Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

александар живаљев

Поуке сазнају: Синод Македонске цркве у расколу и архиепископ Стефан признали Бугарску Патријаршију за мајку цркву и затражили да их убудуће представља у православном свету

Оцени ову тему

Recommended Posts

Пише: др Александар Живковић

 

    Како поуздано сазнајемо из редова клирика МПЦ у расколу који се не слажу са актуелним ставовима руководства те неканонске организације, Синод МПЦ-ОА, на седници од 9. новембра ове године упутио је писмо Светом Синоду Бугарске Патријаршије у коме ову Помесну цркву признаје за мајку цркву и овлашћује је да је представља  пред Васељенским патријархом и осталим православним црквама. Заузврат, се моли да се МПЦ-ОА прими у евхаристијско јединство са БПЦ, а изричито се не помиње аутокефалија Македонске цркве. Комплетно писмо доносимо на крају вести.

    У међувремену су и неки македонски медији дошли до истих докумената и оправдано најављују повратак бугарске егзархије у Македонију, нпр. данашњи курир.мк:  http://kurir.mk/makedonija/vesti/dali-se-vraka-bugarskata-egzarhija-po-dogovorot-na-zaev-so-bugarija-na-prodazhba-i-mpts/

    Овомо је претходио читав низ предрадњи и кампања на Бугарској државној телевизији на којој се бизнисмен Милан Врабевски похвалио како је организовао сусрет македонских архијереја у расколу и бугарских митрополита, а учествовао је и у састављању писма расколничке јерахије Бугарској цркви:https://bnt1.bnt.bg/bg/a/priznava-li-makedonskata-arkhiepiskopiya-blgarskata-patriarshiya-za-tsrkva-mayka

    Занимљиво је да се и у писму Синода МПЦ-ОА, ни у емисијама Бугарске телевезије не помиње обавезујуће признавање аутокефалности од стране Бугарске цркве, питање које је наводно 50 година било централно у српско-македонском црквеном спору, већ само признање зарад евхаристијског јединства и, од Синода МПЦ-ОА заступање идеје о аутокефалности пред Васељенском патријаршијом.

    Текст писма Синода МПЦ доносимо на српском, као и копију самог писма на македонском:

    Ваша Светости, Ваша Високопреосвештенства, чланови Светог Синода,

    Свети архијерејски синод (САС) Македонске православне цркве - Охридске архиепископије на својој редовној седници, одржаној 9. ноивембра 2017. године у Македонској архиепископији у Скопљу, посеветио је озбиљну пажњу статусу МПЦ-ОА и постизању њвхаристијског јединства са Помесним православним црквама. У том духу Синод је једногласно одлучио да упути одређене предлоге и молбе сестринској Бугарској православној цркви, и то:

    - Бугарска православна црква - Бугарска патријаршија имајући у виду јединство Православне цркве и реалне духовне пастирске потребе, успоставља евхаристијско јединство са обновљеном Охридском архиепископијом у лицу Македонске православне цркве;

    - Македонска православна црква - Охридска архиепископија препознаје и признаје Бугарску православну цркву - Бугарску патријаршију као Мајку Цркву, која прва признаје и прихвата њену аутокефалност, обзнањује је и актуелизује пред Васељенском патријаршијом и другим помесним црквама;

    - Потписивањем ове сагласности између поглавара двеју цркава, успоставља се евхаристијско јединство између њених епископа, што ће бити и основа за евхаристијско јединство са епископима осталих Помесних православних цркава;

    - О признавању и успостављању евхаристијског јединства, Бугарски патријарх обавештава васељенског патријарха и остале поглаваре Помесних цркава.

    Изражавајући наду да ће ови предлози и молбе бити прихваћени од Светог архијереског Синода БПЦ, на радост светог Климента Охридског и за добро пуулноте целокупног православља,

    Председник САС МПЦ-ОА

    Стефан, архиепископ македонски

     

     

    стефан.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Суштина: Македонска црква у расколу позива Бугарску православну Цркву да напусти канонско православље и крене пут раскола...

     

    пре 46 минута, александар живаљев рече

    У том духу Синод је једногласно одлучио да упути одређене предлоге и молбе сестринској Бугарској православној цркви, и то:

    "У том духу" - ове речи већ јасно говоре који је "дух" водио владике у расколу да направе ову понуду Бугарској Патријаршији.

    пре 50 минута, александар живаљев рече

    - Бугарска православна црква - Бугарска патријаршија имајући у виду јединство Православне цркве и реалне духовне пастирске потребе, успоставља евхаристијско јединство са обновљеном Охридском архиепископијом у лицу Македонске православне цркве;

    - Бугарској Патријаршији се нуди успостављање евхаристијско јединство са расколничком организацијом која не само да се не каје због греха раскола већ се њиме дичи.

    пре 53 минута, александар живаљев рече

    - Македонска православна црква - Охридска архиепископија препознаје и признаје Бугарску православну цркву - Бугарску патријаршију као Мајку Цркву, која прва признаје и прихвата њену аутокефалност, обзнањује је и актуелизује пред Васељенском патријаршијом и другим помесним црквама;

    Бугарској Патријаршији се ласка празним речима "Мајка Црква", "прва признаје" "обзнањује пред Васељенском патријаршијом" (дух који ласка).

    пре 57 минута, александар живаљев рече

    Потписивањем ове сагласности између поглавара двеју цркава, успоставља се евхаристијско јединство између њених епископа, што ће бити и основа за евхаристијско јединство са епископима осталих Помесних православних цркава;

    Прихватањем овога, евхаристијско јединство епископа (митрополита) Бугарске православне Цркве са епископима других помесних цркава би постало тешко одрживо (најблаже речено). 

    1 hour ago, александар живаљев рече

    - О признавању и успостављању евхаристијског јединства, Бугарски патријарх обавештава васељенског патријарха и остале поглаваре Помесних цркава.

    Де факто би то било обавештење да је Бугарска Патријаршија кренула пут раскола (успоставивши јединство са расколницима).

     

    Овај потез Македонске цркве у расколу ставља Бугарску Патријаршију у веома тежак положај. Мислим (и надам се) да су они свесни колико би погубно било да се са расколом кокетира. Али притисак дела јавности (првенствено оне које Бугарску Патријаршију види као инструмент својих жеља), у сваком случају ће направити проблем Цркви.

    Овакав предлог је и направљен са умишљајем да се Бугарска Патријаршија нађе у "небраном грожђу" и да буде притиснута на неканонски поступак. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @Ромејац Убеђени смо да славна Бугарска Патријаршија никад неће ово учинити.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Бугарска црква је чекала аутокефалију 1000 година.Добила је пуно признање тек 1946.Надам се да неће олако да је изгубе. Зар мисле да прекину комуникацију и са Москвом и са Цариградом.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Разговор са Архиепископом Јованом, први после неправедног и незаконитог затварања у Идризово, послушајте

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 17 минута, Августин рече

    Бугарска црква је чекала аутокефалију 1000 година.Добила је пуно признање тек 1946.Надам се да неће олако да је изгубе. Зар мисле да прекину комуникацију и са Москвом и са Цариградом.

    Немојмо се изненадити да је цела прича управо ''благословена'' из Москве..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Цитат

    Синод Македонске цркве у расколу и архиепископ Стефан признали Бугарску Патријаршију за мајку цркву и затражили да их убудуће представља у православном свету

    ''мпц'' од самог почетка,много пре и самог добијања аутономног статуса од Београда, дакле одмах после завршетка Другог светског рата..'46, прети овим. И у свакој даљој иницијативи они ово држе као свој адут. Коначно су га и потегли.

    Лоше је само што нисмо прстом мрднули да до тога не дође; Напротив, сносимо највећи део одговорности за ''новонасталу'' ситуацију.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 9 минута, Рилски рече

    ''мпц'' од самог почетка,много пре и самог добијања аутономног статуса од Београда, дакле одмах после завршетка Другог светског рата..'46, прети овим. И у свакој даљој иницијативи они ово држе као свој адут. Коначно су га и потегли.

    X
    by DNSUnlocker
     
     
     
     
     

    Лоше је само што нисмо прстом мрднули да до тога не дође; Напротив, сносимо највећи део одговорности за ''новонасталу'' ситуацију.

    А шта ја оно рекох на другој теми о овом расколу?

    Зовите ме Нострадамус :D 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Реакција када г-дин г-дин Стефан сазнаје да је сам себи мајка..! 

    23794856_10204119046094342_4733289579758

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 26 минута, Ћириличар рече

    Зовите ме Нострадамус..

    Свако ко је хтео и ко је гледао отвореним очима и кроз Црквени визор, очекивао је ово пре или касније и могао је да дође до тог и таквог закључка. 

    Остаје само страшна истина, као суштина, да са српске стране, нико , ама баш нико ко је могао било шта да учини, прстом макао није.. 

    И то је факт који је необорив

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 6 минута, Рилски рече

    Свако ко је хтео и ко је гледао отвореним очима и кроз Црквени визор, очекивао је ово пре или касније и могао је да дође до тог и таквог закључка. 

    Остаје само страшна истина, као суштина, да са српске стране, нико , ама бач нико ко је могао било шта да учини, прстом макао није.. 

    И то је факт који је необорив

    Ово је веома смела изјава. Мислим да је претерана.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 12 минута, Поуке.орг инфо рече

    Ово је веома смела изјава. Мислим да је претерана.

    Ајмо да пробамо да се сетимо неких помињаних потеза који су били потенцијално могући. Довољно је погледати у архив на ''поукама'' шта је ко писао и каква је решења нудио. 
     

    Више десетина  пута смо помињали да решење овог проблема има као ''успутну станицу'' Софију и њену Патријаршију. Која се сада намеће као главна станица :) .. Ко је из Београда икад, позвао иког из БПЦ на разговор , на предавање, на симпосион по овом или неком сличном питању..

    Колико пута је Патријарх српски, не био, бар затражио да оде у Скопље у посету Архиепископу Јовану што у затвор, што у званичну посету као сабрату Архијереју...

    Ово су само два три, од две три хиљаде питања која могу да се поставе ''почетној станици'' у Патријаршији београдској.

    Ајмо да одговорима на ова два и дамо конкретне разлоге или контра аргументе и онда ћемо закључити да јо оно горе ''смела изјава''

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Koliko znam, po kanonskom pravu, samo majka crkva koja je dala autonomiju moze dati i autokefaliju ( u saglasnosti i dogovorom sa svim ostalim pomesnim crkvama ) ?

    Ne razumem, kako moze BC da postane majka crkva, ako MC nije bila pod njenom vlascu i nije od nje dobila autonomiju ? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


    • Сличан садржај

      • Од Логос,
        У среду, 21. августа 2019. године, када Црква Божја молитвено прославља светог Емилијана Исповедника и Зосиму Туманског, Његово Преосвештенство Епископ шумадијски Господин Јован служио је свету архијерејску Литургију у храму Светог Јоаникија Девичког и Црноречког у Бресници. Епископу су саслуживали: протојереј Саша Антонијевић, старешина храма, јереј Милош Ђурић и протођакон Иван Гашић, а чтецирали су вероучитељ Марко Гаљак и студент богословља и наш брат у Христу Александар Цалић. Литургију је својим појањем улепшао протојереј Драгослав Милован, као и Михаил Голић, студент богословља у Либертвилу.   Your browser does not support the HTML5 audio tag.
          После прочитаног јевађељског штива беседом се верном лаосу обратио владика Јован који је у беседи говорио да постоје две врсте људи. “Прву врсту људи чине они који испуњавају Божју вољу, а другу врсту чине они људи који не испуњавају вољу Божју. Богу је послушан онај који испуни нешто, а не онај који обећа а ништа не испуни. У Царство Небеско се искључиво улази покајањем, без обзира које грехе је човек имао пре тога. Покајање је исто што и васкрсење. Човек може да пресече те грехе једино онда када му се они огаде, и тада се враћа у покајање. Свети оци кажу да ђаво царује у човеку кроз грех, а Бог кроз врлине. Где је грех ту је пакао, а где је врлина ту је Царство Небеско, а Царство Небеско је Бог у нама”, истакао је Епископ Јован.   “Шта је главно у самом покајању? То је покајничко расположење, што значи да без покајања нема радости. Господ нам говори да човек не треба да буде лењ јер лењост је опасан грех. Сарадник Божји је сваки човек који је крштен и који је у Цркви и живи животом Цркве”, слово је Епископа Јована.     Извор: Епархија шумадијска
      • Од Логос,
        У уторак, 20. августа 2019. године, када наша Црква слави преподобног мученика Дометија, Његово Преосвештенство Епископ шумадијски Господин Јован служио је свету Литургију у храму Светог великомученика Димитрија у крагујевачком насељу Вашариште. Епископу су саслуживали протонамесници Александар Јовановић и Александар Сенић, као и ђакон Урош Костић.   Your browser does not support the HTML5 audio tag.
            Након прочитаног јеванђељског зачала у којем Господ заповеда да љубимо једни друге, Епископ Јован говорио је присутнима о најважнијој хришћанској врлини – љубави. Владика је у својој беседи истакао следеће: “Браћо и сестре, кад год читамо Свето Писмо, Јеванђеље, на првом месту оно што ће нам остати упечатљиво јесте то да Јеванђеље највише говори о љубави Божијој према човеку, и да човек на то треба да одговори богољубљем и човекољубљем. То нам говори да све што нам је Бог дао јесте дар Божији. Најосновнија култура је да човек на сваки примљени дар узврати уздарјем и зато наша љубав не би требала да буде себична, него да буде таква да воли човека онаквог какав јесте. Наше је да ми живимо вером, да би тај други, видевши мој и твој живот у вери, и сам се окренуо вери. Сваки хришћанин треба да воли сваког човека, без обзира на то какав је тај човек. Човеку треба да укажемо на његов грех, свакако, али то не значи да треба да га мање волимо због тог греха. Пре него што скренемо пажњу човеку на његов грех, ми морамо проверити шта је са нашим грехом. Сваки човек који је отуђен од љубави он је отуђен од Бога и сваки онај који је задобио љубав задобио је и Бога. Зато Господ управо нама говори да љубимо и волимо једни друге. Човек који не воли Бога он не воли ништа што је божанско и не воли ни човека који живи љубављу Божијом. Зато су кроз историју и прогонили оне који су веровали у Христа. Савршена љубав је да волимо оног који нас не воли, да му покажемо да је мржња опасно зло, да мржња измени разум човеков да човек у тој мржњи мисли да и када зло чини да у ствари добро чини. Ми хришћани треба да се молимо да нас Бог ојача у љубави, јер само човек љубави ће волети. Свети оци нас уче да покријемо грех брата свога па ће Господ и наш грех покрити. Како настаје зло? Свети оци кажу да зло настаје тако што горчина рађа гнев, гнев рађа љутину, љутина рађа вику, а онда из вике настаје хула. Зато будимо са Христом, да би Христос био са нама”.     Извор: Епархија шумадијска
      • Од Логос,
        Једини споменик српско-византијске архитектуре у Јужној и Централној Америци, храм Рођења Пресвете Богородице у Буенос Ајресу, одлуком скупштине аргентинске престонице проглашен је местом од културног значаја. У одлуци парламента града пише да је одлука донета у част обележавања 800 година од оснивања аутокефалне Српске Православне Цркве.     Храм у аргентинској престоници је седиште Епархије буеносајреске и јужно-централноамеричке, формиране 26. маја 2011. године одлуком Светог Архијерејског Сабора Српске Православне Цркве. Она има 17 парохија у Аргентини, Бразилу, Венецуели, Доминиканској Републици, Еквадору, Перуу и Чилеу. Први администратор Епархије био је Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије, а од јуна 2018. године њоме управља владика Кирило Бојовић.   Посматрајући ове податке, чини се да српска емиграција и Црква у Аргентини постоје тек однедавно. Али истина је другачија - стари српски емигранти су 1985. године купили земљиште за храм, а камен темељац положен је наредне године. Цркву су 1995. године освештали свештеници Српске Православне Цркве, у присуству великог броја српских верника, Руса, Сиријаца из Антиохије и Грка.   О томе се у матици мало зна, јер је и српска емиграција у Латинској Америци била занемарена из, првенствено, политичких разлога иако она у том делу Новог света опстаје дуже од века. Први православни српски досељеници у Аргентину били су поморци из тадашње Аустроугарске, из Далмације и Боке Которске. Бежећи од сиромаштва, убрзо су им се придружили сународници из планина у морском залеђу, из Херцеговине, Црне, Горе и Лике. Затим су им се придружили и Срби из Паноније и имигранати из Кнежевине Србије.   Усамљеним пионирима расутим по аргентинским пространствима није било лако да одрже национални идентитет и зато су брже асимиловани. Досељеници у градовима били су боље повезани, и у време када се сањало о националном ослобођењу Јужних Словена, они су оснивали "славјанске одборе". После 1918. године, заједништво јужнословенске емиграције није било дугог века. После Другог светског рата стиже нови велики имигрантски талас, овог пута претежно мотивисан политичким разлозима или страхом од суда за ратне злочине. Аргентина је тада постала уточиште дојучерашњих прогонитеља и прогоњених. Јеврејима који су овде уочи рата долазили бежећи од нацизма, сада су се придружили бивши Хитлерови војници. Уз хрватске усташе, које су биле најбројније, стизала је српска емиграција из четничких формација и грађанство које је бежало од комунизма.   Последњи талас емиграната, међу којима је највише високообразованих стручњака, покренуо се деведесетих и још увек траје. Они су постали водећи амбасадори српске културе, који потомке старих емиграната подучавају српском језику, а главно место окупљања дијаспоре је Саборна црква у Буенос Ајресу током великих свечаности.   Саборни Богородичин храм у Буенос Ајресу изградила је од 1986. до 1995. године српска дијаспора у Аргентини, а највећи донатор био је др Боривоје Абрамовић. Пројектом је управљао протођакон Никола М. Радиш. У одлуци скупштине Буенос Ајреса се налашава: Главни циљ српске верске заједнице био је да се направи изузетан допринос граду Буенос Ајресу миленијумском српском културом. Изабран је да се репродукује драгуљ српске византијске сакралне архитектуре, црква коју је подигао српски краљ Милутин 1314. године у манастиру Студеница у Србији.     Извор: Српска Православна Црква
      • Од Логос,
        У понедељак, 19. августа 2019. године, на празник Преображења Господњег, Његово Преосвештенство Епископ шумадијски Господин Јован служио је Свету архијерејску Литургију у рудничком манастиру Благовештење. Епископу су саслуживали: протојереји-ставрофори Драгољуб Ракић, Миладин Михаиловић, Спасоје Јанковић, Драгољуб Кеџић и Драган Васиљевић, протојереј Јован Биберџић, јереј Филип Милуновић и протођакон Иван Гашић.   Your browser does not support the HTML5 audio tag.
          По прочитаном Јеванђељу, владика Јован је подсетио да је сваки празник сећање на неки догађај из Господњег, Богородичиног или живота светитеља, а њихов смисао у свима нама побуђује духовно сећање на њега. Затим, говорећи о самом празнику Преображења Господњег, владика Јован је јеванђелским цитатом описао Господа Исуса Христа, рекавши: “Преобрази се пред њима, и засија се лице његово као сунце, а хаљине његове постадоше беле као светлост (Мт 17, 2). Заиста, браћо и сестре, Христова светлост је била светлија од сваке створене светлости и то су, управо, видели апостоли Петар, Јован и Јаков”. Опоменувши да преображење није само моменат у једној епохи, већ непрекидно прослављање Христа у животу Цркве, епископ је рекао да је сваки човек сарадник Божији, када подстиче свој живот на преображај.     Извор: Епархија шумадијска
      • Од Логос,
        Његово Преосвештенство Епископ ремезијански Г. Стефан викар Његове Светости Патријарха српског Г. Иринеја, служио је данас, 19. августа 2019. године, Свету Архијерејску Литургију, поводом храмовне славе у храму Преображења Господњег на Видиковцу уз саслуживање свештенства АЕМ.   Your browser does not support the HTML5 audio tag.
            На крају Свете Литургије и причешћа великог броја верних Преосвећени Епископ Стефан предводио је литију око храма, после које је пререзан славски колач и освештано овогодишње грожђе. Након освећења грожђа Епископ Стефан је произнео надахнуту беседу у којој је истакао да преноси благослове Његове Светости Патријарха српског Г. Иринеја и затим указао на смисао празника Преображња Господњег који се сврстава у дванаест великих Господњих празника којим Света Црква прославља Христов домострој спасења света. Епископ Стефан је рекао да ми данас долазимо у Цркву радујући се и благодарећи нашем Богу: „ми се радујемо том великом промислу Божијем, радујемо се његовом преображењу. Радујемо се спасењу нашем кроз Његово спасење. Радујемо се и живимо благодаћу Божијом“.   Светим Апостолима је Преображење Христово на Гори Тавор некад било велико чудо. Али, ми данас, после две хиљаде година знамо због чега се то десило и зашто се тако показао ученицима. И то Христово преображење се показује нама вернима на свакој Светој Литургији.   „Ми често пута не препознајемо Божију силу и Божију славу,“ рекао је Епископ Стефан поучавајући нас и додао да се: „Бог пројављује у свакоме човеку, јер сваки човек је створен по лику и слици Божијој. Сваки човек који је дошао данас да се причести, у њему се Бог пројављује кроз причешће. И тај човек постаје бог по Благодати. Ако смо створени да живимо као богови по благодати не можемо да грешимо као они који нису и не знају шта је вера и који се не причешћују. И који се не исповедају и не долазе у храм Божји.“ Зато је наша одговорност много већа него других људи. Те стога ако би схватили суштину наше вере, ако би схватили шта примамо у себе када се причешћујемо ми бисмо били много бољи људи. И тад бисмо својој породици, својим ближњима, свима онима који не воле Бога, који не воле Цркву ми били много бољи пример и они би се сигурно много боље понашали. Зато треба да се помолимо да нас Господ преобрази да будемо достојни Његовог живота и Његове Личности којој се ми уподобљавамо.     Извор: Радио Слово љубве   Радио Слово љубве 107,3 MHz :: Епископ Стефан: „Ми се радујемо промислу Божијем и нашем спасењу кроз Њега“
        WWW.SLOVOLJUBVE.COM Слово љубве
    ×
    ×
    • Create New...