se On nekakvim svojim čudom a ja ću pokupiti svojih 30 srebrnjaka pa šta posle bude sa NJim baš me briga ionako mi je svejedno....

Čudno je to unutrašnje biće u čoveku ponekad kad je sve očigledno i svoj najbližnji te iznenadi nekim svojim potezom...

Ali očigledno da i svetitelji govore o tome da i djavdjavoli veruju i drhte ali opet čine po svom, šta je to u ljudskom biću ne bi znao reći... znaš i sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 6 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Ali očigledno da i svetitelji govore o tome da i djavoli veruju i drhte ali opet čine po svom

Da, tacno. Juda je takodje krao od priloga koji su se sakupljali za siromahe. Sam Isus Hristos mu je mnogo puta davao povod da se pokaje, ali to se nije dogodilo. Neki kazu da kad bi vidili cudo da bi povjerovali u Boga. Medjutim, iz Judinog zivota moze se zakljuciti da i pored samog Boga i milion cuda koje je ovaj cinio na njegove oci, on je opet isao protiv Boga. Po tome se vidi da svi imamo slobodnu volju i da Bog ne vrsi nasilje nad njom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 7 минута, Istok17 рече

Da, tacno. Juda je takodje krao od priloga koji su se sakupljali za siromahe. Sam Isus Hristos mu je mnogo puta davao povod da se pokaje, ali to se nije dogodilo. Neki kazu da kad bi vidili cudo da bi povjerovali u Boga. Medjutim, iz Judinog zivota moze se zakljuciti da i pored samog Boga i milion cuda koje je ovaj cinio na njegove oci, on je opet isao protiv Boga. Po tome se vidi da svi imamo slobodnu volju i da Bog ne vrsi nasilje nad njom.

Čudno je to kad imaš svemogućeg Boga vazda uz sebe a sklopiš pakt sa unutrašnjim zlim duhovima koji ti objašnjavaju drugačiji način postojanja, rekao bi narkomanski,šareni neispunjeni ali opet je to njihova neka "realnost", jer su pod okriljem svemogućeg postojanja.

Videćeš i sam ćeš primetiti u sebi kako se nekad suprostaviš realnosti jer je toliko savršena da bi voleo da iskombinuješ neku svoju a to je upravo učinio djavdjav koji je prestao da prenosi Božje reči nego je počeo da laže  i uspostavlja svoju "realnost".

Ne može niko reći Bog ne pomaže ali je Njegova dobrota toliko dobra da dopušta bukvalno slobodu stvorenju da do kraja sprovede sva svoja nedela pa i da ubije samoga Boga, ko će se tu na kraju pokajati a ko će ostati u tom nedelu koji je ipak njegova neka narkomanka realnost Bog sam sveti zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Istok17 рече

Da li se Isus Hristos javio Mojsiju kada mu je rekao da mu je ime 'Ja sam onaj koji jeste' i 'Ja jesam'? Nasao sam povezanost izmedju tog stiha iz starog zavjeta i nekih iz novog. Kad podignete sina covjecijega, onda cete doznati da Ja jesam'  i '..jer ako ne povjerujete da Ja jesam, pomrijecete u grijesima svojim'
 

Moze li se navedeno povezati i sa ovim, jer ne vidim drugi razlog zbog kojeg bi popadali pred Isusom 'A sa njima stajase Juda, izdajnik njegov. A kada im rece: "Ja sam", odstupise nazad i popadase na zemlju"

Jeste al tad kada se javio nije bio u telu ali se tom izjavom otkrio kao i mnogim drugima da je on zapravo JHVH-Onaj Koji Jeste.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Кратос рече

Jeste al tad kada se javio nije bio u telu ali se tom izjavom otkrio kao i mnogim drugima da je on zapravo JHVH-Onaj Koji Jeste.

 

Ali se drugom izjavom javio u telu: Kad podignete Sina Čovečjeg doznaćete da Ja Jesam.....

Tako da brate to je to isto telo samo ga ti ne vidiš. Malo me vidiš malo me ne vidiš :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Istok17 рече

Da li se Isus Hristos javio Mojsiju kada mu je rekao da mu je ime 'Ja sam onaj koji jeste' i 'Ja jesam'? Nasao sam povezanost izmedju tog stiha iz starog zavjeta i nekih iz novog. Kad podignete sina covjecijega, onda cete doznati da Ja jesam'  i '..jer ako ne povjerujete da Ja jesam, pomrijecete u grijesima svojim'
 

Moze li se navedeno povezati i sa ovim, jer ne vidim drugi razlog zbog kojeg bi popadali pred Isusom 'A sa njima stajase Juda, izdajnik njegov. A kada im rece: "Ja sam", odstupise nazad i popadase na zemlju"

Iz polumraka Hristos im kaze - Ja sam, ako  mene trazite, ostavite ove (apostole) neka idu. Oni opkolivsi ulaz u vrt, kada se pojavljuje i predstavlja, padaju ustvari u zaklon. Oni ne znaju da li ce ili nece istrcati ovi da Ga brane, kao sto i jesu predvodjeni Petrom...

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Благовесник рече

Iz polumraka Hristos im kaze - Ja sam, ako  mene trazite, ostavite ove (apostole) neka idu. Oni opkolivsi ulaz u vrt padaju ustvari u zaklon. Oni ne znaju da li ce ili nece istrcati nek oda Ga brani, kao sto i je su Apostoli, predvodjeni Petrom pokusali da Ga odbrane.

'Ja sam'. A sa njima stajase i Juda, izdajnik njegov. A kada im rece 'Ja sam' odstupise nazad i popadase na zemlju. Opet ih zapita koga trazite, a oni rekose Isusa, a on odgovori rekoh vam da sam ja. Ako mene trazite, pustite ove da idu..i tek onda Petar vadi noz.. ali kako god jasno je..

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 17 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Čudno je to kad imaš svemogućeg Boga vazda uz sebe a sklopiš pakt sa unutrašnjim zlim duhovima koji ti objašnjavaju drugačiji način postojanja, rekao bi narkomanski,šareni neispunjeni ali opet je to njihova neka "realnost", jer su pod okriljem svemogućeg postojanja.

Videćeš i sam ćeš primetiti u sebi kako se nekad suprostaviš realnosti jer je toliko savršena da bi voleo da iskombinuješ neku svoju a to je upravo učinio djavdjav koji je prestao da prenosi Božje reči nego je počeo da laže  i uspostavlja svoju "realnost".

Ne može niko reći Bog ne pomaže ali je Njegova dobrota toliko dobra da dopušta bukvalno slobodu stvorenju da do kraja sprovede sva svoja nedela pa i da ubije samoga Boga, ko će se tu na kraju pokajati a ko će ostati u tom nedelu koji je ipak njegova neka narkomanka realnost Bog sam sveti zna.

Sto O. Tadej kaze; Bog strpljivo ceka da sami shvatimo da smo gresni i da se sami okrenemo Njemu.. bez ikakve prisile

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Istok17 рече

'Ja sam'. A sa njima stajase i Juda, izdajnik njegov. A kada im rece 'Ja sam' odstupise nazad i popadase na zemlju. Opet ih zapita koga trazite, a oni rekose Isusa, a on odgovori rekoh vam da sam ja. Ako mene trazite, pustite ove da idu..i tek onda Petar vadi noz.. ali kako god jasno je..

I? To i kazem, to su i ocekivali, zato su pali u zaklon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By kainos
      Pozdrav svima. U razgovoru sa jednim pravoslavcem na jednom drugom forumu sam mu rekao da je Isus doslovni Sin Božji, jer je Bog rekao dva puta - "Ovo je moj ljubljeni Sin" - a i Pavle kaže u poslanici Rimljanima da Bog nije poštedio svoga VLASTITOGA ili SOPSTVENOGA Sina. On veli da su to sve antropomorfizmi!. Znači on vjeruje kao ostali trinitarijanci, protestanti, da su oni podijelili sebi titutlu, ja sam Otac, ti si SIn, a ti si SD. To bi onda izgledalo kao neka predstava, jer je Isus uzeo samo ulogu Sina. Sad, ako je Isus rođen ili proizišao od ili iz Oca, jer grčka riječ ek znači oboje, onda mora da mu je pravi Sin. Molio bih teologe ovdje da mi oni objasne ovu misteriju, je li Sin samo neki antropoformizam, titula ili uloga, ili je pravi doslovni Sin od svoga Oca?
    • By александар живаљев
      Božićna poslanica nadbiskupa Hočevara
          Beogradski nadbiskup i metropolit mons. Stanislav Hočevar je u ponedeljak 23. decembra 2019., u Ordinarijatu nadbiskupije povodom Božića održao konferenciju za novinare, gde je pročitao božićnu poslanicu i svima poželeo srećne praznike. Božićnu poslanicu beogradskog nadbiskupa objavljujemo u celosti:
      „A Isus napredovaše…“
      Braćo i sestre,
      Kada god čujemo reč Božić, ili vidimo neku božićnu sliku, ili čujemo božićnu melodiju, pred našim očima se odmah pojavi dete. Nemoćno dete.
      Gledamo, dakle, i vidimo Čedo Božje u jaslicama. Pred Njim, u zanosu, kleči Njegova presveta Majka. Sa strane stoji ponizni, ali kao stub nesalomljivi čestiti Josif. Dolaze i pastiri – pastiri s ovcama. Dolaze takođe i klanjaju se tom Detetu neobično dostojanstveni mudraci, koji raznolikom bojom svoje kože kao da predstavljaju svojevrsni svetski parlament. A ona, tako posebna zvezda što im je osvetljavala put, sada stoji kao uzvičnik nad jaslama.
      U jaslama, dakle, leži Novorođeni: da, sâm Jedinorođeni, koji će, kada se ispuni vreme, odagnati smrt iz groba. I sámo nebo otvara se nad ovim prizorom! Mnoštvo anđela peva i objavljuje – a to su veoma važne poruke – „Slava na visini Bogu, i na zemlji mir, među ljudima dobra volja.“ Imajući sve ovo pred svojim očima, predraga moja braćo i sestre, svi Vi dragi prijatelji, kako da Vas najiskrenije ne pozdravim i ne zaželim da se sva ova lepota i svekolika sila ove nebeske ljubavi ne izlije u Vaša srca!
      Ali slaviti Božić ne znači prvenstveno biti zagledan u nemoć Deteta, ili, izolovano, u trenutak rođenja Božjega Sina. Božić je zapravo svojevrsna eksplozija svega najuzvišenijeg, i ljudskog i Božjeg. Božić je, pre svega, neprekidna erupcija večnog u našem ograničenom svetu; Božić je tako velika svetkovina dinamike Božje ljubavi i mogućnosti celovitog ljudskog napretka. Dok je, naime, čovekov pad u slabost greha u zemaljskom raju proizveo smrt – naše starenje, bolesti i nemoći, potoke i reke društvenih iskvarenosti i sebičnosti u našim odnosima ili, opšte posmatrano, individualizam i mržnju ‒ događaj ovaploćenja Božjega Sina rodio je novi svet, svet obnove i napretka, svet zajedništva i solidarnosti… Blagdani Božića su zato neopisivo delotvorni lek za ljudsku slabost: oni su neponovljiva preventiva od mogućih katastrofa ljudskog roda!
      Božić je, dakle, događaj koji jedinstveno otvara vrata razvoja svekolikom napretku. On otvara perspektive i onog ljudskog i onog Božjeg. Jevanđelista Luka na više mesta ističe kako je ovaploćeni Sin Božji, dakle dete Isus iz Nazareta, napredovao (Lk 2, 52). Napredovao je ne samo uzrastajući, što je po sebi sastavni deo stvorenog sveta. Danas – nažalost – ni to nije uvek tako. U naše vreme, vreme tolikih kontraceptivnih sredstava i abortusa, surogat-majčinstva, droge i eutanazije, čak ni prirodni rast i napredak nisu ljudima više logična posledica stvorenog. Naprotiv, čovečanstvo danas smatra da je slobodno onda kada nasilno prekida život, kada onemogućava rast, napredovanje i prirodni organski razvoj. Nije, dakle, ništa neobično kada umesto širenja razvoja imamo ekološke katastrofe, umesto zdravlja ‒ bolesti zavisnosti, umesto duhovne i moralne zrelosti ili svetosti ‒ pošast korupcije, sebičnosti i urušavanja harmonije porodičnog života.
      Među tim umoženim otrovima savremenog sveta teško otkrivamo celoviti sjaj božićnog blagdana!
      Božić je, još više, neoborivi obrazac rasta u mudrosti. Sam po sebi, Božić nas smešta u sámo središte pedagoških veština. Isusovo začeće i rođenje događaju se u tišini, u prirodi, u sabranosti, u intimnosti, u porodici, u susretanju, u otvaranju neba, u pevanju anđela, u dolasku mudraca, u intenzivnoj kontemplaciji Neba i Zemlje. Novorođeni zaista postaje središte i Neba i Zemlje. I to dete raste u iskustvu dostojanstva, odgovornosti i dijaloga sa svim i sa svima.
      Njemu neće biti teško da otkriva nesagledivu veličinu i harmoniju svemira, neće mu biti teško da se s najvećom čežnjom napaja mudrošću svoga naroda, sabiranom tolikih stoleća, i da od prvog trenutka svog zemaljskog života iskusi najslađi melem autentičnih odnosa: odnosa između Njega i roditelja, odnosa između siromašnih pastira i bogatih kraljeva, melem stvaralačkih odnosa između Boga i ljudi, Neba i Zemlje, anđela i svih drugih stvorenih bića. Ti čisti odnosi, te nezamenjive relacije omogućiće da to ljudsko čedo na najdublji način i na praktičnoj ravni jeste jedno s Božjim Sinom. Zato samo u Njemu postoji čista slivenost Boga i čoveka, upravo ona koje predstavlja najdublju čežnju svakog ljudskoga bića, pa i svih nas danas.
      Ali Božić je pre svega i iznad svega najnevidljivija, ali ipak najopipljivija stvarnost milosti! On označava onaj život u kojem se najsnažnije mogu iskusiti ljubav, sinovska izabranost, neponovljivost, jedinstvenost i posebnost.
      Braćo i sestre: božićni dani pripovedaju, dakle, o našoj izvornosti, posebnosti, nezamenljivosti. A ona tako posebna zvezda, koja je mudrace dovela do pećine, govori zapravo i o našoj zvezdi, o našoj neponovljivosti, o našem pozivu da pomažemo i savetujemo druge. To, naime, u nama čini čisti, besplatni i bezuslovni dar Božje ljubavi prema drugim ljudima. Taj dar neuništivog prijateljstva prema svakome, u svakom od nas ponaosob stvara poseban sjaj, lepotu – „SLAVU“, kako kaže Sveto pismo. Lepota dolazi isključivo iz unutrašnjosti i plod je zavoljenosti! Zato mi, koji smo danas – u vreme idolatrije zemaljske i spoljašnje lepote – izgubili osećaj za unutrašnju lepotu, harmoniju i radost, stvaramo tolike centre estetske hirurgije, i na taj način samo uvećavamo razlike između siromašnih i bogatih, zalivamo seme gorke zavisti i stvaramo svet PRIVIDA.
      Uzrastati, naime, u milosti – to znači u sebi otkrivati privlačnost za sve što je dobro, pošteno, lepo i obeleženo večnošću. Znači otkrivati u sebi snagu za sve veću prisnost sa tim uzvišenim ciljevima i smislom života. Blagodat omogućuje oboženje nas samih i celokupnog svemira. Tako Bog već sada postaje sve više i više „sve u svemu“.
      Predraga braćo i sestre!
      Božićni blagdani nose, dakle, u sebi samim najveću i najslađu težnju za svestranim pozitivnim ali održivim razvojem, oni nose u sebi najveću stvaralačku čežnju i snagu za ostvarenje, i bude u nama svest da bez zrelosti, odnosno svetosti, ne možemo srećni biti.
      Ove činjenice i nama danas govore da čovečanstvo mora na prvo mesto da stavi ne stvari nego čoveka kao ličnost; one upućuju na pedagoško nekoristoljubivo raspoloženje; na unutrašnju harmoniju – a ne na spoljašnju dopadljivost; na blagodat i milost – a ne na aktivizam; na dar – a ne na novac!
      Čestitajući svima Vama, predraga moja braćo i sestre i prijatelji u Gospodu, nastupajuću radost božićnih i novogodišnjih blagdana, od srca Vam želim da napredujete. Da napredujete autentično i skladno. Želim da Vas ovi dani obogate mudrošću i milošću, da, poduprti tim duhovnim snagama, možete srećno napredovati. Zato: neka Vam je srećan i blagoslovljen Božić, neka Vam je radosna i blagoslovljena godina 2020!
      Da, mir Božji sa svima Vama!
      Hristos se rodi – Vaistinu se rodi!
      U tom duhu Vas radosno blagosiljam u ime Oca i Sina i Duha Svetoga.
      + Stanislav Hočevar, nadbiskup
      Video
       
    • By Agnostik__
      Pozdrav svim clanovima foruma.

      Vjerujem da je ova tema bila aktuelna na forumu vise puta, a kako na forumu, tako i kroz istoriju crkve, ali nakon cetri godine proucavanja biblije i vodjenja diskusija, ako cu biti iskren prema sebi, moram priznati da ne mogu tvrditi (vise) sa sigurnoscu da pismo govori o Bogu kao trojicnom, niti o Isusu kao nekom ko je iste prirode kao Bog Otac.

      Bas naprotiv, cini mi se da pismo predstavlja Boga Oca kao jedinoga istinskog Boga (Jov 17;3) a Isusa kao mesiju. S obzirom na to, prije nego sto potpuno promjenim svoje misljenje, pomislio sam da pokrenem dijalog oko te teme na pravoslavnom forumu. Ukoliko je neko zainteresovan i ima vremena, voljeo bih da mi objasni takvo vjerovanje na osnovu pisma. Istina se ne boji kritike, te sam naumio da kriticki analizram to kroz dijalog sa ljudima kao sto ste vi, ne bih li dosao do istine.

      Pored toga sto je tesko shvatiti nauku o trojicnom Bogu jer je vrlo zbunjujuca za razum, jos je teze izvuci takvu istinu iz pisma (makar meni), osim ukoliko se uzme nekolicina stihova i izvuce iz konteksta kao sto sam primjetio da se desavalo prilikom mnogih diskusija. Medjutim, prilikom dublje analize takvih stihova, koji navodno potvrdjuju da je Bog trojican ili da je Isus iste prirode kao i Bog Otac (npr najcesce Jov 10;30), ispostavi se da vecina pravoslavaca uopste nije upoznata sa jevrejskim nacinom razmisljanja niti za kontekstom to poglavlja.
       
      Ja bih rado zapoceo sa analizom stiha kojeg sam najvise puta dobijao kao argument za to da je Isus Bog, a to je:

      1) "Ja i Otac jedno smo" (Jov 10;30)

      Ako neko tvrdi da je Isus izjavio da je Bog rekavsi navedeno, odnosno, da je iste prirode kao Bog Otac, time je strasno zanemario kontekst citavog poglavlja, jer on ne govori o tome da je Bog, nego mesija. Citav dijalog izmedju Isusa i jevreja se vodi po pitanju toga da li je on mesija ili nije. Samo par stihova unazad, jevreji od njega sa ocajem traze da kaze otvoreno da je mesija:  "Jevjreji su ga okruzili i govorili mu: 'Dokle ces drzati nase duse u neizvjesnosti? Ako si Hrist (mesija), reci nam otvoreno!' Isus im odgovori: 'Rekoh vam pa ne vjerujete." (da je mesija, ne Bog) (Jov 10;24-25)

      Isus zapravo govori da je jedno s Ocem u smislu potpune haromije sto se tice njegove misije - oni su ujedinjeni u istoj volji, misli, zelji. To potvrdjuju rijeci samog Isusa na drugom mjestu:  "..Sacuvaj ih u ime svoje, one koje si mi dao, da budu jedno kao i mi sto smo jedno" (Jovan 17;11) Iz ovoga je jasno da ce Isusovi ucenici biti jedno sa Bogom na isti nacin na koji je Isus jedno sa Njim, odnosno u istoj volji, zelji, misli. Suludo bi bilo tvrditi ikako drugacije, jer ne bi imalo smisla ako se uzme navedeno u obzir.
      Mnogi su zanemarili navedeno (sto molim da vi ne uradite), navodeci kao protiv argument tvrdnju jevreja: "..nego na hulu na Boga, sto se ti covjek buduci, pravis Bogom" (Jov 10;33)  Medjutim, nije potrebno obrazlagati takav protiv argument, s obzirom da je sam Isus odgovorio na njihovu optuzbu: "Odgovori Isus: 'Nije li pisano u vasim zakonima bogovi ste? Kad one nazva bogovima kojima bozija rijec bi data, a pismo se ne moze ukinuti, kako vi govorite onome koga Otac posveti i posla na svijet: 'Hulis', zato sto rekoh 'ja sam Sin Boziji?'" (Jov 10;34-36)
      Iz navednog da se zakljuciti:

      1) Isus jasno porice jevrejsku optuzbu da tvrdi da je Bog
      2) Pravi razliku izmedju sebe i Boga Oca
      3) Potvrdjuje svoj identitet, Sina Bozijeg, a ne Boga

      One koji zele da argumentovano odogvore na ovo, molim da uzmu u obzir sve sto sam naveo te da isto pobiju.
    • By sanja84
      Koliko shvatam na proskomidiji se hm... svaki put reze Hristovo telo, tj.. sta ubija se Hristos da bi mi jeli i imali zivot vecni...
      ovo me bas muci..
    • By Bokisd
      Nije cela knjiga ( do 251. strane )

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...