Jump to content
александар живаљев

Поуке сазнају: Синод Македонске цркве у расколу и архиепископ Стефан признали Бугарску Патријаршију за мајку цркву и затражили да их убудуће представља у православном свету

Оцени ову тему

Recommended Posts

Пише: др Александар Живковић

 

    Како поуздано сазнајемо из редова клирика МПЦ у расколу који се не слажу са актуелним ставовима руководства те неканонске организације, Синод МПЦ-ОА, на седници од 9. новембра ове године упутио је писмо Светом Синоду Бугарске Патријаршије у коме ову Помесну цркву признаје за мајку цркву и овлашћује је да је представља  пред Васељенским патријархом и осталим православним црквама. Заузврат, се моли да се МПЦ-ОА прими у евхаристијско јединство са БПЦ, а изричито се не помиње аутокефалија Македонске цркве. Комплетно писмо доносимо на крају вести.

    У међувремену су и неки македонски медији дошли до истих докумената и оправдано најављују повратак бугарске егзархије у Македонију, нпр. данашњи курир.мк:  http://kurir.mk/makedonija/vesti/dali-se-vraka-bugarskata-egzarhija-po-dogovorot-na-zaev-so-bugarija-na-prodazhba-i-mpts/

    Овомо је претходио читав низ предрадњи и кампања на Бугарској државној телевизији на којој се бизнисмен Милан Врабевски похвалио како је организовао сусрет македонских архијереја у расколу и бугарских митрополита, а учествовао је и у састављању писма расколничке јерахије Бугарској цркви:https://bnt1.bnt.bg/bg/a/priznava-li-makedonskata-arkhiepiskopiya-blgarskata-patriarshiya-za-tsrkva-mayka

    Занимљиво је да се и у писму Синода МПЦ-ОА, ни у емисијама Бугарске телевезије не помиње обавезујуће признавање аутокефалности од стране Бугарске цркве, питање које је наводно 50 година било централно у српско-македонском црквеном спору, већ само признање зарад евхаристијског јединства и, од Синода МПЦ-ОА заступање идеје о аутокефалности пред Васељенском патријаршијом.

    Текст писма Синода МПЦ доносимо на српском, као и копију самог писма на македонском:

    Ваша Светости, Ваша Високопреосвештенства, чланови Светог Синода,

    Свети архијерејски синод (САС) Македонске православне цркве - Охридске архиепископије на својој редовној седници, одржаној 9. ноивембра 2017. године у Македонској архиепископији у Скопљу, посеветио је озбиљну пажњу статусу МПЦ-ОА и постизању њвхаристијског јединства са Помесним православним црквама. У том духу Синод је једногласно одлучио да упути одређене предлоге и молбе сестринској Бугарској православној цркви, и то:

    - Бугарска православна црква - Бугарска патријаршија имајући у виду јединство Православне цркве и реалне духовне пастирске потребе, успоставља евхаристијско јединство са обновљеном Охридском архиепископијом у лицу Македонске православне цркве;

    - Македонска православна црква - Охридска архиепископија препознаје и признаје Бугарску православну цркву - Бугарску патријаршију као Мајку Цркву, која прва признаје и прихвата њену аутокефалност, обзнањује је и актуелизује пред Васељенском патријаршијом и другим помесним црквама;

    - Потписивањем ове сагласности између поглавара двеју цркава, успоставља се евхаристијско јединство између њених епископа, што ће бити и основа за евхаристијско јединство са епископима осталих Помесних православних цркава;

    - О признавању и успостављању евхаристијског јединства, Бугарски патријарх обавештава васељенског патријарха и остале поглаваре Помесних цркава.

    Изражавајући наду да ће ови предлози и молбе бити прихваћени од Светог архијереског Синода БПЦ, на радост светог Климента Охридског и за добро пуулноте целокупног православља,

    Председник САС МПЦ-ОА

    Стефан, архиепископ македонски

     

     

    стефан.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Суштина: Македонска црква у расколу позива Бугарску православну Цркву да напусти канонско православље и крене пут раскола...

     

    пре 46 минута, александар живаљев рече

    У том духу Синод је једногласно одлучио да упути одређене предлоге и молбе сестринској Бугарској православној цркви, и то:

    "У том духу" - ове речи већ јасно говоре који је "дух" водио владике у расколу да направе ову понуду Бугарској Патријаршији.

    пре 50 минута, александар живаљев рече

    - Бугарска православна црква - Бугарска патријаршија имајући у виду јединство Православне цркве и реалне духовне пастирске потребе, успоставља евхаристијско јединство са обновљеном Охридском архиепископијом у лицу Македонске православне цркве;

    - Бугарској Патријаршији се нуди успостављање евхаристијско јединство са расколничком организацијом која не само да се не каје због греха раскола већ се њиме дичи.

    пре 53 минута, александар живаљев рече

    - Македонска православна црква - Охридска архиепископија препознаје и признаје Бугарску православну цркву - Бугарску патријаршију као Мајку Цркву, која прва признаје и прихвата њену аутокефалност, обзнањује је и актуелизује пред Васељенском патријаршијом и другим помесним црквама;

    Бугарској Патријаршији се ласка празним речима "Мајка Црква", "прва признаје" "обзнањује пред Васељенском патријаршијом" (дух који ласка).

    пре 57 минута, александар живаљев рече

    Потписивањем ове сагласности између поглавара двеју цркава, успоставља се евхаристијско јединство између њених епископа, што ће бити и основа за евхаристијско јединство са епископима осталих Помесних православних цркава;

    Прихватањем овога, евхаристијско јединство епископа (митрополита) Бугарске православне Цркве са епископима других помесних цркава би постало тешко одрживо (најблаже речено). 

    1 hour ago, александар живаљев рече

    - О признавању и успостављању евхаристијског јединства, Бугарски патријарх обавештава васељенског патријарха и остале поглаваре Помесних цркава.

    Де факто би то било обавештење да је Бугарска Патријаршија кренула пут раскола (успоставивши јединство са расколницима).

     

    Овај потез Македонске цркве у расколу ставља Бугарску Патријаршију у веома тежак положај. Мислим (и надам се) да су они свесни колико би погубно било да се са расколом кокетира. Али притисак дела јавности (првенствено оне које Бугарску Патријаршију види као инструмент својих жеља), у сваком случају ће направити проблем Цркви.

    Овакав предлог је и направљен са умишљајем да се Бугарска Патријаршија нађе у "небраном грожђу" и да буде притиснута на неканонски поступак. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @Ромејац Убеђени смо да славна Бугарска Патријаршија никад неће ово учинити.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Бугарска црква је чекала аутокефалију 1000 година.Добила је пуно признање тек 1946.Надам се да неће олако да је изгубе. Зар мисле да прекину комуникацију и са Москвом и са Цариградом.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Разговор са Архиепископом Јованом, први после неправедног и незаконитог затварања у Идризово, послушајте

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 17 минута, Августин рече

    Бугарска црква је чекала аутокефалију 1000 година.Добила је пуно признање тек 1946.Надам се да неће олако да је изгубе. Зар мисле да прекину комуникацију и са Москвом и са Цариградом.

    Немојмо се изненадити да је цела прича управо ''благословена'' из Москве..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Цитат

    Синод Македонске цркве у расколу и архиепископ Стефан признали Бугарску Патријаршију за мајку цркву и затражили да их убудуће представља у православном свету

    ''мпц'' од самог почетка,много пре и самог добијања аутономног статуса од Београда, дакле одмах после завршетка Другог светског рата..'46, прети овим. И у свакој даљој иницијативи они ово држе као свој адут. Коначно су га и потегли.

    Лоше је само што нисмо прстом мрднули да до тога не дође; Напротив, сносимо највећи део одговорности за ''новонасталу'' ситуацију.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 9 минута, Рилски рече

    ''мпц'' од самог почетка,много пре и самог добијања аутономног статуса од Београда, дакле одмах после завршетка Другог светског рата..'46, прети овим. И у свакој даљој иницијативи они ово држе као свој адут. Коначно су га и потегли.

    X
    by DNSUnlocker
     
     
     
     
     

    Лоше је само што нисмо прстом мрднули да до тога не дође; Напротив, сносимо највећи део одговорности за ''новонасталу'' ситуацију.

    А шта ја оно рекох на другој теми о овом расколу?

    Зовите ме Нострадамус :D 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Реакција када г-дин г-дин Стефан сазнаје да је сам себи мајка..! 

    23794856_10204119046094342_4733289579758

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 26 минута, Ћириличар рече

    Зовите ме Нострадамус..

    Свако ко је хтео и ко је гледао отвореним очима и кроз Црквени визор, очекивао је ово пре или касније и могао је да дође до тог и таквог закључка. 

    Остаје само страшна истина, као суштина, да са српске стране, нико , ама баш нико ко је могао било шта да учини, прстом макао није.. 

    И то је факт који је необорив

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 6 минута, Рилски рече

    Свако ко је хтео и ко је гледао отвореним очима и кроз Црквени визор, очекивао је ово пре или касније и могао је да дође до тог и таквог закључка. 

    Остаје само страшна истина, као суштина, да са српске стране, нико , ама бач нико ко је могао било шта да учини, прстом макао није.. 

    И то је факт који је необорив

    Ово је веома смела изјава. Мислим да је претерана.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    пре 12 минута, Поуке.орг инфо рече

    Ово је веома смела изјава. Мислим да је претерана.

    Ајмо да пробамо да се сетимо неких помињаних потеза који су били потенцијално могући. Довољно је погледати у архив на ''поукама'' шта је ко писао и каква је решења нудио. 
     

    Више десетина  пута смо помињали да решење овог проблема има као ''успутну станицу'' Софију и њену Патријаршију. Која се сада намеће као главна станица :) .. Ко је из Београда икад, позвао иког из БПЦ на разговор , на предавање, на симпосион по овом или неком сличном питању..

    Колико пута је Патријарх српски, не био, бар затражио да оде у Скопље у посету Архиепископу Јовану што у затвор, што у званичну посету као сабрату Архијереју...

    Ово су само два три, од две три хиљаде питања која могу да се поставе ''почетној станици'' у Патријаршији београдској.

    Ајмо да одговорима на ова два и дамо конкретне разлоге или контра аргументе и онда ћемо закључити да јо оно горе ''смела изјава''

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Koliko znam, po kanonskom pravu, samo majka crkva koja je dala autonomiju moze dati i autokefaliju ( u saglasnosti i dogovorom sa svim ostalim pomesnim crkvama ) ?

    Ne razumem, kako moze BC da postane majka crkva, ako MC nije bila pod njenom vlascu i nije od nje dobila autonomiju ? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


    • Сличан садржај

      • Од Логос,
        У недељу 25. по Духовима и Оданије Ваведења, 8. децембра 2019. године, Његово Преосвештенство Епископ жички Г. Јустин служио је Свету Архијерејску Литургију у Храму Покрова Пресвете Богородице у Белановици, Архијерејско намесништво качерско.     Преосвећеном Епископу саслуживали су: архијерејски намесник качерски и парох љишки протојереј Светолик Марковић, парох трнавски протојереј Милан Тодорић, парох белановички протонамесник Слободан Алексић, парох моравачки јереј Миодраг Марковић, протођакон Александар Грујовић и ђакон Слободан Пејовић. Појали су протопсалт Иван Трајковић, вероучитељ Александар Велимировић, вероучитељ Синиша Јовановић и студент Богословског факултета Марко Алексић. Учесници литургијског сабрања били су пензионисани парох белановички протојереј Ратко Радојичић и пензионисани парох горњемилановачки протојереј Чедомир Дамњановић.   Хладно децембарско јутро, обасјано сунцем окупило је пред храмом у Белановици верни народ качерски и ученике Основне школе “Сестре Павловић“ да са радошћу дочекају Епископа у својој варошици. Својим доласком Епископ је украсио оно што нам ови дани поста као весници доносе, а то је предстојећи празник Рождества Христовог. Са радошћу у срцима и срећом на лицима присутних произнесена је молитва и бескрвна жртва у белановичком храму. Верни народ је приступио Светој чаши да из руку свога Архипастира прими Божанске тајне.   Епископ се обратио сабраном народу са речима подсећања на дане поста у којима се налазимо, као и то да су пост и молитва крила која нас воде ка Богу. Указао је и да је сам Господ Исус Христос постио и крв своју пролио за нас, тиме нам давши заповести о правцу нашег живота. Говорио је да је човеков највећи циљ да задобије Царство небеско. Потом се Епископ осврнуо на данашње Јеванђеље које говори о милостивом самарјанину и указао на милост коју другима треба да дарујемо. Увек треба да имамо Божју заповест пред собом да љубимо ближњег свога као самога себе. Проблем данашњице је управо отуђеност човека према својим комшијама, родитељима, пријатељима и другима. Јавља се мањак љубави међу људима.   Владика нас је подсетио на потребу свакодневне молитве и читања Светога Писма, да је за то потребно издвојити дневно барем пола сата. Ако имамо времена да свакога дана гледамо телевизију по два, три или четири сата, ваљда можемо одвојити и пола сата за Господа. Такође, указао је да морамо својим делима сведочити Господа Исуса Христа, јер смо ми сведоци Његови, а не само да говоримо празне приче. Не можемо тражити од других да држе оно што ми сами не држимо. О томе нам посебно сведочи апостол Павле позивајући нас на сведочење Христа у свету.   Након Свете Литургије, сабрање је настављено у парохијској сали за богатом трпезом љубави коју су припремили чланови црквеног одбора, старешина цркве и верници из Белановице. За време ручка старешина цркве протонамесник Слободан Алексић је изговорио поздравно слово захваливши Епископу на канонској посети и служењу.     Уз звук звона свештенство и верни народ испратили су свога Владику у нади да ће у скорије време поново доћи у Белановицу.     Извор: Епархија жичка
      • Од Логос,
        У недељу 25. по Духовима, када молитвено прослављамо Светог свештеномученика Климента Римског и Оданије Ваведења, Његово Преосвештенство Епископ шумадијски Господин Јован служио је Свету Литургију у храму Рођења Пресвете Богородице у Тополи. Епископу су саслуживали архијерејски намесник опленачки протојереј – ставрофор Миладин Михаиловић, протојереј – ставрофор Драгољуб Ракић, протонамесници Слободан Радивојевић, Александар Петровић, Остоја Пешић и Никола Илић, протођакон Иван Гашић, јерођакон Јован (Прокин) и ђакон Стеван Илић. За певницом су појали чланови певачког друштва “Србски Православни Појци”.   Звучни запис беседе   На светој Литургији присуствовали су и принц Михаило Карађорђевић, директор задужбине “Краљ Петар I” господин Драган Рељић, чланови Црквеног одбора општине Тополске на челу са председником господином Будимиром Стаматовићем, ученици основне и средње школе у Тополи са вероучитељем господином Александром Алексићем и велики број верника.   После прочитаног одломка из Светог Јеванђеља које нам говори о Милостивом Самарјанину беседио је владика Јован. У беседи је рекао: “Данашња јеванђелска прича коју смо чули толико је дубока и поучна да се свако од нас може у њој пронаћи. Свако од нас у овој причи може проверити своју веру у Бога, своје милосрђе и осећања према другим људима и на првом месту да провери своју љубав. Јер све из љубави бива, а из љубави све је истинито, чврсто и јако. Све оно што није из љубави, неискрено је и неистинито и непоштено.   Након заамвоне молитве, владика Јован пресекао је славски колач у славу Божију а у спомен Светог свештеномученика Климента Римског чији спомен данас вршимо. Овогодишњи свечар испред удружења “Чувара Карађорђеве славе” био је протонамесник Александар Петровић са својом породицом. Црквена општина тополска уприличила је свечани ручак у ресторану “Старо вино” у Тополи.     Извор: Епархија шумадијска
      • Од Логос,
        У петак, 6. децембра 2019. године, када наша Црква прославља светог Амфилохија Иконијског, светог Григорија и светог Александра Невског, Његово Преосвештенство Епископ шумадијски Господин Јован служио је свету Литургију у храму Свете Петке у крагујевачком насељу Виногради. Епископу су саслуживали протојереј Драган Брашанац и ђакон Урош Костић, за певницом су појали протојереј Драгослав Милован и протонамесник Мирољуб Миладинвић, а чтецирао је г. Владан Степовић.   Звучни запис беседе   Светој Литургији присуствовало је неколико десетина верника који су се постом и молитвом припремали за Свето Причешће, а њима се Владика Јован обратио беседом у којој је протумачио прочитано јеванђељско зачало:   “Кад би сваки човек, браћо и сестре, тим пре хришћанин, имао стално на уму јеванђељску поруку и када би се бар мало потрудио да живи јеванђељским животом, онда би све било другачије, како у том човеку, тако и у целом свету. Лакше бисмо научили како да се молимо и како да живимо, како да ово време које нам је дато искористимо на добро и да њиме стекнемо вечни живот. Када би човек стално читао Свето Писмо, онда би сваки човек схватио да смо ми само пролазници у овоме свету, да је наше време овде ограничено.    Наша се вера састоји управо у вери у живот вечни, јер Бог човека није створио за време, него за вечност; није га створио за пролазно, него за непролазно. Све оно што је у Богу је вечно и непролазно. Господ је у данашњем Јеванђељу поручио да бдимо јер не знамо када ће Он доћи. Наша вера је да верујемо да ће Господ доћи. Он је једном дошао као Спаситељ, да спаси човека који је престао да га слуша. Други пут кад буде дошао, Господ ће доћи као Судија, као праведни Судија, а не као осветник. Мудра је данашња порука која каже: “Бдите, јер не знате ни дана ни часа када ће Господ доћи”.    То и треба да буде наша стална молитва: “Господе, дођи”, али да имамо унапред спремљена врлинска дела, да имамо шта да дамо Господу. Велико је достојанство бити човек, браћо и сестре. Господ нас опомиње да стражимо над собом зато што не знамо у који ће час Господ доћи. Замислите да нас затекне Господ када смишљамо зло, освету, да нас затекне у мржњи, а не у љубави. Хришћанска свест нам налаже да сваког тренутка треба бити спреман за сусрет са Господом. Ми не одлучујемо о свом животу, колико ћемо живети, то је на Господу. Знам, није лако браћо и сестре, у овом свету који у злу лежи, бити спреман за сусрет са Господом. Али наша је одлука за шта ћемо се у овом свету одлучити, за добро или зло. Из тог нашег слободног избора произлази и наша одговорност.    Слобода је дар Божији, и човек је најсличнији Богу по слободи. Бог нам је дао себе, дао нам је Јеванђеље, шта бисмо још хтели? Господ чека да се човек покаје и да се исправи. Бог чека да дође, и неће доћи док и добро и зло у овом свету не доврше своје. Буди у добру и бићеш награђен. Зато Бог не кажњава човека одмах када погреши, јер чека да се човек освести, да се опамети. Паметан човек неће чинити зло, а најгоре је када човек постане лењ да учини добро, кад изгуби веру да може да учини добро. Вера ти даје храброст, вера те подиже, вера те снажи. Вера не да човеку да га обузме оно што не треба.    Човек као икона Божија треба да зна да треба да светли и ономе другоме који је поред њега. Зато Господ неће да дође док не сазри и добро и зло. Бог грешнику даје време, или како ми кажемо толике године, да би се покајао, јер кад дође пред Господа онда нема више покајања. Господ нас позива да стражимо над собом и баш то незнање, што не знамо када ће Господ доћи, треба да буде судбоносни и морални подстрек за велика и јеванђељска стваралаштва и стражења.    Свети оци истичу наше мисли и стражење над њима, јер у мислима све почиње, и добро и зло. Сваки од нас је домоуправитељ, а Господ од домоуправитеља тражи веру и мудрост. Ако је човек веран, не чини зло, а нема мудрости, онда од таквог човека нема користи. Господ добре и верне слуге своје награђује. А сваки од нас је слуга Божији. Свако наше добро огледа се у томе колико послужујемо другоме. Браћо и сестре, оно што је важно за нас хришћане јесте да стражимо над собом. Наше понашање треба да буде достојанствено.   Нека би нам Господ помогао да се потрудимо да будемо свесни да нисмо овде вечити, да ништа од овоземаљског што стварамо нећемо понети са собом. То не значи да не треба и овде да ствараш, али све то је мање вредно од онога што човек носи са собом кад одлази са овог света. А шта носи са собом? Као што песник каже, скрштене беле руке и добра дела, ако их има. Зато треба да се трудимо да не прекардашимо достојанство људско, да живимо по Богу и по Јеванђељу. Бог вас благословио”.     Извор: Епархија шумадијска

    Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

    ×
    ×
    • Create New...