Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

александар живаљев

Поуке сазнају: Синод Македонске цркве у расколу и архиепископ Стефан признали Бугарску Патријаршију за мајку цркву и затражили да их убудуће представља у православном свету

Оцени ову тему

Recommended Posts

Пише: др Александар Живковић

 

    Како поуздано сазнајемо из редова клирика МПЦ у расколу који се не слажу са актуелним ставовима руководства те неканонске организације, Синод МПЦ-ОА, на седници од 9. новембра ове године упутио је писмо Светом Синоду Бугарске Патријаршије у коме ову Помесну цркву признаје за мајку цркву и овлашћује је да је представља  пред Васељенским патријархом и осталим православним црквама. Заузврат, се моли да се МПЦ-ОА прими у евхаристијско јединство са БПЦ, а изричито се не помиње аутокефалија Македонске цркве. Комплетно писмо доносимо на крају вести.

    У међувремену су и неки македонски медији дошли до истих докумената и оправдано најављују повратак бугарске егзархије у Македонију, нпр. данашњи курир.мк:  http://kurir.mk/makedonija/vesti/dali-se-vraka-bugarskata-egzarhija-po-dogovorot-na-zaev-so-bugarija-na-prodazhba-i-mpts/

    Овомо је претходио читав низ предрадњи и кампања на Бугарској државној телевизији на којој се бизнисмен Милан Врабевски похвалио како је организовао сусрет македонских архијереја у расколу и бугарских митрополита, а учествовао је и у састављању писма расколничке јерахије Бугарској цркви:https://bnt1.bnt.bg/bg/a/priznava-li-makedonskata-arkhiepiskopiya-blgarskata-patriarshiya-za-tsrkva-mayka

    Занимљиво је да се и у писму Синода МПЦ-ОА, ни у емисијама Бугарске телевезије не помиње обавезујуће признавање аутокефалности од стране Бугарске цркве, питање које је наводно 50 година било централно у српско-македонском црквеном спору, већ само признање зарад евхаристијског јединства и, од Синода МПЦ-ОА заступање идеје о аутокефалности пред Васељенском патријаршијом.

    Текст писма Синода МПЦ доносимо на српском, као и копију самог писма на македонском:

    Ваша Светости, Ваша Високопреосвештенства, чланови Светог Синода,

    Свети архијерејски синод (САС) Македонске православне цркве - Охридске архиепископије на својој редовној седници, одржаној 9. ноивембра 2017. године у Македонској архиепископији у Скопљу, посеветио је озбиљну пажњу статусу МПЦ-ОА и постизању њвхаристијског јединства са Помесним православним црквама. У том духу Синод је једногласно одлучио да упути одређене предлоге и молбе сестринској Бугарској православној цркви, и то:

    - Бугарска православна црква - Бугарска патријаршија имајући у виду јединство Православне цркве и реалне духовне пастирске потребе, успоставља евхаристијско јединство са обновљеном Охридском архиепископијом у лицу Македонске православне цркве;

    - Македонска православна црква - Охридска архиепископија препознаје и признаје Бугарску православну цркву - Бугарску патријаршију као Мајку Цркву, која прва признаје и прихвата њену аутокефалност, обзнањује је и актуелизује пред Васељенском патријаршијом и другим помесним црквама;

    - Потписивањем ове сагласности између поглавара двеју цркава, успоставља се евхаристијско јединство између њених епископа, што ће бити и основа за евхаристијско јединство са епископима осталих Помесних православних цркава;

    - О признавању и успостављању евхаристијског јединства, Бугарски патријарх обавештава васељенског патријарха и остале поглаваре Помесних цркава.

    Изражавајући наду да ће ови предлози и молбе бити прихваћени од Светог архијереског Синода БПЦ, на радост светог Климента Охридског и за добро пуулноте целокупног православља,

    Председник САС МПЦ-ОА

    Стефан, архиепископ македонски

     

     

    стефан.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Суштина: Македонска црква у расколу позива Бугарску православну Цркву да напусти канонско православље и крене пут раскола...

     

    пре 46 минута, александар живаљев рече

    У том духу Синод је једногласно одлучио да упути одређене предлоге и молбе сестринској Бугарској православној цркви, и то:

    "У том духу" - ове речи већ јасно говоре који је "дух" водио владике у расколу да направе ову понуду Бугарској Патријаршији.

    пре 50 минута, александар живаљев рече

    - Бугарска православна црква - Бугарска патријаршија имајући у виду јединство Православне цркве и реалне духовне пастирске потребе, успоставља евхаристијско јединство са обновљеном Охридском архиепископијом у лицу Македонске православне цркве;

    - Бугарској Патријаршији се нуди успостављање евхаристијско јединство са расколничком организацијом која не само да се не каје због греха раскола већ се њиме дичи.

    пре 53 минута, александар живаљев рече

    - Македонска православна црква - Охридска архиепископија препознаје и признаје Бугарску православну цркву - Бугарску патријаршију као Мајку Цркву, која прва признаје и прихвата њену аутокефалност, обзнањује је и актуелизује пред Васељенском патријаршијом и другим помесним црквама;

    Бугарској Патријаршији се ласка празним речима "Мајка Црква", "прва признаје" "обзнањује пред Васељенском патријаршијом" (дух који ласка).

    пре 57 минута, александар живаљев рече

    Потписивањем ове сагласности између поглавара двеју цркава, успоставља се евхаристијско јединство између њених епископа, што ће бити и основа за евхаристијско јединство са епископима осталих Помесних православних цркава;

    Прихватањем овога, евхаристијско јединство епископа (митрополита) Бугарске православне Цркве са епископима других помесних цркава би постало тешко одрживо (најблаже речено). 

    1 hour ago, александар живаљев рече

    - О признавању и успостављању евхаристијског јединства, Бугарски патријарх обавештава васељенског патријарха и остале поглаваре Помесних цркава.

    Де факто би то било обавештење да је Бугарска Патријаршија кренула пут раскола (успоставивши јединство са расколницима).

     

    Овај потез Македонске цркве у расколу ставља Бугарску Патријаршију у веома тежак положај. Мислим (и надам се) да су они свесни колико би погубно било да се са расколом кокетира. Али притисак дела јавности (првенствено оне које Бугарску Патријаршију види као инструмент својих жеља), у сваком случају ће направити проблем Цркви.

    Овакав предлог је и направљен са умишљајем да се Бугарска Патријаршија нађе у "небраном грожђу" и да буде притиснута на неканонски поступак. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @Ромејац Убеђени смо да славна Бугарска Патријаршија никад неће ово учинити.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Бугарска црква је чекала аутокефалију 1000 година.Добила је пуно признање тек 1946.Надам се да неће олако да је изгубе. Зар мисле да прекину комуникацију и са Москвом и са Цариградом.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Разговор са Архиепископом Јованом, први после неправедног и незаконитог затварања у Идризово, послушајте

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 17 минута, Августин рече

    Бугарска црква је чекала аутокефалију 1000 година.Добила је пуно признање тек 1946.Надам се да неће олако да је изгубе. Зар мисле да прекину комуникацију и са Москвом и са Цариградом.

    Немојмо се изненадити да је цела прича управо ''благословена'' из Москве..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Цитат

    Синод Македонске цркве у расколу и архиепископ Стефан признали Бугарску Патријаршију за мајку цркву и затражили да их убудуће представља у православном свету

    ''мпц'' од самог почетка,много пре и самог добијања аутономног статуса од Београда, дакле одмах после завршетка Другог светског рата..'46, прети овим. И у свакој даљој иницијативи они ово држе као свој адут. Коначно су га и потегли.

    Лоше је само што нисмо прстом мрднули да до тога не дође; Напротив, сносимо највећи део одговорности за ''новонасталу'' ситуацију.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 9 минута, Рилски рече

    ''мпц'' од самог почетка,много пре и самог добијања аутономног статуса од Београда, дакле одмах после завршетка Другог светског рата..'46, прети овим. И у свакој даљој иницијативи они ово држе као свој адут. Коначно су га и потегли.

    X
    by DNSUnlocker
     
     
     
     
     

    Лоше је само што нисмо прстом мрднули да до тога не дође; Напротив, сносимо највећи део одговорности за ''новонасталу'' ситуацију.

    А шта ја оно рекох на другој теми о овом расколу?

    Зовите ме Нострадамус :D 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Реакција када г-дин г-дин Стефан сазнаје да је сам себи мајка..! 

    23794856_10204119046094342_4733289579758

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 26 минута, Ћириличар рече

    Зовите ме Нострадамус..

    Свако ко је хтео и ко је гледао отвореним очима и кроз Црквени визор, очекивао је ово пре или касније и могао је да дође до тог и таквог закључка. 

    Остаје само страшна истина, као суштина, да са српске стране, нико , ама баш нико ко је могао било шта да учини, прстом макао није.. 

    И то је факт који је необорив

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 6 минута, Рилски рече

    Свако ко је хтео и ко је гледао отвореним очима и кроз Црквени визор, очекивао је ово пре или касније и могао је да дође до тог и таквог закључка. 

    Остаје само страшна истина, као суштина, да са српске стране, нико , ама бач нико ко је могао било шта да учини, прстом макао није.. 

    И то је факт који је необорив

    Ово је веома смела изјава. Мислим да је претерана.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 12 минута, Поуке.орг инфо рече

    Ово је веома смела изјава. Мислим да је претерана.

    Ајмо да пробамо да се сетимо неких помињаних потеза који су били потенцијално могући. Довољно је погледати у архив на ''поукама'' шта је ко писао и каква је решења нудио. 
     

    Више десетина  пута смо помињали да решење овог проблема има као ''успутну станицу'' Софију и њену Патријаршију. Која се сада намеће као главна станица :) .. Ко је из Београда икад, позвао иког из БПЦ на разговор , на предавање, на симпосион по овом или неком сличном питању..

    Колико пута је Патријарх српски, не био, бар затражио да оде у Скопље у посету Архиепископу Јовану што у затвор, што у званичну посету као сабрату Архијереју...

    Ово су само два три, од две три хиљаде питања која могу да се поставе ''почетној станици'' у Патријаршији београдској.

    Ајмо да одговорима на ова два и дамо конкретне разлоге или контра аргументе и онда ћемо закључити да јо оно горе ''смела изјава''

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Koliko znam, po kanonskom pravu, samo majka crkva koja je dala autonomiju moze dati i autokefaliju ( u saglasnosti i dogovorom sa svim ostalim pomesnim crkvama ) ?

    Ne razumem, kako moze BC da postane majka crkva, ako MC nije bila pod njenom vlascu i nije od nje dobila autonomiju ? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


    • Сличан садржај

      • Од Логос,
        Отац Момчило Кривокапић: „Господ је крајеугаони камен који држи Цркву у свим временима“.   Звучни запис емисије   Протојереј-ставрофор Момчило Кровокапић архијерејски намјесник бококоторски, који је 7. септембра прославио пола вијека свештеничке службе, на почетку емисије тумачио је Свето Јеванђеље на 13. недјељу по празнику Педесетнице, објашњавајући да је Господ наш Исус Христос онај крајеугаони камен који држи Цркву у свим временима.   Говорећи о празнику отац Момчило је говорио о Црквеној Новој години коју смо прославили у суботу 14. септембра.   Отац Момчило је, одговарајући на молбу нашег слушаоца да нас проведе кроз садржај Свете Литургије, објаснио и шта значе ријечи: Горе имајмо срца.     Отац Момчило је, на молбу наших слушалаца, подијелио са нама и своја сјећања на лијепе тренутке из своје педесетогодишње свештеничке службе.     Извор: Радио Светигора
      • Од Логос,
        Слава храма Саборa српских светитеља на Карабурми прослављена је 15. септембра 2019. године светом Литургијом којом је началствовао Преосвећени Епископ ремезијански г. Стефан, викар Патријарха српског.     Саслуживали су архимандрит Филимон из манастира Каоне, протонамесник Милутин Илић,  јереји Драган Кирић и  Љубиша Јовановић, протођакони Стеван Рапајић и Младен Ковачевић, ђакони Драган Танасијевић и Немања Ристић, као и чтечеви Милош Шарић и Милош Стаменковић у молитвеном присуству старешине храма протојереја-ставрофора Живадина Протића, братства храма и благочестивог народа престонице.     Извор: Инфо-служба СПЦ
      • Од Логос,
        У оквиру вишедневне посете Руској Цркви, у којој борави као изасланик Патријарха српског, Епископ рашко-призренски Теодосије посетио је манастир Светог Александра Свирског. Преосвећени Владика и делегација из Србије стигли су у Манастир у вечерњим часовима, где их је на капији манастира дочекао игуман Антоније (Гутник).     Сви заједно су у недељу, сабрани са мноштвом верног народа Божијег, служили Божанствену Литургију у Светотројичном храму манастира. Литургијом је началствовао, по благослову преосвештеног Мстислава, епископа тихвинског и лодејнопољског, епископ Теодосије, а уз саслужење игумана Антонија и братије свете обитељи.     Након завршетка Литургије госте је поздравио игуман манастира, пожелевши им топлу добродошлицу a у знак добродошлице, поклонио је владики Теодосију икону Преподобног Александра Свирског.   Игуману се у име целе делегације захвалио епископ Теодосије, који је између осталог рекао: " Постоје места која су хиљадама километара далеко и људи који се у животу никада нису сусрели, али када дођете на то место и сусретне те људе, осећате се као да сте сусрели своје најближе и као да сте ту одувек били. Једно ода таквих места је ово свето место и такав сусрет је данас са Вама, оче игумане, и Вашом братијом. Ово се дешава јер благодаћу Светога Духа, препознајемо једни друге у Христу Богочовеку. Молимо Вашу љубав да увек у својим молитвама имате нас, наш свештенство и монаштво, као и сав богољубиви народ на Косову и Метохији, који се данас налази у веома тешком положају. Нека Васкрсли Христос, по молитвама Преподобног оца нашег Александра Свирског, дарује свима нама Царство Своје".   У име српске делегације игуману је икону Богородице Тројеручице уручио директор Управе за вере Владе Републике Србије Милета Радојевић.     Свети Александар Свирски се с правом назива Новозаветним Аврамом зато сто се кроз сву историју човечанства открио Тројичин Бог телесном људском оку први пут Авраму а други пут Преподобном Александру Свирском. Његове Свете мошти су за разлику од свих осталих нетљених (нераспаднутих) моштију светле боје коже - као код живих људи!    Преподобни Александар Свирски канонизован је само 14 година после своје праведне кончине. Многи његови ученици и поштоваоци су још били живи, па у његовом житију не наилазимо на уобичајене хагиографске шеме о благочестивости. Замонашен је на Валаму 1474. године и својим подвизавањем задивио је и највеће Валамске подвижнике тога времена. Та беспоговорна спремност ношења Крста која је исходила из дубине душе преподобног Александра, није могла остати без утехе Господње. И данас је очувана пећиница у којој се једва може сместити један човек, у којој је једном приликом 1485. године, током молитве, преподобни зачуо глас: “Александре, изађи одатле и иди на место које ти је раније указано, тамо се можеш спасити”.   Велика светлост указала му је место на југо-истоку, на обали реке Свир, где се преподобни одмах преселио. Господ је прво једном бојарину открио овог великог угодника, који се годинама хранио само биљем које је расло уоколо, а после се брзо његова слава великог молитвеника и исцелитеља душе и тела прочула по читавој околини. Дар прозорљивости од Бога дарован, допринео је да га верујући народ руског севера још за живота сматра светитељем. Тачно на 23 годишњицу од пресељења, црквицу преподобног обасјала је велика светлост и он је угледао три мушкарца која су дошла к њему. Зачуо је наредбу: “Љубљени, пошто си видео Три Лица која говоре са тобом, сагради цркву у име Оца и Сина и Светога Духа, Једносушне Тројице… А мир Свој ти остављамо и мир ти дарујемо”.     Извор: Телевизија Храм

    Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

    ×
    ×
    • Create New...